Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 14:29 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Kubala napisał(a): Cytuj: Ale częstotliwość i liczba miejsc w autobusie jest ścisle ze sobą związana. Tak tylko lepiej mieć linie z kursami co 15-20 minut Jelczami 120M niż linię co godzinę np. MAN-em Lion's City G.
Ale tam te 120tki nie wystarczają:>
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 14:31 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
Cytuj: Ale tam te 120tki nie wystarczają:>
Ale mówisz o 912 czy o "nowej linii"?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 14:35 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Kubala napisał(a): Cytuj: Ale tam te 120tki nie wystarczają:> Ale mówisz o 912 czy o "nowej linii"?
No przecież piszemy o 912.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Katowice- Dzielnice południowe Napisane: Wt 17.08.2010, 14:36 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Kubala napisał(a): Dobry pomysł ale omija Piotrowice i Kostuchnę a poza tym minibusy chyba byłyby za małe lepiej użyć autobusów klasy Solarisa Urbino 10
Nie, nie lepiej. SU10 jeśli idzie o koszty jest prawie taki sam jak SU12. Tam trzeba po prostu cywilizowany tabor klasy M zatrudnić.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 14:40 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
Z rozmowy nie wynika ale ok. No tak, ja się zastanawiam dlaczego jeszcze nikt w tej sprawie nie interweniował to co się dzieje na tej linii to jest istna komedia... Mam nadzieję, że w kolejnym przetargu KZK GOP podniesie wymagania. Wracając do dzielnic południowych to należy powiedzieć, iż połączenie z centrum takimi 120 bardzo by pomogło :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Katowice- Dzielnice południowe Napisane: Wt 17.08.2010, 14:43 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
Cytuj: Nie, nie lepiej. SU10 jeśli idzie o koszty jest prawie taki sam jak SU12. Tam trzeba po prostu cywilizowany tabor klasy M zatrudnić. Nie sądzę aby Wilkowyje potrzebowały szybszych zmian niż Kostuchna i Piotrowice.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Katowice- Dzielnice południowe Napisane: Wt 17.08.2010, 14:47 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4404 Lokalizacja: Ligota
|
Kubala napisał(a): Dobry pomysł ale omija Piotrowice i Kostuchnę Tam masz 37 i 695 + kolej. Mało? Mnie głównie chodzi o połączenie przesiadkowe z Mikołowa w kierunku Panewnik/Kochłowic. Niby rzut beretem, a musisz niepotrzebnie objechać Piotrowice, Brynów i Ligotę. Kubala napisał(a): a poza tym minibusy chyba byłyby za małe lepiej użyć autobusów klasy Solarisa Urbino 10
Wystarczą. Zresztą SU10 jest tak samo szeroki jak reszta, a przez Kamieńską i Pstrągową lepiej puścić mikroba.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Katowice- Dzielnice południowe Napisane: Wt 17.08.2010, 14:54 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
Cytuj: Tam masz 37 i 695 + kolej. Mało?
A teraz mi powiedz jaki jest stan i dostępność dworców w Podlesiu i Piotrowicach- nawet biletu nie ma gdzie kupić...
Linia 37 była by dobra gdyby miała więcej kursów. Linia 695 nie jedzie do centrum więc jest bezużyteczna chyba, że masz zamiar się przesiadać i czekać na np. 689 20-40 minut bo 695 nie ma zbytnio urozmaiconej oferty...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 14:54 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4404 Lokalizacja: Ligota
|
Kubala napisał(a): No tak, ja się zastanawiam dlaczego jeszcze nikt w tej sprawie nie interweniował to co się dzieje na tej linii to jest istna komedia...
Ja bym to nazwał raczej tragedią. Na 912 jak najbardziej przysługują przegubowce i to najlepiej niskopodłogowe, w końcu ta linia nawet zysk przynosi(ła) jako jedna z dwóch. Podobnie jest na 292, gdzie co prawda przegubowców nie potrzeba, ale niskacze jak najbardziej są pożądane i to kursujące co najmniej dwa razy częściej.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Katowice- Dzielnice południowe Napisane: Wt 17.08.2010, 15:00 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4404 Lokalizacja: Ligota
|
Kubala napisał(a): A teraz mi powiedz jaki jest stan i dostępność dworców w Podlesiu i Piotrowicach- nawet biletu nie ma gdzie kupić... No ale to jest całkiem inny temat - właściwie od niego należałoby zaczynać tę całą reformę, a nie od mnożenia kolejnych bezsensownych linii autobusowych. Kubala napisał(a): Linia 37 była by dobra gdyby miała więcej kursów. Wszystkie linie byłyby dobre, gdyby miały więcej kursów i były sensowniej ułożone. Kubala napisał(a): Linia 695 nie jedzie do centrum więc jest bezużyteczna
Powiedz to górnikom, zostaniesz w 5 minut zlinczowany... Ilekroć nią jechałem, zawsze napełnienia były przyzwoite.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
Ostatnio edytowano Wt 17.08.2010, 15:01 przez Egon, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 15:01 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
Cytuj: Na 912 jak najbardziej przysługują przegubowce i to najlepiej niskopodłogowe
Jakby dali na stałe Ikarusy 280 na 912 to bym poszedł do Częstochowy na kolanach podziękować. Linia 912 jest naprawdę dobrą linią za którą należy się zabrać. A co do 292 zwiększona liczba kursów ułatwiłaby komunikację między Piotrowicami a Ligotą. Swoją drogą zastanawiam się komu przeszkadzała linia 138/238 na przystanku "Piotrowice Pętla"?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Katowice- Dzielnice południowe Napisane: Wt 17.08.2010, 15:07 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
Cytuj: Wszystkie linie byłyby dobre, gdyby miały więcej kursów i były sensowniej ułożone. Ok, tylko tam gdzie jest jedna linia do centrum to w szczególności powinna być zwiększona liczba kursów... Cytuj: Powiedz to górnikom, zostaniesz w 5 minut zlinczowany... Ilekroć nią jechałem, zawsze napełnienia były przyzwoite.
Dla górników zgoda ale dla ludzi którzy chcą się dostać do centrum jest bezużyteczna więc tego autobusu nie należy brać pod uwagę. A wgl. uważasz, że 11 kursów jest wystarczające zwłaszcza, że ostatni jest ok. 18? P.s. 695 nie jeździ w dni wolne więc nawet chcący się przesiąść na 689 lub 688 jest to nie możliwe...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 15:11 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4404 Lokalizacja: Ligota
|
Kubala napisał(a): A co do 292 zwiększona liczba kursów ułatwiłaby komunikację między Piotrowicami a Ligotą. Raczej Giszowcem/Nikiszowcem a Ligotą, z Piotrowicami nie jest źle. A trasa 12 to paranoja jakaś. W sobotę to ćwiczyłem, z Giszowca do Ligoty kulałem się około godziny. A autem jadę góra 10 minut. Kubala napisał(a): Swoją drogą zastanawiam się komu przeszkadzała linia 138/238 na przystanku "Piotrowice Pętla"?
Zapewne coś trzeba było uruchomić z Ligoty na Os. Odrodzenia. Sam pomysł nawet dobry, tylko wykonanie do bani.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Re: Katowice- Dzielnice południowe Napisane: Wt 17.08.2010, 15:13 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4404 Lokalizacja: Ligota
|
Kubala napisał(a): Dla górników zgoda ale dla ludzi którzy chcą się dostać do centrum jest bezużyteczna więc tego autobusu nie należy brać pod uwagę. A wgl. uważasz, że 11 kursów jest wystarczające zwłaszcza, że ostatni jest ok. 18? P.s. 695 nie jeździ w dni wolne więc nawet chcący się przesiąść na 689 lub 688 jest to nie możliwe...
Nie tylko Katowice mają centrum. Mikołów i inne miasta też je mają ;-) Przypuszczasz, że nie istnieje potrzeba przemieszczania się pomiędzy Podlesiem a Murckami? Jest ona na pewno mniejsza niż w relacji do centrum Katowic, dlatego też oferta jest skromniejsza.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 15:20 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
Jechać 12 dalej niż do centrum to samobójstwo :).
Co do 138/238 usunęli je z pętli w momencie kiedy zaczęło się wszystko budować więc na starcie stracili wielu pasażerów. A sposób w jakim ta linia funkcjonuje na Osiedlu odrodzenia też daje wiele do myślenia... A tak naprawdę to dla tej linii ostatnim punktem trasy mógłby być rejon osiedla odrodzenia a w zamian za szpital zahaczyć o pętle, dużo by pomogło.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 15:38 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4404 Lokalizacja: Ligota
|
Kubala napisał(a): Jechać 12 dalej niż do centrum to samobójstwo :) Nie, IMO do Szopienic. Stamtąd zastąpić resztę trasy "ucywilizowanym" 212. Kubala napisał(a): Co do 138/238 usunęli je z pętli w momencie kiedy zaczęło się wszystko budować więc na starcie stracili wielu pasażerów. A sposób w jakim ta linia funkcjonuje na Osiedlu odrodzenia też daje wiele do myślenia... A tak naprawdę to dla tej linii ostatnim punktem trasy mógłby być rejon osiedla odrodzenia a w zamian za szpital zahaczyć o pętle, dużo by pomogło.
Wg mnie do "bażanciarni", tylko ul. Bażantów od os. Odrodzenia trzeba by naprawić. Dziury tam jak studnie, wiosną udało mi się na nich rozwalić miskę olejową :-(
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 15:43 |
|
Dołączył(a): So 19.09.2009, 15:51 Posty: 208 Lokalizacja: Katowice
|
Ktoś tu wspominał o 292 i 212. 212 wydłużyli na Murcki tylko i wyłącznie ze swojej głupoty i z lekceważenia tego co się do KZK pisze i mówi.
Zamysł był taki : zrobić połączenie dzielnic wschodnich (Nikisz, Gisz, Janów) z południem (Piotrowice, Podlesie, Kostuchna,Zarzecze).
Dodatkiem do tego miała być lepsza możliwość wydostania się z Zarzecza, Podlesia gdzieś na przesiadkę np. w Kostuchnie na 688,689
Kolejnym dodatkiem była możliwość podróży pomiędzy Janowem a Giszowcem ((trasa bardzo oblegana - ludzie chodzą na Nikisz pieszo i stąd dalej na Giszowiec )
Czyli : nowa linia lub wydłużenie 212 do Zarzecza Kop. Barbara/ewentualnie Mikołowa lub wydłużenie 292 właśnie tam.
Mam całą korespondencje na ten temat z UM, od radnych i takie tam.
292 odpadło w przedbiegach bo UM Mysłowice robi problemy i w efekcie kiedyś może zabraknąć tej linii na ich terenie.
Nowa linia powstanie ale dopiero w roku 2011 ( brak uzasadnienia dlaczego).
Tymczasowo w myśl zasady lepszy rydz niż nic wprowadzili potworka na Murcki, którym nikt nie będzie jeździł.
Podsumowując - z 292 nic sie nie da zrobić ( prędzej już zniknie z Mysłowic ), nowej linii na razie nie będzie a muchowóż murckowski 212 będzie śmigał aż miło.
W razie pytań, zapraszam.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 16:37 |
|
Dombia |
|
Dołączył(a): Pt 30.06.2006, 11:57 Posty: 873 Lokalizacja: SM
|
katowicer napisał(a): W razie pytań, zapraszam.
Nurtuje mnie - jakie UM Mce ma problemy? KZK chciało zmienić trasę u nas? Na jaką?
_________________ I nie zniknie On z mysłowickiej strefy, A numer jego czterdzieści i cztery
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 16:37 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Egon napisał(a): Ujechałem dziś to cudo. W Szopienicach na Bednorza wsiadłem jako jedyny do pustego autobusu. Tuż przed nim jechało 12, a od Nikisza dołączyło 292, mój jechał jako trzeci w stadzie. Dwa poprzednie skutecznie wymiatały przystanki, więc maksymalna frekwencja od Wilhelminy do Korei wyniosła 6 osób. Oprócz mnie reszta wysiadła na Giszowcu, a tam wsiadły dwie osoby i w takim składzie dojechaliśmy do Murcek. Może w godzinach szczytu jest inaczej, ja podróżowałem w trakcie przedpołudniowego bezruchu. Przemyślenia co do sensowności trasy i rozkładu zostawiam Wam ;-)
Nie ma lepiej w szczycie, maks 8 osób w autobusie. Jakby to od szopek puscic bezposrednio mysłowicka-kościół, a pozniej na Brynow to moze by to mialo jakis sens. Kubala napisał(a): Tak tylko lepiej mieć linie z kursami co 15-20 minut Jelczami 120M niż linię co godzinę np. MAN-em Lion's City G. Glupcze, tutaj nie chodzi o marke i rocznik tylko o wielkosc .. spalania glownie :P. adam86 napisał(a): Nie, nie lepiej. SU10 jeśli idzie o koszty jest prawie taki sam jak SU12. Tam trzeba po prostu cywilizowany tabor klasy M zatrudnić.
Jesli chodzi o tabor maly, fajny a cywilizowany to wydaje mi sie, ze najmniejszy a spelniajacy te kryteria jest CITO.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 16:43 |
|
Dołączył(a): So 19.09.2009, 15:51 Posty: 208 Lokalizacja: Katowice
|
Dombia napisał(a): katowicer napisał(a): W razie pytań, zapraszam. Nurtuje mnie - jakie UM Mce ma problemy? KZK chciało zmienić trasę u nas? Na jaką? Akurat tutaj nie mam czarno na białym jaki to jest problem chociaż wydaję mi się, że są to pieniądze/dopłaty. Dokładnie to ludzie z UM Katowice nie chcieli lub nie mogli o tym mówić precyzyjnie. P Śl napisał(a): Nie ma lepiej w szczycie, maks 8 osób w autobusie. Jakby to od szopek puscic bezposrednio mysłowicka-kościół, a pozniej na Brynow to moze by to mialo jakis sens.
Moim zdaniem po obsłudze os. Adama puścić to Górniczego Stanu do Pszczyńskiej, dalej przez Murcki, potem Armii Krajowej prosto i dalej w Podlesie i Zarzecze. No i oczywiście kursuje co 45 minut w R i 90 min.
w W.
Ostatnio edytowano Wt 17.08.2010, 16:51 przez katowicer, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|