Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 22:27 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4403 Lokalizacja: Ligota
|
Kubala napisał(a):
Błędy ortograficzne w tym artykule podważają jego wiarygodność ;-)
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.08.2010, 23:06 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4403 Lokalizacja: Ligota
|
Kubala napisał(a): http://inforail.pl/text.php?id=21611 w roździale SKR w Przyszłości. Wystarczy poszukać w internecie i znajdziesz wiele informacji na ten temat :]
O Zadolu tam nic nie stoi ;-)
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 18.08.2010, 8:20 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4403 Lokalizacja: Ligota
|
Kubala napisał(a): http://pl.wikipedia.org/wiki/Szybka_Kolej_Regionalna
Teraz widzę. Ale dla mnie jest to bardzo prolematyczne. To byłaby raptem odległość jednego przystanku tramwajowego od strony Ligoty oraz Piotrowic. Pociąg nawet nie zdąży się rozpędzić, a już będzie musiał hamować. Dobre dla wąskotorówki, ale nie dla SKR.
Co do Bierunia - dwa albo trzy lata temu prezentowałem na tym forum fotki miejsca, gdzie niegdyś był łącznik między Starym a Nowym. Do dziś nic się tam nie zmieniłło, a jeżeli już, to na gorsze. Wierzby podrosły, krzaków przybyło... :-(
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 18.08.2010, 8:27 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
Myślę, że SKR w takiej formie powinien być "kręgosłupem" komunikacji po GOP-ie. Wówczas należałoby zmienić komunikacje autobusową, tramwajową i trolejbusową aby to wszystko pięknie było zgrane i ludzie z tego korzystali.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 18.08.2010, 8:35 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
Egon napisał(a): Teraz widzę. Ale dla mnie jest to bardzo prolematyczne. To byłaby raptem odległość jednego przystanku tramwajowego od strony Ligoty oraz Piotrowic. Pociąg nawet nie zdąży się rozpędzić, a już będzie musiał hamować. Dobre dla wąskotorówki, ale nie dla SKR.
Tam jest więcej takich odległości. Swego czasu na wizualizacja widać było odległość rzutu beretem od Sosnowca Głównego do nowego przystanku Parkowa. W zasadzie można było jeden wspólny peron tam zrobić ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 18.08.2010, 9:16 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
Kubala napisał(a): Cytuj: Wtedy SKR straci sens - no chyba, że będzie rozwijało prędkości jak TGV ;-) Zresztą prędzej mi kaktus na dłoni wyrośnie, niż na Zadolu powstanie jakaś stacja. Dowód na to, że Katowice mają taki pomysł http://kolej.wikidot.com/blog:katowice- ... nosci-nowyCytuj: I. Koncepcję programowo - przestrzenną należy opracować w zakresie: Zagospodarowania i dostosowania terenów zlokalizowanych w pobliżu istniejących dworców kolejowych: Katowice Podlesie, Katowice Piotrowice, Katowice Ligota, Katowice Brynów, Katowice Zawodzie, Katowice Szopienice wraz z planowanymi do realizacji przystankami: Katowice Damrota, Katowice Morawa, Katowice Bugla, Katowice Zadole oraz Katowice Jankego na zasadzie budowy lokalnych „węzłów przesiadkowych".
Dodam jeszcze, że na to opracowanie wykonawca miał 6 miesięcy. A ogłoszenie wyników przetargu było w grudniu (umowa pewnie w styczniu, więc już coś powinni dostać...).
_________________ Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl
Ostatnio edytowano Śr 18.08.2010, 9:50 przez adas, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 18.08.2010, 9:28 |
|
inżinier |
|
Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58 Posty: 2091 Lokalizacja: Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
|
Dziwi mnie, że Tychy nie planują budowy przystanku w Mąkołowcu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 18.08.2010, 9:53 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
Cytuj: Dodam jeszcze, że na to opracowanie wykonawca miał 6 miesięcy. A ogłoszenie wyników przetargu było w grudniu (umowa pewnie w styczniu, więc już coś powinni dostać...) Wiesz może kto wygrał przetarg?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 18.08.2010, 10:58 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 19.08.2010, 0:04 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
memphis napisał(a): A po co ją ciągnąć aż do Szopienic? Jaki ma sens autobus przebijający się przez całe centrum po to, żeby zdublować tramwaj do Szopienic?
Egon napisał(a): Np. dla leczących się/odwiedzających w CSK lub też Szpitalu Geriatrycznym. Starszym osobom przesiadki mogą sprawiać problemy. Przez całe centrum jeździć nie musi, można od Mikołowskiej skierować to kawałkiem autostrady przez os. Paderewskiego. Przez Obrońców Westerplatte też nie musi jeżdzić, Bagienną do Wilhelminy jak 70 IMO byłoby lepiej.
Ja na to patrzę trochę inaczej. Linia 12 jest potrzebna dla połaczenia Ligoty, okolic AWF i południowej części śródmieścia z Zawodziem i Szopienicami. Nie raz z niej korzystałem i zauważyłem iż są pasażerowie podróżujący w tej relacji, no i niby dlaczego z Ligoty ma być bezpośredni autobus do Bogucic i Małej Dąbrówki, do os. Tysiąclecia, a do Zawodzia i Szopienic - nie. Słusznie tu Egon zwrócił uwagę na osoby jeżdżace do szpitali, bo młodzież może się przesiadać i 10 razy, ale dla osoób starszych to jest problem, tym bardziej, że do Zawodzia i Szopienic nie jeżdżą (i długo jeszcze jeździć nie będą) tramwaje niskopodłogowe.
Ze względu na potrzebę obsługi Nowego Miasta nie zgadzam się z propozycją Egona skierowania 12-ki od Mikołowskiej autostradą, z drugiej strony uważam, że jej przejazd przez ścisłe centrum nie jest konieczny.
Kiedyś juz o tym pisałem i pozwolę sobie przypomnieć iż moim zdaniem optymalna trasa dla 12-ki powinna prowadzić ulicami Mikołowską - Kopernika - Jagielońską - Francuską - Warszawską. Nie wiem, czy w Szopienicach nie byłoby najlepszym rozwiązaniem skierowanie tej linii przez Obrońców Westerplatte i Morawą do końca tej ulicy i tam gdzieś zlokalizować przystanek końcowy. Poprawiłoby to obsługę osiedla przy ul. Morawa, a jednocześnie 12-ka dublowałaby tramwaje tylko na odcinku od Warszawskiej do Rożdzienia. Taki przebieg tej linii zapewniłby też lepsze połaczenie ul Mikołowskiej (wszystkich przystanków) z pl. Sejmu Śląskiego. Większym problemem jest przejazd w drugim kierunku, bo byłoby dobrze, aby 12-ka łaczyła te same punkty w obu kierunkach. Przy obecnym układzie ruchu musiałaby jechać z ul. Warszawskiej przez Damrota, Powstańców i Francuską do Jagielońskiej. Nie jest to łatwe, ale na pewno możliwe, bowiem są linie jeżdżące przez Damrota od Przemysłowej. Przydałby się także przystanek dla 12-ki oraz 672 i 674 przy pl. B. Chrobrego. Osobiście uważam iż organizacja ruchu w tamtym rejonie jest beznadziejna (też o tym dawno temu piasałem), a konkretnie bez sensu jest jeden kierunek ruchu na Francuskiej, której szerokość jest zbliżona do szerokości ul. Mikołowskiej. Utrudnia to zarówno życie kierowcom jadącym od Zawodzia w kierunku Nowego Miasta, którzy muszą nadrabiać prawie kilometr pokonując dodakowo dwie sygnalizacje jak i funkcjononowanie komunikacji zbiorowej ze względu na brak możliwości stworzenia najprostszego połaczenia Zawodzie - pl. Sejmu Śl. Przejazd autobusów w kierunku Muchowca (Meteorologów, Ceglanej) też chyba byłby bardziej płynny przy pominięciu ul. Lompy i Powstańców. Skręcanie z Francuskiej w lewo w kierunku os. Padarewskiego chyba już nie byłoby wskazane.
Odnośnie przystanków SKR, to jestem zdania, że na Zadolu byłby potrzebny, mieszka tam bardzo wiele ludzi, utworzenie lepszej komunikacji autobusowej raczej jest niemożliwe, bo ile linii miałoby sens tam tam doprowadzić. Jakaś linia dowozowa do dworca w Ligocie też nie zdałaby egazminu, bo czas jazdy oraz przesiadki byłby nie wiele krótszy od czasu dojścia piechotą. Przystanek przy szkole policyjnej, to już jednak przesada.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 19.08.2010, 7:08 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Ludw_K napisał(a): Przy obecnym układzie ruchu musiałaby jechać z ul. Warszawskiej przez Damrota, Powstańców i Francuską do Jagielońskiej. Oj, z tym, ze taka trasa mogłaby generowac spore opóźnienia, bo na Damrota do lewoskrętu lubi byc niezły ogonek. Cytuj: a konkretnie bez sensu jest jeden kierunek ruchu na Francuskiej, której szerokość jest zbliżona do szerokości ul. Mikołowskiej.
Najbardziej bez sensu i to zupełnie konkretnie jest jeden kierunek na Granicznej między Krasińskiego a Warszawską. Tam można w ogóle bezinwazyjnie wprowadzić dwa kierunki- problem byłby jedynie z wylotem na Warszawską- ale co za problem wyburzyć jedną, czy drugą ruinę i zrobić normalne skrzyżowanie.
Wtedy mamy dodatkową wewnętrzną obwodnicę Śródmieścia i to o większej przepustowości od Francuskiej.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 19.08.2010, 7:36 |
|
Egon |
|
Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44 Posty: 4403 Lokalizacja: Ligota
|
Daro85 napisał(a): Wtedy mamy dodatkową wewnętrzną obwodnicę Śródmieścia i to o większej przepustowości od Francuskiej.
Przede wszystkim przydałoby się ul. Paderewskiego uczynić przejezdną do ul. 1-go Maja, tak jak było kiedyś - oczywiście nie na szlabanach, tylko zrobić wiadukt - górą, dołem - wszystko jedno.
_________________ Para todo mal, mezcal, y para todo bien también
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 19.08.2010, 10:32 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
Cytuj: Przystanek przy szkole policyjnej, to już jednak przesada.
Tutaj się nie zgodzę, gdyż mieszkańcy Zadola mają z pewnością krótszą drogę na Dworzec w Ligocie niż osoby mieszkające w okolicach Wilczewskiego i Barcelońskiej do stacji w Piotrowicach bądź na Podlesiu. A tak naprawdę odległość między dworcem na Ligocie a ewentualnym na Zadolu jest taka, że można by zrobić wspólny peron :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 19.08.2010, 11:42 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
Kubala napisał(a): Cytuj: Przystanek przy szkole policyjnej, to już jednak przesada. Tutaj się nie zgodzę, gdyż mieszkańcy Zadola mają z pewnością krótszą drogę na Dworzec w Ligocie niż osoby mieszkające w okolicach Wilczewskiego i Barcelońskiej do stacji w Piotrowicach bądź na Podlesiu. A tak naprawdę odległość między dworcem na Ligocie a ewentualnym na Zadolu jest taka, że można by zrobić wspólny peron :)
Ale to nie ma być tramwaj, który ma mieć przystanki co kilometr, tylko s-bahn. Do niego się dojeżdża autobusem jak potrzeba. Co za problem, żeby z Barcelońskiej dojeżdżać do Piotrowic albo Ligoty?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 19.08.2010, 11:52 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
A co to za problem dojechać z Zadola do Ligoty bądź Piotrowic?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 19.08.2010, 15:03 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
Daro85 napisał(a): Oj, z tym, ze taka trasa mogłaby generowac spore opóźnienia,
A czy na 10 i 110 jest z tym aż taki straaaszny problem ? Bardziej przeraża mnie sam przejazd, ponieważ jadąc przez Damrota polonezem odnoszę wrażenie, że ledwo mieszczę sie tam na szerokość, no ale bardziej doświadczenie kierowcy KM jakoś sobie i z autobusem radzą. Cytuj: Najbardziej bez sensu i to zupełnie konkretnie jest jeden kierunek na Granicznej między Krasińskiego a Warszawską. Tam można w ogóle bezinwazyjnie wprowadzić dwa kierunki- problem byłby jedynie z wylotem na Warszawską- ale co za problem wyburzyć jedną, czy drugą ruinę
No więc nie jest to tak całkiem "bezinwazyjne". Wyburzyć "ruinę" - która moim zdaniem jest dość solidnym i ładnym starym budynkiem - to oznacza konieczność wybudowania mieszkań dla tych co tam mieszkają. Chociaż, w obecnej rzeczywistości może i nie, przecież są noclegownie, w lepszym przypadku kontenery, a w gorszym miejsce pod jakimś mostem też sie znajdzie. Druga sprawa, polega na tym iż Graniczna (podobnie Padarewskiego) absolutnie nie rozwiązuje problemu przejazdu z Zawodzia w kierunku pl. Sejmu Śl, a o to tu właśnie chodzi, w Jagielońską można wjechać tylko z Francuskiej. Przywrócenia dwukierunkowości na Francuskiej też nie można dokonać w 100% bezboleśnie, koniecznym byłoby zlikwidowanie miejsc parkingowych pomiędzy Jagielońską, a Wojewódzką, oraz zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu z Warszawską, ale wydaje mi sie to mniejszym złem. Kubala napisał(a): Tutaj się nie zgodzę, gdyż mieszkańcy Zadola mają z pewnością krótszą drogę na Dworzec w Ligocie niż osoby mieszkające w okolicach Wilczewskiego i Barcelońskiej
Zgadza się, tylko trzeba wziąć pod uwagę o jakiej liczbie mieszkańców mówimy. Zadole i okolice, to chyba jakieś dziesięć razy więcej potencjalnych pasażerów zbiorkomu niż okolice Barcelońskiej. memphis napisał(a): Ale to nie ma być tramwaj, który ma mieć przystanki co kilometr, tylko s-bahn.
Tam, gdzie liczba pasażerów jest odpowiednio duża (tu nadal myślę tylko o Zadolu) takie odległości mają uzasadnienie. Tak jest np w centralnej części Duesseldorfu. Kubala napisał(a): A co to za problem dojechać z Zadola do Ligoty bądź Piotrowic?
Dojechać żaden problem, tylko po co jeździć jak praktycznie w takim samym czasie dojdzie sie pieszo. Do Ligoty, bo do dworca w Piotrowicach jechałoby się dużo dłużej, ponieważ nie ma tam bezpośredniej krótkiej drogi. Jakoś jednak mieszkańcy Zadola mało chętnie korzystają z pociągu i nie mam wątpliwości, że zbudowanie przystanku przy tym osiedlu mogłoby to w jakimś stopniu zmienić. Egon napisał(a): Przede wszystkim przydałoby się ul. Paderewskiego uczynić przejezdną do ul. 1-go Maja, tak jak było kiedyś - oczywiście nie na szlabanach, tylko zrobić wiadukt - górą, dołem - wszystko jedno
Ze względu na dojazd do/z os. Padarewskiego oczywiście, że tak. To skrzyżowanie jest przykładem jak u nas rozwiązuje sie problem nadmiernego ruchu, czy też problem jego bezpieczeństwa - po prostu ruch się zamyka -:). Może warto byłoby podobną metodą rozwiązywać problem braku kompetencji, logicznego przyszłościowego myślenia i odpowiedzialności niektórych decydentów - ale to już zupełnie inny temat.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 19.08.2010, 16:00 |
|
Kubala. |
|
Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07 Posty: 783 Lokalizacja: Katowice
|
Jeżeli chodzi o Piotrowice to zgoda może nie trzeba budować nowego przystanku SKR-u tylko wystarczy zrobić linię minibusową, która umożliwiłaby dotarcie do dworca np. w Piotrowicach mieszkańcom, którym dojście zajmuje ok. 15 min.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|