Teraz jest Pt 29.03.2024, 6:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1536 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 77  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Pt 8.02.2013, 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Ta zmiana na 12 → 12+920 jeszcze może obrócić się na dobre. Ponoć KZK już planuje korektę rozkładu 920, bo ludzie strasznie sapią o te stadne odjazdy, a taki drobny krok w kierunku względnie dobrej oferty to nic złego. Poza tym ptaszki też ćwierkają o zmianach na liniach wełnowieckich.

(chociaż dzisiaj o 9 widziałem w 920 tyle ludzi z Giszowca, ile zwykle o tej porze przyjeżdża 30)

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Pt 8.02.2013, 22:41 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
E tam, bzdury opowiadasz- no chyba, że przez zapchany tramwaj rozumiemy taki wiozący ponad 20 osób.

W porównaniu do autobusu w którym jest kilka wolnych miejsc siedzących - tak. Ale oczywiście nie tak to oceniam, wiem, że to byłaby przesada, tramwaje na Kościuszki widzę z okna swojego mieszkania, więc wiem najlepiej jak jest. A jest tak, że jeśli 14-ka jedzie "na ogonie" innego tramwaju to może wieźć 20, a czasem i mniej pasażerów (mówimy o porze dużego ruchu), jeśli jednak jedzie po kilkuminutowej, w praktyce bywa, że czasem nawet ok. 10-cio minutowej przerwie to jest zapchana do pełna. Podobnie bywa na odcinku Rynek - Zawodzie.
Egon napisał(a):
Zrobiłem dziś sobie kółko na nowej 12-tce. Podróż rozpocząłem o 16:00 z przystanku Ligota Medyków Solarisem #1321.

I wszystko byłoby fajnie, gdyby nie to, że na autobus mający kursować co 10 minut czekałem 17.

To byliśmy gdzieś blisko siebie -:). Ja bowiem jechałem 12-ką #306, wsiadłem na Mikołowskiej w kierunku Ligoty o 16:56, szczęśliwie po dość krótkim czekaniu. Bezpośrednio przed tą 12-ką podjechał 37, ale pozostał na przystanku z załączonymi światłmi awaryjnymi, natomiat 12-ka "ruszyła z kopyta" i całkiem normalnie jak autobus dojechała do AWF. Od tego momentu autobus stał się "żółwiem" i jechał ze średnią prędkością 30km/h, ale miejscami wolniej. Tak więc na "rondzie" gen. Maczka wyprzedziła nas inna 12-ka (nie wiem dokładnie jaki typ, ale coś krótkiego, ten którym jechałem był przegubowy), może to właśnie Ty nim jechałeś. Dalej kierowca robił co mógł by jechać jak najdłużej i udało mu się na rozwidleniu z Brynowską trafić na czerwone światło dzięki temu, że od przystanku W. Pola nie rozpędził się chyba nawet do 20km/h. Na odcinku do Załęskiej zatrzymał się na obu przystankach-zawalidrogach mimo, że na żadnym nikt nie wsiadł, ani nie wysiadł. W Ligocie kierowca miał sprzyjające warunki drogowe, sprzyjające jego poczynaniom czyli korek. W efekcie do przystanku na Panewnickiej dotarł o 17:17, a do Medyków o 17:20. I niech teraz ktoś jeszcze usiłuje mi wmawiać, że linia została skrócono po to, by uzyskać lepszą regularność kursowania i że regularność ta byłaby znacznie gorsza, gdby co trzeci autobus kursował z innym numerem w relacji Ligota - Zawodzie - Nikiszowiec. Linia została skrócona dla idei, oraz w celu ukrytej podwyżki ceny przejazdu dla pewnej grupy pasażerów, tych którzy nie korzystają z biletów okresowych i w miejsce przejazdu bezpośredniego dano im połączenie przesiadkowe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Pt 8.02.2013, 22:56 

Dołączył(a): So 19.09.2009, 15:51
Posty: 208
Lokalizacja:
Katowice
Kilka obserwacji z ostatniego tygodnia. Z racji delegacji na Kraków moja puszka została na Nikiszu i przesiadłem się do KM i UNIBUSA. Codziennie jezdze 920 kursem z Nikisza po 7 rano i tak: poniedziałek napełnienie marne-kilka osób, codziennie lepiej aż do dzisiaj kiedy to był prawie pełnu autobus. Chyba ludzie sie zorientowali. Głównie małolaty do szkół. Punktualność w miare - kilkuminutowe opóźnienia. Co do odcinka Szopienice-Gisz nie ma reguły - raz pełny autobus raz 15 osób.
Powroty - wysiadam zawsze na Placu Andrzeja ( bo z Krakowa jezdze InterBusem ) i nigdy nie moge zdążyć na 30-stke. Troszke daleko. Mam trochę czasu do nastepnej to łaże i obserwuje. 12 miga Korfantego a w srodku przewaznie kilkanascie osób. 920 i 30 odjezdzaja w ciągu 5 minut i zauważam, że 30 jedzie pełna/prawie pełna a 920 puste lub siedzi kilka/kilkanaście osób. Troche zle pomyslane te odjazdy.
Co do skierowania 30-stki na Oswobodzenia - uważam to za bezcelowe. Na Wilhelmina Skrzyżowanie nie wysiada ani nie wsiada NIKT. Na Oswobodzenia wysiada od zero do 2 osób a nie wsiada NIKT. Wieć szkoda tracić kilka minut na te kołowanie - 30 winna wrócić na dawną trasę.
Teraz kilka informacji z Nikisza,Janowa. Głosy o likwidacji 12 nie ucichły. Słyszę je głównie w 72 w okolicy ulicy Ociepki itd.
Na Nikiszu, Janowie, Korei ( przystanki i okolice ) są porozwieszane plakaty informujace cytuję :"12 nie przyjedzie" - podpisz petycję o przywrócenie linii na starą trasę- cos w ten deseń. Sprawa jeszcze nie jest przesądzona, radni walczą i pewnie wywalczą. Listy do podpisu są w piekarni na Nikiszu, w Zabce na Korei, i w innych sklepach i miejscach. Przesądzone jest, że te protesty przyniosą skutek. I od marca/kwietnia powinno wszystko wrócić do normy.
Pozdrawiam


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: So 9.02.2013, 0:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Od tego momentu autobus stał się "żółwiem" i jechał ze średnią prędkością 30km/h, ale miejscami wolniej. Tak więc na "rondzie" gen. Maczka wyprzedziła nas inna 12-ka (nie wiem dokładnie jaki typ, ale coś krótkiego, ten którym jechałem był przegubowy), może to właśnie Ty nim jechałeś. Dalej kierowca robił co mógł by jechać jak najdłużej i udało mu się na rozwidleniu z Brynowską trafić na czerwone światło dzięki temu, że od przystanku W. Pola nie rozpędził się chyba nawet do 20km/h. Na odcinku do Załęskiej zatrzymał się na obu przystankach-zawalidrogach mimo, że na żadnym nikt nie wsiadł, ani nie wysiadł. W Ligocie kierowca miał sprzyjające warunki drogowe, sprzyjające jego poczynaniom czyli korek. W efekcie do przystanku na Panewnickiej dotarł o 17:17, a do Medyków o 17:20.

Ja jechałem chyba kurs wcześniej, na Medyków byłem o 17:10. Też właśnie odniosłem wrażenie, że czasy przejazdów są rozciągnięte jak guma do żucia, bo autobus wlókł się niemiłosiernie. Wobec faktu, że nie jest to żadna szybka linia, sugeruję przetrasowanie nowej 12-tki przez Dziewięciu z Wujka i Załęską, a puszczenie przez Ligocką po wiadukcie 48, tak jak było wcześniej.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: So 9.02.2013, 8:19 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Ludw_K napisał(a):
Od tego momentu autobus stał się "żółwiem" i jechał ze średnią prędkością 30km/h, ale miejscami wolniej.


Przecież to jest standardowa prędkość autobusu w Katowicach, co się dziwisz? ;-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: So 9.02.2013, 9:55 

Dołączył(a): Nd 19.02.2006, 19:05
Posty: 1180
Tak sobie czytam na temat tej 12stki i protestów i potem czytam o gwałtownym spadku sprzedaży biletów, a co za tym idzie dziury w budżetowej w KZK GOPie. To lepiej bym się raczej przygotował co jeszcze ubędzie z dzielnicy Nikiszowiec Janów i jaki tam zostanie takt do centrum, stawiam że co 20minut zostanie autobus .Zresztą po tej informacji o powstającej dziurze budżetowej to cała sieć KZK GOP jest do przeglądu i cięcia.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: So 9.02.2013, 10:43 

Dołączył(a): So 19.09.2009, 15:51
Posty: 208
Lokalizacja:
Katowice
irek-28- napisał(a):
Tak sobie czytam na temat tej 12stki i protestów i potem czytam o gwałtownym spadku sprzedaży biletów, a co za tym idzie dziury w budżetowej w KZK GOPie. To lepiej bym się raczej przygotował co jeszcze ubędzie z dzielnicy Nikiszowiec Janów i jaki tam zostanie takt do centrum, stawiam że co 20minut zostanie autobus .Zresztą po tej informacji o powstającej dziurze budżetowej to cała sieć KZK GOP jest do przeglądu i cięcia.

Teraz do centrum mamy autobus co pol godziny. Bo 30/674 i 920 jeżdzą stadnie. Widać boją się samotnośći :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: So 9.02.2013, 11:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
irek-28- napisał(a):
Tak sobie czytam na temat tej 12stki i protestów i potem czytam o gwałtownym spadku sprzedaży biletów, a co za tym idzie dziury w budżetowej w KZK GOPie. To lepiej bym się raczej przygotował co jeszcze ubędzie z dzielnicy Nikiszowiec Janów i jaki tam zostanie takt do centrum, stawiam że co 20minut zostanie autobus .Zresztą po tej informacji o powstającej dziurze budżetowej to cała sieć KZK GOP jest do przeglądu i cięcia.

Na Nikiszowcu i Janowie mało kto kupuje bilet :P

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: So 9.02.2013, 11:36 

Dołączył(a): So 19.09.2009, 15:51
Posty: 208
Lokalizacja:
Katowice
A kontroli to tu jak żyje nie widzialem :D
To i po co bilety kupować ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: So 9.02.2013, 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Ludw_K napisał(a):
(...)podjechał 37, ale pozostał na przystanku z załączonymi światłmi awaryjnymi (...)

Po otwarciu dworca coś jest nie tak z rozkładami 37 i 689. Autobusy te wloką się niemiłosiernie. Co jadę, którąś z ww. linii to autobus wlecze się ok. 30 km/h a na przystanku potrafi stać nawet 2 minuty. Myślę, że za chwilę będzie jakaś korekta rozkładów bo za każdym razem spotykam się z sytuacją, w której pasażerowie pytają kierowcę dlaczego tak długo stoimy. Także mam nadzieję, że prowadzący przekażą ten problem dalej. :)

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: So 9.02.2013, 14:44 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Kubala. napisał(a):
Po otwarciu dworca coś jest nie tak z rozkładami 37 i 689. Autobusy te wloką się niemiłosiernie. Co jadę, którąś z ww. linii to autobus wlecze się ok. 30 km/h a na przystanku potrafi stać nawet 2 minuty. Myślę, że za chwilę będzie jakaś korekta rozkładów bo za każdym razem spotykam się z sytuacją, w której pasażerowie pytają kierowcę dlaczego tak długo stoimy. Także mam nadzieję, że prowadzący przekażą ten problem dalej. :)


Takie sytuacje są od wielu lat codziennością na innych liniach, więc nie widzę podstaw do tego, żeby ktoś chciał to zmieniać. W Katowicach autobus nie może rozwijać zbyt dużych prędkości, bo pasażerowie się przewracają, kierowcy mają przepały, a jak raz do roku jest mgła, czy inna śnieżyca to wtedy jest potrzebna rezerwa czasu :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: So 9.02.2013, 14:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Wszystkich tych profesjonalistów od układania siatki czasów powinno się wysłać na kurs jakimś warszawskim autobusem nocnym. Z woreczkiem i zapasowymi batkami oczywiście, jakby się źle poczuli przy przekroczeniu 40 km/h.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: So 9.02.2013, 22:03 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Ja jechałem chyba kurs wcześniej, na Medyków byłem o 17:10.

Ciekawe co mnie wyprzedziło nad autostradą. Raczej nie był to autobus którym jechałeś, bo w czasie 10min. do Medyków by nie dojechał. Być może był to jakiś zjazd lub wyjazd - nie zauważyłem czy miał pasażerów - a w takim wypadku numer na tylnym wyświetlaczu o niczym nie swiadczy. Przeanalizowałem rozkład i wyszło mi, że ten którym jechałem, jechał prawie zgodnie z rozkładem. To "prawie" mogło stanowić nie taką wielką ale jednak różnicę dla kogoś kto chciał wsiąść na Mikołowskiej i zapewne wcześniej, bo tu autobus odjechał dwie minuty przed czasem, różnicę sprowadzającą się do ok. 10-cio minutowego oczekiwania na następny. Za to na Medyków dotarliśmy z 3min. opóźnieniem.
memphis napisał(a):
Przecież to jest standardowa prędkość autobusu w Katowicach, co się dziwisz? ;-)

Troszkę jednak się zdziwiłem, bowiem jak już pisałem tą trasą jeżdżę dość często, a tak ślimaczym tempem pierwszy raz. Zauważyłem teraz, że rozkładowy czas przejazdu Mikołowska - AWF wynosi 5min, czyli tyle ile potrzebuje na pokonanie tego odcinka zdrowy i silny piechur - no przynajmniej w kierunku odwrotnym, bo pod górkę to jedynie student AWF-u -:)
Cytuj:
W Katowicach autobus nie może rozwijać zbyt dużych prędkości, bo pasażerowie się przewracają, kierowcy mają przepały, a jak raz do roku jest mgła, czy inna śnieżyca to wtedy jest potrzebna rezerwa czasu :P

Chyba główna przyczyna jest taka, że rozkłady są układane pod kątem ektremalnych sytuacji na drogach, ale raczej nie o mgłę czy śnieżycę tu chodzi, lecz o korki. W niektóre dni w porze największego natężenia ruchu faktycznie na pokonanie w/w odcinka może nawet 5min. nie wystarczyć a na odcinku poprzednim bywa jeszcze gorzej. Nie wiem jednak czy nie lepiej byłoby pogodzić się z częstszymi i trochę większymi opóźnieniami względem rozkładu w przypadku dużych utrudnień w ruchu niż sztucznie wydłużać czasy przelotów, co zresztą powoduje, że wlekące się autobusy same wówczas utrudniają ruch i same stają się jedną z przyczyn większych korków powodujących z kolei opóźnienia innych autobusów.
katowicer napisał(a):
Na Nikiszu, Janowie, Korei ( przystanki i okolice ) są porozwieszane plakaty informujace cytuję :"12 nie przyjedzie" - podpisz petycję o przywrócenie linii na starą trasę- cos w ten deseń. Sprawa jeszcze nie jest przesądzona, radni walczą i pewnie wywalczą. Listy do podpisu są w piekarni na Nikiszu, w Zabce na Korei, i w innych sklepach i miejscach. Przesądzone jest, że te protesty przyniosą skutek. I od marca/kwietnia powinno wszystko wrócić do normy.

Mimo, że bardzo bym pragnął, aby tak było, nie jestem takim optymistą. Moim zdaniem batalię o przywrócenie poprzedniej trasy 12-ki powinno przede wszystkim prowadzić Zawodzie, oraz Ligota (w tym Stara Ligota) i mieszkańcy okolic AWF i KWK Wujek oraz osoby uczące się i pracujące w tych rejonach. Jeśli miałoby coś "powrócić do normy" to też nie dokładnie do stanu poprzedniego t.j. linii 12 co 30min i 912 co 15min, bo to bez sensu. Linia 12 co 30min. i 912 co 10/20min spowoduje, ze na odcinku centrum - Ligota nic się nie zmieni względem stanu obecnego, a jednocześnie będzie połaczenie bezpośrednie pomiędzy licznymi miejscami które je utraciły. Najlepszym rozwiązaniem byłaby 12 i 912 naprzemiennie co 20min w godzinach szczytu oraz co 30min poza szczytem i w dni wolne, ale jak już pisałem to nie na "kieszeń" naszego miasta.
Teraz jeszcze moje wrażenie z dworca-piwnicy. Jedyną bezdyskusyjną jego zaletą jest to, że nie pada na głowę (deszcz, śnieg, lub grad bo czy kiedyś nie bedą "padać"' jakieś kable bądź rury to juz pewny bym nie był). Mówiono i pisano też, ze niby ma być tam trochę cieplej niż na zewnątrz, ja akurat odniosłem odwrotne wrażenie. W końcu to przecież otwarty po obu stronach tunel a więc wewnątrz hula przeciąg. Nie wiem, może jestem przewrażliwiony, ale spędzając tam troszkę czasu odniodłem wrażenie jakby było tam nawet troszkę zimniej niż na zewnątrz, no cóż ja jakoś lepiej się czuję na otwartej przestrzeni niż w przeciągu. Wchodząc czy wychodząc doznaje się wręcz małego szoku termicznego, bo na klatkach schodowych (tej ze schodami ruchomymi raczej nie) panuje temperatura - mim zdaniem - zbyt wysoka. A propos schodów ruchomych, to nie dostrzegłem informacji gdzie one się znajdują (chyba, że coś z wrażenia przeoczyłem), przy wejściu do klatki ze schodami ruchomymi widnieje taki sam napis "Wyjście" jak i tam gdzie ruchome są tylko nogi podróżnych. Łatwiej dostrzec jest windy. W ogóle wszelkie informacje wizualne dotyczące linii i kierunków odjazdów są zbyt słabo wyeksponowane, to samo dotyczy biletomatów.
Estetyka całości też budzi moje zastrzeżenia, w szczególności sufit stanowiący plątaninę kabli i rur, gołe betonowe ściany również "przyozdobione" rurami także nie wygladają ciekawie. Wszystko robi wrażenie zimne i surowe, rzeczywiście określenie "piwnica" wydaje się jak najbardziej trafne. Być może to wszystko, zwłaszcza ściany w przyszłości zasłonięte zostanie wielkimi reklamami Katowickiej Galerii, ale czy wtedy będzie ładniej ?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Nd 10.02.2013, 13:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 4.02.2012, 20:08
Posty: 155
Trochę odbiegnę od tematu dyskusji, ale mam pytanie związane z "dworcem" autobusowym. Orientuje się ktoś może jak aktualnie wygląda sprawa z informacjami zamieszczonymi tutaj: http://light.kzkgop.com.pl/strony/p-1-z ... czyka.html ? Szczególnie interesuje mnie przesiadka na jednym bilecie z linii nr 10 na 910. Aktualne, czy w związku z już otwartym przelotowym dworcem autobusowym(który de facto komunikacji na tym odcinku nie poprawił) to jest nieaktualne?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Nd 10.02.2013, 14:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Aktualne, ba, powiększyli liczbę linii - szkoda, że po cichu ;)
13/653/688/804 <-> tramwaje Rondo - Rynek - Brynów
662 <-> tramwaje Dąb - plac Wolności
0, 10, 43, 50, 110, 133, 170 <-> 51, 674, 900, 910

Durnota, że nie usunęli 900, a o 812 nie zapomnieli. Tę 110 też mogliby skasować z lewej strony równania :p A 662 to przykład zwykłej bezczelności, bo do najbliższego tramwaju jest tam jakieś 700m, przez SCC trochę krócej, ale centrum handlowe nie jest miejscem na przesiadkę ...

Źródła:
uchwała pierwotna: http://bip.kzkgop.pl/pdf/uchwaly_zarzad ... 8_2010.pdf
poprawki: http://bip.kzkgop.pl/pdf/uchwaly_zarzad ... 2_2013.pdf

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Nd 10.02.2013, 16:15 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
motley napisał(a):
Aktualne, ba, powiększyli liczbę linii - szkoda, że po cichu ;)
13/653/688/804 <-> tramwaje Rondo - Rynek - Brynów
662 <-> tramwaje Dąb - plac Wolności
0, 10, 43, 50, 110, 133, 170 <-> 51, 674, 900, 910

Źródła:
uchwała pierwotna: http://bip.kzkgop.pl/pdf/uchwaly_zarzad ... 8_2010.pdf
poprawki: http://bip.kzkgop.pl/pdf/uchwaly_zarzad ... 2_2013.pdf

Brakuje mi już słów, aby wyrazić opinie o postępowaniu KZK GOP wobec pasażerów w związku z powyższym. Chodzi mianowicie o to, że nigdzie na przystankach nie ma żadnych informacji o tym, ze istnieje taka możliwość, tak więc niby pasażerowie mają prawo do jazdy z w/w przesiadkami na podstawie jednego biletu, ale przypuszczam, że wie o tym niezwykle mała grupa wtajemniczonych i większość płaci za te przejazdy więcej niż wynika to z oficjalnej taryfy. Najczęściej jednak wszyscy takich podrózy przesiadkowych unikają m.in. z tego powodu, że nie chcą drożej płacić, a nie wiedzą o tym, ze wcale nie muszą. Ciekaw jestem także, czy wiedzą o tym wszyscy kontrolerzy, czy korzystając z tych uprawnień na wszelki wypadek nie warto mieć przy sobie wydruku powyższych uchwał. Inna sprawa, to czy kontrolerzy posiadają przy sobie wykaz wozów (kodów ich kasowników) kursujacych na poszczególnych liniach, bo jeśli nie to skąd kontroler w tramwaju 6, 14, czy 16 ma wiedzieć, że ja w Brynowie wysiadłem z autobusu jednej w wymienionych linii a nie np z 11 czy 297.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Nd 10.02.2013, 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
0, 10, 43, 50, 110, 133, 170 <-> 51, 674, 900, 910


Już pomijając błazenadę z 110/900 to brak 672 po aktualizacji to kolejne jajca. Domyślam się, że w pierwszej wersji go nie było, bo 672 zawijające z Moniuszki na Rynek nie miało punktu stycznego z liniami na pl. Wolności. Inna rzecz, że 672 cały tydzień, w obu kierunkach, jedzie praktycznie przytulone do 910.

Cytuj:
A 662 to przykład zwykłej bezczelności, bo do najbliższego tramwaju jest tam jakieś 700m, przez SCC trochę krócej, ale centrum handlowe nie jest miejscem na przesiadkę ...


W porównaniu do przeciętnej przesiadki w centrum Katowic czy Gliwic to SCC jest wzorowym wręcz węzłem przesiadkowym: ciepło i nie kapie na głowę... ;|

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Nd 10.02.2013, 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
672 nie było na liście od początku.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Pn 11.02.2013, 15:06 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
inżinier napisał(a):
Wszystkich tych profesjonalistów od układania siatki czasów powinno się wysłać na kurs jakimś warszawskim autobusem nocnym.
Nie trzeba do stolicy, wystarczy do Jaworzna. Najlepsze jest to, że nawet ledwo zipiące katowickie ikarusy bez problemu wyrabiają przed czasem przy tych czasach przejazdu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Śr 13.02.2013, 14:44 

Dołączył(a): Śr 21.03.2012, 19:22
Posty: 31
Od dzisiaj na liniach 'piwnicznych' obsługiwanych przez PKM ma jeździć tylko nowoczesny tabor. Rano dyspozytor przeprowadzał roszady taborowe, a wytłumaczenie było takie: '' bo Uszok dzwonił do prezesowej, że nie życzy sobie Ikarusów na dworcu!''


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1536 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75 ... 77  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności