Teraz jest Cz 6.10.2022, 8:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 29.02.2020, 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13820
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
Wprawdzie nie znajduję potwierdzenia, ale uprzejmi TW donoszą, że 27.02.2020 doszło do odwołania jednego z członków zarządu KŚ. Niby nic nowego, ale jakoś tak niespodziewanie - jeżeli to prawda.

Oh, wieloletniego zastępcę dyrektora ds (niedo)rozwoju KZKGOP wywalono w 30 minut.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 4.03.2020, 17:23 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Niby tak, leczy czymże jest te 30 minut wobec pamiątkowego ŚKUP na wieki.

Tymczasem odrobina rozrywki: Górny Śląsk. Trzeci Świat Kolejowy

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 11.03.2020, 17:18 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Ten tego

Ekipa po obydwu stronach w komplecie, ustatkowana. Nastały lata spokoju. Oby tylko nikt go nie zaburzał żądaniami o przywrócenie jakichś głupich pociągów czy równie niepotrzebnych skomunikowań. No chyba że już będzie zionęło potworną nudą, to coś tam na Rybnik się dorzuci.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Wt 12.05.2020, 17:44 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Firma, która zrobiła interes życia na powołaniu Kolei Śląskich, nie żartuje: Śląski Zakład Przewozów Regionalnych będzie reaktywowany. Pod nazwą Śląski Zakład Polregio z siedzibą w Częstochowie. Pełnomocnikiem ds. utworzenia została Monika Boryczka.

Źródło

Komentarz

Majstersztyk. Typuję imiona kluczowych pracowników: Agnieszka, Damian. Także w świetle ostatniego, nieprawdopodobnego wahnięcia kadrowego w KŚ (innego niż w poprzednim poście).

Przy okazji: karta historii. To się jakoś wiąże?

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Pn 18.05.2020, 17:05 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Remont torów Zawadzkie - Tarnowskie Góry właśnie dostał swojego patrona - Świętego Dygdę.

Komentarz

Śląscy likwidatorzy są dziś cenionymi pracownikami PKP IC.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Pn 25.05.2020, 17:57 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
1. Który to już rzecznik?

I dlaczego non stop wywalają rzeczników, jak oni wszyscy jednakowo bredzą. Dlaczego rzecznicy są tacy mądrzy w bredzeniu, a tacy głupi w przewidywaniu, że i tak zostaną wywaleni.

2. Czy pracownicy Kolei Śląskich są niedożywieni?

Niepokoi mnie to. Może jakąś zrzutkę założyć? Tej stówy mi nie ubędzie, jak się mają z głodu poprzewracać.

3. Miód malina.

6.35-6.49 (+ 5.53-6.01 odpoczynek w TG)
12.57-13.11
15.13-15.28
17.13-17.25
6.33-6.54
8.39-8.56 (teoretycznie demolka przez IC; hit to przepuszczanie 2-4 VIII w Sierakowie Śl.)

Więc coś tu mi nie gra. Od ludu głębokiej wiary, wierzącego w to, że tymi pociagami jeszcze ktoś jeździ, z 40 małych podatków dotacja sobie płynie, i płynie, i płynie. A tam nawet na jedzenie nie mają.

4. Ba, nawet na butelkę wody...

Przykre to, jaka niedola spotkała kolejarzy. Na domiar z wybrykami Pani Moniki - skoro już jawna - muszą się zmagać, która ich straszy ŚZPR vol. 2. Cóż, pewnie gdyby mogła dalej pracować w UMWŚ, nie wspierałaby konkurencji. W zwalnianiu ludzi śląskie dobre, w przewidywaniu skutków - nieco gorzej.

5. I z większego grajdołka, chociaż pasażerów z GOP jednakowo dotyczy.

Będzie nowy wzór biletu, zawierający nowy wiersz: Cel podróży.

Okazuje się, że od dawna jesteśmy inwigilowani w PKP IC. Więc bezpieczniej autem będzie - kolejny kamyczek do podziękowania dotacyjnym przewoźnikom, pozostaje przymusowo wspierać, nie korzystać.

I na koniec wisienka do tej tabelki z punktu 3. IC 46171/64170 z Bielska do Opola przez Lubliniec? Łomatko. Pstrowski byłby dumny ze współzawodnictwa w kolejarskich żarcikach. Na szczęście nie tylko podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją.

6. Tramwajem też.

Rudzka 9 to przy tym ekspres.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 10.06.2020, 20:42 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Głowa przy głowie [...]

Cytuj:
W autobusie nie było czym oddychać, człowiek stał na człowieku [...]. I nikt nie zareagował - tak swoją podróż z Kolejami Śląskimi do Wisły relacjonuje mieszkaniec Bytomia.

Komentarz

No popatrz pan, to już ca 15 rok gnębienia linii do Wisły, najwięksi gnębiciele awanse poprzez KŚ do PKP IC zdążyli zaliczyć, w ich miejsce przyszli młodzi, godni, bo jeszcze bardziej gorliwi następcy, we wzmożonej sile, a źli ludzie wciąż chcą jeździć do Wisły, nie tylko do Zwardonia, jak przykazano. Nawet remont torów i upiorna KKZ ich nie odstrasza. Ostatnia deska ratunku, to obstawić zasiekami Wisłę z Ustroniem razem wzięte i zezwolić na wjazd tylko samochodem. Kto bez auta - do Zwardonia.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Cz 11.06.2020, 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13820
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
Głowa przy głowie [...]

Cytuj:
W autobusie nie było czym oddychać, człowiek stał na człowieku [...]. I nikt nie zareagował - tak swoją podróż z Kolejami Śląskimi do Wisły relacjonuje mieszkaniec Bytomia.

Komentarz

No popatrz pan, to już ca 15 rok gnębienia linii do Wisły, najwięksi gnębiciele awanse poprzez KŚ do PKP IC zdążyli zaliczyć, w ich miejsce przyszli młodzi, godni, bo jeszcze bardziej gorliwi następcy, we wzmożonej sile, a źli ludzie wciąż chcą jeździć do Wisły, nie tylko do Zwardonia, jak przykazano. Nawet remont torów i upiorna KKZ ich nie odstrasza. Ostatnia deska ratunku, to obstawić zasiekami Wisłę z Ustroniem razem wzięte i zezwolić na wjazd tylko samochodem. Kto bez auta - do Zwardonia.

Akurat te MAZy to dalece nie tylko tą KKZ obsługują. To jest oczywiście paranoja, że ktos wynajmuje miejskie autobusy do czegoś takiego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Cz 11.06.2020, 18:43 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Cel uświęca środki. Doprawdy, tak znienawidzonej przez prawdziwych kolejarzy linii jak do Wisły, to poza ogólnie "bardzo trudnym operacyjnie, bardzo trudnym" kierunkiem tarnogórskim, od czasu dojścia do władzy podstarzałych kolejarek z ŚZPR, w tym jednej krzykliwej z samego Zwardonia, nie było. Ostatnimi, którzy optowali co najmniej za równouprawnieniem Zwardonia z Wisłą, nawet z lekkim przechyłem na korzyść Wisły, byli Matusiewicz i Worach, dawno strąceni.

Każdy więc sposób na wygaszenie popytu jest dobry. Tym bardziej, że zatwardziała polityka nadmuchiwania Żywca/Zwardonia kosztem uwalania Wisły udziela się nawet dzieciom z piaskownicy, skupionym wokół kolei pod różnymi, kolorowymi szyldami. Obawiam się nawet, że ten remont to kukułcze jajo dla prawdziwych kolejarzy i gorzka pigułka dla dziecięcych przybudówek. Ostatnia nadzieja, że "okaże się", iż np. taki wiadukt w Wiśle wymaga nie odpicowania, a odbudowy, dzięki czemu zamknięcie uda się przeciągnąć o jakieś 10 lat.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 13.06.2020, 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13820
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Te remont i tak pewnie będzie się ciągnął kilka lat.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Cz 18.06.2020, 19:18 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Obnovení provozu vlaků do Polska

W wolnym tłumaczeniu: mieszkańcy piętnastu województw Polski wjadą pociągiem do Czech. Mieszkańcy szesnastego województwa też wjadą, o ile wylegitymują się negatywnym testem na ***, nie starszym niż 4 dni, lub też po wjeździe zamkną się na 14 dni.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Pn 29.06.2020, 1:53 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Szanowni Państwo, kto chętny na następnego kozła ofiarnego?

I pracę w koleżeńskiej atmosferze.

Widać, że edytowano wykształcenie, tylko nie wiem, z wyższego czy podstawowego.

I zapomniano usunąć Uzgadnianie/zakładanie skomunikowań pociągów, chyba że je planują od rozkładu 2021/2 (?).

Ale do tego czasu kozioł ofiarny odegra swoją rolę i zostanie zdmuchnięty, więc ta umiejętność raczej mu zbędna.

Potencjalnemu oferentowi mogę podpowiedzieć, że KŚ są na równi pochyłej w kierunku samego dna, więc starym zwyczajem ktoś do poświęcenia bardzo im się przyda.

Wkrótce zemszczą się wspólnie:
1) przepojenie spółką przez zarząd województwa śląskiego - zjawisko nieznane nawet za Matusiewicza;
2) silna autonomizacja; zalew propagandy;
3) uwalenie pociągów tam, gdzie byli ludzie (antyspołeczne godziny, rozkomunikowania, cięcia, likwidacje); podręcznikowymi rozkomunikowaniami (niestety, z podręcznika Trammera) zbudowanie muru na ścianie zachodniej, żywo przypominającego antyludzkie przecięcie Górnego Śląska granicą niemiecko-polską w okresie międzywojennym;
4) nawalenie pociągów tam, gdzie nie było, nie ma i nie będzie ludzi, ewentualnie podanie ich w takiej formie, by tylko się nie pojawili;
5) spodziewana frajerka z Krakowem, zwłaszcza gdyby w ramach transakcji wiązanej doszło do plotkarskiego wciśnięcia KŚ martwego ogryzka Oświęcim - Czechowice-Dziedzice.

KŚ zmierzają dokładnie do tego samego modelu, który zmusił KZK GOP do zmiany logo. Czyli kolejno:
1) nie dać się zepchnąć ze swego stanowiska (vide A. Asnyk);
2) dobrze zarobić;
3) dla zachowania równowagi w przyrodzie - poświęcić nieswoich i ofertę handlową, zwłaszcza gdy ta musi nie wywoływać negatywnych reakcji marszałka, a nie musi być nastawiona na przewóz pasażerów, czyli wpływy z biletów;
4) w ostatecznym rozrachunku - przeobrazić się w elitarny podmiot do mechanicznego wyrabiania dotowanych kilometrów.

Dla nadal chętnych polecam uprzednie zapisanie się do *** lub S - zmienia postać rzeczy.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Pt 10.07.2020, 17:49 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
1.

Koleje Śląskie w pociągach wprowadzają płatność kartą. To dobra wiadomość dla pasażerów

Albo po 10 latach diamentowe fundamenty Działu Handlowego murszeją, albo zalecenie eliminacji anonimowych pasażerów/podróży (wszelkimi środkami transportu publicznego) i do KŚ dotarło.

2.

Cytuj:
„Jesteśmy jednym z nielicznych przewoźników, którzy nie wprowadzili podwyżki cen biletów” – mówi Aleksander Drzewiecki, prezes Kolei Śląskich.

Źródło

A podwyżka o 25% [edit: błąd, powinno być o 33%] do Bytomia była obniżką. Widać wzorzec komunikatu opracowany przez Wydział Propagandy KZK GOP zatacza coraz szersze kręgi..

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Ostatnio edytowano So 11.07.2020, 3:55 przez Vanessa00, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 11.07.2020, 3:30 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34
Posty: 135
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):

Z tego samego artykułu
Cytuj:
Żeby zamontować biletomat, co jest ingerencją w sam pociąg trzeba mieć zgodę wykonawcy żeby nie stracić gwarancji. Koleje Śląskie nawet kwestie naklejek w pociągach czy komunikatów dla pasażerów muszą uzgadniać z gwarantem, w tym przypadku z Pesą.
Trzeba było warunki gwarancji określić w dokumentacji przetargowej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: So 11.07.2020, 4:03 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
To jest tak, jak za redagowanie wspomnianej dokumentacji biorą się laicy. I to jest tak, jak się zadaje z producentem, którego nowy tabor nie jest zdolny o własnych siłach dojechać z fabryki do nabywcy, tarasując po nocach szlaki. Który jak 2 lata spóźnia się z dostawą, to jest dobrze, jak jemu naliczyć karę za opóźnienie, to jest grzech ciężki.

Konkurencyjny (?) producent, który z jednej strony świadomie wykończył zakład w Gliwicach, z drugiej nie robił żadnych kłopotów wobec demontażu całych rzędów siedzeń, półek i innych przeróbek w celu montażu maszyn vendingowych do swoich wynalazków.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Wt 14.07.2020, 17:42 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
Małopolska odmroziła połączenia kolejowe, ale nie do Czechowic-Dziedzic

Skrót nudów:
1. PLK rzekomo na poważnie bierze się za remont torów pomiędzy Czechowicami-Dziedzicami a Trzebinią, na czas remontu będzie ograniczona przepustowość.
2. Od października teoretycznie wrócą - zostaną przepchane przez zamknięcie studenckie, piątkowo-niedzielne pociągi Czechowice-Dziedzice – Kraków, od grudnia wydłużone z/do Cieszyna.
3. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego przez ponad miesiąc nie odniósł się do tematu.

Komentarz:
1. W tym zalewie nudów ważne jest tylko to, że PLK swoimi nowymi wykopkami (czytaj: przerzuceniem Wieśka z koparką i Zdzicha z łopatą) ratuje KŚ przed pogrążeniem się - oddala się wizja nabijania masy pustych kilometrów pomiędzy Czechowicami-Dziedzicami a Oświęcimiem w zamian za upragnione pozwolenie ułomnego wjazdu do Krakowa.
2. Po remoncie pociągi pomiędzy Czechowicami-Dziedzicami a Oświęcimiem miałyby sens, o ile bezpośrednie Bielsko-Biała - Kraków, ew. nawet ze Zwardonia. A takich na pewno nie będzie, za to pewnie wróci kwestia transakcji wiązanej, przewóz much luzem przez KŚ pomiędzy Czechowicami-Dziedzicami a Oświęcimiem, wbrew kierunkom ciążenia ludności.
3. Ad 3 skrótu. Bo obecne władze województwa śląskiego to potęga, nie muszą się z nikim liczyć. Nigdy od 1989 nie było tu tak silnych władz.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Wt 14.07.2020, 23:09 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34
Posty: 135
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
Po remoncie pociągi pomiędzy Czechowicami-Dziedzicami a Oświęcimiem miałyby sens, o ile bezpośrednie Bielsko-Biała - Kraków, ew. nawet ze Zwardonia.

Czy przesiadka w Czechowicach na pociąg w kierunku Bielska to jest jakaś skomplikowana operacja logistyczna? Wystarczy dobre skomunikowanie, bo przeciętny pasażer ma świadomość, że stacja Czechowice-Dziedzice to nie Wisła Głębce. Przez te "połączenia bezpośrednie" koncertowo dobito komunikację autobusową w Sosnowcu (vide: akcja "każda dzielnica z bezpośrednim połączeniem do Katowic")

Vanessa00 napisał(a):

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego przez ponad miesiąc nie odniósł się do tematu. (...)
Bo obecne władze województwa śląskiego to potęga, nie muszą się z nikim liczyć. Nigdy od 1989 nie było tu tak silnych władz.

A jest po co zabierać głos skoro stanowisko ws. finansowania połączeń kolejowych na śląskiej części odc. Oświęcim-Czechowice nie uległo zmianie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Śr 15.07.2020, 17:54 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
monter napisał(a):
Czy przesiadka w Czechowicach na pociąg w kierunku Bielska to jest jakaś skomplikowana operacja logistyczna? Wystarczy dobre skomunikowanie, bo przeciętny pasażer ma świadomość, że stacja Czechowice-Dziedzice to nie Wisła Głębce.

Od 2012 r. przesiadka na styku KŚ - PR to nie jest skomplikowana operacja logistyczna. To jest operacja niewykonalna. Tłumaczenie do wyboru: PLK, IC, nie potrzeba, nie da się. Jak się przypadkowo coś skomunikuje, to jest.

W wersji hardcore, tj. gdyby jednak docelowo KŚ "zechciały" uruchomić na swoim szrocie pociągi Kluczbork - Czechowice-Dziedzice, wierzysz, że skomunikują je w Kluczborku z Wrocławiem, psychicznie w Lublińcu z IC*, wstrzelą się w Katowice, po czym skomunikują je z PR w Oświęcimiu i z własnymi Zwardoniami w Czechowicach-Dziedzicach? A gdzie dopiero pożądane przesiadki w Chorzowie Batorym, skoro się uwaliło Gliwice - Bytom na skróty?

Mało tego, jak KŚ do tego czasu nie uwalą Kluczborków i dalej będą uparcie przyjeżdżać nimi do Katowic na święte wpół do, to w Oświęcimiu będą na kolejne wpół do, zaś w Czechowicach-Dziedzicach na całą. Natomiast Zwardonie w Czechowicach-Dziedzicach będą się mijały około wpół do. I wyjdą im dogodne skomunikowania 30-minutowe - na papierze, bo w życiu pewnie godzinne.

Cytuj:
Przez te "połączenia bezpośrednie" koncertowo dobito komunikację autobusową w Sosnowcu (vide: akcja "każda dzielnica z bezpośrednim połączeniem do Katowic")

Pełna zgoda. Nie ma co rozwijać, można tylko wieniec nad tą trumną położyć.

Cytuj:
A jest po co zabierać głos skoro stanowisko ws. finansowania połączeń kolejowych na śląskiej części odc. Oświęcim-Czechowice nie uległo zmianie?

No, niesmak, że całkiem niedawno rzeczone medium traktowało się jak wyrocznię, Alfę i Omegę kolei na Śląsku, zapraszało na płomienne prelegencje, zamawiało obfite opracowania, zlecało peanistyczne artykuły. A tu nagle nawet na prostego maila nie odpowiadają. Widać ktoś się połapał, że takie medium i takie opracowania to przeciętny absolwent gimnazjum jest w stanie wytworzyć, z radością za 1/100 ceny.

* Skomunikowania dla jednego człowieka raz na tydzień przesiadającego się (lub nie) na Warszawę, kosztem wywalenia wszystkich innych ludzi.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Cz 16.07.2020, 1:40 

Dołączył(a): Śr 7.09.2005, 19:34
Posty: 135
Lokalizacja:
Sosnowiec
Nomenklatura stosowana przez ustawę o publicznym transporcie zbiorowym - ORGANIZATOR i OPERATOR - trafnie oddaje kierunek zależności decyzyjnej i funkcji rzeczonych podmiotów. OPERATOR (-rzy) ma realizować założenia przyjęte przez ORGANIZATORA, w szczególności zapewnienie skomunikowań. W tym kontekście za sytuację, o której piszesz odpowiada wyłącznie samorząd.
Powiadasz: Kluczbork (Lubliniec)<->Czechowice Dziedzice? Zły to pomysł, co więcej grożący dużą liczbą "postojów wyrównawczych". Relacja KRK <-> CZ-DZ jest jednak naturalniejsza.
Cytuj:
całkiem niedawno rzeczone medium traktowało się jak wyrocznię, Alfę i Omegę kolei na Śląsku, zapraszało na płomienne prelegencje, zamawiało obfite opracowania, zlecało peanistyczne artykuły. A tu nagle nawet na prostego maila nie odpowiadają. Widać ktoś się połapał, że takie medium i takie opracowania to przeciętny absolwent gimnazjum jest w stanie wytworzyć, z radością za 1/100 ceny.

No ba, bo teraz jakikolwiek zewnętrzny czynnik doradczy jest zbędny. W referacie OTP DKiT UMWŚ, zjedli przysłowiowe zęby na transporcie szynowym (z racji doświadczenia zawodowego lub aktywnej działalności w branżowych stowarzyszeniach).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przewozy Regionalne / Koleje Śląskie
Napisane: Cz 16.07.2020, 18:24 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1404
1. Ustawa

Uważam, że ta ustawa jest dobra, a jedyny mankament, to brak przymusu stosowania podstawowego rozwiązania przez tzw. samorządy i brak kar za niestosowanie czegokolwiek; w przypadku rozporządzenia w sprawie rozkładów jazdy - jest przymus stosowania, nie ma kar za niestosowanie. Dlatego nie dość, że ów komplet nie działa legislacyjnie (trudno by jedne władze karały drugie władze), to jeszcze w województwie śląskim mamy tę przedziwną sytuację - operatorów w randze organizatorów, zarówno w trakcji kolejowej, jak i autobusowej. O ile ów operator autobusowy jest Bogiem, dyktując rozkłady jazdy "organizatorowi", to kolejowemu czasami jeszcze ktoś nosa utrze, a to dlatego, że jest na dorobku, na razie kieruje nim walka o władzę, pycha i zazdrość (cecha charakterystyczna dla ludzi dotkniętych nagłym awansem społecznym), w konsekwencji krótkowzroczność i działanie po omacku, w myśl zasady, co się spie***li, to i tak propaganda z dotacją przykryją.

2. Kluczbork - Oświęcim

Patrząc na obecny rozkład jazdy i w szczególności jakość obsługi, całość to linia naznaczona. Jeżeli jest taką solą w oku KŚ, czemu się tego nie pozbędą? (Identycznie znienawidzonej Wisły, tymczasowo nieczynnej.) Może inny, nawet spoza kanonu (np. SKPL), w ramach tej samej dotacji zaprowadziłby normalność? PR na Kluczbork-Lubliniec, pomijając równie żałosny rozkład jazdy, jednak jeździły pewnie; KŚ - wystarczy przestudiować posty na facebooku, co króluje? S8: odwołany, opóźniony, z powodu usypu węgla (z kibla?), z powodu braku usypu węgla (z powodu spodziewanego usypu / spodziewanego braku usypu węgla z tego samego kibla?). W życiu wygląda jeszcze gorzej niż na facebooku.

3. W całym tym bagnie najbardziej szkoda Tarnowskie Góry - Mysłowice (a podobno Metropolia!), które umiera za całość i wirtualne usypy, a tak naprawdę za awarie kibli jeden po drugim, w pełni świadomie tutaj kierowanych.

Gdy siły kwidzyńsko-żoliborsko-trzecie (trzecich nie wolno wymieniać, bo wciąż obecne) budowały potęgę KŚ, stary wyjadacz od techniki, któremu tamci najwyżej buty mogliby pucować, powiedział krótko: nie wstawiać elfów i flirtów na Zwardoń, bo polecą wózki, nie wstawiać oporowych na Tarnowskie Góry, bo poleci wszystko. Oczywiście został zakrzyczany/zlany - do wyboru.

Z ciekawostek historycznych. Bo pierwotne S8 było pierwotnie, jeśli dobrze pamiętam, planowane na ET22+2xB, hehe. Z tego wniosek, że ET22 też na rozruchu oporowym, nie wiem, nie znam się, wiem że EN57, nawet pudrowane, na oporach. To nie koniec. Pojawiła się wtedy opcja, by zestawienie wyglądało ET22+2xB+ET22, ażeby oblotu na końcach nie robić. Taki szynobus w śląskim wydaniu, żałosne jak wszystko inne.

4. Kluczbork - Czechowice-Dziedzice

I dochodzimy do sedna. Już teraz jest żałość nie do opisania, a po wydłużeniu tego może być tylko gorzej (o ile da się zejść na poziom minus zero). W tym stanie gdzie dopiero marzenia o realnych skomunikowaniach w Czechowicach-Dziedzicach. ...i w Oświęcimiu, bo jednakowo uważam, że:

Cytuj:
Relacja KRK <-> CZ-DZ jest jednak naturalniejsza.

Dlatego asekuracyjnie wstawiam na końcu Bielsko-Białą, a nawet Zwardoń. Były kiedyś autobusy Zwardoń - Kraków (pospieszne dwie pary PKS Żywiec?), pamiętam je z Rajczy, udowadniały, że i dla Żywiecczyzny Kraków nie jest miastem obcym. Na pewno w jakiś wakacyjny dzień połowy lat 80. popołudniowy do Krakowa obsługiwał zemun. Nie przytaczam epizodycznych pociągów Słowacja - Kraków przez... Katowice, bo to cuda były, sztucznie wydłużane, tylko pod dotację z puli międzynarodowych.

Podsumowując historię.

1. KŚ jeszcze nie zdążyły oddać ludziom pociągów, które uwaliły, np. Gliwice-Bytom, czy Katowice-Kłobuck (póki co Kłobuck to miasto powiatowe w województwie śląskim), a poszły krok dalej i prestiżowo zapragnęły jeździć do Krakowa i umilać pasażerom życie ułomną integracją taryfową z PR.
2. Mądre PR nie dość, że dały KŚ taki obieg, jaki dały ("na ogonie"), który cudowna broń pn. zamknięcia plus ew. pociągi indywidualne/"komercyjne" PR jeszcze bardziej mogą go zdruzgotać pod kątem wpływów z biletów, to dodatkowo wytypowały dla KŚ, w ramach kompensacji pckm w obrębie województw, trasę Czechowice-Dziedzice - Oświęcim, gdzie dotychczas wpływy z biletów dążyły do zera.
3. Ten plan częściowo nie wchodzi w życie, bo PLK rozpoczyna tam sezon prac polowych.
4. Gdy ten plan wejdzie w życie, wobec:

1) braku skomunikowań w KŚ
2) uczynienia mega długiej i głupiej linii Kluczbork - Czechowice-Dziedzice, obsługiwanej wyłącznie najgorszym taborem

- tak naprawdę będzie oznaczał takie samo przejęcie przez KŚ Czechowic-Dziedzic jak przejęli Kluczbork-Lubliniec, czyli przejęcie z ostatecznym wygaszeniem. Na czym najbardziej ucierpią pasażerowie na odcinku metropolitalnym; mieszkańcom Bielska-Białej czy Brzeszcz i tak nic się nie polepszy.

W każdej opcji, chwała p. Monice, jeżeli za czymkolwiek stoi.

_________________
Radość podróżowania o poranku i popołudniem :))


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3184 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności