Teraz jest Cz 28.03.2024, 13:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1536 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 77  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 21.06.2010, 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Sadorg napisał(a):
138/238? ;-)

Albo tak:
- 138 do Akademików,
- 12 do Zadola,
- 804 i 812 okrężne przeciwbieżne z Akademików przez Os. Odrodzenia (jedna od strony Piotrowic wraca przez Brynów, druga odwrotnie), nie przyspieszone - żeby się nie myliło, można zmienić numerki na np. 62 i 63, są akurat wolne,
- 46 i 238 do piaseczku.

No, dość pomysłów, rozpoczynam urlop :-D

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 21.06.2010, 13:02 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Egon napisał(a):
można zmienić numerki na np. 62 i 63, są akurat wolne,
Tak się nie da, PKM nie ma takich w umowie :>


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 21.06.2010, 20:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Dlaczego na przystanku Brynów Pętla 12 nie zatrzyma się 51 i 154?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 21.06.2010, 22:20 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
inżinier napisał(a):
Dlaczego na przystanku Brynów Pętla 12 nie zatrzyma się 51 i 154?


Sorry za lamerskie pytanie, ale co to jest "Brynów Pętla 12"? "Pętla", to wiem, gdzie jest...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 22.06.2010, 8:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
"12" to oznaczenie tego konkretnego słupka na ul. Kłodnickiej na schematach (http://img535.imageshack.us/img535/5756/citylightkatowicebrynw0.jpg). Pomyliłem się, dla ścisłości ten przystanek będzie nazywał się Brynów Kościuszki (co jest paranoją, dlaczego wszystkie przystanki w tym węźle nie mogą się nazywać Brynów Pętla?).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 22.06.2010, 9:27 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
inżinier napisał(a):
Dlaczego na przystanku Brynów Pętla 12 nie zatrzyma się 51 i 154?


Bo zatrzymują się na BK 13.

ATSD, to wychodzą problemy z braku numeracji zespołów przystankowych i słupków w każdym zespole.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 22.06.2010, 9:35 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
aso napisał(a):
Nie widzę sensu walić 297 do Dworca. W dłuższym horyzoncie czasowym będzie coraz więcej argumentów świadczących na niekorzyść tego rozwiązania. Układ Osiedla Odrodzenia wymaga obsługi za pomocą linii okrężnej. Jeśli obsługa osiedla ma nie polegać na "programie dowolnym", to podstawowa musi wyjeżdżać z Brynowa lub z Ligoty, zwłaszcza że pozycja konkurencyjna tramwaju nie jest taka słaba. Rozumiem natomiast uciążliwość przesiadki. Dlatego IMHO jeden z warunków sukcesu przesiadki to znacząca poprawa częstotliwości kursowania na Osiedlu Odrodzenia w zamian za skrócenie trasy. Natomiast z tej racji, że w niektórych porach dojazdy do Mikołowskiej i AWF są szczególnie istotne, zaproponowałem zachowanie linii 804 w wersji przez Mikołowską.

Ale nie jestem w 100% przekonany, gdyż dużo sensowniejsze dla mnie byłoby zaczynanie sprzatania tamtej części miasta nie od 297, ale od 11-tki.


Zgadzamy się chyba, że na ciągu Brynowska – Mikołowska, jako ciągu bez komunikacji szynowej, jest potrzebna dobra obsługa. A lepiej to robić jedną* silną linią (a nie dziesięcioma, każdą co 20-30 min). I dobrze by było gdyby ta linia jechała z jakiegoś dużego generatora potoku, a nie z obszarów o ekstensywnej zabudowie. 297 zasadniczo pasuje. Tak, problemem jest brak pętli na południu, ale przy odpowiedniej częstotliwości punktualność traci na znaczeniu – liczy się rytmiczność.

Ale zgoda co do tego, że najpierw warto zastanowić się nad rolą 11-tki.


* - nie musi być jedna, może są potrzebne dwie, trzy – ale na pewno nie 10 ;-)

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 22.06.2010, 11:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Bo zatrzymują się na BK 13.


I to ma zachęcić pasażerów z Ligoty do jazdy z przesiadką na tramwaj?!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 22.06.2010, 12:11 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
inżinier napisał(a):
Cytuj:
Bo zatrzymują się na BK 13.

I to ma zachęcić pasażerów z Ligoty do jazdy z przesiadką na tramwaj?!


to nie do mnie pytanie ;)
a przesiadki będą się i tak odbywać na przystanku #15 przecież...

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 22.06.2010, 14:14 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Sadorg napisał(a):
Zgadzamy się chyba, że na ciągu Brynowska – Mikołowska, jako ciągu bez komunikacji szynowej, jest potrzebna dobra obsługa. A lepiej to robić jedną* silną linią (a nie dziesięcioma, każdą co 20-30 min). I dobrze by było gdyby ta linia jechała z jakiegoś dużego generatora potoku, a nie z obszarów o ekstensywnej zabudowie. 297 zasadniczo pasuje. Tak, problemem jest brak pętli na południu, ale przy odpowiedniej częstotliwości punktualność traci na znaczeniu – liczy się rytmiczność.

Ale zgoda co do tego, że najpierw warto zastanowić się nad rolą 11-tki.

* - nie musi być jedna, może są potrzebne dwie, trzy – ale na pewno nie 10 ;-)


Przekonałeś mnie swoją argumentacją. Przyjrzałem się jeszcze raz dokładnie trasie 297, patrząc nie tylko z perspektywy Osiedla Odrodzenia, ale i całych Piotrowic. Faktycznie linia 297 od tej strony powinna być tą linią, która będzie jeździć na pełnej trasie, kosztem pocięcia "ogryzków", a nie odwrotnie. Wówczas pozostaje jeszcze pozostawienie obsługi Szpitala na Ochojcu połączeniem z centrum Katowic, a reszta linii jadących przez Piotrowice doskonale kwalifikuje się do przetrasowania / pocięcia. Z drugiej strony tworząc "silne" 297 skądś trzeba te kilometry wziąć, zarówno na samo 297, jak i na wzmocnienie tramwaju. I chyba rzeczywiście rytmiczność co kilka minut (w szczytach nawet co 6-8 minut), to jedyne rozwiązanie na losowość przyjazdów. Wówczas nie będzie istotne, czy to ten, co ma 10 minut opóźnienia, czy to ten, co ma opóźnienia 20 minut.

A co do 11-tki, to faktycznie pojawia się pytanie, czy jest sens tą linię utrzymywać w tej postaci, czy nie lepiej zostać przy mocniejszym 297 i 911 oraz np. przedłużonym 296 (dla tych, co koniecznie chcą mieć bezpośredni dojazd do centrum). A być może to 911 kwalifikuje się do usunięcia, a mocniejszą 11-tkę kosztem 115/675 należy przetrasować na Osiedle Witosa (po to, by zmniejszyć liczbę krańcówek w centrum, a jednocześnie utrzymać dobrą obsługę komunikacyjną ulicy Mikołowskiej). Skrócenie 11-tki tylko do Skargi ma jedną, zasadniczą wadę - paskudnie komplikuje obsługę terenów "za torami". Dawniej można było przejść te 400 m do Dworca PKP, tyle że teraz tego dworca nie będzie. Dlatego podejmowanie decyzji o remarszrutyzacji centrum Katowic jest trudne. Co do obecnej "sierotki Marysi" w ogóle nie jestem przekonany, bo nie ma w tym ani jakiegość głębszego celu (przynajmniej nie widzę), ani specjalnej logiki (też nie dostrzegłem).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 22.06.2010, 23:47 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
aso napisał(a):
(...) Co do obecnej "sierotki Marysi" w ogóle nie jestem przekonany, bo nie ma w tym ani jakiegość głębszego celu
Pewnie jak to na kolei, zadecydowały interesy pojedynczych pracowników biura ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 23.06.2010, 17:41 

Dołączył(a): Nd 19.02.2006, 19:05
Posty: 1180
Jeśli chodzi o przejście na druga stronę Katowic to już dzisiaj słyszałem że jak pociąg wjedzie na pierwszy peron to można przecież skakać po torach i zejść nasypem, tak że Polak potrafi , i już widzę to bieganie. Bo z drugiej strony nie potrafię sobie wyobrazić podróży z południowych dzielnic miasta na przykład w okolicę pętli Alfreda.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 23.06.2010, 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
Coś chyba pominieto linie 673 w schemacie na stronie KZK.

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 23.06.2010, 19:13 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
irek-28- napisał(a):
Bo z drugiej strony nie potrafię sobie wyobrazić podróży z południowych dzielnic miasta na przykład w okolicę pętli Alfreda.


tramwaje jeszcze jeżdżą.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 23.06.2010, 19:14 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 6.06.2008, 18:55
Posty: 2318
Lokalizacja:
Katowice
(37) michał napisał(a):
Coś chyba pominieto linie 673 w schemacie na stronie KZK.

Przecież jej trasa nie musi być zmieniona? ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Śr 23.06.2010, 23:12 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
Skrócenie 11-tki tylko do Skargi ma jedną, zasadniczą wadę - paskudnie komplikuje obsługę terenów "za torami". Dawniej można było przejść te 400 m do Dworca PKP, tyle że teraz tego dworca nie będzie.

Pozwolę sobie zauważyć, że te "tereny za torami", to nie jakieś tam 400m. ale dużo ponad kilometr, do tego należy doliczyć długość przejścia przez dworzec oraz odległość od dworca do P. Skargi. Wiem najlepiej - bo tu mieszkam. To nie jest ważne, ważne, że chyba właśnie tu, licząc z okolicami AWF, niewątpliwie mieszka największy odsetek mieszkańców centrum Katowic (jeśli do centrum Katowic nie zaliczymy Koszutki). Tu takze znajduje sie bardzo duża ilość biur, urzędów, innych zakładów pracy, kilka szkół średnich, wyższych, szpitali i innych ośrodków zdrowia oraz Pałac Młodzieży. Przebiega tu co prawda linia tramwajowa, ale z wielu miejsc tego obszaru odległość do przystanku tramwajowego także przekracza kilometr.
butthead napisał(a):

aso napisał:
(...) Co do obecnej "sierotki Marysi" w ogóle nie jestem przekonany, bo nie ma w tym ani jakiegość głębszego celu
Pewnie jak to na kolei, zadecydowały interesy pojedynczych pracowników biura ;)

Jeśli pod pojęciem "sierotki Marysi", macie na myśli przebieg linii 11, to pozwolę sobie wyjasnić, że o jej przebiegu zadecydowała koncepcja układu sieci linii z przełomu lat 60/70-tych, moim zdaniem najlepsza z możliwych, chociaż przyznaję, że obecnie w niektórych przypadkach takie rozwiązanie utrudniałoby regularne kursowanie w godzinach szczytu, ale bez przesady - jakoś ta 11-ka sobie radzi i jej pasażerowie aż tak strasznie sie nie skarżą. Według ówczesnej koncepcji 61 doprowadzono do Panewnik, 4 i 18 do os. Tysiąclecia, a z drugiej strony 21 (z Oświęcimia !) i 29 do Koszutki, a 45 do Wesołego Miasteczka. I chociaż może nikt, absolutnie nikt nie jeździł z Wesołego Miasteczka do Łazisk Średnich, ani z Piotrowic do Czeladzi, tym bardziej z os. Tysiąclecia do Tworznia tak pokręconą trasą, to w sumie jednak taki układ linii zapewniał możliwość dojazdu bezpośredniego setkom podróżnych, których na przestrzeni następnych lat stopniowo lecz systematycznie tego pozbawiono.
aso napisał(a):
Przyjrzałem się jeszcze raz dokładnie trasie 297, patrząc nie tylko z perspektywy Osiedla Odrodzenia, ale i całych Piotrowic. Faktycznie linia 297 od tej strony powinna być tą linią, która będzie jeździć na pełnej trasie, kosztem pocięcia "ogryzków", a nie odwrotnie. Wówczas pozostaje jeszcze pozostawienie obsługi Szpitala na Ochojcu połączeniem z centrum Katowic, a reszta linii jadących przez Piotrowice doskonale kwalifikuje się do przetrasowania / pocięcia. Z drugiej strony tworząc "silne" 297 skądś trzeba te kilometry wziąć, zarówno na samo 297, jak i na wzmocnienie tramwaju.

A moim zdaniem zacząć należy od rozbudowy linii tramwajowych (odnośnie czego widziałem takie piękne i ciekawe plany). Uważam iż końcówka linii tramwajowej z centrum Katowic w Brynowie jest po stokroć bardziej pozbawiona sensu niż istnienie w obecnym układzie linii autobusowych 804 czy nawet 812.
Cytuj:
Wówczas nie będzie istotne, czy to ten, co ma 10 minut opóźnienia, czy to ten, co ma opóźnienia 20 minut.

Aha, szczególnie dla pasażera, który w centrum potrzebuje przesiąść się na inny autobus kursujący co godzinę, lub nawet raz na dzień.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 24.06.2010, 7:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
Jelczu napisał(a):
Przecież jej trasa nie musi być zmieniona? ;)

Przegapiłem, ze już na PKP nie zagląda :-P

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 24.06.2010, 8:10 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ludw_K napisał(a):
aso napisał(a):
Skrócenie 11-tki tylko do Skargi ma jedną, zasadniczą wadę - paskudnie komplikuje obsługę terenów "za torami". Dawniej można było przejść te 400 m do Dworca PKP, tyle że teraz tego dworca nie będzie.

Pozwolę sobie zauważyć, że te "tereny za torami", to nie jakieś tam 400m. ale dużo ponad kilometr, do tego należy doliczyć długość przejścia przez dworzec oraz odległość od dworca do P. Skargi.


Skrót myślowy. Można było wsiąść w cokolwiek i podjechać dalej. Strata czasu wynikająca z przesiadki praktycznie nieodczuwalna.

Ludw_K napisał(a):
aso napisał(a):
Wówczas nie będzie istotne, czy to ten, co ma 10 minut opóźnienia, czy to ten, co ma opóźnienia 20 minut.

Aha, szczególnie dla pasażera, który w centrum potrzebuje przesiąść się na inny autobus kursujący co godzinę, lub nawet raz na dzień.


To wsiądzie we wcześniejszy kurs. Podstawą działania jest zachowanie rytmiczności odjazdów na całej trasie w najbardziej newralgicznych momentach. Stąd przejście na wysokie częstotliwości.


Ostatnio edytowano Cz 24.06.2010, 8:15 przez aso, łącznie edytowano 2 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 24.06.2010, 8:12 
- Moderator -

Dołączył(a): Nd 10.04.2005, 13:53
Posty: 1677
Lokalizacja:
Siemianowice Śląskie
Od wtorku w autobusach PKMu rozkładane są Szlaki w wersji lowediton (takiej formie jak Metro, bo kojarzę że były w bardziej ekskluzywnej formie) i można tam uzyskać trochę informacji (w sumie nic więcej niż już podano tutaj, ale zawsze można zyskać papierowe schematy :P). Jednak p. Koteras zapowiada, że najważniejsze informacje będą w kolejnym numerze, który - jak podejrzewam - znajdzie się również w wozach PKMu za jakiś czas ;)

Cytuj:
Przegapiłem, ze już na PKP nie zagląda :-P

To trochę Ci się przespało :D

_________________
Obrazek


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Cz 24.06.2010, 8:18 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Ludw_K napisał(a):
Pozwolę sobie zauważyć, że te "tereny za torami", to nie jakieś tam 400m. ale dużo ponad kilometr, do tego należy doliczyć długość przejścia przez dworzec oraz odległość od dworca do P. Skargi. Wiem najlepiej - bo tu mieszkam. To nie jest ważne, ważne, że chyba właśnie tu, licząc z okolicami AWF, niewątpliwie mieszka największy odsetek mieszkańców centrum Katowic (jeśli do centrum Katowic nie zaliczymy Koszutki). Tu takze znajduje sie bardzo duża ilość biur, urzędów, innych zakładów pracy, kilka szkół średnich, wyższych, szpitali i innych ośrodków zdrowia oraz Pałac Młodzieży. Przebiega tu co prawda linia tramwajowa, ale z wielu miejsc tego obszaru odległość do przystanku tramwajowego także przekracza kilometr.


no i prawda. Te tereny mają dwa dość mocne ciągi N-S (Kościuszki z tramwajem, i Mikołowska z autobusami) - i właśnie tu powinny być: bardzo mocny tramwaj na Kościuszki, i ograniczona liczba linii na Mikołowskiej (ale za to z dużą częstotliwością - coś na kształt metrobusów). I osobiście także uważam, że potrzeba jest linia jadąca z Mikołowskiej dalej na północ niż na dworzec.
Natomiast to jak wyglądają ciągi komunikacji zbiorowej na kierunku E-W w południowym śródmieściu to skandal.


Cytuj:
Jeśli pod pojęciem "sierotki Marysi", macie na myśli przebieg linii 11, to pozwolę sobie wyjasnić, że o jej przebiegu zadecydowała koncepcja układu sieci linii z przełomu lat 60/70-tych, moim zdaniem najlepsza z możliwych, chociaż przyznaję, że obecnie w niektórych przypadkach takie rozwiązanie utrudniałoby regularne kursowanie w godzinach szczytu, ale bez przesady - jakoś ta 11-ka sobie radzi i jej pasażerowie aż tak strasznie sie nie skarżą. Według ówczesnej koncepcji 61 doprowadzono do Panewnik, 4 i 18 do os. Tysiąclecia, a z drugiej strony 21 (z Oświęcimia !) i 29 do Koszutki, a 45 do Wesołego Miasteczka. I chociaż może nikt, absolutnie nikt nie jeździł z Wesołego Miasteczka do Łazisk Średnich, ani z Piotrowic do Czeladzi, tym bardziej z os. Tysiąclecia do Tworznia tak pokręconą trasą, to w sumie jednak taki układ linii zapewniał możliwość dojazdu bezpośredniego setkom podróżnych, których na przestrzeni następnych lat stopniowo lecz systematycznie tego pozbawiono.


"trochę" się od przełomu lat 60/70 warunki drogowe zmieniły, nie uważasz? ;-)

Cytuj:
A moim zdaniem zacząć należy od rozbudowy linii tramwajowych (odnośnie czego widziałem takie piękne i ciekawe plany). Uważam iż końcówka linii tramwajowej z centrum Katowic w Brynowie jest po stokroć bardziej pozbawiona sensu niż istnienie w obecnym układzie linii autobusowych 804 czy nawet 812.


No i bardzo fajnie, ale widzisz jak u nas postępuje rozbudowa sieci tramwajowej? :P
Uważasz, że mieszkańcy południa Katowic powinni poczekać na poprawę komunikacji jeszcze jakieś 30 lat? Rozmawiajmy o realnych rozwiązaniach, a nie s-f.

Cytuj:
Aha, szczególnie dla pasażera, który w centrum potrzebuje przesiąść się na inny autobus kursujący co godzinę, lub nawet raz na dzień.


Przewidujesz w centrum Katowic autobusy komunikacji miejskiej kursujące co godzinę lub raz na dzień? :-O

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1536 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 77  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności