Teraz jest Cz 28.03.2024, 11:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Wt 3.09.2013, 7:37 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
motley napisał(a):
Kolejnosc wjazdu na ten odcinek wynikała z rozkładu, 17 zawsze miała odjazd z Targowiska w kierunku pętli minutę po 11.


No patrz, na to w sumie nie zwróciłem uwagi. No to wyjaśnia ewentualne oczekiwanie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Wt 3.09.2013, 10:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1433
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Strzyż napisał(a):
memphis napisał(a):
Za to dodatkowe mijanki na 11, 9, czy innym 27 bardzo by się przydały, ale ich nie ma.


Na 27 to przede wszystkim torowisko powinno iść do szybkiej modernizacji.


Odnoszę wrażenie, że decyzja w tej sprawie już zapadła. Teraz czekamy, aż stan techniczny pozwoli uprawomocnić decyzję o likwidacji odcinka Dańdówka - Kazimierz. Zresztą - swego czasu sugerowano już miastu Sosnowiec, by dla obniżenia dotacji zawiesiło właśnie tą linię.


Mam szczerą nadzieję, że się mylisz, bo ten odcinek T27 to jednak jest bardzo istotny, jeśli chodzi o komunikację we wschodniej części Sosnowca...

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Wt 3.09.2013, 23:01 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
Połączenie przesiadkowe opierające się na dwóch liniach często kursujących. Jeżeli środki jakie chcesz przeznaczyć na tworzenie dublującej oferty przeznaczyłbyś na poprawę istniejącej oferty (wzmocnienie tramwaju T22, wzmocnienie autobusu 42), efekt końcowy będzie znacznie lepszy. A ta niewielka grupa osób pojedzie po prostu nie 10 minut dłużej, a 20 minut dłużej. Dąbrowa i Bytom to nie są miasta, które wykazują względem siebie jakieś silne ciążenie.

Czyli rozumiem, że ma to być autobus 42 co 10min i tak samo kursujący T22. O ile tramwaj z taką częstotliwością powinien jeździć i sądzę, że nawet obecnie nie jeździłby pusty (przynajmniej w godz. szczytu) o tyle ten autobus nie miałby wielu pasażerów, bo jak sam piszesz Bytom i DG nie wykazują względem siebie silnych ciążeń, ale chyba dotyczy to także relacji Bytom - Będzin. Ci którzy obecnie podróżują tylko pomiędzy Bytomiem a Będzinem (Czeladzią) korzystają w dużym stopniu z linii 42 (pozostałymi czas przejazdu jest znacznie mniej atrakcyjny, czasami kallkuluje się gdy na 42 trzeba długo czekać). Autobus tej linii dużych ilości pasażerów nie przewozi i znaczne zwiększenie częstotliwości nie spowoduje radykalnego wzrostu tej liczby nawet, gdyby zaczęli z niego korzystać wszyscy dojeżdżający pomiędzy Bytomiem a DG przez Katowice. Połączenie jakie proponujesz w najmniejszym stopniu nie będzie konkurencyjne wobec samochodu.
Cytuj:
Zresztą - ten autobus przyspieszony będzie miał i tak podobny czas przejazdu, jak przesiadkowe połączenie kolejowe przez Katowice.

Według "Googli" wyszło mi 23,2km, czas przejazdu samochodem 37min, przy czym trasa narysowała sie dość ciekawie, bo przez Piaski. Autobus powinien jechać przez Syberkę więc byłoby bardzo podobnie. Doliczając zatrzymanie na kilku przystankach powinien tę trasę pokonać w 45 do 50min. W takim czasie pociągiem nie dojedziesz. Mówimy tu o sytuacji aktualnej, bo gdyby pociąg na trasie Bytom- K-ce jechał równie szybko jak na odc. K-ce - DG (gdzie też mógłby jeszcze szybciej niż obecnie) oraz gdyby istniała integracja taryfowo-biletowa, to pewnie nie byłoby o czym dyskutować.
Cytuj:
Cechą środowiska miłośniczego jest wymyślanie różnych egzotycznych relacji, które potem nie chcą bronić się ekonomicznie.

A wiesz co byłoby najbardziej racjonalne ekonomicznie - całkowita likwidacja komunikacji zbiorowej za wyjątkiem najsilniej obciążonych ciągów (tak w odniesieniu do komunikacji miejskiej jak i dalekobieżnej) poprzez pozostawienie jej tylko w postaci prywatnych linii autobusowych, linii kolejowych łączących ze sobą wyłącznie wielkie miasta oraz metra w wielkich miastach. Tą ekonomiczną drogą poszły przecież kiedyś kraje "dzikiego zachodu" czyli kontynentu amerykańskiego, a obecnie podążają kraje dziczejącego wschodu i niestety u nas w niektórych przypadkach też zmierza sie w tym kierunku. Czy tego pragniemy ? Jeśli nie to musimy pogodzić się z tym, że mogą w KM istnieć linie opłacalne, nawet przynoszące zysk, a jednocześnie muszą funkcjonować linie zawsze deficytowe, co wcale nie oznacza, że zbędne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Wt 3.09.2013, 23:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
aso napisał(a):
Zresztą - ten autobus przyspieszony będzie miał i tak podobny czas przejazdu, jak przesiadkowe połączenie kolejowe przez Katowice.
Mówimy tu o sytuacji aktualnej, bo gdyby pociąg na trasie Bytom- K-ce jechał równie szybko jak na odc. K-ce - DG (gdzie też mógłby jeszcze szybciej niż obecnie) oraz gdyby istniała integracja taryfowo-biletowa, to pewnie nie byłoby o czym dyskutować.

Bezpośrednia relacja KŚ Bytom - DG jak na razie istnieje, czas przejazdu 47 minut. Tyle, że jest to sytuacja przejściowa i godziny przyjazdów/odjazdów nijak nie są dopasowane do czasów rozpoczynania i kończenia się zmian w zakładach pracy. Pospieszny czy nawet tylko przyspieszony autobus po cięciwie tego łuku wg moich obliczeń mógłby pokonać taką relację w 33 minuty bez obsługi Brzezin Śl., z obsługą - 37 minut.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Śr 4.09.2013, 0:04 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
Pospieszny czy nawet tylko przyspieszony autobus po cięciwie tego łuku wg moich obliczeń mógłby pokonać taką relację w 33 minuty bez obsługi Brzezin Śl., z obsługą - 37 minut.

Aż takim optymistą nie jestem. Nie wiem, jak to obliczyłeś, ale czy uwzględniłeś konieczność przestrzegania przepisów (rozkład jazdy powinien to uwzgledniać), a w tym fakt, że cały odcinek od skrzyżowania z drogą do Siemianowic w Bańgowie, aż do końca Czeladzi trzeba jechać 50km/h (z wyjątkiem krótkiego odcinka, na którym trudno rozpędzić się do 60-ki), a w tym przez cały Bańgów 40km/h. Tylko, z drugiej strony z tym absurdem należałoby powalczyć, podejrzewam, że głównym celem tych ograniczeń (nie mówiąc o 40-ce w Bańgowie, bo to już jest bardzo dawno, pewno kiedyś tam rozjechano kurę sołtysa;-) ) jest zmaksymalizowanie czasu przejazdu drogą stanowiącą alternatywę względem płatnej autostrady Wrocław - Kraków.
Cytuj:
Bezpośrednia relacja KŚ Bytom - DG jak na razie istnieje, czas przejazdu 47 minut.

Tu akurat na stałe, regularne połączenia bezpośrednie na ma co liczyć, nie byłoby to realne. Nie mniej dowodzi to, że stworzenie w regionie sieci prawdziwej SKM zintegrowanej z całym systemem komunikacyjnym rozwiązałoby wiele problemów komunikacyjnych, także i ten o którym rozmawiamy. Bo wystarczyłyby odpowiednio zsynchronizowane i o dużej częstotliwości linie ; Zawiercie - Gliwice, Dąbrowa Górn - Tychy, (Tarnowskie G) Bytom - Mysłowice (Oświęcim). Z tym, że na niektórych odcinkach koniecznym byłoby zwiększenie prędkości.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Śr 4.09.2013, 0:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Aż takim optymistą nie jestem. Nie wiem, jak to obliczyłeś, ale czy uwzględniłeś konieczność przestrzegania przepisów (rozkład jazdy powinien to uwzgledniać), a w tym fakt, że cały odcinek od skrzyżowania z drogą do Siemianowic w Bańgowie, aż do końca Czeladzi trzeba jechać 50km/h (z wyjątkiem krótkiego odcinka, na którym trudno rozpędzić się do 60-ki), a w tym przez cały Bańgów 40km/h. Tylko, z drugiej strony z tym absurdem należałoby powalczyć, podejrzewam, że głównym celem tych ograniczeń (nie mówiąc o 40-ce w Bańgowie, bo to już jest bardzo dawno, pewno kiedyś tam rozjechano kurę sołtysa;-) ) jest zmaksymalizowanie czasu przejazdu drogą stanowiącą alternatywę względem płatnej autostrady Wrocław - Kraków.

Fizyka-mechanika na poziomie 6. klasy szkoły podstawowej (przynajmniej w moich czasach):
t = S/v
S = 22 km
v = 40 km/h
22/40 = 0.55
0,55 * 60 = 33
(jeśli S = 24,4 km, to t = 36,6 min.)

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Śr 4.09.2013, 7:04 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Egon napisał(a):
Fizyka-mechanika na poziomie 6. klasy szkoły podstawowej (przynajmniej w moich czasach):
t = S/v
S = 22 km
v = 40 km/h
22/40 = 0.55
0,55 * 60 = 33
(jeśli S = 24,4 km, to t = 36,6 min.)


Wstaw 30 km/h, to będzie bliższe prawdy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Śr 4.09.2013, 7:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
Mówimy tu o sytuacji aktualnej, bo gdyby pociąg na trasie Bytom- K-ce jechał równie szybko jak na odc. K-ce - DG (gdzie też mógłby jeszcze szybciej niż obecnie) oraz gdyby istniała integracja taryfowo-biletowa, to pewnie nie byłoby o czym dyskutować.


Ale pociąg z Bytomia do Katowic generalnie nie jedzie specjalnie długo już teraz- ok. 30 min to nie jest aż tak długo. Oczywiście można go jeszcze skrócić doprowadzając odcinek z Chorzowa Miasta do Chorzowa Starego do sensownego stanu.

Cytuj:
A wiesz co byłoby najbardziej racjonalne ekonomicznie - całkowita likwidacja komunikacji zbiorowej za wyjątkiem najsilniej obciążonych ciągów (tak w odniesieniu do komunikacji miejskiej jak i dalekobieżnej) poprzez pozostawienie jej tylko w postaci prywatnych linii autobusowych, linii kolejowych łączących ze sobą wyłącznie wielkie miasta oraz metra w wielkich miastach. Tą ekonomiczną drogą poszły przecież kiedyś kraje "dzikiego zachodu" czyli kontynentu amerykańskiego, a obecnie podążają kraje dziczejącego wschodu i niestety u nas w niektórych przypadkach też zmierza sie w tym kierunku. Czy tego pragniemy ? Jeśli nie to musimy pogodzić się z tym, że mogą w KM istnieć linie opłacalne, nawet przynoszące zysk, a jednocześnie muszą funkcjonować linie zawsze deficytowe, co wcale nie oznacza, że zbędne.


No ale możemy połączyć Bytom z Tychami i Knurowem linią bezpośrednią, tylko po co? Prawda jest taka, że ilość linii przyspieszonych w GOPie jest poniekąd efektem słabości kolei.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Śr 4.09.2013, 8:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
viator napisał(a):
Wstaw 30 km/h, to będzie bliższe prawdy.

Od linii pospiesznej/przyspieszonej oczekuję większej średniej prędkości ;-) Po takiej zmianie dostalibyśmy odpowiednio 44 i 49 minut, ale to jest prędkość dla linii zwykłej, której od Czeladzi nie ma sensu puszczać równolegle z T22.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Śr 4.09.2013, 8:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Ale pociąg z Bytomia do Katowic generalnie nie jedzie specjalnie długo już teraz- ok. 30 min to nie jest aż tak długo. Oczywiście można go jeszcze skrócić doprowadzając odcinek z Chorzowa Miasta do Chorzowa Starego do sensownego stanu.

No przecież jeden tor niedawno był skończony, teraz remontują drugi. Z tym, że tam chyba na tych łukach i tak nie będzie większej szlakowej jak 50 kmh. Bardziej mnie zastanawia dlaczego od Miasta do Batorego jest tylko 50 kmh.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Śr 4.09.2013, 9:09 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Egon napisał(a):
Od linii pospiesznej/przyspieszonej oczekuję większej średniej prędkości ;-) Po takiej zmianie dostalibyśmy odpowiednio 44 i 49 minut, ale to jest prędkość dla linii zwykłej, której od Czeladzi nie ma sensu puszczać równolegle z T22.


Ale dzisiaj zwykłe 42 ma prędkość komunikacyjną ok. 25 km/h. Sama eliminacja przystanków nie pozwoli na zwiększenie do 40 km/h.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Śr 4.09.2013, 9:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
No przecież jeden tor niedawno był skończony, teraz remontują drugi. Z tym, że tam chyba na tych łukach i tak nie będzie większej szlakowej jak 50 kmh. Bardziej mnie zastanawia dlaczego od Miasta do Batorego jest tylko 50 kmh.


No ale tam na tym nowym torze ten pociąg jedzie bardzo wolno- najgorzej jest zaraz za dworcem Chorzów Stary. Między Miastem a Batorym masz sytuację taką, że mniej więcej do przejazdu na Strzelców Byt. pociąg snuje się dalej po remontowanym odcinku a przejazd na dwa tory jest kawałek za przejazdem. Dopiero tam przyspiesza.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Śr 4.09.2013, 9:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ale szlakowa tam wynosi tylko 50 kmh. A ograniczenie czasowe do 30kmh.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Śr 4.09.2013, 23:05 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
viator napisał(a):
Sama eliminacja przystanków nie pozwoli na zwiększenie do 40 km/h.

Tak, sama eliminacja przystanków nie wystarczy. Należy jednak przyjrzeć się dokładniej, czy rozkład zakładający prędkość komunikacyjną 25km/h nie jest zbyt asekurancki i czy tak jak to ma miejsce na wielu innych odcinkach linii KZK GOP nie wymusza na kierowcach jazdy z prędkością mniejszą niż dopuszczalna na określonych odcinkach trasy. No i jeszcze - o czym już pisałem - należałoby zwiększyć limit prędkości na niektórych odcinkach tej drogi. Trzeba też uwzględnić pominięcie Dąbrówki Wlk.
Jeśli nadal ktoś wątpi w możliwość dużego zysku czasu poprzez eliminację przystanków to proponuję porównać rozkład jazdy linii 29 na odc. Łaziska Górne - Katowice z dawniejszymi (bo obecnie to chyba nie ma już z czym) rozkładami autobusów PKS łączącymi te same miejsca, ciekaw jestem (niestety nie mogę na razie dotrzeć do źródła informacji) ile czasu na pokonanie trasy DG - Bytom potrzebował kiedyś jeżdżący tą trasą PKS relacji Kraków - Gliwice wjeżdżający po drodze na dworzec w Będzinie.
Daro85 napisał(a):
Ale pociąg z Bytomia do Katowic generalnie nie jedzie specjalnie długo już teraz- ok. 30 min to nie jest aż tak długo.

Nie skąd - 18km w ciągu pół godziny to nie specjalnie długo, zwłaszcza jak na pociąg w drugiej dekadzie XXIw -:)
Cytuj:
Prawda jest taka, że ilość linii przyspieszonych w GOPie jest poniekąd efektem słabości kolei.

Prawda, ale nie cała. Gdyby nie ta słabość kolei (na którą składa się wiele czynników technicznych jak i organizacyjnych), linie przyspieszone (wolałbym pospieszne) mogłyby nadal funkcjonować, tylko w znacznie zmienionych relacjach, ot chociażby ze wspomnianego Knurowa, może nie do Bytomia ale do Katowic na pewno by się przydała, a także na tych trasach na których obecnie szybki dojazd zapewniają prywatne minibusy. Chyba dla pasażerów byłoby lepiej gdyby były to linie działające w ramach systemu taryfowo-biletowego KZK GOP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Śr 4.09.2013, 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Ale pociąg z Bytomia do Katowic generalnie nie jedzie specjalnie długo już teraz- ok. 30 min to nie jest aż tak długo.

Nie skąd - 18km w ciągu pół godziny to nie specjalnie długo, zwłaszcza jak na pociąg w drugiej dekadzie XXIw -:)

36 km/h - 10 razy wolniej niż TGV/AGV ;-) Z taką prędkością (a nawet nieco większą) biegnie Usain Bolt...

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Cz 5.09.2013, 7:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Egon napisał(a):
Ludw_K napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Ale pociąg z Bytomia do Katowic generalnie nie jedzie specjalnie długo już teraz- ok. 30 min to nie jest aż tak długo.

Nie skąd - 18km w ciągu pół godziny to nie specjalnie długo, zwłaszcza jak na pociąg w drugiej dekadzie XXIw -:)

36 km/h - 10 razy wolniej niż TGV/AGV ;-) Z taką prędkością (a nawet nieco większą) biegnie Usain Bolt...


A co wy gadacie- ten czas trzeba odnieść do czasu przejazdu innymi środkami transportu, a nie do "warunków obiektywnych", bo już na innym forum jest kosmita, który uważa, że pociąg z Katowic do TG powinien jechać 30 min- powodzenia...
I tak:
tramwaj: 45 min
autobus: 30 min (1 min dłużej :P)
auto: zależnie od trasy od 20 min do nawet 1,5 h ;).

A co najlepsze pociąg ma jeszcze jakieś tam rezerwy czasu, więc wydaje się, że mógłby dojechać w czasie o przynajmniej 5-10 min krótszym. Czekamy z utęsknieniem na koniec remontu w Chorzowie.

A tak nawiasem TGV na trasie Paryż- Nicea wykręca Vk na poziomie 105 km/h ;). Kto nie wierzy- strona SNCF :P.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Cz 5.09.2013, 9:42 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Ludw_K napisał(a):
Tak, sama eliminacja przystanków nie wystarczy. Należy jednak przyjrzeć się dokładniej, czy rozkład zakładający prędkość komunikacyjną 25km/h nie jest zbyt asekurancki i czy tak jak to ma miejsce na wielu innych odcinkach linii KZK GOP nie wymusza na kierowcach jazdy z prędkością mniejszą niż dopuszczalna na określonych odcinkach trasy. No i jeszcze - o czym już pisałem - należałoby zwiększyć limit prędkości na niektórych odcinkach tej drogi. Trzeba też uwzględnić pominięcie Dąbrówki Wlk.


Nie wiem czy rozkład 42 jest zbyt asekurancki, ale prędkość komunikacyjna dla linii zwykłej równa 25 km/h nie wydaje się być szczególnie zaniżona, zwłaszcza w godzinach szczytu. Co do trasy Bytom - DG to pośpiech na pewno nie pojedzie z postulowaną przez Egona śr. prędkością 40 km/h, bo nawet jadąc samochodem będzie problem by taką średnią uzyskać (nawet łamiąc ograniczenia na Bańgowie).

Cytuj:
Jeśli nadal ktoś wątpi w możliwość dużego zysku czasu poprzez eliminację przystanków to proponuję porównać rozkład jazdy linii 29 na odc. Łaziska Górne - Katowice z dawniejszymi (bo obecnie to chyba nie ma już z czym) rozkładami autobusów PKS łączącymi te same miejsca, ciekaw jestem (niestety nie mogę na razie dotrzeć do źródła informacji) ile czasu na pokonanie trasy DG - Bytom potrzebował kiedyś jeżdżący tą trasą PKS relacji Kraków - Gliwice wjeżdżający po drodze na dworzec w Będzinie.


Do rozkładów PKS trzeba podchodzić z ostrożnością. Np. PKS z Sieradza do Zakopanego na przejechanie odcinka Bytom - Katowice (z przystankiem w Chorzowie) ma 20 minut (z TG do Katowic przejeżdża rzekomo w 35 minut!).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Cz 5.09.2013, 22:13 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
A co wy gadacie- ten czas trzeba odnieść do czasu przejazdu innymi środkami transportu, a nie do "warunków obiektywnych",

My gadamy o tym, jak współcześnie powinna wyglądać komunikacja zbiorowa, szczególnie jeśli zakłada się, że ma ona być konkurencyjna względem indywidualnej.
Cytuj:
A co najlepsze pociąg ma jeszcze jakieś tam rezerwy czasu, więc wydaje się, że mógłby dojechać w czasie o przynajmniej 5-10 min krótszym.

Przy obecnym stanie torów chyba nie (przynajmniej nie o 10min), coś tam w tym kierunku robi się, tylko zbyt mało i zbyt wolno. Tory powinny zostać doprowadzone do takiego stanu, by pociąg mógł jechać cały czas z prędkością 90-110km/h, może z wyjątkiem niektórych łuków, gdzie wymagałoby to zbyt daloko posuniętej przebudowy (praktycznie ze zmianą przebiegu torowiska), ale i w takich miejscach 70km/h powinno być możliwe do osiągnięcia.
viator napisał(a):
ale prędkość komunikacyjna dla linii zwykłej równa 25 km/h nie wydaje się być szczególnie zaniżona, zwłaszcza w godzinach szczytu.

Taka prędkość jest normalna dla linii przebiegającej prawie w całości przez teren zabudowany i przy tym z dużym zagęszczeniem przystanków. Powinna być znacznie większa dla linii mającej na 20km odcinku tylko kilka przystanków i gdy co najmniej jej połowa (lub jeszcze większa część) przebiega poza obszarem zabudowanym, lub nawet na takim obszarze, ale drogą na której względy bezpieczeństwa pozwalają na większy niż 50km/h limit prędkości. A taki właśnie charakter ma niemal cała trasa Bytom - Dąbrowa Górn, z tym, że na wielu jej odcinkach prędkości są przesadnie ograniczone. Nie jestem zwolennikiem ryzyka i bezpieczeństwo uważam za priorytet, ale proponuję porównać limity prędkości na tej trasie z trasą Katowice- Chorzów - Bytom, a chyba na tej drugiej nie dochodzi do wielu tragicznych wypadków. Co prawda na tej pierwszej nie ma wiele odcinków dwujezdniowych, to też tam prędkości muszą być mniejsze, ale nie do tego stopnia jak to ma miejsce obecnie.
Cytuj:
Do rozkładów PKS trzeba podchodzić z ostrożnością.

Czasami tak, jednakże porównanie odnośnie trasy Łaziska Górne - Katowice nie przyszło mi z "sufitu". Przez kilka lat jeździłem służbowo do Łazisk (a to akurat wypadło mi w okresie gdy nie miałem samochodu) i z praktyki bardzo dobrze poznałem różnicę w czasie jazdy 29 i PKS-u. Do Łazisk jechałem zawsze 29 ze względu na bliskość przystanku, ale za to w drodze powrotnej korzystałem najczęściej z PKS-u, różnica w czasie była naprawdę znacząca.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Cz 5.09.2013, 22:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Czasami tak, jednakże porównanie odnośnie trasy Łaziska Górne - Katowice nie przyszło mi z "sufitu". Przez kilka lat jeździłem służbowo do Łazisk (a to akurat wypadło mi w okresie gdy nie miałem samochodu) i z praktyki bardzo dobrze poznałem różnicę w czasie jazdy 29 i PKS-u. Do Łazisk jechałem zawsze 29 ze względu na bliskość przystanku, ale za to w drodze powrotnej korzystałem najczęściej z PKS-u, różnica w czasie była naprawdę znacząca.

Na tej trasie autobus miał, o ile się nie mylę, tylko dwa przystanki pośrednie - Piotrowice Famur i Mikołów dw. PKP, bo na Brynowie chyba nie stawał, a w każdym razie nie każdy. Też zdarzało mi się dość często korzystać z połączeń PKS, choć na krótszej trasie. 29/45 na odcinku Mikołów - Piotrowice ma czas przejazdu 15 minut, a PKSem jechało się niecałe 10. Ech, to se nevrati... :-(

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pt 6.09.2013, 7:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Ludw_K napisał(a):
My gadamy o tym, jak współcześnie powinna wyglądać komunikacja zbiorowa, szczególnie jeśli zakłada się, że ma ona być konkurencyjna względem indywidualnej.


No to wam udowodniłem, że tam czasami cudów nie potrzeba.
Cytuj:
Przy obecnym stanie torów chyba nie (przynajmniej nie o 10min), coś tam w tym kierunku robi się, tylko zbyt mało i zbyt wolno. Tory powinny zostać doprowadzone do takiego stanu, by pociąg mógł jechać cały czas z prędkością 90-110km/h, może z wyjątkiem niektórych łuków, gdzie wymagałoby to zbyt daloko posuniętej przebudowy (praktycznie ze zmianą przebiegu torowiska), ale i w takich miejscach 70km/h powinno być możliwe do osiągnięcia.


Nie jechałeś chyba nigdy tą trasą w ostatnich 2 latach, a wyciągasz jakieś śmieszne sądy. Między Chorzowem Starym a Bytomiem pociąg spokojnie jedzie z 70-80 km/h przez pola. Podobnie nie ma większych kłopotów od Batorego do Katowic. Najgorzej sytuacja wygląda między Starym a Miastem, ale tam trwa remont. Zobaczymy co będzie po, ale spokojnie czas można zmniejszyć. Tyle, ze 35 min z TG do Katowic nie będzie- nie ma szans. I proszę nie mylcie prędkości eksploatacyjnej z komunikacyjną, bo się gubi płaszczyzna porównania.

Cytuj:
Czasami tak, jednakże porównanie odnośnie trasy Łaziska Górne - Katowice nie przyszło mi z "sufitu". Przez kilka lat jeździłem służbowo do Łazisk (a to akurat wypadło mi w okresie gdy nie miałem samochodu) i z praktyki bardzo dobrze poznałem różnicę w czasie jazdy 29 i PKS-u. Do Łazisk jechałem zawsze 29 ze względu na bliskość przystanku, ale za to w drodze powrotnej korzystałem najczęściej z PKS-u, różnica w czasie była naprawdę znacząca.


Najszybciej miałbyś, gdybyś jechał taksą. Może warto dopłacić było? ;)

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności