Forum WPK http://forum.wpk.katowice.pl/ |
|
Propozycje zmian w rozkładach jazdy (Mikołów) http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=2834 |
Strona 1 z 11 |
Autor: | andrzejh69 [ Pn 3.09.2012, 8:52 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
Proponuję połączyć 653 z 41 - południowe Katowice będą miały bezpośrednie połączenie do Gliwic w około godzinę, sądzę że pasażerów na tych trasach (obecne 41 i 653) by przybyło, a i praca wozów była by efektywniejsza (mniej czasu zmarnowanego na postoje). |
Autor: | stachu [ Pn 3.09.2012, 9:36 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
^^Ciekawe, kto miałby te linie obsługiwać? ;-) |
Autor: | motley [ Pn 3.09.2012, 10:14 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
Już nie o to chodzi, chodzi o pomysł totalnego krzaka. Abstrakcyjnie by wyglądało Gliwice Plac Piastów na Brynowie. ;) |
Autor: | aso [ Pn 3.09.2012, 10:20 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
motley napisał(a): Już nie o to chodzi, chodzi o pomysł totalnego krzaka. Abstrakcyjnie by wyglądało Gliwice Plac Piastów na Brynowie. ;) Taka linia ma sens. Nie trzeba dublować kilometrów na odcinku Auchan - Mikołów, poza tym tworzy się w miarę szybkie połączenie obwodowe, jakich w tej chwili w konurbacji brakuje. Wzrost pracy eksploatacyjnej na odcinku katowickim marginalny, a w Mikołowie - spadek. |
Autor: | Daro85 [ Pn 3.09.2012, 10:37 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
aso napisał(a): Taka linia ma sens. Nie trzeba dublować kilometrów na odcinku Auchan - Mikołów, poza tym tworzy się w miarę szybkie połączenie obwodowe, jakich w tej chwili w konurbacji brakuje. Wzrost pracy eksploatacyjnej na odcinku katowickim marginalny, a w Mikołowie - spadek. Tyle, że to by musiało jeździć przez Krakowską w Mikołowie, bo tam o te kilka przystanków swego czasu chryja była ;). |
Autor: | andrzejh69 [ Pn 3.09.2012, 10:38 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
Obydwie linie jeżdzą w przybliżonych taktach, więc zwięszenia pracy ekploatacynej by nie było. Jedeyny minus taego rzowiązania że na odcunku Mikołow PKP - Mikołow Krakowska nie był by obsługiwany przez KZKGOP (ewentualnie wjazd kieszeniowy, jeśli by taki był potrzebny). No i co z tego żeby na Brynowie pisało "Gliwice pl Piastów? Opcjonalnie by można pomyśleć żeby tę linię skierować od Brynów pętla ulicą Kłodnicką do Ligoty - Medyków. Obecnie 653 już nie wiele brakuje do krzaka i w sumie bezsens że połaczenia KZKGOP dublują połaczenia MZK Tychy na krótszych relacjach. Linia 41+653 dała by większy sens takiemu połączeniu. Mieszkańcy Borowej Wsi, Paniówek i Przyszowic zyskali by nowe, wcale nie dłuższe w czasie połączenie do Katowic, niż linia 120. |
Autor: | aso [ Pn 3.09.2012, 10:50 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
andrzejh69 napisał(a): Obydwie linie jeżdzą w przybliżonych taktach, więc zwięszenia pracy ekploatacynej by nie było. Jedeyny minus taego rzowiązania że na odcunku Mikołow PKP - Mikołow Krakowska nie był by obsługiwany przez KZKGOP (ewentualnie wjazd kieszeniowy, jeśli by taki był potrzebny). IMHO kieszeniówka na Plac 750-lecia by wystarczyła, ewentualnie od Dworca, przez Plac 750-lecia i św. Wojciecha z dodatkowym przystankiem w okolicach skrzyżowania z Okrzei. Od nowego przystanku byłoby zapewnione dojście piesze do Osiedli: Norwida, Kochanowskiego i Grunwaldzkiego w czasie od 5 do 8 minut. Mając na uwadze, że KZK nie jest głównym organizatorem komunikacji miejskiej dla miasta Mikołów, standard akceptowalny. |
Autor: | andrzejh69 [ Pn 3.09.2012, 10:55 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
aso - no właśnie, i zobacz teraz że czas tą trasą z Gliwic do południa Katowic, jest szybszy niż 840 czy nawet 870 i gromada autubusów z placu Wolności czy nawet T16. Wg mnie obecnemu 653 grozi zagłada, bo przy skróceniu do Brynów pętla korzystać z tej linii będą wyłacznie Ci co mają bilety miesięczne, ponieważ przy jednorazowach w relacji Katowice centrum-Mikołów centrum taniej wychodzi 29 czy 45 (jeden bilet do 40 minut) niż 653+T16 (tu już bilet do 30minut nie starczy). Więc takie połączenie jest całkiem uzusadnione. Podejrzewam że w niedługi czasie by na tej linii trzeba by nawet wprowadzić przeguby ze względu na zaiteresowanie pasażerów-głownie studentów. Poza tym w Paniówkach jest bardzo fajny basen, a jak wiemy w Katowicach basenów ciekawych za wiele nie ma i mieszkańcy południowych Katowic by tam dość szybko zajechali (około 35minu) |
Autor: | aso [ Pn 3.09.2012, 11:09 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
andrzejh69 napisał(a): aso - no właśnie, i zobacz teraz że czas tą trasą z Gliwic do południa Katowic, jest szybszy niż 840 czy nawet 870 i gromada autubusów z placu Wolności czy nawet T16. Zgadzam się. Na przejazd przez centrum Katowic tracisz sporo czasu. andrzejh69 napisał(a): Wg mnie obecnemu 653 grozi zagłada, bo przy skróceniu do Brynów pętla korzystać z tej linii będą wyłacznie Ci co mają bilety miesięczne, ponieważ przy jednorazowach w relacji Katowice centrum-Mikołów centrum taniej wychodzi 29 czy 45 (jeden bilet do 40 minut) niż 653+T16 (tu już bilet do 30minut nie starczy). Być może o to chodzi... Tym niemniej takie połączenie dwóch linii poprawiłoby ich atrakcyjność nie stworzy żadnego potworka, nie będzie miało jakiegoś negatywnego wpływu na punktualność. andrzejh69 napisał(a): Poza tym w Paniówkach jest bardzo fajny basen, a jak wiemy w Katowicach basenów ciekawych za wiele nie ma i mieszkańcy południowych Katowic by tam dość szybko zajechali (około 35minu) Na basen rodzinka to autkiem podjedzie - szybciej i taniej. Niestety nasza komunikacja jest atrakcyjna już tylko dla singli i emerytów. |
Autor: | andrzejh69 [ Pn 3.09.2012, 11:17 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
dla emerytów już też coraz mniej, bo na ten basen z Katowic to się parę emertów wybiera jednym autem ;) |
Autor: | stachu [ Pn 3.09.2012, 13:12 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
Szczerze powiedziawszy pomysł 653+41 podoba mi się. Ma swoje zalety, kilka wad. Można nawet "rzucić" tym pomysłem na Barbary ;-) |
Autor: | Egon [ Pn 3.09.2012, 14:31 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
andrzejh69 napisał(a): Jedeyny minus taego rzowiązania że na odcunku Mikołow PKP - Mikołow Krakowska nie był by obsługiwany przez KZKGOP (ewentualnie wjazd kieszeniowy, jeśli by taki był potrzebny). aso napisał(a): IMHO kieszeniówka na Plac 750-lecia by wystarczyła, ewentualnie od Dworca, przez Plac 750-lecia i św. Wojciecha z dodatkowym przystankiem w okolicach skrzyżowania z Okrzei. Od nowego przystanku byłoby zapewnione dojście piesze do Osiedli: Norwida, Kochanowskiego i Grunwaldzkiego w czasie od 5 do 8 minut. Mając na uwadze, że KZK nie jest głównym organizatorem komunikacji miejskiej dla miasta Mikołów, standard akceptowalny. A dlaczego to miałoby być wyrzucone z Krakowskiej? Przecież może nadal tak kursować, nie musi wszystko być pchane przez Katowicką i Św. Wojciecha. Na Katowickiej pominiętoby tylko Szpital, a na Św. Wojciecha też 1 przystanek, z którego mało kto korzysta. |
Autor: | Egon [ Pn 3.09.2012, 14:51 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
stachu napisał(a): ^^Ciekawe, kto miałby te linie obsługiwać? ;-) Dałosię połączyć 212 i stare 695, dasię i tutaj. Tylko musi chciećsię ;-) |
Autor: | andrzejh69 [ Pn 3.09.2012, 14:55 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
Przez z centrum Mikołowa niech kursuje jak chece (tzn. jak uważacie za najbardziej słuszne). Mi chodzi głównie o cel i sens połączenia 41 z 653 w jedną linię. |
Autor: | Egon [ Pn 3.09.2012, 15:17 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
andrzejh69 napisał(a): Przez z centrum Mikołowa niech kursuje jak chece (tzn. jak uważacie za najbardziej słuszne). Mi chodzi głównie o cel i sens połączenia 41 z 653 w jedną linię. Ja sens widzę jak najbardziej. No to jak - piszemy wniosek? |
Autor: | aso [ Pn 3.09.2012, 16:22 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
Egon napisał(a): A dlaczego to miałoby być wyrzucone z Krakowskiej? Przecież może nadal tak kursować, nie musi wszystko być pchane przez Katowicką i Św. Wojciecha. Na Katowickiej pominiętoby tylko Szpital, a na Św. Wojciecha też 1 przystanek, z którego mało kto korzysta. Jeżeli chciałbyś na Brynów od Mikołowa wyjechać ul. Beskidzką, to masz wzrost pracy eksploatacyjnej, nie przekładający się na wzrost pracy przewozowej. Generujesz kilometry i naprawdę nic z tego nie masz. Jednocześnie objazd ten wbrew pozorom dosyć mocno wydłuży czas przejazdu od Brynowa. Nie będą to 3-4 minuty więcej, ale dwukrotnie więcej. Przez co możesz całkowicie zniechęcić do podróżowania tą linią na odcinku od Brynowa do Mikołowa. Stąd moja propozycja obsługi wyłącznie placu 750-lecia i przejazdu przez św. Wojciecha, aby zbilansować problem wydłużenia czasu przejazdu od Brynowa z jednoczesnym zapewnieniem obsługi tej części Mikołowa na dotychczasowym poziomie. |
Autor: | Egon [ Pn 3.09.2012, 19:56 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
aso napisał(a): Jeżeli chciałbyś na Brynów od Mikołowa wyjechać ul. Beskidzką, to masz wzrost pracy eksploatacyjnej, nie przekładający się na wzrost pracy przewozowej. Generujesz kilometry i naprawdę nic z tego nie masz. Jednocześnie objazd ten wbrew pozorom dosyć mocno wydłuży czas przejazdu od Brynowa. Nie będą to 3-4 minuty więcej, ale dwukrotnie więcej. Przez co możesz całkowicie zniechęcić do podróżowania tą linią na odcinku od Brynowa do Mikołowa. Stąd moja propozycja obsługi wyłącznie placu 750-lecia i przejazdu przez św. Wojciecha, aby zbilansować problem wydłużenia czasu przejazdu od Brynowa z jednoczesnym zapewnieniem obsługi tej części Mikołowa na dotychczasowym poziomie. Jeśli tak, to może przez Krakowską puścić którąś z linii 37 lub 695 (ze wskazaniem na tą drugą), albo wrzucić tam 982? A z kieszeni na plac 750-lecia dla naszej nowej linii zrezygnować? W sumie jedna z najważniejszych mikołowskich linii, czyli 29, też ten plac pomija. |
Autor: | aso [ Pn 3.09.2012, 20:18 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
Egon napisał(a): Jeśli tak, to może przez Krakowską puścić którąś z linii 37 lub 695 (ze wskazaniem na tą drugą), albo wrzucić tam 982? A z kieszeni na plac 750-lecia dla naszej nowej linii zrezygnować? W sumie jedna z najważniejszych mikołowskich linii, czyli 29, też ten plac pomija. Dlaczego jadąc w kierunku Gliwic chcesz pominąć w Mikołowie przystanek, na którym wsiada najwięcej pasażerów? |
Autor: | butthead [ Pn 3.09.2012, 20:34 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
Wszystko fajnie, nie zapominajcie jednak, że 653 jest funkcjonalnie i przestrzennie powiązana z innymi liniami ;) |
Autor: | Daro85 [ Pn 3.09.2012, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Zmiany rozkładów jazdy w 2012 roku |
butthead napisał(a): Wszystko fajnie, nie zapominajcie jednak, że 653 jest funkcjonalnie i przestrzennie powiązana z innymi liniami ;) A to jest jakiś zakaz jeździć z tym numerem na Tysiąclecie, albo po Osiedlu Witosa? ;). 675, 190 też sobie wędrowało :D. |
Strona 1 z 11 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |