Teraz jest Cz 28.03.2024, 22:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 6.01.2020, 16:33 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Wszystko zależy ile ma wariantów dana linia. Poza tym w Sosnowcu to przecież priorytetem są warianty z/do Zajezdni Zagórze

Bajzel z wariantami wystarczy zobaczyć na stronie z rozkładami ZTM, np. rozkład 192.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 6.01.2020, 18:11 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
A po co patrzeć w 192, jak w Sosnowcu wystarczy 902N


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 6.01.2020, 19:20 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Dyskutujecie o wariantach, a przecież warianty to świetny sposób na redukcję kosztów organizacji komunikacji. Każdy kolejny wariant to każda kolejno pozbyta się grupa pasażerów, w świadomości których istnienie linii w rozumieniu linii zaciera się, bo stos kursów, nawet pod jednym numerem, już takiej nie tworzą. Za to w głowie tworzy się wyobrażenie, że raz tak, raz inaczej, więc olać to. Kto prócz socjalu wyjdzie na takie 25, jak co kurs gdzie indziej i o innej porze. Grupa zmuszona harować na życie nie ma czasu na podróżnicze eksperymenty i nie będzie ślęczała nad wyszukiwarką przypadkowych połączeń, bo nie taka jest idea komunikacji miejskiej ani nawet cel życia czlowieka.

Wracając do sosnowieckiego dna. Tu jest bardzo prosta recepta i na częstotliwość, i na warianty. Trzeba się pozbyć
czerwonego.
Wówczas zostaje masa kasy na organizację normalnych linii, bez potrzeby rozdrabniania się.

Proponuję zacząć od Andersa, bo w przypadku Pogoni wiadomo, tam lud prosty, miejscowy, nie oburzy się. Przy czym, jak mniemam, z Andersa łatwiej będzie wywalić tramwaje.

Najgorsza opcja, to dojście do stwierdzenia, że jednak najlepiej jest, jak jest.

aso napisał(a):
Chcąc uporządkować układ komunikacyjny należy wzorować się na rozwiązaniach miast, które takie zmiany już wprowadzały.
Proszę


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 6.01.2020, 21:03 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2994
Vanessa00 napisał(a):
Dyskutujecie o wariantach, a przecież warianty to świetny sposób na redukcję kosztów organizacji komunikacji.

Ja tylko zaznaczałem fakt nieumiejętności organizatora w odpowiedniej informacji pasażera o kursie w danym wariancie. Najlepszym rozwiązaniem są linie wysokich częstotliwości bez wariantów ale może ten przykład połączenia 26 i 150 wart byłby podjęcia próby? Jeśli większa część pasażerów tych linii korzysta z jej trasy na wspólnym odcinku to wydaje się że byłoby to korzystniejsze..W końcu większość będzie miała w świadomości autobus co 20 minut bez potrzeby wertowania rozkładów dwóch linii.

Cytuj:
Każdy kolejny wariant to każda kolejno pozbyta się grupa pasażerów
Dla pasażera ważne jest odpowiednia informacja że z przystanku x o tej godzinie linia y jedzie do jego punktu docelowego z

Podsumowując system prezentacji wariantów też musi ulec diametralnej poprawie. Może ograniczeniem powinna być maksymalna liczba wariantów dla jednej linii


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 7.01.2020, 8:02 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
26 przez jakiś niedługi czas kursował co 40 minut w R (nie pamiętam rozkładu na W) na trasie Szpital – Bór z wjazdem kieszeniowym na Jęzor. Od 01.08.1995 26 skrócono do Jęzora, a od Mysłowic wydłużono 150 na Bór w R (z Boru kursował na przemian co 25 i 35 minut, z Sosnowca co 30) i utworzono 926 w W (co 50/70 minut). Jednocześnie utworzono szczytowe (5-7, 13-15) 950 po trasie dawnego 150 (Stawowa – Mysłowice).
Na Bór (i nie tylko tam) trzeba przywrócić autobus cyklicznie co 30 minut w R. Nie jestem przekonany do łączenia linii na Bór i Jęzor w jedną, szczególnie gdyby jechał co 40 minut na Bór (lub nawet 20/40). Jak już kiedyś pisałem, ze względu na rozkład i tabor, to 35 mógłby (z Czeladzi) jechać od dworca obecną trasą 150 na Bór. Niwka i centrum Mysłowic zachowałyby połączenie z Czeladzią, a mysłowickie dzielnice potrzebują dobrego połączenia z różnymi częściami Sosnowca, ale trasa Kosztowy – Czeladź to raczej wynik zdeformowanej siatki połączeń, a nie potrzeb przewozowych. Wówczas można by było przez Mikołajczyka puścić 150 (Stawowa/Szpital – Kosztowy/Imielin) i... 160 (Stawowa/Szpital – Wesoła). Obie linie co godzinę, jak obecne 35 i 160. Dzisiejsze 160 zmutowało do postaci absurdalnej. Wystarczy porównać czas przejazdu z Wesołej pod dworzec na wariantach 106 (38 minut) i 160 (68 lub nawet 77 minut w najpopularniejszych godzinach szczytowych). Można więc przyjąć, że połączenie Wesołej i Morgów z Sosnowcem jest fikcją na tabliczce przystankowej. 160S powinien zostać zredukowany do linii mocno szczytowej, lub całkiem zlikwidowany, a przez strefę i Bobrek powinna jechać nowa linia. Mogłaby jechać ze Stawowej, przez dworzec, Jagiellońską, Ludwik i dalej obecną trasą 160 (z obsługą strefy) do Mysłowic (Ćmok/Towarowa/Centrum Handlowe na Bończyku).
Nie wycofuję się też ze swojego pomysłu na 788, bo czas przejazdu z różnych części Mysłowic byłby jak przy 106...
Na zmianę trasy 26 patrzę z 2 stron: puszczenie tej linii przez Naftową (dobrze, bo powstaje nowe połączenie, od razu z Niwką i Mysłowicami z jednej strony, a Pogonią z drugiej) i zabraniem kolejnych kursów z Jagiellońskiej (źle). Na ten drugi przypadek może pomogłoby, przynajmniej doraźnie, skierowanie przez Jagielońską (w obie strony) 88 lub 100? Cykliczność zbliżona do 26, a powstałoby połączenie Jagiellońskiej („elektronik”, ZUS i mediateka) z Czeladzią.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Śr 8.01.2020, 14:12 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Ravel napisał(a):
mysłowickie dzielnice potrzebują dobrego połączenia z różnymi częściami Sosnowca
Kłopot niezmienny w tym, czy tramwaj 26 ma dalej istnieć. Jeżeli tak, nie powinien widzieć się z żadną równoległą linią autobusową, także na odc. Niwka - Mysłowice.
Na obecną chwilę Sosnowiec mocno cierpi przez utrzymywanie turystyczno-zabytkowej sieci tramwajowej, wspomagającej pseudosieć autobusową. Choć wydatkującym budżet pewnie to obojętne. Pytanie nieodgadnione, czy uzyskana nadwyżka z zaprowadzenia normalności w tym względzie poszłaby na komunikacje miejską, czy przepadłaby w kieszeniach władzy ludu. W pozytywnym przypadku nie trzeba by się rozdrabniać, czy autobus ma jechać przez Jęzor, koło Jęzora lub jeszcze inaczej, starczyłoby nawet na rozpustę.

Cytuj:
Nie wycofuję się też ze swojego pomysłu na 788, bo czas przejazdu z różnych części Mysłowic byłby jak przy 106...
Nie da się, nie za obecnej kadencji samorządu, a w kolejnych - to od liczących głosy będzie zależało. Póki co przedstawiciele sosnowieckiego ludu nie wpuszczą obcego przewoźnika na swoje terytorium (lotnisko to inna kategoria, musiało przejść, żeby na cały świat nie poszła fama o sosnowieckiej zaściankowości). Zresztą nie po to kosili PUP, żeby wchodzić do tej samej rzeki.
Poza tym, ta ona od racjonalizowania upadłych oddziałów arr.ivy w swoim expose zapowiadała się, że będzie cięła długie trasy, ażeby pozyskać więcej wozów do obiegów. Wprawdzie do dziś nie wiadomo, czyją jest twarzą, bynajmniej jeszcze nic nie pocięła, ani tym bardziej nie usprawniła, o rozwiązaniu - raczej podstawowego, nie ważne, w którą stronę - problemu dublujących tramwajów i autobusów nie wspominając. W efekcie równia pochyła w dół, tyle że pod barwami fuksji, czego najlepszym dowodem jest i zaniechanie głównego tematu (tramwaje vel autobusy) i stan komunikacji na Jagiellońskiej, już reprezentatywny dla całego Zagłębia D.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Śr 8.01.2020, 18:33 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 902
Jakoś PKM nie próbował w żaden sposób rozwiązać problemu obcych przewoźników na swoim terenie, 154, 908N pakiet 140/634/637, czy pakiet będziński to najlepsze dowody, ZTCP to na żaden z nich nie złożono oferty PKMu, a wymogi nawet nie próbowały być korzystne dla nich :>


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Śr 8.01.2020, 20:19 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
nemo333 napisał(a):
Jakoś PKM nie próbował w żaden sposób rozwiązać problemu obcych przewoźników na swoim terenie, 154, 908N pakiet 140/634/637, czy pakiet będziński to najlepsze dowody, ZTCP to na żaden z nich nie złożono oferty PKMu, a wymogi nawet nie próbowały być korzystne dla nich :>


Skoro wydatki na linie które przedstawiłeś są za wysokie co do zysku z ich obsługi, to nie złożyli oferty.
154 - 5 wozów BN z czego trzy służby jedno-zmienne godzinowo przekraczające czas pracy kierowcy, potrzebne było by łączenie zadań
634 - Sławków za dużo do tej linii nie do płaca, więc stawka PKM była by za wysoka do przetargu
140/637 - 5 wozów BN, dużo przerw miedzy brygadami 1-4, nie które ponad godzinę, a 5 wóz musiałby solo jechać do Siewierza, by zrobić jedno kółko, po czym wrócić do zajezdni, więc ekonomicznie nie opłacalne.
Pakiet ex Będziński 79 / 107 / 125 / 200 / 721 / 722 / 904N to zasługa gmin, po których jeżdżą gdyż chcieli zmniejszyć koszty ponoszone przez nie, więc mamy tabor AN zamiast BN.
W najgorszym wypadku w nowym przetargu do tych linii dołączy 104, toczy się debata nad przyszłością tej linii, głównie przez włodarzy Wojkowic i Psar.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Cz 9.01.2020, 6:33 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
154 - bokami, nie widać z okien tych, którzy decydują o kształcie komunikacji w Sosnowcu

908N - nocami, to samo; może nawet nie wiedzą, że taka istnieje

pakiet siewiersko-sławkowski - jak wyżej, nieopłacalne, nie było czym, może w przyszłości, za "swoją" stawkę

pakiet bobrownicko-psarski - nie, w imię większego interesu z 813 i 814; wiejskie linie niepewne, co tu kryć, poza szczytowymi dowozami uczniów i sobotnim targiem wożą powietrze; a że polityka gmin wiejskich koncentruje się na czynieniu z siebie największych pracodawców (program "rodzina na swoim w urzędzie i szkołach"), to na komunikację musi w końcu zabraknąć, tym bardziej, że akurat tamci widzą, iż te autobusy jeżdżą puste

104 - miała ludzi dopóki przemysł w Będzinie i Wojkowicach istniał, potem szczytowo Wojkowice-Bytom, potem Szarlej-Bytom jak się w dziurę wstrzeliła, czyli jej czas dawno minął; te km powinny pójść na przywrócenie wizerunku 24/99.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Cz 9.01.2020, 6:52 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
a że polityka gmin wiejskich koncentruje się na czynieniu z siebie największych pracodawców (program "rodzina na swoim w urzędzie i szkołach"), to na komunikację musi w końcu zabraknąć, tym bardziej, że akurat tamci widzą, iż te autobusy jeżdżą puste


A to ciekawe, bo mnie w doktoracie 8 lat temu wyszło zupełnie inaczej, jak analizowałem budżety gmin. Problem jest zupełnie inny i wynika ze struktury budżetów gmin wiejskich, a także z zakresu powierzonych tym samorządom zadań do realizacji.

