Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Program "wsiadanie pierwszymi drzwiami"
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=1996
Strona 3 z 27

Autor:  czak [ Pt 26.09.2008, 7:08 ]
Tytuł: 

Sadorg napisał(a):
czak napisał(a):
Poza tym dlaczego na zachodzie w większości zrezygnowano z tramwajów a jak coś powstaje to w tzw rynnach?


wymieniamy zachodnie miasta, żeby zobaczyć czy faktycznie "w większości"?

Likwidowano w Niemczech, Wlk Brytanii, Danii, Hiszpanii, Szwecji, Francji. Jak się powraca to do form bezkolizyjnych np. Niemcy-Zagłębie Rury. W Oberhausen wybudowano trama w rynnie, w Dortmundzie zaś wpychają go pod ziemię.

Autor:  Slavco [ Pt 26.09.2008, 7:32 ]
Tytuł: 

czak napisał(a):
Jak się powraca to do form bezkolizyjnych np. Niemcy-Zagłębie Rury. W Oberhausen wybudowano trama w rynnie, w Dortmundzie zaś wpychają go pod ziemię.
No widzisz, tak jak wpychają tramwaj pod ziemię, tak pasażerów do pierwszych drzwi.
Jeździliśmy po Zagłębiu Ruhry kilka dni i ZAWSZE kierowca chciał zobaczyć bilet - raz wołał nas nawet z końca autobusu i nie ruszył, póki biletu nie zobaczył. W tramwajach natomiast ludzie są przyzwyczajeni do tradycyjnych kontroli biletów z nietradycyjnymi (dla nas) drukarkami :)

Autor:  czak [ Pt 26.09.2008, 7:40 ]
Tytuł: 

slavco napisał(a):
czak napisał(a):
Jak się powraca to do form bezkolizyjnych np. Niemcy-Zagłębie Rury. W Oberhausen wybudowano trama w rynnie, w Dortmundzie zaś wpychają go pod ziemię.
No widzisz, tak jak wpychają tramwaj pod ziemię, tak pasażerów do pierwszych drzwi.
Jeździliśmy po Zagłębiu Ruhry kilka dni i ZAWSZE kierowca chciał zobaczyć bilet - raz wołał nas nawet z końca autobusu i nie ruszył, póki biletu nie zobaczył. W tramwajach natomiast ludzie są przyzwyczajeni do tradycyjnych kontroli biletów z nietradycyjnymi (dla nas) drukarkami :)

No to fakt, ale przyznasz że in Deutschland ludków trochę mniej na wozach, poza tym Niemiec boi się wyrzucić śmieci nie do swojego śmietnika:).

Autor:  Daro85 [ Pt 26.09.2008, 8:16 ]
Tytuł: 

czak napisał(a):
Likwidowano w Niemczech, Wlk Brytanii, Danii, Hiszpanii, Szwecji, Francji. Jak się powraca to do form bezkolizyjnych np. Niemcy-Zagłębie Rury. W Oberhausen wybudowano trama w rynnie, w Dortmundzie zaś wpychają go pod ziemię.


E tam, a w Ottawie zbudowano BRT- i co? Wszystko to plus minus to samo, a Wprostu radze nie czytać, bo tam jakieś istoty zyjące w równoległym świecie artykuły dłubią ;-)

Autor:  czak [ Pt 26.09.2008, 8:52 ]
Tytuł: 

Daro85 napisał(a):
czak napisał(a):
Likwidowano w Niemczech, Wlk Brytanii, Danii, Hiszpanii, Szwecji, Francji. Jak się powraca to do form bezkolizyjnych np. Niemcy-Zagłębie Rury. W Oberhausen wybudowano trama w rynnie, w Dortmundzie zaś wpychają go pod ziemię.


E tam, a w Ottawie zbudowano BRT- i co? Wszystko to plus minus to samo, a Wprostu radze nie czytać, bo tam jakieś istoty zyjące w równoległym świecie artykuły dłubią ;-)

Czasem dobrze tak z pewnej odległości (najlepiej równoległej bo masz do wszystkiego jednakowy dystans) spojrzeć na ten świat:).
Ale Wprostu już dawno nie czytałem:).

Autor:  PoVo [ Pt 26.09.2008, 9:13 ]
Tytuł: 

Witam. Od dłuższego czasu przebywam w Anglii i pracuje. Nieraz byłem w Oxfordzie, jest to dość wielkie miasto i tam jakoś busy mają po 2, 3 pary drzwi a ludzie ustawiają się w sznurku do 1 drzwi aby u kierowcy zakupić bilet, a kierowca otwiera wszystkie pary drzwi i jakoś ludzie nieidą do innych, a na przystankach jest niekiedy dużo ludzi i jest wszystko okey, nikomu to nie przeszkadza. A druga strona medalu jest taka że taki system zmusza di zakupu biletu i naucza aby bez biletu nie wsiadać do busa i to jest chyba największy plus tego całego przedsięwzięcia

Autor:  Egon [ Pt 26.09.2008, 9:18 ]
Tytuł: 

Ravel napisał(a):
Kierowca ma wykonywać swoje obowiązki i jeśli sprawdzanie biletów będzie do nich należało, to powinien je wykonywać tak samo, jak kierowanie autobusem.

Kierowca ma wykonywać obowiazki kierowcy, a nie konduktora czy kontrolera. Wielozadaniowość jest dobra dla komputerów, ale nie dla ludzi.

Autor:  Egon [ Pt 26.09.2008, 9:19 ]
Tytuł: 

PoVo napisał(a):
Witam. Od dłuższego czasu przebywam w Anglii i pracuje. Nieraz byłem w Oxfordzie, jest to dość wielkie miasto i tam jakoś busy mają po 2, 3 pary drzwi a ludzie ustawiają się w sznurku do 1 drzwi aby u kierowcy zakupić bilet, a kierowca otwiera wszystkie pary drzwi i jakoś ludzie nieidą do innych, a na przystankach jest niekiedy dużo ludzi i jest wszystko okey, nikomu to nie przeszkadza. A druga strona medalu jest taka że taki system zmusza di zakupu biletu i naucza aby bez biletu nie wsiadać do busa i to jest chyba największy plus tego całego przedsięwzięcia

A jak często tam kursują autobusy jednej linii?

Autor:  czak [ Pt 26.09.2008, 9:21 ]
Tytuł: 

Egon napisał(a):
PoVo napisał(a):
Witam. Od dłuższego czasu przebywam w Anglii i pracuje. Nieraz byłem w Oxfordzie, jest to dość wielkie miasto i tam jakoś busy mają po 2, 3 pary drzwi a ludzie ustawiają się w sznurku do 1 drzwi aby u kierowcy zakupić bilet, a kierowca otwiera wszystkie pary drzwi i jakoś ludzie nieidą do innych, a na przystankach jest niekiedy dużo ludzi i jest wszystko okey, nikomu to nie przeszkadza. A druga strona medalu jest taka że taki system zmusza di zakupu biletu i naucza aby bez biletu nie wsiadać do busa i to jest chyba największy plus tego całego przedsięwzięcia

A jak często tam kursują autobusy jednej linii?

I jeszcze jedno :). Jak długo stoi autobus na przystanku?

Autor:  Strzyż [ Pt 26.09.2008, 9:32 ]
Tytuł: 

Daro85 napisał(a):
Wprostu radze nie czytać, bo tam jakieś istoty zyjące w równoległym świecie artykuły dłubią ;-)


Wprost to się teraz nawet do celów higieny osobistej nie nadaje - za śliski i za mało przyczepny papier ;) EOT.

Autor:  Egon [ Pt 26.09.2008, 9:38 ]
Tytuł: 

Ravel napisał(a):
Może i jestem ograniczony, ale naprawdę ciężko mi zrozumieć dlaczego tutaj musi się nie dać – mówiąc językiem polskopodobnym – wprowadzić tego rozwiązania.

Bo częstotliwości kursowania linii są za małe. Bo drogi są za wąskie i zbyt zatłoczone, więc prowadzenie autobusu wymaga większej koncentracji uwagi. W razie spowodowania wypadku straty będą nieporównanie większe niż wydatki na zatrudnienie kontrolera czy konduktora. Nie wszystko da się przeliczyć na pieniądze.

Autor:  kisiel_014 [ Pt 26.09.2008, 9:41 ]
Tytuł: 

Egon napisał(a):
Ravel napisał(a):
Kierowca ma wykonywać swoje obowiązki i jeśli sprawdzanie biletów będzie do nich należało, to powinien je wykonywać tak samo, jak kierowanie autobusem.

Kierowca ma wykonywać obowiazki kierowcy, a nie konduktora czy kontrolera. Wielozadaniowość jest dobra dla komputerów, ale nie dla ludzi.

Otóż to. Kierowca wykonuje pracę jako kierowca, mechanik jako mechanik, a lekarz jako lekarz. Nikt nie każe lekarzowi myć trzy razy dziennie podłogi w szpitalu, bo to nie jego obowiązek.
Mniejsza ilość gapowiczów byłaby wtedy, kiedy jednocześnie poprawiła się kontrola biletów (przede wszystkim więcej zawodowych i uczciwych społecznych - przez co kontrola przynajmniej 5 razy w miesiącu pojawiałaby się w Gołuchowicach czy innych Niegowonicach) i skuteczność ściągania opłat.
A jeżeli już PKM sam wystąpił do KZK w/s tego nieudolnego (co by nie mówić) programu, to ewentualny dodatek za sprawdzanie biletów powinien wynosić przynajmniej 3 zł/wozogodz czy 30 gr/wozokm (w przypadku PUP). Kierowca nawet jakby się chciał zbuntować to nic nie zrobi, gdyż jest zatrudniony na stanowisku "kierowca-konduktor". I tu błędne koło się zamyka, gdyż za 50groszy nikt nie będzie nadstawiał łba, żeby po robocie pięciu dresów zlało go bejsbolem.
Dlatego - nie tędy droga.

Autor:  adam86 [ Pt 26.09.2008, 11:48 ]
Tytuł: 

kisiel_014 napisał(a):
Mniejsza ilość gapowiczów byłaby wtedy, kiedy jednocześnie poprawiła się kontrola biletów (przede wszystkim więcej zawodowych i uczciwych społecznych - przez co kontrola przynajmniej 5 razy w miesiącu pojawiałaby się w Gołuchowicach czy innych Niegowonicach) i skuteczność ściągania opłat.

Ja się obaiwam, że kontrole na zadupiach są dość często, bo zawodowych głównie tam posyłają. A przede wszysttkim nalezy zrobic coś inengo, zacząc robić jakieś akcje z Policją, żeby żaden pajac bez dokumentów nie był bezkarny.
Cytuj:
I tu błędne koło się zamyka, gdyż za 50groszy nikt nie będzie nadstawiał łba, żeby po robocie pięciu dresów zlało go bejsbolem.
Dlatego - nie tędy droga.

Nawet jakby i z 5 zł dostali to tez by sie połowie nie chciało.

Autor:  adam86 [ Pt 26.09.2008, 11:50 ]
Tytuł: 

Egon napisał(a):
Bo częstotliwości kursowania linii są za małe. Bo drogi są za wąskie i zbyt zatłoczone, więc prowadzenie autobusu wymaga większej koncentracji uwagi. W razie spowodowania wypadku straty będą nieporównanie większe niż wydatki na zatrudnienie kontrolera czy konduktora. Nie wszystko da się przeliczyć na pieniądze.

Alez bynajmniej podczas jazdy nikt nikomu nie każe sprawdzać biletów. To, że ten program jest w takim wydaniu bez sensu, to wcale nie oznacza, że sama idea sprawdzania biletów przez keirowcę jest do dupy i nie mozna tego u nas wprowadzać na pewnych liniach.

Autor:  Daro85 [ Pt 26.09.2008, 11:58 ]
Tytuł: 

adam86 napisał(a):
Nawet jakby i z 5 zł dostali to tez by sie połowie nie chciało.


Jakby od tej kontroli było zalezne czy w ogóle cos dostaną to bym im się bardzo ale bardzo chciało ;)

Autor:  kisiel_014 [ Pt 26.09.2008, 12:03 ]
Tytuł: 

adam86 napisał(a):
Ja się obaiwam, że kontrole na zadupiach są dość często, bo zawodowych głównie tam posyłają. A przede wszysttkim nalezy zrobic coś inengo, zacząc robić jakieś akcje z Policją, żeby żaden pajac bez dokumentów nie był bezkarny.

No tak - ostatnia kontrola to na nocnym Błędowie gdzieś w Łośniu. Na Hotelach też już dość dawno nie było - a tam z reguły co drugi pasażer dostaje blankiecik.

Cytuj:
Nawet jakby i z 5 zł dostali to tez by sie połowie nie chciało.

Jakbyście (wy czyli społeczni) dostawali dodatkowo 5 złotych za sprawdzenie czy kierowca ma zegarek na lewej czy prawej ręce, to byście zapewne sprawdzali. A za 50 groszy to już raczej nie...

Autor:  kisiel_014 [ Pt 26.09.2008, 12:05 ]
Tytuł: 

adam86 napisał(a):
Alez bynajmniej podczas jazdy nikt nikomu nie każe sprawdzać biletów.

Ale w praktyce to tak wychodzi.
Cytuj:
To, że ten program jest w takim wydaniu bez sensu, to wcale nie oznacza, że sama idea sprawdzania biletów przez keirowcę jest do dupy i nie mozna tego u nas wprowadzać na pewnych liniach.

To, że program pilotażowy konduktorów w Bytomiu nie wypalił, nie oznacza, że sama koncepcja też jest do dupy.

Autor:  Martinek [ Pt 26.09.2008, 14:20 ]
Tytuł: 

Ekhm, uwaga, uwaga :P

Na wyświetlaczach w autobusach sosnowieckiego PKM pojawiła się informacja, że od 1.10.2007 roku wsiadanie przednimi drzwiami będzie obowiązywało na liniach: 24, 26, 40, 42, 61, 84, 88, 90, 91, 99, 100, 116, 160, 188, 616, 800, 803, 806, 818, 984. Od razu zaznaczam, że mogłem kilka linii pominąć, bo nie miałem jak tego zapisać, ale nie ma w tym spisie linii w stylu 18, 27, 299, 723, 808, 811, 815, na których na prawdę nie miałoby to sensu.

Autor:  adam86 [ Pt 26.09.2008, 14:23 ]
Tytuł: 

Martinek napisał(a):
Ekhm, uwaga, uwaga :P

Na wyświetlaczach w autobusach sosnowieckiego PKM pojawiła się informacja, że od 1.10.2007 roku wsiadanie przednimi drzwiami będzie obowiązywało na liniach: 24, 26, 40, 42, 61, 84, 88, 90, 91, 99, 100, 116, 160, 188, 616, 800, 803, 806, 818, 984. Od razu zaznaczam, że mogłem kilka linii pominąć, bo nie miałem jak tego zapisać, ale nie ma w tym spisie linii w stylu 18, 27, 299, 723, 808, 811, 815, na których na prawdę nie miałoby to sensu.

Na pewno 805 tam widziałem.

Autor:  kisiel_014 [ Pt 26.09.2008, 14:46 ]
Tytuł: 

Martinek napisał(a):
Ekhm, uwaga, uwaga :P

Na wyświetlaczach w autobusach sosnowieckiego PKM pojawiła się informacja, że od 1.10.2007 roku wsiadanie przednimi drzwiami będzie obowiązywało na liniach: 24, 26, 40, 42, 61, 84, 88, 90, 91, 99, 100, 116, 160, 188, 616, 800, 803, 806, 818, 984. Od razu zaznaczam, że mogłem kilka linii pominąć, bo nie miałem jak tego zapisać, ale nie ma w tym spisie linii w stylu 18, 27, 299, 723, 808, 811, 815, na których na prawdę nie miałoby to sensu.

Wczoraj zawodowi jeździli po Dąbrowie. Od nich kierowcy dowiedzieli się, że na takim 808/811 ma nie być "pierwszych drzwi". Ale - na 88/100 i 160 pojawiają się przecież planowe autobusy przegubowe. I co teraz?
Ps - oczywiście 2008r. ;)

Strona 3 z 27 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/