Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Będzińskie rozkłady jazdy
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=2920
Strona 1 z 9

Autor:  monter [ Nd 18.08.2013, 21:06 ]
Tytuł:  Będzińskie rozkłady jazdy

A propos nowego przetargu to dla linii 813 pracę przewozową określono na godz. 5.27/16.27. Oznacza to, że prawdopodobnie wyleci kurs z Katowic o 16.17.

Autor:  grek [ Pn 19.08.2013, 13:02 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

podobnie będzie z 814. Raczej nie będzie ostatnich kursów zjazdowyxh z DG do Milowic.

Autor:  inżinier [ Pn 19.08.2013, 17:39 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

monter napisał(a):
A propos nowego przetargu to dla linii 813 pracę przewozową określono na godz. 5.27/16.27. Oznacza to, że prawdopodobnie wyleci kurs z Katowic o 16.17.


To jest piękne, że w GOP szczyt popołudniowy kończy się wtedy, gdy w normalnych ośrodkach zaczyna...

Autor:  stachu [ Pn 19.08.2013, 18:27 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Dlatego jesteśmy nienormalnym ośrodkiem ;)

Autor:  grek [ Pn 19.08.2013, 18:53 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Byłoby to dziwne, tym bardziej, że ostatni kurs 813 z Katowic ma przyzwoite napełnienia. Chyba ktoś zapomniał, że wielu pasażerów pracuje do 16.00 nie wsppminając o tych co pracują dłużej.

Autor:  Egon [ Pn 19.08.2013, 19:14 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

grek napisał(a):
Byłoby to dziwne, tym bardziej, że ostatni kurs 813 z Katowic ma przyzwoite napełnienia. Chyba ktoś zapomniał, że wielu pasażerów pracuje do 16.00 nie wsppminając o tych co pracują dłużej.

Dla naszych pracowników to bez znaczenia. 813 ze Skargi ma odjazd o 16:17, a 657 z Panewnik przyjeżdża na Sokolską o 16:18. Przynajmniej nie będą się wku... denerwować. Niech leci w pierony.

Autor:  Lukas SC [ Pn 26.08.2013, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Egon napisał(a):
grek napisał(a):
Byłoby to dziwne, tym bardziej, że ostatni kurs 813 z Katowic ma przyzwoite napełnienia. Chyba ktoś zapomniał, że wielu pasażerów pracuje do 16.00 nie wsppminając o tych co pracują dłużej.

Dla naszych pracowników to bez znaczenia. 813 ze Skargi ma odjazd o 16:17, a 657 z Panewnik przyjeżdża na Sokolską o 16:18. Przynajmniej nie będą się wku... denerwować. Niech leci w pierony.

Mało kto wsiada na Piotra Skargi i jedzie 813 do samego Będzina, bo to za długa droga, jak ktoś chce jechać na Syberkę to pojedzie 800 o 16:28 i wyjdzie na to samo niż 813, do stadionu i na sosnowiecką Pogoń szybciej dotrze 807 który też jest 16:28, natomiast na Piastów i Dworzec PKP są 808/811 o 16:30,40 i 45. Nie jestem za tym żeby ten kurs został zlikwidowany, ale jeżeli 813 ma iść do mega-pakietu, to obstawiam że popołudniowe 813/3 może trafić jako zadanie dla PKM Katowice, bo akurat ten plan ma start w Katowicach, i bo wejściu w pakiet też będzie kończył w Katowicach, a głupotą było by podstawianie autobusu na Piotra Skargi z Zagórza lub Gołonoga.

Autor:  Jelczu [ Wt 27.08.2013, 7:04 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Głupotą byłoby podstawianie, ale zapewne tak będzie ;)

Autor:  P Śl [ Wt 27.08.2013, 7:15 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

A może ktoś to wreszcie pochlasta i wzmocni 817.

Autor:  aso [ Wt 27.08.2013, 7:43 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

P Śl napisał(a):
A może ktoś to wreszcie pochlasta i wzmocni 817.


Nie tędy droga do wyprostowania Syberki - były już onegdaj dwie długie dyskusje. Należy zacząć od przetrasowania 800, aby jechała przez Zamkowe i Syberkę jednocześnie i zrobić z tego porządny, często jeżdżący autobus, a potem do tego dopasowywać kolejne linie. Wzmacnianie potworkowych linii o niskiej przychodowości to ślepy zaułek.

Autor:  P Śl [ Wt 27.08.2013, 8:02 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Tyle, że za 800 płaci Czeladź i różnica w czasie przejazdu też spora. Tak czy siak mógłby się ktoś za ten 813 i 818 wreszcie zabrać.

Autor:  aso [ Wt 27.08.2013, 8:28 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

P Śl napisał(a):
Tyle, że za 800 płaci Czeladź i różnica w czasie przejazdu też spora. Tak czy siak mógłby się ktoś za ten 813 i 818 wreszcie zabrać.


Różnica w czasie przejazdu wynosi do 8 minut (zależy z którego przystanku liczymy) i jest ona akceptowalna. Piaski w tej chwili to strefa przemysłowa i handlowa z dużą ilością miejsc pracy, zatem wydłużenie drogi jest uzasadnione. Przejazd na prosto do Katowic nie ma większego sensu, poza jakimiś pojedynczymi kursami. Przyjrzyj się dokładnie napełnieniom na 817, wtedy zrozumiesz pewne rzeczy. Kilometry na też Czeladź przy reformie można znaleźć bez problemu (trzeba wiedzieć gdzie szukać, tak dużo ich tam nie wyjdzie). Tylko nie można reformy robić metodą prowizorki, tylko trzeba sensownie uporządkować kilka linii (cały ciąg).

Autor:  grek [ Wt 27.08.2013, 9:31 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

P Śl napisał(a):
Tyle, że za 800 płaci Czeladź i różnica w czasie przejazdu też spora.


Trochę oszczędności będzie jak wyleci kilka kursów zjazdowych/wjazdowych na 814, więc dorzucenie się Czeladzi do kilku kursów 800-ki nie powinno stanowić większego problemu.

Tylko o jakim wzmocnieniu tej drugiej mówimy?
W godzinach szczytu, czy w międzyszczycie? Bo to z kolei wymagało by także zmian na 814.

Autor:  aso [ Wt 27.08.2013, 9:58 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

grek napisał(a):
P Śl napisał(a):
Tyle, że za 800 płaci Czeladź i różnica w czasie przejazdu też spora.


Trochę oszczędności będzie jak wyleci kilka kursów zjazdowych/wjazdowych na 814, więc dorzucenie się Czeladzi do kilku kursów 800-ki nie powinno stanowić większego problemu.

Tylko o jakim wzmocnieniu tej drugiej mówimy?
W godzinach szczytu, czy w międzyszczycie? Bo to z kolei wymagało by także zmian na 814.


W przypadku 800 podstawa jest dołożeniu kursów i zmiana modułu częstotliwości. Generalnie aby 800 pracowało jak trzeba, to musi jeździć w szczycie co 15 minut, poza szczytem co 20-30 minut i w dni wolne co 30 minut. Dopiero do tego można dopasowywać resztę linii.

Autor:  grek [ Wt 27.08.2013, 10:54 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Tylko wtedy niepotrzebne jest 814 przynajmniej jadące przez Piaski.
Problem w tym, że mieszkańcy Piasków stracą przy takim układzie połączenie z Koszelewem, centrum DG, czy Gołonogiem.

Z kolei Mydlice stracą jedną linię do Katowic (przy założeniu, że likwidujemy 814), więc konieczne byłoby wzmocnienie 807. itd itd itd.

Problem w tym, że zmiana ta wymagać będzie kolejnych zmian na innych liniach, a znając niechęć KZK GOP do rewolucyjnych zmian Twój pomysł (aczkolwiek warty przeanalizowania) powędruje do kosza.
Łatwiej jest zrobić porządek z 813/817/818.

Autor:  aso [ Wt 27.08.2013, 11:17 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

grek napisał(a):
Tylko wtedy niepotrzebne jest 814 przynajmniej jadące przez Piaski.
Problem w tym, że mieszkańcy Piasków stracą przy takim układzie połączenie z Koszelewem, centrum DG, czy Gołonogiem.
Z kolei Mydlice stracą jedną linię do Katowic, więc konieczne byłoby wzmocnienie 807. itd itd itd.

Problem w tym, że zmiana ta wymagać będzie kolejnych zmian na innych liniach, a znając niechęć KZK GOP do rewolucyjnych zmian Twój pomysł (aczkolwiek warty przeanalizowania) powędruje do kosza. Łatwiej jest zrobić porządek z 813/817/818.


Nie da się przy reformie utrzymać wszędzie status quo. Połączenie przesiadkowe przy krótkim czasie oczekiwania nie jest zabójstwem dla systemu. W tym wszystkim chodzi o to, aby globalnie było in plus. Znam zależności pomiędzy liniami i znam umiejętności KZK GOP. To prawda, na dzień dzisiejszy taka reforma przerasta KZK GOP i nie potrafią oni już zrobić tego, co jeszcze było wykonalne w latach 90.

Autor:  grek [ Wt 27.08.2013, 11:29 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

A wracając do będzińskich szczytówek.
Zlikwidowałbym 813 bo to na dzień dzisiejszy jeden wielki dubel – z Będzina do Sosnowca dubluje 21,24; z S-ca do Katowic osiemsetki.
Za to dołożyłbym po jednym planie na 817 i na 818 tak aby linie te miały w końcu przyzwoity takt 30 minutowy. Oczywiście ta druga musiałaby również obsługiwać Syberkę

Autor:  aso [ Wt 27.08.2013, 11:54 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

grek napisał(a):
A wracając do będzińskich szczytówek.
Zlikwidowałbym 813 bo to na dzień dzisiejszy jeden wielki dubel – z Będzina do Sosnowca dubluje 21,24; z S-ca do Katowic osiemsetki.
Za to dołożyłbym po jednym planie na 817 i na 818 tak aby linie te miały w końcu przyzwoity takt 30 minutowy.


Wzmacnianie 818 jest całkowitym absurdem - ta linia wozi powietrze, sam 805 wystarcza na Gospodarczej, wzmacnianie 817 to w moim odczuciu też ślepy zaułek, bo to będą wyrzucone kilometry w błoto (wzrost pracy eksploatacyjnej będzie absolutnie nieadekwatny do wzrostu pracy eksploatacyjnej i jeszcze obniży niską już przychodowość tej linii), natomiast 813 - to jest trudny orzech do zgryzienia, bo pracuje równie słabo i nie spełnia już pierwotnych założeń. Też prosi się o wywalenie, ale czymś Ci ludzie do tych Katowic muszą jeździć. Dlatego nie da się tego problemu rozwiązać w sposób bez głębszej reformy, a odwlekanie reformy to dalsze odstraszanie pasażerów od dojazdów słabą ofertą. Do tego dołóż sobie linię nr 40, która po Będzinie wykonuje multum kilometrów i zasadniczo nic z tego nie ma.

Autor:  grek [ Wt 27.08.2013, 12:02 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Dlatego wywalenie 813, przy jednoczesnym wzmocnieniu 817/818 (i poprawieniu taktu) może (ale nie musi) przyczynić się do podniesienia frekwencji na tych dwóch liniach.
Tak czy siak oszczędności będą bo jeden plan 813 zostanie uwalony, a dwa pozostałe przeniesione: jeden na 817, drugi na 818.
A skoro 805 na Gospodarczej wystarcza, to może wysłać 818 po śladzie dawnego 62 tj. przez Mireckiego, Grota Roweckiego, i Orlą. Studenci skorzystają.

Autor:  grek [ Wt 27.08.2013, 12:04 ]
Tytuł:  Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów

Lukas SC napisał(a):
jeżeli 813 ma iść do mega-pakietu, to obstawiam że popołudniowe 813/3 może trafić jako zadanie dla PKM Katowice, bo akurat ten plan ma start w Katowicach, i bo wejściu w pakiet też będzie kończył w Katowicach, a głupotą było by podstawianie autobusu na Piotra Skargi z Zagórza lub Gołonoga.


813/3 ma start o 13.54 na Syberce.

Strona 1 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/