Teraz jest Cz 28.03.2024, 12:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Pn 8.10.2012, 8:57 
- Moderator -
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31
Posty: 2534
Lokalizacja:
SK/WF
Bodzio napisał(a):
andrzejh69 napisał(a):
Generalnie to by trzeba byłozacząć od tego żeby ... zintegrować sytemy taryfowe KŚ, ZTM Tychy, KZK, Jaworzna, a potem dopiero mysleć o radykalnej i sensownej przebudowie linii i połączeń.
Powtarzasz wielokrotnie wypowiadaną przeze mnie opinię. Dodam, że jeszcze trzeba uatrakcyjnić istniejącą obecnie taryfę czasową, a dopiero potem zachęcać gawiedź do podróży z przesiadkami.


Jak wygląda struktura biletowa wśród pasażerów KZK?
Niestety widać gołym okiem, że system finansowania już się sypie* i pojawia się pytanie: gdzie ciąć?

* - zresztą nie tylko w GOP-ie... :-X

_________________
"kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Pn 8.10.2012, 9:09 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Sadorg napisał(a):
Chodzi mi o moment, kiedy wreszcie do momentu, że zapadnie decyzja: "robimy KM z prawdziwego zdarzenia" - integrujemy środki transportu, decydujemy się na ich odpowiednią hierarchię, zapewniamy odpowiednią podaż, ale nie tworzymy dubli.


Jakoś trudno sobie wyobrazić taki moment w GOPie, ciekawe czemu? ;)

Cytuj:
Być może na krótką metę proponowane przez Was rozwiązanie poprawi sytuację. Może... Jestem ciekawy jak sprawdzi się w wieloletniej perspektywie. Bo w wielu miejscach już mówiono "tu się nigdy nic nie zmieni"... ;-)


Tak patrząc z boku wydaje się, że taka wersja 41+653 niewiele pogorszy, a jednak rzeczywiście może się ktoś zdarzyć kto z Ligoty, czy innych Piotrowic pojedzie tą drogą do Gliwic. Myślę, że biorąc pod uwagę mgliste przyszłościowe sprzątanie sieci to ta linia nie stanowi kompletnie żadnego problemu i są tysiące innych większych paranoi ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Pn 8.10.2012, 9:45 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
Tak patrząc z boku wydaje się, że taka wersja 41+653 niewiele pogorszy, a jednak rzeczywiście może się ktoś zdarzyć kto z Ligoty, czy innych Piotrowic pojedzie tą drogą do Gliwic. Myślę, że biorąc pod uwagę mgliste przyszłościowe sprzątanie sieci to ta linia nie stanowi kompletnie żadnego problemu i są tysiące innych większych paranoi ;)


Jednym z podstawowych problemów konurbacji katowickiej jest brak sensownych linii obwodowych w układzie równoleżnikowym. Wszystkie układy sieci komunikacyjnych promieniste z czasem ewoluowały na promienisto-obwodowe, tymczasem my chcemy uparcie trzymać się układu promienistego z przesiadkami w przeciążonym komunikacyjnie centrum Katowic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Pn 8.10.2012, 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Sadorg napisał(a):
Wow, to naprawdę na Śląsku wyposażenie przystanku świadczy o wykorzystaniu przez pasażerów?

Po prostu wnioskować nie ma kto ;-) Ale zweryfikowałem w sobotę, nowe wiaty na wielu przystankach wyrosły.

Sadorg napisał(a):
Być może na krótką metę proponowane przez Was rozwiązanie poprawi sytuację. Może... Jestem ciekawy jak sprawdzi się w wieloletniej perspektywie. Bo w wielu miejscach już mówiono "tu się nigdy nic nie zmieni"... ;-)

Zobaczymy. Też nie mamy pewności, ale jest wiele przesłanek, żeby tak sądzić. Na pewno sytuacja się nie pogorszy.

Sadorg napisał(a):
Pewnie wróci na trasę do ronda i dalej na Koszutkę. Szkoda, że przy okazji pewnie zostanie rozrzedzona w celu utworzenia linii Brynów - Zawodzie :-/
A jeśli chodzi o decyzję o likwidacji skrętu na rynku to nóż się w kieszeni otwiera... :(

Bardzo mnie ciekawi, co się stanie. Czy wróci 6? Czy dołożą tam 14? Po co na Brynowie 3 linie? Ten łącznik nie dość, że jest mniej przydatny niż zlikwidowany, dodatkowo skomplikuje ruch i rozkład tramwajów. No ale skoro już jest, to trzeba go zagospodarować, żeby nikt nie twierdził że jest niepotrzebny. A potem nagiąć rzeczywistość i rozgłaszać, jak to ułatwia podróże pasażerom.

Sadorg napisał(a):
2) Linia jeżdżąca w DP co 30/60 na trasie takiej jak 653 to .... (<- brzydkie słowa)

Gdyby jeździła częściej, może ludzie chętniej by się przesiadali. Ale skoro nie ma na to najmniejszych szans, doszliśmy do wniosku, że lepiej tą trasę obsługiwać wydłużonym 41.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Pn 8.10.2012, 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
Jednym z podstawowych problemów konurbacji katowickiej jest brak sensownych linii obwodowych w układzie równoleżnikowym. Wszystkie układy sieci komunikacyjnych promieniste z czasem ewoluowały na promienisto-obwodowe, tymczasem my chcemy uparcie trzymać się układu promienistego z przesiadkami w przeciążonym komunikacyjnie centrum Katowic.

Otóż to właśnie. I nie dotyczy to tylko Katowic, w innych miastach GOPu wygląda to podobnie, np. Zabrze czy Bytom. Tam praktycznie nie ma linii, która w centrum nie miałaby krańcówki.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Pn 8.10.2012, 13:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Egon napisał(a):
Otóż to właśnie. I nie dotyczy to tylko Katowic, w innych miastach GOPu wygląda to podobnie, np. Zabrze czy Bytom. Tam praktycznie nie ma linii, która w centrum nie miałaby krańcówki.


A potem jest masakra, że z pobliskich dzielnic nie da się dojechać z jednej do drugiej, albo jest to karkołomne. Patrz np. na komunikację z Rozbarku gdziekolwiek, albo z Szombierek na wschód.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Pn 8.10.2012, 14:12 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Po co na Brynowie 3 linie?

W sytuacji kiedy na Brynowie ma być punkt przesiadkowy i kończyć tam -niestety- będzie jeszcze więcej niż obecnie linii autobusowych, drugim takim punktem, jest i -niestety- będzie Zawodzie to chyba logiczne, że punkty te powiny być ze sobą połaczone bezpośrednio. Może bardzo mało pasażerów jeździ z kierunku Mikołowa, Podlesia w kierunku Mysłowic ale już więcej z tego kierunku do Zawodzia czy też tylko ul Warszawskiej, jak też z drugiej strony pomiędzy Mysłowicami (i dalej), a południową częscią śródmiecia. No cóz, inny punkt przesiadkowy -niestety- szykuje sie prawdopodobnie na Słonecznej a ze Słonecznej na Zawodzie może już tylko jeździć autobus i tu rzeczywiście "nóż się otwiera".
Jeśli chodzi o scalenie 653+41 to w obecnej sytuacji pomysł uważam za dobry, ale nie doskonały, bo chyba bardziej potrzebne jest połączenie z Gliwicami Ligoty niż Brynowa. Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem był oczywiście 653 do centrum, a najlepszym integracja taryfowo-biletowa tak z MZK jak i koleją, wówczas 653 nie byłby potrzebny do niczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Pn 8.10.2012, 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
W sytuacji kiedy na Brynowie ma być punkt przesiadkowy i kończyć tam -niestety- będzie jeszcze więcej niż obecnie linii autobusowych, drugim takim punktem, jest i -niestety- będzie Zawodzie to chyba logiczne, że punkty te powiny być ze sobą połaczone bezpośrednio.

To prawda, tu masz rację. Ale pewnie dlatego nie przyszło mi to do głowy, że przestaję wierzyć w powstanie tych punktów, przynajmniej za mojego życia.

Ludw_K napisał(a):
No cóz, inny punkt przesiadkowy -niestety- szykuje sie prawdopodobnie na Słonecznej a ze Słonecznej na Zawodzie może już tylko jeździć autobus i tu rzeczywiście "nóż się otwiera".

Aż dziw, że nikt o likwidację tego skrętu nie podniósł rabanu. Ja miałem, a nawet jeszcze mam, przygotowane pismo w tej sprawie, ale czekałem, aż na forum odezwie się ktoś bardziej zainteresowany tramwajami w centrum Katowic niż ja. I to był błąd :-(

Ludw_K napisał(a):
Jeśli chodzi o scalenie 653+41 to w obecnej sytuacji pomysł uważam za dobry, ale nie doskonały, bo chyba bardziej potrzebne jest połączenie z Gliwicami Ligoty niż Brynowa.

Też tak uważam, ale chyba się nie da tego wywalczyć, więc zaproponowaliśmy wersję bardziej realną do zrobienia. Napomknęliśmy o wybranych kursach do Ligoty, może przynajmniej ze 3 dadzą, o ile rozpatrzą pismo pozytywnie.

Ludw_K napisał(a):
Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem był oczywiście 653 do centrum, a najlepszym integracja taryfowo-biletowa tak z MZK jak i koleją, wówczas 653 nie byłby potrzebny do niczego.

Jasne, tylko że to już nie ta bajka ;-)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Pn 8.10.2012, 18:23 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Egon napisał(a):
Aż dziw, że nikt o likwidację tego skrętu nie podniósł rabanu.


Jak nie podniósł?

Np. http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1835. W prasie drukowanej też były artykuły. Problem w tym, że nie bardzo było do kogo kierować ewentualne pretensje, czy wnioski, bo nikt się nie chciał przyznać do odpowiedzialności za likwidację skrętu, a z Uszok (a dokładniej jego sekretariat) konsekwentnie uniemożliwiał jakiekolwiek spotkanie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Pn 8.10.2012, 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
memphis napisał(a):
Jak nie podniósł?

Musiało mi umknąć.
No trudno, stało się, kijem Wisły nie zawrócimy. Przykro że w demokracji jednostki podejmują decyzje o tym, co jest lepsze dla większości. Więc co to jest za demokracja?

Wracając do tematu - koperty już zaadresowane, pisma i załączniki w środku, jutro zostaną wysłane. Mamy 41 podpisów - nie jestem przesądny, ale może ta liczba okaże się szczęśliwa, bo odpowiada numerowi linii, o której wydłużenie wnioskujemy ;-) Jakby co, u mnie jest jedna kopia.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Wt 9.10.2012, 9:48 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Myślę że na skręt Wraszawska-rondo jeszcze nie jest za późno, wersje projektu podczas realizacji prac budowlanych zawsze można zmienić (a jest wersja projektu z tym skrętem). Póki inwestycja nie ejst zakończona nie jest jeszcze zapóźno. Ale jak przekonać, czy zmusić do tego władze? Może by zainteresować tym problemem i pozyskać aprobatę wpływowych radnych? Sądzę że Rada Miejska mogła by wymusić realizację tego skrętu przy odpowiednim nagłośnieniu sprawy. Sądzę że dobrym atutem były by niepotrzebnie marnotrawione wozokm, a tym samym publiczne pienądze, wykonywane przy zjazadach i wjazdach na linie z zajezdni Zawodzie, przez konieczność objeżdżania placu Wolności czy pl Miarki dla niektórcy linii tramwajowych. Trzeba by było policzyć jakie linie, ile pociągów, ile w całości wozokm będzie wykonywane, i jaka jest to suma pieniędzy w roku. Sądzę że jak będzie dużo większa niż koszt budowy tego łącznika, napewno RM (radni) podjęła by się tego tematu.
Tak pozatym, trzeba by było forsować ideę podobną do "pomarańczowego biletu" dla linii KZKGOP. Skoro MZK tychy dogadało się z "kolejarzami" to uważam że też może KZKGOP z KŚ.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Wt 9.10.2012, 9:56 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Czasu dużo nie ma, bo skoro Rynek ma być gotowy do końca roku, to zostały nam jedynie dwie sesje rady miasta. Któryś z radnych musiałby na niej wystąpić z taką interpolacją. Wieć może ... któryś z forumowiczów wykonałby taką sumulację kosztów, a ja tym materiałem postarał się zainteresować kilku radnych? Jak są chętni do pracy to możemy zacząć działać, czekam na sygnał :)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Wt 9.10.2012, 13:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Obawiam się, że już jest po ptokach. Fragment torów od rynku do odkrytej Rawy (kolejny pomysł wart "Złotych Malin") już jest ułożony i raczej wyrywać go nie będą. W takim układzie skręt musiałby być bardzo ostry. 105-ka może by przejechała, ale Karlik i jakiś nowy (np. Tramino) chyba nie.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Wt 9.10.2012, 13:51 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
ZTCW ten skręt był zaprojektowany przy takim uklądzie torów jak obecnie. Może nie chodzi o wyrywaniu torów w całości, ale o włożenie dwóch zwrotnic na zbudowanych odcinkach. Może by jednak spróbować?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Wt 9.10.2012, 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
andrzejh69 napisał(a):
ZTCW ten skręt był zaprojektowany przy takim uklądzie torów jak obecnie. Może nie chodzi o wyrywaniu torów w całości, ale o włożenie dwóch zwrotnic na zbudowanych odcinkach. Może by jednak spróbować?

Tu akurat jestem pesymistą, już nie widzę szans. Za duży opór materii, tak w ukształtowaniu infrastruktury, jak i we władzach miasta. Można próbować, ale po zmianie ekipy rządzącej. Zaś lata kopania... Ludziom też już to zbrzydło, moim zdaniem teraz nie będzie już takiego poparcia, jakie mogłoby być jeszcze rok temu. Dziś większość już tylko czeka, kiedy ten sajgon się wreszcie skończy.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Wt 9.10.2012, 14:04 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
No to trudno, ale RM czasem może bardzo dużo i faktycznie może źle się działo że rok temu nikt nie pomyślał żeby w ten sposób uderzyć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Wt 9.10.2012, 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
andrzejh69 napisał(a):
No to trudno, ale RM czasem może bardzo dużo i faktycznie może źle się działo że rok temu nikt nie pomyślał żeby w ten sposób uderzyć.

IMO lepiej pomyśleć o nowym rozwiązaniu i np. lobbować za pomysłem o torowiskach na Dudy-Gracza czy Grundmanna, tak jak to wczoraj przedstawiałeś. Ten zlikwidowany łącznik już chyba trzeba będzie przeboleć :-(
Ale to już nie jest kosmetyczna zmiana typu 41+653, to już poważny projekt...

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Wt 9.10.2012, 14:35 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Podejrzewam że na nowe rozwiązania (nowe odcinki torowisk) w najbliższym czasie kasa się nie znajdzie. Choć czytałem że z programu unijnego 2014-20 TŚ poza remontami, chcą wybudować także nowe torowiska.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Wt 9.10.2012, 14:41 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
andrzejh69 napisał(a):
Myślę że na skręt Wraszawska-rondo jeszcze nie jest za późno, wersje projektu podczas realizacji prac budowlanych zawsze można zmienić (a jest wersja projektu z tym skrętem).


Nie ma żadnego projektu wykonawczego z tym skrętem. Ostatni raz kiedy ten skręt się pojawiał to były wizje przebudowy Rynku w trzech wariantach, które poddawano pseudokonsultacjom społecznym.

Cytuj:
Może by zainteresować tym problemem i pozyskać aprobatę wpływowych radnych? Sądzę że Rada Miejska mogła by wymusić realizację tego skrętu przy odpowiednim nagłośnieniu sprawy.


Radni nie mają wpływu na decyzje prezydenta.

Cytuj:
Sądzę że dobrym atutem były by niepotrzebnie marnotrawione wozokm, a tym samym publiczne pienądze, wykonywane przy zjazadach i wjazdach na linie z zajezdni Zawodzie, przez konieczność objeżdżania placu Wolności czy pl Miarki dla niektórcy linii tramwajowych. Trzeba by było policzyć jakie linie, ile pociągów, ile w całości wozokm będzie wykonywane, i jaka jest to suma pieniędzy w roku. Sądzę że jak będzie dużo większa niż koszt budowy tego łącznika, napewno RM (radni) podjęła by się tego tematu.


Nie żebym był przeciw temu skrętowi, ale:
- koszt budowy łącznika po zbudowaniu torów dookoła były wielokrotnie wyższy niż gdyby planowany był od początku (zmiana projektu torów, instalacji podziemnych, sieci trakcyjnej, itp. lub rozwałka tej infrastruktury, która jest - a biorąc pod uwagę ilość miejsca to trzeba całe rozjazdy przeprojektować i wykonać na nowo),
- koszty związane z wyjazdami są minimalne w skali sieci, a na dodatek z jednej strony wydłuży się część wyjazdów zjazdów, ale z drugiej część się skróci (te co jeździły przez Słoneczną).

Cytuj:
Tak pozatym, trzeba by było forsować ideę podobną do "pomarańczowego biletu" dla linii KZKGOP. Skoro MZK tychy dogadało się z "kolejarzami" to uważam że też może KZKGOP z KŚ.


Nie może, bo nie chce dopłacać do integracji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
Napisane: Wt 9.10.2012, 15:18 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 552
Lokalizacja:
Katowice
Ok, sądziłem że jedna z wersji którą mam to projekt wykonawczy.
Co do stosunku KZKGOP do integracji - to poważny ich błąd. Taki wspólny bilet z KŚ by dużo rowiązał problemów- w tym np długi w czasie dojazd z centrum Katowic do Podlesia, Ligoty. Sądzę że by trzeba podjąć działania i naciskać poprzez władze samorządowe na stworzenie integracji biletowej.
Co do wyjazdów na linie - to kiedyś ktoś napisał że za wyjazdy ze Stroszka na T7 są równe całemu funkcjonowaniu T12 (tam kursowały 3 pociągi).. więc może i małe, ale przy ich minimalizacji na jakiejś linii nie trzeba będzie zrobić cięć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 201 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności