Teraz jest Pt 29.03.2024, 0:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 471 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku
Napisane: Wt 4.02.2014, 14:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
O! A to może oświecisz mnie dlaczego ja rzekomo nie mam pojęcia o czym mówię? Moim zdaniem są dwa rozwiązania, które mogą zapewnić obsługę dworca przez 12 w kierunku Jagiellońskiej.
1) Skierować linię ulicą Mikołowską do dworca i później ulicą Kościuszki po obecnej trasie. I tutaj dochodzimy do momentu bezsensownego stada, o którym mówiłem w poprzednim poście. Jeżeli tego nie rozumiesz to mi ręce opadły jeszcze niżej niż Tobie.
2) Wprowadzić do rozkładu przystanek "Katowice Andrzeja Dworzec". W tym przypadku unikamy stada, nie przedłużamy znacząco przejazdu na trasie Ligota-Jagiellońska i w dalszym ciągu jest zapewniona obsługa przystanku "Katowice Drzymały", na którym dość dużo osób wsiada i wysiada z ww. linii.

W swoich rozważaniach nie biorę pod uwagę ewentualnego pominięcia przystanków przy Jagiellońskiej, Francuskiej, Warszawskiej bo to by się wiązało z uwaleniem potencjału linii na równi ze sławetnym zniszczeniem 51.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku
Napisane: Wt 4.02.2014, 18:26 

Dołączył(a): So 19.09.2009, 15:51
Posty: 208
Lokalizacja:
Katowice
Wtrącę moje kilka zdań na temat uwalenia 12. Jestem mieszkańcem Nikisza i wszyscy dookoła narzekali na uwaloną 12. Z tego co widzę powoli odchodzi już ona w niepamięć, większość osób stwierdziła, że jak uwalili no to uwalili. Mówi się trudno. U nas tu ludzie nie są roszczeniowi i szybko krzywdy wyrządzone przez KZK zapominają.
Zarówno ja, jak i cała moja dosyć duża rodzina z Nikisza ma o tyle szczęście, że każdy ma swój samochód prywatny lub służbowy.
I na KM już tak nie zwracają uwagi. Jedynie ja jeszcze troszkę hoobystycznie choć i to mi powoli przechodzi.
Mówicie, że jest 674 - no fakt jest, ale z niektórych części Nikisza idzie się na nią szybkim krokiem 15 minut a starsi ludzie pół godziny. W dodatku szybko ona jedzie tylko do centrum a nazot to zwiedzamy cały Giszowiec.
Linię 30 już też tak powydłużali, że napełnienia zmniejszyły się o połowę ( z tego co obserwuję codziennie rano i popołudniu ).
Z 920 z Nikisza do Centrum korzystają tylko Ci, którym uciekła 30 lub 674. Jedynie tym ogryzkiem to się na Gisz albo Szopki jeździ.
Ogólnie jest tu dramat z KM.
Często spacerując po Nikiszu pomagam turystom głównie zagranicznym w odnalezieniu się w tabliczkach przystankowych i tłumaczeniu, ze nie ma autobusu do Katowic co 5 minut tylko co 30. Dziwią się, że mnie to nie dziwi. No to im tłumaczę, że to Polska właśnie i rozmowa się ucina...
Przepraszam za składnię. Mam nadzieję, że aż tak w oczy nie bije.
Pozdrawiam !


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku
Napisane: Wt 4.02.2014, 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Jeśli przyjdzie na przystanek 5 (teoretycznie powinno w zupełności wystarczyć 2 minuty, ale przy rzetelności naszych kierowców ja bym nie ryzykował) przed planowanym odjazdem to nie będzie czekał 15 min. I oto mi chodzi w temacie korzystania z rozkładu jazdy.

Ale Ty nie rozumiesz, że ludzie nie dostosowują swoich zajęć do rozkładu jazdy?
Cytuj:
Tym bardziej trzeba się dostosować do rozkładu jazdy.

No i dlatego mało kto pojedzie takim autobusem, bo nikt nie ma ochoty dostosowywac się do rozkładu jazdy.

Cytuj:
Tak, bo mierząc napełnienie od razu wiemy kto skąd dokąd jedzie ??? To można sprawdzić jedynie badaniem ankietowym, ale i do tego miałbyś wątpliwości, tak samo jak większość zwolenników skracania linii nie akceptuje wyników badań ankietowych dotyczących bezpośredniości połączeń.

No jak się kogos zapytasz czy chce mieć połączenie bezpośrednie zamiast przesiadkowego to oczywiście, że będzie chciał bez przesiadek, ale to prowadzi do paranoi.
Cytuj:
A petycje oczywiście też bez znaczenia - to jakie formy wyrażania opinii uznajesz; palenie opon, czy urzędów? Tylko, że w tym przypadku jedyną reakcją społeczeństwa poza petycjami jest stopniowe odchodzenie od komunikacji zbiorowej.

Ale nie dlatego, że ktos tnie połączenia zewsząd dowsząd.
Cytuj:
A jeśli już tak chcemy badań napełnień to proponuję porównać napełnienia w 653 przed i po skróceniu tej linii do Brynowa, podobnie w 13-ce na odcinku Ligota - Brynów.

No to porównaj i przedstaw nam wyniki.
Cytuj:
Jaki to miało wpływ na połączenie pomiędzy centrum a Ligotą, pisałem wcześniej - praktycznie nie zmieniło się nic, ani liczba kursów (uwzględniając skrócenie 13-ki) ani regularność ruchu nie zwiększyły się.

Nie no to już jest po prostu szczyt bezczelnosci. Ktoś tu wcześniej wkleił rozkład jazdy sprzed zmian. Weź no go przeczytaj.
Cytuj:
Co więcej pogorszyła się jakość połączeń Kokociniec - centrum skąd dawniej autobusy jeździły co 10 min. a obecnie odstępy wynoszą 11 - 18 min. Podobnie jest w kierunku przeciwnym, a z dworca w kierunku Kokocińca autobus jeździ co 30 min.

A co to ma do 12?
Cytuj:
Tu nie chodzi o to że zawsze jeździła tylko o to, że korzysta z niej duża grupa pasażerów, dla których jej likwidacja oznacza wydłużenie czasu dojazdu, pogorszenie jego komfortu na skutek konieczności przesiadki (plus pokonania pewnego odcinka pieszo) oraz podniesienie kosztów przejazdu.

No, wg Ciebie to z każdej linii korzysta duza grupa i nie mozna niczego ruszyć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku
Napisane: Wt 4.02.2014, 21:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Kubala napisał(a):
O! A to może oświecisz mnie dlaczego ja rzekomo nie mam pojęcia o czym mówię?
Cytuj:
Dzięki takiemu rozwiązaniu 12 nie będzie bezsensownie jechać w stadzie z 910 i innymi liniami na odcinku Dworzec-Jagiellońska.

Chodziło mi o samo 'stado', to 'stado' jest tam po to, żeby się móc przesiadać obustronnie ;)

adam86 napisał(a):
Cytuj:
A jeśli już tak chcemy badań napełnień to proponuję porównać napełnienia w 653 przed i po skróceniu tej linii do Brynowa, podobnie w 13-ce na odcinku Ligota - Brynów.
No to porównaj i przedstaw nam wyniki.

Jezu, przecież na takim 653 widać gołym okiem spadek frekwencji. Jeśli inny organizator jest w stanie zapewnić połączenie bezpośrednie, to wiadomo, co się wybiera. Na 29 i 45 od skrócenia 653 przybyło łącznie 18 metrów na wszystkich planach.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku
Napisane: Wt 4.02.2014, 23:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
motley napisał(a):
Jezu, przecież na takim 653 widać gołym okiem spadek frekwencji. Jeśli inny organizator jest w stanie zapewnić połączenie bezpośrednie, to wiadomo, co się wybiera. Na 29 i 45 od skrócenia 653 przybyło łącznie 18 metrów na wszystkich planach.

Czy ja pytałem o to co widać gołym okiem?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku
Napisane: Wt 4.02.2014, 23:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
No to pytasz o konkretne pomiary? Miałem liczenie na 653, mądralo, 2 osoby na kurs o godzinie 17 z Brynowa to chyba pomyłka?

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku
Napisane: Śr 5.02.2014, 0:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
podobnie w 13-ce na odcinku Ligota - Brynów.
Chciałbym znowu tylko napomknąć, że ta linia naprawdę dobrze pracuje w popołudniowym szczycie, zbierając naprawdę solidną grupkę "skazanych" na przesiadki na Brynowie. Ciekawe ilu z nich katuje się przesiadką, chcąc uniknąć wdępnięcia w korek na Mikołowskiej chociażby. No ale porzucenie bezpośredniego połączenia to jakaś aberracja. :)

Napełnienia załamują się po 17:00, gdy KZK oferuje co godzinę (ale gdzieś komuś to bezpośrednio pasuje i nie ruszysz :) ) 24-metrowe BRT złożone z 13 i 51. Na wysokie koszty kursowania tej linii bardziej wpływa humorystyczna koordynacja z 48 i nieudolna końcówka od Kochłowic Rynku do Bykowiny, to jest kupa kilometrów na pusto praktycznie.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku
Napisane: Śr 5.02.2014, 3:58 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Kubala napisał(a):
Żeby za bardzo nie kombinować to można przecież 12 puścić ulicą Andrzeja i Skłodowskiej-Curie. Taki przejazd zabierze może 2 minuty

Teoretycznie dobry pomysł, w praktyce jednak byłby problem ze względu na korki na Mikołowskiej a czasem nawet na Andrzeja. I nie powiem, że od razu wyszłoby z tego pół godziny straty, problem polega głównie na tym, że ten korek bywa większy lub mniejszy, przesuwa się szybciej lub wolniej w zależności od zmiany świateł tych za tunelem jak też tych koło sądu włączanych nieregularnie (na przycisk). W efekcie czas przejazdu tego odcinka jest wartością bardzo mało stabilną i może się wahać od ok 3 min (2 licząc z postojem to mało realne) do ok. 10 co stanie się kolejną przyczyną łączenia się 12-tek w stada.
memphis napisał(a):
Większość mieszkańców regionu woli jednak dostosować środek transportu do własnych potrzeb i jedzie samochodem.

No właśnie, a chyba wszystkim nam zależy aby to chociażby w niewielkim stopniu zmienić lub przynajmniej powstrzymać ten trend. Tymczasem tego typu zmiany w komunikacji dają efekt odwrotny. Przeczytaj co dalej napisał katowicer, porozmawiaj z ludźmi dojeżdżającymi do pracy, popatrz w Brynowie na wspomniany 653.
adam86 napisał(a):
Ale Ty nie rozumiesz, że ludzie nie dostosowują swoich zajęć do rozkładu jazdy?

Nie rozumiem, bo sam przez 5 lat dojeżdżałem do szkoły. Wówczas mogłem korzystać z autobusu kursującego co 15 min, lub pociągu którego rozkład jazdy nie był dopasowany do mojego rozkładu lekcji. Bilet miesięczny mogłem mieć wyłącznie na pociąg więc musiałem albo dostosować się do pociągu i spędzić w szkole trochę czasu przed rozpoczęciem lekcji bądź po ich zakończeniu lub zapłacić 2,40 za luksus oszczędzenia kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu minut. Częściej wybierałem tę pierwszą opcję a czas dodatkowo spędzony w szkole potrafiłem zagospodarować i nie był on stracony natomiast znacznie trudniej wykorzystać czas podróży w zatłoczonym pojeździe, na spacerze pomiędzy przystankami lub stojąc na przystanku. No i uparcie pomijasz milczeniem argument który już dwukrotnie powtarzałem, ale ponieważ do Ciebie nie dotarł powtórzę po raz trzeci. Bezpośrednia linia nie oznacza, ze każdy musi z niej korzystać, nie oznacza braku możliwości dojazdu z przesiadką bez potrzeby dostosowywania się do rozkładu jazdy (przynajmniej w omawianym przypadku)
Cytuj:
Ale nie dlatego, że ktos tnie połączenia zewsząd dowsząd.

Czasami właśnie dlatego, konkretnie dlatego, że ktoś tnie połączenie dając w zamian dodatkowy spacer i dodatkowe oczekiwanie na inny pojazd a w efekcie wydłużenie czasu przejazdu.
Cytuj:
Nie no to już jest po prostu szczyt bezczelnosci. Ktoś tu wcześniej wkleił rozkład jazdy sprzed zmian.

Nie szczyt, będę jeszcze bardziej bezczelny i przytoczę fakty.
Odcinek Dworzec - Medyków przed zmianą :
12 - częstotl. 30min tj 2 kursy/godz.
13 - częstotl. 30min tj 2 kursy/godz
48 - częstotl. 30min tj 2 kursy/godz.
912 - częstotl. 10/20min tj 4 kursy/godz.
razem 10 kursów/godz
po zmianie
12 - częstotl. 10min tj 6 kursy/godz.
48 - częstotl. 30min tj 2 kursy/godz.
razem 8 kursów/godz
W ostatnim okresie chyba 912 jeździły rzadziej, ale i tak by nie wyszło mniej niż 8 kursów w ciągu godz. Teraz oczywiście ktoś powie, że z tego jeszcze nic nie wynika, bo nie było równych odstępów 10 minutowych tylko czasami były przerwy 12 a może i 15min. Ale co z tego jeśli to jest teoria a w praktyce utrzymanie tych równych odstępów i tak jest nierealne o czym wcześniej pisałem. 12-ka na starej trasie ew. skrócona do Nikiszowca kursująca co 30min plus 912 w relacji Dworzec - Ligota co 10/20min zapewniłyby dokładnie taki sam rozkład na odcinku centrum - Ligota. W takim wypadku miałaby sens trasa 12-ki przez Andrzeja i C. Skłodowskiej i w praktyce zmieniłoby się tylko tyle, że tym co trzecim autobusem dojeżdżałoby się od strony Ligoty z drugiej strony dworca, ale zawsze w krótszym czasie (łącznie z przejściem przez tunel dworcowy) niż obecnie. Oczywiście zgniły ogryzek 920 z powrotem do kosza na śmieci. Wielokrotnie uzasadniałem, ze argumenty o nieregularności ruchu z powodu korków są pozbawione podstaw, bo problem ten tak samo występuje w jednym jak i drugim układzie linii. Tak więc jedyny argument przeciw może być tylko taki, że na Warszawskiej i 1-go Maja autobusy gryzłyby się a może bodły lub kopały z tramwajami ale jest on równie mądry jak obecny układ, nie tylko zresztą w odniesieniu do tej linii.
motley napisał(a):
Jezu, przecież na takim 653 widać gołym okiem spadek frekwencji. Jeśli inny organizator jest w stanie zapewnić połączenie bezpośrednie, to wiadomo, co się wybiera. Na 29 i 45 od skrócenia 653 przybyło łącznie 18 metrów na wszystkich planach.

A i tak 29 i 45 problemu nie rozwiązuje. Po pierwsze wiele ludzi musi korzystać z biletu KZK więc są na 653 skazani (gdyby był wspólny bilet KZK GOP i MZK Tychy to 653 miałby jeszcze mniej pasażerów), po drugie przystanek końcowy a zwłaszcza początkowy 29 i 45 jest położony bardzo niekorzystnie. Przesiadając się z 653 na tramwaj też nie dojedzie się do dworca, więc cały ten układ stanowi znaczne utrudnienie dla tych którzy podróżują pomiędzy Mikołowem a innymi miastami GOP tranzytem przez Katowice.
inżinier napisał(a):
Chciałbym znowu tylko napomknąć, że ta linia naprawdę dobrze pracuje w popołudniowym szczycie, zbierając naprawdę solidną grupkę "skazanych" na przesiadki na Brynowie.

Zawsze tak z 13-ki jak i innych linii część pasażerów przesiadała się w Brynowie na tramwaj np ci którzy jadą w okolice pl. Miarki, Rynku czy ronda, obecnie także jadąc do Zawodzia jest to dogodne miejsce do przesiadki. Trafiają się i tacy którzy po prostu jadą na docinku Brynów - Ligota, Kokociniec, Kochłowice.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku
Napisane: Śr 5.02.2014, 8:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Nie szczyt, będę jeszcze bardziej bezczelny i przytoczę fakty.
Odcinek Dworzec - Medyków przed zmianą :
12 - częstotl. 30min tj 2 kursy/godz.
13 - częstotl. 30min tj 2 kursy/godz
48 - częstotl. 30min tj 2 kursy/godz.
912 - częstotl. 10/20min tj 4 kursy/godz.
razem 10 kursów/godz
po zmianie
12 - częstotl. 10min tj 6 kursy/godz.
48 - częstotl. 30min tj 2 kursy/godz.
razem 8 kursów/godz

Dołóż do tego jeszcze 154, które obecnie do piwnicy nie wjeżdża, a dawniej w stronę Ligoty spod dworca w szczycie były dwa kursy/h, a poza szczytem jeden.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku
Napisane: Śr 5.02.2014, 12:06 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Ludw_K napisał(a):
Bezpośrednia linia nie oznacza, ze każdy musi z niej korzystać, nie oznacza braku możliwości dojazdu z przesiadką bez potrzeby dostosowywania się do rozkładu jazdy (przynajmniej w omawianym przypadku)
W praktyce jednak oznacza, że na mocną linię zabraknie środków w budżecie (zgadzamy się, że powinno być ich więcej, ale żeby dyskusja miała sens trzeba trzymać się realiów). W efekcie cały układ komunikacyjny musi opierać się o nieczytelną plątaninę rzadko kursujących bezpośrednich linii, których warunki koordynacji stają się sprzeczne, więc kursują w stadzie. Jak to wygląda w praktyce opisał kolega z Nikiszowca, widać to także jak w zwierciadle na zestawie linii jadących z centrum w stronę Józefowca/Bytkowa, gdzie w wyniku serii zmian pomimo dwunastu odjazdów na godzinę postrzegana przez pasażera liczba kursów wynosi nieco ponad cztery. Zresztą w tym stadzie jest też 30-tka, której napełnienia spadły dramatycznie jak widać już nie tylko na północnym, ale i na południowym odcinku. Czyli na całej trasie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku
Napisane: Śr 5.02.2014, 14:40 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
butthead napisał(a):
W praktyce jednak oznacza, że na mocną linię zabraknie środków w budżecie (zgadzamy się, że powinno być ich więcej, ale żeby dyskusja miała sens trzeba trzymać się realiów). W efekcie cały układ komunikacyjny musi opierać się o nieczytelną plątaninę rzadko kursujących bezpośrednich linii, których warunki koordynacji stają się sprzeczne, więc kursują w stadzie.

W wielu wypadkach tak jest ale w omawianym konkretnym przypadku nie. Tu jeszcze raz z uporem powtórzę, że żadnego wpływu ani na koordynację ani na rzeczywistą regularność ruchu wynikającą z warunków drogowych nie miałoby gdyby co 3 kurs w omawianej relacji wykonywany był do Nikiszowca w zamian oczywiście za likwidację 920. Niewątpliwie potrzebny byłby 1 może 2 autobusy więcej (i to tylko ze względu na postój w Nikiszowcu), a więc koszt wyższy ale o co w końcu nam chodzi - o poprawę jakości komunikacji czy o zmniejszanie kosztów poprzez jej pogarszanie? Może czas uczciwie odpowiedzieć na takie pytanie. Jeśli o to drugie, no to tnijmy i skracajmy dalej upychając pasażerów do zatłoczonych tramwajów, zmuszając ich przy tym do wędrówek pomiędzy przystankami i wydłużając im czas jazdy w zamian za ładnie wyglądające 10-cio minutowe rozkłady jazdy na niektórych nielicznych bardzo krótkich liniach, tylko skończmy wówczas z gadką "zamień wóz na bus".
W odniesieniu do ankiet, badań preferencji pasażerów, petycji i skarg oraz reakcji na nie tak KZK GOP jak i większości dyskutantów na tym forum, przypomina mi to lekarza który wyłącznie na podstawie badań i to tylko tych przez niego zleconych wie znacznie lepiej od pacjenta co go boli. Tylko ja takich lekarzy unikam jak ognia.
Egon napisał(a):
Dołóż do tego jeszcze 154, które obecnie do piwnicy nie wjeżdża,

Fakt, ale to ma drugorzędne znaczenie. Dla ścisłości warto także dodać, ze dawniej w godzinach wieczornych oraz w dni wolne również 657 wjeżdżał na pl. Szewczyka, ale z drugiej strony poza tym czasem w ogóle nie zatrzymywał się w tych okolicach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku
Napisane: Śr 5.02.2014, 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Nie szczyt, będę jeszcze bardziej bezczelny i przytoczę fakty.
Odcinek Dworzec - Medyków przed zmianą :
12 - częstotl. 30min tj 2 kursy/godz.
13 - częstotl. 30min tj 2 kursy/godz
48 - częstotl. 30min tj 2 kursy/godz.
912 - częstotl. 10/20min tj 4 kursy/godz.
razem 10 kursów/godz
po zmianie
12 - częstotl. 10min tj 6 kursy/godz.
48 - częstotl. 30min tj 2 kursy/godz.
razem 8 kursów/godz

Chłopie, czy ty nie rozumiesz, że ilość kursów na godzinę nie ma znaczenia?
Cytuj:
Ale co z tego jeśli to jest teoria a w praktyce utrzymanie tych równych odstępów i tak jest nierealne o czym wcześniej pisałem.

Dyskusja z tobą jest starą czasu, bo zwyczajnie nie rozumiesz chyba o czym piszesz. Ileż razy można komuś tłumaczyć, że jak jedzie autobus co 10 minut i się jeden zepsuje to następny przyjedzie za 20 minut, a nie za 40 jak w poprzednim przypadku?
Cytuj:
12-ka na starej trasie ew. skrócona do Nikiszowca kursująca co 30min plus 912 w relacji Dworzec - Ligota co 10/20min zapewniłyby dokładnie taki sam rozkład na odcinku centrum - Ligota.

Nie, nie taki sam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2014 roku
Napisane: Śr 5.02.2014, 23:49 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
Chłopie, czy ty nie rozumiesz, że ilość kursów na godzinę nie ma znaczenia?

To zależy jak jest ułożony rozkład jazdy, konkretnie jak skoordynowane są kursu poszczególnych linii. Niemniej przy dużej liczbie linii (w tym wypadku czterech) kursujących co 30 a jednej co 10/20 min. trzeba się chyba dobrze postarać, aby przerwa wypadała kiedykolwiek dłuższa niż 15 min. Faktem jest, że układający rozkłady w KZK GOP potrafią nie takie rzeczy. Tu jednak tak nie było bo 12 i 912 tworzyły w sumie cykl 10-cio minutowy i taki sam tworzyły linie 13, 48, 657 (przynajmniej w kierunku od Panewnik). Do tego dochodził jeszcze 154.
Cytuj:
Ileż razy można komuś tłumaczyć, że jak jedzie autobus co 10 minut i się jeden zepsuje to następny przyjedzie za 20 minut, a nie za 40 jak w poprzednim przypadku?

No faktycznie jestem taki tępy, że nie rozumiem dlaczego w proponowanym rozkładzie jeśli zepsuje się 12-ka to trzeba będzie czekać aż 40 min. a nie wsiąść do jadącej 10 min. później czyli po 20-to minutowej przerwie 912. Oczywiście, że ten kto chciałby koniecznie dojechać bezpośrednio z Ligoty do Zawodzia będzie musiał czekać 30 min, ale awarie są dość rzadko a połączenie z przesiadką przecież pozostanie.
Cytuj:
Nie, nie taki sam.

Różnić się będzie wyłącznie numerem linii co trzeciego kursu no i tym, że w kierunku do centrum autobus nie wjedzie do piwnicy, chociaż jak ktoś by się uparł to może ale lepszym rozwiązaniem byłaby trasa przez Andrzeja, C. Skłodowskiej, Kopernika. Mniej będzie też połączeń Ligoty z pl. Sejmu Śl, a w kierunku do Ligoty pozostanie tu tylko 51. Jeśli byłaby jednak taka potrzeba to można pozostawić 12-kę w obecnym układzie (z objazdem centrum) z rozkładem 10/20 min. a inną linię (912 a może 920) trasą dawnej 12-ki co 30 min. Numeracja to zresztą problem mniej ważny, ale i przy tym warto pamiętać by nie zrobić zamieszania wprowadzającego pasażerów w błąd po zmianie tras. Ale to teoria, bo wiadomo, że długo, długo nikt tego nie zmieni a dlaczego pisałem wcześniej. Pasażerowie zaś swoje niezadowolenie będą już wyrażać wyłącznie nogami, a raczej kołami swoich samochodów co wcześniej dokładnie opisał katowicer.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Katowice)
Napisane: Cz 6.02.2014, 18:59 
Administrator

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15
Posty: 7573
Powtórzę jeszcze raz, im więcej bezpośrednich linii tym trudniejsza ich wzajemna koordynacja i trudniejsze dostosowanie oferty do rzeczywistych potrzeb. A im dłuższe trasy, tym większe ryzyko przenoszenia się losowych opóźnień. Wypadkową tego są również rozwleczone czasy przejazdów, jako że w rozkładzie zakłada się rezerwy na trasie na okoliczność opóźnień. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że w Katowicach to właśnie autobusy przyczyniają się do ogólnego pogorszenia warunków ruchu.
Pewnie gdyby z tego stada linii na Giszowiec zrobić jedną linię co 10' w szczycie (np. poprzez wydłużenie tam 910), to mało kto dostrzegłby wycofanie 12.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Katowice)
Napisane: Cz 6.02.2014, 19:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Giszowiec to akurat dostał całkiem niezły substytut w postaci 920 i larma stamtąd nie ma. Prawdziwy problem stanowi Nikiszowiec, gdzie - poza ucywilizowaną linią przez 3 garby do Ochojca i Ligoty - potrzeba sensownej linii do Katowic. Ja bym oparł komunikację ze światem na 30, skierował ją przez dworzec w kierunku Giszowca i oczywiście wzmocnił do miejskiego taktu 15' - kosztem czego, to oczywiście temat do dalszej dyskusji, dłuuuuższej dyskusji, na którą nie mam czasu.

Cytuj:
wyrażać wyłącznie nogami, a raczej kołami swoich samochodów co wcześniej dokładnie opisał katowicer.
Hihi, jeśli ktoś ma uzależniać tempo przeżuwania rolady w restauracji / na party u znajomków od "umiejętności korzystania z rozkładu jazdy" polegającej na dostosowywaniu w/w czynności do rozkładu nietykalnej linii co godzinę zewsząd-dowsząd, to wiadomo co wybierze. :)

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Katowice)
Napisane: Cz 6.02.2014, 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
inżinier napisał(a):
Ja bym oparł komunikację ze światem na 30, skierował ją przez dworzec w kierunku Giszowca i oczywiście wzmocnił do miejskiego taktu 15' - kosztem czego, to oczywiście temat do dalszej dyskusji, dłuuuuższej dyskusji, na którą nie mam czasu.

30 nie rozwiąże sprawy. Nie jedzie przez rynek, a jeśliby zmienić mu trasę, to zrobi się larmo, że nie ma jak do szpitala dojechać.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Katowice)
Napisane: Cz 6.02.2014, 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2927
Co zrobić z 30?
http://i.imgur.com/S4WwYct.png
Niebieska linia to 30 kursujące co 15 minut, czerwona linia to nowe 110/193 kursujące co pół godziny.
Znawcy specyfiki terenu proszeni o komentarz.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Katowice)
Napisane: Cz 6.02.2014, 22:26 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
butthead napisał(a):
im więcej bezpośrednich linii tym trudniejsza ich wzajemna koordynacja i trudniejsze dostosowanie oferty do rzeczywistych potrzeb.

Temu nie można zaprzeczyć. jednakże to, że coś jest trudniejsze wcale nie oznacza, że niemożliwe, ale ile można wymagać od rozkładowców tworzących mijanki tramwajów na jednotorowych odcinkach lub przefruwanie tramwajów jeden nad drugim na końcowych pętlach -:) Kolejna sprawa - dłuższe linie bezpośrednie, wcale nie oznacza, że mają to być linie kursujące co pół godziny lub co godzinę i że musi ich być od razu niezliczona ilość i tak poplątane, że trudno jest połapać się w całej sieci Taki model to chyba jest (był) w Tychach i nie o to mi chodzi. Linie bezpośrednie można tworzyć przez łączenie dwóch krótkich tak by ta jedna dłuższa nie kończyła biegu w środku miasta, by każda linia (i wcale nie musi ich być dużo) zawsze łączyła przeciwległe dzielnice miasta. Wówczas wystarczy zaledwie kilka kombinacji, w kierunku każdej dzielnicy dwie czasem trzy linie a w sumie dużo większa ilość pasażerów uzyska możliwość dojazdu bezpośredniego. Tylko połączenia takie należy tworzyć w oparciu o badania (ankietowe a nie napełnień) oraz wnioski większych grup obywateli tak by nie tworzyć połączeń bezpośrednich z których w ciągu dnia skorzysta 5 lub nawet 20 pasażerów, ale jednocześnie nie tworzyć sieci w której 80% lub więcej będzie dojeżdżać z co najmniej jedną a połowa z dwiema przesiadkami. Bo uwierz mi, ale to nikogo do korzystania z komunikacji zbiorowej nie zachęci nawet gdyby wszystkie linie kursowały co 10 min.
Cytuj:
A im dłuższe trasy, tym większe ryzyko przenoszenia się losowych opóźnień.

Tak, opóźnień pojazdów, ale skrócenie linii (podział jednej długiej na dwie) nie wpłynie w żaden sposób na zmniejszenie opóźnienia jakiego dozna pasażer. Bo jeśli jego pojazd którym jedzie na odcinku A na skutek utrudnień ruchu będzie opóźniony, to na odcinku B będzie musiał jechać pojazdem następnym, wiec co zyska na tym, że na tym drugim odcinku będzie jechał pojazdem jadącym zgodnie z rozkładem? Akurat w naszej sieci w wielu przypadkach może dużo, dużo więcej stracić, bo tak czy inaczej na wielu liniach częstotliwości nadal będą 30-to minutowe. I chyba w takim przypadku lepiej wsiąść w centrum do autobusu kursującego co 30 min. który na skutek korków pojedzie z 15 czy 20 min. opóźnieniem aż do celu niż jechać autobusem kursującym co 10 min i na skutek jego (nawet mniejszego opóźnienia) utracić połączenie z linią kursującą co 30 min.
Cytuj:
Pewnie gdyby z tego stada linii na Giszowiec zrobić jedną linię co 10' w szczycie (np. poprzez wydłużenie tam 910), to mało kto dostrzegłby wycofanie 12.

Pod warunkiem że te częstotliwości dotyczyłyby całego dnia do późnych godzin wieczornych oraz dni wolnych, przesiadka byłaby w jednym miejscu no i nie byłaby to 910 lecz linia jadąca do Giszowca przez Zawodzie, Szopienice, Nikiszowiec bo wielokrotnie wskazywałem na brak połączenia m. in. z Szopienic i Zawodzia do ligockich szpitali czy z rejonu KWK Wujek i AWF do Zawodzia. No i jeszcze jedno; cały przejazd musiałby odbywać się na podstawie jednego najtańszego biletu (obecnie 3,20zł). Tylko coś mi się wydaje, że takie rozwiązanie jest jeszcze mniej realne i dużo bardziej bezsensowne niż przywrócenie poprzedniego układu 12/912.
Jeśli jednak KZK GOP miałoby rzeczywiście zmiany wprowadzać pod kątem potrzeb pasażerów, to proponowałbym może taki eksperyment; przywrócić warunkowo poprzedni układ i rozkłady 12 i 912 (nawet zawiesić 920) i zobaczymy czy pasażerowie jeżdżący pomiędzy centrum a Ligotą, zaczną w różnych formach (pisma do KZK GOP, wypowiedzi w mediach) skarżyć się na pogorszenie komunikacji w tej relacji, czy złożą petycję podpisaną przez ponad 600 osób. Gdyby tak się stało to oczywiście natychmiast przywrócić obecny układ i wówczas myśleć nad poprawą komunikacji w kierunku Giszowca i Nikiszowca. Inna sprawa, że nadal połączeń do Ligoty byłoby mniej ze względu na brak 13-ki. Tu akurat zgadzam się, że 13-ka jako całość to trasa nie mająca większego sensu, jednakże zapewniała ona 10-cio minutowy cykl w relacji Panewniki - centrum (z tym że nie wszystko do dworca). Skrócenie 13-ki powinno było zatem wiązać się ze zwiększeniem częstotliwości kursowania 657.
Egon napisał(a):
30 nie rozwiąże sprawy. Nie jedzie przez rynek, a jeśliby zmienić mu trasę, to zrobi się larmo, że nie ma jak do szpitala dojechać.

Pozostaje jeszcze możliwość wjazdu kieszeniowego. Mnie jednak to wcale by się nie podobało, bo czas dojazdu 30-ką do Giszowca jest już chyba wystarczająco długi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Katowice)
Napisane: Cz 6.02.2014, 22:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
30 nie rozwiąże sprawy. Nie jedzie przez rynek, a jeśliby zmienić mu trasę, to zrobi się larmo, że nie ma jak do szpitala dojechać.
Z przystanku Nikiszowiec Szyb Pułaski do rynku jest równe 430 metrów, do najdalszych zabudowań 600. Jeśli to jest przeszkoda i musimy dla takich odległości zapewniać bezpośrednie połączenia - to ja się poddaję. Ewentualnie zaproponuję co 30' przez Rynek, co 30' przez szpital i rzut kostką na który przystanek iść przy powrocie z Nikisza...

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Ostatnio edytowano Cz 6.02.2014, 23:05 przez inżinier, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Katowice)
Napisane: Cz 6.02.2014, 23:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Kolejna sprawa - dłuższe linie bezpośrednie, wcale nie oznacza, że mają to być linie kursujące co pół godziny lub co godzinę i że musi ich być od razu niezliczona ilość i tak poplątane, że trudno jest połapać się w całej sieci

Owszem oznacza. Ilość pieniędzy, wozów itd jest ograniczona.
Cytuj:
Linie bezpośrednie można tworzyć przez łączenie dwóch krótkich tak by ta jedna dłuższa nie kończyła biegu w środku miasta, by każda linia (i wcale nie musi ich być dużo) zawsze łączyła przeciwległe dzielnice miasta.

Taak, najlepiej żeby jakikolwiek problem z przejazdem na jednej ulicy oddziaływał na całą sieć. To co piszesz powoduje tylko propagację opóźnień.
Cytuj:
Wówczas wystarczy zaledwie kilka kombinacji, w kierunku każdej dzielnicy dwie czasem trzy linie a w sumie dużo większa ilość pasażerów uzyska możliwość dojazdu bezpośredniego.

Nie, nie wystarczy kilka. Mając kilka dzielnic, to aby połączyć wszytsko ze wszytskim potrzebujesz kilkudziesięciu linii. To powoduje to co mamy obecnie. Poza tym dlaczego Ty rozpatrujesz tylko jedno miasto?
Cytuj:
Tylko połączenia takie należy tworzyć w oparciu o badania (ankietowe a nie napełnień) oraz wnioski większych grup obywateli tak by nie tworzyć połączeń bezpośrednich z których w ciągu dnia skorzysta 5 lub nawet 20 pasażerów, ale jednocześnie nie tworzyć sieci w której 80% lub więcej będzie dojeżdżać z co najmniej jedną a połowa z dwiema przesiadkami. Bo uwierz mi, ale to nikogo do korzystania z komunikacji zbiorowej nie zachęci nawet gdyby wszystkie linie kursowały co 10 min.

Tu nie ma co wierzyć, to co opisujesz to jest taka papierowa teoria, która ma się nijak do rzeczywistości.
Cytuj:
Tak, opóźnień pojazdów, ale skrócenie linii (podział jednej długiej na dwie) nie wpłynie w żaden sposób na zmniejszenie opóźnienia jakiego dozna pasażer. Bo jeśli jego pojazd którym jedzie na odcinku A na skutek utrudnień ruchu będzie opóźniony, to na odcinku B będzie musiał jechać pojazdem następnym, wiec co zyska na tym, że na tym drugim odcinku będzie jechał pojazdem jadącym zgodnie z rozkładem?

To mądralo jeden, że ten kto jedzie tym nastepnym pojazdem, a nie jechał wcześniejszym nie dozna opóźnienia. A ten, który jedzie opóźniony, po prostu skorzysta z następnego kursu za kilkanaście minut.
Cytuj:
Pod warunkiem że te częstotliwości dotyczyłyby całego dnia do późnych godzin wieczornych oraz dni wolnych, przesiadka byłaby w jednym miejscu no i nie byłaby to 910 lecz linia jadąca do Giszowca przez Zawodzie, Szopienice, Nikiszowiec

No na pewno, żeby nikt nią z tego Giszowca nie jechał czy jak?
Cytuj:
bo wielokrotnie wskazywałem na brak połączenia m. in. z Szopienic i Zawodzia do ligockich szpitali czy z rejonu KWK Wujek i AWF do Zawodzia. No i jeszcze jedno; cały przejazd musiałby odbywać się na podstawie jednego najtańszego biletu (obecnie 3,20zł).

Tak, a kierowca będzie serwował zimne drinki. Litości...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 471 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności