Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Linia 870
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=2696
Strona 1 z 6

Autor:  Walsodar [ Śr 20.07.2011, 7:57 ]
Tytuł:  Linia 870

Witam. Czy autobusowa linia 870 została skorygowana po tym, gdy Średnicówka zaszczyciła sobą Zabrze? Czy też KaZeK nie przyuważył tej drobnostki?

Autor:  adas [ Śr 20.07.2011, 8:03 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Walsodar napisał(a):
Witam. Czy autobusowa linia 870 została skorygowana po tym, gdy Średnicówka zaszczyciła sobą Zabrze? Czy też KaZeK nie przyuważył tej drobnostki?

A co wtedy by bylo z przystankiem Ruda Południowa?

Autor:  Egon [ Śr 20.07.2011, 8:12 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

adas napisał(a):
A co wtedy by bylo z przystankiem Ruda Południowa?

Nadal byłby obsługiwany przez 840 ;-)

Autor:  memphis [ Śr 20.07.2011, 9:26 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Ile razy ten wątek się jeszcze przewinie? KZK nie planuje żadnej zmiany trasy 870 przecież. Tak w ogóle to 870 należy zlikwidować, a nie wymyślać zmiany tras.

Autor:  Drago [ Śr 20.07.2011, 9:51 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

memphis, dlaczego zlikwidować? Dopóki nie zaproponuje się rozsądnej alternatywy transportem szynowym taka linia powinna istnieć. A patrząc na jej napełnienia jest ona dość popularna wśród ludzi.

Autor:  Daro85 [ Śr 20.07.2011, 10:07 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Drago napisał(a):
memphis, dlaczego zlikwidować? Dopóki nie zaproponuje się rozsądnej alternatywy transportem szynowym taka linia powinna istnieć. A patrząc na jej napełnienia jest ona dość popularna wśród ludzi.


No i w tym sie przejawia kulawość systemu KM. Linia 870 na pewno nie jest połączeniem przyszłościowym, bo w ciągu najbliższych 5-6 lat czas przejazdu może zmienić się na tyle, że od pociągu może nie być odwrotu. Dlatego w takim horyzoncie czasowym ta, jak i kilka innych linii przyspieszonych może ulec likwidacji.

Autor:  memphis [ Śr 20.07.2011, 10:27 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Drago napisał(a):
memphis, dlaczego zlikwidować? Dopóki nie zaproponuje się rozsądnej alternatywy transportem szynowym taka linia powinna istnieć. A patrząc na jej napełnienia jest ona dość popularna wśród ludzi.


Patrząc na liczbę samochodów na DTŚ/A4 to jest kpina, a nie popularność.

Autor:  motley [ Śr 20.07.2011, 10:44 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Bo powinna jeździć częściej. 870 jest przepełniona, a 840 od Chorzowa często jeździ pustawa.

Autor:  memphis [ Śr 20.07.2011, 10:45 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

motley napisał(a):
Bo powinna jeździć częściej.


No tak, to z pewnością spowoduje porzucenie samochodów przez kierowców i przesiadkę do 870 :P

Autor:  adam86 [ Śr 20.07.2011, 12:11 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Daro85 napisał(a):
No i w tym sie przejawia kulawość systemu KM. Linia 870 na pewno nie jest połączeniem przyszłościowym, bo w ciągu najbliższych 5-6 lat czas przejazdu może zmienić się na tyle, że od pociągu może nie być odwrotu. Dlatego w takim horyzoncie czasowym ta, jak i kilka innych linii przyspieszonych może ulec likwidacji.

niestety w ciągu ostatnich 6 lat, to czas przejazdu pociagiem się zwiększył o kilka minut, a autobusem raczej spadł.

Autor:  Daro85 [ Śr 20.07.2011, 12:30 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

adam86 napisał(a):
niestety w ciągu ostatnich 6 lat, to czas przejazdu pociagiem się zwiększył o kilka minut, a autobusem raczej spadł.


Heh, nie do końca tak było (choćby zawirowania z DTŚ)- poza tym trudno się spodziewać, zeby nadal spadał.

Autor:  Drago [ Śr 20.07.2011, 12:43 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

memphis napisał(a):
Drago napisał(a):
memphis, dlaczego zlikwidować? Dopóki nie zaproponuje się rozsądnej alternatywy transportem szynowym taka linia powinna istnieć. A patrząc na jej napełnienia jest ona dość popularna wśród ludzi.


Patrząc na liczbę samochodów na DTŚ/A4 to jest kpina, a nie popularność.


Ja się zgodzę co do tego, że powinna jeździć częściej, natomiast wątpliwe by przyniosło to spadek liczby samochodów. Chodzi mi natomiast o sam fakt, czy likwidacja tej linii, bez rozsądnej alternatywy szynowej (czytaj takt, integracja taryfowa, czas przejazdu) nie spowoduje odejścia ludzi do komunikacji indywidualnej.

Autor:  adam86 [ Śr 20.07.2011, 12:46 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Daro85 napisał(a):

Heh, nie do końca tak było (choćby zawirowania z DTŚ)- poza tym trudno się spodziewać, zeby nadal spadał.

W związku z otwarciem DTŚ zmniejszył się ruch na Wolności, z resztą od dawna czas przejazdu na odcinku Katowice Ruda Płd był zbyt długi. A co do kolei to w końcu będzie jakis remont od Zabrza w kierunku Katowic?

Autor:  Sadorg [ Śr 20.07.2011, 12:50 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

adam86 napisał(a):
Daro85 napisał(a):

Heh, nie do końca tak było (choćby zawirowania z DTŚ)- poza tym trudno się spodziewać, zeby nadal spadał.

W związku z otwarciem DTŚ zmniejszył się ruch na Wolności, z resztą od dawna czas przejazdu na odcinku Katowice Ruda Płd był zbyt długi. A co do kolei to w końcu będzie jakis remont od Zabrza w kierunku Katowic?


dopiero w ramach modernizacji E30?

BTW, może kogoś zainteresuje:
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/5B0A17BC
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 21664 w sprawie stanu zaawansowania prac modernizacyjnych dotyczących linii kolejowej E30 na odcinkach Opole - Zabrze, Zabrze - Katowice, należącej do III paneuropejskiego korytarza transportowego

Autor:  aso [ Śr 20.07.2011, 12:59 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Drago napisał(a):
memphis napisał(a):
Drago napisał(a):
memphis, dlaczego zlikwidować? Dopóki nie zaproponuje się rozsądnej alternatywy transportem szynowym taka linia powinna istnieć. A patrząc na jej napełnienia jest ona dość popularna wśród ludzi.


Patrząc na liczbę samochodów na DTŚ/A4 to jest kpina, a nie popularność.


Ja się zgodzę co do tego, że powinna jeździć częściej, natomiast wątpliwe by przyniosło to spadek liczby samochodów. Chodzi mi natomiast o sam fakt, czy likwidacja tej linii, bez rozsądnej alternatywy szynowej (czytaj takt, integracja taryfowa, czas przejazdu) nie spowoduje odejścia ludzi do komunikacji indywidualnej.


Regio z Gliwic do Katowic - 37 pociągów, 870 - 31 kursów. Częstotliwość w godzinach szczytu kursowania zbliżona. Dać ludziom wspólny bilet po sensownej cenie i "wybiorą nogami". Obecnie 870 ma przewozy tylko dlatego, że nie wszystkich stać na kupowanie dwóch biletów. Wbrew pozorom, przychodowość tej linii wcale nie jest oszałamiająca pomimo tego, że w godzinach szczytu napełnienia dochodzą do 7 os./m2.

Niestety wygląda na to, że dogmatycznie przyjęto, że integracja biletowa z koleją nie ma sensu i robi się wszystko, by tą tezę udowodnić.

Autor:  aso [ Śr 20.07.2011, 13:03 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Sadorg napisał(a):
BTW, może kogoś zainteresuje:
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/5B0A17BC
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 21664 w sprawie stanu zaawansowania prac modernizacyjnych dotyczących linii kolejowej E30 na odcinkach Opole - Zabrze, Zabrze - Katowice, należącej do III paneuropejskiego korytarza transportowego


Hmm... Ciekawe co kryje się pod magiczną "przebudową infrastruktury kolejowej w torach nr 1 i 2?" na linii 137.

Autor:  Walsodar [ Śr 20.07.2011, 13:59 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

memphis napisał(a):
Ile razy ten wątek się jeszcze przewinie? KZK nie planuje żadnej zmiany trasy 870 przecież. Tak w ogóle to 870 należy zlikwidować, a nie wymyślać zmiany tras.

A ja w swej bezdennej naiwności myślałem sobie, że 870 zaplanowano jako najszybsze połączenie autobusowe między Gliwicami a Katowicami "walące" Średnicówką ile wlezie, a tylko "tymczasowo" częściowo dublujące 840 z braku onej Średnicówki właśnie. A gdy Średnicówka ukończona zostanie - do kasacji pójdzie 840. Tak to sobie bezczelnie na logikę brałem...

Autor:  adam86 [ Śr 20.07.2011, 14:06 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Walsodar napisał(a):
A ja w swej bezdennej naiwności myślałem sobie, że 870 zaplanowano jako najszybsze połączenie autobusowe między Gliwicami a Katowicami "walące" Średnicówką ile wlezie, a tylko "tymczasowo" częściowo dublujące 840 z braku onej Średnicówki właśnie. A gdy Średnicówka ukończona zostanie - do kasacji pójdzie 840. Tak to sobie bezczelnie na logikę brałem...

Na litość boską, przecież 840 obsługuje inne okolice niż 870. Nie mówiąc o tym, że 840 to jest stara wupekowska linia, która nigdy nie była konkurencją dla pociągu. Jakakolwiek linia autobusowa z Gliwic do Katowic po DTŚ jest marnowaniem publicznych pieniędzy.

Autor:  memphis [ Śr 20.07.2011, 14:59 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Walsodar napisał(a):
A ja w swej bezdennej naiwności myślałem sobie, że 870 zaplanowano jako najszybsze połączenie autobusowe między Gliwicami a Katowicami "walące" Średnicówką ile wlezie


Ale między Katowicami i Gliwicami nie ma czarnej dziury tylko są miasta i osiedla, więc trudno żeby autobus omijał je szerokim łukiem. Przystanki autobusowe wzdłuż DTŚ są usytuowane tak absurdalnie, że nie ma szans, aby je rozsądnie wykorzystać.

Zwiększanie częstotliwości na 870 zamiast integracji taryfowej z koleją to jest marnowanie publicznych pieniędzy.

Autor:  motley [ Śr 20.07.2011, 15:13 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Bardziej mnie zastanawia po co są kursy 870 w soboty...

A co do przystanków:
- Racławicka - przesiadki na tramwaj i autobusy
- Polna - obok główna linia tramwajowa przez Świętochłowice
- Chebzie - przesiadki na parę autobusów i tramwaje
- Ruda Płd. - no czy tam nie ma blokowiska i głównej ulicy? ;P
- Goethego i Piastów - oczywiste.

Strona 1 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/