Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Propozycje zmian w Sosnowcu
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=3053
Strona 7 z 8

Autor:  adam86 [ Śr 4.09.2019, 8:27 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Kubala. napisał(a):
Czas się zastanowić czy to quasi forum powinno jeszcze funkcjonować.

Nikt Cię tu nie trzyma i nie zmusza do pisania, ani do czytania.
Cytuj:
A o wiedzy tego użytkownika niech świadczą jego słowa wskazujące jakoby jedyną nowością w siatce miałyby być jedynie linie Mxx i Dxx...

To nie są żadne nowości, tylko w większości istniejące linie ze zmienioną numeracją.

Autor:  memphis [ Śr 4.09.2019, 11:23 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Kubala. napisał(a):
Hm jakieś konkretne osiągnięcia czy tylko takie przyjacielskie poklepywanie się po pleckach? Od dziesięciu lat nie zauważyłem propozycji ze strony tego użytkownika jak i całego grona miłośników komunikacji. Jedyne co się "udało" to zaoranie tego środowiska. Zero merytorycznych propozycji i dyskusji. Czas się zastanowić czy to quasi forum powinno jeszcze funkcjonować.


Jak chcesz dyskutować merytorycznie to się odnieś do tematu, a nie pisz bzdur o jakimś środowisku, czy innych pleckach.

Cytuj:
A o wiedzy tego użytkownika niech świadczą jego słowa wskazujące jakoby jedyną nowością w siatce miałyby być jedynie linie Mxx i Dxx...


A przepraszam bardzo, co innego jest w tej propozycji?

Cytuj:
Tso? Przecież cała siatka będzie zmieniona.


Siatka czego?

Cytuj:
Ah te mikole... czekam aż Ci geniusze z tego forum coś zaproponują. Oh wait... już nikt nie chce z Wami rozmawiać z osób decyzyjnych.


A ty coś zaproponowałeś i osoby decyzyjne to uwzględniły? Pochwal się, bo jakoś mi umknęło.

Autor:  Egon [ Cz 5.09.2019, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Ludw_K napisał(a):
Słusznie Egon zwrócił uwagę na dublowanie KŚ, tylko nie całkiem tu gdzie jest to najbardziej wyraźne. Najbardziej wyraźne to linie M4, M7 i M10.

M4 nie dubluje kolei, bo prowadzi trasą przez Giszowiec i Murcki, a tam kolei nie ma. Linia kolejowa prowadzi przez Ligotę i Podlesie, więc tu występują tylko wspólne punkty krańcowe.
M10 też na razie nie dubluje kolei, bo póki co między Bytomiem a Gliwicami połączenie kolejowe nie działa.
M7 - zależy, jaką to miałoby trasę - dokładnie nie sprecyzowano. Jeśli przez centrum Chorzowa, to OK, ale jeśli taką jak 870, to jest dubel.

M5 natomiast ma trasę prawie dokładnie pokrywającą się z linią kolejową S7 - dubel ewidentny.

Autor:  lgor [ Cz 5.09.2019, 19:43 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Czy dubel czy nie i tak dostępność w przypadku autobusu jest większa. Takie 870 obsługuje przystanki w Katowicach na Chorzowskiej i przystanek Al. Korfantego.....Nie mniej co by nie tworzyli w 2021 to większość proponowanych "eMek" czy "Detek" stanie w sporych korkach. Poza tym mizerna częstotliwość kursowania co niektórych (30/60) rozwieje kompletnie nadzieje w możliwości dokonywania planowanych przesiadek.

Autor:  Strzyż [ Cz 10.10.2019, 15:13 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Tak się zastanawiam w kontekście ostatnich zmian na Jagiellońskiej.

150 ... - 3 Maja - Dęblińska - Mierosławskiego - Kościelna - Jagiellońska - ... (z powrotem Jagiellońska - Mierosławskiego - Teatralna - Piłsudskiego - 3 Maja)

- żeby nieco zaktywizować okolice dawnego Supersamu, dojazd tam z centrum jest ciężki - trzeba iść albo z Dęblińskiej albo z Kościelnej, a to już kawałek.

Autor:  aso [ Cz 10.10.2019, 16:47 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Strzyż napisał(a):
Tak się zastanawiam w kontekście ostatnich zmian na Jagiellońskiej.

150 ... - 3 Maja - Dęblińska - Mierosławskiego - Kościelna - Jagiellońska - ... (z powrotem Jagiellońska - Mierosławskiego - Teatralna - Piłsudskiego - 3 Maja)

- żeby nieco zaktywizować okolice dawnego Supersamu, dojazd tam z centrum jest ciężki - trzeba iść albo z Dęblińskiej albo z Kościelnej, a to już kawałek.


Bez przesady, z Dęblińskiej kawałek, z Teatralnej kawałek. Przystanek w stronę centrum przy Plazie jest popularny w stronę Pogoni (w drugą stronę Kościelna jest bliżej świateł). Utrudnisz ludziom życie, a niewiele osiągniesz.

Autor:  Vanessa00 [ Nd 5.01.2020, 4:10 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Ankieta

Ale za to mamy ŚKUP

Autor:  aso [ Nd 5.01.2020, 9:47 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Vanessa00 napisał(a):


Parafrazując: nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, które mogłyby dostatecznie obelżywie określić takie postępowanie.

Autor:  nemo333 [ Nd 5.01.2020, 11:41 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

No przecież skoro nikt nie jeździ, to kursy są niepotrzebne, i można je zlikwidować. A im bardziej autobusy nie kursują, tym bardziej pasażerowie nimi nie jeżdżą, więc można dalej likwidować. W tym tempie "połowa kursów na 20 lat" najpóźniej do 2050 zlikwidujemy komunikację miejską w Sosnowcu i wszyscy będą zadowoleni. Żaden pusty autobus linii przyśpieszonej wleczący się 20km/h po buspasie nie będzie już mijał korkujących drogę samochodów.
Szkoda, że nikt nie zada wcześniej pytania "Dlaczego nikt tymi autobusami nie jeździ?"

Autor:  Arbeiterus [ Nd 5.01.2020, 13:23 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Jeżeli marudzicie na komunikację w Sosnowcu to polecam zorientowac sie jak wygląda to w miejscu gdzie aktualnie przebywam czyt. Cieszyn-Skoczów-Ustroń-Wisła...
Komunikacja miejska w Cieszynie wygląda tak że szybciej z buta dojdziesz, taryfa i rozkład tyko w jakimś PDFie na stronie UM a ceny jak w Warszawie, nie mówiąc już o prywaciarzu gdzie za przejazd 5 minut chce ponad 6 zł ...
Więc w Sosnowcu jeszcze tak najgorzej nie ma...

Autor:  aso [ Nd 5.01.2020, 13:59 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Arbeiterus napisał(a):
Jeżeli marudzicie na komunikację w Sosnowcu to polecam zorientowac sie jak wygląda to w miejscu gdzie aktualnie przebywam czyt. Cieszyn-Skoczów-Ustroń-Wisła...
Komunikacja miejska w Cieszynie wygląda tak że szybciej z buta dojdziesz, taryfa i rozkład tyko w jakimś PDFie na stronie UM a ceny jak w Warszawie, nie mówiąc już o prywaciarzu gdzie za przejazd 5 minut chce ponad 6 zł ...
Więc w Sosnowcu jeszcze tak najgorzej nie ma...


Pogranicze polsko-czeskie to są dwa światy komunikacyjne. Z drugiej strony granicy mamy system ODIS, który raczkował w sytuacji, gdy KZK GOP zgarniał w całej Polsce laurki za wzorcowe rozwiązania komunikacyjne. Dziś w kraju morawsko-śląskim mamy pojedyncze "wioski Galów", które bronią się przed pełną integracją w taryfie "wojewódzkiej" (czyli obowiązującej na terenie całego kraju). W ramach taryfy ODIS funkcjonują nie tylko autobusy miejskie i regionalne, tramwaje i trolejbusy, ale również pociągi regionalne i i nawet wybrane połączenia dalekobieżne (pospieszne). Oczywiście są też pewne wpadki, np. problemu niefunkcjonalnej taryfy na obszarze Opawy nie rozwiązano (automat na monety w pojazdach, nie wydający reszty).

Jako ciekawostka - w pociągach pospiesznych włączonych do systemu zintegrowanego w strefie Ostrawa XXL (czyli Ostrawa i sąsiadujące gminy) jest pełna integracja (ważne są wszystkie bilety od godzinnego wzwyż), ale bilet krótkookresowy musi być wcześniej skasowany. Jest dopisek, że w pociągach nie ma kasowników. Po wygranych przetargach na obsługę wybranych kolejowych połączeń "międzywojewódzkich", w modelu integracji są nie tylko Koleje Czeskie, ale również RegioJet i dwóch małych przewoźników prywatnych - MBM Rail i GW Train Regio (lokalne linie obsługiwane małymi pojazdami spalinowymi). Ale zdarzają się ograniczenia, np. w dwóch porannych pociągach Żylina - Praga na odcinku Nawsie - Czeski Cieszyn - Ostrawa ważne są wyłącznie bilety okresowe.

Autor:  Lukas SC [ Nd 5.01.2020, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Vanessa00 napisał(a):


W robocze na wycięte 44 kursy, 21 kursów z tej listy to linia 141, 8 kursów linii 675 i 12 kursów linii 26.

W dni wolne natomiast co do listy to bym się trochę kłócił z wyciętymi kursami, gdyż 675 w dni giełdy miało więcej kursów, tzn w niedziele niż soboty, więc podsumowując zamiast 28 kursów powinno być 20 kursów.

Więc na 20 kursów w soboty 6 kursów to 675 i 8 kursów linii 26.

Natomiast w niedziele na 28 wyciętych kursów 14 kursów to linia 675 i 8 kursów linii 26

Autor:  Ludw_K [ Pn 6.01.2020, 0:55 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Vanessa00 napisał(a):
Ankieta

Ale za to mamy ŚKUP

Podane tu przykłady rozkładów, to problem niemalże całej sieci ZTM, a nie tylko Sosnowca, można by je mnożyć i mnożyć. Można znaleźć też i sytuacje odwrotne, przykłady dobrej synchronizacji linii jadących w jednym kierunku, ale jest ich zdecydowanie mniej.
Arbeiterus napisał(a):
Komunikacja miejska w Cieszynie wygląda tak że szybciej z buta dojdziesz,

Jak to, zła komunikacja? Niewielkie miasto, a są tu linie, 22, 40, 41. Żartuję, a ci co o tej numeracji decydują, chyba też. Z drugiej strony, tj. z drugiej strony Olzy autobusy mają numery trzycyfrowe, jednak tam ma to logiczne to uzasadnienie. Trudno mi też zrozumieć, dlaczego do dziś nie ma wspólnej sieci komunikacyjnej obejmującej to de facto jedno miasto i to odrzucając marzenia o przywróceniu po 100 latach tramwaju, mimo, ze tramwaje przekraczające granice państw w Europie można znaleźć.

Autor:  Vanessa00 [ Pn 6.01.2020, 8:56 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Lukas SC napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):

W robocze na wycięte 44 kursy, 21 kursów z tej listy to linia 141, 8 kursów linii 675 i 12 kursów linii 26.

W dni wolne natomiast co do listy to bym się trochę kłócił z wyciętymi kursami, gdyż 675 w dni giełdy miało więcej kursów, tzn w niedziele niż soboty, więc podsumowując zamiast 28 kursów powinno być 20 kursów.

Więc na 20 kursów w soboty 6 kursów to 675 i 8 kursów linii 26.

Natomiast w niedziele na 28 wyciętych kursów 14 kursów to linia 675 i 8 kursów linii 26

Z tym że, to już rok 2000 (to, co szczęśliwie zarchiwizowane).
Kilka lat wcześniej, czyli dokładnie od dnia, w którym powstał nr 950 (rok 1995? - nie wiem), było inaczej.
26, 141, 150/926 i 950 tworzyły całość. Na ciągu Jagiellońska - Kościelna w R większej dziury niż 15' nie było, normą był takt +/-10'.
106 w Sosnowcu było szczytowe (całodzienne w Mysłowicach), tj. 5-8, 13-16 i 21-23.
141 było na 3 wozy, jeździło do wieczora. Nagłówki lokalnej gadzinówki krzyczały, ze pierwsza linia dla niepełnosprawnych, jakie te KZK i PKM dobre (wcześniej jeszcze głośniej krzyczały, gdy powstała pierwsza linia miejska, 97/209 - gdzie to dobre się podziało?).
675 było kartą przetargową, Lenartowcza domagało się przywrócenia Dbis, 675 poległo na rzecz rozwinięcia 816 pod nr 835. Przy okazji dało się zrobić to 675 giełdowe, jak dobrze pamiętam, nie było poróżnienia na giełdowe S i N.
Przy okazji, z tej nazwijmy to umowy społecznej z mieszkańcami Lenartowicza, którzy zgodzili się na pożegnanie 675 w imię zwrotu połączenia z Katowicami, zostało tyle: nasza najlepsza komunikacja.

Ludw_K napisał(a):
Można znaleźć też i sytuacje odwrotne, przykłady dobrej synchronizacji linii jadących w jednym kierunku, ale jest ich zdecydowanie mniej.

Ale to nie w Zagłębiu, gdzie rozwalono już wszystko, tramwaje pomijam. Tu główne ciągi poświęcono na rzecz zakamarków. Czyli wyrzucono 80% ludzi w imię teoretycznego polepszenia 20%.

***

Aby naprawić komunikację w Sosnowcu, w pierwszej kolejności należałoby jasno określić się, co z tramwajami:
1) dalej pozorują ruch i telepająco uzupełniają autobusy
2) idą do piachu
A tej decyzji nikt nie podejmie.

Potem widzę podział dotacji na 2 kupki.
Pierwszą dostają ci, którym zależy na przyszłości tego miasta, na polepszeniu warunków życia jego mieszkańców, i mechanicznie robią z niej szkielet oparty na założeniach.
Drugą dostają politycy / ci, którzy serdecznie w du*** mają, czy ktoś tymi autobusami jeździ, byleby stanowisko i profity się zgadzały, i robią z nią co chcą, wsiobusy zewsząd-dowsząd, zakamarkobusy, itd. Innymi słowy, patrzą, czego im brakuje w szkielecie, i uzupełniają go sobie do woli, na ile tylko im wyobraźni starczy, wraz ze skrupulatną realizacją każdego jednostkowego wniosku teoretycznego pasażera.

Proponowane ww. założenia, to pierwsze, max liczba przystanków wspólnych linii autobusowej z tramwajową (jeden?).
Drugie, to każdej dzielnicy, +/- proporcjonalnie do liczby mieszkańców, skorygowane pojemnością taboru, zapewniamy połączenie z:
a) dw. PKP (głównym, dla ew. ścisłości)
b) Katowicami
Trzecie, to min liczba przystanków wspólnych linii autobusowej z inną autobusową, od której stosuje sie koordynację, czyli jazdę na przemian (trzy?), z ew. odchyleniem np. +/-1/3.

Wszytko niewykonalne. To musi upaść do reszty, by mogło się odrodzić. Jedno, bieżące pokolenie, ma w tym względzie niestety gorzej, możliwe, że najgorzej.

Autor:  Lukas SC [ Pn 6.01.2020, 13:40 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Vanessa00 napisał(a):
Kilka lat wcześniej, czyli dokładnie od dnia, w którym powstał nr 950 (rok 1995? - nie wiem), było inaczej.
26, 141, 150/926 i 950 tworzyły całość.


Możesz podać na jakiej trasie kursowało 950 ?

Autor:  aso [ Pn 6.01.2020, 13:50 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Lukas SC napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Kilka lat wcześniej, czyli dokładnie od dnia, w którym powstał nr 950 (rok 1995? - nie wiem), było inaczej.
26, 141, 150/926 i 950 tworzyły całość.


Możesz podać na jakiej trasie kursowało 950 ?


Szczytowy dodatek Pogoń Stawowa - Mysłowice Towarowa / Komenda Policji. Napięty obieg - 55 minut jazdy + 5 minut postoju na Stawowej. Trasa jako 150. Jeżeli dobrze pamiętam, to później zmieniono rozkład i wóz na posiłki przechodził z 26.

Autor:  Lukas SC [ Pn 6.01.2020, 14:31 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Dzięki za odpowiedź :)

Przy obecnym rozkładzie na Jagielońskiej wystarczyło by przesunąć odjazdy 106 i 835 jakiś sensowne odstępy mogły by być, co prawda nie byłby to równy tak 10 minut, ale między 8 a 13 minut odstępu między kursami.

Autor:  aso [ Pn 6.01.2020, 14:46 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Lukas SC napisał(a):
Przy obecnym rozkładzie na Jagielońskiej wystarczyło by przesunąć odjazdy 106 i 835 jakiś sensowne odstępy mogły by być, co prawda nie byłby to równy tak 10 minut, ale między 8 a 13 minut odstępu między kursami.


Nie wystarczy. Rozkład jazdy na 150 trzeba zrobić od nowa, bo ani Bór, ani Gospodarcza nie ma sensownej komunikacji. Aby rozkład jazdy działał, musi mieć dwie cechy: zapamiętywalność i realizowalność. Linia 26 powinna być tak naprawdę połączona ze 150 w jedną linię kursującą co 20 minut w szczycie z wariantami Szpital / Stawowa i Bór / Jęzor Centrum Handlowe. Łączone obiegi na 6 wozów (tam wychodzą długie postoje, w dodatku Mysłowice nie grzeszą dobrymi warunkami drogowymi). Ale dzięki temu, że jakiś "ynteligent" wywalił 26 przez Naftową, to będzie kolejny problem przy porządkowaniu układu komunikacyjnego.

Autor:  Lukas SC [ Pn 6.01.2020, 15:19 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Coś takiego jak łączenie 26 i 150 w jedną linię z różnymi kierunkami nie przejdzie, społeczeństwo jest teraz trochę ograniczone, widzi numer ale kierunku już nie. Jak połączyć to jedynie jako osobne linie ze wspólnym obiegiem wozów w ilości 6 sztuk.

Autor:  aso [ Pn 6.01.2020, 15:57 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Lukas SC napisał(a):
Coś takiego jak łączenie 26 i 150 w jedną linię z różnymi kierunkami nie przejdzie, społeczeństwo jest teraz trochę ograniczone, widzi numer ale kierunku już nie. Jak połączyć to jedynie jako osobne linie ze wspólnym obiegiem wozów w ilości 6 sztuk.

Bez przesady. Jeżeli nie będzie wjazdu na Pogoń Kościół / Orla, który tak naprawdę nie jest potrzebny, to te trasy różnią się wyłącznie na odcinkach końcowych. Chcąc uporządkować układ komunikacyjny należy wzorować się na rozwiązaniach miast, które takie zmiany już wprowadzały. A tam przyjęte jest wariantowanie na odcinkach końcowych celem uzyskania wysokiej częstotliwości na głównym odcinku trasy. Zamiast kilku linii rzadko kursujących stosuje się warianty tras.

Strona 7 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/