Natomiast linie wiejskie z Będzina - przy braku zajezdni w Będzinie i przeciętnych kilometrach w stosunku do godzin pracy kierowców - to naprawdę nie było się o co bić. PKS Będzin też na tym kokosów nie zrobił - on na tych liniach po prostu wegetował.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Cz 9.01.2020, 9:22 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
aso napisał(a):
A to ciekawe, bo mnie w doktoracie 8 lat temu wyszło zupełnie inaczej, jak analizowałem budżety gmin.
Zapewne masz rację. 8 lat temu małe jednostki samorządowe były zupełnie czym innym, jeszcze nie trąciły tak własną "państwowością". Dziś to są prywatne folwarki, totalnie odjechane od idei samorządu, jaką nam wpajano na etapie jej restytucji. Zaś ogółowi ludności równie to zobojętniało, albo inaczej, ogół pojął, że ma płacić różnie ponazywane daniny na rzecz swojego "samorządu", dobrze śmieci sortować, raz na 10 lat dać się wizualnie skontrolować przy okazji wymiany dowodu osobistego, po za tym nie wtykać nosa w cudze sprawy.
Najlepiej to się czuje przyjeżdżając z saksów. Człowiek odnosi wrażenie, że jakiekolwiek gminy, powiaty itp. twory są mu do niczego niepotrzebne, że wręcz lepiej bez nich sobie radzi. Opłacić haracz i nie żądać nic w zamian, a już broń cię panie wytykać nieudolność. Władza wie lepiej, dokąd i o której ludzie potrzebują jechać. Tak jak Lenartowicza-Katowice. A jak się nie podoba, to wiadomo co. Tzn. w grzecznościowej wersji to, że zawsze można się przeprowadzić z Jagiellońskiej na Naftową, jak komu mało autobusów.
Efekt końcowy? Ubytek ludności Sosnowca o dokładnie tyle, jakby zmieść z powierzchni dokładnie 4 całe miasta: Czeladź, Siewierz, Sławków i Wojkowice.
Mnie boli tylko jedno, wszystkie te starania i czyny o poprawę tego stanu, wszystko do piachu poszło.

Viva Sosnowiec


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Cz 9.01.2020, 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
te km powinny pójść na przywrócenie wizerunku 24/99.

Nikt palcem nie kiwnie. Nawet jak Wojkowice będą chciały cokolwiek w tej sprawie zrobić. Teraz to będą linie metropolitarne, kij z tym, że może za 2 lata i że nie akurat tam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Cz 9.01.2020, 17:38 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Jedna z propozycji która została rzucona przez Wojkowice i zaakceptowana przez Psary którą przedstawili na zebraniu mieszkańców w Gminnym Ośrodku Kultury w Psarach to opcja że 104 lub numer który tą linie zastąpi ma kursować na trasie Wojkowice Park - Strzyżowice Skrzyżowanie z kursami przez Belną i Graniczną na przemian, a wybrane kursy skierowane do Goląszy Biski i Gródkowa Szkoły. Obsługa taborem M.

[
Vanessa00 napisał(a):
te km powinny pójść na przywrócenie wizerunku 24/99.

Wzkm żeby przeszły to Wojkowice musiały by o to zabiegać, póki co to zabiegają o wycięcie 104.
Nie bez powodu w listopadzie na liniach 24, 99 i 104 były robione pomiary napełnień zleconych przez Wojkowice.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Cz 9.01.2020, 19:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Lukas SC napisał(a):
Jedna z propozycji która została rzucona przez Wojkowice i zaakceptowana przez Psary którą przedstawili na zebraniu mieszkańców w Gminnym Ośrodku Kultury w Psarach to opcja że 104 lub numer który tą linie zastąpi ma kursować na trasie Wojkowice Park - Strzyżowice Skrzyżowanie z kursami przez Belną i Graniczną na przemian, a wybrane kursy skierowane do Goląszy Biski i Gródkowa Szkoły. Obsługa taborem M.

[
Vanessa00 napisał(a):
te km powinny pójść na przywrócenie wizerunku 24/99.

Wzkm żeby przeszły to Wojkowice musiały by o to zabiegać, póki co to zabiegają o wycięcie 104.
Nie bez powodu w listopadzie na liniach 24, 99 i 104 były robione pomiary napełnień zleconych przez Wojkowice.

Sugerujesz, że dlatego zrobiono pomiary, żeby wyciąć 104?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Cz 9.01.2020, 19:48 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Lukas SC napisał(a):
Jedna z propozycji która została rzucona przez Wojkowice i zaakceptowana przez Psary którą przedstawili na zebraniu mieszkańców w Gminnym Ośrodku Kultury w Psarach to opcja że 104 lub numer który tą linie zastąpi ma kursować na trasie Wojkowice Park - Strzyżowice Skrzyżowanie z kursami przez Belną i Graniczną na przemian, a wybrane kursy skierowane do Goląszy Biski i Gródkowa Szkoły. Obsługa taborem M.
Ech, a tak im - Wojkowicom - do samodzielności było. Więc ją dostali. Wybrukowali kilka chodników szałowym behatonem, po czym milcząco zaakceptowali upadek społeczny (kopalnia, cementownia, ZREMB, tramwaj). Jak dobrze liczę ostała się budżetówka, 1 bie***nka, 1 bie***nka z czarnym psem na żółtej reklamówce, 1 apteka dobrych rad i kilka zwykłych [rad], 1 zakład karny, 2 kościoły, 3 OSP (chociaż to też ramię budżetówki), i nowa nazwa bloków, nawet na czasie.
Emerytury górnicze na wymarciu, taka kolej rzeczy. Pozostałe 3-4 zakładziki budżetu nie uciągną.
Nawet bus 924 nie przetrwał, a tak dobrze współzawodniczył z sąsiedzkim 988 pod hasłem "kto przewiezie więcej powietrza ode mnie!" (pewnie to w różnym czasie było, niech tam).
Ta linia M świetna sprawa się zapowiada. Oby jak najwięcej wariantów miała. Dzięki temu szybciej padnie i szybciej skończy się trwonienie kasy.
No i jakoś to trzeba będzie PKM S. zrekompensować, czyli któremuś prywaciarzowi coś uszczknąć.

Tymczasem w Bielsku-B.

Temu powinni ograniczyć zasięgi, żeby ktoś z KZK GOP przypadkowo nie przeczytał.

Od 2003 dyrektorem MZK BB jest były wiceprezes PKM S., zam. w Będzinie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Cz 9.01.2020, 20:05 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
adam86 napisał(a):
Sugerujesz, że dlatego zrobiono pomiary, żeby wyciąć 104?


Nie sugeruje nic. Jedynie dodam że były w celu polepszenia oferty przewozowej, tak przynajmniej było napisane w informacji dla kierowców wraz z załącznikiem jak wygląda identyfikator na który osoby liczące mają bezpłatny przejazd.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Cz 9.01.2020, 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
po czym milcząco zaakceptowali upadek społeczny (kopalnia, cementownia, ZREMB, tramwaj).

Ale ta kopalnia i cementownia zdechły 20 lat temu. I za bardzo samorząd nie miał na to wpływu, na likwidację tramwaju w sumie też miał umiarkowany.
Cytuj:
Od 2003 dyrektorem MZK BB jest były wiceprezes PKM S., zam. w Będzinie.

Jakoś wielkich sukcesów przez te 17 lat chyba nie osiągnął.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pt 10.01.2020, 8:26 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
adam86 napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
po czym milcząco zaakceptowali upadek społeczny (kopalnia, cementownia, ZREMB, tramwaj).
Ale ta kopalnia i cementownia zdechły 20 lat temu. I za bardzo samorząd nie miał na to wpływu, na likwidację tramwaju w sumie też miał umiarkowany.

Na politykę państwa oczywiście że nie, za to na zastanowienie się nad tym, jak ich miasto będzie wyglądało gdy młodzi - drogą naturalną - zostaną bez wsparcia rodziców i dziadków - jak najbardziej. Po sąsiedzku, w gm. Psary, jakoś to ogarnęli, i trochę niewolniczych klocków - jednak dających szansę wegetacji na miejscu - ściągnęli do siebie, chociaż nie mieli gotowych terenów poprzemysłowych (oczywiście dojazdu do roboty w tych psarskich klockach ni hu hu, no ale, był ŚKUP, będą pionowe bilety nowocześnie dystrybuowane, nie da się wszystkiego od razu).

Z tramwajem to ciekawy przypadek. Jednak jest on, właściwie komunikacja szynowa, jakimś wyznacznikiem cywilizacji, postępu, miastowości, jak zwał, tak zwał. Być w czymś (KZK GOP), w czym opłaca się coraz wyższą składkę, i nie mieć nic do powiedzenia.

Gdzieś na jakimś spędzie zdarzyło mi się wysłuchać opinii człowieka, który (jako jedyny?) sprzeciwał się odcięciu Głubczyc od komunikacji kolejowej. Argumentował to, że jak zniknie pociąg, to prędzej czy później miasto padnie. Sprawdziło się. Teraz Wojkowice mogą podać rękę takim Głubczycom. Jedyna różnica pomiędzy nimi, że młodzi z Wojkowic powylatywali poprzez Pyrzowice, a młodzi z Głubczyc powyjeżdżali poprzez Opole. I jednemu, i drugiemu przyszło zarządzać samym sobą, a na końcu (Wojkowice) dzielić zapałkę na 4.

Cytuj:
Cytuj:
Od 2003 dyrektorem MZK BB jest były wiceprezes PKM S., zam. w Będzinie.
Jakoś wielkich sukcesów przez te 17 lat chyba nie osiągnął.

Wręcz przeciwnie! Jednak jest to sukces, przetrwać tyle czasu na takim stanowisku, na obcym gruncie. Drugi fenomen to komunikacją w Bielsku zarządzają będzinianie, w Częstochowie - bielszczanie. Na szczęście w Sosnowcu swoi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 13.01.2020, 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
Na politykę państwa oczywiście że nie, za to na zastanowienie się nad tym, jak ich miasto będzie wyglądało gdy młodzi - drogą naturalną - zostaną bez wsparcia rodziców i dziadków - jak najbardziej. Po sąsiedzku, w gm. Psary, jakoś to ogarnęli, i trochę niewolniczych klocków - jednak dających szansę wegetacji na miejscu - ściągnęli do siebie, chociaż nie mieli gotowych terenów poprzemysłowych (oczywiście dojazdu do roboty w tych psarskich klockach ni hu hu, no ale, był ŚKUP, będą pionowe bilety nowocześnie dystrybuowane, nie da się wszystkiego od razu).

Ja tylko jestem ciekaw jednego, ilu pracowników tych centrów dystrybucyjnych jest w ogóle z takich Psar. Lękam się, że raczej baaardzo nikły procencik.
Cytuj:
Z tramwajem to ciekawy przypadek. Jednak jest on, właściwie komunikacja szynowa, jakimś wyznacznikiem cywilizacji, postępu, miastowości, jak zwał, tak zwał. Być w czymś (KZK GOP), w czym opłaca się coraz wyższą składkę, i nie mieć nic do powiedzenia.

Jak możesz. Pan dr hab. Zygmunt Frankiewicz, ceniony samorządowiec, którego to zazdroszczą nam inne miasta, już dawno powiedział, że Gliwicom nie był potrzebny tramwaj. Jak nie był potrzebny Gliwicom, to co dopiero takim Wojkowicom.
Cytuj:
Gdzieś na jakimś spędzie zdarzyło mi się wysłuchać opinii człowieka, który (jako jedyny?) sprzeciwał się odcięciu Głubczyc od komunikacji kolejowej. Argumentował to, że jak zniknie pociąg, to prędzej czy później miasto padnie. Sprawdziło się. Teraz Wojkowice mogą podać rękę takim Głubczycom. Jedyna różnica pomiędzy nimi, że młodzi z Wojkowic powylatywali poprzez Pyrzowice, a młodzi z Głubczyc powyjeżdżali poprzez Opole. I jednemu, i drugiemu przyszło zarządzać samym sobą, a na końcu (Wojkowice) dzielić zapałkę na 4.

Tylko pora odpowiedzieć sobie na pytanie, czy telepiąca się stopiątka, jadąca trzy razy wolniej od starego golfa to by była jakakolwiek oferta. Nawet gdyby ponad 10 lat temu tramwajarze sami nie podniseśli łapy na 8 i 25, to ta komunikacja i tak byłaby skansenem. W naszych warunkach nawet gdyby w całym Zagłębiu zlikwidować tramwaje, to nie sądzę, aby cokolwiek od tego się stało.

Cytuj:
Wręcz przeciwnie! Jednak jest to sukces, przetrwać tyle czasu na takim stanowisku, na obcym gruncie. Drugi fenomen to komunikacją w Bielsku zarządzają będzinianie, w Częstochowie - bielszczanie. Na szczęście w Sosnowcu swoi.

No a w takich Czechowicach Dziedzicach rządzą sobie miejscowi i dlatego 50 się gania co kółko z VII. I ani ten co osiąga od 17 lat sukcesy, ani absolwent KULu z doktorem filozofii nic z tym nie robią. Aczkolwiek ci ostatni nawet po wielu latach byli w stanie w końcu zawieźć pasażerów na tą stronę dworca w Bielsku co trzeba...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 14.01.2020, 17:51 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
adam86 napisał(a):
Ja tylko jestem ciekaw jednego, ilu pracowników tych centrów dystrybucyjnych jest w ogóle z takich Psar. Lękam się, że raczej baaardzo nikły procencik.
Przynajmniej w tym pokoleniu Psary nie potrzebują tam robić.

Cytuj:
Jak możesz. Pan dr hab. Zygmunt Frankiewicz, ceniony samorządowiec, którego to zazdroszczą nam inne miasta, już dawno powiedział, że Gliwicom nie był potrzebny tramwaj. Jak nie był potrzebny Gliwicom, to co dopiero takim Wojkowicom.
"Tak zwani »fachowcy«, którzy sądzą, że w usunięciu tramwai znaleźli najdogodniejszą drogę otrzymania wolnej przestrzeni na jezdniach ulicy dla ruchu indywidualnego, nie zdają sobie sprawy z dużego znaczenia, jakie posiadają tramwaje dla rozwoju stosunków gospodarczych danego miasta. Należy zwrócić uwagę, że świat pracy nie mógłby być przewożony do miejsc swej pracy w takiej masie innymi środkami komunikacyjnymi, jak to bywa przy istnieniu linii tramwajowych."

M. Zembal, O komunikacji lokalnej, [w:] "Przegląd administracyjny" 1948, nr 12, s. 318 (gdzieś na ŚBC dostępne)

Cytuj:
W naszych warunkach nawet gdyby w całym Zagłębiu zlikwidować tramwaje, to nie sądzę, aby cokolwiek od tego się stało.
Na mój gust całe tramwajowe Zagłębie D. da się zastąpić maks. 4 dodatkowymi autobusami.
1) wydłużyć 160 do Milowic jak poprzednio + 1 autobus
2) wydłużyć 160s do Milowic + 1-2 autobusy
3) uruchomić 160p (lub wydłużyć coś) dw. PKP - Pawiak - 1 autobus
4) puścić takie 605 przez Kasprzaka typowo dla robotników na Laskach i do Huty K., 3 x na dzień
I to tyle.

Cytuj:
No a w takich Czechowicach Dziedzicach rządzą sobie miejscowi i dlatego 50 się gania co kółko z VII. I ani ten co osiąga od 17 lat sukcesy, ani absolwent KULu z doktorem filozofii nic z tym nie robią. Aczkolwiek ci ostatni nawet po wielu latach byli w stanie w końcu zawieźć pasażerów na tą stronę dworca w Bielsku co trzeba...
Ech, a bliżej Katowic KULowcy coś w odwrocie ostatnio, a był czas, że trzęśli koleją w śląskim, zasługując się likwidacją co najmniej 2 linii (tras) pociągów osobowych, do dzisiaj nieodtworzonych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności