Teraz jest Cz 28.03.2024, 21:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.12.2010, 14:44 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
może lepiej niech jest taka jedna dziwna 70-tka niż 3 inne dziwne linie za nią, przynajmniej jest większy dzienny przebieg dla wozu =
bardziej efektywne wykorzystanie taboru (jak się to fachowo nazywa?), bo trasa dłuższa. Tak przy okazji w latach 80-tych sredni roczny przebieg dla wozu z zakładu katowice wynosił ok 100 tys km (zarówno przeguby jak i krótkie, rekor linia 130 obecna 120 gdzie było 130tys km w roku, najmniej 110, 296 - ok 75,72 tys w roku), a dziś dla przegubów jest jedynie na poziomie 55 tys km.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.12.2010, 14:58 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
andrzejh69 napisał(a):
może lepiej niech jest taka jedna dziwna 70-tka niż 3 inne dziwne linie za nią, przynajmniej jest większy dzienny przebieg dla wozu =
bardziej efektywne wykorzystanie taboru (jak się to fachowo nazywa?), bo trasa dłuższa. Tak przy okazji w latach 80-tych sredni roczny przebieg dla wozu z zakładu katowice wynosił ok 100 tys km (zarówno przeguby jak i krótkie, rekor linia 130 obecna 120 gdzie było 130tys km w roku, najmniej 110, 296 - ok 75,72 tys w roku), a dziś dla przegubów jest jedynie na poziomie 55 tys km.

A przypadkiem układu komunikacyjnego nie kształtuje się przede wszystkim dla dobra pasażera? :>

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.12.2010, 15:04 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
to tez, ale jak jest brak takiej efektywności to przewoznicy daja wysokie stawki na przetargach (przyklad lini minibusowej w Gliwicach) czego dalszym rezultatem są cięcia przez KZKGOP bo brakuje pieniedzy, a końcowy efekt taki ze pasazer najbardziej cierpi bo zaróno połączeń jjest mało jak i ich częstotliwość jest niska. "nie ma róży bez kolców"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.12.2010, 15:10 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Przystępując do większej reformy układu komunikacyjnego jednym z celów jest właśnie poprawa efektywności wykorzystania taboru.

Efekty podejścia "lepiej niech jest jak jest" widać doskonale na przykładzie wzmiankowanego 657, który w wyniku kosmetycznej (ale ważnej) zmiany trasy przy dworcu ma teraz po 55 minut postoju na pętli. Rozwiązanie tym bardziej obłędne, że w dzień wolny pewnie 90% pasażerów tej linii od strony Dąbrówki Małej dojeżdża pewnie nie dalej, jak do dworca właśnie. Czyli przy odrobinie determinacji można by to było połączyć obiegiem z dowolną z linii startujących przy placu Andrzeja.

andrzejh69 napisał(a):
to tez, ale jak jest brak takiej efektywności to przewoznicy daja wysokie stawki na przetargach (...)
No dokładnie, ale skoro organizator nie jest rozliczany z faktycznych kosztów zlecanych przewozów, to to będzie postępować. Przy okazji ostatnich zmian rozkładów rozwalono chyba już ostatnie łączenia między liniami, ciekawe czy ktoś się zastanowił ile to będzie kosztować?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.12.2010, 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
butthead napisał(a):
Efekty podejścia "lepiej niech jest jak jest" widać doskonale na przykładzie wzmiankowanego 657, który w wyniku kosmetycznej (ale ważnej) zmiany trasy przy dworcu ma teraz po 55 minut postoju na pętli. Rozwiązanie tym bardziej obłędne, że w dzień wolny pewnie 90% pasażerów tej linii od strony Dąbrówki Małej dojeżdża pewnie nie dalej, jak do dworca właśnie. Czyli przy odrobinie determinacji można by to było połączyć obiegiem z dowolną z linii startujących przy placu Andrzeja.

No ale przecież nie musimy trwać sztywno przy dotychczasowych ustaleniach rozkładów jazdy. Jeśli 657 uznamy za podstawę na kierunku NE - SW, to częstotliwość kursów należy zdecydowanie wzmocnić, zwłaszcza w dni wolne. Wtedy można uniknąć paranoi typu 55-minutowy postój na krańcówce. To samo na kierunku NW - SE dotyczy 673.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.12.2010, 15:52 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
[/quote]
No dokładnie, ale skoro organizator nie jest rozliczany z faktycznych kosztów zlecanych przewozów, to to będzie postępować. Przy okazji ostatnich zmian rozkładów rozwalono chyba już ostatnie łączenia między liniami, ciekawe czy ktoś się zastanowił ile to będzie kosztować?[/quote]

Tu w KZKGOP się nikt nad niczym nie zastanawia, dletego jest coraz gorzej. Najbardziej razi to że KZKGOP nie kontroluje i za wykryte błedy i wady nie karze przewoźników. Tak niewiele trzeba aby pod względem wykonanych przewozów była poprawa. Ale oczywiście Pan Urbanczyk twierdzi że autobusy są Ok i mówi o jakimś przedsiębiorstwie komunikacyjnym w Zabrzu które wydało miliony na autobusy.. znacie takie?Bo ja nie znam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.12.2010, 18:00 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
andrzejh69 napisał(a):
to tez, ale jak jest brak takiej efektywności to przewoznicy daja wysokie stawki na przetargach (przyklad lini minibusowej w Gliwicach) czego dalszym rezultatem są cięcia przez KZKGOP bo brakuje pieniedzy, a końcowy efekt taki ze pasazer najbardziej cierpi bo zaróno połączeń jjest mało jak i ich częstotliwość jest niska. "nie ma róży bez kolców"


Są przykłady, gdzie efektywność jest niska i można ją poprawić, ale też nie można generalizować, że trzeba same długie powykręcane linie robić tylko po to, żeby przebiegi taboru były duże. Mają być takie jak wyjdą z optymalnego układu rozkładów jazdy robionych pod kątem pasażera. A w celu ich poprawy stosuje się łączenia zadań. Stawki są wysokie, bo przetargi są niekonkurencyjne. 224 jest przypadkiem klinicznym, który należy rozpatrywać osobno.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.12.2010, 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 16.09.2003, 22:18
Posty: 273
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
No ale wracając z Dąbrówki Małej też może jechać przez Os. Kukuczki, tak jak robi to teraz jadąc z Zawodzia. Uwierz mi, sprawdziłem 22.12. Z Wrocławskiej do Zawodzia i z powrotem jechałem sam. Być może sytuacja taka wynikła stąd, że ludzie nic nie wiedzieli o wydłużeniu 600, nie było takiej informacji na wyświetlaczach ani na dyktach, a na tabliczkach przystankowych na nowych przystankach rozkład 600 był dołożony w nieczytelny sposób i mniejszymi literkami ;-)

Tam cały dzień jest kiepsko z napełnieniami. Zresztą nie dziwne, jeśli po 70-tce 600 jedzie w najlepszym przypadku 10 min po, a w najbardziej skrajnym 5min po 70-tce. I nie ma znaczenia kierunek, towarzysz do pary to rzecz świeta w KZK.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.12.2010, 22:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
224 jest przypadkiem klinicznym, który należy rozpatrywać osobno.


Tak naprawdę prawie każdy przypadek trzeba badać osobno.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.12.2010, 23:00 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Daro85 napisał(a):
memphis napisał(a):
224 jest przypadkiem klinicznym, który należy rozpatrywać osobno.


Tak naprawdę prawie każdy przypadek trzeba badać osobno.


No tak, ale to 224 jest naprawdę dość ekstremalne. Ale z drugiej strony wcale nie, bo gdyby zamiast mega pakietów robić przetargi na pojedyncze zadania to stawki też byłyby mocno zróżnicowane - widać to w Gdyni, gdzie na zadanie szczytowe polegające np. na jednym kółku przegubem potrafi się pojawić stawka rzędu 13 zł.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 30.12.2010, 23:41 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Jeżdżenie opłotkami Dąbrówki (Techników, itp.) to wynikało z bieżących interesów politycznych (babcia bufetowa otwarła tam jakiś internat, czy inny tbs), a 177 było najmniejszym złem (podobnie jak 193 na Stęślickiego). Nie wiem czy wiecie, że przez Podhalańską (i konsekwentnie pewnie też przez Techników później) to miało pierwotnie jeździć coś bardziej magistralnego jak 11 lub 61.[/quote]

Mi się coś kojarzy że na początku przez Techników miały kursować 108 i 109 lecz puścili 177 z obsługą właśnie Os. Kukuczki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2010 r.
Napisane: Cz 2.06.2011, 16:16 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Od 1. lipca 937 znika z Kosciuszki i wkracza na Jankego, zawracal bedzie pod ulica Kosciuszki.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2010 r.
Napisane: Pt 3.06.2011, 21:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
P Śl napisał(a):
Od 1. lipca 937 znika z Kosciuszki i wkracza na Jankego, zawracal bedzie pod ulica Kosciuszki.

IMO wyjdzie to na lepsze. Tak na początku wyobrażałem sobie trasę tej linii. Jeszcze tylko od drugiej strony wydłużyć do Panewnik i będzie super.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy
Napisane: So 4.06.2011, 12:06 

Dołączył(a): Pt 11.02.2005, 12:54
Posty: 888
Kurcze. Mogliby zmienić rozkłady 699 i 692 w szczycie. Normą się stało, że autobus przyjeżdża od Kopernika 20 minut po czasie. Rzadziej że tylko 15 minut później. No chyba, że się mylę i jedzie on w tych korkach 10 minut przed czasem :-D
A i jeszcze jedno. Co z tramwajową linią turystyczną? Praktycznie żadnego info. Na TS zniknął nawet rozkład linii 2.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy
Napisane: So 4.06.2011, 12:57 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 22.09.2004, 14:01
Posty: 506
Lokalizacja:
Katowice
myszka napisał(a):
Co z tramwajową linią turystyczną? Praktycznie żadnego info. Na TS zniknął nawet rozkład linii 2.

Jutro "dwójka" na pewno nie wyjedzie, a co dalej - nie wiadomo. KZK jak zwykle w tej sprawie milczy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy
Napisane: So 11.06.2011, 21:55 

Dołączył(a): Nd 19.02.2006, 13:14
Posty: 1595
Coś ten rozkład nie pasuje -> http://rozklady.kzkgop.pl/rozklad/pokaz ... przystanek (rozklad obowiązujący w dniach wolnych od pracy w centrach handlowych) Wynika, że autobus z Częstochowskiej ma jechać na Dąbrowskiego, potem na Pl.Piastów a potem na Akacjową, dziwne... :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy
Napisane: Nd 12.06.2011, 14:43 

Dołączył(a): Śr 2.02.2005, 15:06
Posty: 56
Lokalizacja:
Bytom
A co sądzicie o linii 744? Miasto Bytom od pewnego czasu przymierza się do jejlikwidacji. Czy pomysł swój zrealizuje, to się okaże...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy
Napisane: Nd 12.06.2011, 14:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Tam chyba jakaś nyska by mogła częściej jeździć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy
Napisane: Nd 12.06.2011, 14:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
jAr napisał(a):
A co sądzicie o linii 744? Miasto Bytom od pewnego czasu przymierza się do jejlikwidacji. Czy pomysł swój zrealizuje, to się okaże...
adam86 napisał(a):
Tam chyba jakaś nyska by mogła częściej jeździć.

Dokładnie. Za duży tabor, za mała częstotliwość, dlatego popyt jest słaby. Np. w takim Zawierciu sobie z tym radzą - szczytowe kursy na przykładowej "jedynce" są obsługiwane autobusami standardowymi, a na pozaszczytowe wyjeżdża tabor midi. Dlaczego u nas nie da się tak zrobić na niektórych liniach? Aha, przetargi na obsługę linii, a nie na konkretne zadania komunikacyjne...

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy
Napisane: Nd 12.06.2011, 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Tam chyba jakaś nyska by mogła częściej jeździć.



Tyle, że tam w takiej relacji niemal nie ma popytu poza godzinami w których kursuje 744- to jest taki typowy przewóz dla dawnych górników KWK Powstańców, których przeniesiono na Bobrek i rzeczywiście w tych kursach ok. 6,14,22 jeździ tym trochę ludzi- teraz jak nie jeździ przez Awaryjne to w ogóle jest ciekawie ;). Pewnie jakby skasowali KWK Bobrek to 744 skasowaliby od razu też... Zresztą likwidacja tej linii akurat byłaby głupotą, są w Bytomiu ciekawsze trasy do wycięcia, choćby optymalizacja ciągu przez KWK Miechowice w dni wolne, bo to tam wygląda makabrycznie, szczególnie w stronę Bytomia. Podobnie pod jakąś przemyślaną modernizację prosi się ciąg do Radzionkowa, bo linii kupa a dojechać nie ma jak...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1143 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności