Teraz jest Pt 27.04.2018, 1:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 12:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13328
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
A kto za to zapłaci? Albo raczej co zostanie w zamian wycięte.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4023
Lokalizacja:
Ligota
adam86 napisał(a):
A kto za to zapłaci? Albo raczej co zostanie w zamian wycięte.

Prawda, zapomniałem, że to jest Bytom.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 14:41 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2018
Lokalizacja:
Katowice
Daro85 napisał(a):
w imię równomiernej (czy też ważonej równomiernej - w Błędowie mimo wszystko autobus co 15 minut nie jest konieczny) obsługi obszaru nie powinno się dublować połączeń. Niemcy tak mają,

Znowu dotknąłeś mojego czułego miejsca.więc będzie reakcja. Zwłaszcza, że przykład nie do końca Ci wyszedł. Nie raz już pisałem i przypomnę, że właśnie w Zagłębiu Ruhry (a ściślej sieci VRR Nadrenii Północnej Westfalii) wszystkie największe węzły przesiadkowe na których kończy bieg wiele podmiejskich linii autobusowych znajdują się w samych centrach miast przy głównych dworcach kolejowych i nikt nie patrzy na to co dojeżdżające tam autobusy dublują, miejscami za to wykorzystując w tym celu wspólne pasy autobusowo-tramwajowe. Są też punkty przesiadkowe przy stacjach S-bahn położonych poza centrum, na ogół dotyczy to linii uzupełniających docierających do miejsc z których i tak istnieje do centrów dojazd bezpośredni S-bahn lub stadtbahn (bądź autobusem SBxx, o czym później). Z wielu miejsc dojeżdża się z przesiadką na S-bahn, ale to rozwiązanie umożliwia dojazd w krótszym czasie niż byłby on bezpośrednim autobusem lub tramwajem. U nas dzieje się dokładnie odwrotnie, każda likwidacja dublowania powoduje wydłużenie czasu dojazdu i tak oczywiście byłoby w przypadku zmniejszenia ilości linii autobusowych jeżdżących pomiędzy Będzinem a DG, czy skrócenia linii od strony Błędowa jak to zrobiono z 809. Ponadto na sieci VRR komunikacja uzupełniana jest przez jakże tu przez niektórych nielubiane szybkie chartery (pospieszne linie autobusowe oznaczane SBxx), a właśnie o propozycji takowego w relacji Bytom - DG tu dyskutujemy.
aso napisał(a):
Jak się przeanalizuje ciąg tramwaje Będzin - Gołonóg, to doskonale widać, że mamy do czynienia ze zbędna konkurencją wewnętrzną (autobusy z tramwajami), w której przegrywają tramwaje. Widać to po spadku liczby pasażerów w tramwajach.

A czy proporcjonalnie do spadku liczby pasażerów tramwajów na tym odcinku wzrosła liczba pasażerów autobusów, czy może bardziej związane to jest z ogólnym spadkiem liczby pasażerów komunikacji zbiorowej ? Pewna konkurencyjność w której wygrywają autobusy ma miejsce, a o przyczynach pisał Egon, ale tego problemu nie można rozwiązywać pogarszając ogólne warunki podróżowania, w tym wydłużając jego czas.
Poważnym problemem komunikacji w ciągu DG - Będzin - Czeladź jest także to, że tramwaje nie docierają do dwóch najważniejszych w środku tego ciągu miejsc; do centrum Będzina, oraz do os. Syberka. Tak więc skutecznie mogą służyć tylko jeżdżącym pomiędzy Czeladzią a Dąbrową Górn. oraz Pogonią a Dąbrową Górn. i w obu tych przypadkach czas przejazdu nie jest zbyt atrakcyjny, a o komforcie podróży już pisano.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 16:22 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3839
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ludw_K napisał(a):
aso napisał(a):
Jak się przeanalizuje ciąg tramwaje Będzin - Gołonóg, to doskonale widać, że mamy do czynienia ze zbędna konkurencją wewnętrzną (autobusy z tramwajami), w której przegrywają tramwaje. Widać to po spadku liczby pasażerów w tramwajach.

A czy proporcjonalnie do spadku liczby pasażerów tramwajów na tym odcinku wzrosła liczba pasażerów autobusów, czy może bardziej związane to jest z ogólnym spadkiem liczby pasażerów komunikacji zbiorowej ? Pewna konkurencyjność w której wygrywają autobusy ma miejsce, a o przyczynach pisał Egon, ale tego problemu nie można rozwiązywać pogarszając ogólne warunki podróżowania, w tym wydłużając jego czas.
Poważnym problemem komunikacji w ciągu DG - Będzin - Czeladź jest także to, że tramwaje nie docierają do dwóch najważniejszych w środku tego ciągu miejsc; do centrum Będzina, oraz do os. Syberka. Tak więc skutecznie mogą służyć tylko jeżdżącym pomiędzy Czeladzią a Dąbrową Górn. oraz Pogonią a Dąbrową Górn. i w obu tych przypadkach czas przejazdu nie jest zbyt atrakcyjny, a o komforcie podróży już pisano.


Przeciągasz rzeczywistość na swoją stronę, skutecznie przeinaczając pewne fakty. Widzisz tylko to, co chcesz widzieć. Tramwaje T21 i T22 pod względem prędkości są w górnych widełkach tramwaju klasycznego, a czas przejazdu nie jest dłuższy, niż czas autobusu. Wiele miast dokonujących inwestycji w tramwaje może pomarzyć o takich prędkościach komunikacyjnych, jakie my tu mamy na tych trasach. Podobnie wypaczasz aspekt czasu. Widzisz czas przejazdu, ale nie widzisz już konsekwencji czasu oczekiwania na rozpoczęcie podróży na liniach o niskich częstotliwościach. Tymczasem lustro ma dwie strony... Wreszcie centrum Będzina - jak najbardziej jest obsługiwane przez tramwaje, nie najszczęśliwiej, ponieważ do dalej położonych obiektów dojście piesze zajmuje od 5 do 10 minut. Ale jest... Z takim zacięciem świetnie nadajesz się do kreowania "prawdy ekranu".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
A jak będzie wyglądała oferta? Solówka co 15 minut.


Prawda jest taka, że tramwaj tam będzie sporo szybszy- szczególnie w szczycie- niż nawet najlepsze ferrari ;). A co do obsady- tam dobrze byłoby zobaczyć jakieś wagony przegubowe- niestety żadna z potencjalnie obsługujących T7 zajezdni takich wagonów nie posiada, poza tym dochodzi jeszcze kwestia torowiska w Piaśnikach. Ale kto wie co dzień przyniesie...
Poza tym jest kwestia ucięcia nadmiernie rozbuchanego rozkładu 201- przynajmniej do poziomu sprzed remontu, niektórzy może pamiętają co ile w tamtych czasach kursowało T17, może też niektórzy sobie policzyli ile kosztowały wszystkich wokół wyjazdy na T7 i inne linie realizowane przez Rynek w Chorzowie.
He, a szczerze mówiąc ja bym się w ogóle nie zdziwił, gdyby po remoncie trasa na Łagiewniki była obsługiwana przez linię do Katowic i linię do Chebzia :P. I kolejny warunek jeszcze co do T7- ta linia nie powinna kursować do Słonecznej, tylko normalnie do Zawodzia.

Cytuj:
Prawda, zapomniałem, że to jest Bytom.


He, zapomniałeś, że tam są jeszcze Świętochłowice. Zapewne też chętnie przyklasną pomysłowi składów na T7 razem z T17 co 15 min. Tam nawet w 2003 roku nie było tak rozbuchanej oferty.

Cytuj:
Znowu dotknąłeś mojego czułego miejsca.więc będzie reakcja. Zwłaszcza, że przykład nie do końca Ci wyszedł. Nie raz już pisałem i przypomnę, że właśnie w Zagłębiu Ruhry (a ściślej sieci VRR Nadrenii Północnej Westfalii) wszystkie największe węzły przesiadkowe na których kończy bieg wiele podmiejskich linii autobusowych znajdują się w samych centrach miast przy głównych dworcach kolejowych i nikt nie patrzy na to co dojeżdżające tam autobusy dublują, miejscami za to wykorzystując w tym celu wspólne pasy autobusowo-tramwajowe.


He, za to w Monachium przy dworcu głównym trasę kończy zaledwie 1 linia autobusowa, a w Hannoverze nie wiem czy w ogóle jakaś. To wszystko zależy od wielkości miasta- duże miasto stosuje multimodalność metodą tzw. bramy- czyli tak jak w średniowieczu- miasta otaczał mur, a w nim były bramy- koncentracja przepływu do centrum miasta odbywała się w bramie miejskiej, czyli na jego przedmieściu. W mniejszych miastach stosuje się metodę węzła- to znaczy, że miasto jest na tyle małe, że samo nie generuje jakiejś potężnej kongestii, więc przesiadki na SBahn, czy coś innego można planować w jego centrum- najczęściej na jakimś dworcu, węźle. To do jakiej grupy należy dane miasto (tzn. jakie rozwiązanie lepiej stosować) zależy od jego wielkości, układu ulic, narażenia na korki drogowe, rozmieszczenia celów podróży.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13328
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Prawda jest taka, że tramwaj tam będzie sporo szybszy- szczególnie w szczycie- niż nawet najlepsze ferrari ;). A co do obsady- tam dobrze byłoby zobaczyć jakieś wagony przegubowe- niestety żadna z potencjalnie obsługujących T7 zajezdni takich wagonów nie posiada, poza tym dochodzi jeszcze kwestia torowiska w Piaśnikach. Ale kto wie co dzień przyniesie...

Może i będzie szybszy. Tylko jak ma jechać zawalona po dach solówka...
Cytuj:
Poza tym jest kwestia ucięcia nadmiernie rozbuchanego rozkładu 201- przynajmniej do poziomu sprzed remontu, niektórzy może pamiętają co ile w tamtych czasach kursowało T17, może też niektórzy sobie policzyli ile kosztowały wszystkich wokół wyjazdy na T7 i inne linie realizowane przez Rynek w Chorzowie.

Tak w zasadzie 201 powinno kończyć w Lagiewnikach, niestety pozostaje wtedy problem dworca w Bytomiu.
Cytuj:
He, zapomniałeś, że tam są jeszcze Świętochłowice. Zapewne też chętnie przyklasną pomysłowi składów na T7 razem z T17 co 15 min. Tam nawet w 2003 roku nie było tak rozbuchanej oferty.

Tylko, że od Chorzowa do centrum Świętochłowic 17 ma dość duże napełnienia. Obcięcie jej o połowę nie jest dobrym rozwiązaniem. Jakby tak zlikwidować bydlęcy odcinek na Barlickiego;p


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 19:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Tak w zasadzie 201 powinno kończyć w Lagiewnikach, niestety pozostaje wtedy problem dworca w Bytomiu.


To jest troszkę za blisko centrum, żeby się przesiadać. Trzeba moim zdaniem wrócić do logiki jaka była przy uruchamianiu 201- to była linia której głównym celem było dowożenie pasażerów z różnych dzielnic Świon i Bytomia do zakładów w Łagiewnikach i na Zgodzie. I tą rolę ta linia jako tako spełniała na przełomie XX i XXI wieku. Jak ktoś chciał jechać do centrum Świon z Bytomia, czy nawet do Batorego to wybierał T7+coś tam. Jeżeliby rozbić T17 na np. T17 z Chorzowa do Chebzia i na T8 z Bytomia do Chebzia przez Chropaczów to 201 możemy skończyć w Lipinach. Tyle, że to znowu jest zaśmiecanie oferty.

Cytuj:
Tylko, że od Chorzowa do centrum Świętochłowic 17 ma dość duże napełnienia. Obcięcie jej o połowę nie jest dobrym rozwiązaniem. Jakby tak zlikwidować bydlęcy odcinek na Barlickiego;p


No ale ten drugi wagon na T7 wymieniono właśnie na zagęszczenie częstotliwości na T17. To była swego czasu linia tramwajowa, gdzie makabrycznie podskoczyła oferta, był czasy, ze z solówy co 28 min, zrobiono linię co 15 min na składach (T17+T37)...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 20:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4023
Lokalizacja:
Ligota
Daro85 napisał(a):
I kolejny warunek jeszcze co do T7- ta linia nie powinna kursować do Słonecznej, tylko normalnie do Zawodzia.

Wg mnie do Szopienic. A może nawet do Mysłowic, tak jak było w czasach mojego dzieciństwa ;-)

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 20:43 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2018
Lokalizacja:
Katowice
aso napisał(a):
Tramwaje T21 i T22 pod względem prędkości są w górnych widełkach tramwaju klasycznego, a czas przejazdu nie jest dłuższy, niż czas autobusu.

Temu akurat nie mam zamiaru przeczyć, jednak to nie wszystko. Tramwaj od przystanku Targowisko w Czeladzi do DG Centrum jedzie planowo 23min, autobus od Starego Miasta 26min. Jak długo jechałby ten autobus, gdbyby jego trasa pokrywała sie dokładnie z tramwajową, czyli była znacznie krótsza, no i wreszcie gdyby była to linia przyspieszona z jednym, najwyżej dwoma przystankami po drodze. A ile trwa przejazd z Bytomia do DG z przesiadką na tramwaj (ile trwałby nawet gdyby ten tramwaj kursował co 10min i rozkłady były dobrze zsynchronizowane), a ile pokonanie tej trasy zajęłoby bezpośrednim autobusem przyspieszonym ? Nie przekonasz mnie, że w tym drugim przypadku czas przejazdu nie byłby krótszy i nie mów też o problemie oczekiwania wynikającym z częstotliwości, bo o ile T22 co 10min miałby sens, to autobus Bytom - Będzin z taką częstotliwością już nie.
Cytuj:
Tymczasem lustro ma dwie strony...

Nie lustro, tylko medal i ja właśnie zwracam uwagę na tę o której inni zapominają, a która jest w pierwszej kolejności dostrzegana przez zwykłych pasażerów.
Cytuj:
Widzisz czas przejazdu, ale nie widzisz już konsekwencji czasu oczekiwania na rozpoczęcie podróży na liniach o niskich częstotliwościach.

Albowiem nie widzę, żadnej możliwości wprowadzania dużych częstotliwości (przyjmijmy, że chodzi nawet o 15 lub 20min) na długich liniach międzymiastowych w tych kierunkach, gdzie pasażerów nie ma aż tak wielu, a tym bardziej na liniach podmiejskich (czy wiejskich). A jaki niby ma mieć pożytek z przesiadki pasażer który na części trasy będzie miał pojazd co 10min, a na jej drugiej części co godzinę lub dwie względem dojazdu bezpośredniego pojazdem kursującym co godzinę lub dwie ? Naprawdę uważasz za "prawdę ekranu", że w tym drugim przypadku dojazd będzie bardziej komfortowy, mniej stresujący (głównie ze wgledu na ryzyko utraty połączenia) i w sumie jednak trwający krócej ? Oczywiście nie mówię o przesiadkach z autobusów na SKM, bo to inna bajka i niestety u nas tylko bajka, lecz na tramwaje.
Daro85 napisał(a):
He, za to w Monachium przy dworcu głównym trasę kończy zaledwie 1 linia autobusowa, a w Hannoverze nie wiem czy w ogóle jakaś.

Nie znam osobiście tamtych miast, tak więc trudno byłoby mi określic jak to wygląda w praktyce, w tym z punktu widzenia pasażerów. A może z tego właśnie punktu widzenia komunikacja wcale nie jest tam aż taka dobra i korzystają z niej tylko ci którzy innego wyboru nie mają. Od dziesiątek lat "zachód" nastawiony był raczej na transport indywidualny, zbiorowy pozostawiając tym którzy z różnych względów samochodem jeździć nie mogą i dopiero gdy miasta zaczęły totalnie się "zatykać" i "dusić" próbuje się to zmieniać. Gdyby przez cały ten czas kierunek działań był inny może układy komunikacyjne też wyglądałyby inaczej. Ponadto są to regiony o ciążeniach skierowanych monocentrycznie w przeciwieństwie do Zagłębia Ruhry znacznie bardziej zbliżonego pod tym względem do GOP. W wielkim ośrodku monocentrycznym doprowadzenie dziesiątek (a może nawet setek) linii do ścisłego centrum jest zupełnie nierealne, w takim przypadku jednak rozwiązuje się to nie poprzez kilka linii tramwajowych lecz poprzez metro lub SKM. W Katowicach (a tym bardziej mniejszych miastach GOP) absolutnie nie mamy do czynienia z taką sytuacją, tu jeszcze dałoby się dojezdżać bezposrednio, a jeśli nie to koniecznym będzie SKM, a nie jakieś przesiadki do tramwajów na Zawodziu, Brynowie czy Wełnowcu. Akurat Bytomia z Dąbrową Górn. kolej nigdy nie połączy (pomijając bardzo wydłużoną trasę przez Katowice), dlatego w takich przypadkach, a podobnych w GOP jest dużo więcej, potrzebne są przyspieszone (lub raczej pospieszne) linie autobusowe na wzór linii SB z sieci VRR.
Cytuj:
W mniejszych miastach stosuje się metodę węzła- to znaczy, że miasto jest na tyle małe, że samo nie generuje jakiejś potężnej kongestii, więc przesiadki na SBahn, czy coś innego można planować w jego centrum- najczęściej na jakimś dworcu, węźle.

A to Duesseldorf lub Bochum zaliczasz do mniejszych miast ? Fakt, względem Monachium są mniejsze ale za to pod wieloma względami porównywalne z miastami GOP (chociaż od nich większe).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13328
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
To jest troszkę za blisko centrum, żeby się przesiadać.
Cytuj:
Ciekawe ilu ludzi będzie wolało sie przesiąść, niż stać w korku.
Cytuj:
Trzeba moim zdaniem wrócić do logiki jaka była przy uruchamianiu 201- to była linia której głównym celem było dowożenie pasażerów z różnych dzielnic Świon i Bytomia do zakładów w Łagiewnikach i na Zgodzie.

Z tych zakładów to wiele nie zostało.
Cytuj:
Jeżeliby rozbić T17 na np. T17 z Chorzowa do Chebzia i na T8 z Bytomia do Chebzia przez Chropaczów to 201 możemy skończyć w Lipinach. Tyle, że to znowu jest zaśmiecanie oferty.

I to kompletne. Był kiedys inny pomysł.

Cytuj:
No ale ten drugi wagon na T7 wymieniono właśnie na zagęszczenie częstotliwości na T17. To była swego czasu linia tramwajowa, gdzie makabrycznie podskoczyła oferta, był czasy, ze z solówy co 28 min, zrobiono linię co 15 min na składach (T17+T37)...

Tylko, że tak na prawdę to tam zawsze 102Na jeździła, a na 7 składy były już czasów gdy linia jeździła co 10 minut.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
adam86 napisał(a):
Ciekawe ilu ludzi będzie wolało sie przesiąść, niż stać w korku.


Patrząc na to jak wielkie są te zatory to zapewne niemało. Zresztą wydolność skrzyżowania na Zamłyniu jest tak mizerna, że tam się wiele nie zrobi. A uruchomienie Łagiewnik jeszcze zbiegnie się z remontem pod wiaduktem. Tramwaj to dobra odpowiedź na drogowy armaggedon.

Cytuj:
Z tych zakładów to wiele nie zostało.


Może i nie, ale kiedyś też taboru C nie było na 201 ;).

Cytuj:
I to kompletne. Był kiedys inny pomysł.


No np. powrót do lat 80. czyli linia w stylu niedawnego 47 ;). Obecna 17 też powstała przez sumowanie dawnej T17 z dawnym T39 ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 21:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13328
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
Patrząc na to jak wielkie są te zatory to zapewne niemało. Zresztą wydolność skrzyżowania na Zamłyniu jest tak mizerna, że tam się wiele nie zrobi. A uruchomienie Łagiewnik jeszcze zbiegnie się z remontem pod wiaduktem. Tramwaj to dobra odpowiedź na drogowy armaggedon.

Ten remont będzie pod ruchem?

Cytuj:

Może i nie, ale kiedyś też taboru C nie było na 201 ;).

I przez Lipiny nie jeździło;p

Cytuj:
No np. powrót do lat 80. czyli linia w stylu niedawnego 47 ;). Obecna 17 też powstała przez sumowanie dawnej T17 z dawnym T39 ;).

Może nie byłoby takie głupie zakończenie co drugiego kursu 17 od Chorzowa w Łagiewnikach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 21:31 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Daro85 napisał(a):
Poza tym jest kwestia ucięcia nadmiernie rozbuchanego rozkładu 201- przynajmniej do poziomu sprzed remontu, niektórzy może pamiętają co ile w tamtych czasach kursowało T17, może też niektórzy sobie policzyli ile kosztowały wszystkich wokół wyjazdy na T7 i inne linie realizowane przez Rynek w Chorzowie.
He, a szczerze mówiąc ja bym się w ogóle nie zdziwił, gdyby po remoncie trasa na Łagiewniki była obsługiwana przez linię do Katowic i linię do Chebzia :P. I kolejny warunek jeszcze co do T7- ta linia nie powinna kursować do Słonecznej, tylko normalnie do Zawodzia.


Gdyby przy modernizacji infrastruktury ktokolwiek myślał to niewielkim kosztem powstałyby dwa skręty - jeden na Piaśnikach, a drugi w Lipinach i 17-tka jeżdżąca z Chorzowa do Bytomia przez Lipiny załatwiłaby całe 201 na amen i byłby święty spokój.

Cytuj:
Znowu dotknąłeś mojego czułego miejsca.więc będzie reakcja. Zwłaszcza, że przykład nie do końca Ci wyszedł. Nie raz już pisałem i przypomnę, że właśnie w Zagłębiu Ruhry (a ściślej sieci VRR Nadrenii Północnej Westfalii) wszystkie największe węzły przesiadkowe na których kończy bieg wiele podmiejskich linii autobusowych znajdują się w samych centrach miast przy głównych dworcach kolejowych i nikt nie patrzy na to co dojeżdżające tam autobusy dublują, miejscami za to wykorzystując w tym celu wspólne pasy autobusowo-tramwajowe.


Jak się ma dużo pieniędzy to można oprócz podstawowej oferty (w uproszczeniu: dowozówka do transportu szynowego) zrobić dodatkowe czartery i ułatwiać ludziom życie. Ale nas na to absolutnie nie stać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 21:36 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Daro85 napisał(a):
No ale ten drugi wagon na T7 wymieniono właśnie na zagęszczenie częstotliwości na T17.


Ale to było związane z remontami w Katowicach i zmianami trasy 7-tki (a głównie jej skracaniem od Bytomia do Chorzowa Batorego).

A składy na 7-ce były zamiast stodwójek z uwagi na zmniejszanie się ich liczby. A potem częstotliwość pocięto.

Cytuj:
To była swego czasu linia tramwajowa, gdzie makabrycznie podskoczyła oferta, był czasy, ze z solówy co 28 min, zrobiono linię co 15 min na składach (T17+T37)...


Zanim było 37, to sama 17-tka jeździła co 14 minut na solówkach - od 1 sierpnia 2008 r. Ale wtedy na 7-ce zamieniono 7 pociągów (13 wagonów) na 5 pociągów (5 wagonów). 17 co kwadrans na składach była krótko - od 15.12.2009 do 10.01.2010.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 21:37 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
adam86 napisał(a):
Daro85 napisał(a):
Patrząc na to jak wielkie są te zatory to zapewne niemało. Zresztą wydolność skrzyżowania na Zamłyniu jest tak mizerna, że tam się wiele nie zrobi. A uruchomienie Łagiewnik jeszcze zbiegnie się z remontem pod wiaduktem. Tramwaj to dobra odpowiedź na drogowy armaggedon.

Ten remont będzie pod ruchem?


Raczej tramwaje z Szombierek pojadą do Łagiewnik, tak jak było przy remoncie pl. Sikorskiego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 21:48 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3839
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
Gdyby przy modernizacji infrastruktury ktokolwiek myślał to niewielkim kosztem powstałyby dwa skręty - jeden na Piaśnikach, a drugi w Lipinach i 17-tka jeżdżąca z Chorzowa do Bytomia przez Lipiny załatwiłaby całe 201 na amen i byłby święty spokój.


Teoretycznie jest to wykonalne - została przecież rezerwa finansowa z projektu, a dodatkowe zadania byłyby w pełni uzasadnione podniesieniem efektywności dokonanych inwestycji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 22:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13328
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Teoretycznie jest to wykonalne - została przecież rezerwa finansowa z projektu, a dodatkowe zadania byłyby w pełni uzasadnione podniesieniem efektywności dokonanych inwestycji.

Ale tylko teoretycznie niestety. Nikt tego nie zrobi, a skręty na Piasnikach to jest coś niezbednego przecież.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Nd 1.09.2013, 22:34 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3839
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ludw_K napisał(a):
aso napisał(a):
Tramwaje T21 i T22 pod względem prędkości są w górnych widełkach tramwaju klasycznego, a czas przejazdu nie jest dłuższy, niż czas autobusu.

Temu akurat nie mam zamiaru przeczyć, jednak to nie wszystko. Tramwaj od przystanku Targowisko w Czeladzi do DG Centrum jedzie planowo 23min, autobus od Starego Miasta 26min. Jak długo jechałby ten autobus, gdbyby jego trasa pokrywała sie dokładnie z tramwajową, czyli była znacznie krótsza, no i wreszcie gdyby była to linia przyspieszona z jednym, najwyżej dwoma przystankami po drodze. A ile trwa przejazd z Bytomia do DG z przesiadką na tramwaj (ile trwałby nawet gdyby ten tramwaj kursował co 10min i rozkłady były dobrze zsynchronizowane), a ile pokonanie tej trasy zajęłoby bezpośrednim autobusem przyspieszonym ? Nie przekonasz mnie, że w tym drugim przypadku czas przejazdu nie byłby krótszy i nie mów też o problemie oczekiwania wynikającym z częstotliwości, bo o ile T22 co 10min miałby sens, to autobus Bytom - Będzin z taką częstotliwością już nie.


Pieniądz publiczny ma to do siebie, że powinien być wydawany rozsądnie. Głoszone przez ciebie wizje są kompletnie oderwane od ekonomii. Poza nielicznymi wyjątkami linie przyspieszone przestały być tym produktem, który przyciąga pasażerów, a co więcej - ma problem utrzymać istniejących. Tymczasem ty na siłę forsujesz nowe, kilometrochłonne potworki, które mają niskie szanse pozyskać nowych pasażerów, ale za to skutecznie pogorszą efektywność funkcjonującego układu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 7:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Daro85 napisał(a):
No ale ten drugi wagon na T7 wymieniono właśnie na zagęszczenie częstotliwości na T17.


Ale to było związane z remontami w Katowicach i zmianami trasy 7-tki (a głównie jej skracaniem od Bytomia do Chorzowa Batorego).


No ale do czasu aż nie zamknięto Łagiewnik T7 jeździła na składach do Batorego.

Cytuj:
Zanim było 37, to sama 17-tka jeździła co 14 minut na solówkach - od 1 sierpnia 2008 r. Ale wtedy na 7-ce zamieniono 7 pociągów (13 wagonów) na 5 pociągów (5 wagonów). 17 co kwadrans na składach była krótko - od 15.12.2009 do 10.01.2010.


Gdzieś tam jeszcze było 37 z 17 co 15 min na składach. W czasie remontu skrzyżowania na Łagiewnikach.

Cytuj:
Gdyby przy modernizacji infrastruktury ktokolwiek myślał to niewielkim kosztem powstałyby dwa skręty - jeden na Piaśnikach, a drugi w Lipinach i 17-tka jeżdżąca z Chorzowa do Bytomia przez Lipiny załatwiłaby całe 201 na amen i byłby święty spokój.


Ciekawe tylko czy komuś by się chciało łazić z Korfantego, czy Krasickiego na tramwaj.

Cytuj:
Raczej tramwaje z Szombierek pojadą do Łagiewnik, tak jak było przy remoncie pl. Sikorskiego.


Ta opcja jest pewna- tym niemniej- korki tam będą konkretne.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 8:27 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3839
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
Cytuj:
Gdyby przy modernizacji infrastruktury ktokolwiek myślał to niewielkim kosztem powstałyby dwa skręty - jeden na Piaśnikach, a drugi w Lipinach i 17-tka jeżdżąca z Chorzowa do Bytomia przez Lipiny załatwiłaby całe 201 na amen i byłby święty spokój.


Ciekawe tylko czy komuś by się chciało łazić z Korfantego, czy Krasickiego na tramwaj.


No to masz odpowiedź - po dobudowie łuków i korekcie trasy linii T17, autobusy 102/201 zasadniczo możesz ciachnąć do tej części Piaśnik, ewentualnie do Chropaczowa, ale z przejazdem Bieszczadzką. Najważniejsze - nie musisz ciągnąć dublującej linii do Bytomia, ale zostawiasz ją jako uzupełniającą tramwaj oraz łączącą z zakładami przemysłowymi w południowej części miasta.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności