Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów)
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=2834
Strona 1 z 11

Autor:  andrzejh69 [ Pn 3.09.2012, 8:52 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Proponuję połączyć 653 z 41 - południowe Katowice będą miały bezpośrednie połączenie do Gliwic w około godzinę, sądzę że pasażerów na tych trasach (obecne 41 i 653) by przybyło, a i praca wozów była by efektywniejsza (mniej czasu zmarnowanego na postoje).

Autor:  stachu [ Pn 3.09.2012, 9:36 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

^^Ciekawe, kto miałby te linie obsługiwać? ;-)

Autor:  motley [ Pn 3.09.2012, 10:14 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Już nie o to chodzi, chodzi o pomysł totalnego krzaka. Abstrakcyjnie by wyglądało Gliwice Plac Piastów na Brynowie. ;)

Autor:  aso [ Pn 3.09.2012, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

motley napisał(a):
Już nie o to chodzi, chodzi o pomysł totalnego krzaka. Abstrakcyjnie by wyglądało Gliwice Plac Piastów na Brynowie. ;)


Taka linia ma sens. Nie trzeba dublować kilometrów na odcinku Auchan - Mikołów, poza tym tworzy się w miarę szybkie połączenie obwodowe, jakich w tej chwili w konurbacji brakuje. Wzrost pracy eksploatacyjnej na odcinku katowickim marginalny, a w Mikołowie - spadek.

Autor:  Daro85 [ Pn 3.09.2012, 10:37 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

aso napisał(a):
Taka linia ma sens. Nie trzeba dublować kilometrów na odcinku Auchan - Mikołów, poza tym tworzy się w miarę szybkie połączenie obwodowe, jakich w tej chwili w konurbacji brakuje. Wzrost pracy eksploatacyjnej na odcinku katowickim marginalny, a w Mikołowie - spadek.


Tyle, że to by musiało jeździć przez Krakowską w Mikołowie, bo tam o te kilka przystanków swego czasu chryja była ;).

Autor:  andrzejh69 [ Pn 3.09.2012, 10:38 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Obydwie linie jeżdzą w przybliżonych taktach, więc zwięszenia pracy ekploatacynej by nie było. Jedeyny minus taego rzowiązania że na odcunku Mikołow PKP - Mikołow Krakowska nie był by obsługiwany przez KZKGOP (ewentualnie wjazd kieszeniowy, jeśli by taki był potrzebny). No i co z tego żeby na Brynowie pisało "Gliwice pl Piastów? Opcjonalnie by można pomyśleć żeby tę linię skierować od Brynów pętla ulicą Kłodnicką do Ligoty - Medyków. Obecnie 653 już nie wiele brakuje do krzaka i w sumie bezsens że połaczenia KZKGOP dublują połaczenia MZK Tychy na krótszych relacjach. Linia 41+653 dała by większy sens takiemu połączeniu. Mieszkańcy Borowej Wsi, Paniówek i Przyszowic zyskali by nowe, wcale nie dłuższe w czasie połączenie do Katowic, niż linia 120.

Autor:  aso [ Pn 3.09.2012, 10:50 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

andrzejh69 napisał(a):
Obydwie linie jeżdzą w przybliżonych taktach, więc zwięszenia pracy ekploatacynej by nie było. Jedeyny minus taego rzowiązania że na odcunku Mikołow PKP - Mikołow Krakowska nie był by obsługiwany przez KZKGOP (ewentualnie wjazd kieszeniowy, jeśli by taki był potrzebny).


IMHO kieszeniówka na Plac 750-lecia by wystarczyła, ewentualnie od Dworca, przez Plac 750-lecia i św. Wojciecha z dodatkowym przystankiem w okolicach skrzyżowania z Okrzei. Od nowego przystanku byłoby zapewnione dojście piesze do Osiedli: Norwida, Kochanowskiego i Grunwaldzkiego w czasie od 5 do 8 minut. Mając na uwadze, że KZK nie jest głównym organizatorem komunikacji miejskiej dla miasta Mikołów, standard akceptowalny.

Autor:  andrzejh69 [ Pn 3.09.2012, 10:55 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

aso - no właśnie, i zobacz teraz że czas tą trasą z Gliwic do południa Katowic, jest szybszy niż 840 czy nawet 870 i gromada autubusów z placu Wolności czy nawet T16. Wg mnie obecnemu 653 grozi zagłada, bo przy skróceniu do Brynów pętla korzystać z tej linii będą wyłacznie Ci co mają bilety miesięczne, ponieważ przy jednorazowach w relacji Katowice centrum-Mikołów centrum taniej wychodzi 29 czy 45 (jeden bilet do 40 minut) niż 653+T16 (tu już bilet do 30minut nie starczy). Więc takie połączenie jest całkiem uzusadnione. Podejrzewam że w niedługi czasie by na tej linii trzeba by nawet wprowadzić przeguby ze względu na zaiteresowanie pasażerów-głownie studentów. Poza tym w Paniówkach jest bardzo fajny basen, a jak wiemy w Katowicach basenów ciekawych za wiele nie ma i mieszkańcy południowych Katowic by tam dość szybko zajechali (około 35minu)

Autor:  aso [ Pn 3.09.2012, 11:09 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

andrzejh69 napisał(a):
aso - no właśnie, i zobacz teraz że czas tą trasą z Gliwic do południa Katowic, jest szybszy niż 840 czy nawet 870 i gromada autubusów z placu Wolności czy nawet T16.


Zgadzam się. Na przejazd przez centrum Katowic tracisz sporo czasu.

andrzejh69 napisał(a):
Wg mnie obecnemu 653 grozi zagłada, bo przy skróceniu do Brynów pętla korzystać z tej linii będą wyłacznie Ci co mają bilety miesięczne, ponieważ przy jednorazowach w relacji Katowice centrum-Mikołów centrum taniej wychodzi 29 czy 45 (jeden bilet do 40 minut) niż 653+T16 (tu już bilet do 30minut nie starczy).


Być może o to chodzi... Tym niemniej takie połączenie dwóch linii poprawiłoby ich atrakcyjność nie stworzy żadnego potworka, nie będzie miało jakiegoś negatywnego wpływu na punktualność.

andrzejh69 napisał(a):
Poza tym w Paniówkach jest bardzo fajny basen, a jak wiemy w Katowicach basenów ciekawych za wiele nie ma i mieszkańcy południowych Katowic by tam dość szybko zajechali (około 35minu)


Na basen rodzinka to autkiem podjedzie - szybciej i taniej. Niestety nasza komunikacja jest atrakcyjna już tylko dla singli i emerytów.

Autor:  andrzejh69 [ Pn 3.09.2012, 11:17 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

dla emerytów już też coraz mniej, bo na ten basen z Katowic to się parę emertów wybiera jednym autem ;)

Autor:  stachu [ Pn 3.09.2012, 13:12 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Szczerze powiedziawszy pomysł 653+41 podoba mi się. Ma swoje zalety, kilka wad. Można nawet "rzucić" tym pomysłem na Barbary ;-)

Autor:  Egon [ Pn 3.09.2012, 14:31 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

andrzejh69 napisał(a):
Jedeyny minus taego rzowiązania że na odcunku Mikołow PKP - Mikołow Krakowska nie był by obsługiwany przez KZKGOP (ewentualnie wjazd kieszeniowy, jeśli by taki był potrzebny).

aso napisał(a):
IMHO kieszeniówka na Plac 750-lecia by wystarczyła, ewentualnie od Dworca, przez Plac 750-lecia i św. Wojciecha z dodatkowym przystankiem w okolicach skrzyżowania z Okrzei. Od nowego przystanku byłoby zapewnione dojście piesze do Osiedli: Norwida, Kochanowskiego i Grunwaldzkiego w czasie od 5 do 8 minut. Mając na uwadze, że KZK nie jest głównym organizatorem komunikacji miejskiej dla miasta Mikołów, standard akceptowalny.

A dlaczego to miałoby być wyrzucone z Krakowskiej? Przecież może nadal tak kursować, nie musi wszystko być pchane przez Katowicką i Św. Wojciecha. Na Katowickiej pominiętoby tylko Szpital, a na Św. Wojciecha też 1 przystanek, z którego mało kto korzysta.

Autor:  Egon [ Pn 3.09.2012, 14:51 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

stachu napisał(a):
^^Ciekawe, kto miałby te linie obsługiwać? ;-)

Dałosię połączyć 212 i stare 695, dasię i tutaj. Tylko musi chciećsię ;-)

Autor:  andrzejh69 [ Pn 3.09.2012, 14:55 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Przez z centrum Mikołowa niech kursuje jak chece (tzn. jak uważacie za najbardziej słuszne). Mi chodzi głównie o cel i sens połączenia 41 z 653 w jedną linię.

Autor:  Egon [ Pn 3.09.2012, 15:17 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

andrzejh69 napisał(a):
Przez z centrum Mikołowa niech kursuje jak chece (tzn. jak uważacie za najbardziej słuszne). Mi chodzi głównie o cel i sens połączenia 41 z 653 w jedną linię.

Ja sens widzę jak najbardziej. No to jak - piszemy wniosek?

Autor:  aso [ Pn 3.09.2012, 16:22 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Egon napisał(a):
A dlaczego to miałoby być wyrzucone z Krakowskiej? Przecież może nadal tak kursować, nie musi wszystko być pchane przez Katowicką i Św. Wojciecha. Na Katowickiej pominiętoby tylko Szpital, a na Św. Wojciecha też 1 przystanek, z którego mało kto korzysta.


Jeżeli chciałbyś na Brynów od Mikołowa wyjechać ul. Beskidzką, to masz wzrost pracy eksploatacyjnej, nie przekładający się na wzrost pracy przewozowej. Generujesz kilometry i naprawdę nic z tego nie masz. Jednocześnie objazd ten wbrew pozorom dosyć mocno wydłuży czas przejazdu od Brynowa. Nie będą to 3-4 minuty więcej, ale dwukrotnie więcej. Przez co możesz całkowicie zniechęcić do podróżowania tą linią na odcinku od Brynowa do Mikołowa. Stąd moja propozycja obsługi wyłącznie placu 750-lecia i przejazdu przez św. Wojciecha, aby zbilansować problem wydłużenia czasu przejazdu od Brynowa z jednoczesnym zapewnieniem obsługi tej części Mikołowa na dotychczasowym poziomie.

Autor:  Egon [ Pn 3.09.2012, 19:56 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

aso napisał(a):
Jeżeli chciałbyś na Brynów od Mikołowa wyjechać ul. Beskidzką, to masz wzrost pracy eksploatacyjnej, nie przekładający się na wzrost pracy przewozowej. Generujesz kilometry i naprawdę nic z tego nie masz. Jednocześnie objazd ten wbrew pozorom dosyć mocno wydłuży czas przejazdu od Brynowa. Nie będą to 3-4 minuty więcej, ale dwukrotnie więcej. Przez co możesz całkowicie zniechęcić do podróżowania tą linią na odcinku od Brynowa do Mikołowa. Stąd moja propozycja obsługi wyłącznie placu 750-lecia i przejazdu przez św. Wojciecha, aby zbilansować problem wydłużenia czasu przejazdu od Brynowa z jednoczesnym zapewnieniem obsługi tej części Mikołowa na dotychczasowym poziomie.

Jeśli tak, to może przez Krakowską puścić którąś z linii 37 lub 695 (ze wskazaniem na tą drugą), albo wrzucić tam 982? A z kieszeni na plac 750-lecia dla naszej nowej linii zrezygnować? W sumie jedna z najważniejszych mikołowskich linii, czyli 29, też ten plac pomija.

Autor:  aso [ Pn 3.09.2012, 20:18 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Egon napisał(a):
Jeśli tak, to może przez Krakowską puścić którąś z linii 37 lub 695 (ze wskazaniem na tą drugą), albo wrzucić tam 982? A z kieszeni na plac 750-lecia dla naszej nowej linii zrezygnować? W sumie jedna z najważniejszych mikołowskich linii, czyli 29, też ten plac pomija.


Dlaczego jadąc w kierunku Gliwic chcesz pominąć w Mikołowie przystanek, na którym wsiada najwięcej pasażerów?

Autor:  butthead [ Pn 3.09.2012, 20:34 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

Wszystko fajnie, nie zapominajcie jednak, że 653 jest funkcjonalnie i przestrzennie powiązana z innymi liniami ;)

Autor:  Daro85 [ Pn 3.09.2012, 20:44 ]
Tytuł:  Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku

butthead napisał(a):
Wszystko fajnie, nie zapominajcie jednak, że 653 jest funkcjonalnie i przestrzennie powiązana z innymi liniami ;)


A to jest jakiś zakaz jeździć z tym numerem na Tysiąclecie, albo po Osiedlu Witosa? ;). 675, 190 też sobie wędrowało :D.

Strona 1 z 11 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/