Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=1973
Strona 1 z 160

Autor:  filolog [ Cz 21.08.2008, 20:42 ]
Tytuł:  Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie

Zszokowałem się... pozytywnie

http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/sl ... ARUNKI.pdf

To już od 1 września!

Autor:  butthead [ Cz 21.08.2008, 21:26 ]
Tytuł: 

Krok w dobrą stronę, ale czekamy na integrację taryfową ;)

Autor:  Dombia [ Cz 21.08.2008, 22:17 ]
Tytuł: 

Nie zapomniało się im o Mysłowicach... ?

Autor:  adas [ Pt 22.08.2008, 0:08 ]
Tytuł: 

Dombia napisał(a):
Nie zapomniało się im o Mysłowicach... ?

Mysłowice są w strefie C (ograniczenie linii do Jaworzna Szczakowej). Mapki by się przydały. Bo tak ciężko szybko sie zorientować co jest w jakiej strefie.

Autor:  butthead [ Pt 22.08.2008, 0:33 ]
Tytuł: 

http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=917

Autor:  Daro85 [ Pt 22.08.2008, 7:30 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
Krok w dobrą stronę, ale czekamy na integrację taryfową ;)


I na reaktywację jeszcze kilku tras :)

Autor:  zonque [ Pt 22.08.2008, 10:00 ]
Tytuł:  Re: Nowe taryfy PKP PR w GOP-ie

filolog napisał(a):
Zszokowałem się... pozytywnie

http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/sl ... ARUNKI.pdf

To już od 1 września!

Ale będzie Kabaret, jakiego świat nie widział!! :D

Autor:  rustsaltz [ Pt 22.08.2008, 10:16 ]
Tytuł: 

a co z biletami miesięcznymi dla pracowników i ich rodzin?

Autor:  Dombia [ Pt 22.08.2008, 10:18 ]
Tytuł: 

Gdyby tylko przywrócili dawną częstotliwość R149... Z pewnością wiele osób na pociąg do Chełmu by się przesiadło...

Autor:  butthead [ Pt 22.08.2008, 11:05 ]
Tytuł: 

rustsaltz napisał(a):
a co z biletami miesięcznymi dla pracowników i ich rodzin?
A mało to ulg w obecnie obowiązujących cennikach? Nigdy chyba nie zrozumiem, z jakiej racji wszyscy mają się zrzucać na bilety dla rodziny kolejarza, (kierowcy, motorniczego...).

Autor:  rustsaltz [ Pt 22.08.2008, 11:07 ]
Tytuł: 

Dombia napisał(a):
Gdyby tylko przywrócili dawną częstotliwość R149... Z pewnością wiele osób na pociąg do Chełmu by się przesiadło...


Nie tyle dawna częstotliwość co pociągi o 6, 7 i 14 (dlaczego został zlikwidowany?!) do Katowic.

Autor:  Daro85 [ Pt 22.08.2008, 15:37 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
A mało to ulg w obecnie obowiązujących cennikach? Nigdy chyba nie zrozumiem, z jakiej racji wszyscy mają się zrzucać na bilety dla rodziny kolejarza, (kierowcy, motorniczego...).


Jak to nie zrozumiesz- a to przecież proste- taka jest polityka firmy ;-)

Autor:  rustsaltz [ So 23.08.2008, 11:24 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
? Nigdy chyba nie zrozumiem, z jakiej racji wszyscy mają się zrzucać na bilety dla rodziny kolejarza, (kierowcy, motorniczego...).


a otóż panocku, z takiej racji, że jak wywalą ulgi dla kolejarzy to prawie wszyscy do CTL-u (albo innego PSS) pójdą. PKP nigdy nie zrozumie, że na samych MK nigdy nie będzie dało się jeździć

Autor:  butthead [ So 23.08.2008, 20:03 ]
Tytuł: 

rustsaltz napisał(a):
a otóż panocku, z takiej racji, że jak wywalą ulgi dla kolejarzy to prawie wszyscy do CTL-u (albo innego PSS) pójdą. PKP nigdy nie zrozumie, że na samych MK nigdy nie będzie dało się jeździć
Ciekawe podejście ;) Jednak mimo wszystko to jest problem PKP, a nie całego społeczeństwa, które swoimi podatkami finansuje póki co te darmowe bilety.

Autor:  rustsaltz [ So 23.08.2008, 20:25 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
rustsaltz napisał(a):
a otóż panocku, z takiej racji, że jak wywalą ulgi dla kolejarzy to prawie wszyscy do CTL-u (albo innego PSS) pójdą. PKP nigdy nie zrozumie, że na samych MK nigdy nie będzie dało się jeździć
Ciekawe podejście ;) Jednak mimo wszystko to jest problem PKP, a nie całego społeczeństwa, które swoimi podatkami finansuje póki co te darmowe bilety.


primo: bilety na PKP nie są darmowe. Dla pracowników jest to 99% dla rodzin 80. (z tego wynika paradoks, że koszty druku/wypisania biletu są wyższe niż jego cena). Secondo: państwo finansuje PKP na poziomie OIDP 0,2% budżetu (dla porównania: DB-2%). Więc to nie całe społeczeństwo, a tylko ci, którzy jeżdżą pociągami IC i TLK (podobno tylko te są dochodowe) "kupują" bilety kolejarzom. A inna sprawa, że kolej regionalna powinna być albo finansowana w ogromnej części przez gminy (np. dołączyć ją tak jak TŚ do KZK GOP) albo rynek tych kolei powinien zostać całkowicie uwolniony (znaczy się, kto ma jakąś drezynę, która przeszała naprawę rewizyjną może wykonywać kursy)

Autor:  Helmie [ Nd 24.08.2008, 5:35 ]
Tytuł: 

rustsaltz napisał(a):
a otóż panocku, z takiej racji, że jak wywalą ulgi dla kolejarzy to prawie wszyscy do CTL-u (albo innego PSS) pójdą.

Ciekawe. Osobiście znam kilku takich, którzy ogromnie cieszą się, że zostawili CTL czy PCC i przeszli do PKP. I akurat nie chodzi wcale o te ulgi. Po prostu u prywaciarzy wcale nie jest tak różowo, a w PKP wcale nie jest tak źle, jak niektórzy mawiają.

Autor:  Daro85 [ Nd 24.08.2008, 8:39 ]
Tytuł: 

Helmie napisał(a):
PCC


PCC to w ogóle ma dużo za uszami ;)

Autor:  rustsaltz [ Nd 24.08.2008, 13:03 ]
Tytuł: 

Helmie napisał(a):
rustsaltz napisał(a):
a otóż panocku, z takiej racji, że jak wywalą ulgi dla kolejarzy to prawie wszyscy do CTL-u (albo innego PSS) pójdą.

Ciekawe. Osobiście znam kilku takich, którzy ogromnie cieszą się, że zostawili CTL czy PCC i przeszli do PKP. I akurat nie chodzi wcale o te ulgi. Po prostu u prywaciarzy wcale nie jest tak różowo, a w PKP wcale nie jest tak źle, jak niektórzy mawiają.


Częściej jest sytuacja odwrotna. W CTL-u po prostu płacą lepiej i jak ktoś nie jest kolejarzem z zamiłowania, a trafił na kolej, bo nigdzie go nie chcieli to na pewno pójdzie do prywaciarza. To, że u prywaciarza jest tak a nie inaczej to wszyscy na kolei wiedzą, aczkolwiek jest to temat na inny wątek. Kiedy chciano całkowicie zlikwidować ulgi na PKP podniosła się wrzawa i ostatecznie zostały w obecnym kształcie (tj. 99 i 80%).

Autor:  Helmie [ Nd 24.08.2008, 13:47 ]
Tytuł: 

rustsaltz napisał(a):
W CTL-u po prostu płacą lepiej

Ech, żeby to zawsze rzeczywiste wynagrodzenia były tak wysokie, jak prywaciarze obiecują przed przyjściem do nich do pracy...

rustsaltz napisał(a):
jak ktoś nie jest kolejarzem z zamiłowania, a trafił na kolej, bo nigdzie go nie chcieli to na pewno pójdzie do prywaciarza.

Po pierwsze, to wcale nie jest takie pewne. Po drugie, nawet jak pójdzie do prywaciarza, to bardzo szybko może się zderzyć z warunkami pracy.

rustsaltz napisał(a):
To, że u prywaciarza jest tak a nie inaczej to wszyscy na kolei wiedzą

W większości przypadków są to zwykłe plotki, często dalece odbiegające od prawdy. Najlepiej pewnie przekonać się samemu.

rustsaltz napisał(a):
Kiedy chciano całkowicie zlikwidować ulgi na PKP podniosła się wrzawa i ostatecznie zostały w obecnym kształcie (tj. 99 i 80%).

No bo to zawsze tak będzie, nie tylko na kolei. Spróbuj komuś zabrać jakiś przywilej i zobacz co się stanie. Taka już jest ludzka natura.

Autor:  rustsaltz [ Nd 24.08.2008, 13:59 ]
Tytuł: 

Helmie napisał(a):
Ech, żeby to zawsze rzeczywiste wynagrodzenia były tak wysokie, jak prywaciarze obiecują przed przyjściem do nich do pracy...


są takie, znam kilku ludzi którzy przenieśli się z PKP do CTL-u
Helmie napisał(a):
Po pierwsze, to wcale nie jest takie pewne. Po drugie, nawet jak pójdzie do prywaciarza, to bardzo szybko może się zderzyć z warunkami pracy.

no, to fakt, że maszynista robi po 20 godzin, ale to sprawa dla prokuratorów. Ale też fakt, że zarabia 2 tysiące więcej niż na PKP
Cytuj:
W większości przypadków są to zwykłe plotki, często dalece odbiegające od prawdy. Najlepiej pewnie przekonać się samemu.

kilka osób z CTL-u znam i wiem, że tam na prawdę pracuje się po 12-20 godzin. W końcu to prywaciarz...

Cytuj:
No bo to zawsze tak będzie, nie tylko na kolei. Spróbuj komuś zabrać jakiś przywilej i zobacz co się stanie. Taka już jest ludzka natura.


Kiedyś pewien pracownik odpowiedział na groźbę zabrania ulg: "weź pan ulgi, ale daj uczciwie zarobić"

Strona 1 z 160 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/