Teraz jest Nd 23.09.2018, 0:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 8:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
No to masz odpowiedź - po dobudowie łuków i korekcie trasy linii T17, autobusy 102/201 zasadniczo możesz ciachnąć do tej części Piaśnik, ewentualnie do Chropaczowa, ale z przejazdem Bieszczadzką. Najważniejsze - nie musisz ciągnąć dublującej linii do Bytomia, ale zostawiasz ją jako uzupełniającą tramwaj oraz łączącą z zakładami przemysłowymi w południowej części miasta.


Czyli łączysz tak naprawdę ze 102. Inna sprawa, że te łuki raczej narazie nie powstaną. A i kolejne- pytanie, czy się zmieszczą dwie linie co 15 min przez jednotorek przy Nomi. Poza tym zawsze mozna zbudowac łuk na Mijance do skrętu w prawo z Katowickiej w Wojska Polskiego. Wtedy 201 można zlikwidować, albo puścić z centrum Świon do Batorego na minibusach, ew. przez ulicę Metalowców.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 8:42 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3864
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
No to masz odpowiedź - po dobudowie łuków i korekcie trasy linii T17, autobusy 102/201 zasadniczo możesz ciachnąć do tej części Piaśnik, ewentualnie do Chropaczowa, ale z przejazdem Bieszczadzką. Najważniejsze - nie musisz ciągnąć dublującej linii do Bytomia, ale zostawiasz ją jako uzupełniającą tramwaj oraz łączącą z zakładami przemysłowymi w południowej części miasta.


Czyli łączysz tak naprawdę ze 102. Inna sprawa, że te łuki raczej narazie nie powstaną. A i kolejne- pytanie, czy się zmieszczą dwie linie co 15 min przez jednotorek przy Nomi.


Tam musisz jeszcze dobudować mijankę. Ale teraz jest dobry klimat, by taką inwestycję przeforsować.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 9:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Tam musisz jeszcze dobudować mijankę. Ale teraz jest dobry klimat, by taką inwestycję przeforsować.


Tam w ogóle by się przydał drugi tor.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 9:44 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3864
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Tam musisz jeszcze dobudować mijankę. Ale teraz jest dobry klimat, by taką inwestycję przeforsować.


Tam w ogóle by się przydał drugi tor.


Wystarczy dobudować mijankę na Piaśniki Skrzyżowanie. W przypadku dwutoru koszty inwestycyjne będą nieadekwatne do korzyści. Ten jednotor Piaśniki - Lipiny będzie na tyle krótki, że nie będzie zaburzał ruchu, a dodatkowa mijanka da możliwość stosowania na 11-tce modułu i 15-minutowego, i 20-minutowego. Jak się chce ugrać za wiele, to potem nie a się nic. Weź poprawkę, że potrzeby inwestycyjne Tramwajów Śląskich są ogromne i każdy grosz trzeba szanować.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 9:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Tam musisz jeszcze dobudować mijankę. Ale teraz jest dobry klimat, by taką inwestycję przeforsować.


Tam w ogóle by się przydał drugi tor.


Wystarczy dobudować mijankę na Piaśniki Skrzyżowanie. W przypadku dwutoru koszty inwestycyjne będą nieadekwatne do korzyści. Ten jednotor Piaśniki - Lipiny będzie na tyle krótki, że nie będzie zaburzał ruchu, a dodatkowa mijanka da możliwość stosowania na 11-tce modułu i 15-minutowego, i 20-minutowego. Jak się chce ugrać za wiele, to potem nie a się nic. Weź poprawkę, że potrzeby inwestycyjne Tramwajów Śląskich są ogromne i każdy grosz trzeba szanować.


Tak- ale tam najbardziej jest potrzebna zmiana układu torowego na "drzewku Paweł". Inaczej to mało będzie można ugrać.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 9:56 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3864
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Wystarczy dobudować mijankę na Piaśniki Skrzyżowanie. W przypadku dwutoru koszty inwestycyjne będą nieadekwatne do korzyści. Ten jednotor Piaśniki - Lipiny będzie na tyle krótki, że nie będzie zaburzał ruchu, a dodatkowa mijanka da możliwość stosowania na 11-tce modułu i 15-minutowego, i 20-minutowego. Jak się chce ugrać za wiele, to potem nie a się nic. Weź poprawkę, że potrzeby inwestycyjne Tramwajów Śląskich są ogromne i każdy grosz trzeba szanować.


Tak- ale tam najbardziej jest potrzebna zmiana układu torowego na "drzewku Paweł". Inaczej to mało będzie można ugrać.


Ten tramwaj na odcinku Lipiny - Chebzie i tak pojedzie prawie pusty, i tak. Zaletą będzie tylko brak "trójskładu na dwóch motorniczych". Nie musząc czekać na 17-tkę, 11-tka sobie spokojnie poradzi. Przecież teraz radzą sobie bez większych problemów na trzy linie. A to, czy pojedzie minutę szybciej, czy minutę wolniej, na tym odcinku jest bez różnicy. Ważne, że od Lipin do Chorzowa będziesz miał rezerwowe mijanki i w miarę krótkie odcinki jednotorowe. Nie szukaj problemów tam, gdzie ich nie ma.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Nie szukaj problemów tam, gdzie ich nie ma.


Jak nie ma- to jest jeden z bardziej awaryjnych punktów sieci. XIX-wieczny układ torowy, dodatkowo zniszczone torowisko, obecnie lekko łatane. Wszystko fajnie, ale akurat na T11 takich odcinków nie powinno być.
Ale ok, odbieglismy totalnie od tematu- miało byc o Będzinie, gdzie układ torowy jest nieco bardziej nowoczesny.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 12:04 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Daro85 napisał(a):
Jak nie ma- to jest jeden z bardziej awaryjnych punktów sieci. XIX-wieczny układ torowy, dodatkowo zniszczone torowisko, obecnie lekko łatane.


Racja, że węzeł na Pawle powinien być zmodernizowany. Ale nasi tramwajarze wolą robić dobrze kierowcom remontując przejazdy zamiast modernizować tory na swoje potrzeby.

Cytuj:
Wszystko fajnie, ale akurat na T11 takich odcinków nie powinno być.


Tak dla zasady? To musi mieć konkretne uzasadnienie. Przykładowo dwa tory na 15-tce na Stawikach większego sensu nie mają, podobnie jak drugi tor na Brynowie przy św. Huberta. Za to dodatkowe mijanki na 11, 9, czy innym 27 bardzo by się przydały, ale ich nie ma.

Cytuj:
Ale ok, odbieglismy totalnie od tematu- miało byc o Będzinie, gdzie układ torowy jest nieco bardziej nowoczesny.


Tia, szczególnie bezsensowne rondo tramwajowe z jeszcze głupszym pseudorondem drogowym.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 13:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Tak dla zasady? To musi mieć konkretne uzasadnienie. Przykładowo dwa tory na 15-tce na Stawikach większego sensu nie mają, podobnie jak drugi tor na Brynowie przy św. Huberta. Za to dodatkowe mijanki na 11, 9, czy innym 27 bardzo by się przydały, ale ich nie ma.


Łoboże- ale wyrywkowo cytujesz :P. Mnie chodzi o to, że w wypadku T11 trzeba przebudowy śmiesznego skrzyżowania na Pawle i to ma konkretne uzasadnienie. Inna sprawa, że miejsca na T11 jest tyle, że spokojnie poza małymi kawałkami między Szarlocińcem a Chebziem można spokojnie położyć drugi tor. Na Pawle po skasowaniu toru do huty miejsca jest nawet na więcej. I to ma uzasadnienie- czemu pół sieci ma mieć częstotliwość regulowaną przez jakieś śmieszne skrzyżowanie, z układem torowym sprzed wojen.

Cytuj:
Tia, szczególnie bezsensowne rondo tramwajowe z jeszcze głupszym pseudorondem drogowym.


Ale przynajmniej nie masz samych odcinków jednotorowych z sygnalizacją ręczną z czasów Edisona.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 18:19 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Daro85 napisał(a):
Łoboże- ale wyrywkowo cytujesz :P. Mnie chodzi o to, że w wypadku T11 trzeba przebudowy śmiesznego skrzyżowania na Pawle i to ma konkretne uzasadnienie. Inna sprawa, że miejsca na T11 jest tyle, że spokojnie poza małymi kawałkami między Szarlocińcem a Chebziem można spokojnie położyć drugi tor. Na Pawle po skasowaniu toru do huty miejsca jest nawet na więcej. I to ma uzasadnienie- czemu pół sieci ma mieć częstotliwość regulowaną przez jakieś śmieszne skrzyżowanie, z układem torowym sprzed wojen.


Ale przecież węzeł na Pawle nie determinuje żadnej częstotliwości kursowania. Przelot z Pawła do pętli to jest 2 minuty OIDP, to kompletnie w niczym nie przeszkadza. Jeszcze nie tak dawno tam jeździło 11+17 co 14 minut z 9-tką co 18 minut i wszystko jeździło o wiele punktualniej niż dzisiaj.

Cytuj:
Ale przynajmniej nie masz samych odcinków jednotorowych z sygnalizacją ręczną z czasów Edisona.


Sygnalizacja ręczna akurat w niczym nie przeszkadza, a wręcz często ułatwia życie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1364
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):

Za to dodatkowe mijanki na 11, 9, czy innym 27 bardzo by się przydały, ale ich nie ma.


Na 27 to przede wszystkim torowisko powinno iść do szybkiej modernizacji.

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 19:25 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3864
Lokalizacja:
Sosnowiec
Strzyż napisał(a):
memphis napisał(a):
Za to dodatkowe mijanki na 11, 9, czy innym 27 bardzo by się przydały, ale ich nie ma.


Na 27 to przede wszystkim torowisko powinno iść do szybkiej modernizacji.


Odnoszę wrażenie, że decyzja w tej sprawie już zapadła. Teraz czekamy, aż stan techniczny pozwoli uprawomocnić decyzję o likwidacji odcinka Dańdówka - Kazimierz. Zresztą - swego czasu sugerowano już miastu Sosnowiec, by dla obniżenia dotacji zawiesiło właśnie tą linię.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Jeszcze nie tak dawno tam jeździło 11+17 co 14 minut z 9-tką co 18 minut i wszystko jeździło o wiele punktualniej niż dzisiaj.


No no- punktualniej- to chyba z tego nie korzystałeś ;). Tam problemy z realizacją rozkładu bywały 2-3 razy w tygodniu. A już mistrzostwem świata była jazda z Lipin do Chebzia, gdzie przejazd z Mijanki do Targowiska (na T17, 100-200 m) zajmował czasem i 20 min. I te debilne tłumaczenia motorowych ("Nie mogę jechać (do Chebzia), bo jeszcze nie jechała 11 do Chebzia"- tak jakby cokolwiek zmieniało to, czy pierwsza pojedzie 11 czy 17 w odległości wzrokowej)...
A na mijance w Lipinach jak się stało po 5-10 min tak się dalej stoi- cóż z tego, że wagony lepsze i trasa częściowo po remoncie ;).

Cytuj:
Sygnalizacja ręczna akurat w niczym nie przeszkadza, a wręcz często ułatwia życie.


Ale wypada się rozwijać a nie tkwić w XIX wieku. Maszyna parowa też ma do dziś wielu fanatyków i nie powiem jej praca naprawdę robi wrażenie ;).

Cytuj:
Zresztą - swego czasu sugerowano już miastu Sosnowiec, by dla obniżenia dotacji zawiesiło właśnie tą linię.


Pytanie tylko o co miastu Sosnowiec chodzi- bo z drugiej strony na mapach rysują jakieś połączenie Zagórze- Kazimierz :O.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13353
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Daro85 napisał(a):
A na mijance w Lipinach jak się stało po 5-10 min tak się dalej stoi- cóż z tego, że wagony lepsze i trasa częściowo po remoncie ;).

Bo niestety zatrudnia się coraz większych gamoni.

Cytuj:
Ale wypada się rozwijać a nie tkwić w XIX wieku. Maszyna parowa też ma do dziś wielu fanatyków i nie powiem jej praca naprawdę robi wrażenie ;).

No ale co w ramach tego rozwoju proponujesz? Na Chebziu byś musiał zrobić wzbudzaną z 4 kierunków na jednotorach od Goduli i Lipin aż po samą pętlę. Ślizgowa nie jest mozliwa do zastosowania. A najprościej to by bylo zrobić jedną rzecz, mijankę na tym Pawle. Wtedy można rozdzielić te wszystkie jednotory.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 23:06 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10558
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Daro85 napisał(a):
No no- punktualniej- to chyba z tego nie korzystałeś ;). Tam problemy z realizacją rozkładu bywały 2-3 razy w tygodniu. A już mistrzostwem świata była jazda z Lipin do Chebzia, gdzie przejazd z Mijanki do Targowiska (na T17, 100-200 m) zajmował czasem i 20 min. I te debilne tłumaczenia motorowych ("Nie mogę jechać (do Chebzia), bo jeszcze nie jechała 11 do Chebzia"- tak jakby cokolwiek zmieniało to, czy pierwsza pojedzie 11 czy 17 w odległości wzrokowej)...


Ale co wspólna jazda 11+17 ma wspólnego z Pawłem? Poza tym kolejność wjazdu na odcinek nigdy nie była ustalona, więc takie coś jak opisujesz to co najwyżej fanaberia motorowych.

Cytuj:
A na mijance w Lipinach jak się stało po 5-10 min tak się dalej stoi- cóż z tego, że wagony lepsze i trasa częściowo po remoncie ;).


To też nie ma nic wspólnego z Pawłem. Przeloty na 17-tce są z sufitu, więc tak to wygląda.

Cytuj:
Ale wypada się rozwijać a nie tkwić w XIX wieku. Maszyna parowa też ma do dziś wielu fanatyków i nie powiem jej praca naprawdę robi wrażenie ;).


Próby z sygnalizacją przekaźnikową umożliwiającą ruch pociągów następnych były i nie wypadły pomyślnie. Ręczna jest prosta, tania i skuteczna. W transporcie szynowym, głównie na kolei, często się stosuje bardzo stare systemy sterowania ruchem i w niczym to nie przeszkadza.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 23:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 11.12.2008, 22:47
Posty: 2805
Kolejnosc wjazdu na ten odcinek wynikała z rozkładu, 17 zawsze miała odjazd z Targowiska w kierunku pętli minutę po 11.

_________________
Tak się zastanawiałem, czy wpisanie naszej sieci tramwajowej
do UNESCO uchroniłoby przed likwidacją kolejne linie.

- inż. Łukasz Klyszcz
To jest poważne forum

- użytkownik Forum Tramwajów Śląskich


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 23:21 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2020
Lokalizacja:
Katowice
memphis napisał(a):
Jak się ma dużo pieniędzy to można oprócz podstawowej oferty (w uproszczeniu: dowozówka do transportu szynowego) zrobić dodatkowe czartery i ułatwiać ludziom życie. Ale nas na to absolutnie nie stać.

A jak się tych pieniędzy nie ma, to wszelkie rozważania na temat usprawnienia komunikacji zbiorowej tracą sens. Jeśłi brak jest pieniędzy na spełnianie rzeczywistych potrzeb jak najszerszej grupy ludzi dojeżdżajacych do pracy, szkół i w innych celach to nie pozostaje nic innego, jak pogodzić się z faktem, że ludzie ci dojezdżać będą własnymi środkami transportu. Przypominam, że dyskusja zaczęła się od problemu długiego czasu dojazdu pomiędzy Bytomiem, a Dąbrową Górn. co powoduje, że w tej relacji absolutnie nikt, kto ma mozliwość korzystania z samochodu nie wybierze komunikacji zbiorowej. No to może ktoś ma inny niż bezpośrednia przyspieszona linia autobusowa pomysł rozwiązania tego problemu, tylko może nie poprzez wprowadzenie opłaty za przejazd samochodem przez most na Brynicy, ani przez wydłużenie absurdalnego ograniczenia prędkości do 40km/h obowiązującego w Bańgowie na cały odcinek od Bańgowa do Będzina, gdzie i tak jest zbyt wiele nadmiernie przesadzonych ograniczeń.
aso napisał(a):
Poza nielicznymi wyjątkami linie przyspieszone przestały być tym produktem, który przyciąga pasażerów

Zwłaszcza, że wiele takich linii nie ma. W centrach miast, gdzie autobusy poruszają się zatłoczonymi ulicami i gdzie konieczne jest duże zagęszczenie przystanków bo największe jest zapotrzebowanie na połączenia bardzo wielu punktów, a nie na szybkie połączenia nielicznych, lecz odległych miejsc linie przyspieszone większego sensu nie mają (też z pewnymi wyjątkami np połączeń odległych osiedli z centrum, jeśłi warunki drogowe umożliwiają szybki przejazd). Zupełnie inaczej jest jednak w przypadku gdy mamy zapotrzebowanie na szybkie połączenie dość odległych miast (czy też miast z jakimiś szczególnymi generatorami ruchu typu SSE, lotnisko itp), a nie ma możliwości realizacji tego poprzez kolej lub inna formę szybkiej komunikacji szynowej. Co Twoim zdaniem innego niż przyspieszony, a raczej pospieszny autobus moze taki problem rozwiązać, tak jak np z Bytomia do Dąbrowy Górniczej. Porównaj czas przejazdu w tej relacji A+T plus oczywiście czas na przesiadkę (nawet przy 10min. częstotliwościach) z czasem przejazdu tej odległości samochodem oraz terotycznym autobusem pospiesznym który nie powinien trwać dłużej niż 10min względem samochodu.
Cytuj:
Tymczasem ty na siłę forsujesz nowe, kilometrochłonne potworki, które mają niskie szanse pozyskać nowych pasażerów

W tym wątku nie ja pierwszy podałem ten pomysł, a ci którzy go przedstawili nie wymyślili tego patrząc na mapę ani w oparciu o ewnetualne zyski lub straty ekonomiczne, lecz w oparciu o potrzeby przewozowe pasażerów, to jest tych którzy muszą w tej relacji przemieszczać sie, a nie mają możliwości używać do tego celu samochodu oraz w oparciu o celowość tworzenia alternatywy wobec transportu indywidualnego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Pn 2.09.2013, 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4036
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
aso napisał(a):
Tymczasem ty na siłę forsujesz nowe, kilometrochłonne potworki, które mają niskie szanse pozyskać nowych pasażerów

W tym wątku nie ja pierwszy podałem ten pomysł, a ci którzy go przedstawili nie wymyślili tego patrząc na mapę ani w oparciu o ewnetualne zyski lub straty ekonomiczne, lecz w oparciu o potrzeby przewozowe pasażerów, to jest tych którzy muszą w tej relacji przemieszczać sie, a nie mają możliwości używać do tego celu samochodu oraz w oparciu o celowość tworzenia alternatywy wobec transportu indywidualnego.

Jakoś żadnej z koleżanek mojej żony, której nie dowoził/odwoził partner, nie przyszedł do głowy pomysł korzystania z połączenia T21/T22 + 42. Wszystkie dojeżdżały 8xx + 820/830. Pytanie - dlaczego?

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Wt 3.09.2013, 6:03 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1285
Temat dyskusji dotyczy Będzina i okolic, a wy teraz piszecie o Chorzowie, Bytomiu i Świętochłowicach, może na tą dyskusję lepiej założyć osobny temat?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Wt 3.09.2013, 6:46 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3864
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ludw_K napisał(a):
Co Twoim zdaniem innego niż przyspieszony, a raczej pospieszny autobus moze taki problem rozwiązać, tak jak np z Bytomia do Dąbrowy Górniczej. Porównaj czas przejazdu w tej relacji A+T plus oczywiście czas na przesiadkę (nawet przy 10min. częstotliwościach) z czasem przejazdu tej odległości samochodem oraz terotycznym autobusem pospiesznym który nie powinien trwać dłużej niż 10min względem samochodu.


Połączenie przesiadkowe opierające się na dwóch liniach często kursujących. Jeżeli środki jakie chcesz przeznaczyć na tworzenie dublującej oferty przeznaczyłbyś na poprawę istniejącej oferty (wzmocnienie tramwaju T22, wzmocnienie autobusu 42), efekt końcowy będzie znacznie lepszy. A ta niewielka grupa osób pojedzie po prostu nie 10 minut dłużej, a 20 minut dłużej. Dąbrowa i Bytom to nie są miasta, które wykazują względem siebie jakieś silne ciążenie. Zresztą - ten autobus przyspieszony będzie miał i tak podobny czas przejazdu, jak przesiadkowe połączenie kolejowe przez Katowice. Natomiast teraz mało osób korzysta z autobusu nr 42, bo ta oferta jest zbyt skromna, by mogła normalnie zafunkcjonować.

Ludw_K napisał(a):
Jakoś żadnej z koleżanek mojej żony, której nie dowoził/odwoził partner, nie przyszedł do głowy pomysł korzystania z połączenia T21/T22 + 42. Wszystkie dojeżdżały 8xx + 820/830. Pytanie - dlaczego?


Efekt postrzegania oferty - na linii nr 42 jest zbyt mało kursów, by ta linia mogła zafunkcjonować. Druga sprawa - jak pisał daro85 - oferta jest nieuporządkowana. Zamiast mocnej linii mamy stado potworków. Tymczasem trzy linie jeżdżące co godzinę nie dają tego samego, co jedna linia jadąca co 20 minut.

Ludw_K napisał(a):
W tym wątku nie ja pierwszy podałem ten pomysł, a ci którzy go przedstawili nie wymyślili tego patrząc na mapę ani w oparciu o ewnetualne zyski lub straty ekonomiczne, lecz w oparciu o potrzeby przewozowe pasażerów, to jest tych którzy muszą w tej relacji przemieszczać sie, a nie mają możliwości używać do tego celu samochodu oraz w oparciu o celowość tworzenia alternatywy wobec transportu indywidualnego.


Napisałem już wcześniej... Cechą środowiska miłośniczego jest wymyślanie różnych egzotycznych relacji, które potem nie chcą bronić się ekonomicznie. Niestety, gdy owi miłośnicy pójdą gdziekolwiek pracować do branży transportowej (kolej, komunikacja miejska), życie, a właściwie uzyskane efekty finansowe brutalnie te pomysły weryfikuje.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności