Teraz jest Pn 23.04.2018, 4:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 22.08.2011, 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Kwarek napisał(a):
Układ ulic i przystanków w okolicy jest bardzo "jednokierunkowy" - w jedną stronę przystanek jest bardzo blisko (pl. Krakowski), ale w drugą na najbliższy trzeba czasem iść kilometr. A to nie jest jakieś osiedle na obrzeżach miasta, a ścisłe centrum.


Najwygodniej byłoby zrobić tak jak kiedyś pisałem, że ze względu na to, ze na Politechnikę jeżdżą ludzie z różnych rejonów po prostu wpisać rozkład wspomnianego wahadła w rozkłady linii kończących na Pl. Piastów- np. do 112, 71, 624, 870, czy 288 (nie koniecznie wszystkich naraz). Wtedy zyskujesz podwójnie, bo ci autobusy nie stoją po 20 min na Placu Piastów, a z drugiej nikt nie krzyczy, że tym zapewniasz a tamtym nie.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 22.08.2011, 21:34 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3839
Lokalizacja:
Sosnowiec
P Śl napisał(a):
A faktycznie. Zawsze myslalem, ze na Swionach nie ma stacji, a tak to jeszcze lepiej.


Tia.... Od kiedy zlikwidowali?
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... zm.127.pdf


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 12.09.2011, 18:25 
mieszko966 napisał(a):
KZK GOP, jest nasze wspólne, więc każy może dorzucić swoje trzy grosze. Dla jednych pomysł moż być gówniarski, a dla innych wart realizacji. W ten sposób od tezy poprzez antytezę dochodzi się syntezy, a więc do zmieniania świata na lepsze.


By powstały najlepsze pomysły, wykłada się nawet te najgłupsze i robi syntezę dobrych elementów każdego z nich, później tworzących końcowy projekt realizacji zadania. Więc mieszko966 wal śmiało co ci przyjdzie do głowy.

Daro85 napisał(a):
Główny minus jest taki, że można ograbić z pasażerów linię, którą i tak jeździ statystycznie niewielu pasażerów.


Czy mowa na prawdę o 870? Czy ta statystyka stwierdza, że 870 jeździ drastycznie mniej ludzi niż choćby 194? Bo moje pozbawione statystycznych sztuczności i odchyleń od rzeczywistości oczy, obserwują coś innego. W związku z tym mogę powiedzieć bez obaw, że na 870 widuję w tych samych porach szczytu nie mniej pasażerów, niż na najbardziej zawalonych liniach typu właśnie 194.

Pamiętam jak podczas mojej ostatniej wizyty w tym temacie, adam86 zakwestionował zasadność istnienia linii 870 na podstawie używanego przez jej pasażerów rodzaju biletu, konkretnie ulgowego. W takim momencie pomyślałem, czy ta dyskusja rozwija dla interesu ludzi przewożonych, czy może jednak tych za biurkiem, którzy nigdy z autobusu nie skorzystali... Dalsze tego typu myślenie cofa nas w dyskusji do początku. Tak się będzie działo, jeśli będziemy kwestionować trasy linii autobusowych na podstawie tego, kto nimi jeździ. Jeśli np. bym z miejsca odciął linię 6 z ulic Franciszkańskiej i Błog. Czesława. Szkoda nadrabiać od Katowic dla np. dwóch pijanych nastolatków. Także proponowałbym skupić się na realiach i nie kombinować z pociągami, które obecnie nie są w żaden sposób zintegrowane z komunikacją drogową.

adam86 napisał(a):
A to wtedy Niemcy były?


A kto myślisz wybudował kolej i rozwinął Śląsk choćby w obszarze transportu?


Na górę strony
  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki
Napisane: Pn 12.09.2011, 19:05 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Dab88 napisał(a):
Tak się będzie działo, jeśli będziemy kwestionować trasy linii autobusowych na podstawie tego, kto nimi jeździ.


Ale wpływy z biletów zależą od tego kto jeździ daną linią. Jak jeżdżą uczniowie i studenci to wpływy są o wiele niższe. Drugi problem z linią 870 (i każdą inną podobną) jest taki, że na linii jest dramatycznie mała wymiana pasażerów, co znów obniża wpływy z biletów.

Cytuj:
Jeśli np. bym z miejsca odciął linię 6 z ulic Franciszkańskiej i Błog. Czesława. Szkoda nadrabiać od Katowic dla np. dwóch pijanych nastolatków.


6 na Sportową jedzie głównie dlatego, że na pl. Piastów nie ma miejsca na postój, a nie dlatego, że jedzie nią "dwóch pijanych nastolatków".

Wcześniejsza dyskusja została zakończona i usunięta z tego wątka. /admin


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku
Napisane: Cz 20.09.2012, 9:10 

Dołączył(a): Pn 14.04.2008, 16:45
Posty: 429
Lokalizacja:
TG
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... l?cookie=1


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku
Napisane: Cz 20.09.2012, 9:40 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3839
Lokalizacja:
Sosnowiec
oz13im napisał(a):
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/659753,moj-reporter-czy-zniknie-autobus-870-z-katowic-do-gliwic,id,t.html?cookie=1


To wygląda na szukanie oszczędności na ślepo pod pretekstem "integracji z koleją". Coś takiego już chyba kiedyś było i polegało na wycince tramwajów. W rzeczywistości coraz bardziej widać, że KZK GOP stracił umiejętność właściwego zarządzania pracą eksploatacyjną i kursy o niskich napełnieniach coraz bardziej pogrążają system. W dodatku nie ma osób, którzy byliby w stanie na tyle elastycznie tą pracą eksploatacyjną zarządzać, aby utrzymywać pracę przewozową, zmniejszać eksploatacyjną i w ten sposób jakoś ratować sytuację. Pozyskanie (a właściwie odzyskanie utraconych) pasażerów uważam za zadanie bardzo trudne przy obecnych realiach. W dodatku system jest na tyle skostniały, a sytuacja polityczna na tyle napięta, że przepchnięcie poważniejszych zmian drogą ewolucji jest właściwie niemożliwie. Natomiast rewolucja w tym przypadku oznaczać będzie tylko kolejne straty. Cóż - dobrych rozkładowców to teraz szukać nie ze świecą, a ze zniczem. Tymczasem "tlenu coraz mniej...".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku
Napisane: Cz 20.09.2012, 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 17.06.2006, 0:07
Posty: 1245
Lokalizacja:
PYSKOWICE
oz13im napisał(a):
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/659753,moj-reporter-czy-zniknie-autobus-870-z-katowic-do-gliwic,id,t.html?cookie=1

Dopóki PKM śmiga na 870 to do takich zmian na pewno nie dojdzie. Larmo z magistratu było by pewnie słychać w Lublińcu :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 870
Napisane: Cz 20.09.2012, 18:27 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Jak w budżetach gmin leżących po drodze zaświeci dno, to największe nawet "larmo z magistratu" tu nie pomoże.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 870
Napisane: Cz 20.09.2012, 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2804
butthead napisał(a):
Jak w budżetach gmin leżących po drodze zaświeci dno, to największe nawet "larmo z magistratu" tu nie pomoże.

We wszystkich gminach leżących po drodze jest do wycięcia tramwaj ;)

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 870
Napisane: Cz 20.09.2012, 18:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
motley napisał(a):
butthead napisał(a):
Jak w budżetach gmin leżących po drodze zaświeci dno, to największe nawet "larmo z magistratu" tu nie pomoże.

We wszystkich gminach leżących po drodze jest do wycięcia tramwaj ;)


Tak, ale zawsze gminy po drodze mogą powiedzieć jasno- "Franek chcesz autobus do Katowic to se zapłać, bogaty i mądry w końcu jesteś. Mnie nie zmusisz bym ci finansował, bo to nie w moim interesie :P. A że masz daleko do Katowic- sorry winetu gdzieś ta kraina mlekiem i miodem płynąca leżeć musi, a że gdzieś tam daleko- no cóż zaścianek rzadko w centrum leży :P". A fakt faktem- z punktu widzenia Ustawy o Samorządzie gmina sąsiednia mi może naskoczyć jeśli podejmę taką a nie inną decyzję.
Poza tym w Rudzie, Zabrzu, Chorzowie i Katowicach zabawa w wycinki tramwajowe może dużo za dużo kosztować. To mogą być od razu wymagalne miliony.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 870
Napisane: Cz 20.09.2012, 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13328
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Tylko problem jest taki, że nie wszyscy mają taką samą siłę przebicia w KZK.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 870
Napisane: Cz 20.09.2012, 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Tylko problem jest taki, że nie wszyscy mają taką samą siłę przebicia w KZK.


Zależy jak kto będzie zdeterminowany ;). Poza tym ta sprawa kolejowa wpisuje się z poprzednie wypowiedzi Urbańczyka na temat dofinansowania przewozów z budżetu województwa. Postępowanie w tym kierunku jest poniekąd słuszne, bo pozwala skierować pieniądze marszałka do przewozów międzygminnych. I w tym momencie argumentem może być informacja, ze owszem tu stracisz, ale za to u siebie nic nie będziesz musiał dopłacać- niejedna gmina będzie się zastanawiać.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku
Napisane: Pt 21.09.2012, 8:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So 15.11.2003, 9:54
Posty: 678
Lokalizacja:
Zabrze
oz13im napisał(a):
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/659753,moj-reporter-czy-zniknie-autobus-870-z-katowic-do-gliwic,id,t.html?cookie=1

Słyszałem już o kilkunastu osobach, które po przeczytaniu tej informacji zaczęły przeglądać otomoto.pl.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 870
Napisane: Pt 21.09.2012, 10:07 

Dołączył(a): Wt 4.09.2012, 10:07
Posty: 11
I raczej można między bajki włożyć zaoranie 870
Cytuj:
Gazeta.pl Katowice :Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do remontu torów na trasie z Katowic do Gliwic, jednej z najważniejszych w regionie. Koleje Śląskie już obawiają się potężnych strat i domagają się, aby prace prowadzono nocami. Grożą, że będą się domagać od PLK odszkodowania


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 870
Napisane: Pt 21.09.2012, 11:08 

Dołączył(a): So 14.11.2009, 12:21
Posty: 1033
Lokalizacja:
Gliwice
^^Pewnyś? Bo ja nie.

_________________
Nein, nein, nein. Das kann nicht sein! Um nüchtern kannst du nicht!
Midttrafik: Vi skal nok køre dig - Uczmy się!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 870
Napisane: Pt 21.09.2012, 13:11 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3839
Lokalizacja:
Sosnowiec
AdamK napisał(a):
I raczej można między bajki włożyć zaoranie 870
Cytuj:
Gazeta.pl Katowice :Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do remontu torów na trasie z Katowic do Gliwic, jednej z najważniejszych w regionie. Koleje Śląskie już obawiają się potężnych strat i domagają się, aby prace prowadzono nocami. Grożą, że będą się domagać od PLK odszkodowania


Hmm... Ciekawe, czy przed PLK-ą też KŚ tak będą kozaczyć, czy będą grzecznie prosić o sensowne wytrasowanie po trasach objazdowych z uwagi na napięte obiegi?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 870
Napisane: So 12.01.2013, 22:31 

Dołączył(a): Pn 25.09.2006, 7:51
Posty: 486
Lokalizacja:
Zabrze
Szkoda, że tutaj PKM Gliwice niewiele może zrobić. A tak w ogóle, to czego spodziewaliście się po obecnym zarządzie KZK GOP?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 870
Napisane: Pn 14.01.2013, 11:00 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3839
Lokalizacja:
Sosnowiec
Rafał - Helenka napisał(a):
Szkoda, że tutaj PKM Gliwice niewiele może zrobić.


A co PKM Gliwice może zrobić na to, że PKP PLK mają wpisane w roczny grafik zamknięcia torów? Były już wcześniej takie zamknięcia i nic wielkiego się nie działo poza tym, że część pociągów puszczano objazdem przez Bytom lub przez Makoszowy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 870
Napisane: Pn 14.01.2013, 13:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 14:03
Posty: 160
Lokalizacja:
Cwajka
To juz lepiej przez Bytom, gdzie ruch pasazerski jest utrzymywany, bo przez Makoszowy i Kochlowice to ruch pasazerski jest dawno zapomniany. Kiedy przez Kochlowice, Makoszowy jezdzil ostatni pociag pasazerski, ktos wie?? Tylko co wtedy z Zabrzem, Rudą i Ruda Chebzie?? Kka?? A moze wtedy wypadalo zwiekszyc czestotliwosc dla 870?? Np. Co 10 lub 15 minut


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Linia 870
Napisane: Pn 14.01.2013, 22:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2804
treeboor napisał(a):
przez Makoszowy i Kochlowice to ruch pasazerski jest dawno zapomniany. Kiedy przez Kochlowice, Makoszowy jezdzil ostatni pociag pasazerski, ktos wie??

2000. Lokalny 1997.

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności