Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Linia 870
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=2696
Strona 2 z 6

Autor:  Drago [ Śr 20.07.2011, 20:19 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

aso napisał(a):
Niestety wygląda na to, że dogmatycznie przyjęto, że integracja biletowa z koleją nie ma sensu i robi się wszystko, by tą tezę udowodnić.


aso, tutaj dotknąłeś tego o co mi dokładnie mi chodziło - całkowity koszt przejazdu dla pasażera, wszak życie nie konczy się w okolicach dworca PKP.

Autor:  Daro85 [ Cz 21.07.2011, 8:30 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

motley napisał(a):
Bardziej mnie zastanawia po co są kursy 870 w soboty...


No puste to one nie jeżdżą...

Cytuj:
- Goethego i Piastów - oczywiste.


Tu głównie chodzi o to, gdzie są te poza obecną trasą 870- przecież na Południowej jest przy skrzyżowaniu z trasą N-S czyli po środku pola, gdzie przesiąść nie ma się na co, bo do innych przystanków jest bardzo daleko. Podobnie na Chebziu nie przewidziano przystanku w ciągu DTŚ, tylko na zjeździe z trasy. A co jeszcze lepsze- jest też przystanek na zjeździe w stronę Gliwic ;).

Autor:  adam86 [ Cz 21.07.2011, 8:47 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Daro85 napisał(a):
A co jeszcze lepsze- jest też przystanek na zjeździe w stronę Gliwic ;).

W druga stronę chyba w ogóle nie ma.

Autor:  Walsodar [ Cz 21.07.2011, 9:55 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

adam86 napisał(a):
Na litość boską, przecież 840 obsługuje inne okolice niż 870.

Zauważ, że 840 "rozjeżdża się" z 870 na odcinku Chebzie - Katowice, na którym całkowicie dubluje się z T11. Czy jest sens funkcjonowania linii, która na całej swej długości jest dublem innych?

adam86 napisał(a):
Nie mówiąc o tym, że 840 to jest stara wupekowska linia, która nigdy nie była konkurencją dla pociągu.
Jakakolwiek linia autobusowa z Gliwic do Katowic po DTŚ jest marnowaniem publicznych pieniędzy.

To, że linia powstała za głębokiego WPK, jakoś mnie nie przekonuje. Linia 48 startowała kiedyś z Bytomia, a 92 tłukła się (chyba ze 2 godziny) z Ligoty na Helenkę i jakoś nie przetrwały w ówczesnym kształcie. A konkurencyjność 870 dla pociągu traktowałbym raczej jako uzupełnienie oferty przewozowej w kierunku Katowice - Gliwice. Skoro ma obłożenie i ponoć nawet jest rentowna (to możliwe!?), to o marnowaniu pieniędzy nie może być mowy.

PozdRBU

Autor:  memphis [ Cz 21.07.2011, 10:02 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Walsodar napisał(a):
Skoro ma obłożenie i ponoć nawet jest rentowna (to możliwe!?),


Nie jest. Ma -2,72 zł deficytu na każdym kilometrze (w 2010 roku).

Cytuj:
to o marnowaniu pieniędzy nie może być mowy.


Oczywiście, że może, bo taka oferta transportu zbiorowego nie jest konkurencyjna wobec samochodów. Już samo zlikwidowanie 870 i przeznaczenie tych środków na integrację taryfową z koleją byłoby lepszym rozwiązaniem. Jaki ma sens funkcjonowanie linii autobusowej, która jedzie tak długo, że korzystają z niej tylko ci, którzy nie mają innego wyjścia? Jako społeczeństwo finansujemy istnienie tej absurdalnej linii, jednocześnie dopłacamy do upadającej kolei, jeżdżącej równolegle i do tego jeszcze ponosimy koszty motoryzacji indywidualnej i wszystkie jej negatywne konsekwencje.

Autor:  adam86 [ Cz 21.07.2011, 11:26 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Walsodar napisał(a):
Zauważ, że 840 "rozjeżdża się" z 870 na odcinku Chebzie - Katowice, na którym całkowicie dubluje się z T11. Czy jest sens funkcjonowania linii, która na całej swej długości jest dublem innych?

W obenych warunkach tak, z resztą nawet jesli niezawodność tramwaju byłaby większa to 840 ma sens.

Cytuj:
To, że linia powstała za głębokiego WPK, jakoś mnie nie przekonuje. Linia 48 startowała kiedyś z Bytomia, a 92 tłukła się (chyba ze 2 godziny) z Ligoty na Helenkę i jakoś nie przetrwały w ówczesnym kształcie.

Chodzi o to, że 840 powstało znacznie wczesniej niż 870, a więc nie może być żadnym uzupełnieniem tej drugiej.

Autor:  Daro85 [ Cz 21.07.2011, 12:12 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

memphis napisał(a):
Jako społeczeństwo finansujemy istnienie tej absurdalnej linii, jednocześnie dopłacamy do upadającej kolei, jeżdżącej równolegle i do tego jeszcze ponosimy koszty motoryzacji indywidualnej i wszystkie jej negatywne konsekwencje.


No i reasumując efekt jest taki, że bulimy jak za zboże, a mamy Great G ;).
Dziwne jest to nei do przejścia rachunkowo rozbicie między wojewódzką kolej i samorządową komunikację, tak samo jak utrzymywanie sieci tramwajowej nie jako calości tylko w częsciach odpowiadającym obszarom gmin członkowskich.
I to jest problem głównie rachunkowy jak podzielić torta ;). A efektywność wydatków jest słaba poniekąd dlatego, ze śląskie miasta są w większości zarządzane bez wyobraźni. I to od wielu wielu lat.

Autor:  Walsodar [ Cz 21.07.2011, 13:45 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Daro85 napisał(a):
Tu głównie chodzi o to, gdzie są te poza obecną trasą 870- przecież na Południowej jest przy skrzyżowaniu z trasą N-S czyli po środku pola, gdzie przesiąść nie ma się na co, bo do innych przystanków jest bardzo daleko. Podobnie na Chebziu nie przewidziano przystanku w ciągu DTŚ, tylko na zjeździe z trasy.

Tak to już jest, ci projektują drogi, tamci organizują transport, a jedni i drudzy mają w nosie siebie nawzajem, o pasażerach nie wspomnę. Przystanki na łącznicach Średnicówki z trasą N-S w Rudzie Południowej są typowym przykładem przystanku typu "i po coś tu wysiadł?". A wystarczyło umieścić je w bezpośrednim sąsiedztwie ronda umożliwiającego wjazd na przyszłą N-S z ul. Zabrzańskiej (droga nr 925) i uzyskać piękne centrum przesiadkowe obsługujące wszystkie linie krzyżujące się w Rudzie Południowej - nawet te, które ewentualnie korzystałyby w przyszłości z N-S. Żeby się nie rozpisywać, poniżej link do mapki z opisem peronów:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 36565c111d
W podobny sposób wykorzystując rondo można podziałać w Chebziu.

PozdRBU

Autor:  butthead [ Cz 21.07.2011, 15:42 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Zdarzają się co prawda na świecie perony w szczerym polu, do których nie ma nawet dojścia z zewnątrz, ale potrzeba ich budowy wynika zwykle ze świadomej synchronizacji przesiadek w skali całej sieci transportowej...

Autor:  adam86 [ So 30.07.2011, 20:27 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Dab88 napisał(a):
Paliwo na odcinku 2 km w przeliczeniu miesięcznym jest co najmniej raz tyle droższe niż bilet sieciowy.

No na pewno. Chyba że zapomniałeś jakiejś cyferki po tej 2:>
Cytuj:
To po pierwsze na przykładzie znajomego. Po drugie to powiem, że nie mam zielonego pojęcia ile kosztuje bilet miesięczny na PKP na odcinku Gliwice - Katowice ale skoro ci, których stać tylko na autobus wybierają ten właśnie transport to jakimi kategoriami określacie tę linię za bezzasadną?

Po pierwsze dalece nie tylko cena biletu jest tu kryterium, również dostepność i niezawodność, niestety ale kolej w ostatnim roku totalnie podupadła w tej kwestii. Obawiam się, że 870 jest niestety o wiele bardziej niezawodnym środkiem transportu w porównaniu z kiblem. A linie uważamy za bezzasadną głównie dlatego, że dochód z jednego pasażera jest tam bardzo mały. Pragnę zauważyc, że 870 podróżują głównie osoby z biletami ulgowymi. Ponadto, czas przejazdu jest totalnie niekonkurencyjny w stosunku do transportu indywidualnego. W związku z czym, środki finansowe powinno się przeznaczyć na integrację komunikacji miejskiej z koleją. istnieje poza tym coś takiego jak zasada niedublowania trakcji. A tutaj mamy koronny przykład.
Cytuj:
Ja wolę autobus, pewnie inni też mają takie preferencje pomijając finanse, jakie mogą przeznaczyć miesięcznie na przemieszczanie się.

Taaaak, ja wiem, że są wakacje, ale zamiast wypisywania takich imbecylnych pierdół w stylu, że tłumy wolą jechać godzinę ikarusem, zamiast 35 minut pociągiem, to proponuję zaopatrzyć się w jakaś literaturę i coś poczytać.
Cytuj:
Nikt nie pojedzie autobusem jak ma samochód a takiego wyboru dokona tylko wtedy gdy wydatki na paliwo poważnie nie nadszarpną jego budżetu.

Bzdura, dalece nie tylko wydatki na paliwo są czynnikiem powodującym odejście od komunikacji indywidualnej, ale po co to wiedzieć.
Cytuj:
A po za tym lepszy Solaris niż ten 30 letni szynowy złom.

A tak poza tym to jak nie masz znów racjonalnych argumentów, to łaskawie zrób jakiś większy pożytek ze swoich paluszków:> Bo ani na 870 nie jeżdżą tylko solarisy, ani kible nie mają 30 lat, a znacznie więcej.

Autor:  adam86 [ So 30.07.2011, 20:36 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

inżinier napisał(a):
jeśli do wyboru mamy EN57 (zasadniczo z siedzącym, a jeśli nie mamy pecha to z bardzo wygodnym

Teraz niestety o to trudno. Ale od października miejmy nadzieje zobaczymy elfy i flirty.

Autor:  inżinier [ So 30.07.2011, 20:47 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Hm, ostatnio jak pomykałem pociągami relacji Gliwice-Kato-Czewa to miałem albo Flirta (wszystkie już śmigają do Czewki, gdzie te piękne założenia SKRu?) albo kibla z dość dziwnymi zicami, ni to klasyczna derma, ni to autobusowopodobne z cienką tapicerką, stąd odważyłem się na takie stwierdzenie.

W ogóle ten Flirt chwilę przed 8 z Częstochowy ma iście zabójczy czas przejazdu, wyjazd 7:49, planowo w Katowicach niby 9:42, czy coś koło tego - i tak sporo, a w praktyce (kilka dni temu) o 9:40 to cumował dopiero na Gołonogu (!). Wydłużonego postoju to chyba tylko w Wiesiółce nie miał.

Autor:  adam86 [ So 30.07.2011, 20:55 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

inżinier napisał(a):
Hm, ostatnio jak pomykałem pociągami relacji Gliwice-Kato-Czewa to miałem albo Flirta (wszystkie już śmigają do Czewki, gdzie te piękne założenia SKRu?)

Nie wsyztskie, bo sprawne są 2...
Cytuj:
albo kibla z dość dziwnymi zicami, ni to klasyczna derma, ni to autobusowopodobne z cienką tapicerką, stąd odważyłem się na takie stwierdzenie.

Generlanie chodziło mi o to, że od zimy wszystko jest na 1xEN57, prawie każdy pociąg jest mniej lub bardziej spóxniony, bo ciągle sa jakieś zamknięcia i remonty, albo ciągle się coś psuje. W związku z czym z miejscem siedzącym bywają problemy. Bo te ludzie to są takie wredne mendy, że mimo iż PRy starają się przegonic wszelakimi mozliwymi sposobami, to oni nie chcą se iść...
Cytuj:
W ogóle ten Flirt chwilę przed 8 z Częstochowy ma iście zabójczy czas przejazdu, wyjazd 7:49, planowo w Katowicach niby 9:42, czy coś koło tego - i tak sporo, a w praktyce (kilka dni temu) o 9:40 to cumował dopiero na Gołonogu (!). Wydłużonego postoju to chyba tylko w Wiesiółce nie miał.

No więc właśnie...

Autor:  Dab88 [ So 30.07.2011, 21:41 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

aso napisał(a):
Pociąg w stosunku do autobusu ma przewidziany 3-krotnie dłuższy okres amortyzacji. Zatem porównywanie wieku taboru w liczbach bezwzględnych jest zwykłym populistycznym nadużyciem.


Rozumiem. Tory nie niszczą taboru kolejowego jak dziury na drodze pojazd kołowy. Zły stan torów powoduje tylko zmniejszenie na wybranym odcinku prędkości pociągu.

Autor:  aso [ So 30.07.2011, 21:45 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Dab88 napisał(a):
aso napisał(a):
A "30-letni szynowy złom" oferuje mimo wszystko znacznie wyższy komfort podróży.


Jak trzeba stać nic nie jest idealne.


O komforcie podróży decyduje stopień napełnienia pojazdu. W autobusie wykorzystanie miejsc stojących dochodzi nawet do 7-8 osób/m2. W pociągach regionalnych rzadko kiedy przekracza 2 osoby/m2. Przy dodatkowym uwzględnieniu różnicy czasu przejazdu pociąg oferuje znacznie wyższy komfort podróży na miejscach stojących.

Autor:  Dab88 [ Śr 10.08.2011, 21:30 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Kontynuując wymianę myśli chciałbym nadmienić, że ta techniczna strona trwałości taboru kolejowego nie przesądza zapewne bezpośrednio o komforcie podróży. Odczuwalność wygody podróży przez pasażerów zapewne mało ma wspólnego z tym, że od strony amortyzacji maszyna jest jeszcze zdatna do jazdy. To tak jak z Ikarusami.

A co do 870 to faktycznie. Przecież stacje kolejowe w porównaniu do przystanków są rozlokowane najmniej kilkadziesiąt procent rzadziej na terenie każdego miasta. Stąd dostanie się na tę stacje będzie się odbywać autobusem co w dalszym toku podróży i tak spowoduje korzystanie z 870 i 840 czy nawet 6 bo nikt nie wyda pieniędzy na dwa bilety.

Tak będzie dopóki kolej będzie zawodna na tyle ile jest obecnie i dopóki nie będzie zintegrowanego biletu na każdy rodzaj transportu zbiorowego. Na razie jest sukces bo KZK GOP i MZKP mają te same bilety.

Autor:  motley [ Śr 10.08.2011, 21:33 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Nie jest sukces, bo KZK GOP i MZKP mają inne bilety niż MZK (i PKM Jaworzno, ale wiara w integrację z nimi to już idealizm).

Autor:  aso [ Śr 10.08.2011, 22:35 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Dab88 napisał(a):
Kontynuując wymianę myśli chciałbym nadmienić, że ta techniczna strona trwałości taboru kolejowego nie przesądza zapewne bezpośrednio o komforcie podróży. Odczuwalność wygody podróży przez pasażerów zapewne mało ma wspólnego z tym, że od strony amortyzacji maszyna jest jeszcze zdatna do jazdy. To tak jak z Ikarusami.


Ten pseudonaukowy bełkot terminologiczny nie wychodzi ci najlepiej. Amortyzacja nie jest pojęciem technicznym, ale ekonomicznym, oznaczającym proces utraty wartości majątku trwałego, wywołany jego użytkowaniem i nie decyduje o "zdolności maszyny do jazdy".

Hm... A tak w ogóle, to masz coś na poparcie swoich tez? Bo ostatnio jak jedna młoda osoba ostro udowadniała, że Rzeszów jest metropolią, to równie często używała słowa "zapewne", po czym się tak jakoś zapowietrzyła...

Autor:  mieszko966 [ Nd 21.08.2011, 10:09 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Może wystarczy wytyczyć dla 870 nową trasę mniej dublującą pociągi i 840, a lepiej służącą targetowi tej linii, czyli studentom? Mogłoby to wyglądać tak: Pl. Piastów-Politechnika-Sośnica-Zabrze Politechnika-(DTŚ)-Poręba-Ruda Południowa-(DTŚ)-Polna-Batory GWSP-Katowice Uniwersytecka-Katowice Bogucicka-Zawodzie Pętla.

Autor:  Daro85 [ Nd 21.08.2011, 11:43 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

mieszko966 napisał(a):
Może wystarczy wytyczyć dla 870 nową trasę mniej dublującą pociągi i 840, a lepiej służącą targetowi tej linii, czyli studentom? Mogłoby to wyglądać tak: Pl. Piastów-Politechnika-Sośnica-Zabrze Politechnika-(DTŚ)-Poręba-Ruda Południowa-(DTŚ)-Polna-Batory GWSP-Katowice Uniwersytecka-Katowice Bogucicka-Zawodzie Pętla.


No ale w tym momencie musisz wzmocnić 840 i to radykalnie. Przecież Ruda Południowa, a w szczególności Zabrze Goethego to są przystanki, gdzie wsiada ponad 50% pasażerów tej linii.

Strona 2 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/