Teraz jest Cz 28.03.2024, 17:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Nd 21.08.2011, 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
Ruda Południowa cały czas jest obsługiwana (wyobrażam sobie to tak, że autobus zjeżdża z DTŚ na Skargi, obsługuje Porembę oraz Rudę i wraca na DTŚ poprzez trasę N-S). A Goethego ma też inne opcje w stronę Katowic (6, 7, 23, 840, pociąg).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Nd 21.08.2011, 13:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
mieszko966 napisał(a):
Może wystarczy wytyczyć dla 870 nową trasę mniej dublującą pociągi i 840, a lepiej służącą targetowi tej linii, czyli studentom? Mogłoby to wyglądać tak: Pl. Piastów-Politechnika-Sośnica-Zabrze Politechnika-(DTŚ)-Poręba-Ruda Południowa-(DTŚ)-Polna-Batory GWSP-Katowice Uniwersytecka-Katowice Bogucicka-Zawodzie Pętla.

Zajmij się czyms pozytecznym, zamiast wypisywac tego typu pierdoły. Nie dość, że wydłuża to czas jazdy, omija ważne punkty przesiadkowe to jeszcze jedzie na Zawodzie dublując tramwaj i linie mysłowickie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Nd 21.08.2011, 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 19.10.2008, 9:22
Posty: 864
Lokalizacja:
Ruda Śląska - Bielszowice
mieszko966 napisał(a):
A Goethego ma też inne opcje w stronę Katowic (6, 7, 23, 840, pociąg).
Nikt nie wsiądzie ci do autobusu, który jedzie do celu 1,5 godziny zamiast 45 minut.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Nd 21.08.2011, 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
adam86 napisał(a):
mieszko966 napisał(a):
Może wystarczy wytyczyć dla 870 nową trasę mniej dublującą pociągi i 840, a lepiej służącą targetowi tej linii, czyli studentom? Mogłoby to wyglądać tak: Pl. Piastów-Politechnika-Sośnica-Zabrze Politechnika-(DTŚ)-Poręba-Ruda Południowa-(DTŚ)-Polna-Batory GWSP-Katowice Uniwersytecka-Katowice Bogucicka-Zawodzie Pętla.

Zajmij się czyms pozytecznym, zamiast wypisywac tego typu pierdoły. Nie dość, że wydłuża to czas jazdy, omija ważne punkty przesiadkowe to jeszcze jedzie na Zawodzie dublując tramwaj i linie mysłowickie.


Jak 870 jedzie przez ważne węzły przesiadkowe (Goethego, Chebzie), to źle, bo dubluje pociąg. Jak nie dubluje pociągu, to też źle po nie jeździ przez punkty przesiadkowe. Trudno dogodzić.

Idea tej nowej 870 jest taka, że jest to autobus studencki, a więc:
- priorytetem jest odwiedzenie możliwie dużej ilości uczelni,
- czas przejazdu jest ważny, ale nie priorytetowy; nie wiem, jak inni studenci, ale mnie długi czas dojazdu na uczelnię nigdy nie przeszkadzał - przynajmniej mogłem się pouczyć,
- dojazd na Zawodzie jest istotny z uwagi na UE; w tej chwili dojazd tam z zachodniego GOPu jest mocno utrudniony z uwagi na koniecznośc przesiadki, która na dodatek jest dość kłopotliwa.

PS. Osobiście uważam, że każda propozycja wnosi coś nowego do dyskusji i jest jak najbardziej pożyteczna.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Nd 21.08.2011, 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
No bo 870 nie powinno istnieć, dlatego, że dubluje pociąg :p

I nie mów, że przesiadka na UE jest trudna, bo dla studenta nie jest problemem przejść się z Korfantego na Rynek albo przez Stawową na przystanek tramwajowy koło dziury w ziemi...

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Nd 21.08.2011, 22:04 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
mieszko966 napisał(a):
- dojazd na Zawodzie jest istotny z uwagi na UE; w tej chwili dojazd tam z zachodniego GOPu jest mocno utrudniony z uwagi na koniecznośc przesiadki, która na dodatek jest dość kłopotliwa.


A spojrzałeś na mapę i znalazłeś taki przystanek kolejowy, który nazywa się Katowice Zawodzie? Przejście od niego na AE zajmuje od kilku do kilkunastu minut (w zależności od Wydziału).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Nd 21.08.2011, 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
mieszko966 napisał(a):

Jak 870 jedzie przez ważne węzły przesiadkowe (Goethego, Chebzie), to źle, bo dubluje pociąg. Jak nie dubluje pociągu, to też źle po nie jeździ przez punkty przesiadkowe. Trudno dogodzić.

Bo 97- w ogóle nie powinno istnieć.
Cytuj:
Idea tej nowej 870 jest taka, że jest to autobus studencki,

Głupszych idei już na prawdę nie było?
Cytuj:

- czas przejazdu jest ważny, ale nie priorytetowy; nie wiem, jak inni studenci, ale mnie długi czas dojazdu na uczelnię nigdy nie przeszkadzał - przynajmniej mogłem się pouczyć,

Taaa, uczyc się na stojąco to na prawdę wszyscy lubią. A tak poza tym to jednak większość ludzi ma cockolwiek inne zdanie.
Cytuj:
- dojazd na Zawodzie jest istotny z uwagi na UE; w tej chwili dojazd tam z zachodniego GOPu jest mocno utrudniony z uwagi na koniecznośc przesiadki, która na dodatek jest dość kłopotliwa.

To nalezy coś zrobic, żeby przesiadka była mniej kłopotliwa a nie wymyslać tak czarter dla jakiejs garstki.
Cytuj:
PS. Osobiście uważam, że każda propozycja wnosi coś nowego do dyskusji i jest jak najbardziej pożyteczna.

A ja uważam, że nie. Forum nie służy do uzewnętrznia tego typu idei. To jest na poziomie gówniarskich pomysłów w stylu gdybym miał swoje WPK.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Nd 21.08.2011, 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
aso napisał(a):
mieszko966 napisał(a):
- dojazd na Zawodzie jest istotny z uwagi na UE; w tej chwili dojazd tam z zachodniego GOPu jest mocno utrudniony z uwagi na koniecznośc przesiadki, która na dodatek jest dość kłopotliwa.


A spojrzałeś na mapę i znalazłeś taki przystanek kolejowy, który nazywa się Katowice Zawodzie? Przejście od niego na AE zajmuje od kilku do kilkunastu minut (w zależności od Wydziału).


Znam ten przystanek. Mimo wszysto jest on dość daleko od uczelni, po drugiej stronie DK86, a poza tym, wymmaga dokupienia drugiego biletu - kolejowego.

@adam86: WPK, a właściwie KZK GOP, jest nasze wspólne, więc każy może dorzucić swoje trzy grosze. Dla jednych pomysł moż być gówniarski, a dla innych wart realizacji. W ten sposób od tezy poprzez antytezę dochodzi się syntezy, a więc do zmieniania świata na lepsze.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Nd 21.08.2011, 22:56 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
mieszko966 napisał(a):
aso napisał(a):
mieszko966 napisał(a):
- dojazd na Zawodzie jest istotny z uwagi na UE; w tej chwili dojazd tam z zachodniego GOPu jest mocno utrudniony z uwagi na koniecznośc przesiadki, która na dodatek jest dość kłopotliwa.


A spojrzałeś na mapę i znalazłeś taki przystanek kolejowy, który nazywa się Katowice Zawodzie? Przejście od niego na AE zajmuje od kilku do kilkunastu minut (w zależności od Wydziału).


Znam ten przystanek. Mimo wszysto jest on dość daleko od uczelni, po drugiej stronie DK86, a poza tym, wymmaga dokupienia drugiego biletu - kolejowego.


A studenci to osoby starsze o ograniczonych zdolnościach ruchowych, dla których problemem jest przejście kilkuset metrów. Tia...

Wystarczy zmienić sposób myślenia i zamiast uruchamiać i utrzymywać linie autobusowe o niskim stopniu przychodowości, dublujące połączenia kolejowe, przeznaczyć te środki na funkcjonalną integrację regionalnej kolei z komunikacją miejską. Być może byłaby inna dyskusja, ale niestety na 870 jeździ PKM Gliwice, zatem aksjomatycznie linia musi istnieć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 22.08.2011, 7:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
A studenci to osoby starsze o ograniczonych zdolnościach ruchowych, dla których problemem jest przejście kilkuset metrów. Tia...


W stosunku do uczelni ta stacja jest w kiepskim miejscu dosyć.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 22.08.2011, 7:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
mieszko966 napisał(a):
Jak 870 jedzie przez ważne węzły przesiadkowe (Goethego, Chebzie), to źle, bo dubluje pociąg. Jak nie dubluje pociągu, to też źle po nie jeździ przez punkty przesiadkowe. Trudno dogodzić.


Prawda jest taka, że wspomniana trasa byłaby zapełniona tylko w kilku kursach, a generalnie miałbyś spadek przewozów- właśnie dlatego, że omijałbyś centrum Zabrza. A i tak całość przewozów przejąć powinna kolej.

Cytuj:
Idea tej nowej 870 jest taka, że jest to autobus studencki, a więc:
- priorytetem jest odwiedzenie możliwie dużej ilości uczelni,
- czas przejazdu jest ważny, ale nie priorytetowy; nie wiem, jak inni studenci, ale mnie długi czas dojazdu na uczelnię nigdy nie przeszkadzał - przynajmniej mogłem się pouczyć,
- dojazd na Zawodzie jest istotny z uwagi na UE; w tej chwili dojazd tam z zachodniego GOPu jest mocno utrudniony z uwagi na koniecznośc przesiadki, która na dodatek jest dość kłopotliwa.


Ale nie ma co sie ograniczać do jednej grupy- bo jak chyba jesteś w stanie zauważyć studenci generują ruch tylko w kilku godzinach w ciągu dnia. Np. niepotrzebne byłyby kursy do Katowic ok. 5:00-7:00, albo po 17:00. A ruch jest i to w trochę innym ciągu. Klienci do straty jak rozumiem?

Cytuj:
A Goethego ma też inne opcje w stronę Katowic (6, 7, 23, 840, pociąg)


Jeśli uważasz, że to wystarczy w obecnym kształcie to troszkę błądzisz Panie.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 22.08.2011, 10:04 

Dołączył(a): Cz 4.02.2010, 10:29
Posty: 180
Brak integracji taryfowej ruchu kolejowego z autobusowym doprowadza do takiej sytuacji. Kupno biletów miesięcznych dla obu trakcji jest ekonomicznie nieakceptowalne dla pasażerów, a cele podróży często są daleko od dworca. Dopóki nie nastąpi sensowna integracja taryfowa to linie typu 870 powinny istnieć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 22.08.2011, 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 1.09.2007, 19:18
Posty: 979
Lokalizacja:
Gliwice
Daro85 napisał(a):
Ale nie ma co sie ograniczać do jednej grupy- bo jak chyba jesteś w stanie zauważyć studenci generują ruch tylko w kilku godzinach w ciągu dnia. Np. niepotrzebne byłyby kursy do Katowic ok. 5:00-7:00, albo po 17:00. A ruch jest i to w trochę innym ciągu. Klienci do straty jak rozumiem?


Nie do straty. 870 dubluje się i z pociągiem, i częściowo też z 840 (te środki mogą przejąć osoby z 870). Dlatego zaproponowałem nową trasę, która obecnie nie jest obsługiwana w takim kształcie. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby był to autobus szczytowy. W końcu nie chodzi o to, żeby robić konkurencję dla pociągu, ale dojechać tam, gdzie pociąg nie sięga. Pech chciał, że na każdą z czterech uczelni przy trasie z najbliższego dworca idzie się te kilkanaście minut, co bywa męczące i/lub zachęca do wybierania samochodu.


aso napisał(a):
Być może byłaby inna dyskusja, ale niestety na 870 jeździ PKM Gliwice, zatem aksjomatycznie linia musi istnieć.


Na linii 850 nie jeździ PKM Gliwice, a linia tak samo "musi istnieć", więc nie upatrywałbym tutaj źródeł u przewoźnika.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 22.08.2011, 10:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
mieszko966 napisał(a):
Dlatego zaproponowałem nową trasę, która obecnie nie jest obsługiwana w takim kształcie. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby był to autobus szczytowy. W końcu nie chodzi o to, żeby robić konkurencję dla pociągu, ale dojechać tam, gdzie pociąg nie sięga.


Główny minus jest taki, że można ograbić z pasażerów linię, którą i tak jeździ statystycznie niewielu pasażerów. Dlatego tak czy inaczej 870 musiałby pozostać z obsługą centrum Zabrza, bo to gwarantuje przynajmniej względną rentowność. Dla Goethego to jest linia w miarę atrakcyjna- pozostawienie samego 840 tam nie wystarczy. Inna sprawa, czy np. 870 nie powinno np. jeździć do Operetki, albo z Goethego jechać de Gaulle'a do DTŚ. Moim zdaniem jednak lepiej byłoby usprawnić przesiadki, choćby lokując przystanek tramwajowy na Korfantego w połowie Rynek-Rondo. Taniej, bez pakowania autobusu w korki.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 22.08.2011, 10:31 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Z tym nie obslugiwaniem pociagu terenu 870 to w zasadzie problem ogranicza sie do Swietochlowice. Wystarczylo by tam wybudowac dla pociagu jakis byle peronik znany z roznych wiosek gdzie pociagi jezdza i po sprawie. Chebzie - troche w innym miejscu, ale przystanek jest, Rude Poludniowa tramwaj moze zalatwic. Dodatkowo mozna lekko wzmocnic 840 i wydaje mi sie, ze sprawa zalatwiona.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 22.08.2011, 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
P Śl napisał(a):
Wystarczylo by tam wybudowac dla pociagu jakis byle peronik znany z roznych wiosek gdzie pociagi jezdza i po sprawie.


Ztcw to jest stacja w Świętochłowicach, w samym centrum, choć lekko na uboczu.

Cytuj:
Chebzie - troche w innym miejscu, ale przystanek jest, Rude Poludniowa tramwaj moze zalatwic. Dodatkowo mozna lekko wzmocnic 840 i wydaje mi sie, ze sprawa zalatwiona.


W Chebziu jest generalnie trochę dziadowska przesiadka, bo daremnie są rozlokowane przystanki, szczególnie tramwajowe- węzła nie da się wykorzystać w pełni.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 22.08.2011, 15:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
P Śl napisał(a):
Z tym nie obslugiwaniem pociagu terenu 870 to w zasadzie problem ogranicza sie do Swietochlowice. Wystarczylo by tam wybudowac dla pociagu jakis byle peronik znany z roznych wiosek gdzie pociagi jezdza i po sprawie.

Że co niby? Przystanek tam nagle osobowy zlikwidowano?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 22.08.2011, 16:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Nie aż tak na uboczu, dwie przecznice od linii tramwajowej.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 22.08.2011, 17:07 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
A faktycznie. Zawsze myslalem, ze na Swionach nie ma stacji, a tak to jeszcze lepiej.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 22.08.2011, 18:31 

Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52
Posty: 872
Lokalizacja:
Gliwice
Daro85 napisał(a):
Inna sprawa, czy np. 870 nie powinno np. jeździć do Operetki.
Do Operetki może i nie, ale moim zdaniem przy okazji zamknięcia i przebudowy Akademickiej można było zrobić gdzieś na w okolicach tej ulicy małą pętlę i wysłać tam 870, może 850 i może jakieś szczytowe wahadełko Politechnika - Piastów - Dworzec.
Układ ulic i przystanków w okolicy jest bardzo "jednokierunkowy" - w jedną stronę przystanek jest bardzo blisko (pl. Krakowski), ale w drugą na najbliższy trzeba czasem iść kilometr. A to nie jest jakieś osiedle na obrzeżach miasta, a ścisłe centrum.

Ale teraz i zaparkować w pobliżu uczelni się nie będzie dało, a i pewnie komunikacji autobusowej w te rejony nie poprawią, bo przecież "pokolenia studentów chodziły z dworca na piechotę". ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności