Teraz jest Nd 22.09.2019, 22:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pt 31.05.2019, 6:38 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3953
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
Moim zdaniem wydłużenie 815 do Maczek w zamian za skrócenie 835 do osiedla Juliusz jest całkiem niezłym pomysłem. W tej sytuacji jeśli Bory otrzymałyby do Centrum 815, to 34 można puścić przez Juliuszowską. Wówczas ta ulica dostanie sensowną linię z dobrą częstotliwością, a przy okazji skróci się czas przejazdu ze Strzemieszyc do Sosnowca i nikt niczego nie traci. Jako uzupełnienie linie 220 i 221 powinno się połączyć w jedną w relacji Maczki Kościuszki - Sosnowiec UM jak najkrótszą trasą (przez Klimontów), a 690 skierować na Klimontowską. Zaoszczędzone kilometry ze skrócenia trasy można by przeznaczyć na lekkie wzmocnienie częstotliwości. Tak jak wspominałem wcześniej, komunikację między Maczkami a Szczakową (i dalej w stronę Centrum) powinno zapewnić PKM Jaworzno w postaci szczytowych wariantów dedykowanych pracownikom lokomotywowni.


34 puścić przez Juliuszowską. Już raz zmieniono - z powodu remontu ulicy - trasę 34. Skończyło się ogromną awanturą. Ten pomysł nie przejdzie...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pt 31.05.2019, 6:51 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 742
Lokalizacja:
Sosnowiec
Bo zabrano im 34, a nie dano nic w zamian. Tutaj dostaliby 815, z wysoką częstotliwością i dobrą trasą. W tym przypadku (skrócenie 835, przesunięcie 34, połączenie 220 z 221 w jedną trasę) kasuje całkowicie połączenie między Ostrowami a Klimontowem. 622 w moje propozycji takie połączenie przywraca.
Takie szybkie 220 (lub 221) mogłoby istnieć jako mocna szczytówka, zapewniająca szybki dojazd i powrót do/z pracy i szkoły. Ta linia mogłaby być właśnie do Szczakowej, jeśli wydłużenie autobusu "katowickiego" o te 9 minut z Maczek jest czymś tak niemiłosiernie absurdalnym. 815 i 622 jako całodniowe, łącząc nieco wolniej więcej miejsc.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pt 31.05.2019, 7:28 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3953
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
Bo zabrano im 34, a nie dano nic w zamian. Tutaj dostaliby 815, z wysoką częstotliwością i dobrą trasą.


I z chusteczkową punktualnością. Jeżeli kończysz pracę o 15:00, chcesz mieć 15:10-15:15 autobus. Jeżeli kończysz pracę o 15:30, potrzebujesz 15:40-15:45. Jeżeli idzie o punktualność, to w tej chwili 815 nie gwarantuje niczego w godzinach szczytu i ta sytuacja się już nie zmieni. To samo tyczy się 835. Ja naprawdę jestem przeszczęśliwy, że nie muszę jeździć do Katowic w godzinach szczytu. Ostrowy mają swój autobus, dosyć szybki (nie zwiedza wszystkiego po trasie), punktualny i nie należy tego ruszać. I należy dbać, aby chcieli jak najdłużej korzystać, a nie zamieniać im "na siłę" na inny. To są domki i mieszkańcy naprawdę potrafią się świetnie zorganizować i zrobić awanturę niewspółmierną do skali problemu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 3.06.2019, 15:20 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 67
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Ravel napisał(a):
Bo zabrano im 34, a nie dano nic w zamian. Tutaj dostaliby 815, z wysoką częstotliwością i dobrą trasą.


I z chusteczkową punktualnością. Jeżeli kończysz pracę o 15:00, chcesz mieć 15:10-15:15 autobus. Jeżeli kończysz pracę o 15:30, potrzebujesz 15:40-15:45. Jeżeli idzie o punktualność, to w tej chwili 815 nie gwarantuje niczego w godzinach szczytu i ta sytuacja się już nie zmieni. To samo tyczy się 835. Ja naprawdę jestem przeszczęśliwy, że nie muszę jeździć do Katowic w godzinach szczytu. Ostrowy mają swój autobus, dosyć szybki (nie zwiedza wszystkiego po trasie), punktualny i nie należy tego ruszać. I należy dbać, aby chcieli jak najdłużej korzystać, a nie zamieniać im "na siłę" na inny. To są domki i mieszkańcy naprawdę potrafią się świetnie zorganizować i zrobić awanturę niewspółmierną do skali problemu.


Idąc Twoim tokiem myślenia, to wszystkie linie jadące z Katowic powinny kończyć w centrach miast, no bo przecież nikt nie będzie jechał wewnątrz miasta liniami które notorycznie jeżdżą opóźnione. Całe szczęście tak nie jest.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 3.06.2019, 15:37 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3953
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
Idąc Twoim tokiem myślenia, to wszystkie linie jadące z Katowic powinny kończyć w centrach miast, no bo przecież nikt nie będzie jechał wewnątrz miasta liniami które notorycznie jeżdżą opóźnione. Całe szczęście tak nie jest.


Istnieje pewna hierarchia potrzeb transportowych i tutaj podział administracyjny narzuca pewne kwestie. Niezależnie od tego, że w konurbacjach występują silne powiązania pomiędzy miastami i spora część przemieszczeń wykonywana jest z przekraczaniem granic administracyjnych, to oprócz tego w większych miastach występują mniej lub bardziej rozwinięte potrzeby transportowe, które domykają się w granicach administracyjnych tej jednostki. To wynika z relacji pomiędzy funkcjami endo- i egzogenicznymi (czyli funkcjami wewnętrznymi i zewnętrznymi) miasta w sieci osadniczej. Inaczej - relacji pomiędzy potrzebami mieszkańców zaspakajanymi w obrębie miasta, a wymagających przekroczenia granic administracyjnych.

Teraz wybierając sposób organizacji komunikacji dla danej dzielnicy trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: czy istotne dla tej dzielnicy cele podróży w większości znajdują się w granicach administracyjnych miasta, czy poza jego granicami? Aby komunikacja była funkcjonalna, musi spełniać określone postulaty przewozowe. To zostało obszernie zbadane jeszcze w latach 90. i wynika z tego szereg praktycznych wniosków. Niezawodność i pewność stanowią jeden z podstawowych postulatów. Weryfikację tego mamy w praktyce - im mniej pewna jest komunikacja (mniej punktualna, mniej niezawodna jeżeli idzie o czas podróży), tym szybciej traci pasażerów. Jeżeli wiemy, że decydując się na określone rozwiązanie nie jesteśmy w stanie spełnić jakiegoś postulatu, nie powinniśmy forsować tego rozwiązania. Czas oczekiwania wlicza się do czasu podróży. W sytuacji opóźnień, to automatycznie mocno wydłuża całą podróż, a to kolejny postulat pasażerski. Im dłużej pasażer czeka tym mniej czas podróży jest atrakcyjny w stosunku do czasu przejazdu samochodem "od drzwi do drzwi".

W sytuacji kiedy zachodzi konflikt pomiędzy postulatami przewozowymi (tutaj: punktualność kontra bezpośredniość), należy wybrać optymalne rozwiązanie dla tej grupy pasażerów, która jest najliczniejsza. Nadal najwięcej pasażerów korzysta w godzinach szczytu. Co oznacza, że bezpośrednie linie z Katowic nie mogą stanowić dla miast ościennych podstawy układu komunikacyjnego dla realizacji wewnątrzmiejskich potrzeb przewozowych, ponieważ wybierając takie rozwiązanie wybieramy rozwiązanie niekorzystne dla najliczniejszej grupy pasażerów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 2.09.2019, 8:29 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 742
Lokalizacja:
Sosnowiec
Jak oceniacie propozycje linii metropolitalnych?:
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=6286
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=6302
Brakuje linii Bytom - Ruda Śląska - Mikołów - Tychy.
M6 + M10 powinno być połączone. Dlaczego Zabrze ma stracić linię na lotnisko? Autobus z Piekar do akademickich Gliwic też się przyda.
D7 nie powinien kończyć w Bobrownikach, a jechać dalej (Świerklaniec? Os Wieczorka? Tarnowskie Góry?).
Linia M12 Sosnowiec - Tychy, trasą S1, bez przystanków pośrednich od Mysłowic (Niwki?) do Tychów nie ma szans się utrzymać, więc pomysł tak, ale trasa nie. Moim zdaniem Sosnowiec - Giszowiec - Tychy ma większe szanse na przyzwoite zapełnienia, bo poza pasażerami z Sosnowca do Tychów jeździliby tym autobusem również pasażerowie podróżujący wewnątrz Katowic (między Murckami a Dąbrówką Małą), z Tychów na Dąbrówkę i z Sosnowca na Giszowiec i Murcki. Poza tym dlaczego - w przeciwieństwie do M4 i M9 - M12 będzie kończyć na początku Tychów, a nie na Paprocanach. Dyskryminacja ;)
M13 powinna jechać dalej do Katowic. Wówczas łączyłaby lotnisko i powiat będziński zarówno z Będzinem, Sosnowcem jak i będącymi głównym generatorem podróży Katowicami.
Szykuje się też rewolucja na odcinku Zagórze - Katowice, skoro M14 ma jechać tylko do Zagórza. Teraz ta relacja opiera się głównie na 808 i 811 jadących do Dąbrowy.
Ciekawe też jaka będzie propozycja dla połączeń między Katowicami a Pogonią i Będzinem, bo wśród linii "metro" nie ma o tym ani słowa zarówno pod oznaczeniem M, jak i D.
Przy okazji takich dużych zmian chciałbym, aby wreszcie powstała linia między dwoma sąsiednimi miastami, jak Sosnowiec i Sławków.
M3 - wielki znak zapytania ;) Którędy (autostradą i przez Ćmok?) i dokąd (Bór? Bobrek? Klimontów/Juliusz?).
D9 albo/i D12 do Mysłowic, albo/i Sosnowca (połączenie Sosnowca z Imielinem, Lędzinami i Bieruniem).
Tyle z moich przemyśleń. Jeśli ktoś z Was będzie na dzisiejszej konferencji, to proszę o relację. Niestety, jestem unieruchomiony przez najbliższy czas i nie dam rady być http://silesiainfotransport.pl/?p=39806


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 2.09.2019, 9:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4095
Lokalizacja:
Ligota
Czy to ma funkcjonować razem z liniami ZTM, czy niektóre zastąpić? I czy coś wiadomo o taryfie?

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 2.09.2019, 9:53 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3953
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
Czy to ma funkcjonować razem z liniami ZTM, czy niektóre zastąpić? I czy coś wiadomo o taryfie?


Ze slajdu z częstotliwościami wynika, że raczej mają zastąpić.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 2.09.2019, 10:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4095
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
Egon napisał(a):
Czy to ma funkcjonować razem z liniami ZTM, czy niektóre zastąpić? I czy coś wiadomo o taryfie?


Ze slajdu z częstotliwościami wynika, że raczej mają zastąpić.

Tak na pierwszy rzut oka:
- M5 - idealny dubel Kolei Śląskich.
- Złączenie M6 + M10 w jedną linię to jest dobry pomysł.
- D1 - też mi się podoba. Niby dubluje kolej, ale na tej trasie pociągów jest stosunkowo mało, a i ze stacji do centrum gminy Rudziniec daleko.
- D3 i D13 - trochę egzotyki. Łączyć nie warto, bo wtedy niepotrzebnie pojedziemy z Gliwic do Pilchowic przez Knurów. Lepiej wzmocnić 236, a D13 zrobić na trasie Pyskowice - Pilchowice bez Knurowa. Knurów ma dobre połączenie z Gliwicami za pomocą aktualnie kursujących linii. Niby od dziś z Gliwic do Pilchowic jeździ 60, lecz brakuje kursów weekendowych - w Pilchowicach jest przecież Szpital Chorób Płuc, może ktoś chciałby chorego odwiedzić w sobotę czy niedzielę.
- D12 - obawiam się, że zastąpi 56, a to już wykluczyłoby komunikacyjnie Wolę (jest poza GZM).
- D7 - z mapy wynikałoby, że pod nazwą "Bobrowniki" kryją się Dobieszowice. IMO dobry punkt przesiadkowy.

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 2.09.2019, 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 671
Lokalizacja:
Katowice
Rozmawiając o bardzo wstępnych propozycjach musimy pamiętać, że Metropolia zakłada istnienie:
- Kolei Metropolitalnej (finansowane ze środków GZM),
- Linii Metropolitalnych i dowozowych (finansowane ze środków GZM),
- Linii przyspieszonych (finansowane przez gminy),
- Linii zwykłych (finansowane przez gminy).

W przypadku linii Mxx mają być likwidowane w miarę rozwoju pociągów aglomeracyjnych. Reszta ma się uzupełniać, a siatka ma wejść w życie najwcześniej w 2021 roku.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 2.09.2019, 20:37 

Dołączył(a): Wt 1.05.2007, 18:56
Posty: 2799
Kubala. napisał(a):
Metropolia zakłada
Szastanie publicznymi pieniędzmi....poza tym jaką oni zakładają stawkę wzkm na te metropolitarne linie? Czy biorą pod uwagę braki kadrowe wśród kierowców.

Cytuj:
W przypadku linii Mxx mają być likwidowane w miarę rozwoju pociągów aglomeracyjnych. Reszta ma się uzupełniać, a siatka ma wejść w życie najwcześniej w 2021 roku.
Nio tak, każde pomysły nawet najbardziej absurdalne muszą mieć swoje vacatio legis...Tylko pytanie, ile tłoczniej zrobi się na drogach do tego 2021 roku...Ludzie jakoś do pracy muszą dojechać a ZTM buja w obłokach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 2.09.2019, 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 671
Lokalizacja:
Katowice
lgor napisał(a):
Kubala. napisał(a):
Metropolia zakłada
Szastanie publicznymi pieniędzmi....poza tym jaką oni zakładają stawkę wzkm na te metropolitarne linie? Czy biorą pod uwagę braki kadrowe wśród kierowców.

Cytuj:
W przypadku linii Mxx mają być likwidowane w miarę rozwoju pociągów aglomeracyjnych. Reszta ma się uzupełniać, a siatka ma wejść w życie najwcześniej w 2021 roku.
Nio tak, każde pomysły nawet najbardziej absurdalne muszą mieć swoje vacatio legis...Tylko pytanie, ile tłoczniej zrobi się na drogach do tego 2021 roku...Ludzie jakoś do pracy muszą dojechać a ZTM buja w obłokach.


Poczytaj sobie prezentację a dowiesz się wszystkiego. Szastanie pieniędzy odbywa się w tej chwili. Każdy by chciał już teraz wszystko mieć na nowo... ale na całe szczęście to osoby kompetentne (w tym przypadku tak jest) wiedzą lepiej od zwykłych forumowiczów i nauczyli się czegoś po katastrofie z KŚ. Ja jednak wolę poczekać do tego 2021 roku nawet ze stopniowym wzrostem ruchu samochodowego, aniżeli obudzić się pewnego pięknego dnia bez komunikacji jak to miał miejsce w pewnym sensie w grudniu 2012. Czas realizacji tego projektu determinują też procedury... ale kto by się tym przejmował. Lepiej pisać bzdury o szastaniu pieniędzmi.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 3.09.2019, 8:45 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10565
Lokalizacja:
Josephsdorf-O/S
Kubala. napisał(a):
Poczytaj sobie prezentację a dowiesz się wszystkiego.


Tzn. czego? Bo w tej prezentacji poza mądrymi słowami i nic nie wnoszącymi wykresami to nic nie ma konkretnego.

Cytuj:
Szastanie pieniędzy odbywa się w tej chwili. Każdy by chciał już teraz wszystko mieć na nowo...


Dalej będzie szastanie, bo reszta sieci komunikacyjnej pozostanie bez zmian i dalej będzie skrajnie nieefektywna.

Cytuj:
ale na całe szczęście to osoby kompetentne (w tym przypadku tak jest)


A kto konkretnie jest taki kompetentny?

Cytuj:
wiedzą lepiej od zwykłych forumowiczów i nauczyli się czegoś po katastrofie z KŚ.


Ja mam wrażenie, że ta koncepcja to jest właśnie poziom forum miłośników, czyli kreski na mapie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 3.09.2019, 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 671
Lokalizacja:
Katowice
Tso? Przecież cała siatka będzie zmieniona. Ah te mikole... czekam aż Ci geniusze z tego forum coś zaproponują. Oh wait... już nikt nie chce z Wami rozmawiać z osób decyzyjnych.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 3.09.2019, 14:07 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 834
Uwierz mi, że akurat autor postu poprzedzający twój post ma znacznie większą wiedzę na ten temat niż ktokolwiek wypowiadający się w tym temacie i nazywanie jego wypowiedzi "mikolskimi geniuszami" to akurat jest dość spora obraza ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 3.09.2019, 14:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 671
Lokalizacja:
Katowice
nemo333 napisał(a):
Uwierz mi, że akurat autor postu poprzedzający twój post ma znacznie większą wiedzę na ten temat niż ktokolwiek wypowiadający się w tym temacie i nazywanie jego wypowiedzi "mikolskimi geniuszami" to akurat jest dość spora obraza ;)


Hm jakieś konkretne osiągnięcia czy tylko takie przyjacielskie poklepywanie się po pleckach? Od dziesięciu lat nie zauważyłem propozycji ze strony tego użytkownika jak i całego grona miłośników komunikacji. Jedyne co się "udało" to zaoranie tego środowiska. Zero merytorycznych propozycji i dyskusji. Czas się zastanowić czy to quasi forum powinno jeszcze funkcjonować.

A o wiedzy tego użytkownika niech świadczą jego słowa wskazujące jakoby jedyną nowością w siatce miałyby być jedynie linie Mxx i Dxx...

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 3.09.2019, 20:01 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 742
Lokalizacja:
Sosnowiec
Autobus 160S, poza kilkoma kursami, wozi głównie powietrze i jest ciągle ograniczany. Całodzienny autobus z Katowic na Bobrek, kursujący co pół godziny, będzie miał napełnienie uzasadniające jego utrzymywanie? Według tej bardziej szczegółowej mapy, tak ma jechać M3 https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=6338
Jak wiele osób podróżuje dziennie między Sosnowcem a Tychami, aby fundować im bezpośredni czarter dwa razy na godzinę, który - według powyższej mapy - ominie nawet centrum Mysłowic (!)?
Memphis ma trochę racji mówiąc, że to póki co rysowanie kresek na mapie. W dodatku przypomina mi trochę analizę zamówioną przed laty OIDP przez Tramwaje, gdzie proponowano budowę linii z Milowic do Siemianowic i parę podobnych kwiatków. Ja chcę wierzyć, że zajmuje się tym ktoś lepiej znający się na komunikacji ode mnie i wiem, że ta prezentacja jest tylko wstępna, poza tym jest tylko wycinkiem całego zreformowanego systemu, ale mapka pozwala mi wątpić, czy w ekipie jest ktoś znający specyfikę np. Zagłębia. I żeby nie było, ja sam ciągle upominałem się o przywrócenie 885/zastąpienie A2 linią miejską (M13), gorąco popieram też pomysł połączenia "ludnych" miast, jak akademicki Sosnowiec i uprzemysłowione Tychy, podobnie szybkie połączenie Sosnowca z Bytomiem i autobus z Niwki do Katowic (Centrum! Z Zawodzia to może być właśnie "szczytówka" na Bobrek). Boję się tylko, że ktoś to wprowadzi w postaci proponowanej, skoro teraz nie dostrzegł paru niemal oczywistości i np. autobus z Bytomia i Tychów nie dotrze na Pogoń, gdzie są uczelnie (a studentów nie można w tym transporcie pominąć), gdzie M13 jedzie "autostradą" prawie całą trasę i jeszcze nie obsługuje tyskich osiedli, tylko kończy gdzieś na początku miasta. Gdzie połączenie 2 najludniejszych i sąsiadujących ze sobą miast, złączonych dziś wieloma liniami autobusowymi, mocno penetrującymi Sosnowiec, tutaj ogranicza się do M14 co 20 minut. Rozumiem, że to tylko wycinek całości sieci i poza tym M14 będą jeszcze inne linie, ale jakie? Co poleci za to M14? To ma zastąpić 815?Jak będzie wyglądać komunikacja na trasie Katowice - Sosnowiec - Zagórze - Dąbrowa? M1 nie dotrze do Gołonoga/Huty? Dlaczego M1 ma kursować co 10 minut, a połączenia Katowic z innymi miastami mają opierać się na liniach kursujących dwukrotnie rzadziej? Czy jest jakaś "legenda" do tych propozycji z uzasadnieniem? Kryteria typu "najszybciej połączyć" nie są uniwersalne i o ile sprawdzą się np. między Katowicami a Gliwicami, gdzie oba miasta generują potężne potoki i nie potrzebują przystanków pośrednich żeby zapełnić autobus, nie są najlepsze choćby w całodniowym połączeniu Sosnowca z Tychami. Póki co, nie wiemy nic więcej i nie da się tym ani zachwycić, ani nawet rzeczowo skrytykować. Nic nieznaczące kreski na mapie. Lepiej było np. w ogóle nie ruszać połączeń Katowic z Zagłębiem i przedstawić je osobno, już bardziej kompleksowo.
Trzymam kciuki za dobry projekt i wierzę, że finalnie taki będzie. Zapewne odbędą się konsultacje, analizy, wyrażone zostaną opinie pasażerów i to da coś lepszego niż mamy. Musi, bo w Sosnowcu jest już bardziej niż źle (puste autobusy). Jeśli jednak ta mapka to jedyny efekt ponad rocznej pracy specjalistów od siatki połączeń, to... 28 nie w pełni uzasadnionych i z niczym niepołączonych kresek na mapie. No sorki, ale tak jest :) I jestem spoza środowiska miłośniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 3.09.2019, 21:11 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1403
Mi najbardziej podoba linia M11, zamiast 801/831 i jej kontynuacja D11 do Sławkowa. Co jak co ale wątpie by Sławków wyrzucił na to kasę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 3.09.2019, 22:55 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3953
Lokalizacja:
Sosnowiec
Kubala. napisał(a):
Poczytaj sobie prezentację a dowiesz się wszystkiego.


Poczytałem. Prezentacja jest niespójna, a w wielu miejscach wręcz nielogiczna. Na podstawie wątpliwej jakości materiału źródłowego wyciągnięte są zupełnie błędne wnioski.

Kubala. napisał(a):
ale na całe szczęście to osoby kompetentne (w tym przypadku tak jest) wiedzą lepiej od zwykłych forumowiczów i nauczyli się czegoś po katastrofie z KŚ.


15 sierpnia doskonale zweryfikował umiejętności uczniów...

Kubala. napisał(a):
Czas realizacji tego projektu determinują też procedury... ale kto by się tym przejmował. Lepiej pisać bzdury o szastaniu pieniędzmi.


Bo ten projekt to 100 mln rocznie wyrzuconych w błoto.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 3.09.2019, 23:05 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2035
Lokalizacja:
Katowice
Zacznę od kwestii formalnej. Uważam, że warto dyskutować o propozycji utworzenia sieci linii metropolitalnych w GOP, ale proponuję temat przenieść w inne miejsce, bowiem nie dot. on tylko Sosnowca. Proponuję też dyskusję merytoryczną, czyli umożliwienie każdemu oceny projektu a powstrzymywanie się od oceny innych dyskutantów.
Pomysł wydaje mi się ciekawy, jednak na mnie robi wrażenie "łatania dziur", gdy tymczasem - moim zdaniem - przydałby się nowy garnitur. Możemy jednak uznać to za jakieś przymiarki do owego "garnituru", tylko, że uważam iż nie od tego należy zacząć. Słusznie Egon zwrócił uwagę na dublowanie KŚ, tylko nie całkiem tu gdzie jest to najbardziej wyraźne. Najbardziej wyraźne to linie M4, M7 i M10. Fakt, że w relacji Gliwice - Bytom coś "nie wyszło" nie oznacza, że tak musi być na zawsze. Jest tam linia kolejowa, zapewne wymagająca dalszej modernizacji, ale jeśli jest, to uważam, że tam, podobnie jak w relacji Katowice - Zabrze - Gliwice, Katowice - Tychy, Katowice - Mikołów oraz Katowice- Sosnowiec - Dąbrowa Gołonóg to pociągi powinny stanowić podstawę komunikacji. Trochę gorzej to wygląda w relacji Katowice - Chorzów - Bytom - Tarnowskie Góry bo tu ze względu na bardzo "pokręcony" przebieg linii kolejowej uzyskanie atrakcyjnego czasu przejazdu jest trudniejsze, ponadto pociąg nie obsłuży tak ważnych miejsc jak os. Tysiąclecia czy osiedla w Bytomiu i TG. Tworzenie "kręgosłupa komunikacyjnego" w metropolii należy zacząć w oparciu o sieć kolejową, oczywiście przed tym trzeba przeprowadzić jej modernizację (nie wymaga tego tylko linia Katowice - Tychy, jednak należałoby pomyśleć o jej przedłużeniu.
Zastanawiam się, jak według tego projektu mają funkcjonować te linie Mxx, czy mają zatrzymywać się na wszystkich przystankach (uważam, że nie miałoby to większego sensu), czy też jako linie przyspieszone bądź pospieszne tylko na nielicznych. M7 zapewne jako pospieszna, jeśli planowany jest jej przebieg przez DTŚ, przypuszczam więc, że pozostałe też. I teraz mało istotny ale dla mnie nie bez znaczenia szczegół. Jeśli mają to być linie pospieszne to dlaczego ich oznaczenie musi być wzorowane na Berlinie, z samego faktu, że będziemy mieli w Metropolii linie autobusowe oznaczone M1. M2 itd. oraz kolejowe S1, S2 itd (są już obecnie i bynajmniej nie jest to kolej, ani szybka, ani miejska) nie wyniknie, że będziemy mieli komunikację równie dobrą jak w Berlinie, ale może ktoś chce uzyskać tu efekt propagandowy. Jeżeli ma to być powrót do idei linii pospiesznych takich jakie tu już kiedyś funkcjonowały, to uważam iż należałoby powrócić też do łatwiejszych do zapamiętania oznaczeń literowych, po co nam np. tramwaj 5, autobus 5 i autobus M5 (do tego pociąg S5) każdy jeżdżący całkiem gdzie indziej. Sprawa uporządkowania w GOP numeracji to inny temat, warto jednak zwrócić uwagę, że praktycznie niektóre z planowanych tu linii już istnieją tylko inaczej są oznaczone.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności