Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Śr 30.09.2015, 17:13 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Taa, za pomocą ŚKUPu. Chcesz, żeby wszyscy uciekli z pociągów? Nie na tym polega integracja, ze masz jakas karte i mozesz nia placic za autobus i tramwaj i kasowac za kazdym razem przy wsiadaniu i wysiadaniu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Śr 30.09.2015, 21:01 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4403 Lokalizacja: Ligota
|
Kubala. napisał(a): Kluczem do sukcesu jest integracja biletowa, najlepiej za pomocą ŚKUPu. Tylko nie to. O ile użycie karty w czytniku w przypadku biletów jednorazowych jest uzasadnione, o tyle w przypadku okresowych jest patologią. Dziś kupiłem papierowy bilet kwartalny. Kartę zapewne też sobie zamówię, ale niczego nie będę na niej kodował, jeżeli nie zmienią się zasady używania. W ogóle to zamierzam korzystać z biletów papierowych dopóki będą istniały.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Śr 30.09.2015, 22:45 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
Egon napisał(a): Kubala. napisał(a): Co prawda nie jest to temat dotyczący PKP, ale myślę, że wartym odnotowania jest fakt, że rozkład roczny przewiduje dla stacji Katowice-Ligota kilka pociągów IC/TLK w kierunku Warszawy, Poznania, Białegostoku a w wakacje zatrzyma się nawet pociąg z Gdyni. Oczywiście są to pojedyncze pociągi z różnymi terminami kursowania, ale i tak cieszy chęć powrotu PKP na tę stację. Mam nadzieję, że to wejdzie w życie a w przyszłości oferta będzie rozwijana. :) Za dawnych czasów pośpiechy zatrzymywały się w Ligocie (ekspresy nie). Pamiętam czasy, gdy Pogorią dojeżdżałem na wakacje na Mazury, a innym (nie pamiętam nazwy tylko relację Zakopane - Szczecin) wracałem z przepustek do jednostki wojskowej. Zakopane - Szczecin miało niezłe godziny. Odjazd z Ligoty o 2:07, a imprezy na akademykach się kończyły o drugiej. Ze Strasznego Dworu i Zza szyby średnio, ale z Kwadratów niemal idealnie. Rozwózka do Katowic, Zabrza i Gliwic.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Cz 12.05.2016, 10:59 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
http://kolejeslaskie.com/pociagi-specja ... growiczow/Niebywałe. W zeszłym roku triumfy święciła jakaś przypadkowa TLK o ~podobnej porze.
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Cz 16.06.2016, 12:50 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
1 lipca wchodzi nowy cennik KŚ. Szybko przejrzałem zmiany w taryfie liniowej, na jednorazowych, wybór IMO najciekawszych:
- na tym czymś, co udaje linię kolejową do Lublińca pojawia się liniówka, w tym za 3,00 z Katowic do Bytomia - niezłe promocje na linii rybnickiej: likwidacja biletu liniowego Katowice - Łaziska Górne Brada (za 5,00) - w zamian liniowy aż do Orzesza Jaśkowic w tej samej cenie oraz krótszy liniowy do Mikołowa za 4,00 - podwyżka na linii tyskiej: liniowy do Lodowiska drożeje o 50 gr do 4,50 + skrócenie czasu ważności do 60 minut - liniowy Załęże - Gołonóg drożeje do 5, a Gliwice - Katowice co 6 zł - nowy liniowy Tychy - Gliwice za 9 zł
Edycja wieczorna, po konsultacji ze znajomymi: miesięczny Katowice - Gliwice drożeje z 120 zł do 150 zł. Inter niezmiennie za 189 zł, hmm...
_________________ "Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Śr 17.08.2016, 13:45 |
|
Dołączył(a): Wt 13.10.2015, 7:19 Posty: 99
|
WOW, Katowice - Tarnowskie Góry za 4PLN, w końcu powrót do "normalności" na tym jak dobrze napisane "czymś udającym linię kolejową".
Teraz będzie sens jechać pociągiem a nie autobusem (w sporadycznej sytuacji gdy akurat jest pociąg).
Katowice - Gliwice ludzie chyba lubią jeździć pociągiem (sądząc po tym, że Inter może jeździć małym busem i to wystarcza), mimo, że jak ktoś jedzie w północe regiony Katowic jest znacząco korzystniejszy od pociągu (czas przejazdu na Chorzowską w Katowicach to tylko 20 minut jeśli nie ma korków).
i jeszcze takie coś: "Od 1 sierpnia 2016 r. na wybranych trasach obsługiwanych przez Koleje Śląskie rower można przewozić bezpłatnie. Powyższa oferta specjalna obejmuje relacje: Katowice – Tarnowskie Góry – Lubliniec -Częstochowa, Rybnik – Żory – Pszczyna, Wodzisław Śląski – Chałupki – Racibórz, Katowice – Oświęcim oraz Cieszyn – Czechowice-Dziedzice. Oferta obejmuje połączenia kolejowe – bez przejazdów wykonywanych przez zastępczą komunikację autobusową."
dobre - promocja przejazdu z rowerem tam gdzie w pociągach i tak jest pustawo.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Śr 17.08.2016, 13:55 |
|
Dołączył(a): Wt 13.10.2015, 7:19 Posty: 99
|
Egon napisał(a): Kubala. napisał(a): Kluczem do sukcesu jest integracja biletowa, najlepiej za pomocą ŚKUPu. Tylko nie to. O ile użycie karty w czytniku w przypadku biletów jednorazowych jest uzasadnione, o tyle w przypadku okresowych jest patologią. wady ŚKUP to sprawa wiadoma, jednak gdyby posiadacze biletów okresowych mogli korzystać z połączeń KŚ być może pociągi na takich liniach jak Tarnowskie Góry - Katowice z czasem znacząco by się zapełniły (na zasadzie: akurat teraz jest pociąg to pojadę pociągiem).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Nd 27.11.2016, 20:25 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4403 Lokalizacja: Ligota
|
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1, ... xLokKatImgTo połączenie do Pragi wygląda zachęcająco. Może będzie też okazja do odwiedzenia krewnych w Bohuminie :-) Tyle teorii, zobaczymy jak to będzie wyglądało w praktyce.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Pn 28.11.2016, 12:40 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
Egon napisał(a): http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,35019,21038634,nowy-rozklad-kolei-slaskich-od-grudnia-ma-byc-lepiej-bedziemy.html#BoxLokKatImg To połączenie do Pragi wygląda zachęcająco. Jest to "bezpieczne skomunikowanie" - w obydwu kierunkach czekamy godzinę w Bohuminie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Pt 23.06.2017, 9:07 |
|
Dołączył(a): So 5.10.2013, 13:20 Posty: 294
|
Panowie, czy to aby jest zgodne z założeniami projektu zakupu Impulsów przez wojewodztwo śląskie, że małopolski oddział PR wysyła je na trasę Oświęcim - Kraków?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Pt 23.06.2017, 12:46 |
|
Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01 Posty: 73 Lokalizacja: Sosnowiec
|
psznr napisał(a): Panowie, czy to aby jest zgodne z założeniami projektu zakupu Impulsów przez wojewodztwo śląskie, że małopolski oddział PR wysyła je na trasę Oświęcim - Kraków? Niestety, ale taka sytuacja trwa już od jakiegoś czasu. Tabor tzw Południowej Grupy Zakupowej, który został zakupiony do obsługi połączeń "stykowych" jak w najlepsze sobie jeździ wewnątrz województwa małopolskiego. Tak jak wspomniałeś Impulsy w barwach woj. śląskiego od jakiegoś czasu zaczęły obsługiwać trasę Kraków - Oświęcim, a małopolskie można spotkać w relacjach Kraków - Sędziszów i Kraków - Tarnów, niejednokrotnie w podwójnej trakcji. Natomiast na jednym obiegu Kraków - Katowice i Karolince Kraków - Rybnik, zamiast Impulsów jeździ kibel.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Pt 23.06.2017, 15:52 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Zdaje sie, ze nikt o zdrowych zmysłach nie jeździ pociagiem z katowic do Krakowa, wiec nie ma czym się podniecać:p
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Pt 23.06.2017, 16:23 |
|
Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18 Posty: 4066 Lokalizacja: Sosnowiec
|
adam86 napisał(a): Zdaje sie, ze nikt o zdrowych zmysłach nie jeździ pociagiem z katowic do Krakowa, wiec nie ma czym się podniecać:p Zależy w jaki dzień i o której porze. Odstanie w korkach w centrach obydwu miast oraz do bramek uczy rozumu. Lepsze rozkładowe 2h, niż obiecane 1h20min z opóźnieniem. Ostatnio dzięki Neobusowi relatywnie niewiele brakowało, a mógłbym sobie darować wylot - jadąc od Wrocławia w Katowicach miał już 40 minut opóźnienia, na Balicach - minimalnie ponad godzinę, a przedzieranie się do centrum Krakowa było jeszcze przed nim. Popołudniami do teoretycznego czasu rozkładowego należy doliczyć około pół godziny, o ile nie wydarzy się coś ekstra.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Pt 23.06.2017, 17:27 |
|
Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01 Posty: 73 Lokalizacja: Sosnowiec
|
aso napisał(a): adam86 napisał(a): Zdaje sie, ze nikt o zdrowych zmysłach nie jeździ pociagiem z katowic do Krakowa, wiec nie ma czym się podniecać:p Zależy w jaki dzień i o której porze. Odstanie w korkach w centrach obydwu miast oraz do bramek uczy rozumu. Lepsze rozkładowe 2h, niż obiecane 1h20min z opóźnieniem. Ostatnio dzięki Neobusowi relatywnie niewiele brakowało, a mógłbym sobie darować wylot - jadąc od Wrocławia w Katowicach miał już 40 minut opóźnienia, na Balicach - minimalnie ponad godzinę, a przedzieranie się do centrum Krakowa było jeszcze przed nim. Popołudniami do teoretycznego czasu rozkładowego należy doliczyć około pół godziny, o ile nie wydarzy się coś ekstra. Do tego trzeba jeszcze dodać że wszystkie autobusy z Krakowa do Katowic jadą bezpośrednio. Pociągom dość dobrą frekwencję dają Mysłowice, które praktycznie nie posiadają innej komunikacji z Krakowem. Mieszkańcy Szczakowej, czy Ciężkowic także chcąc się dostać do Katowic czy Krakowa muszą najpierw się dostać do Centrum Jaworzna, żeby tam się przesiąść na autobus, więc bezpośrednim pociągiem jest szybciej. Poza tym w godzinach szczytu porannego między Krzeszowicami a Krakowem i popołudniowego między Krakowem a Krzeszowicami w pociągach jest frekwencja full, mimo że pomiędzy tymi miastami kursuje multum busów. Dlatego nie trzeba patrzeć na te pociągi tylko pod kontem jazdy w całej relacji.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Pt 23.06.2017, 21:06 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
aso napisał(a): adam86 napisał(a): Zdaje sie, ze nikt o zdrowych zmysłach nie jeździ pociagiem z katowic do Krakowa, wiec nie ma czym się podniecać:p Zależy w jaki dzień i o której porze. Odstanie w korkach w centrach obydwu miast oraz do bramek uczy rozumu. Lepsze rozkładowe 2h, niż obiecane 1h20min z opóźnieniem. Ostatnio dzięki Neobusowi relatywnie niewiele brakowało, a mógłbym sobie darować wylot - jadąc od Wrocławia w Katowicach miał już 40 minut opóźnienia, na Balicach - minimalnie ponad godzinę, a przedzieranie się do centrum Krakowa było jeszcze przed nim. Popołudniami do teoretycznego czasu rozkładowego należy doliczyć około pół godziny, o ile nie wydarzy się coś ekstra. tak, bo te rozkłądowe 2h są gwarantowane. Na kolei nie ma opóźnień, stare kible się nie psują, a remonty nie wpływają na rozkład.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Pt 23.06.2017, 21:08 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Adams napisał(a): Do tego trzeba jeszcze dodać że wszystkie autobusy z Krakowa do Katowic jadą bezpośrednio. Pociągom dość dobrą frekwencję dają Mysłowice, które praktycznie nie posiadają innej komunikacji z Krakowem. Mieszkańcy Szczakowej, czy Ciężkowic także chcąc się dostać do Katowic czy Krakowa muszą najpierw się dostać do Centrum Jaworzna, żeby tam się przesiąść na autobus, więc bezpośrednim pociągiem jest szybciej. Nie jest. Pociąg jedzie raz na 2h, a autobus z Jaworzna częściej. Cytuj: Poza tym w godzinach szczytu porannego między Krzeszowicami a Krakowem i popołudniowego między Krakowem a Krzeszowicami w pociągach jest frekwencja full, mimo że pomiędzy tymi miastami kursuje multum busów. Owszem, ale to nie ma nic do pociągów z Krakowa do Katowic i poruszonego problemu. Cytuj: Dlatego nie trzeba patrzeć na te pociągi tylko pod kontem jazdy w całej relacji. Pod czym?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Pn 21.08.2017, 18:20 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4403 Lokalizacja: Ligota
|
http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7, ... xLokKatImgNe wklejam całego artykułu, bo byłby za długi Gazeta Wyborcza napisał(a): Chodzi o nieistniejące bądź zapomniane stacje, jak Siemianowice Śląskie, Dąbrówka Mała oraz Kochłowice i Halemba. Koleje Śląskie sprawdzą, jakim zainteresowaniem cieszyłyby się połączenia na tej trasie. Trasa, którą pod lupę wzięły Koleje Śląskie, przypomina koło i miałaby biec od Gliwic przez Bytom, Chorzów Stary, Siemianowice Śląskie, Dąbrówkę Małą, Katowice Szopienice Północne, Giszowiec, Rudę Śląską (Kochłowice i Halembę) następnie znowu Gliwice i dalej Pyskowice. W dużej części to odcinki wykorzystywane obecnie jedynie do przewozów towarowych, a stacje pasażerskie są już dawno nieczynne albo nie istnieją. Na niektórych odcinkach tory trzeba by przesunąć bliżej osiedli Tak byłoby w przypadku Siemianowic Śląskich, gdzie kolejowy ruch pasażerski został zlikwidowany pod koniec lat 60. minionego wieku, a budynek dworca zrównany z ziemią kilkanaście lat temu. W przypadku Kochłowic, Halemby czy Dąbrówki Małej nieczynne stacje wciąż stoją, co nie znaczy, że z uwagi na inną lokalizację dużych osiedli i zakładów pracy nie trzeba by wybudować przystanków w innych miejscach.
Jak podkreślają przedstawiciele Kolei Śląskich, takie rozwiązanie pozwoliłoby rozszerzyć ofertę kolejowych połączeń aglomeracyjnych również o miasta i dzielnice, do których obecnie pociągi nie dojeżdżają. To oczywiście kwestia co najmniej kilku lat, jeśli nie dekady, ale byłoby to możliwe przy okazji prac remontowych, które na tych liniach prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak wskazuje Michał Wawrzaszek, rzecznik Kolei Śląskich, na niektórych odcinkach tory trzeba by przesunąć i położyć na nowo, żeby biegły bliżej osiedli.
– Dzięki takiemu rozwiązaniu m.in. Siemianowice Śląskie oraz południowe dzielnice Rudy Śląskiej (Kochłowice, Halemba) zostałyby włączone do sieci kolejowych. W pierwszej kolejności konieczne jest jednak przeprowadzenie analizy zachowań transportowych mieszkańców, żeby ustalić, jaką popularnością mogłoby cieszyć się takie połączenie, ustalić, czy lokalizacje proponowanych przystanków są trafione, jaki czas jazdy jest możliwy do uzyskania oraz jakie powinny być relacje pociągów. Linia powinna częściowo przebiegać w nowym śladzie, aby przystanki były jak najbliżej osiedli – zaznacza Wawrzaszek.
Od dawna marzy mi się komunikacja kolejowa Mysłowice - Bytom przez Szopienice Północne (dworzec w niezłym stanie, dużo lepiej położony niż Szopienice Południowe) i Siemianowice Śląskie (niestety, dworca już nie ma) - wydłużać tej linii do Gliwic już nie miałem śmiałości, może ewentualnie do Pyskowic przez Czekanów. Cały odcinek jest zelektryfikowany, tory w nienajgorszym stanie, za wyjątkiem odcinka Mysłowice - Szopienice Północne, gdzie na podsypkę jakoby zastosowano miał węglowy (!), co spowodowało obniżenie prędkości szlakowej do 10 km/h. Nie wiem, jaki jest stan torów od Mikulczyc do Pyskowic. Myślę, że takie połączenie mogłoby mieć umiarkowane powodzenie +/- co godzinę pojazdem dwuczłonowym, np. czymś takim: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_Acat ... 99-001.jpgNo i czekam też jak diabeł na duszę na reanimację połączenia Katowice Ligota - Gliwice, a najlepiej Pyskowice ;-), choćby jednoczłonówką co dwie godziny.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Pn 21.08.2017, 19:14 |
|
Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31 Posty: 490 Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce
|
Myślałem o tym od kilku lat. Z wielką chęcią korzystałbym z połączenia Siemianowice-Bytom oraz Siemianowice-Mysłowice. Czasami dostanie się do Bytomia w godzinach szczytu to jakiś koszmar (pomijając remont DK 79 w Chorzowie, który trwa w tej chwili).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Pn 21.08.2017, 20:51 |
|
Dołączył(a): Pt 22.05.2015, 8:47 Posty: 254
|
Egon napisał(a): [...] wydłużać tej linii do Gliwic już nie miałem śmiałości, może ewentualnie do Pyskowic przez Czekanów. Cały odcinek jest zelektryfikowany, tory w nienajgorszym stanie, za wyjątkiem odcinka Mysłowice - Szopienice Północne, gdzie na podsypkę jakoby zastosowano miał węglowy (!), co spowodowało obniżenie prędkości szlakowej do 10 km/h. Nie wiem, jaki jest stan torów od Mikulczyc do Pyskowic. [...]
Tam torów PKP już nie ma od kilkunastu lat....
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie Napisane: Wt 22.08.2017, 18:06 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Kolejne pitolenie o szopenie. Nikt nie kiwnie nawet palcem w kierunku tego, żeby chociaż jeździć do Gliwic z Katowic przez Kochłowice.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|