Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Linia 870 http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=2696 |
Strona 4 z 6 |
Autor: | Daro85 [ Pn 22.08.2011, 19:18 ] |
Tytuł: | Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki |
Kwarek napisał(a): Układ ulic i przystanków w okolicy jest bardzo "jednokierunkowy" - w jedną stronę przystanek jest bardzo blisko (pl. Krakowski), ale w drugą na najbliższy trzeba czasem iść kilometr. A to nie jest jakieś osiedle na obrzeżach miasta, a ścisłe centrum. Najwygodniej byłoby zrobić tak jak kiedyś pisałem, że ze względu na to, ze na Politechnikę jeżdżą ludzie z różnych rejonów po prostu wpisać rozkład wspomnianego wahadła w rozkłady linii kończących na Pl. Piastów- np. do 112, 71, 624, 870, czy 288 (nie koniecznie wszystkich naraz). Wtedy zyskujesz podwójnie, bo ci autobusy nie stoją po 20 min na Placu Piastów, a z drugiej nikt nie krzyczy, że tym zapewniasz a tamtym nie. |
Autor: | aso [ Pn 22.08.2011, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki |
P Śl napisał(a): A faktycznie. Zawsze myslalem, ze na Swionach nie ma stacji, a tak to jeszcze lepiej. Tia.... Od kiedy zlikwidowali? http://www.przewozyregionalne.pl/img_in ... zm.127.pdf |
Autor: | Dab88 [ Pn 12.09.2011, 18:25 ] |
Tytuł: | Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki |
mieszko966 napisał(a): KZK GOP, jest nasze wspólne, więc każy może dorzucić swoje trzy grosze. Dla jednych pomysł moż być gówniarski, a dla innych wart realizacji. W ten sposób od tezy poprzez antytezę dochodzi się syntezy, a więc do zmieniania świata na lepsze. By powstały najlepsze pomysły, wykłada się nawet te najgłupsze i robi syntezę dobrych elementów każdego z nich, później tworzących końcowy projekt realizacji zadania. Więc mieszko966 wal śmiało co ci przyjdzie do głowy. Daro85 napisał(a): Główny minus jest taki, że można ograbić z pasażerów linię, którą i tak jeździ statystycznie niewielu pasażerów. Czy mowa na prawdę o 870? Czy ta statystyka stwierdza, że 870 jeździ drastycznie mniej ludzi niż choćby 194? Bo moje pozbawione statystycznych sztuczności i odchyleń od rzeczywistości oczy, obserwują coś innego. W związku z tym mogę powiedzieć bez obaw, że na 870 widuję w tych samych porach szczytu nie mniej pasażerów, niż na najbardziej zawalonych liniach typu właśnie 194. Pamiętam jak podczas mojej ostatniej wizyty w tym temacie, adam86 zakwestionował zasadność istnienia linii 870 na podstawie używanego przez jej pasażerów rodzaju biletu, konkretnie ulgowego. W takim momencie pomyślałem, czy ta dyskusja rozwija dla interesu ludzi przewożonych, czy może jednak tych za biurkiem, którzy nigdy z autobusu nie skorzystali... Dalsze tego typu myślenie cofa nas w dyskusji do początku. Tak się będzie działo, jeśli będziemy kwestionować trasy linii autobusowych na podstawie tego, kto nimi jeździ. Jeśli np. bym z miejsca odciął linię 6 z ulic Franciszkańskiej i Błog. Czesława. Szkoda nadrabiać od Katowic dla np. dwóch pijanych nastolatków. Także proponowałbym skupić się na realiach i nie kombinować z pociągami, które obecnie nie są w żaden sposób zintegrowane z komunikacją drogową. adam86 napisał(a): A to wtedy Niemcy były? A kto myślisz wybudował kolej i rozwinął Śląsk choćby w obszarze transportu? |
Autor: | memphis [ Pn 12.09.2011, 19:05 ] |
Tytuł: | Re: 870 po wydłużeniu Średnicówki |
Dab88 napisał(a): Tak się będzie działo, jeśli będziemy kwestionować trasy linii autobusowych na podstawie tego, kto nimi jeździ. Ale wpływy z biletów zależą od tego kto jeździ daną linią. Jak jeżdżą uczniowie i studenci to wpływy są o wiele niższe. Drugi problem z linią 870 (i każdą inną podobną) jest taki, że na linii jest dramatycznie mała wymiana pasażerów, co znów obniża wpływy z biletów. Cytuj: Jeśli np. bym z miejsca odciął linię 6 z ulic Franciszkańskiej i Błog. Czesława. Szkoda nadrabiać od Katowic dla np. dwóch pijanych nastolatków. 6 na Sportową jedzie głównie dlatego, że na pl. Piastów nie ma miejsca na postój, a nie dlatego, że jedzie nią "dwóch pijanych nastolatków". Wcześniejsza dyskusja została zakończona i usunięta z tego wątka. /admin |
Autor: | oz13im [ Cz 20.09.2012, 9:10 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... l?cookie=1 |
Autor: | aso [ Cz 20.09.2012, 9:40 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
oz13im napisał(a): http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/659753,moj-reporter-czy-zniknie-autobus-870-z-katowic-do-gliwic,id,t.html?cookie=1 To wygląda na szukanie oszczędności na ślepo pod pretekstem "integracji z koleją". Coś takiego już chyba kiedyś było i polegało na wycince tramwajów. W rzeczywistości coraz bardziej widać, że KZK GOP stracił umiejętność właściwego zarządzania pracą eksploatacyjną i kursy o niskich napełnieniach coraz bardziej pogrążają system. W dodatku nie ma osób, którzy byliby w stanie na tyle elastycznie tą pracą eksploatacyjną zarządzać, aby utrzymywać pracę przewozową, zmniejszać eksploatacyjną i w ten sposób jakoś ratować sytuację. Pozyskanie (a właściwie odzyskanie utraconych) pasażerów uważam za zadanie bardzo trudne przy obecnych realiach. W dodatku system jest na tyle skostniały, a sytuacja polityczna na tyle napięta, że przepchnięcie poważniejszych zmian drogą ewolucji jest właściwie niemożliwie. Natomiast rewolucja w tym przypadku oznaczać będzie tylko kolejne straty. Cóż - dobrych rozkładowców to teraz szukać nie ze świecą, a ze zniczem. Tymczasem "tlenu coraz mniej...". |
Autor: | Gumiś [ Cz 20.09.2012, 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
oz13im napisał(a): http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/659753,moj-reporter-czy-zniknie-autobus-870-z-katowic-do-gliwic,id,t.html?cookie=1 Dopóki PKM śmiga na 870 to do takich zmian na pewno nie dojdzie. Larmo z magistratu było by pewnie słychać w Lublińcu :) |
Autor: | butthead [ Cz 20.09.2012, 18:27 ] |
Tytuł: | Re: Linia 870 |
Jak w budżetach gmin leżących po drodze zaświeci dno, to największe nawet "larmo z magistratu" tu nie pomoże. |
Autor: | motley [ Cz 20.09.2012, 18:49 ] |
Tytuł: | Re: Linia 870 |
butthead napisał(a): Jak w budżetach gmin leżących po drodze zaświeci dno, to największe nawet "larmo z magistratu" tu nie pomoże. We wszystkich gminach leżących po drodze jest do wycięcia tramwaj ;) |
Autor: | Daro85 [ Cz 20.09.2012, 18:54 ] |
Tytuł: | Re: Linia 870 |
motley napisał(a): butthead napisał(a): Jak w budżetach gmin leżących po drodze zaświeci dno, to największe nawet "larmo z magistratu" tu nie pomoże. We wszystkich gminach leżących po drodze jest do wycięcia tramwaj ;) Tak, ale zawsze gminy po drodze mogą powiedzieć jasno- "Franek chcesz autobus do Katowic to se zapłać, bogaty i mądry w końcu jesteś. Mnie nie zmusisz bym ci finansował, bo to nie w moim interesie :P. A że masz daleko do Katowic- sorry winetu gdzieś ta kraina mlekiem i miodem płynąca leżeć musi, a że gdzieś tam daleko- no cóż zaścianek rzadko w centrum leży :P". A fakt faktem- z punktu widzenia Ustawy o Samorządzie gmina sąsiednia mi może naskoczyć jeśli podejmę taką a nie inną decyzję. Poza tym w Rudzie, Zabrzu, Chorzowie i Katowicach zabawa w wycinki tramwajowe może dużo za dużo kosztować. To mogą być od razu wymagalne miliony. |
Autor: | adam86 [ Cz 20.09.2012, 18:56 ] |
Tytuł: | Re: Linia 870 |
Tylko problem jest taki, że nie wszyscy mają taką samą siłę przebicia w KZK. |
Autor: | Daro85 [ Cz 20.09.2012, 18:58 ] |
Tytuł: | Re: Linia 870 |
adam86 napisał(a): Tylko problem jest taki, że nie wszyscy mają taką samą siłę przebicia w KZK. Zależy jak kto będzie zdeterminowany ;). Poza tym ta sprawa kolejowa wpisuje się z poprzednie wypowiedzi Urbańczyka na temat dofinansowania przewozów z budżetu województwa. Postępowanie w tym kierunku jest poniekąd słuszne, bo pozwala skierować pieniądze marszałka do przewozów międzygminnych. I w tym momencie argumentem może być informacja, ze owszem tu stracisz, ale za to u siebie nic nie będziesz musiał dopłacać- niejedna gmina będzie się zastanawiać. |
Autor: | Mickul [ Pt 21.09.2012, 8:21 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
oz13im napisał(a): http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/659753,moj-reporter-czy-zniknie-autobus-870-z-katowic-do-gliwic,id,t.html?cookie=1 Słyszałem już o kilkunastu osobach, które po przeczytaniu tej informacji zaczęły przeglądać otomoto.pl. |
Autor: | AdamK [ Pt 21.09.2012, 10:07 ] |
Tytuł: | Re: Linia 870 |
I raczej można między bajki włożyć zaoranie 870 Cytuj: Gazeta.pl Katowice :Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do remontu torów na trasie z Katowic do Gliwic, jednej z najważniejszych w regionie. Koleje Śląskie już obawiają się potężnych strat i domagają się, aby prace prowadzono nocami. Grożą, że będą się domagać od PLK odszkodowania
|
Autor: | stachu [ Pt 21.09.2012, 11:08 ] |
Tytuł: | Re: Linia 870 |
^^Pewnyś? Bo ja nie. |
Autor: | aso [ Pt 21.09.2012, 13:11 ] |
Tytuł: | Re: Linia 870 |
AdamK napisał(a): I raczej można między bajki włożyć zaoranie 870 Cytuj: Gazeta.pl Katowice :Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do remontu torów na trasie z Katowic do Gliwic, jednej z najważniejszych w regionie. Koleje Śląskie już obawiają się potężnych strat i domagają się, aby prace prowadzono nocami. Grożą, że będą się domagać od PLK odszkodowania Hmm... Ciekawe, czy przed PLK-ą też KŚ tak będą kozaczyć, czy będą grzecznie prosić o sensowne wytrasowanie po trasach objazdowych z uwagi na napięte obiegi? |
Autor: | Rafał - Helenka [ So 12.01.2013, 22:31 ] |
Tytuł: | Re: Linia 870 |
Szkoda, że tutaj PKM Gliwice niewiele może zrobić. A tak w ogóle, to czego spodziewaliście się po obecnym zarządzie KZK GOP? |
Autor: | aso [ Pn 14.01.2013, 11:00 ] |
Tytuł: | Re: Linia 870 |
Rafał - Helenka napisał(a): Szkoda, że tutaj PKM Gliwice niewiele może zrobić. A co PKM Gliwice może zrobić na to, że PKP PLK mają wpisane w roczny grafik zamknięcia torów? Były już wcześniej takie zamknięcia i nic wielkiego się nie działo poza tym, że część pociągów puszczano objazdem przez Bytom lub przez Makoszowy. |
Autor: | treeboor [ Pn 14.01.2013, 13:52 ] |
Tytuł: | Re: Linia 870 |
To juz lepiej przez Bytom, gdzie ruch pasazerski jest utrzymywany, bo przez Makoszowy i Kochlowice to ruch pasazerski jest dawno zapomniany. Kiedy przez Kochlowice, Makoszowy jezdzil ostatni pociag pasazerski, ktos wie?? Tylko co wtedy z Zabrzem, Rudą i Ruda Chebzie?? Kka?? A moze wtedy wypadalo zwiekszyc czestotliwosc dla 870?? Np. Co 10 lub 15 minut |
Autor: | motley [ Pn 14.01.2013, 22:32 ] |
Tytuł: | Re: Linia 870 |
treeboor napisał(a): przez Makoszowy i Kochlowice to ruch pasazerski jest dawno zapomniany. Kiedy przez Kochlowice, Makoszowy jezdzil ostatni pociag pasazerski, ktos wie?? 2000. Lokalny 1997. |
Strona 4 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |