Teraz jest Cz 28.03.2024, 22:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 471 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Katowice- Dzielnice południowe
Napisane: Pn 16.08.2010, 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Witam!

Co myślicie o sytuacji komunikacji miejskiej w owych dzielnicach?
Macie jakieś przemyślenia?
Może wiecie czy "szanowny" KZK GOP coś tutaj planuje?

Mój projekt, który zaczynam rozwijać: http://yfrog.com/5dmapa1gij

Legenda: Zielony kierunek "Katowice Dworzec PKP"
Żółty kierunek "Podlesie Dworzec PKP"
Czarny kierunek ''Katowice Dworzec PKP" lub "Podlesie Dworzec PKP" przez "Ligota Akademiki"

Najważniejsze elementy linii

Kierunek "Katowice Dworzec PKP

1) Linia zaczyna bieg na przystanku "Podlesie Dworzec PKP" następnie przejeżdża przez przystanki "Podlesie Uniczowska", "Podlesie Poczta", "Podlesie Strzelców" i "Kostuchna Migdałowców".

2) Następnie autobus skręcałby w ulicę Stabika przy której mógłby powstać przystanek w okolicach nowego osiedla, kolejnymi punktami linii byłyby przystanki na ulicy Bukszpanowej (okolice nowo budowanego kościoła) i na ulicy Wilczewskiego (okolice skrzyżowania z ulicą Niską).
Myślę, że nie warto puszczać linii przez istniejące przystanki na ulicy Armii Krajowej gdyż robiłaby konkurencję liniom 37, 689, 688 a takim sposobem zwiększona jest dostępność do komunikacji miejskiej w obszarach nowo budowanych osiedli

3) Kolejnymi przystankami mogłyby być ,,Piotrowice Skrzyżowanie", "Piotrowice Fabryka Maszyn" i "Piotrowice Dworzec PKP".

4) I następnie planuje dwa warianty trasy:
Podstawowy przez "Ligota Poleska", "Ligota Panewnicka" i dalej "Ligota Dworzec PKP"
Dodatkowy przez "Ligota Śląska", "Ligota Akademiki", "Ligota Bronisławy", "Ligota Szpital", "Ligota Medyków", "Ligota Wileńska", "Ligota Panewnicka" i dalej "Ligota Dworzec PKP"
Część kursów zwłaszcza porannych, wieczornych i nocnych warto puścić według wariantu dodatkowego gdyż zwiększy to dostępność do wielu miejsc pracy (kompleks szpitali), klubów znajdujących się w okolicach akademików jaki i również pomoże w "transferze" studentów do centrum miasta a jak wiemy owa grupa społeczna ma być motorem napędowym życia w centrum. Co do przystanku ''Ligota Śląska" to wiem, że fizycznie nie istnieje i korzysta z niego tylko 905 ale uważam, iż to stanowisko pozwoliłoby korzystać mieszkańcom osiedla Zadole

5) Następnymi przystankami byłyby "Ligota Rzeszótki", "Brynów Kościuszki", "Katowice Mikołowska" i końcowy "Katowice Dworzec PKP".
W ten sposób czas przejazdu do centrum jest dużo krótszy niż trasami alternatywnymi przez Brynowską lub Ligocką i na dodatek linia nie dubluje się z istniejącymi nie tworząc dla nich konkurencji.

Kierunek "Podlesie Dworzec PKP

1)
Linia może przejeżdżać przez przystanki "Katowice Jagiellońska", "Katowice Mariacka", "Katowice Szkolna", "Katowice Mickiewicza", "Katowice Plac Wolności" i znowu "Katowice Dworzec PKP" i dalej "Katowice Mikołowska"
Objazd przez centrum moim zdaniem ma sens gdyż linia będzie "zbierać" mieszkańców południa, ponieważ przejeżdża przez główne miejsca pracy i nauki jak i również zatrzymuję się przy ulicy Mariackiej, która ma stać się głównym miejscem spotkań katowiczan ponadto zwiększa liczbę kursów na odcinku "Katowice Plac Wolności", "Katowice Dworzec PKP" (chociaż po przebudowie dworca może być inna sytuacja na tym odcinku no ale nie jest to najważniejsze)

2) Następnie autobus mógłby skręcać w ulicę Poniatowskiego przy której w okolicach skrzyżowania z Kościuszki mógłby być przystanek. Przystanek nie tworzyłby konkurencji tramwajom gdyż mieszkańcy Ptasiego Osiedla i tak nie będą korzystać z tej linii a zwiększyłby możliwość dostania się na południe z tego rejonu śródmieścia gdyż wiemy, że najbliższym przystankiem jest "Katowice AWF"

3) Następnie przez "Brynów Kościuszki", "Ligota Kłodnicka", "Ligota Dom Kultury n / ż", "Ligota Franciszkańska".

4) W stronę powrotną również planuje niektóre kursy przez ''Ligota Akademiki" a normalnie przez "Ligota Poleska"

5) Następnie "Piotrowice Dworzec PKP", "Piotrowice Fabryka Maszyn", "Piotrowice Skrzyżowanie", "Piotrowice Wilczewskiego", "Kostuchna Bukszpanowa" i "Kostuchna Słonecznikowa" (przystanek mógłby stać w okolicach ulicy Kaczeńców. No i końcowy przystanek "Podlesie Dworzec PKP".


Liczba kursów

6-9- 4kursy/h
9-14- 3 kursy/h
14-17- 4 kursy/h
17-20- 3 kursy/h
20-2- 3 kursy/h bądź nawet cztery/h w weekendy w celu zwiększenia możliwości dojazdu i powrotu z np.klubów znajdujących się w centrum.
2-3- 2 kursy/h
3-5- 1 kurs/h
5-6- 2 lub 3 kursy/h.


Ostatnio edytowano Wt 17.08.2010, 9:23 przez Kubala., łącznie edytowano 3 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Katowice- Dzielnice południowe
Napisane: Wt 17.08.2010, 7:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Kubala napisał(a):
Witam!

Co myślicie o sytuacji komunikacji miejskiej w owych dzielnicach?
Macie jakieś przemyślenia?
Może wiecie czy "szanowny" KZK GOP coś tutaj planuje?

Mój projekt, który zaczynam rozwijać: http://yfrog.com/5dmapa1gij

Legenda: Zielony kierunek "Katowice Dworzec PKP"
Żółty kierunek "Podlesie Dworzec PKP"
Czarny kierunek ''Katowice Dworzec PKP" lub "Podlesie Dworzec PKP" przez "Ligota Akademiki"


Może przybliż, co to takiego i czemu ma służyć? Sama mapka bez opisu to jak dla mnie trochę mało, żeby się zorientować, co to jest ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Katowice- Dzielnice południowe
Napisane: Wt 17.08.2010, 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Kubala napisał(a):
Liczba kursów

6-9- 4kursy/h
9-14- 3 kursy/h
14-17- 4 kursy/h
17-20- 3 kursy/h
20-2- 3 kursy/h bądź nawet cztery/h w weekendy w celu zwiększenia możliwości dojazdu i powrotu z np.klubów znajdujących się w centrum.
2-3- 2 kursy/h
3-5- 1 kurs/h
5-6- 2 lub 3 kursy/h.


Wielkie hahaha. To nie w tym regionie, panie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.08.2010, 11:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Sorry zapomniałem gdzie my jesteśmy. Przecież znany i lubiany KZK GOP uważa, że po 18 wystarczy 1 kurs/h a w weekendy to najlepiej 1 kurs/2h ...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.08.2010, 11:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Kubala napisał(a):
Sorry zapomniałem gdzie my jesteśmy. Przecież znany i lubiany KZK GOP uważa, że po 18 wystarczy 1 kurs/h a w weekendy to najlepiej 1 kurs/2h ...


Po 20 3 kursy na godzinę- hmmm ciekawe- jaka inna linia w Katowicach ma tyle kursów o tej porze? Jaki rejon generuje większy ruch? Ligota, Os. Odrodzenia, czy może Podlesie?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.08.2010, 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Owszem tutaj przesadziłem ale w weekendy na pewno opłacałoby się zwiększyć ilość kursów gdyż wiem z doświadczenia, że dojazd do centrum po 22 jest trudny. Zgoda w dni robocze może być jeden kurs na godzinę bo większość ludzi o tej porze nie jedzie do centrum ale w weekendy czemu nie mogłoby być 2-3 kursy na godzinę skoro katowickie centrum ma żyć wieczorami i nocami?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.08.2010, 12:03 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Rozumiem, że chodzi o to, żeby mieszkańcy Podlesia mieli bezpośredni czarter w każde jedno dowolnie wybrane miejsce w Katowicach? I to kilka razy na godzinę? Zdajesz sobie sprawę jakie to są koszty?

Bez wątpienia komunikacja w Podlesiu i okolicy jest obecnie beznadziejna i wymaga gruntownych zmian, ale to samo dotyczy setek innych miejsc w GOP, nie jesteście pod tym względem jakoś specjalnie wyjątkowi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.08.2010, 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Czyli to oznacza, że mamy usiąść i cieszyć się, że coś jeździ? To nie jest przyszłościowe myślenie, jesteśmy w XXI wieku należy działać i zmieniać to co pozostało po latach gdzie w takim Podlesiu mieszkało 3000 osób a nie jak teraz 5500 a już nie wspominam o Kostuchnie i Piotrowicach. Ja nie mówię, żeby taka linia powstała może wystarczy korekta tras i rozkładów jazdy obecnych linii. A swoją drogą dlaczego te dzielnice nie mogą mieć takiego 912 jak ma Ligota?
Burżujstwo na ptasim ma tramwaje odjeżdżające co 15 minut a mieszka tam może 1/4 co na ww. dzielnicach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.08.2010, 12:33 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Kubala napisał(a):
Czyli to oznacza, że mamy usiąść i cieszyć się, że coś jeździ? To nie jest przyszłościowe myślenie, jesteśmy w XXI wieku należy działać i zmieniać to co pozostało po latach


Oczywiście, że należy działać i zmieniać, ale systemowo i kompleksowo, a nie pod partykularne interesy jednej, czy drugiej dzielnicy.

Cytuj:
Burżujstwo na ptasim ma tramwaje odjeżdżające co 15 minut a mieszka tam może 1/4 co na ww. dzielnicach.


Aha, to najlepiej im zabrać i w zamian z Podlesia uruchomić czartery we wszystkie miejsca Katowic :P

Doskonałym przykładem doraźnych rozwiązań pogarszających układ, a nie polepszających jest ostatnia zmiana 212, anonsowana to na forum dużo wcześniej. Uruchomiono czarter dla grupki pasażerów pogarszając jednocześnie ofertę na bardziej uczęszczanym odcinku. A takie np. 292 jak jeździło raz na ruski rok tak dalej jeździ.

Co do Podlesia to wydaje się rozsądnym kierunkiem oparcie obsługi komunikacyjnej takiego rejonu (rozproszona zabudowa jednorodzinna) o siatkę połączeń obsługiwanych mniejszym taborem, dowożących do głównych węzłów - stacji kolejowych (Podlesie, Piotrowice) i pętli tramwajowej (Brynów). Każde inne rozwiązanie będzie problematyczne, bo albo gdzieś nie będzie czarteru albo ktoś będzie mieć za daleko albo będzie za rzadko (za to wielkim autobusem) albo jeszcze coś innego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.08.2010, 12:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Kubala napisał(a):
A swoją drogą dlaczego te dzielnice nie mogą mieć takiego 912 jak ma Ligota?

No, super oferta, szczególnie podczas roku akademickiego, gdzie te rozlatujace się 120tki pękają w szwach. A tak na poważnie jednak Ligota ma znacznie większe generatory ruchu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.08.2010, 12:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
Aha, to najlepiej im zabrać i w zamian z Podlesia uruchomić czartery we wszystkie miejsca Katowic :P


Oczywiście, że nie. To było porównanie ale nie ważne.

Cytuj:
Co do Podlesia to wydaje się rozsądnym kierunkiem oparcie obsługi komunikacyjnej takiego rejonu (rozproszona zabudowa jednorodzinna) o siatkę połączeń obsługiwanych mniejszym taborem, dowożących do głównych węzłów - stacji kolejowych (Podlesie, Piotrowice) i pętli tramwajowej (Brynów). Każde inne rozwiązanie będzie problematyczne, bo albo gdzieś nie będzie czarteru albo ktoś będzie mieć za daleko albo będzie za rzadko (za to wielkim autobusem) albo jeszcze coś innego.


I tu się z Tobą zgadzam to byłoby idealne rozwiązanie tylko wymaga poprawy infrastruktury kolejowej (dworce, tabór) lub zsynchronizowanie owych autobusów z tramwajami, żeby przesiadka była na zasadzie drzwi w drzwi a nie z odstępem 20 minut. Ale w takiej sytuacji należałoby rozwinąć samą komunikację w centrum miasta


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.08.2010, 13:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Kubala napisał(a):
Ale w takiej sytuacji należałoby rozwinąć samą komunikację w centrum miasta


Tam bezwzględnie trzeba poprawić lokalizacje przystanków- i to dokumentnie na tramwajach i autobusach, bo to co jest teraz to jest kakofonia, a teraz jeszcze zabraknie wspólnego przystanku, który łączył 3 trakcje, czyli Dworca...

Jestem ciekaw jak mieszkańcy Akademików będą dojeżdżać np. do Zawodzia, bo o ile wcześniej było to w miarę łatwe o tyle teraz może być ciekawie...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.08.2010, 13:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
memphis napisał(a):
Doskonałym przykładem doraźnych rozwiązań pogarszających układ, a nie polepszających jest ostatnia zmiana 212, anonsowana to na forum dużo wcześniej. Uruchomiono czarter dla grupki pasażerów pogarszając jednocześnie ofertę na bardziej uczęszczanym odcinku. A takie np. 292 jak jeździło raz na ruski rok tak dalej jeździ.

Ujechałem dziś to cudo. W Szopienicach na Bednorza wsiadłem jako jedyny do pustego autobusu. Tuż przed nim jechało 12, a od Nikisza dołączyło 292, mój jechał jako trzeci w stadzie. Dwa poprzednie skutecznie wymiatały przystanki, więc maksymalna frekwencja od Wilhelminy do Korei wyniosła 6 osób. Oprócz mnie reszta wysiadła na Giszowcu, a tam wsiadły dwie osoby i w takim składzie dojechaliśmy do Murcek. Może w godzinach szczytu jest inaczej, ja podróżowałem w trakcie przedpołudniowego bezruchu. Przemyślenia co do sensowności trasy i rozkładu zostawiam Wam ;-)

http://www.phototrans.eu/14,431274,0,MAN_NL202_260.html

Jako drugi wóz na linii kursował bliźniaczy #261.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Katowice- Dzielnice południowe
Napisane: Wt 17.08.2010, 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Kubala napisał(a):
Witam!

Co myślicie o sytuacji komunikacji miejskiej w owych dzielnicach?
Macie jakieś przemyślenia?
Może wiecie czy "szanowny" KZK GOP coś tutaj planuje?

Mój projekt, który zaczynam rozwijać: http://yfrog.com/5dmapa1gij

Legenda: Zielony kierunek "Katowice Dworzec PKP"
Żółty kierunek "Podlesie Dworzec PKP"
Czarny kierunek ''Katowice Dworzec PKP" lub "Podlesie Dworzec PKP" przez "Ligota Akademiki"

[ciach]

2) Następnie autobus skręcałby w ulicę Stabika

[ciach]



Ulice Stabika i Słonecznikowa nie nadają się do prowadzenia KM. Za dużo spowalniaczy. Ewentualnie możnaby spróbować mikrobusem.

Reszty nawet nie chce mi się czytać, szkoda wzroku ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.08.2010, 14:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
No, super oferta, szczególnie podczas roku akademickiego, gdzie te rozlatujace się 120tki pękają w szwach. A tak na poważnie jednak Ligota ma znacznie większe generatory ruchu.


Tu nie chodzi o tabor bo u nas wybrzydzać nie można ale chodzi o częstotliwość a co do pasażerów byłbym spokojny. W godzinach szczytu 37 przed Ligotą jest pełne również 688 i 689.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Katowice- Dzielnice południowe
Napisane: Wt 17.08.2010, 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
Ulice Stabika i Słonecznikowa nie nadają się do prowadzenia KM. Za dużo spowalniaczy. Ewentualnie możnaby spróbować mikrobusem.
To nie jest problem większość z nich jest tylko dokręcana do jezdni więc można je zdemontować :)

Cytuj:
Reszty nawet nie chce mi się czytać, szkoda wzroku ;-)

Może masz lepszy pomysł?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.08.2010, 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Kubala napisał(a):
Tu nie chodzi o tabor bo u nas wybrzydzać nie można ale chodzi o częstotliwość

Ale częstotliwość i liczba miejsc w autobusie jest ścisle ze sobą związana.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Katowice- Dzielnice południowe
Napisane: Wt 17.08.2010, 14:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Kubala napisał(a):
Może masz lepszy pomysł?

Jedyny jaki mam to utworzenie linii mikrobusowej od Podlesia do Panewnik przez Kamieńską i Owsianą. Ewentualnie drugiej przez Zaopustę na Wilkowyje, a może nawet do Tychów, na biletach MZK. Resztę zostawiłbym jak jest.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł:
Napisane: Wt 17.08.2010, 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
Ale częstotliwość i liczba miejsc w autobusie jest ścisle ze sobą związana.

Tak tylko lepiej mieć linie z kursami co 15-20 minut Jelczami 120M niż linię co godzinę np. MAN-em Lion's City G.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Katowice- Dzielnice południowe
Napisane: Wt 17.08.2010, 14:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Cytuj:
Jedyny jaki mam to utworzenie linii mikrobusowej od Podlesia do Panewnik przez Kamieńską i Owsianą. Ewentualnie drugiej przez Zaopustę na Wilkowyje, a może nawet do Tychów, na biletach MZK. Resztę zostawiłbym jak jest.

Dobry pomysł ale omija Piotrowice i Kostuchnę a poza tym minibusy chyba byłyby za małe lepiej użyć autobusów klasy Solarisa Urbino 10


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 471 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności