Teraz jest Cz 20.09.2018, 2:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1536 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 73, 74, 75, 76, 77  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Śr 13.03.2013, 15:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 636
Lokalizacja:
Katowice
Ludw_K napisał(a):
Kubala napisał(a):
pominąłeś 940, linie tyskie, marketowe, jaworzańskie no i można powiedzieć, że tramwaj też, bo niektórzy mieszkańcy mają rzut beretem.

Nie przesadzaj, bo jeszcze ziemia zmrożona -:)
940 ? W wykazie linii KZK GOP tego nie dostrzegam.
Linii marketowej też tam już chyba nie ma, a tyskie i jaworznickie (bo Jaworze jest daleko i KM nie posiada, zresztą to i tak tylko jedna linia wykonująca kilka kursów dziennie) przez osiedle Paderewskiego przejezdzają w jednym kierunku - niestety. Rzut beretem na ok. 0,5km to trochę trudne, a jeśli chodzi o dojście piesze też łatwe nie jest bo po drodze schody. Chociaż do Sosnowca czy Mysłowic a już na pewno Szopienic to rzeczywiście z os. Paderewskiego najszybciej dojedzie się tramwajem.
Dodam jeszcze, że moim zdaniem przydałoby się połaczenie z pl. Wolności i nie wiem czy nie byłoby lepiej gdyby 110 (a moze 674) jeździł jak poprzednio przez pl. Wolności, Andrzeja, Kopernika i był zsynchronizowany z 51, co poprawiłoby komunkację pomiędzy os. Paderewskiego i okolicami pl. Miarki, a na dworcu zwolniłoby się jedno miejsce dla innej linii.

Trochę zeszliśmy z tematu więc na zakończenie powiem Ci, że "marketówka" istnieje nadal. :) http://www.carrefour.pl/gfx/8c82c57c267 ... e34ffd.jpg A co do tramwajów, to z bloków w okolicach Lidla (najdalej położone bloki od przystanku tramwajowego) google maps twierdzi, iż potrzebujemy 15 minut na dotarcie do przystanku "Zawodzie Paderewskiego" więc to nie jest zły czas. Jeszcze całkiem niedawno tyle musiałem iść na jedyny autobus w mojej okolicy. :) Co do 940 to ta linia będzie kursować od kwietnia więc też już ją wymieniłem. Fakt linia jaworzańska oraz linie tyskie nie powinny być brane pod uwagę, ale awaryjnie można z nich skorzystać. :)

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Śr 13.03.2013, 16:48 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Kubala. napisał(a):
A co do tramwajów, to z bloków w okolicach Lidla (najdalej położone bloki od przystanku tramwajowego) google maps twierdzi, iż potrzebujemy 15 minut na dotarcie do przystanku "Zawodzie Paderewskiego" więc to nie jest zły czas.
Tylko kto będzie szedł 15 minut spod bloku gdzie ma autobus (i samochód) do tramwaju?
Kubala. napisał(a):
Fakt linia jaworzańska oraz linie tyskie nie powinny być brane pod uwagę, ale awaryjnie można z nich skorzystać. :)
Linia jaworznicka.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Śr 13.03.2013, 18:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 636
Lokalizacja:
Katowice
Sorry za błąd. :) Kto będzie szedł 15 min? Osoba jadąca do Chorzowa, Szopienic, Mysłowic, Sosnowca a ja osobiście znam osobę, która z Paderewy jeździ na Ptasie. :) Niektórzy mieszkańcy mają nawet 7 min. do bany więc to jest konkret.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Śr 13.03.2013, 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2805
Kubala. napisał(a):
Sorry za błąd. :) Kto będzie szedł 15 min? Osoba jadąca do Chorzowa, Szopienic, Mysłowic, Sosnowca a ja osobiście znam osobę, która z Paderewy jeździ na Ptasie. :) Niektórzy mieszkańcy mają nawet 7 min. do bany więc to jest konkret.

Proszę? W 15 to się da dojechać i być na miejscu korzystając z 51, co za desperat jeździ tam 14 ?:P

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Śr 13.03.2013, 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 636
Lokalizacja:
Katowice
motley napisał(a):
Proszę? W 15 to się da dojechać i być na miejscu korzystając z 51, co za desperat jeździ tam 14 ?:P
Akurat mój kumpel idzie na bane 9 min a na busa 6/7min. więc różnica żadna. Z tramwaju również ma bliżej do miejsca docelowego więc suma sumarum podróżuje szybciej tramwajem niż 51. :)

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Śr 13.03.2013, 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 21.11.2003, 23:01
Posty: 1883
Lokalizacja:
Bielsko-B
Hammurabi napisał(a):
Zawodzie, Szopienice

Przecież tam docierają tramwaje spod dworca.

_________________
Przewodnik beskidzki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Śr 13.03.2013, 22:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Proszę? W 15 to się da dojechać i być na miejscu korzystając z 51, co za desperat jeździ tam 14 ?:P


Wiesz, nie całe os. Paderewskiego funkcjonuje w rytm marnego rozkładu 51. Dojechać na godz. 10 do biura na Ptasie tym heblem np. się nie da, a godziny pracy dziś trochę się przesunęły od wielkowiejskiej 7:30-15:30. Tramwaj jeździ kapkę częściej, a z okolic Belga i Polibudy strefa dojścia jest podobna.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Cz 14.03.2013, 23:28 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1285
Jelczu napisał(a):
l
A 119? Przecież Zadzień nie ma połączenia z dworcem...


Czemu by nie, może stawać na stanowisku 10, w tym samym kierunku jedzie co "Lotnisko" :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Pt 15.03.2013, 15:39 

Dołączył(a): Nd 18.05.2008, 10:00
Posty: 23
Lokalizacja:
Katowice
Jelczu napisał(a):
A 119? Przecież Zadzień nie ma połączenia z dworcem...
A Załęska Hałda? Tam to w ogóle autobusy omijają łukiem całą dzielnice...
Daj spokój, przecież od zawsze linie na D. M. śmigały z innych miejsc Katowic.


Ja nie twierdze, że z każdego miejsca w GOP-ie należy skierować linie na dworzec w Katowicach, ale uważam, że dzielnice Katowic, z takowym połączenie mieć powinny. Argument, że Załęska Hałda, też nie ma mnie nie przekonują. Uważam, że należy porównywać sytuację do rozwiązań lepszych, a nie gorszych. Zgodnie z tym tokiem myślenia można wogóle zlikwidować komunikację, bo Załęska Hałda jej nie ma to inne dzielnice też sobie poradzą - bezsens.
Argument, że busy z Dąbrówki nigdy nie zajeżdżały na dworzec nie oznacza, że nie mają tam wjeżdżać dzisiaj - Takie myślenie neguje wszelkie zmiany - bezsens.
Jeżeli można coś udoskonalić to pytam się dlaczego nie? Powtarzam. przechodzenie z autobusu na pociąg z bagażami z Pl. Wolności, czy Skargi dla starszych i nie tylko nie nalezy do przyjemności. A powtarzam. Nie trzeba kierować kolejnej linii do "piwnicy" - wystarczy dublującą się z 70 600 skierować po obsłudze Kukuczki na Dąbrówkę.

_________________
Hammurabi


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Pt 15.03.2013, 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2805
Ale Zawodzie i Szopienice mają połączenie z Dworcem. a na Dąbrówkę jak już zostało powiedzane nigdy z dworca nic porządnego nie odjeżdżało, ba, przez lata ten kierunek był obsługiwany tylko z Sokolskiej, teraz z dworca jest 5 minut na przystanek.
Nie mówię, że plac Wolności to dobre miejsce na czekanie na autobus, ale to już nie wina KZK GOP.

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Pt 15.03.2013, 16:46 

Dołączył(a): Nd 18.05.2008, 10:00
Posty: 23
Lokalizacja:
Katowice
motley napisał(a):
...a na Dąbrówkę jak już zostało powiedzane nigdy z dworca nic porządnego nie odjeżdżało,...

Ja już też pisałem że:
Argument, że busy z Dąbrówki nigdy nie zajeżdżały na dworzec nie oznacza, że nie mają tam wjeżdżać dzisiaj - Takie myślenie neguje wszelkie zmiany - bezsens.

_________________
Hammurabi


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Pt 15.03.2013, 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2805
Ping
pong
ping
pong
;)

Żeby pelny pakiet linii na Dąbrówkę (bo inaczej sobie tego nie wyobrażam) wyjeżdżał z dworca, trzebaby było tam wstawić linie z wielu innych miejsc. 61 też, jeśli 61 to 40, jeśli 40 to...
Dworzec jest spieprzony, ruch w Katowicach jest spieprzony i nie ma możliwości przepuszczenia pakietu autobsów przez centrum w tym kierunku.

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: So 16.03.2013, 0:04 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1285
motley napisał(a):
Żeby pelny pakiet linii na Dąbrówkę (bo inaczej sobie tego nie wyobrażam) wyjeżdżał z dworca, trzebaby było tam wstawić linie z wielu innych miejsc. 61 też, jeśli 61 to 40, jeśli 40 to...
Dworzec jest spieprzony, ruch w Katowicach jest spieprzony i nie ma możliwości przepuszczenia pakietu autobsów przez centrum w tym kierunku.

