Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Propozycje nowych linii
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=291
Strona 59 z 62

Autor:  Lukas SC [ Wt 10.06.2014, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

aso napisał(a):
Ewentualnie skorygować 27 z Katowic (ma tam długi postój), tylko że wtedy pojedzie kilka minut przed 43. Niestety przy tak małej ilości kursów ciężko wszystko jakoś sensownie tam przy tych zakładach ustawić, zwłaszcza że wnioski było przyjazd xx:35-xx:40, a odjazd xx:15-xx:20 po godzinach zmianowych. Ale faktycznie - przyspieszenie 43 o kilkanaście minut wydaje się technicznie możliwe, tak aby zdążyć na 22, z ewentualnym opóźnieniem tramwaju 22 o 5 minut. Jest tylko jedno ryzyko, że teoretycznie teraz z pomocą podwózki samochodem można na niego zdążyć z drugiej strefy przemysłowej, czyli z południowych Siemianowic. Jak ktoś dojeżdża do Wojkowic lub do Grodźca (a jest to prawd., bo tam pracy nie ma), to będzie ugotowany.

Jak dawno temu oczekiwałem na wieczorny 42 to mogę potwierdzić że w tym wcześniejszym o parę minut 43 trochę ludzi z Siemianowic jeździło. Ale problem akurat na strefie w Bańgowie też jest w drugą stronę czyli do Siemianowic, 222 jest o 22:21 przyjazd na centrum Siemianowic o 23:00, a 43 jest 22:33 przyjazd na główne Siemce o 22:43, z tego co wiem dyrektor zakładu wnosił o prośbę w tej sprawie do UM i KZK GOP, ale nic to nie dało. Jedyne co mu się udało to że 222 wydłużono właśnie na strefę a walczył o to ponad rok czasu. I wtedy rozkład też był lepszy bo 222 wyjeżdżał o 6:06, 14:06 i 22:06 .

Autor:  Vanessa00 [ Śr 11.06.2014, 5:07 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

Daro85 napisał(a):
A już wspaniale byłoby, gdyby 42 jeździło jak jego brat 27, czyli co 30-60 min.


Za głębokiego WPK było tak, Będzin Stadion, R:

- kier. Katowice/Bytom
27: 07, 37
42: 11, 41

- kier. Będzin/DG
27: 13,43
42: 17,47

Od godz. 19:30 na 27 cykl się sypał, a na 42 brakowało jednego kółka (były kursy 17:41, 21:40, ale nie było 19:41).

W dni wolne było śmiesznie, bo na 27 obowiązywał plan R, z tym że na 4 zamiast 6 wozów, więc 27 jeździł na przemian raz co 30, raz co 60 minut. 42 jeździło co 60 minut.

Poza tym do przegubowego 27 w niektórych kursach nie było szans wsiąść, np. bodajże 15:51 z Siemianowic w kier. DG.

27 poległ przez 269, a 42 jakoś nie miał atmosfery do utrzymania poziomu, szatkowanie związane z pozorowanym dostosowaniem do potrzeb górników z Ksawery otworzyło drogę do nędzy.

Autor:  Daro85 [ Śr 11.06.2014, 9:46 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

Vanessa00 napisał(a):
a 42 jakoś nie miał atmosfery do utrzymania poziomu, szatkowanie związane z pozorowanym dostosowaniem do potrzeb górników z Ksawery otworzyło drogę do nędzy.


Na 42 nie było jakiegoś wydłużenia czasu przejazdu?

Autor:  aso [ Śr 11.06.2014, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

Daro85 napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
a 42 jakoś nie miał atmosfery do utrzymania poziomu, szatkowanie związane z pozorowanym dostosowaniem do potrzeb górników z Ksawery otworzyło drogę do nędzy.


Na 42 nie było jakiegoś wydłużenia czasu przejazdu?


Nic istotnego. Tam może 1-2 minuty doszły. Po prostu brakuje pracy eksploatacyjnej i 4. wozu, by coś mądrego z tego wyciągnąć.

Autor:  chrup [ Pn 9.02.2015, 22:50 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

Czy faktycznie nikt oprócz mnie by nie widział jakieś przyspieszonej linii z Zabrza do Bytomia (14 jedzie długo, T5 niby krócej ale też nie porywa)?

Autor:  Egon [ Pn 9.02.2015, 23:09 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

chrup napisał(a):
Czy faktycznie nikt oprócz mnie by nie widział jakieś przyspieszonej linii z Zabrza do Bytomia (14 jedzie długo, T5 niby krócej ale też nie porywa)?

A którędy takie coś miałoby jechać?

Autor:  Egon [ Wt 24.03.2015, 8:49 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... xLokKatImg

Poszli w zaparte i za chińskiego boga nie chcą się przyznać do błędu.
Skoro nie ma i nie będzie już starej 12-tki, coś innego z Szopienic do centrum mogłoby się przydać - niekoniecznie po trasie tramwaju, ale np. przez Burowiec i dalej al. Roździeńskiego, Dudy-Gracza i os. Paderewskiego. Zastanawiałem się też nad wycofaniem 154 z Sosnowca i skierowaniem go od Dąbrówki Małej do Szopienic.

Autor:  P Śl [ Wt 24.03.2015, 9:24 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

Ja będę z uporem maniaka pisał, że nie potrzebna tam linia do centrum, a jakieś 212 z Szopienic do Ligoty przez Giszowiec i Brynów. W tym mieście jest wogóle masa absurdów.

Autor:  Ludw_K [ Wt 24.03.2015, 17:37 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

A ja z takim samym uporem maniaka, twierdzę że potrzebne jest bezpośrednie połączenie Szopienic i Zawodzia w tym punktu przesiadkowego i UE z Pałacem Młodzieży i Ligotą (na co zwrócono uwagę w artykule), a także z AWF. A jeśli już aż tak kogoś kłuje w oczy widok autobusów na ul. Warszawskiej to ostatecznością niech będzie połączenie przesiadkowe ale z możliwością przesiadki w jednym punkcie (na jednym przystanku a nie ze spacerkiem przez Galerię Handlową lub ul. Warszawską), dokładnie zsynchronizowanymi odjazdami zwłaszcza w godzinach wieczornych i dni wolne oraz możliwością podróży na podstawie jednego najtańszego biletu. Tylko, że wydaje mi się iż prostszym od spełnienia tych warunków rozwiązaniem jest bezpośrednia linia autobusowa po trasie śp.12-ki z tym, że kończąca bieg w Nikiszowcu.

Autor:  motley [ Wt 24.03.2015, 18:21 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

A dlaczego bezpośredniego połączenia z Pałacem Młodzieży nie mają Borki, Gliwice i Dąbrowa Górnicza?

Autor:  irek-28- [ Wt 24.03.2015, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

Jeśli chodzi zmianę organizacji ruchu komunikacji to można wykorzystać przebudowaną w Katowicach ulicę Tunelową , bo bez problemu można tam teraz wprowadzić ruch autobusów do ulicy Wilczewskiego .

Autor:  Egon [ Wt 24.03.2015, 22:13 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

motley napisał(a):
A dlaczego bezpośredniego połączenia z Pałacem Młodzieży nie mają Borki, Gliwice i Dąbrowa Górnicza?

Borki kiedyś miały. Wszystkie te miejscowości mają dojazd z jedną przesiadką, a z Szopienic obecnie potrzeba dwóch (no, można z jedną, po wycieczkowej trasie). Nie za dużo tego dobrego jak na jedno miasto?

Autor:  Kubala. [ Wt 24.03.2015, 22:53 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

irek-28- napisał(a):
Jeśli chodzi zmianę organizacji ruchu komunikacji to można wykorzystać przebudowaną w Katowicach ulicę Tunelową , bo bez problemu można tam teraz wprowadzić ruch autobusów do ulicy Wilczewskiego .
Nie tak dawno temu przedstawiciele miasta informowali w pismach, że planują wjazd kieszeniowy linii 937, ale temat chyba umarł. :< Szkoda, że nie ma miejsca na pętle w okolicach skrzyżowania Tunelowej z Bukszpanową bo możnaby 11 wydłużyć. Ogólnie te tereny są strasznie słabo skomunikowane. Sytuacje może zmienić tramwaj a raczej budowa chodnika łączącego Wilczewskiego z przyszłą krańcówką bany.

Autor:  P Śl [ Wt 24.03.2015, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

Zamiast jarać się tramwajem za milion lat świetlnych mogliby wydłużyć 297 w te nowe blokowiska. Przynajmniej można by przenieść mu postój i było by o 6 wyjazdów mniej na godzinę, bo w szczycie tworzą się niezłe sznureczki do wyjazdu.

Autor:  Kubala. [ Wt 24.03.2015, 23:12 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

P Śl napisał(a):
Zamiast jarać się tramwajem za milion lat świetlnych mogliby wydłużyć 297 w te nowe blokowiska. Przynajmniej można by przenieść mu postój i było by o 6 wyjazdów mniej na godzinę, bo w szczycie tworzą się niezłe sznureczki do wyjazdu.

W tym momencie nie mówimy o skomunikowaniu nowych osiedli usytuowanych w okolicach Bażantowa, lecz o Kątach Piotrowickich.

Autor:  Ludw_K [ Wt 24.03.2015, 23:49 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

motley napisał(a):
A dlaczego bezpośredniego połączenia z Pałacem Młodzieży nie mają Borki, Gliwice i Dąbrowa Górnicza?

Ilu ludzi jeździ pomiędzy Borkami a Pałacem Młodzieży, pomiędzy Borkami a AWF, oraz pomiędzy Borkami a Ligotą, a ile ludzi jeździ pomiędzy Zawodziem gdzie znajduje się jeden szpital oraz jedna uczelnia i mieszka kilka tysięcy ludzi, a ponadto kończy tam bieg wiele linii autobusowych z kierunku wschodniego, do tego można dodać jeszcze os. Roździeńskiego oraz północną część os. Paderewskiego znajdujące się w niewielkiej odległości (ok. 10min. pieszo) od byłego przystanku 12-ki na Warszawskiej oraz Szopienicami a Pałacem Młodzieży, AWF i Ligotą. Pomiędzy południową częścią śródmieścia a Nikiszowcem też chyba przemieszcza się dużo więcej ludzi niż pomiędzy tą dzielnica a Borkami. Jeśli uważasz, że te liczby są zbliżone lub przynajmniej nie ma pomiędzy nimi znaczącej różnicy to masz rację stawiając takie pytanie.
Egon napisał(a):
Wszystkie te miejscowości mają dojazd z jedną przesiadką,

Uzupełnioną krótszym lub dłuższym spacerkiem np ulicą Stawową i poprzez Galerię (ew. obok niej), jedynie jadąc od strony tych miast w kierunku południowej części śródmieścia można przesiąść się na tramwaj na Korfantego, ale też nie w jednym punkcie i po drodze trzeba swoje odstać na skrzyżowaniu z sygnalizacją. Ale to oczywiście nie uważam za powód by linie z Gliwic czy Dąbrowy Górniczej dojeżdżały do Ligoty tylko za powód do stworzenia jednego centralnego punktu przesiadkowego, ale w tym celu trzeba byłoby wysadzić w powietrze Galerię Handlową i wybudować tam prawdziwy dworzec autobusowy (planowany kilkadziesiąt lat temu) i do tego odpowiednie drogi dojazdowe.
Cytuj:
Borki kiedyś miały.

Nie jestem pewny, 70 jeździła przez Mikołowską ale chyba tylko w czasach gdy kończyła, a właściwie przejeżdżała okrężnie przez Bogucice. Ale jeśli nawet to nie słyszałem by setki mieszkańców domagało się bezpośredniego połączenia Borek z południową częścią śródmieścia i Ligotą.

Autor:  Egon [ Śr 25.03.2015, 0:12 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

Ludw_K napisał(a):
Uzupełnioną krótszym lub dłuższym spacerkiem np ulicą Stawową i poprzez Galerię (ew. obok niej), jedynie jadąc od strony tych miast w kierunku południowej części śródmieścia można przesiąść się na tramwaj na Korfantego, ale też nie w jednym punkcie i po drodze trzeba swoje odstać na skrzyżowaniu z sygnalizacją.

A nieprawda. Z Gliwic można wysiąść na Chorzowskiej i wsiąść do 11, 296 i 657 na Sokolskiej, a z Dąbrowy na al. Roździeńskiego do 154, albo ze Skargi do 12 na Mickiewicza.

Ludw_K napisał(a):
Nie jestem pewny, 70 jeździła przez Mikołowską ale chyba tylko w czasach gdy kończyła, a właściwie przejeżdżała okrężnie przez Bogucice.

A ja nie słyszałem o okrężnej trasie 70-tki przez Bogucice, natomiast wiem, że tak jeździła "trójka" - ta późniejsza, powstała po zwolnieniu numerka wskutek przemianowania tej gliwickiej na C. W latach 70-tych ub. wieku linia 70 miała trasę niby-okrężną, tzn. jedna połowa kursów jechała na dzisiejsze os. Witosa (wtedy Załęską Hałdę) przez Mikołowską i Kochłowicką, a wracała przez Załęże, a druga połowa w relacji odwrotnej. Ale w Załęskiej Hałdzie teoretycznie była krańcówka, choć praktycznie autobusy nie odbywały tam długich postojów (pamiętam, że przy pierwszej podróży tę "krańcówkę" po prostu przegapiłem i zajechałem z Szopienic przez Mikołowską na Załęże).

Ludw_K napisał(a):
Ale jeśli nawet to nie słyszałem by setki mieszkańców domagało się bezpośredniego połączenia Borek z południową częścią śródmieścia i Ligotą.

Kto wie, może kiedyś będą się domagać, wszak mają tam powstać jakieś nowe osiedla. Sądzę, że wydłużenie 657 to tylko kwestia czasu. W każdym razie Szopienice obecnie są skazane na podróżowanie do centrum Katowic bardzo niepewnym połączeniem tramwajowym (częste remonty), niewygodnym kolejowym (źle usytuowany dworzec) albo krążącym po wszystkich parafiach autobusowym (920). A niedawnymi wydają mi się czasy świetności, kiedy oprócz o wiele częstszych połączeń kolejowych i 4 linii tramwajowych Szopienice z Katowicami dodatkowo łączyły 3 linie autobusowe po najkrótszej trasie i czwarta po nieco bardziej pokręconej - ta zresztą przetrwała do dziś (70). I jakoś wszystko pełne jeździło...

Autor:  Marcin Nawrot [ Śr 25.03.2015, 9:53 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

Czyli ta "trójka" na Zawodziu to nie był żaden błąd na mapie ? Pamiętam, że w którymś atlasie GOPu wydawnictwa PGK Katowice taka linia kończyła na przystanku Zawodzie Łączna ex. Zawodzie CPN. Czy jest gdzieś w sieci rozkład jazdy i trasa tej linii ?

Autor:  P Śl [ Śr 25.03.2015, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

Trasa skrócona linii 70, więc pewnie jakiś chwaściasty dodatek. Zniknęło to chyba jakoś na początku nowego stulecia, a może trochę wcześniej, bo w styczniu 2001 z tego co widzę już jej nie ma.

Autor:  memphis [ Śr 25.03.2015, 10:27 ]
Tytuł:  Re: Propozycje nowych linii

P Śl napisał(a):
Trasa skrócona linii 70, więc pewnie jakiś chwaściasty dodatek. Zniknęło to chyba jakoś na początku nowego stulecia, a może trochę wcześniej, bo w styczniu 2001 z tego co widzę już jej nie ma.


Najprawdopodobniej linia 3 została zawieszona 1 września 1999 r. ZTCP to miało toto 3 pary kursów rano i popołudniu (biska), co godzinę.

Strona 59 z 62 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/