Teraz jest Cz 28.03.2024, 13:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Cz 2.07.2015, 12:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
Daro85 napisał(a):
No ale tu właśnie jest pies pogrzebany- "MZK nie mogło". Kurdemol, niektórym samorządowcom wydaje się, że wszystko się samo zrobi. MZK wszystko mogło, tylko koledzy członkowie za bardzo nie wiedzieli czego chcą. Poza różnymi innymi absurdami jednym z głównych grzechów tego bytu był totalny brak pomysłu na działalność- z jednej strony MZK przez większą część istnienia po prostu utrzymywało zastany układ, z drugiej zaś wyglądało na to jakby jedynym celem istnienia MZK jest po prostu jakiś wspólny bilet na terenie ROWu i nic poza tym.

Cóż, jeżeli o ważniejszych rzeczach decydują politycy albo ludzie myślący tak samo jak za czasów WPK - nie ma szans na zmiany. Ktoś kiedyś powiedział o stadach: "tak musi być, tak jest tylko na przystankach zbiorczych", osoba ta od lat piastuje wysokie stanowisko w MZK. A włodarze gmin? Cieszą się, że można dać komuś jakieś stanowisko i myślą, że związek zrobi wszystko za nich. Udają, że nie mają żadnego wpływu na komunikację. Dopiero jak coś pójdzie nie tak (spółka należąca do organizatora przegra przetarg, którego nie musiało być) radni myślą co robić. Jak jest w miarę dobrze (z naciskiem na "w miarę") nikt zdaje się nie kontrolować Związku. Odpowiedzialność się rozmywa. Kto jest odpowiedzialny za to, że eksperyment zwany MZK się nie powiódł? Kolejni politycy rządzący gminami? Pracownicy MZK tkwiący jeszcze w komunie? Wszyscy i nikt.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Cz 2.07.2015, 13:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aleksanderdomaradzki napisał(a):
Cóż, jeżeli o ważniejszych rzeczach decydują politycy albo ludzie myślący tak samo jak za czasów WPK - nie ma szans na zmiany. Ktoś kiedyś powiedział o stadach: "tak musi być, tak jest tylko na przystankach zbiorczych", osoba ta od lat piastuje wysokie stanowisko w MZK. A włodarze gmin? Cieszą się, że można dać komuś jakieś stanowisko i myślą, że związek zrobi wszystko za nich. Udają, że nie mają żadnego wpływu na komunikację. Dopiero jak coś pójdzie nie tak (spółka należąca do organizatora przegra przetarg, którego nie musiało być) radni myślą co robić. Jak jest w miarę dobrze (z naciskiem na "w miarę") nikt zdaje się nie kontrolować Związku. Odpowiedzialność się rozmywa. Kto jest odpowiedzialny za to, że eksperyment zwany MZK się nie powiódł? Kolejni politycy rządzący gminami? Pracownicy MZK tkwiący jeszcze w komunie? Wszyscy i nikt.


Uprzedzając dysputę o sensowności związków komunalnych i kontroli, lub bycia poza nią...

Nikt nie mówił, że to jest eksperyment, a druga sprawa- on się powieść nie musiał. Faktycznie do dziś JZ, czy inna gmina nie może powiedzieć, że z tytułu należenia do MZK ponieśliśmy takie to a takie straty. Przecież jak płacili to tyle ile ustalili a nie tyle ile ktoś z góry nam narzucał. Zresztą jakby im narzucał, to by w pewnym momencie się buntowali.
Generalnie nie ma tu sensu szukać winnych, bo tym winnym upadku MZK przede wszystkim jest niewielka spójność ROWu jako aglomeracji. Tam obiektywnie rzecz biorąc nie jest potrzebne coś takiego jak MZK. Jak się okazuje te połączenia międzygminne są tylko niewielką procentowo częścią sieci, dodatkowo pomiędzy większymi miastami istnieje szereg biedniejszych gmin wiejskich, którym nie w nos jest utrzymywanie silnych linii międzygminnych.
Oczywiście ta sytuacja to nie była rana śmiertelna, ale doprawdy trudno prowadzić jakąś organizację ku wspólnym interesom, jeśli tak naprawdę poszczególne jej człony mogą działać całkowicie niezależnie. Żeby to zrobić trzeba oprócz wykonawstwa mieć jakąś ideę. A tu tego zabrakło. Miasta i gminy nie były zainteresowane współpracą.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Cz 2.07.2015, 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
Rozwiązanie KZK nawet jakby doszło do skutku, to nowy szyld tylko umocni personalnie tych, którzy doprowadzili do tego co widać.

niekoniecznie. Jak się SKUP nie uda, to romek i jego swita wylecą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Cz 2.07.2015, 19:59 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Jeżeli zostaną zastosowane odpowiednio dobrane środki przymusu, z propagandą sukcesu na czele, to ŚKUP się uda. Coś jak w wojsku, żołnierz dostawał przepustkę pod warunkiem wyrecytowania prawa użycia broni; i prędzej czy później wszyscy się go wyuczyli.
Sukces ŚKUP to będzie wyłącznie dzieło medialne, ujęcie finansowe zostanie przy tym dyskretnie pominięte. Przetrenowane przy KŚ. KŚ, mimo że wyrzuciło milion ludzi do samochodów czy osiemsetek, dzięki zwaleniu winy na poprzedników, i otoczeniu się wyselekcjonowanymi dupkami (ekspertami, tyle że bez żadnych publikacji), jest skutecznie prezentowane jako sukces. To nic, że pockm realnie kosztuje dwa razy więcej.
Mimo wszystko nie widzę się, że mając ten plastik w ręku przekonam się zwiedzić podupadłe muzeum. Ale już za parking zapłacę - jeśli zostaną zlikwidowane inne możliwości płatności.
Podsumowując: w ŚKUP za dużo utopiono gotówki, żeby to mogło ukazać się jako niewypał. Obawiam się, że lista zleceniobiorców - zaprzyjaźnionych dziennikarzy KZK wkrótce się wydłuży.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pt 3.07.2015, 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
Jak donosi JasNet Żory wraz z Pawłowicami chcą podzielić majątek MZK między siebie, za projekt UE oczywiście mają zapłacić wszystkie gminy. Te słowa żorzanina Wawrzyczka były nawet lepsze niż Lanusznego o stadach. No, ale z czegoś trzeba sfinansować kolejne wymysły żorskiej "elity".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pt 3.07.2015, 15:45 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aleksanderdomaradzki napisał(a):
Jak donosi JasNet Żory wraz z Pawłowicami chcą podzielić majątek MZK między siebie, za projekt UE oczywiście mają zapłacić wszystkie gminy. Te słowa żorzanina Wawrzyczka były nawet lepsze niż Lanusznego o stadach. No, ale z czegoś trzeba sfinansować kolejne wymysły żorskiej "elity".


Nie "chcą podzielić" tylko podzielą jeśli tylko te dwie gminy będą w MZK w chwili jego likwidacji. I to akurat dość oczywiste i logiczne. W tej sytuacji chyba lepiej byłoby postawić MZK w stan likwidacji jeszcze w grudniu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pt 3.07.2015, 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
Spoko, ale czemu w takim razie odszkodowanie UE mają płacić wszystkie gminy? UE zażąda kasy od MZK już po wystąpieniu gmin z ich struktur. Wypadałoby się zdecydować czy MZK to sprawa Żor i Pawłowic czy również innych gmin. Ze wszystkimi konsekwencjami.
Dobrze piszesz, że należałoby rozwiązać MZK w grudniu. Najlepiej by było rozdzielić wszystko między wszystkie gminy, z PKM zrobić niezależną firmę, podzielić miasta udziałami wg wpłacanych składek. Tak samo rozliczyć zwrot do UE. No, ale właśnie widać chęć współpracy gmin należących do MZK.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: So 4.07.2015, 12:32 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aleksanderdomaradzki napisał(a):
Spoko, ale czemu w takim razie odszkodowanie UE mają płacić wszystkie gminy? UE zażąda kasy od MZK już po wystąpieniu gmin z ich struktur. Wypadałoby się zdecydować czy MZK to sprawa Żor i Pawłowic czy również innych gmin. Ze wszystkimi konsekwencjami.


To już zadanie dla prawników, zarówno z CUPT, jak i gmin. Pewnie każdy będzie ciągnął w swoją stronę. Generalnie ewentualny zwrot dotacji będzie obciążał MZK, więc to z majątku MZK będzie trzeba to pokryć. Czyli np. przez sprzedaż udziałów w PKM-ie. Wszystko zależy od tego co się będzie działo po nowym roku, bo nie można wykluczyć scenariusza w którym projekt przejmą gminy w porozumieniu, a CUPT się na to zgodzi, jak również scenariusza w którym MZK dalej będzie realizować projekt (o ile gminy nie wystąpią), a organizacją komunikacji gminy zajmą się same, bez MZK. I to chyba byłoby najlepszym wyjściem z tej sytuacji. Pasażerom i tak już nic nie pomoże, ale o nich tu się w ogóle nie myśli.

Cytuj:
Dobrze piszesz, że należałoby rozwiązać MZK w grudniu. Najlepiej by było rozdzielić wszystko między wszystkie gminy, z PKM zrobić niezależną firmę, podzielić miasta udziałami wg wpłacanych składek. Tak samo rozliczyć zwrot do UE. No, ale właśnie widać chęć współpracy gmin należących do MZK.


Miasta nie chcą mieć udziałów w PKM-ie. Z tego co mówił Lanuszny, to głównie Jastrzębie-Zdrój było od zawsze przeciwne zarówno komunalizacji, jak i prywatyzacji. A przecież próby już były, właściwie od początku istnienia PKM-u się powtarzają.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: So 4.07.2015, 12:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
memphis napisał(a):
Pasażerom i tak już nic nie pomoże, ale o nich tu się w ogóle nie myśli.


Prawda jest taka, że MZK i tak nie miało szans dać pasażerom nic więcej nic dawało. Za daleko zaszedł proces rozpadu, zbyt duże było przywiązanie do zastałego układu. Poza tym wydaje się, że ROW jest na tyle rozczłonkowaną aglomeracją, że pasażerowie mogą tego nawet nie poczuć, zwłaszcza jeśli gminy wybiorą dalej drogę naturalnej integracji- np. do Marklowic pojedzie jakiś autobus z Wodzisławia i dalej do Świerklan, Żory podpiszą z JZ porozumienie o jakichś liniach w tej relacji, podobnie jak Pawłowice i Zebrzydowice, a Radlin, Pszów i Rydułtowy dogadają się z ZTZem.
Co ciekawe układ z MZK był na tyle daremny, że pasażerowie w skrajnym wypadku mogą mieć teraz "lepiej i taniej" ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: So 4.07.2015, 14:04 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Daro85 napisał(a):
memphis napisał(a):
Pasażerom i tak już nic nie pomoże, ale o nich tu się w ogóle nie myśli.


Prawda jest taka, że MZK i tak nie miało szans dać pasażerom nic więcej nic dawało. Za daleko zaszedł proces rozpadu, zbyt duże było przywiązanie do zastałego układu. Poza tym wydaje się, że ROW jest na tyle rozczłonkowaną aglomeracją, że pasażerowie mogą tego nawet nie poczuć, zwłaszcza jeśli gminy wybiorą dalej drogę naturalnej integracji- np. do Marklowic pojedzie jakiś autobus z Wodzisławia i dalej do Świerklan, Żory podpiszą z JZ porozumienie o jakichś liniach w tej relacji, podobnie jak Pawłowice i Zebrzydowice, a Radlin, Pszów i Rydułtowy dogadają się z ZTZem.
Co ciekawe układ z MZK był na tyle daremny, że pasażerowie w skrajnym wypadku mogą mieć teraz "lepiej i taniej" ;).


To jest racja, że pomimo istnienia MZK i tak w większości miast, czy gmin obowiązuje po kilka biletów, bo z każdej strony jest inny organizator. Tak więc dużo gorzej nie będzie, co najwyżej mieszkańców samego Jastrzębia czeka z tym jakiś problem (bo tu pod względem taryfowym dotychczas było najlepiej).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: So 4.07.2015, 19:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
Zobaczymy co się stanie. Gdyby w regionie była duża chęć dogadania się byłbym dużo spokojniejszy. Chociaż co do układu linii - faktycznie, trudno żeby było gorzej (chociaż jest to możliwe). Ile linii MZK przetrwało od czasów WPK praktycznie bez zmian? Ponoć jakaś zewnętrzna firma już szykuje układ komunikacyjny dla Jastrzębia. Może Trako?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: So 4.07.2015, 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aleksanderdomaradzki napisał(a):
Zobaczymy co się stanie. Gdyby w regionie była duża chęć dogadania się byłbym dużo spokojniejszy. Chociaż co do układu linii - faktycznie, trudno żeby było gorzej (chociaż jest to możliwe). Ile linii MZK przetrwało od czasów WPK praktycznie bez zmian? Ponoć jakaś zewnętrzna firma już szykuje układ komunikacyjny dla Jastrzębia. Może Trako?


Bardzo dużo zostało- praktycznie cały układ tras w JZ- za wyjątkiem nowości wprowadzonych w ostatnich latach (129,130,131,132). W JZ cały układ linii nadaje się do śmieci, bo jest po prostu kosmiczny- jak to możliwe, że w mieście mającym niemal 100 tys. mieszkańców kursuje ponad 30 linii, z czego aż 12 nie wyjeżdża poza jego centralną część? W JZ nie ma żadnej linii o jakimś lepszym takcie kursowania, spod kopalń o 6,14 i 22 potrafi odjechać kilka linii, po czym kolejny autobus jest za 30 min...
Dla porównania w mieście o podobnym układzie przestrzennym, czyli w Tychach, gdzie też układ linii jest mocno chaotyczny sytuacja mimo wszystko jest lepsza dzięki z jednej strony liniom trolejbusowym, a z drugiej dzięki właściwie brakowi przystanku końcowego w centrum miasta.

A jeszcze takie wesołe porównanie: Jastrzębie- 91 tys. mieszk., po mieście kursuje 30 kilka linii. Wałbrzych- 120 tys. mieszk., po mieście i okolicy kursuje 11 linii. Koszalin- 110 tys. mieszk, miasto i okolicę robi ok. 16-19 linii...

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: So 4.07.2015, 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
Daro85 napisał(a):
A jeszcze takie wesołe porównanie: Jastrzębie- 91 tys. mieszk., po mieście kursuje 30 kilka linii. Wałbrzych- 120 tys. mieszk., po mieście i okolicy kursuje 11 linii. Koszalin- 110 tys. mieszk, miasto i okolicę robi ok. 16-19 linii...

Cóż - linie "zewsząd dowsząd". Jastrzębie - Pawłowice: 3 linie, Jastrzębie - Żory: 3 linie, Jastrzębie - Wodzisław: 4 linie. Tak samo wygląda to przy połączeniach wewnątrzgminnych. Jeszcze jakby jechały w jakimś takcie - ale nie, zwykle muszą jechać w stadzie. Ale przecież BL zapytany o stada powiedział "tak musi być, tak jest tylko na przystankach zbiorczych". Trudno oczekiwać od ludzi przesiadek jeżeli taryfa nie przewiduje ich na biletach tańszych niż dobowe. W takim Rybniku jest chociaż promocja - drugi przejazd 15 minut po pierwszym za 1zł. Rozkład MZK też nie zachęca do przesiadek.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: So 4.07.2015, 22:49 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Linie "zewsząd dowsząd" są efektem skrajnej niekompetencji rozkładowców oraz patologii w postaci płatności za przejechany wzkm (a nie za pasażerokilometr). Poza tym komunikacja miejska w ogóle nie powinna mieć systemu przesiadkowego - co do zasady linie powinny kursować tak często, że zawsze jakaś przesiadka z marszu się trafi w akceptowalnym czasie oczekiwania.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: So 4.07.2015, 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
Vanessa00 napisał(a):
Linie "zewsząd dowsząd" są efektem skrajnej niekompetencji rozkładowców

Albo betonowej czapy nieco ponad "szarymi" rozkładowcami.
Vanessa00 napisał(a):
oraz patologii w postaci płatności za przejechany wzkm (a nie za pasażerokilometr).

Nie wyobrażam sobie rozliczania się za pasażerokilometr.
Vanessa00 napisał(a):
Poza tym komunikacja miejska w ogóle nie powinna mieć systemu przesiadkowego - co do zasady linie powinny kursować tak często, że zawsze jakaś przesiadka z marszu się trafi w akceptowalnym czasie oczekiwania.

Zależy od wielkości potoków pasażerskich. ROW to nie GOP, napełnienia są nieco inne. Wynika to z tego, że największe miasto regionu ma 140 tys. mieszkańców, drugie 90 tys. a trzecie 60 tys., cały ROW zamieszkuje tyle osób ile łącznie Katowice i Gliwice. Porównaj sobie to z największymi miastami w GOP. Żeby dostać się z jednej małej miejscowości/dzielnicy do drugiej nie można myśleć "jakoś to będzie". Posyłanie autobusów do dziur zabitych dechami w 10-cio minutowym takcie nie ma sensu. No i jak przesiadać się przy obecnej taryfie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pn 6.07.2015, 3:55 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
aleksanderdomaradzki napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Linie "zewsząd dowsząd" są efektem skrajnej niekompetencji rozkładowców
Albo betonowej czapy nieco ponad "szarymi" rozkładowcami.

Nie ma czegoś takiego. Rozkładowcy są starannie wyselekcjonowani pod kątem lojalności, niepokorni już dawno gryzą trawę pod urzędem pracy, bo to od nich - wespół z panią od wymyślania taryfy - zależy wynik finansowy organizatora, chociażby ich lojalność miała go pociągnąć na dno.

Cytuj:
Cytuj:
oraz patologii w postaci płatności za przejechany wzkm (a nie za pasażerokilometr).
Nie wyobrażam sobie rozliczania się za pasażerokilometr.

No to wracamy do punktu wyjścia - filozoficznego stwierdzenia, po co otwierać drzwi na przystankach, skoro za to nie płacą - którego nie warto po raz wtóry wałkować.

Cytuj:
Cytuj:
Poza tym komunikacja miejska w ogóle nie powinna mieć systemu przesiadkowego - co do zasady linie powinny kursować tak często, że zawsze jakaś przesiadka z marszu się trafi w akceptowalnym czasie oczekiwania.
Zależy od wielkości potoków pasażerskich. ROW to nie GOP, napełnienia są nieco inne. Wynika to z tego, że największe miasto regionu ma 140 tys. mieszkańców, drugie 90 tys. a trzecie 60 tys., cały ROW zamieszkuje tyle osób ile łącznie Katowice i Gliwice. Porównaj sobie to z największymi miastami w GOP. Żeby dostać się z jednej małej miejscowości/dzielnicy do drugiej nie można myśleć "jakoś to będzie". Posyłanie autobusów do dziur zabitych dechami w 10-cio minutowym takcie nie ma sensu. No i jak przesiadać się przy obecnej taryfie?

Tworząc MZK przyjmowano inne założenia, że ROW to prawie to samo, co GOP.
Ale chyba łatwiej zmienić taryfę niż cały związek?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pn 6.07.2015, 7:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aleksanderdomaradzki napisał(a):
Zależy od wielkości potoków pasażerskich. ROW to nie GOP, napełnienia są nieco inne. Wynika to z tego, że największe miasto regionu ma 140 tys. mieszkańców, drugie 90 tys. a trzecie 60 tys., cały ROW zamieszkuje tyle osób ile łącznie Katowice i Gliwice. Porównaj sobie to z największymi miastami w GOP. Żeby dostać się z jednej małej miejscowości/dzielnicy do drugiej nie można myśleć "jakoś to będzie". Posyłanie autobusów do dziur zabitych dechami w 10-cio minutowym takcie nie ma sensu. No i jak przesiadać się przy obecnej taryfie?


E tam- nikt mi nie powie, że w mieście tej wielkości nie da się zrobić oferty tak, by było przynajmniej kilka linii o takcie min. co 20-30 min przez większość dnia. Są mniejsze miejscowości, gdzie się da (Olkusz, Oświęcim, nawet Wodzisław).
Przykład- po co aż 3 linie do Żor? Dwie z nich mają raptem kilka kursów, a 101 i 105 się tylko niewiele różnią trasą...
Kolejny przykład- mamy szereg podobnych linii z KWK Jas-Mos do Al. Piłsudskiego. Az się prosi, żeby część połączyć.
Kolejna sprawa- mamy aż 3 linie do Pawłowic, które też spokojnie dałoby się zamienić na 1 silniejszą. 118,127 i 128 też niewiele się różnią trasą.

Poza tym z połączeniami między wioskami i miejscowościami można też patrzeć na Olkusz- niby nędza, słabe częstotliwości, ale... Okazuje się, że tam jednym z argumentów za rozwojem tego dziwnego związku jest duża konkurencja z busiarzami. Podobnie było w ZKKM i PKM Jaworzno. I okazuje się, że to ciśnienie spowodowało, że tam notuje się największy postęp (w Olkuszu mimo wszystko najmniejszy, ale tam jest chyba najgorszy teren do obsługi). Byłem mocno zdziwiony podróżując linią 470 po jakimś Bydlinie ile osób może być w wakacje w autobusie ok. 9 rano.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pn 6.07.2015, 13:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
Daro85 napisał(a):
E tam- nikt mi nie powie, że w mieście tej wielkości nie da się zrobić oferty tak, by było przynajmniej kilka linii o takcie min. co 20-30 min przez większość dnia.

Poczytaj do czego się odnosiłem. Pisałem o tym, że w mniejszych miastach trudno liczyć na szczęście, przesiadki trzeba jakoś przewidzieć.
Daro85 napisał(a):
Przykład- po co aż 3 linie do Żor? Dwie z nich mają raptem kilka kursów, a 101 i 105 się tylko niewiele różnią trasą...
Kolejny przykład- mamy szereg podobnych linii z KWK Jas-Mos do Al. Piłsudskiego. Az się prosi, żeby część połączyć.
Kolejna sprawa- mamy aż 3 linie do Pawłowic, które też spokojnie dałoby się zamienić na 1 silniejszą. 118,127 i 128 też niewiele się różnią trasą.

O liniach zewsząd dowsząd też pisałem - podając przykłady m. in. linii do Żor i Pawłowic. ;-)
Vanessa00 napisał(a):
Nie ma czegoś takiego. Rozkładowcy są starannie wyselekcjonowani pod kątem lojalności, niepokorni już dawno gryzą trawę pod urzędem pracy, bo to od nich - wespół z panią od wymyślania taryfy - zależy wynik finansowy organizatora, chociażby ich lojalność miała go pociągnąć na dno.

Coś w tym jest, ale to nie wina samych rozkładowców, że ktoś, kto chce pozytywnych zmian jest blokowany i wylatuje a pudrowanie układu WPK jest dobrze widziane. To właśnie "betonowa czapa" decyduje z kim chce współpracować a z kim nie. Może gdyby zmienić ludzi na stanowiskach kierowniczych w MZK na bardziej elastycznych byłoby odwrotnie?
Vanessa00 napisał(a):
Ale chyba łatwiej zmienić taryfę niż cały związek?

W realiach MZK? Całkiem możliwe, że łatwiej wyjść ze związku niż zrobić w nim porządek. Do zrobienia porządku musiałoby przyłożyć się kilka gmin, z władzami które chcą zmian a nie traktują MZK jako odwalenie ustawowego obowiązku mając wszystko co się tam wyprawia w nosie.


Ostatnio edytowano Pn 6.07.2015, 13:39 przez aleksanderdomaradzki, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pn 6.07.2015, 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aleksanderdomaradzki napisał(a):
Poczytaj do czego się odnosiłem. Pisałem o tym, że w mniejszych miastach trudno liczyć na szczęście, przesiadki trzeba jakoś przewidzieć.


No ale też bym za bardzo nie przesadzał. Jeżeli mamy raptem 3-4 drogi wyjazdowe to cudów się nie zdziała, po prostu trzeba czasem pomyśleć tak jak w innych miastach, gdzie trzeba zaspokajać i miejskie i wiejskie potrzeby. Blisko mamy Olkusz i tam faktycznie na wyjazdach jest trochę chaosu, ale on ma tylko względny wpływ na kursowanie po samym miasteczku. A jak wyglądają przesiadki? Dość prosto- są 2-3 punkty gdzie można linię zakończyć, a dodatkowo jest coś w rodzaju odcinka wspólnego na trasie Supersam- Dw. PKP/PKS. Tam spotkasz niemal wszystkie linie kursujące po tym miasteczku. Podobnie ma się sytuacja w Oświęcimiu.

Cytuj:
O liniach zewsząd dowsząd też pisałem - podając przykłady m. in. linii do Żor i Pawłowic. ;-)


Jak dla mnie to chaos wprowadzają głównie linie po samym centrum Jastrzębia. Jak widzę, że na trasie Arki Bożka-Zdrój, czy AB-Jasmos kursuje kilka linii o przelocie max. 20 min to zadaję sobie do razu pytanie o co chodzi... Na takie Bzie teoretycznie może jeździć autobus co 30 min w R, ale czemu musi jeździć na około?

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: MZK Jastrzębie-Zdrój
Napisane: Pn 6.07.2015, 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
Daro85 napisał(a):
No ale też bym za bardzo nie przesadzał. Jeżeli mamy raptem 3-4 drogi wyjazdowe to cudów się nie zdziała, po prostu trzeba czasem pomyśleć tak jak w innych miastach, gdzie trzeba zaspokajać i miejskie i wiejskie potrzeby. Blisko mamy Olkusz i tam faktycznie na wyjazdach jest trochę chaosu, ale on ma tylko względny wpływ na kursowanie po samym miasteczku. A jak wyglądają przesiadki? Dość prosto- są 2-3 punkty gdzie można linię zakończyć, a dodatkowo jest coś w rodzaju odcinka wspólnego na trasie Supersam- Dw. PKP/PKS. Tam spotkasz niemal wszystkie linie kursujące po tym miasteczku. Podobnie ma się sytuacja w Oświęcimiu.

Nikt nie oczekuje cudów. Model o którym mówisz byłby chyba najsensowniejszy. Może i na liniach kursujących np. co 10 - 15 minut można liczyć na szczęście, ale przy mniejszym takcie trzeba cośtam poplanować. Póki co MZK nie zna pojęcia "takt", dziury w rozkładach bywają spore. Zobaczymy co tam "firma zewnętrzna" wykombinuje.
Cytuj:
Jak dla mnie to chaos wprowadzają głównie linie po samym centrum Jastrzębia. Jak widzę, że na trasie Arki Bożka-Zdrój, czy AB-Jasmos kursuje kilka linii o przelocie max. 20 min to zadaję sobie do razu pytanie o co chodzi... Na takie Bzie teoretycznie może jeździć autobus co 30 min w R, ale czemu musi jeździć na około?

Linie zewsząd dowsząd to nie tylko linie międzygminne. To samo jest wewnątrz gmin, ja podałem tylko przykłady - tak się złożyło, że wzystkie międzygminne. Sporo czasu zajęłoby mi wypisywanie wszystkich takich tras.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności