Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Linia 870
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=2696
Strona 4 z 6

Autor:  Daro85 [ Pn 22.08.2011, 19:18 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Kwarek napisał(a):
Układ ulic i przystanków w okolicy jest bardzo "jednokierunkowy" - w jedną stronę przystanek jest bardzo blisko (pl. Krakowski), ale w drugą na najbliższy trzeba czasem iść kilometr. A to nie jest jakieś osiedle na obrzeżach miasta, a ścisłe centrum.


Najwygodniej byłoby zrobić tak jak kiedyś pisałem, że ze względu na to, ze na Politechnikę jeżdżą ludzie z różnych rejonów po prostu wpisać rozkład wspomnianego wahadła w rozkłady linii kończących na Pl. Piastów- np. do 112, 71, 624, 870, czy 288 (nie koniecznie wszystkich naraz). Wtedy zyskujesz podwójnie, bo ci autobusy nie stoją po 20 min na Placu Piastów, a z drugiej nikt nie krzyczy, że tym zapewniasz a tamtym nie.

Autor:  aso [ Pn 22.08.2011, 21:34 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

P Śl napisał(a):
A faktycznie. Zawsze myslalem, ze na Swionach nie ma stacji, a tak to jeszcze lepiej.


Tia.... Od kiedy zlikwidowali?
http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... zm.127.pdf

Autor:  Dab88 [ Pn 12.09.2011, 18:25 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

mieszko966 napisał(a):
KZK GOP, jest nasze wspólne, więc każy może dorzucić swoje trzy grosze. Dla jednych pomysł moż być gówniarski, a dla innych wart realizacji. W ten sposób od tezy poprzez antytezę dochodzi się syntezy, a więc do zmieniania świata na lepsze.


By powstały najlepsze pomysły, wykłada się nawet te najgłupsze i robi syntezę dobrych elementów każdego z nich, później tworzących końcowy projekt realizacji zadania. Więc mieszko966 wal śmiało co ci przyjdzie do głowy.

Daro85 napisał(a):
Główny minus jest taki, że można ograbić z pasażerów linię, którą i tak jeździ statystycznie niewielu pasażerów.


Czy mowa na prawdę o 870? Czy ta statystyka stwierdza, że 870 jeździ drastycznie mniej ludzi niż choćby 194? Bo moje pozbawione statystycznych sztuczności i odchyleń od rzeczywistości oczy, obserwują coś innego. W związku z tym mogę powiedzieć bez obaw, że na 870 widuję w tych samych porach szczytu nie mniej pasażerów, niż na najbardziej zawalonych liniach typu właśnie 194.

Pamiętam jak podczas mojej ostatniej wizyty w tym temacie, adam86 zakwestionował zasadność istnienia linii 870 na podstawie używanego przez jej pasażerów rodzaju biletu, konkretnie ulgowego. W takim momencie pomyślałem, czy ta dyskusja rozwija dla interesu ludzi przewożonych, czy może jednak tych za biurkiem, którzy nigdy z autobusu nie skorzystali... Dalsze tego typu myślenie cofa nas w dyskusji do początku. Tak się będzie działo, jeśli będziemy kwestionować trasy linii autobusowych na podstawie tego, kto nimi jeździ. Jeśli np. bym z miejsca odciął linię 6 z ulic Franciszkańskiej i Błog. Czesława. Szkoda nadrabiać od Katowic dla np. dwóch pijanych nastolatków. Także proponowałbym skupić się na realiach i nie kombinować z pociągami, które obecnie nie są w żaden sposób zintegrowane z komunikacją drogową.

adam86 napisał(a):
A to wtedy Niemcy były?


A kto myślisz wybudował kolej i rozwinął Śląsk choćby w obszarze transportu?

Autor:  memphis [ Pn 12.09.2011, 19:05 ]
Tytuł:  Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki

Dab88 napisał(a):
Tak się będzie działo, jeśli będziemy kwestionować trasy linii autobusowych na podstawie tego, kto nimi jeździ.


Ale wpływy z biletów zależą od tego kto jeździ daną linią. Jak jeżdżą uczniowie i studenci to wpływy są o wiele niższe. Drugi problem z linią 870 (i każdą inną podobną) jest taki, że na linii jest dramatycznie mała wymiana pasażerów, co znów obniża wpływy z biletów.

Cytuj:
Jeśli np. bym z miejsca odciął linię 6 z ulic Franciszkańskiej i Błog. Czesława. Szkoda nadrabiać od Katowic dla np. dwóch pijanych nastolatków.


6 na Sportową jedzie głównie dlatego, że na pl. Piastów nie ma miejsca na postój, a nie dlatego, że jedzie nią "dwóch pijanych nastolatków".

Wcześniejsza dyskusja została zakończona i usunięta z tego wątka. /admin

Autor:  oz13im [ Cz 20.09.2012, 9:10 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... l?cookie=1

Autor:  aso [ Cz 20.09.2012, 9:40 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

oz13im napisał(a):
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/659753,moj-reporter-czy-zniknie-autobus-870-z-katowic-do-gliwic,id,t.html?cookie=1


To wygląda na szukanie oszczędności na ślepo pod pretekstem "integracji z koleją". Coś takiego już chyba kiedyś było i polegało na wycince tramwajów. W rzeczywistości coraz bardziej widać, że KZK GOP stracił umiejętność właściwego zarządzania pracą eksploatacyjną i kursy o niskich napełnieniach coraz bardziej pogrążają system. W dodatku nie ma osób, którzy byliby w stanie na tyle elastycznie tą pracą eksploatacyjną zarządzać, aby utrzymywać pracę przewozową, zmniejszać eksploatacyjną i w ten sposób jakoś ratować sytuację. Pozyskanie (a właściwie odzyskanie utraconych) pasażerów uważam za zadanie bardzo trudne przy obecnych realiach. W dodatku system jest na tyle skostniały, a sytuacja polityczna na tyle napięta, że przepchnięcie poważniejszych zmian drogą ewolucji jest właściwie niemożliwie. Natomiast rewolucja w tym przypadku oznaczać będzie tylko kolejne straty. Cóż - dobrych rozkładowców to teraz szukać nie ze świecą, a ze zniczem. Tymczasem "tlenu coraz mniej...".

Autor:  Gumiś [ Cz 20.09.2012, 18:16 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

oz13im napisał(a):
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/659753,moj-reporter-czy-zniknie-autobus-870-z-katowic-do-gliwic,id,t.html?cookie=1

Dopóki PKM śmiga na 870 to do takich zmian na pewno nie dojdzie. Larmo z magistratu było by pewnie słychać w Lublińcu :)

Autor:  butthead [ Cz 20.09.2012, 18:27 ]
Tytuł:  Re: Linia 870

Jak w budżetach gmin leżących po drodze zaświeci dno, to największe nawet "larmo z magistratu" tu nie pomoże.

Autor:  motley [ Cz 20.09.2012, 18:49 ]
Tytuł:  Re: Linia 870

butthead napisał(a):
Jak w budżetach gmin leżących po drodze zaświeci dno, to największe nawet "larmo z magistratu" tu nie pomoże.

We wszystkich gminach leżących po drodze jest do wycięcia tramwaj ;)

Autor:  Daro85 [ Cz 20.09.2012, 18:54 ]
Tytuł:  Re: Linia 870

motley napisał(a):
butthead napisał(a):
Jak w budżetach gmin leżących po drodze zaświeci dno, to największe nawet "larmo z magistratu" tu nie pomoże.

We wszystkich gminach leżących po drodze jest do wycięcia tramwaj ;)


Tak, ale zawsze gminy po drodze mogą powiedzieć jasno- "Franek chcesz autobus do Katowic to se zapłać, bogaty i mądry w końcu jesteś. Mnie nie zmusisz bym ci finansował, bo to nie w moim interesie :P. A że masz daleko do Katowic- sorry winetu gdzieś ta kraina mlekiem i miodem płynąca leżeć musi, a że gdzieś tam daleko- no cóż zaścianek rzadko w centrum leży :P". A fakt faktem- z punktu widzenia Ustawy o Samorządzie gmina sąsiednia mi może naskoczyć jeśli podejmę taką a nie inną decyzję.
Poza tym w Rudzie, Zabrzu, Chorzowie i Katowicach zabawa w wycinki tramwajowe może dużo za dużo kosztować. To mogą być od razu wymagalne miliony.

Autor:  adam86 [ Cz 20.09.2012, 18:56 ]
Tytuł:  Re: Linia 870

Tylko problem jest taki, że nie wszyscy mają taką samą siłę przebicia w KZK.

Autor:  Daro85 [ Cz 20.09.2012, 18:58 ]
Tytuł:  Re: Linia 870

adam86 napisał(a):
Tylko problem jest taki, że nie wszyscy mają taką samą siłę przebicia w KZK.


Zależy jak kto będzie zdeterminowany ;). Poza tym ta sprawa kolejowa wpisuje się z poprzednie wypowiedzi Urbańczyka na temat dofinansowania przewozów z budżetu województwa. Postępowanie w tym kierunku jest poniekąd słuszne, bo pozwala skierować pieniądze marszałka do przewozów międzygminnych. I w tym momencie argumentem może być informacja, ze owszem tu stracisz, ale za to u siebie nic nie będziesz musiał dopłacać- niejedna gmina będzie się zastanawiać.

Autor:  Mickul [ Pt 21.09.2012, 8:21 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

oz13im napisał(a):
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/659753,moj-reporter-czy-zniknie-autobus-870-z-katowic-do-gliwic,id,t.html?cookie=1

Słyszałem już o kilkunastu osobach, które po przeczytaniu tej informacji zaczęły przeglądać otomoto.pl.

Autor:  AdamK [ Pt 21.09.2012, 10:07 ]
Tytuł:  Re: Linia 870

I raczej można między bajki włożyć zaoranie 870
Cytuj:
Gazeta.pl Katowice :Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do remontu torów na trasie z Katowic do Gliwic, jednej z najważniejszych w regionie. Koleje Śląskie już obawiają się potężnych strat i domagają się, aby prace prowadzono nocami. Grożą, że będą się domagać od PLK odszkodowania

Autor:  stachu [ Pt 21.09.2012, 11:08 ]
Tytuł:  Re: Linia 870

^^Pewnyś? Bo ja nie.

Autor:  aso [ Pt 21.09.2012, 13:11 ]
Tytuł:  Re: Linia 870

AdamK napisał(a):
I raczej można między bajki włożyć zaoranie 870
Cytuj:
Gazeta.pl Katowice :Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do remontu torów na trasie z Katowic do Gliwic, jednej z najważniejszych w regionie. Koleje Śląskie już obawiają się potężnych strat i domagają się, aby prace prowadzono nocami. Grożą, że będą się domagać od PLK odszkodowania


Hmm... Ciekawe, czy przed PLK-ą też KŚ tak będą kozaczyć, czy będą grzecznie prosić o sensowne wytrasowanie po trasach objazdowych z uwagi na napięte obiegi?

Autor:  Rafał - Helenka [ So 12.01.2013, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Linia 870

Szkoda, że tutaj PKM Gliwice niewiele może zrobić. A tak w ogóle, to czego spodziewaliście się po obecnym zarządzie KZK GOP?

Autor:  aso [ Pn 14.01.2013, 11:00 ]
Tytuł:  Re: Linia 870

Rafał - Helenka napisał(a):
Szkoda, że tutaj PKM Gliwice niewiele może zrobić.


A co PKM Gliwice może zrobić na to, że PKP PLK mają wpisane w roczny grafik zamknięcia torów? Były już wcześniej takie zamknięcia i nic wielkiego się nie działo poza tym, że część pociągów puszczano objazdem przez Bytom lub przez Makoszowy.

Autor:  treeboor [ Pn 14.01.2013, 13:52 ]
Tytuł:  Re: Linia 870

To juz lepiej przez Bytom, gdzie ruch pasazerski jest utrzymywany, bo przez Makoszowy i Kochlowice to ruch pasazerski jest dawno zapomniany. Kiedy przez Kochlowice, Makoszowy jezdzil ostatni pociag pasazerski, ktos wie?? Tylko co wtedy z Zabrzem, Rudą i Ruda Chebzie?? Kka?? A moze wtedy wypadalo zwiekszyc czestotliwosc dla 870?? Np. Co 10 lub 15 minut

Autor:  motley [ Pn 14.01.2013, 22:32 ]
Tytuł:  Re: Linia 870

treeboor napisał(a):
przez Makoszowy i Kochlowice to ruch pasazerski jest dawno zapomniany. Kiedy przez Kochlowice, Makoszowy jezdzil ostatni pociag pasazerski, ktos wie??

2000. Lokalny 1997.

Strona 4 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/