Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Zmiany rozkładów jazdy
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=2379
Strona 54 z 58

Autor:  Egon [ Pt 24.12.2010, 22:40 ]
Tytuł: 

inżinier napisał(a):
U okulisty dawno nie byłem, ale daję słowo, że na jakimś przystanku w Katowicach, nie pomnę nazwy, z nowym designem rozkładów, była osobna kolumna na "Boże Narodzenie, Nowy Rok, Wielkanoc" z odjazdami po 10, 13, 16...

Aż mi się wierzyć nie chce, przecież pełne kółko w dni wolne na 657 trwa 2 godziny. Linię obsługują dwa wozy, więc nawet gdyby w święto jeździł jeden, musiałby przez godzinę obijać się na jednej z pętli. Zresztą może jutro będę miał okazję to sprawdzić.

Autor:  irek-28- [ Pt 24.12.2010, 22:46 ]
Tytuł: 

No właśnie jakoś, ja mam ostatnio wrażenie że nasi obywatele są stawiani przed faktami dokonanymi taka prawda. Tylko co się będzie działo jak tak jeszcze to paliwo zdrożej i niektórzy z przyczyn ekonomicznych będą musieli korzystać z tej naszej komunikacji a organizator to jeszcze poobcina tak jak to zrobiło PKP, to pewno będą ciężko zdziwieni i również jakoś to będzie.

Autor:  adam86 [ Pt 24.12.2010, 23:12 ]
Tytuł: 

I będzie armagiedon. Może zadzwoniłbyś np. do radyja ojdyra i się podzielił tymi fascynującymi tezami z radiosłuchaczami, bo u nas już tego mamy trochę dość:>

Autor:  motley [ So 25.12.2010, 0:32 ]
Tytuł: 

Egon napisał(a):
motley napisał(a):
@inżinier: No to gratulacje dla kzk że na stronie nic nie ma, a na przystanku owszem.

A co jest na przystankach? Sprawdzałem dziś na dwóch, ale oprócz zaklejonej inormacji o nie kursowaniu linii 25.12. i 01.01. nic podejrzanego nie widziałem.

właśnie też sprawdzałem, jest rj na robocze i weekendy.

Autor:  inżinier [ So 25.12.2010, 2:05 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Aż mi się wierzyć nie chce, przecież pełne kółko w dni wolne na 657 trwa 2 godziny. Linię obsługują dwa wozy, więc nawet gdyby w święto jeździł jeden, musiałby przez godzinę obijać się na jednej z pętli. Zresztą może jutro będę miał okazję to sprawdzić.


Jest na trzy wozy, 2 niskie i 1 wysoki. Mają co weekend 55 minut przerwy na Dąbrówce Małej. Przy czym rano i wieczorami są dwa, przez co wieczorem z Dąbrówki odjeżdżają w odstępie... 5 minut (!). Facepalm.

Autor:  adas [ So 25.12.2010, 9:44 ]
Tytuł: 

Cytuj:
otrzymałem odpowiedź kierownika referatu Urzędu Miejskiego, który jest odpowiedzialny za KZK GOP, który w pełni poparł pomysł "opóźnienia" ostatniego kursu 623. Wysłali to teraz do władz KZK GOP-u i czekamy na odpowiedź od nich. Jak będę miał odpowiedź to dam znać.


Cytuj:
Z informacji, które uzyskałem - zakładana zmiana ma zostać
wprowadzona w styczniu

Chodzi o skomunikowanie 623 z 830N i T6 w ostatnim kursie.

Autor:  Egon [ Nd 26.12.2010, 22:25 ]
Tytuł: 

Egon napisał(a):
inżinier napisał(a):
U okulisty dawno nie byłem, ale daję słowo, że na jakimś przystanku w Katowicach, nie pomnę nazwy, z nowym designem rozkładów, była osobna kolumna na "Boże Narodzenie, Nowy Rok, Wielkanoc" z odjazdami po 10, 13, 16...

Aż mi się wierzyć nie chce, przecież pełne kółko w dni wolne na 657 trwa 2 godziny. Linię obsługują dwa wozy, więc nawet gdyby w święto jeździł jeden, musiałby przez godzinę obijać się na jednej z pętli. Zresztą może jutro będę miał okazję to sprawdzić.

Nie było tak źle. Jeździły jak w dni wolne, czyli co godzinę ;-)

Autor:  butthead [ Nd 26.12.2010, 23:12 ]
Tytuł: 

Biorąc pod uwagę, jak chimeryczne są napełnienia na końcówce trasy w Dąbrówce Małej, można było się przy okazji pokusić o jakieś modyfikacje tandemu 177/657. Póki co w dni wolne wyszedł wzorcowy wręcz przykład skutków braku rozliczania z efektywności rozkładu jazdy.

Autor:  Jelczu [ Pn 27.12.2010, 9:12 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
Biorąc pod uwagę, jak chimeryczne są napełnienia na końcówce trasy w Dąbrówce Małej, można było się przy okazji pokusić o jakieś modyfikacje tandemu 177/657. Póki co w dni wolne wyszedł wzorcowy wręcz przykład skutków braku rozliczania z efektywności rozkładu jazdy.

Tylko jak? Wypada, że 657 wjechało na Dąbrówkę. Zasadniczo było problem z przerwami, kierowca nie robot i ile kółek można gonić. Zwłaszcza, że na Panewnikach zawsze łapało się opóźnienie, a to coś na końcu raczej przerwą nie było.

Autor:  inżinier [ Pn 27.12.2010, 9:47 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nie było tak źle. Jeździły jak w dni wolne, czyli co godzinę ;-)


Zwracam honor, sprawdziłem dzisiaj, rozkłady na Boże Narodzenie były pozaklejane. :)

Autor:  butthead [ Pn 27.12.2010, 11:47 ]
Tytuł: 

Jelczu napisał(a):
Wypada, że 657 wjechało na Dąbrówkę.
Otóż to, równie dobrze ulicę Pod Młynem może obsłużyć coś innego, np. 177.

Autor:  P Śl [ Cz 30.12.2010, 8:22 ]
Tytuł: 

Pojawil sie rozklad czartera 988.

Autor:  Daro85 [ Cz 30.12.2010, 12:01 ]
Tytuł: 

P Śl napisał(a):
Pojawil sie rozklad czartera 988.


Masakra ale linia :/

Autor:  Egon [ Cz 30.12.2010, 12:12 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
Jelczu napisał(a):
Wypada, że 657 wjechało na Dąbrówkę.
Otóż to, równie dobrze ulicę Pod Młynem może obsłużyć coś innego, np. 177.

Akurat tu się nie zgadzam. Niech 657 zostanie jak jest i będzie jednym z kręgosłupów komunikacji w Katowicach. Natomiast za bezsensowne uważam wydłużenie 600 do Zawodzia - tym nikt nie chce jeździć dalej niż do os. Kukuczki. 177 możnaby skrócić, a w jej miejsce przez Bogucice i te tyły Dąbrówki Małej wpuścić właśnie 600. Puszczanie KM przez Podhalańską, w dodatku tylko w jednym kierunku, IMO nie jest potrzebne.

Autor:  memphis [ Cz 30.12.2010, 12:53 ]
Tytuł: 

Egon napisał(a):
Natomiast za bezsensowne uważam wydłużenie 600 do Zawodzia - tym nikt nie chce jeździć dalej niż do os. Kukuczki.


Akurat osiedle jest lepiej obsługiwane teraz przez to wydłużone 600, bo autobus jedzie w stronę centrum przez osiedle, a nie omija je bokiem odbywając postój gdzieś w polu.

Dlaczego uważasz, że to wydłużenie jest bezsensowne? 70-tka to jest kompletna pomyłka, a nie linia komunikacyjna, a połączenie dwóch położonych obok siebie dzielnic chyba powinno być? Tam oczywiście trzeba głębszych zmian (podzielenia 70, itp.), ale samo połączenie Bogucic z Zawodziem powinno być nieco normalniejsze jest chimeryczne kursy dotychczasowej 70-tki.

Autor:  butthead [ Cz 30.12.2010, 12:57 ]
Tytuł: 

Kto wie, może właśnie zagospodarowanie 600 byłoby tu bardziej celowe. Albo jakieś zupełnie inne rozwiązanie, wynikające nie z układu linii sprzed kilkudziesięciu lat, tylko z bieżących potrzeb pasażerów. Na całe szczęście niebawem pojawi się ŚKUP, która rozwiąże wszystkie te problemy :>

Autor:  memphis [ Cz 30.12.2010, 13:06 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
Kto wie, może właśnie zagospodarowanie 600 byłoby tu bardziej celowe.


Jeżdżenie opłotkami Dąbrówki (Techników, itp.) to wynikało z bieżących interesów politycznych (babcia bufetowa otwarła tam jakiś internat, czy inny tbs), a 177 było najmniejszym złem (podobnie jak 193 na Stęślickiego). Nie wiem czy wiecie, że przez Podhalańską (i konsekwentnie pewnie też przez Techników później) to miało pierwotnie jeździć coś bardziej magistralnego jak 11 lub 61.

Autor:  Egon [ Cz 30.12.2010, 13:10 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
Akurat osiedle jest lepiej obsługiwane teraz przez to wydłużone 600, bo autobus jedzie w stronę centrum przez osiedle, a nie omija je bokiem odbywając postój gdzieś w polu.

No ale wracając z Dąbrówki Małej też może jechać przez Os. Kukuczki, tak jak robi to teraz jadąc z Zawodzia. Uwierz mi, sprawdziłem 22.12. Z Wrocławskiej do Zawodzia i z powrotem jechałem sam. Być może sytuacja taka wynikła stąd, że ludzie nic nie wiedzieli o wydłużeniu 600, nie było takiej informacji na wyświetlaczach ani na dyktach, a na tabliczkach przystankowych na nowych przystankach rozkład 600 był dołożony w nieczytelny sposób i mniejszymi literkami ;-)

memphis napisał(a):
Dlaczego uważasz, że to wydłużenie jest bezsensowne?

Bo zaobserwowanymi i sprawdzonymi przeze mnie kursami na tym odcinku oprócz mnie nikt tym nie podróżował.

memphis napisał(a):
70-tka to jest kompletna pomyłka, a nie linia komunikacyjna, a połączenie dwóch położonych obok siebie dzielnic chyba powinno być? Tam oczywiście trzeba głębszych zmian (podzielenia 70, itp.), ale samo połączenie Bogucic z Zawodziem powinno być nieco normalniejsze jest chimeryczne kursy dotychczasowej 70-tki.

Jasne, że połączenie Zawodzia i Bogucic być musi. Ale jak widziałbyś reformę na 70? Przyznam, że mnie nic do głowy nie przychodzi. Zresztą nie bardzo nad tym się zastanawiałem, bo mnie akurat trasa 70 nie drażni. Są gorsze linie.

Autor:  Egon [ Cz 30.12.2010, 13:17 ]
Tytuł: 

butthead napisał(a):
Na całe szczęście niebawem pojawi się ŚKUP, która rozwiąże wszystkie te problemy :>

Z Nowym Rokiem życzyłbym Wam Wszystkim i sobie, aby pojawienie się ŚKUP rozwiązało nasz najpoważniejszy problem - KZK GOP. Karta musiałaby więc okazać się kompletnym niewypałem, a szanse na to są ;-) Szkoda tylko, że zaś masa naszej kasy poszłaby w błoto...

Autor:  memphis [ Cz 30.12.2010, 13:22 ]
Tytuł: 

Egon napisał(a):
No ale wracając z Dąbrówki Małej też może jechać przez Os. Kukuczki, tak jak robi to teraz jadąc z Zawodzia.


Z Dąbrówki tak, ale wg dotychczasowej trasy tak nie robił.

Cytuj:
Bo zaobserwowanymi i sprawdzonymi przeze mnie kursami na tym odcinku oprócz mnie nikt tym nie podróżował.


Ci, którzy kiedyś korzystali z połączenia z ulicą 1 Maja (jak jeszcze 600/601 jeździło) pewnie już dawno sobie dali spokój z komunikacją miejską ;)

Cytuj:
Ale jak widziałbyś reformę na 70? Przyznam, że mnie nic do głowy nie przychodzi. Zresztą nie bardzo nad tym się zastanawiałem, bo mnie akurat trasa 70 nie drażni. Są gorsze linie.


Połączenie Witosa/Załęskiej Hałdy i Załęża z centrum jest odrębny element, połączenie centrum z Os. Kukuczki - drugi, a połączenie Borek z Szopienicami - trzeci. Naprawdę nie ma żadnego powodu, żeby tak odległe od siebie potrzeby realizować akurat jedną powykręcaną linią niedopasowaną po drodze do niczego.

Strona 54 z 58 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/