Teraz jest Wt 20.11.2018, 23:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Śr 28.08.2013, 15:16 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3892
Lokalizacja:
Sosnowiec
Strzyż napisał(a):
aso napisał(a):
40 aż prosi się o trasę od Akademików do Zagórze przez Auchan. Nie ma szybkiego połączenia Zagórza z Pogonią, dlatego te kilometry nie byłyby akurat wywalone w błoto. 723 jest z wjazdem na Wawel i pod dworzec PKP jest autobusem dla baaaardzo cierpliwych, co zresztą widać po napełnieniach. W tej chwili zauważalna jest grupa osób jeżdżąca kombinacją 55 lub 188 + 154, co z uwagi na problemy z punktualnością 154 raz działa, raz nie. Na odcinku Będzin - Pogoń linia nr 40 ma słabe napełnienia, 807 i tramwaje są w stanie to spokojnie przejąć (wystarczy tylko trochę wzmocnić 807 - przy manewrach z Syberką idealna okazja), a po Będzinie problem rozwiąże 616, którą też można wzmocnić.


Znaczy po DK86 i potem na światłach zjazd na Północną? Niezły pomysł.


Od Zagórza Osiedle - wjazd kieszeniowy do Środula Prusa (nawracanie przez parking), potem 3 Maja, al. Zagłębia Dąbrowskiego, przystanek Środula K-D i dalej po estakadzie. Czas przejazdu Zagórze Osiedle - Pogoń Akademiki 11-12 minut.

Od Pogoni - estakadą, skręt w prawo w ul. Frankiewicza, obsługa przystanku Środula Frankiewicza (tu trzeba zlokalizować w miejscu, gdzie zatrzymują się w tej chwili minibusy nowy przystanek, również dla linii 55), dalej przez Środulę Prusa do Zagórza Osiedle. Czas przejazdu Pogoń Akademiki - Zagórze Osiedle 9-10 minut.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Śr 28.08.2013, 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 334
Lokalizacja:
SO
Akurat 40 bym bronił jak Rejtan niepodległości ;) Podstawowym problemem tej linii jest... brak sracza dla szoferów na Zamkowym.
To była całkiem sensowna linia z dobrym taktem (obsługa w R 5xB). Niestety w obecnym kształcie setki wozokm idą w błoto. Osobiście obstawał bym za przywróceniem trasy z lat 90/00 i postawieniem Toi-Toiki. Wbrew temu co pisze ASO 40 często łapie całkiem przyzwoite napełnienia do Będzina.
Zdecydowanie do wycinki 813 i 818 oraz wzmocnienie 817 (do 2 wozów), reorganizacja układu w centrum Sosnowca (np. 723 ->Roweckiego->Mireckiego->Piłsudskiego->3 Maja->) i uporządkowanie ciągu Czeladź - Sosnowiec (w tym durnowatego 723) oraz usystematyzowanie taktu na ciągu Sosnowiec -Mysłowice (26/150) powinno przynieść znaczące oszczędności w wozokm i RZECZYWISTĄ poprawę usług, a co za tym idzie możliwość lepszego wzajemnego skomunikowania Zagórza, Środuli oraz Pogoni (jeśli rzeczywiście takowe jest potrzebne).

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Śr 28.08.2013, 19:15 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3892
Lokalizacja:
Sosnowiec
M11 napisał(a):
Akurat 40 bym bronił jak Rejtan niepodległości ;)


Poniekąd wpisujesz się w obecny trend doskonale. Broni się zachowawczo pewnych rozwiązań bez względu na to, czy mają one sens, czy już nie, odpowiada dokładnie tak samo jak ty, że przecież pewni pasażerowie korzystają z tego połączenia, te napełnienia są całkiem spore, zatem trzeba je zostawić, itd. Tylko co roku miasta i pasażerowie muszą korzystać z promocji "płać więcej za mniej". Tymczasem od ciągłego mieszania herbata nie będzie bardziej słodka.

To wygląda trochę groteskowo - pod hasłem rzeczywistej poprawy jakości usług proponujesz zwykłą synchronizację i jakieś drobne korekty. Uwaga jw. - to za mało...

M11 napisał(a):
reorganizacja układu w centrum Sosnowca (np. 723 ->Roweckiego->Mireckiego->Piłsudskiego->3 Maja->)


Kiedyś coś takiego ćwiczono - przejazd od Pogoni Grota-Roweckiego do Dworca przez Mireckiego i wyobraź sobie, że trzeba było przywracać przejazd przez Estakadę. Śladem po tym zabiegu jest asymetria w czasach przelotu 723 od Sielca do Pogoni. Dlatego wyjaśniam: ten numer nie przejdzie, a jeśli przejdzie, to będzie oznaczało kolejnych wkurzonych pasażerów.

Też kiedyś byłem na etapie, że rzucałem z sufitu różne propozycje (bardziej lub mniej mądre / głupie), natomiast dane mi było trafić na ludzi, którzy nauczyli mnie odpowiedniego patrzenia na układ komunikacyjny.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Śr 28.08.2013, 22:24 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1312
M11 napisał(a):
Akurat 40 bym bronił jak Rejtan niepodległości ;) Podstawowym problemem tej linii jest... brak sracza dla szoferów na Zamkowym.
To była całkiem sensowna linia z dobrym taktem (obsługa w R 5xB). Niestety w obecnym kształcie setki wozokm idą w błoto. Osobiście obstawał bym za przywróceniem trasy z lat 90/00 i postawieniem Toi-Toiki. Wbrew temu co pisze ASO 40 często łapie całkiem przyzwoite napełnienia do Będzina.
.

Wystarczyło by dogadać się z TŚ, to by na terenie zajezdni postawili TOI TOI, ale po co, jak na Kościuszki oprócz kibla mają jeszcze telewizor. z 40 już wiele razy kombinowano, niech pozostanie tak jak jest, bo największą popularność na całym odcinku w Będzinie ma tylko w środy, soboty i w niedziele do południa gdy nie ma 616.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Śr 28.08.2013, 23:15 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10561
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Lukas SC napisał(a):
Wystarczyło by dogadać się z TŚ, to by na terenie zajezdni postawili TOI TOI


A po co skoro na zajezdni są normalne toalety?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Cz 29.08.2013, 7:45 

Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07
Posty: 5585
Lokalizacja:
Piekary Śląskie
Normalne to chyba trochę nadużycie :P.

_________________
"Gdy debil nie wie, że jest debilem to ma przewalone.." G. Tabor :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Cz 29.08.2013, 7:52 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10561
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
P Śl napisał(a):
Normalne to chyba trochę nadużycie :P.


A co im brakuje?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Cz 29.08.2013, 7:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Lukas SC napisał(a):
M11 napisał(a):
Akurat 40 bym bronił jak Rejtan niepodległości ;) Podstawowym problemem tej linii jest... brak sracza dla szoferów na Zamkowym.
To była całkiem sensowna linia z dobrym taktem (obsługa w R 5xB). Niestety w obecnym kształcie setki wozokm idą w błoto. Osobiście obstawał bym za przywróceniem trasy z lat 90/00 i postawieniem Toi-Toiki. Wbrew temu co pisze ASO 40 często łapie całkiem przyzwoite napełnienia do Będzina.
.

Wystarczyło by dogadać się z TŚ, to by na terenie zajezdni postawili TOI TOI, ale po co, jak na Kościuszki oprócz kibla mają jeszcze telewizor. z 40 już wiele razy kombinowano, niech pozostanie tak jak jest, bo największą popularność na całym odcinku w Będzinie ma tylko w środy, soboty i w niedziele do południa gdy nie ma 616.


Łojej- brak telewizora na końcowym przystanku jest naprawdę poważnym powodem wydłużenia trasy o pół miasta. A Cyfrę+ tam mają na Kościuszki?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Cz 29.08.2013, 10:21 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1312
Daro85 napisał(a):

Łojej- brak telewizora na końcowym przystanku jest naprawdę poważnym powodem wydłużenia trasy o pół miasta. A Cyfrę+ tam mają na Kościuszki?

Nie , mają tylko DVB-T :P
Wiem że to śmieszne, ale czemu przez 10 lat jedynie co zrobili to trzy razy zmieniali trasę żeby 40 nie stawała dwa razy pod stadionem, 11 listopada i pod Dworcem PKP a efekt był taki że po 2 tygodniach wracało do poprzedniej formy. Za tym na pewno stoi PKM, bo tak samo zmienili rozkład na niedziele wywalając 2 kursy i 4 cztery przesuwać o 10 minut wstecz żeby kierowcy mieli dłuższą przerwę, a efekt tego jest 55 minut przerwy, i kierowca z 40/2 może zrobić kierowcy 40/1 kawę bo się mijają przystanek od Kościuszki


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Cz 29.08.2013, 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 334
Lokalizacja:
SO
aso napisał(a):
Kiedyś coś takiego ćwiczono - przejazd od Pogoni Grota-Roweckiego do Dworca przez Mireckiego i wyobraź sobie, że trzeba było przywracać przejazd przez Estakadę. Śladem po tym zabiegu jest asymetria w czasach przelotu 723 od Sielca do Pogoni. Dlatego wyjaśniam: ten numer nie przejdzie, a jeśli przejdzie, to będzie oznaczało kolejnych wkurzonych pasażerów.

No widzisz, właśnie się nieco zapętliłeś...
Jeśli dobrze zrozumiałem Twój tok myślenia: "Wywalmy całą 40 z Będzina, bo tak (wydaje mi się) będzie dobrze, ale zostawmy JEDEN przystanek na 723, bo wkurzymy może 4, 5, a może nawet 6 osób".
Akurat Estakada niczego dla tej linii nie wnosi, oprócz paruset km dziennie dla PKM i poważnego wydłużenia czasu przejazdu. Śmiem twierdzić, że o wiele lepszą robotę zrobił by przystanek (nie istniejący oczywiście) Mireckiego Kaufland, niż ta nieszczęsna Estakada.

Zdajesz sobie sprawę jaki raban podniósłby się po wywaleniu 40 z Będzina? Jednym (nie powiem, bardzo efektownym) CIACH, pozbawiłeś cały Małobądz normalnej* komunikacji.

*/ W obecnym kształcie TŚ, z posiadanym taborem i infrastrukturą nie stanowią niestety NORMALNEJ komunikacji.

Cytuj:
Też kiedyś byłem na etapie, że rzucałem z sufitu różne propozycje (bardziej lub mniej mądre / głupie)...

I w mojej SUBIEKTYWNEJ opinii nadal rzucasz ;)

Lukas SC napisał(a):
Wiem że to śmieszne, ale czemu przez 10 lat jedynie co zrobili to trzy razy zmieniali trasę żeby 40 nie stawała dwa razy pod stadionem, 11 listopada i pod Dworcem PKP a efekt był taki że po 2 tygodniach wracało do poprzedniej formy. Za tym na pewno stoi PKM, bo tak samo zmienili rozkład na niedziele wywalając 2 kursy i 4 cztery przesuwać o 10 minut wstecz żeby kierowcy mieli dłuższą przerwę, a efekt tego jest 55 minut przerwy, i kierowca z 40/2 może zrobić kierowcy 40/1 kawę bo się mijają przystanek od Kościuszki

No właśnie i tu dochodzimy do sedna sprawy: kierowcy jak psu micha należny się przerwa śniadaniowa, na siku, na fajkę. I BASTA!
Tylko kto powiedział, ze kierowca MUSI cały dzień tłuc np. 40/1 ? (Onegdaj plany akurat na tej linii w SN były tak fajnie ułożone, że kierowcy zamieniali się planami 40/1 przechodziła w 40/2 + jakaś wtyczka (chyba z 616/1), co pozwalało wygospodarować całkiem miłą przerwę śniadaniową na Kościuszki dla obu panów z 40). W KZKGOP nie znają (prawie) pojęcia przebieranek, co za tym idzie służby wyglądają jak wyglądają. A PKMy zamiast samodzielnie "montować" składanki planów kierowcom (na fikcyjnym przykładzie 28/3+616/2 PRZERWA 61/2+200/1), tak aby zapewnić im wymagane prawem przerwy w pracy, wolą tkwić w świecie fikcji KZK, płacąc pensję drajwerom np. za granie w karty na dyspozytorni i utrzymując np. 3 zupełnie zbędne wozy dodatkowo dziennie.

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Cz 29.08.2013, 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13389
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
M11 napisał(a):
*/ W obecnym kształcie TŚ, z posiadanym taborem i infrastrukturą nie stanowią niestety NORMALNEJ komunikacji.

A co niby stanowią? Przestań opowiadać brednie, że niby autobus w porywach co 30 minut jest alternatywą dla tramwaju co kilka minut. Ponadto tabor to tam akurat jest dość znośny, na 21 w większości jeżdżą Moderusy, a i remont niedługo ma byc. I wytłumacz nam jakim cudem te solówki tam takie pełne jeżdżą?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Cz 29.08.2013, 15:52 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3892
Lokalizacja:
Sosnowiec
M11 napisał(a):
aso napisał(a):
Kiedyś coś takiego ćwiczono - przejazd od Pogoni Grota-Roweckiego do Dworca przez Mireckiego i wyobraź sobie, że trzeba było przywracać przejazd przez Estakadę. Śladem po tym zabiegu jest asymetria w czasach przelotu 723 od Sielca do Pogoni. Dlatego wyjaśniam: ten numer nie przejdzie, a jeśli przejdzie, to będzie oznaczało kolejnych wkurzonych pasażerów.

No widzisz, właśnie się nieco zapętliłeś...
Jeśli dobrze zrozumiałem Twój tok myślenia: "Wywalmy całą 40 z Będzina, bo tak (wydaje mi się) będzie dobrze, ale zostawmy JEDEN przystanek na 723, bo wkurzymy może 4, 5, a może nawet 6 osób".
Akurat Estakada niczego dla tej linii nie wnosi, oprócz paruset km dziennie dla PKM i poważnego wydłużenia czasu przejazdu. Śmiem twierdzić, że o wiele lepszą robotę zrobił by przystanek (nie istniejący oczywiście) Mireckiego Kaufland, niż ta nieszczęsna Estakada.


Badania napełnień mówią co innego o liczbie wysiadających na przystanku Sosnowiec Estakada - dla linii 723 od Czeladzi jest to kilka, a nawet kilkanaście osób w każdym kursie, spora grupa w ciągu doby. Co piąty pasażer właśnie nie jedzie do samego Dworca, ale wysiada już przy Estakadzie. Straty z wyłączenia z obsługi tego przystanku będą większe, niż potencjalna jednokierunkowa obsługa przystanku Mireckiego Kaufland. Rozmieszczenie stanowisk przy Dworcu PKP oraz na Grota-Roweckiego nie pozwala na sensowną zmianę trasy w kierunku Czeladzi. Owszem, można to zrobić "na siłę", ale wtedy zafunduje się na dwóch głównych przystankach uciążliwe bieganie po stanowiskach. Czyli kolejny strzał w stopę. Jakby Mireckiego dla tej relacji (Pogon - centrum Sosnowca) było istotne, to prywatni przewoźnicy minibusowi by już tam wjechali.

M11 napisał(a):
Zdajesz sobie sprawę jaki raban podniósłby się po wywaleniu 40 z Będzina? Jednym (nie powiem, bardzo efektownym) CIACH, pozbawiłeś cały Małobądz normalnej* komunikacji.

*/ W obecnym kształcie TŚ, z posiadanym taborem i infrastrukturą nie stanowią niestety NORMALNEJ komunikacji.[/size]


No właśnie problem polega na tym, że nawet Małobądzka nie za bardzo korzysta z tej 40-tki. Wyłączywszy cmentarz przy Elektrowni, jest jeszcze gorzej, niż ze 154 na Chemicznej. Można oczywiście w jakimś stopniu kwestionować wiarygodność pomiarów, ale nie dam sobie wmówić, że te liczby są aż tak przekłamane. Do tramwajów na Małobądzkiej też wsiadają pojedyncze osoby, tylko tramwaj jeździ na tyle często, że w ciągu doby jest to istotna grupa pasażerów. Natomiast problem cmentarza komunalnego (istotny akurat) w Będzinie można rozwiązać, puszczając w dwie strony linie do Szpitala Wojewódzkiego przez Żeromskiego. Po wybudowaniu ronda niedaleko zjazdu z DK 86 nie ma już problemu z zawracaniem.

M11 napisał(a):
aso napisał(a):
Też kiedyś byłem na etapie, że rzucałem z sufitu różne propozycje (bardziej lub mniej mądre / głupie)...

I w mojej SUBIEKTYWNEJ opinii nadal rzucasz ;)


Dobrze, że użyłeś słowa subiektywnej. Niestety fakty, liczby i wskaźniki nie bardzo chcą być po twojej stronie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Cz 29.08.2013, 18:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 334
Lokalizacja:
SO
Polemizował bym z przytoczonymi przez ciebie badaniami... Podróżuję i jedną i drugą linią i widzę stan faktyczny. Ile razy i w jakich godzinach jechałeś ostatnio 40? To że akurat na Małobądzu nikt nie wsiadał/wysiadał, nie oznacza, że autobus jechał pusty.
Ja piszę o konkretnych rozwiązaniach min. innymi kompleksowej reorganizacji układu komunikacyjnego Sosnowca, gdzie wszystkie linie MUSZĄ zawijać pod dw.PKP i odjeżdżać z JEDNEGO przystanku. Ot to jest "betonowe" podejście do tematu.
W perspektywie przebudowy T15, skoro tak bardzo przeszkadza ci "dublowanie" przez 40 T21/24 może najpierw warto zastanowić się nad sensem tak duże liczby linii autobusowych na Zagórze? Nawet przy niezmienionej lokalizacji pętli problem da się rozwiązać: Skoro tramwaje mają być niskopodłogowe i szybkie, spokojnie wystarczy dowozówka z Zagórza (Mec, Pekin itd) na pętlę i prościutko nowiutkim tramwajkiem do Katowic, a 8xx w piach :> I już widzę ten płacz i lament.
Dalej podtrzymuję swoją tezę, że PRAWDZIWĄ reorganizację powinno zacząć się od ciągów Czeladź-Sosnowiec i Zagórze-Centrum.

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Cz 29.08.2013, 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 27.04.2006, 19:07
Posty: 1364
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
M11 napisał(a):
reorganizacja układu w centrum Sosnowca (np. 723 ->Roweckiego->Mireckiego->Piłsudskiego->3 Maja->)


Kiedyś coś takiego ćwiczono - przejazd od Pogoni Grota-Roweckiego do Dworca przez Mireckiego i wyobraź sobie, że trzeba było przywracać przejazd przez Estakadę. Śladem po tym zabiegu jest asymetria w czasach przelotu 723 od Sielca do Pogoni. Dlatego wyjaśniam: ten numer nie przejdzie, a jeśli przejdzie, to będzie oznaczało kolejnych wkurzonych pasażerów.

Też kiedyś byłem na etapie, że rzucałem z sufitu różne propozycje (bardziej lub mniej mądre / głupie), natomiast dane mi było trafić na ludzi, którzy nauczyli mnie odpowiedniego patrzenia na układ komunikacyjny.


Przy 723 to bym majstrował bardziej od strony rozkładów, bo sama trasa tak naprawdę jest ciężka do zmodyfikowania.

_________________
27 Sosnowiec Kazimierz Pętla - Sosnowiec Będzińska
Antyskandal87 Anty#0711adas - STOP dzieciom Neostrady


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Cz 29.08.2013, 19:29 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3892
Lokalizacja:
Sosnowiec
M11 napisał(a):
Polemizował bym z przytoczonymi przez ciebie badaniami... Podróżuję i jedną i drugą linią i widzę stan faktyczny. Ile razy i w jakich godzinach jechałeś ostatnio 40? To że akurat na Małobądzu nikt nie wsiadał/wysiadał, nie oznacza, że autobus jechał pusty.


Moja wiedza bazuje na oficjalnych danych KZK GOP. A pogońskie linie obserwuje od kilkunastu lat z racji mojego miejsca nauki i pracy. Spokojnie mogę powiedzieć, że nie ma podstaw do tego, by twierdzić, że są one niewiarygodne. Teraz tak... Przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem o Małobądzkiej, zanim zaczniesz wyciągać kolejne wnioski i połącz to logicznie z przedstawionym wcześniej argumentami o wzmocnieniu 807 i przeniesieniach pracy eksploatacyjnej pomiędzy poszczególnymi liniami przy reformie układu komunikacyjnego na Syberce. Wyrywasz z kontekstu to, co jest wygodne, po czym przeinaczasz tak, by twoje było na wierzchu.

M11 napisał(a):
Ja piszę o konkretnych rozwiązaniach min. innymi kompleksowej reorganizacji układu komunikacyjnego Sosnowca, gdzie wszystkie linie MUSZĄ zawijać pod dw.PKP i odjeżdżać z JEDNEGO przystanku. Ot to jest "betonowe" podejście do tematu.


Wyobraź sobie, że tak. Chyba, że po raz kolejny chcemy udowodnić pasażerom, że lepiej wiemy od nich czego oni chcą. Ludzie wybierają nogami. Potoki pasażerskie wyraźnie wskazują, że jest to główny przystanek w centrum miasta. Zatem ciężko go nie obsługiwać. Zastanawiałeś się, dlaczego żaden przewoźnik prywatny nie odważył się na uruchomienie linii pomijającej Dworzec PKP? Bo w przeciwieństwie do KZK GOP jeździ za swoje pieniądze, a nie za publiczne i doskonale wie, że to nie ma sensu.

M11 napisał(a):
W perspektywie przebudowy T15, skoro tak bardzo przeszkadza ci "dublowanie" przez 40 T21/24 może najpierw warto zastanowić się nad sensem tak duże liczby linii autobusowych na Zagórze? Nawet przy niezmienionej lokalizacji pętli problem da się rozwiązać: Skoro tramwaje mają być niskopodłogowe i szybkie, spokojnie wystarczy dowozówka z Zagórza (Mec, Pekin itd) na pętlę i prościutko nowiutkim tramwajkiem do Katowic, a 8xx w piach :> I już widzę ten płacz i lament.
Dalej podtrzymuję swoją tezę, że PRAWDZIWĄ reorganizację powinno zacząć się od ciągów Czeladź-Sosnowiec i Zagórze-Centrum.


Widzę pomalutku, że dalsza dyskusja nie ma sensu, bo zaczynasz zwyczajnie trollować. A ja wraz z wiekiem nauczyłem się nie schodzić z dyskusją poniżej pewnego poziomu. Dlatego póki co z mojej strony EOT. A jak zechcesz podyskutować na poważnie, to możemy wrócić do tematu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Cz 29.08.2013, 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr 14.01.2004, 23:55
Posty: 334
Lokalizacja:
SO
Potrafię czytać ze zrozumieniem. Ale może wyjaśnisz nam co da wzmocnienie 807 mieszkańcom ul. Krasickiego lub Szkolnej? Tyle samo co wzmocnienie 814, czy 801 :) NIC!!! 40 stanowi wzmocnienie dla 807 i choćby z tej racji nie będzie tak dochodową linią. Optymalizacja pełną gębą: wyciąć jedną linię, "wzmocnić" dwie nie pokrywające się (lub nie obsługujące przystanków) z przebiegiem tej wyciętej i wszystko gra.

Odnośnie trollowania, sam zacząłeś :>
Masz rację, ja również odpuszczam, bo widzę, że nie potrafisz podjąć merytorycznej dyskusji. Wiadomości czerpiesz, ze "wiarygodnych i poważnych" badań KZKGOP, bo śmiem twierdzić, że 40 jechałeś może ze 2 razy w życiu ;) Twardo "siedzisz" przy swoich poglądach, sądząc o swojej nieomylności, a kiedy dyskusja zbacza na niewygodny, ale bardzo istotny temat (zagórskie 8xx i kompleksowa reorganizacja układu śródmieścia) szybko ucinasz dyskusję.
Ja podaję na konkretnych, najprostszych przykładach, gdzie wyciekają wozokm na 40. Podaję też konkretne rozwiązania. I wcale nie trzeba wywracać całego układu komunikacyjnego do góry nogami.

Ewolucja (byle nie w wydaniu KZKGOP) jest znacznie lepszą drogą rozwoju.

BTW. Zaimki "Twój", "Ci" w języku polskim piszemy wielką literą. Podpowiadam z życzliwości, gdyż pisałeś, że się jeszcze uczysz. Może być w życiu kiedyś przydatne.

_________________
M11


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Ogłoszenia i wyniki przetargów
Napisane: Cz 29.08.2013, 21:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
M11 napisał(a):
W KZKGOP nie znają (prawie) pojęcia przebieranek, co za tym idzie służby wyglądają jak wyglądają. A PKMy zamiast samodzielnie "montować" składanki planów kierowcom (na fikcyjnym przykładzie 28/3+616/2 PRZERWA 61/2+200/1), tak aby zapewnić im wymagane prawem przerwy w pracy, wolą tkwić w świecie fikcji KZK, płacąc pensję drajwerom np. za granie w karty na dyspozytorni i utrzymując np. 3 zupełnie zbędne wozy dodatkowo dziennie.


He, ale akurat takie przebieranki mają i plusy i minusy. Akurat na takich liniach jak np. 40 i 800 więcej może być jednak minusów- wystarczy poważniejsze zacięcie w Katowicach i może ci się posypać cały rozkład, zależnie od tego co gdzie dalej pojedzie. Za to na liniach pokroju 67 i 104 to faktycznie nie powinno być większych przeciwwskazań.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Cz 29.08.2013, 22:41 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3892
Lokalizacja:
Sosnowiec
M11 napisał(a):
Potrafię czytać ze zrozumieniem.


Obawiam się, że przyjmujesz do wiadomości tylko te argumenty, które są po Twojej myśli. Jako wywołany personalnie "do tablicy" udzielę kilku wyjaśnień.

M11 napisał(a):
Ale może wyjaśnisz nam co da wzmocnienie 807 mieszkańcom ul. Krasickiego lub Szkolnej? Tyle samo co wzmocnienie 814, czy 801 :) NIC!!! 40 stanowi wzmocnienie dla 807 i choćby z tej racji nie będzie tak dochodową linią. Optymalizacja pełną gębą: wyciąć jedną linię, "wzmocnić" dwie nie pokrywające się (lub nie obsługujące przystanków) z przebiegiem tej wyciętej i wszystko gra.


Problem Krasickiego zwyczajnie nie istnieje. Z tego przystanku korzystają pojedyncze osoby w ciągu. Pisząc o ul. Małobądzkiej miałem dokładnie na myśli przystanki: Krasickiego, Szybowa, Słowiańska (d. Małobądzka I, II i III) - przystanek Elektrownia / Cmentarz to osobne zagadnienie. Patrząc na liczbę korzystających pasażerów - problem jest marginalny. Poważniejszy problem nazywa się Będzin Dworzec PKP Miasto. Na ten temat była już kiedyś dyskusja i ciężko było osiągnąć konsensus, gdyż naprawienie sytuacji po potencjalnej likwidacji linii 40 poprzez przesunięcie linii 807 ze Stadionu na 11 Listopada odsuwa tą linię od Syberki, gdzie z bloków położonych najbliżej Stadionu funkcjonuje dojścia piesze. To jest potencjalne ognisko zapalne... Ponadto przybliżenie 807 do centrum Będzina zadziała na szkodę tramwaju jadącego przez Stadion. To jest istotny problem, a nie jakieś mało istotne przystanki, na których raz ktoś wsiada, a innym razem nikt.

M11 napisał(a):
Masz rację, ja również odpuszczam, bo widzę, że nie potrafisz podjąć merytorycznej dyskusji. Wiadomości czerpiesz, ze "wiarygodnych i poważnych" badań KZKGOP, bo śmiem twierdzić, że 40 jechałeś może ze 2 razy w życiu ;)


Nie wiedzę, a dane empiryczne (słowo - klucz: "źródło"). Niestety samodzielnie nie da się zgromadzić na tyle dużo danych, by być w pełni obiektywnym. Można co najwyżej spróbować ocenić poprzez obserwacje, czy te dane, które posiada KZK GOP są wiarygodne.

Co do kolejnego zarzutu - z racji miejsca i godzin pracy linię nr 40 mam objeżdżoną dosyć mocno, widzę ją praktycznie codziennie w różnych egzotycznych porach, obserwując jej stopniową agonię. Nieraz również dzięki uprzejmości kierowców zdarzało mi się korzystać z kursów niehandlowych.

M11 napisał(a):
Twardo "siedzisz" przy swoich poglądach, sądząc o swojej nieomylności, a kiedy dyskusja zbacza na niewygodny, ale bardzo istotny temat (zagórskie 8xx i kompleksowa reorganizacja układu śródmieścia) szybko ucinasz dyskusję.


Sposób, w jaki mnie zaatakowałeś to niestety nic innego, jak socjotechniczny zabieg odwrócenia uwagi. W momencie gdy w sposób rzeczowy wyjaśniam Ci, gdzie tkwi błąd twojego rozumowania, przystępujesz do kolejnego ataku.

M11 napisał(a):
Ja podaję na konkretnych, najprostszych przykładach, gdzie wyciekają wozokm na 40. Podaję też konkretne rozwiązania.
Napisałem wcześniej - samo naprawienie synchronizacji
I wcale nie trzeba wywracać całego układu komunikacyjnego do góry nogami.


Jest to zdecydowanie za mały zakres działań. Przez lata problemów nawarstwiło się tyle, że samo poprawienie synchronizacji nic nie rozwiąże - jest to niczym naklejanie plastra na otwarte złamanie.

M11 napisał(a):
BTW. Zaimki "Twój", "Ci" w języku polskim piszemy wielką literą. Podpowiadam z życzliwości, gdyż pisałeś, że się jeszcze uczysz. Może być w życiu kiedyś przydatne.


Przez grzeczność tę ostatnią złośliwość pominę milczeniem...


Ostatnio edytowano Cz 29.08.2013, 22:49 przez aso, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Cz 29.08.2013, 22:48 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1312
Wypowiem się na Twój post w imieniu Syberki, zamieszkaj u nas i sam sobie chodź do stadionu na jakiś autobus lub tramwaj , jak masz do wyboru 40 którą dojedziesz na Pogoń lub Katowic. Jestem ciekawy jak by linię którą ty podróżujesz została zlikwidowana lub zmieniona trasa ...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Będzińskie rozkłady jazdy
Napisane: Cz 29.08.2013, 22:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
Lukas SC napisał(a):
Wypowiem się na Twój post w imieniu Syberki, zamieszkaj u nas i sam sobie chodź do stadionu na jakiś autobus lub tramwaj , jak masz do wyboru 40 którą dojedziesz na Pogoń lub Katowic. Jestem ciekawy jak by linię którą ty podróżujesz została zlikwidowana lub zmieniona trasa ...


Generalnie problemem KM w GOPie jest to, że trzeba łazić- to do przystanku (bo akurat z osiedla nic nie jedzie interesującego), to na przesiadki rozpieprzone po całym mieście (jak jadę z Bytomia do Ligoty np. to ile razy powinienem się przesiadać?), to do miejsca gdzie mogę wsiąść (bo akurat tam gdzie bym chciał nie ma przystanku). Streszczając- dopasowanie do potrzeb klientów szwankuje. Potem chce się gadać wielkie słowa o przesiadkach A/T, a są miasta, gdzie jedna sieć z druga ma raptem 2-3 przystanki wspólne w całym Śródmieściu miasta. A z innej strony jakaś linia robi 2,5 km w centrum bez zatrzymania.
Łazić to można było w latach 80. Na początku XXI wieku nikt chodzić nie będzie- każdy wsiądzie w autko.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności