Teraz jest Śr 19.12.2018, 15:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Cz 11.06.2015, 15:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2821
W innym wątku dyskutujemy sobie o zmianach w Sosnowcu, a tymczasem proponowane zmiany wysuwa też profil na FB Zlikwidujmy KZK GOP:
https://www.facebook.com/ZlikwidujmyKZK ... 70/?type=1
Cytuj:
Z cyklu:
CO W PLANIE REORGANIZACJI>>>
"Nocna komunikacja tramwajowa Bytomia-szansa na zbudzenie miasta".
Bytom jest miastem o ogromnym potencjale komunikacyjnym.
Ma tylko jeden mankament.Jako tak duże miasto zamiera nocą...
Jednym z powodów dla którego tak się dzieje,jest fakt,że nie ma atrakcyjnej oferty komunikacji nocnej.
Typowy Bytomianin śpi więc w nocy zamiast przemieszczać się i korzystać z uroków nocnego miasta,przynajmniej w weekendy.
W planie reorganizacji proponujemy dla Bytomia rozbudzanie miasta za pomocą tramwajów i wprowadzenie tzw."Systemu Bocholckiego" czyli odjeżdząjących pojazdów o jedym czasie we wszystkich kierunkach.
Daje on możliwość skomunikowania wszystkich dzielnic miasta ze sobą.
Jako,że plan reorganizacji transportu ma podzielić systemy wewnętrzne i regionalny (wspólny),numeracja linii nocnych poruszających się po jednym mieście będzie oznaczona "NC" od Nocny City a łączących miasta "NR" od Nocny Regionalny.
W Bytomiu punktem centralnym będzie idealnie zlokalizowany Plac Sikorskiego,popularnie zwany "Sikorakiem".
Odjazdy wszystkich linii odbywać się będą o pełnej godzinie od 23:00 do 5:00 lub 00:00 - 4:00.
W weekendowe noce z pt/sb oraz sb/nd z taktem co godzinę lub 30 minut.
Przyjazdy nastąpią zawsze 10 minut przed pełną godziną lub odpowiednio 10 minut przed każdą połową godziny.
A oto "robocze" przykładowe numery linii,trasy i czas przejazdu:
NC1>Biskupice Pętla:
Czas przejazdu:tam>23min,powrót>23min.
Odjazdy powrotne: X:27.
(Linia łącznikowa z linią nocną miasta Zabrze).
NC2>Bytom Łużycka :
Czas przejazdu:tam>9min,powrót>12min.
Odjazdy powrotne: X:28.
(Linia z możliwością kontynuowania podróży autobusem nocnym do Miechowic i dalszych północnych dzielnic Bytomia).
NC3>Bytom Powstańców:
Czas przejazdu:tam>8min,powrót>10min.
Odjazdy powrotne: X:40.
(Linia z możliwością kontynuowania podróży autobusem nocnym do Piekar i Radzionkowa).
NC4>Łagiewniki Targowisko:
Czas przejazdu:tam>11min,powrót>11min.
Odjazdy powrotne: X:39.
(Linia z możliwością przesiadki na nocną,tramwajową linię wewnętrzną miasta Świętochłowice).
NC5>Łagiewniki Zajezdnia:
Czas przejazdu:tam>12min,powrót>14min.
Odjazdy powrotne: X:36.
(Linia dojazdowa do czynnego 24h/dobę hipermarketu TESCO).
NC6>Stroszek Zajezdnia:
Czas przejazdu:tam>22min,powrót>22min.
Odjazdy powrotne: X:28.
(Linia z możliwościa kontynuowania podróży autobusem nocnym do Tarnowskich Gór i Radzionkowa oraz północnych dzielnic Bytomia).
Dodatkowo będą kursowały linie nocne regionalne oznaczone przed numerem:"NR" czyli 5,6 i 7.
Linie wewnętrzne będą kursowały tylko w weekendy oraz w dni imprez w mieście a regionalne codziennie.
Propozycja ta będzie jeszcze dokładniej analizowana a podane przykłady mają posłużyć szerszej dyskusji.
ZBUDZ SIĘ BYTOMIU :D!!!


https://www.facebook.com/ZlikwidujmyKZK ... 61/?type=1
Cytuj:
Z cyklu:
CO W PLANIE REORGANIZACJI>>>
"Bytom jako łakomy kąsek w nowej,franczyzowej organizacji transportu publicznego w konurbacji śląsko-dąbrowskiej".
Bytom już od czasów gdy był niemieckim miastem,miał specyficzny,wręcz autonomiczny,układ połączeń komunikacyjnych.
Wtedy miasto powiatowe.Trzeba było więc zapewnić odpowiedni dojazd do niego z najodleglejszych miejscowości powiatu.
Podstawowym środkiem komunikacji stały się tramwaje.
Można z całą odpowiedzialnością powiedzieć,że jezdziły one "zewsząd-dowsząd".
Dziś pomimo likwidacji sporych odcinków,jego sieć tramwajowa wciąż jest imponująca i rokuje nowymi kierunkami rozwoju.
Bytom należy do miast tzw."wielkiej trójki".
Zajmuje 3-cie miejsce,wśród miast o największej ilości autobusowych linii poruszających się wewnątrz granic,kolejno po Katowicach i Gliwicach.
Nic więc dziwnego,że wzbudza on zainteresowanie,ze względu na to,kto byłby na jego terenie przewoznikiem.
Wiemy doskonale,że po likwidacji PKM Bytom,notabene do takiego stanu rzeczy przyczynił się również KZK GOP,jest ogromnym miastem pozbawionym własnego przewoznika komunalnego.
W nowym planie reorganizacji,planuje się dla tego miasta osobny system komunikacyjny.
Kto wie,może do niego dołączy któreś z sąsiednich miast.
W skrócie miasto nadaje nazwę systemowi i ogłasza długoletni przetarg a potem zarządza nim.
W tym właśnie miejscu zaczyna się wielka ciekawość,kto do takiego przetargu przystapi i kto go wygra...
Najlepiej powiadomić wszystkich poważnych graczy na światowych rynkach w dziale transportu publicznego oraz regionalnych kontrahentów z wielu krajów.
To w granicach 100-200 firm.
Bytom zasługuje na to aby odzyskać swoją dawną świetność.
Impulsem do tego na pewno byłby samorządny system komunikacyjny.
System,który nada nowy bieg przyszłości...


Więcej cytować mi się nie chce, póki co poddaję pod dyskusję kwestię Bytomia, jak ktoś jest zainteresowany wybitnym pierdzieleniem miłośnika (łącznie z pomysłem linii T4 Gliwice - Stadion Śląski), zapraszam. Linki są publiczne, konto niepotrzebne.

_________________
Tak się zastanawiałem,
czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją
kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz

To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Cz 11.06.2015, 20:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13399
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Panie, litości, Przestań pan wklejać wypociny tego niepiśmiennego głupka.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Cz 11.06.2015, 21:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
adam86 napisał(a):
Panie, litości, Przestań pan wklejać wypociny tego niepiśmiennego głupka.
E tam, fajne to jest. Ino nie do propozycji nowych linii tylko do śmiesznych głupot, czy jak ten wątek w bufecie się zwie. Nocka tramwajowa z pl. Sikorskiego na Piekarską, skomunikowana z autobusem do Radzionkowa, LOL94.

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Śr 24.06.2015, 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 858
Cytuj:
W planie reorganizacji proponujemy dla Bytomia rozbudzanie miasta za pomocą tramwajów i wprowadzenie tzw."Systemu Bocholckiego" czyli odjeżdząjących pojazdów o jedym czasie we wszystkich kierunkach.

Nie znam człowieka, ale wydaje mi się, że autorem tego systemu jest S. Bareja. Jeśli nie mylę faktów, to w jednym z odcinków Alternatyw 4 jest scena z fajrantu na budowie serpentyn Wisłostrady. Wszystkie małe fiaty właśnie w ten sposób ruszają i rozwożą strudzonych budowlańców po blokowiskach Ursynowa, Żoliborza i co tam jeszcze mają.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Pt 11.03.2016, 21:27 

Dołączył(a): Wt 24.02.2015, 14:03
Posty: 6
Jak dla mnie mogłaby powstać pospieszna linia autobusowa łącząca Zabrze i Bytom z jednym z wariantów trasy:
- przez Plac Teatralny - Droga 88 - Miechowice Plejada;
- przez Plac Krakowski - Biskupice - Droga 88 - Miechowice Plejada;
- przez Plac Krakowski - Biskupice - Bobrek;
Byłaby to świetna alternatywa dla okrężnej linii nr 14 (czas przejazdu: 50 min), linii tramwajowej nr 5 (czas przejazdu: 35 min) oraz świetne uzupełnienie oferty przewozowej:
- aktualnie nie ma połączenia z Zabrza do centrum handlowego Miechowice Plejada;
- najszybsze autobusowe połączenie centrum Zabrza z Biskupicami (7-10 min);
- najszybsze autobusowe połączenie centrum Zabrza z centrum Bytomia (30-35 min);
Co o tym myślicie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Pt 11.03.2016, 22:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
acclaim napisał(a):
Byłaby to świetna alternatywa dla okrężnej linii nr 14 (czas przejazdu: 50 min), linii tramwajowej nr 5 (czas przejazdu: 35 min) oraz świetne uzupełnienie oferty przewozowej:

35 min. dla T5 to nie jest zły czas. W przypadku remontu torowiska i priorytetu na światłach dla tramwaju na Twojej linii nie będziesz mieć żadnego zysku.
acclaim napisał(a):
- aktualnie nie ma połączenia z Zabrza do centrum handlowego Miechowice Plejada;

A po co? Za mało hipermarketów tam w Zabrzu macie? Zresztą do marketów 99% ludzi jeździ samochodami, bo mało komu chce się z pakunkami tarabanić autobusem.
acclaim napisał(a):
- najszybsze autobusowe połączenie centrum Zabrza z Biskupicami (7-10 min);

Patrz akapit 1.
acclaim napisał(a):
- najszybsze autobusowe połączenie centrum Zabrza z centrum Bytomia (30-35 min)

Już kiedyś za czasów WPK coś takiego było, linia Z. Jakoś nie wytrzymała próby czasu.
acclaim napisał(a):
Co o tym myślicie?

Że najlepszym wyjściem jest szybki tramwaj.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Pt 11.03.2016, 22:23 

Dołączył(a): Wt 24.02.2015, 14:03
Posty: 6
Szybki tramwaj w Zabrzu jest niestety mało realną perspektywą. Zresztą linia tramwajowa nr 5 nie jest pospieszna i zatrzymuje się na każdym przystanku. W takim razie zaproponowałem także inny wariant trasy (przystanki Zabrze Goethego - Zabrze Plac Teatralny - Zabrze Gdańska - Miechowice Plejada - Karb - Bytom Łużycka - Bytom Wrocławska - Bytom Dworzec) przez ścisłe centrum Zabrza.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: So 12.03.2016, 0:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4076
Lokalizacja:
Ligota
acclaim napisał(a):
Szybki tramwaj w Zabrzu jest niestety mało realną perspektywą. Zresztą linia tramwajowa nr 5 nie jest pospieszna i zatrzymuje się na każdym przystanku.

Taka rola linii tramwajowej. A co do realności perspektywy - w życiu bym nie pomyślał, że linia T15 będzie "szybkim tramwajem". A dziś za taki jest uważana ;-)
acclaim napisał(a):
W takim razie zaproponowałem także inny wariant trasy (przystanki Zabrze Goethego - Zabrze Plac Teatralny - Zabrze Gdańska - Miechowice Plejada - Karb - Bytom Łużycka - Bytom Wrocławska - Bytom Dworzec) przez ścisłe centrum Zabrza.

Dla kogo? Komu zależy na szybkości, ten kupi samochód i nie będzie pił alkoholu. A dla MKM-a im dłużej, tym lepiej. A pijanemu wszystko jedno, byle dojechać z punktu startowego do docelowego, niezależnie od czasu ;-)

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: So 12.03.2016, 6:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 858
Egon napisał(a):
acclaim napisał(a):
Co o tym myślicie?

Że najlepszym wyjściem jest szybki tramwaj.

Wystarczy wykorzystać lepiej tory na Mikulczyckiej a potem to to wpuścić na kolejowe i Bytom Centrum w 15 minut :-)
Wiem, wiem, nie da się.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: So 12.03.2016, 10:25 

Dołączył(a): Pn 21.02.2005, 16:13
Posty: 974
Lokalizacja:
Sosnowiec
acclaim napisał(a):
Szybki tramwaj w Zabrzu jest niestety mało realną perspektywą. Zresztą linia tramwajowa nr 5 nie jest pospieszna i zatrzymuje się na każdym przystanku.
Na 5-tce są stosunkowo duże odległości pomiędzy przystankami. Gdyby do najbliższego projektu unijnego dodać remont odcinków Zabrze Prof. Religi - Biskupice Młyńska i całego odcinka od pętli w Biskupicach do Bobrka oraz skrócić czas oczekiwania na światłach w centrum Zabrza, Szombierkach i centrum Bytomia to czas przejazdu pomiędzy Placem Wolności w Zabrzu a Placem Sikorskiego w Bytomiu wynosiłby mniej niż 30 minut.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: So 12.03.2016, 20:50 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2024
Lokalizacja:
Katowice
Vanessa00 napisał(a):
Wystarczy wykorzystać lepiej tory na Mikulczyckiej a potem to to wpuścić na kolejowe i Bytom Centrum w 15 minut :-)
Wiem, wiem, nie da się.

No bo i jak mogłoby się dać puścić tramwaj po torach kolejowych w regionie, gdzie nie da się wprowadzić jednego biletu dla całej sieci komunikacyjnej. A tak na serio, to chyba GOP jest doskonałym miejscem, gdzie na wielu trasach tramwaje dwusystemowe doskonale spełniałyby swoją funkcję i ten przykład to pokazuje.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Nd 13.03.2016, 11:52 

Dołączył(a): Nd 8.02.2015, 12:24
Posty: 202
Sam kiedyś rzuciłem gdzieś na forum takim pomysłem, ale w sumie nie miałem pomysłu którędy. Przez ten rok poprawiło się nieco torowisko na trasie linii T5 oraz doinwestowano trochę w tabor, gdzie już nie jeżdżą największe rupiecie, są trzy Bety, sporo zmodernizowanego taboru, jedyne co razi, to te solówki - jednak z wejściem Helmutów jest ich jeszcze mniej. I faktycznie, zamiast babrać się z kolejną linią autobusową, lepiej byłoby skupić się na wyremontowaniu kolejnych odcinków T5 połączonych z priorytetem dla tramwaju, bo w pewnych miejscach stoi dość długo - za długo. Wtedy z czasem przejazdu między miastami dałoby się zejść niżej, przez co linia autobusowa wiele zysku by nie dała, co czyni ją bezsensową.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Pn 14.03.2016, 1:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 2.11.2008, 11:52
Posty: 843
Lokalizacja:
Bytom - Miechowice
Jak to latwo sie mowi, zrobia priorytet i bedzie super. Od tyle lat mowi sie o priorytetach, a jakos do dzis nie widac tego w terenie. Za sygnalizacje w kazdym miescie odpowiada inny organ. W naszym kochanym grajdolku jest to kolosalny problem i nigdy na pelnej trasie takiej 6 nie doczekamy sie porozumienia niestety. Co bylo przy remoncie przejazdu na Zalezu. Mowiono o priorytecie, i skonczylo sie na tym, ze stwierdzono ze jest tam zbyt duzy ruch samochodow i sie nie da. Tramwaj musi tam caly cykl odczekac zeby dostac kilku sekundowa pionowa kreche. Dla mnie remont T6 to kasa wyrzucona w bloto jesli w koncu tam czas przejazdu nie zostanie skrocony o 10-15min, a da sie spokojnke to uzyskac. Za to w gazetach TS sie lansuje jak to komfort podrozy sie podniosl. No chyba tylko w Pesach, ktore sa na tyle szczelne ze w zime da sie nie zamarznac, mniej pobuja, a reszta bez zmian, jezdzij bo musisz. Nie jezdzisz to trudno, miasta spolke i tak utrzymuja, pasazer zlo konieczne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Pn 14.03.2016, 8:40 

Dołączył(a): Nd 8.02.2015, 12:24
Posty: 202
W Zabrzu rok temu też się mówiło o priorytecie dla tramwajów na trasie T1/T4 jak pamiętam, również nic z tego nie wyszło. Wiadomo, że nie wszędzie da się bezwzględnie puścić tramwaj jako pierwszy, jednak sytuacje, gdy tramwaj potrafi stać kilka minut na światłach (np. T3 czy T5 po obsłudze przystanków Plac Teatralny/Prof. Religi, tam czasami szybciej pieszo jestem, niż tramwaj który ma do pokonania ten niezbyt długi odcinek) są śmieszne. Nie wiem gdzie wyżej wymienione tramwaje pokonują tą trasę między przystankami w minutę, chyba gdy im się uda wstrzelić w cykl.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Wt 15.03.2016, 19:32 

Dołączył(a): Pn 21.02.2005, 16:13
Posty: 974
Lokalizacja:
Sosnowiec
PKM b napisał(a):
No chyba tylko w Pesach, ktore sa na tyle szczelne ze w zime da sie nie zamarznac
Może i są szczelne, ale przez ciągle działający zimny nawiew można w nich zmarznąć dużo bardziej niż w jakimkolwiek innym wozie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Śr 1.06.2016, 6:48 

Dołączył(a): Wt 13.10.2015, 7:19
Posty: 87
a propo nowych linii.
Zastanawiało mnie dlaczego na ciągu (Gliwie) - Pyskowice - Brynek - Tworóg nie ma żadnej linii autobusowej, choćby z 4 kursami dziennie.
Wioski się rozwijają, coraz więcej osób dojeżdża, w Brynku jest Technikum Leśnicze a może nie każdy miejsca na miejscu - nikt nie dojeżdża od strony Pyskowic i Gliwic?
Nie ma nawet szans na podróż z przesiadką - chyba, że przez....Tarnowskie Góry.

Winą jest istnienie na styku KZKGOP i MZKP?

Może zamiast tworzyć jakieś linie które kluczą po wioskach (w okolicy Pyskowic chyba są takie), lepsze byłoby zapewnienie czegokolwiek na ciągach komunikacyjnych?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Śr 1.06.2016, 9:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13399
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Krix napisał(a):
a propo nowych linii.
Zastanawiało mnie dlaczego na ciągu (Gliwie) - Pyskowice - Brynek - Tworóg nie ma żadnej linii autobusowej, choćby z 4 kursami dziennie.

Ja myslę, że 4 razy na godzinę!


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Śr 1.06.2016, 10:21 

Dołączył(a): Wt 13.10.2015, 7:19
Posty: 87
adam86 napisał(a):
Ja myslę, że 4 razy na godzinę!


bez przesady i jeszcze może pojemnym autobusem zamiast minibusa? :P
zwłaszcza, że pewnie zrobiliby x:14, x:15:x:18,x:19
(a potem nie ma kasy na autobusy tam gdzie nie ma czym jeździć poza własnym samochodem/rowerem; choć samorządy ostro kasą sypią - ludzie muszą pchać się do miast samochodem bo parkingów na obrzeżach by przesiąść się na komunikację publiczną też nie ma)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Śr 1.06.2016, 11:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13399
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Czy móglbys sobie darowac te wypociny?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje nowych linii
Napisane: Śr 1.06.2016, 12:05 

Dołączył(a): Wt 13.10.2015, 7:19
Posty: 87
Temat jest o propozycjach nowych tras.

Wiem z rozmów z osobami mieszkającymi przy tej trasie, że takich połączeń im brakuje i zgadzam się z opinią, że byłoby to przydatne.

Nie widzę powodu by się z tego naśmiewać na zasadzie "może 4 razy na godzinę".

Być może kasę można wydać gdzie indziej na coś bardziej potrzebnego (choć w KZKGOP istnieje wiele dziwniejszych rzeczy) ale spodziewałem się, że od tego jest ten wątek by takie rzeczy tu zamieszczać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności