Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Czarne chmury nad linią do Ozorkowa
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=2951
Strona 1 z 1

Autor:  aso [ Cz 6.02.2014, 23:49 ]
Tytuł:  Czarne chmury nad linią do Ozorkowa

http://www.radiolodz.pl/posts/1718-tram ... ie-istniec

Być może część osób już znalazła to, gdyż krąży w profilach na Facebooku. Tym niemniej z racji rangi zagadnienia, udostępniam link dla szerszego grona. Problem likwidacji linii nr 46 powrócił bowiem po raz kolejny i w świetle przedstawionych informacji sytuacja jest mocno niepokojąca.

Autor:  Daro85 [ Pt 7.02.2014, 8:58 ]
Tytuł:  Re: Czarne chmury nad linią do Ozorkowa

aso napisał(a):
http://www.radiolodz.pl/posts/1718-tramwajowa-linia-46-przestanie-istniec

Być może część osób już znalazła to, gdyż krąży w profilach na Facebooku. Tym niemniej z racji rangi zagadnienia, udostępniam link dla szerszego grona. Problem likwidacji linii nr 46 powrócił bowiem po raz kolejny i w świetle przedstawionych informacji sytuacja jest mocno niepokojąca.


Likwidacja 46 byłaby strasznie przykra. Muszę się tam wybrać.

Autor:  Vanessa00 [ Wt 2.12.2014, 16:45 ]
Tytuł:  Re: Czarne chmury nad linią do Ozorkowa

Linię z powodu małej ilości pasażerów to można likwidować wtedy, jak oni odeszli wskutek np. wyburzenia całej dzielnicy. W przeciwnym razie w pierwszej kolejności powinien być stosowany środek zaradczy w postaci wykopu na bruk tych, co doprowadzili do tego stanu. Argumenty o ekonomiczności, gdzie w bilansie zakłada się tylko stawkę za pckm, nie przemawiają do mnie.
Ile osób na godzinę (szczytu) dojeżdża z Ozorkowa do Łodzi?

Autor:  BB1993 [ Śr 3.12.2014, 11:40 ]
Tytuł:  Re: Czarne chmury nad linią do Ozorkowa

Temat został nieco odkopany. Obecnie likwidacja linii 46, jak i pozostałych podmiejskich nam nie grozi. Jakieś 2-3 miesiące temu prezydenci, burmistrzowie i wójtowie z Aglomeracji Łódzkiej podpisali porozumienie w sprawie Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego. Również wspólnie wypracowano projekt Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego. Zgodnie z dokumentem każda z gmin (tj. miasta: Konstantynów Łódzki, Łódź, Ozorków, Pabianice i Zgierz oraz gminy: Ksawerów, Lutomiersk i Zgierz) ma wkrótce opracować przebudowę torowisk tramwajowych na swoim terenie. Dodatkowo ma zostać zakupiony tabor tramwajowy, przeznaczony do obsługi tych linii. Wszystko zależy oczywiście od tego, czy uda się zdobyć dofinansowanie z UE.
Jeśli chodzi o wykorzystanie linii 46 przez pasażerów to sytuacja wygląda następująco:
- połączenia Łódź-Ozorków są obsługiwane również przez przez kilku przewoźników prywatnych - każda z tych tras dodatkowo obsługuje miejscowości położone "za" Ozorkowem - niestety poza godzinami szczytu ciężko uświadczyć autobus którejś z tych linii
- relacje wewnątrzmiejskie w Ozorkowie cieszą się dość sporą frekwencją (w mieście jest 5 przystanków)
- na odcinku Zgierz-Ozorków nie ma przystanków autobusowych (droga krajowa, brak zatok) - w związku z czym mieszkańcy kilku wsi mają jedynie tramwaj
- w Zgierzu jest dość duże osiedle domków jednorodzinnych - Proboszczewice, dla których 46 jest jedyny środkiem PTZ
- połączenia Łódź-Zgierz realizowane są przez: linię autobusową 6 (łączy dużą dzielnicę przemysłową Łodzi, centrum Zgierza i największe zgierskie osiedle), linie 16 i 46 (łączące centrum miasta i ścisłe centrum Łodzi), linię autobusową 51 (łączy całą część "uniwersytecką" Łodzi, duży cmentarz, duży kompleks leśny i szpitalem o dużym znaczeniu również dla Zgierza).
Miasto Zgierz na pewno będzie optowało za utrzymaniem linii 46 co najmniej do północnej granicy miasta, gdyż na os. Proboszczewice nie ma możliwości zakrańcowania żadnej linii autobusowej (zdecydowana większość dróg do drogi gruntowe)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/