Co prawda to prawda, ale może wystarczyło by puścić 11? I Piotrowice, i Brynów, i Dąbrówka by na tym skorzystały, a no i Czeladź, bo tam dworca nie mają :P


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: So 16.03.2013, 0:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Co prawda to prawda, ale może wystarczyło by puścić 11? I Piotrowice, i Brynów, i Dąbrówka by na tym skorzystały, a no i Czeladź, bo tam dworca nie mają :P


Można zacząć obstawiać, ile trwałby rozkładowy przelot z AWF na Sokolską z wjazdem do piwnicy - 20 minut to minimum. ;P

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: So 16.03.2013, 0:35 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1285
inżinier napisał(a):
Cytuj:
Co prawda to prawda, ale może wystarczyło by puścić 11? I Piotrowice, i Brynów, i Dąbrówka by na tym skorzystały, a no i Czeladź, bo tam dworca nie mają :P


Można zacząć obstawiać, ile trwałby rozkładowy przelot z AWF na Sokolską z wjazdem do piwnicy - 20 minut to minimum. ;P

Jak przed chwilą oglądałem rozkłady "nowych" linii podziemnych, to czas średni czas przejazdu zmieścił by się nawet w 12 minutach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Nd 17.03.2013, 11:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2805
Lukas SC napisał(a):
inżinier napisał(a):
Cytuj:
Co prawda to prawda, ale może wystarczyło by puścić 11? I Piotrowice, i Brynów, i Dąbrówka by na tym skorzystały, a no i Czeladź, bo tam dworca nie mają :P


Można zacząć obstawiać, ile trwałby rozkładowy przelot z AWF na Sokolską z wjazdem do piwnicy - 20 minut to minimum. ;P

Jak przed chwilą oglądałem rozkłady "nowych" linii podziemnych, to czas średni czas przejazdu zmieścił by się nawet w 12 minutach.

Co z tego, jak realny czas byłby dłuższy? Jechałem wczoraj 48 o 6:45 z dworca, z powodu łapania każdych świateł dojazd na Mikołowską trwał 5 minut zamiast 2. Sygnalizacja jest spieprzona na całej linii. A prawdziwe jaja będą tam w tygodniu, jak w 3 minuty trzeba będzie się dostać z postoju na Sądowej (tech) do Dworca ;)

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Pn 18.03.2013, 21:35 

Dołączył(a): Pn 30.01.2012, 14:25
Posty: 26
Lokalizacja:
Katowice
motley napisał(a):
Co z tego, jak realny czas byłby dłuższy? Jechałem wczoraj 48 o 6:45 z dworca, z powodu łapania każdych świateł dojazd na Mikołowską trwał 5 minut zamiast 2. Sygnalizacja jest spieprzona na całej linii. A prawdziwe jaja będą tam w tygodniu, jak w 3 minuty trzeba będzie się dostać z postoju na Sądowej (tech) do Dworca ;)


Dzisiaj około godziny 16 wybrałem się na dworzec, żeby sprawdzić jak nowy układ sprawdzi się w godzinach szczytu. Niestety nie wygląda to różowo. Postoje techniczne na Sądowej powodują, że autobusy podstawiają się na swoje stanowiska około 5 min opóźnione. Najgorzej było w przypadku 48, który na starcie miał już 8 min w plecy. Gdy wyjeżdżałem z dworca w stronę Sokolskiej o 16:28 (linia 110) to przejazd do Placu Wolności trwał 9 min (rozkładowo 3). Do wyjazdu stała kolejka ponad 10 autobusów, a światła przepuszczały po 2-3 pojazdy na około 2 min. Priorytety dla wyjazdu z dworca nie dostrzegłem. Ogólnie to postoje poza dworcem powodują większe zamieszanie oraz niepotrzebne generowanie ruchu. O opóźnieniach i myleniu pasażerów nie wspominając.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Pn 18.03.2013, 22:07 

Dołączył(a): Śr 21.03.2012, 19:22
Posty: 31
Dodatkowym problemem są puszki parkujące na Sądowej mimo postawionego zakazu postoju. Podjeżdżam dziś na tzw. plac postojowy, przede mną trzy autobusy po prawej, po lewej kilkanaście puszek (na zakazie), a za osiem minut odjazd z piwnicy. Więc dzwonię na 986, mówię co i jak, a w odpowiedzi słyszę, że oni najpierw muszą się dowiedzieć czyj to teren, czy mogą interweniować, bo to, że ktoś postawił znak zakazu to jeszcze nic nie znaczy. Pozostało mi tylko odczekać aż zrobi się miejsce i pojechałem opóźniony.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Pn 18.03.2013, 22:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Widziałem dziś szofera, który wyjeżdżał 115 z dworca przez Kościuszki - Kopernika. Pewnie jest płynniej.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przebudowa dworca kolejowego w Katowicach
Napisane: Pn 18.03.2013, 22:45 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
A stanowiska 3 i 4 się nie korkują ?.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1536 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 73, 74, 75, 76, 77  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności