Teraz jest Pt 19.04.2024, 0:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1536 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 77  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 11:08 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Wbrew pozorom, rozkładowy czas do centrum autobusu i tramwaju z Brynowa Kościuszki / Pętli jest taki sam, choć wydaje się, że autobus jedzie szybciej.


No bo nie stoi jak osioł na światłach 3 minuty...


I ten czas postoju na światłach jest jak najbardziej wliczony do rozkładu, powiedziałbym, że nawet z naddatkiem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 12:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Przede wszystkim liczba przystanków tworzy złudzenie, że autobus jest szybszy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 12:45 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Daro85 napisał(a):
Ech, nie jest to prawda- na Kościuszki tak naprawdę problem jest tylko z jednym układem sygnalizacji- na odcinku Brynów Pętla-Park Kościuszki (Ceglana, Drozdów i Gawronów) sumaryczny czas postoju na sygnalizacjach przy skrzyżowaniach z bocznymi ulicami wynosi kilka sekund (średnio 2-3 sekund, czyli długość niezauważalna).


Aż tak się poprawiło? Ceglana faktycznie działała nieźle (choć zwalniać trzeba było solidnie), Gawronów w zależności od tego co siedziało w skrzynce sterownika (a znikało z niej czasem coś ;-)), natomiast na Drozdów priorytet był niezauważalny (ups, przepraszam, widać było jego działanie w nocy i w weekend). A jakie urządzenia detekcyjne maja światła przy ul. Huberta i na skrzyżowaniu z Powstańców?
Nie pisz, że jest tak dobrze, skoro nie jest ;-)

Cytuj:
Co 20 minut ;).


słowo klucz: silnym.

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 12:49 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
aso napisał(a):
Podstawą układu powinno być "krótkie" 297, ale nie można zapominać o okolicach AWF-u i Mikołowskiej. Tam musi coś dojeżdżać. Tylko, że w tym przypadku (znaczy jak zwykle) skrócono nie to, co trzeba. Sensowniej było skrócić 297 i nawet zagęścić częstotliwość przechodząc na krótkie wozy, a 804 na przegubach puścić przez Mikołowską do pl. Andrzeja w godzinach szczytu.

Zasadniczo pisałem o układzie docelowym, w którym IMHO 804 jest zbędne przy silnym 297 (10/15/10//20 co najmniej)

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 13:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Sadorg napisał(a):
Aż tak się poprawiło? Ceglana faktycznie działała nieźle (choć zwalniać trzeba było solidnie), Gawronów w zależności od tego co siedziało w skrzynce sterownika (a znikało z niej czasem coś ;-)), natomiast na Drozdów priorytet był niezauważalny (ups, przepraszam, widać było jego działanie w nocy i w weekend). A jakie urządzenia detekcyjne maja światła przy ul. Huberta i na skrzyżowaniu z Powstańców?
Nie pisz, że jest tak dobrze, skoro nie jest ;-)


Mylisz się chłopie- prawdopodobieństwo stania na jakiejś z tych sygnalizacji jest jak 1 do 10- i to w godzinach szczytu. Zresztą ja nie rozumiem tej niekonsekwencji- najpierw robi się serię sygnalizacji bez postoju, a potem to co się zyskało, traci się na Szeligiewicza i Powstańców.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 13:27 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Daro85 napisał(a):
Mylisz się chłopie- prawdopodobieństwo stania na jakiejś z tych sygnalizacji jest jak 1 do 10- i to w godzinach szczytu.


źródło?

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Sadorg napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Mylisz się chłopie- prawdopodobieństwo stania na jakiejś z tych sygnalizacji jest jak 1 do 10- i to w godzinach szczytu.


źródło?


A to sobie do badań w ramach mojej magisterki trzeba zajrzeć, swego czasu o nich rozmawialiśmy ;]

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 14:05 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Sadorg napisał(a):
aso napisał(a):
Podstawą układu powinno być "krótkie" 297, ale nie można zapominać o okolicach AWF-u i Mikołowskiej. Tam musi coś dojeżdżać. Tylko, że w tym przypadku (znaczy jak zwykle) skrócono nie to, co trzeba. Sensowniej było skrócić 297 i nawet zagęścić częstotliwość przechodząc na krótkie wozy, a 804 na przegubach puścić przez Mikołowską do pl. Andrzeja w godzinach szczytu.

Zasadniczo pisałem o układzie docelowym, w którym IMHO 804 jest zbędne przy silnym 297 (10/15/10//20 co najmniej)


Chciałbyś od razu osiągnąć za dużo. Nie da się odciąć całkiem Osiedla Odrodzenia od Brynowskiej i Mikołowskiej. To znaczy inaczej - na siłę da się, ale system tak radykalnych rozwiązań zwyczajnie nie przełknie. To, że duzo osób jedzie do Dworca, nie znaczy, że jadą wszyscy. A od tramwaju do Mikołowskiej jest kawałek. Właśnie z tego powodu utrzymałbym coś w rodzaju "pakietu minimum". Docelowo widziałbym 297 na układzie (7,5/15/7,5/15), a 804 jako szczytowy dodatek, który wykona po kilka kursów w w szczycie porannym co 15-30 minut (dogęszczenie w ścisłym szczycie), a popołudniowym co 30 minut.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
A to sobie do badań w ramach mojej magisterki trzeba zajrzeć, swego czasu o nich rozmawialiśmy ;]

Dziwne, bo akurat na Gawronów to się zawsze stoi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 14:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Dziwne, bo akurat na Gawronów to się zawsze stoi.


W badanych kursach stało się tylko raz.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 14:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13990
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
adam86 napisał(a):
Dziwne, bo akurat na Gawronów to się zawsze stoi.


W badanych kursach stało się tylko raz.

A ile to było lat temu?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 15:02 

Dołączył(a): Śr 5.02.2003, 3:09
Posty: 609
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
Daro85 napisał(a):
adam86 napisał(a):
Dziwne, bo akurat na Gawronów to się zawsze stoi.


W badanych kursach stało się tylko raz.

A ile to było lat temu?


OIDP to jeszcze kilka miesięcy temu na Gawronów pionowa szczelina zapalała się tak szybko, że czasem nie zdążyło się obsłużyć przystanku. Niestety teraz jest sztywny takt.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
A ile to było lat temu?


Maj 2009.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 21:47 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
aso napisał(a):
Sadorg napisał(a):
Zasadniczo pisałem o układzie docelowym, w którym IMHO 804 jest zbędne przy silnym 297 (10/15/10//20 co najmniej)
Chciałbyś od razu osiągnąć za dużo. Nie da się odciąć całkiem Osiedla Odrodzenia od Brynowskiej i Mikołowskiej.


hola hola, docelowy układ, czyli 297 na trasie do dworca (durch Brynowska i Mikołowska ;))
A dodatków w formie 804 nie widzę, nie lepiej mikroszczyty na 297? Po co dodatek mający mniejszą dostępność, a nie zapewniający dzięki temu zysku czasowego?

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 21:50 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Daro85 napisał(a):
A to sobie do badań w ramach mojej magisterki trzeba zajrzeć, swego czasu o nich rozmawialiśmy ;]


ano, ale rozmawialiśmy o skrzyżowaniu z Szeligiewicza o ile mnie pamięć nie myli ;) Badania z Drozdów (przynajmniej w kierunku 'do miasta') i Gawronów są IMHO niemiarodajne.

A co do pytań adama86, to pisałem kilka postów wcześniej, że na Gawronów nie zawsze znajduje się w skrzynce wszystko co potrzeba, aby światła działały jak należy :P

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Sadorg napisał(a):
Badania z Drozdów (przynajmniej w kierunku 'do miasta') i Gawronów są IMHO niemiarodajne.


Heh, ale tam tramwaj musiałby stać ponad 40 sekund, żeby to zrobiło na kimkolwiek wrażenie ;). Zresztą przyjmując, że nie stoi się tam wcale to i tak na T6 10% czasu trwania kursu to są światła- ale to nie jest rekord Śląska ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1902
Lokalizacja:
Bielsko-B
Daro85 napisał(a):
A to sobie do badań w ramach mojej magisterki trzeba zajrzeć, swego czasu o nich rozmawialiśmy ;]

A co to za praca i gdzie powstawała?

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4404
Lokalizacja:
Ligota
A nie lepiej by było zamiast tego chorego 812 i 804 zrobić jakąś linię z Os. Odrodzenia do Ligoty albo nawet Panewnik? A może obie wywalić, a skierować do Piotrowic 13 i ich kosztem zwiększyć ilość kursów? Albo 688 do Ligoty (Panewnik)?

Ja bym widział to tak jak dawno temu pisałem: 13 w relacji Brynów - Nowy Bytom, 688 w relacji Tychy - Ligota (albo Panewniki). 804 i 812 R.I.P.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Ostatnio edytowano Nd 20.06.2010, 22:52 przez Egon, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Nd 20.06.2010, 22:51 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Sadorg napisał(a):
aso napisał(a):
Sadorg napisał(a):
Zasadniczo pisałem o układzie docelowym, w którym IMHO 804 jest zbędne przy silnym 297 (10/15/10//20 co najmniej)
Chciałbyś od razu osiągnąć za dużo. Nie da się odciąć całkiem Osiedla Odrodzenia od Brynowskiej i Mikołowskiej.


hola hola, docelowy układ, czyli 297 na trasie do dworca (durch Brynowska i Mikołowska ;))
A dodatków w formie 804 nie widzę, nie lepiej mikroszczyty na 297? Po co dodatek mający mniejszą dostępność, a nie zapewniający dzięki temu zysku czasowego?


Nie widzę sensu walić 297 do Dworca. W dłuższym horyzoncie czasowym będzie coraz więcej argumentów świadczących na niekorzyść tego rozwiązania. Układ Osiedla Odrodzenia wymaga obsługi za pomocą linii okrężnej. Jeśli obsługa osiedla ma nie polegać na "programie dowolnym", to podstawowa musi wyjeżdżać z Brynowa lub z Ligoty, zwłaszcza że pozycja konkurencyjna tramwaju nie jest taka słaba. Rozumiem natomiast uciążliwość przesiadki. Dlatego IMHO jeden z warunków sukcesu przesiadki to znacząca poprawa częstotliwości kursowania na Osiedlu Odrodzenia w zamian za skrócenie trasy. Natomiast z tej racji, że w niektórych porach dojazdy do Mikołowskiej i AWF są szczególnie istotne, zaproponowałem zachowanie linii 804 w wersji przez Mikołowską.

Ale nie jestem w 100% przekonany, gdyż dużo sensowniejsze dla mnie byłoby zaczynanie sprzatania tamtej części miasta nie od 297, ale od 11-tki.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Pn 21.06.2010, 9:28 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Egon napisał(a):
A nie lepiej by było zamiast tego chorego 812 i 804 zrobić jakąś linię z Os. Odrodzenia do Ligoty?


138/238? ;-)

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1536 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 77  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności