Teraz jest Cz 28.03.2024, 12:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 155, 156, 157, 158, 159, 160  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 1.08.2020, 22:20 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34
Posty: 162
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daleki jestem od propagowania teorii spiskowych, ale patrząc na to co się dzieje w ofercie przewozów wojewódzkich na odc. Kędzierzyn-Koźle<->Gliwice, Kędzierzyn-Koźle<->Racibórz, Opole<->Gliwice (p. Strzelce Op.), to odnoszę wrażenie, że stan pandemii był komuś na rękę... Obawiam się, że cięcia w rozkładzie - zwłaszcza na tych dwóch pierwszych relacjach- zostaną na stałe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Nd 9.08.2020, 7:55 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Niestety, wolność w Polsce się skończyła, ledwie 24 lata gwarantem suwerenności, wprawdzie pozornym, było wojsko polskie. A co za tym idzie – znów skończyła się wolność słowa. Dlatego tyle, co można pobajdurzyć, bo poruszony przez Ciebie temat jest polityczny, nie – komunikacyjny.

1. Województwo opolskie to sztuczny twór, którego konsekwencje ponosimy wszyscy nieograniczeni do czubka własnego nosa (portfela) i własnego podwórka (smartfonu). Miało głęboki sens kulturowy, bo kraina jednak mocno odmienna od równie sztucznego województwa śląskiego, ale nie gospodarczy. Opolski wymiar kulturowy dawno został zniszczony, a właściwie zrównany w dół, do poziomu pojmowania imigrantów. Temat można by rozwinąć do postaci książki, tylko po co.

2. Konsekwentnie w województwie opolskim, pewnie jak wszędzie, trwa rozpaczliwa walka armii urzędniczo-budżetowej o niepogorszenie swojego bytu. A to kosztuje. W tym stanie nikt nie będzie przejmował się jakimiś pociągami, z których i tak osobiście nie korzysta i nie ma innych pożytków.

3. Życie pokazało, że uściślenie zasad obsługi wirtualnego, ale pogranicza opolsko-śląskiego (akcja Kluczbork) było na rękę obu stronom. Bo obie konsekwentnie i starannie wykańczają wszystko. Po stronie KŚ postoje wyrównawcze w Lublińcu od najbliższej korekty dobijają już do 22 minut.

4. OZPR tak naprawdę dowozi tylko do Opola na godzinę 7 i odwozi stąd po godz. 15. Plus utrzymuje względną ofertę na trasie Opole – Wrocław. Reszta kolei w opolskim stała się czystą fikcją, wyjeżdżeniem dotacji, sukcesywnie z coraz większą dopłatą do pckm i coraz mniejszą liczbą tychże. Pytanie retoryczne, czy KŚ czym innym się kierują?

5. Gliwice. Gospodarcze serce Górnego Śląska. Można by dowozić koleją z co najmniej 8 kierunków: Tarnowskich Gór, Bytomia, Katowic, Tychów, Rybnika, Kędzierzyna-Koźla, Strzelec Opolskich, Lublińca. Bo byłoby kogo. Wystarczy przejechać się przez strefę i popatrzeć na liczbę zaparkowanych aut pod bramami i ich rejestracje, skąd ludzie dojeżdżają, na kierunki przewozów pracowniczych. Ale równo i UMWŚ/KŚ i UMWO/OZPR nie są tym zainteresowane. Przecież oni nie muszą harować w fabrykach.

6. KŚ wkrótce spotka jeszcze większe szczęście. Wszystko wskazuje na to, że przez 2 lata nie będą musiały trudzić się z obsługą trasy Katowice – Tarnowskie Góry. I to znów nie jest żart. Czyli ponad linią S1 Gliwice – Częstochowa z sensem nie będą jeździły nigdzie. Równa połowa województwa śląskiego bez kolei. Ktoś władzy podskoczy? Już byli tacy, co próbowali, to im nawet hasła z komputerów powyciągali.

7. Na pocieszenie. Może być jeszcze gorzej. Wystarczy popatrzeć na osobówki po Polsce, np. co odwala taka Arriva i właściwie całe PR. SKRJ na 2020/2021, teoretycznie dawno zaklepany, to wciąż kocioł, nawet IC się mota. Choć od wczoraj (8.8.2020) można IC legalnie podróżować bez maski, wystarczy przegryzać orzeszki czy paluszki. Jednak jest to spora ulga dla ludzi, chociaż ma swoją cenę, na razie cenę biletu (plus przekąsek), a w przyszłości – nieznaną.

8. Z racji usadowienia opolanina w radzie nadzorczej KŚ nieśmiało wykluwa się, jako melodia przyszłości, jakiś obieg KŚ do Opola. Tylko co to zmieni? Tyle samo, co mieszana obecność KŚ w Krakowie, pogłębienie dezintegracji taryfowej, nic więcej. Poza tym, skoro wyższe szkolnictwo przenosi się do internetu...

9. Podsumowując. Czyli tak naprawdę wszechobecny staje się model: tyle mamy pieniędzy – tyle odejmujemy na godziwe utrzymanie siebie – tyle nam zostaje – tyle mamy taboru – to nim te pieniądze w porze dziennej gdzieś wyjeździmy. Po 25 latach kraj nie do poznania, zwłaszcza, jak ma się naoczne porównanie do sąsiadów.

10. I żeby dobić do okrągłego końca dekalogu dziadostwa. Wydaje mi się, że po tym czasie w Polsce jedynie (1) Koleje Mazowieckie, (2) Koleje Wielkopolskie, (3) WKD oraz (4) PKP (!) SKM Gdynia jeszcze wypośrodkowują swój cel zarobkowo-utrzymaniowy z tworzeniem kolei umożliwiającej korzystanie przez ludzi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 12.08.2020, 14:07 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Od 1.04.2020, co najmniej do 31.12.2020, KŚ (itp. trutnie) mają zagwarantowaną ekstra dotację ustawową, z grubsza - w wysokości odpowiadającej różnicy przychodów w stosunku do analogicznego okresu (miesiąc/miesiąc) ubiegłego roku.

Ustawa z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych [...] (Dz.U. z 2020 r. poz. 875, 1086), art. 46 pkt 31

W ww. 9 miesiącach pasażerowie są formalnie zbędni, lub też można ich przewozić za darmo - jakkolwiek, całość wyrówna nasz budżet.

A było tak blisko...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Pt 14.08.2020, 13:49 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34
Posty: 162
Lokalizacja:
Sosnowiec
Nowa oferta biletowa KŚ
Czy mi się wydaje, czy też wycięto przy okazji bilet '10 po sieci', który za 18 zł uprawniał do przejazdów pociągami KŚ przez 10 godzin?
Jest za to bilet 24h za 34 złoty...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 15.08.2020, 9:12 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Na to wygląda, że go wycięto.

Jak coś jest względnie przyjazne dla ludzi, to to się tnie. Ci akurat czymś muszą sobie rekompensować ogromny przerost zatrudnienia i dziesiątki, jeśli nie setki chybionych decyzji istotnej wagi finansowej. Z pieniędzy zmarnotrawionych na/przez KŚ pewnie dałoby się zbudować drugiego, takiego samego przewoźnika, tyle że z odcięciem wszelkiej maści fachowców i innych gwiazd.

Ostatnią sensowną ofertą jest ulga kolejarska. Kod jakiejś spółki z porozumienia, bez skrupułów drukować legitymacje i jeździć do woli jak kto potrzebuje. Gradacja występku niewspółmiernie niska w stosunku do dziesięcioletniej, radosnej twórczości "śląskich" "kolejarzy".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 15.08.2020, 11:46 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Ostatnią sensowną ofertą jest ulga kolejarska. Kod jakiejś spółki z porozumienia, bez skrupułów drukować legitymacje i jeździć do woli jak kto potrzebuje. Gradacja występku niewspółmiernie niska w stosunku do dziesięcioletniej, radosnej twórczości "śląskich" "kolejarzy".


Ciekawy pomysł... W razie wpadki jak dobrze czytam kk tylko 3 miesiące wczasów na koszt Skarbu Państwa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 15.08.2020, 15:08 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
No tak, żeby robić takie rzeczy, trzeba mieć ochronę w postaci posiadania statusu członka władz. Inteka, SilesiaRaile, DeHatki, Herosy, bezcenne EN57 i ET22, Bazylee, Łazy, "produktywne" działy handlowe itd. itp. - to wolno było. Pozbawiać ludzi dojazdu z dnia na dzień, bez zastanawiania się nad ich losem - tym bardziej. Wywalać masy ludzi z roboty ze sfingowanymi zarzutami - dopiero. Wniosek: niektórym wolno więcej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Nd 16.08.2020, 12:03 

Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31
Posty: 486
Lokalizacja:
Chrząszczyrzewoszyce
monter napisał(a):
Nowa oferta biletowa KŚ
Czy mi się wydaje, czy też wycięto przy okazji bilet '10 po sieci', który za 18 zł uprawniał do przejazdów pociągami KŚ przez 10 godzin?
Jest za to bilet 24h za 34 złoty...
Nadal jest bilet "10 godzin po sieci".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Nd 16.08.2020, 15:04 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
No tak, żeby robić takie rzeczy, trzeba mieć ochronę w postaci posiadania statusu członka władz. Inteka, SilesiaRaile, DeHatki, Herosy, bezcenne EN57 i ET22, Bazylee, Łazy, "produktywne" działy handlowe itd. itp. - to wolno było. Pozbawiać ludzi dojazdu z dnia na dzień, bez zastanawiania się nad ich losem - tym bardziej. Wywalać masy ludzi z roboty ze sfingowanymi zarzutami - dopiero. Wniosek: niektórym wolno więcej.


"Jeżeli ludziom zabieramy ich przeszłość, nie dając w zamian nic, to oni żyją tą przeszłością" (c) 07 zgłoś się, odcinek 17


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Nd 16.08.2020, 15:59 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34
Posty: 162
Lokalizacja:
Sosnowiec
Tram2012N napisał(a):
[Nadal jest bilet "10 godzin po sieci".

Rzeczywiście dalej funkcjonuje, tylko na stronie KŚ ciężko go znaleźć (jest w sekcji: Dla podróżnych -> Oferty-> Na wycieczkę-> Bilety sieciowe). Nie wiem tylko po co ukryto go tak głęboko, skoro obok grupy 'Na wycieczkę' jest grupa 'Po sieci'


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Nd 16.08.2020, 18:39 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
@monter

Czyli bilet sieciowy dobowy za 34,00 jest w taryfie, że 175-stronicowej to inny temat (za to opatrzonej nazwą OK), zaś sieciowy dobowy za 18,00 w jakimś świstku, przez nikogo nie podpisanym, tylko z racji tego, że nazwany specjalnym? Czyli jak człowiek nie jest miłośnikiem surfowania i głębokiej wiary, że takie świstki to też taryfa, to płaci frycowe. Fakt, to były piękne czasy, nocnych polowań internetowych na bilety lotnicze po kilka euro. Widać pomysł ewoluował do wydania śląskiego.

@aso

To nie dla nich kino, zbyt ambitne. Hollywodzkie, z fantą, popcornem i koniecznie podkładanym śmiechem, żeby bez potrzeby nadwerężania myślenia było wiadomo kiedy się śmiać - to co innego.

Lecz nic to.

Cytuj:
Potrzebujemy więcej wydarzeń, które w atrakcyjnej formie i przy użyciu najnowocześniejszych form przypominają i opowiadają młodemu pokoleniu o przeszłości, krzewiąc ideały.

No, pięknie. Niestety, autor hot-cytatu nie podał, czy cytat wolno wykonywać. Albo ile można dostać za wykonanie. Bo gdyby było wolno, szłoby co nieco, nawet w atrakcyjnej formie (power-point?) opowiedzieć. Najbardziej o tym, jak zabierano ludziom przyszłość, likwidując dojazdy do roboty, czy to poprzez cięcia, czy też (subtelne) przesunięcia kursów.

Zastanawiam się, coby było, gdyby "śląscy" "kolejarze", nadto z jednakową odpowiedzialnością, zarządzali taką elektrownią czy wodociągami? Niby takie samo zadanie publiczne. Jak byśmy mieli prąd czy wodę? Jak w Afryce równikowej czy jak stanie wojennym?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 19.09.2020, 12:50 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34
Posty: 162
Lokalizacja:
Sosnowiec
Wg projektu RJ 2020/2021 KŚ mają uruchamiać 4 pary pociągów na trasie Katowice-Kraków.
Odjazdy z Katowic: 6.48, 11.25, 14.48, 18.40
Odjazdy z Krakowa: 8.55, 13.02, 16.18, 20.23.
Na odcinku Katowice-Trzebinia pociągi będą zatrzymywały się na wszystkich stacjach/przystankach, na pozostałej części trasy na stajach: Kraków Business Park i Kraków Główny.
Czas przejazdu na trasie: 60-75 minut.
Więcej -> vide


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 19.09.2020, 13:30 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
monter napisał(a):
Wg projektu RJ 2020/2021 KŚ mają uruchamiać 4 pary pociągów na trasie Katowice-Kraków.
Odjazdy z Katowic: 6.48, 11.25, 14.48, 18.40
Odjazdy z Krakowa: 8.55, 13.02, 16.18, 20.23.
Na odcinku Katowice-Trzebinia pociągi będą zatrzymywały się na wszystkich stacjach/przystankach, na pozostałej części trasy na stajach: Kraków Business Park i Kraków Główny.
Czas przejazdu na trasie: 60-75 minut.
Więcej -> vide


Jak przejrzałem nowy rozkład jazdy, to jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie (przewidziane remonty uda się zakończyć planowo), to będzie to bardzo ciekawy rozkład jazdy, w którym nastąpi istotne skrócenie czasów przejazdy między miastami wojewódzkimi, a w kilku przypadkach szykuje się historyczny rekord. Na trasie Warszawa - Gdańsk dla EIP zakłada się V max > 160 km/h i mamy w stosunku do obecnego rozkładu jazdy 20 minut skrócenia czasu jazdy i pobicie rekordu historycznego o 10 minut. Również na trasie z Warszawy do Poznania (i do Bydgoszczy) czasy wracają do normalności. W przypadku trasy do Bydgoszczy również czas przejazdu zapowiada się o 20 minut krótszy od historycznego rekordu. Najszybsze pociągi z Katowic do Poznania ponownie przez Wrocław prowadzone z V max 160 km/h od Wrocławia do Opola. Z Wrocławia do Katowic - najszybszy pociąg poniżej 2h, z Wrocławia do Krakowa - najszybszy pociąg poniżej 3h, z Katowic do Krakowa - najszybszy pociąg poniżej 1h. Przy takich czasach jazdy pociągów ekipa z Flixbusa raczej nie kliknie "Lubię to". Prawdziwe czasy oczywiście zweryfikuje pierwsze zamknięcie. Ja przyznaję, że w sprawie trasy Katowice - Kraków, patrzac na wcześniejszy stan zaawansowania prac, byłem mniejszym optymistą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Wt 22.09.2020, 17:49 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
1. Skoro poruszasz PKP IC, to proszę, dwa przykłady:

1) Żagań - Legnica, czas przejazdu po nowemu

1.04 - osobowy
1.12 - pospieszny

z powrotem
1.05 - osobowy
1.07 - pospieszny

Podczas II wojny pospieszne miały przelot 0.57.

2) ŁODZIANIN, czas przejazdu do Centralnej

1.15 - obecnie
1.35 - po nowemu

Swego czasu był to najważniejszy pociąg w Polsce, komfortowo dowożący bardzo ważnych urzędników na godz. 8.15; pociąg, od którego rozpoczynało się konstrukcję całego rozkładu jazdy w Polsce. Widać któryś z pasażerów mocno podpadł.

2. I skoro poruszasz Flixbusa, to:

1) od strony pracowniczej, porównując do innych dziadbusów, jest OK
2) od strony pasażerskiej, po wyblaknięciu marki PolskiegoBusa, czy też zglobalizowaniu jej, stał się trupem takim samym jak KZK GOP

3. Katowice - Kraków, osobowe

Dwie taryfy. I tyle w temacie ambicji. Prędkości OK.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 23.09.2020, 11:24 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
1. Skoro poruszasz PKP IC, to proszę, dwa przykłady:

1) Żagań - Legnica, czas przejazdu po nowemu (...)

2) ŁODZIANIN, czas przejazdu do Centralnej

1.15 - obecnie, 1.35 - po nowemu


O Łodzianina będzie na pewno awantura, więc pewnie będą odkręcać na biegu, a czas przejazdu łącznika do Konopnickiej to kwestia lokomotywy spalinowej na V max = 90 km/h.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 23.09.2020, 19:18 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34
Posty: 162
Lokalizacja:
Sosnowiec
Co do wspólnej taryfy na odcinku Kato-KRK, to dobrze że jej nie będzie. Co by nie mówić oferta cenowa KŚ jest o niebo lepsza. Mam tylko nadzieję, że nie będą to tzw. pociągi komercyjne (takie jak Kat-Zakopane), bo nie będzie można skorzystać z ofert specjalnych.
Z innych rzeczy... z tego co widzę pociągi PolRegio znikną od grudnia z odcinka Kat-Rybnik-Wodzisław Śląski-Chałupki. W nowym rozkładzie nie będzie już pociągu Racibórz-Katowice p. Łaziska Średnie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Cz 24.09.2020, 18:00 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
monter napisał(a):
W nowym rozkładzie nie będzie już pociągu Racibórz-Katowice p. Łaziska Średnie.

Bo my lubimy się delektować koleją. Dlatego szybkie pociągi trzeba likwidować. Wyleciało 3/4 przyspieszonych do Częstochowy, to dlaczego Racibórz miałby być gorszy.

1. Przyspieszenie na linii Kraków - Katowice. Podróż pociągiem zajmie 60-75 minut

Cytuj:
Koleje Śląskie nie informują na razie, ile mógłby kosztować bilet na nowej trasie. Ale biorąc pod uwagę odległość między stolicami Śląska i Małopolski, cena nie powinna przekraczać 17 zł.

Poza tematem. Stolica Śląska w Katowicach. Pokolenie smartfona i wikipedii dochodzi do głosu.

2. Rzecznik praw pasażera ma przyciągnąć pasażerów do Kolei Śląskich

Po podaniu swoich personaliów (to najważniejsze!) będzie się można skarżyć na wszystko, oprócz:
1) przymusu podróżowania w maskach
2) propagowania w pociągach rządowej polityki strachu, czyli pogłębiania psychicznego maltretowania ludzi
3) że ktoś spoza budżetówki nie ma pociągu do roboty, że nie ma po robocie, że nie na każdą zmianę, że nie w każdy potrzebny dzień itd.
4) że do Lublińca z gminy Ciasna nie ma pociągu do szkoły, a z gmin Herby i Kochanowice przez osobną taryfę de facto też nie ma - za to jest pełno innych, pustych
5) wszelkich pseudoskomunikowań, a niekiedy i ordynarnych rozkomunikowań w stacjach stycznych z PR (Częstochowa, Tarnowskie Góry, Kluczbork, Gliwice, Nędza), ew. niedotrzymywania przypadkowych skomunikowań tamże
6) jw., tylko własnych pociągów w stacji Lubliniec
7) że pociągi uwalało się fajnie, tylko reaktywować ich nie ma komu (Gliwice – Bytom, Częstochowa – Opole, Tarnowskie Góry – Opole)
8) że w Tarnowskich Górach trzeba chodzić spać z kurami, a wstawać po kogucie, bo nie nie ma pociągu do Katowic na godz. 6 i z powrotem po godz. 22 (chyba że wytłumaczą to pielęgnowaniem pamiątek kwidzyńsko-żoliborsko-trzecich, tudzież autobusem 820)
9) że linia S8 jest obsługiwana najbardziej awaryjnym taborem
10) i że sprawozdania finansowe przewoźnika utrzymywanego z naszych podatków są de facto tajne

Skargi wpisujące się w powyższy katalog będą:
1) załatwiane odmownie, odpowiedziami z wzorców (w razie trudności polecam się, jednostronicowe gratis, wielostronicowe w przystępnej cenie, dyskrecja gwarantowana :), lub
2) ignorowane, a skarżący będą dodawani do czarnej listy

Na wszystko inne będzie się można skarżyć, do woli. Nawet na to, że pszczoły wyzdychały, a zapowiadał się taki miodek.

Podsumowując. Kraj pod okupacją, ludzi wyłapują i wpychają im rurki do nosa, znakują i duszą maskami (w Wörth am Rhein 13-latka upadła w autobusie, na zawsze), zamykają po domach, pozbawiają zarobku i lekarza (lekarza od leczenia), zewsząd ucisk początków nowego ustroju, a ci sobie gwiazdorski stołeczek kreują. I sugerują ludziom, że ów rzecznik stanie po stronie pasażera, czyli wystąpi przeciwko swojemu pracodawcy.

Pachnie mi to niezrealizowanymi pomysłami z woj. dolnośląskiego. Chyba że to w ramach tzw. mechanizmu wyparcia - zajmowanie się pierdołami w celu obrony przed zadręczeniem się otaczającą rzeczywistością. Czyżby nerwica w KŚ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Cz 24.09.2020, 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Vanessa00 napisał(a):
monter napisał(a):
W nowym rozkładzie nie będzie już pociągu Racibórz-Katowice p. Łaziska Średnie.

Bo my lubimy się delektować koleją. Dlatego szybkie pociągi trzeba likwidować. Wyleciało 3/4 przyspieszonych do Częstochowy, to dlaczego Racibórz miałby być gorszy.

1. Przyspieszenie na linii Kraków - Katowice. Podróż pociągiem zajmie 60-75 minut

Cytuj:
Koleje Śląskie nie informują na razie, ile mógłby kosztować bilet na nowej trasie. Ale biorąc pod uwagę odległość między stolicami Śląska i Małopolski, cena nie powinna przekraczać 17 zł.

Poza tematem. Stolica Śląska w Katowicach. Pokolenie smartfona i wikipedii dochodzi do głosu.

2. Rzecznik praw pasażera ma przyciągnąć pasażerów do Kolei Śląskich

Po podaniu swoich personaliów (to najważniejsze!) będzie się można skarżyć na wszystko, oprócz:
1) przymusu podróżowania w maskach
2) propagowania w pociągach rządowej polityki strachu, czyli pogłębiania psychicznego maltretowania ludzi
3) że ktoś spoza budżetówki nie ma pociągu do roboty, że nie ma po robocie, że nie na każdą zmianę, że nie w każdy potrzebny dzień itd.
4) że do Lublińca z gminy Ciasna nie ma pociągu do szkoły, a z gmin Herby i Kochanowice przez osobną taryfę de facto też nie ma - za to jest pełno innych, pustych
5) wszelkich pseudoskomunikowań, a niekiedy i ordynarnych rozkomunikowań w stacjach stycznych z PR (Częstochowa, Tarnowskie Góry, Kluczbork, Gliwice, Nędza), ew. niedotrzymywania przypadkowych skomunikowań tamże
6) jw., tylko własnych pociągów w stacji Lubliniec
7) że pociągi uwalało się fajnie, tylko reaktywować ich nie ma komu (Gliwice – Bytom, Częstochowa – Opole, Tarnowskie Góry – Opole)
8) że w Tarnowskich Górach trzeba chodzić spać z kurami, a wstawać po kogucie, bo nie nie ma pociągu do Katowic na godz. 6 i z powrotem po godz. 22 (chyba że wytłumaczą to pielęgnowaniem pamiątek kwidzyńsko-żoliborsko-trzecich, tudzież autobusem 820)
9) że linia S8 jest obsługiwana najbardziej awaryjnym taborem
10) i że sprawozdania finansowe przewoźnika utrzymywanego z naszych podatków są de facto tajne

Skargi wpisujące się w powyższy katalog będą:
1) załatwiane odmownie, odpowiedziami z wzorców (w razie trudności polecam się, jednostronicowe gratis, wielostronicowe w przystępnej cenie, dyskrecja gwarantowana :), lub
2) ignorowane, a skarżący będą dodawani do czarnej listy

Na wszystko inne będzie się można skarżyć, do woli. Nawet na to, że pszczoły wyzdychały, a zapowiadał się taki miodek.

Podsumowując. Kraj pod okupacją, ludzi wyłapują i wpychają im rurki do nosa, znakują i duszą maskami (w Wörth am Rhein 13-latka upadła w autobusie, na zawsze), zamykają po domach, pozbawiają zarobku i lekarza (lekarza od leczenia), zewsząd ucisk początków nowego ustroju, a ci sobie gwiazdorski stołeczek kreują. I sugerują ludziom, że ów rzecznik stanie po stronie pasażera, czyli wystąpi przeciwko swojemu pracodawcy.

Pachnie mi to niezrealizowanymi pomysłami z woj. dolnośląskiego. Chyba że to w ramach tzw. mechanizmu wyparcia - zajmowanie się pierdołami w celu obrony przed zadręczeniem się otaczającą rzeczywistością. Czyżby nerwica w KŚ?

Ty jesteś chory na umyśle ...

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Pt 25.09.2020, 22:33 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Mam to wkalkulowane w swoje wypowiedzi. Jednego człowieka załatwisz psychuszką czy czymkolwiek, ale zjednoczony milion - może być trudniej.

Więc pozostanę przy swoim: chcę żyć w wolnym kraju, również w którym dotowany transport publiczny jest dla ludzi, a nie tylko dla tych, którzy się na nim uwiesili. Zarazem szanuję tych, którzy chcą chodzić po ulicach owinięci, nawet szmatami do podłogi, powierzać swoje dzieci eksperymentom medycznym, realizować się na brytyjskich budowach czy w niderlandzkim rolnictwie, płacić wszystkie CITY, PITY, VATY, ZUSY i co tam jeszcze, bez prawa głosu (udziału) w wydatkowaniu owych pieniędzy - każdego wolna wola. Szanuję też miłośników komunikacji, jest to niewątpliwie ciekawe zajęcie. Za to nie zgadzam się, aby jedni niszczyli osiągnięcia drugich, w tym osiągnięcia usprawniające transport publiczny w GOP i nie podoba mi się, że w efekcie on tak bardzo odstaje od sąsiednich krajów. Czyli że to wszystko, co stworzyli w szczególności ludzie WPK - niestety, w większości już nieżyjący - czy równie zaangażowani kolejarze, to poszło na marne.

Tyle tytułem wyjaśnienia moich poglądów, w razie dalszego zainteresowania zapraszam do forumowego bufetu, na e-mail, lub weekendowe spotkanie w Katowicach/okolicy.

Wróćmy zatem do merytoryki. Czy dla przykładu uważasz, że pociąg dowożący młodzież do szkół na godz. 6.30, podczas gdy lekcje rozpoczynają się o godz. 8.00, jest dogodnym rozwiązaniem?

Jeżeli w którymkolwiek innym miejscu się mylę, wskaż, a wyjaśnię oraz w razie potrzeby poprawię swoją wypowiedź i przeproszę za pomyłkę.

Tymczasem PKP IC kupuje 80 tys. masek, a w Katowicach pani Magdalena...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 26.09.2020, 8:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Tylko po co wklejasz filmiki z jakąś panią Madzią, skoro to nie ma nic kompletnie do tematu. A z tymi wielkimi osiągnięciami ludzi WPK to bym był nieco ostrożny. To, że ktoś 30 lat temu w zupełnie innej rzeczywistości potrafił zorganizować sprawny transport, to nie znaczy, że dziś też by to potrafił zrobić. Czego z resztą przykładem jest pewna pani, prawie emerytka. Natomiast tu nic lepszego nie będzie. ZTM w bezczelny sposób dalej będzie promował dalej siebie. Powstaną w końcu linie metrpolitalne, tylko po to żeby zlikwidować te, za które płacą miasta, a na Sądową pojedzie autobus widmo, kursujący nielegalnie. I nikt się tym nie przejmie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 155, 156, 157, 158, 159, 160  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności