Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Propozycje zmian w Sosnowcu
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=3053
Strona 2 z 8

Autor:  aso [ Wt 16.02.2016, 7:57 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Ravel napisał(a):
Opierała się na 3 celach: ograniczenie autobusów na trasie tramwaju, utrzymanie pracy przewozowej w autobusach na obecnym poziomie (niezwiększanie jej) i zachowanie obecnie istniejących połączeń bezpośrednich.


No tak, poniekąd to gwarantuje, że pasażerów nie przybędzie (praca przewozowa nie ulegnie zmianie) :-) BP MSPANC
Sukcesem reform w latach 90. było proponowanie prostych rozwiązań, a nie tworzenie komunikacyjnych potworków. Takim świetnym przykładem zarżnięcia reformami linii jest 116. Linia wykonuje mnóstwo kilometrów, podczas gdy jako-tako pracuje jedynie na krótkim odcinku trasy w Dąbrowie Górniczej.

Autor:  adam86 [ Wt 16.02.2016, 9:53 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

aso napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
Więc z tym wariantem 18 i 690 nawet nie ma się co głowy zawracać.


Niestety nasz (dez)organizator jest w stanie coś takiego wdrożyć, gdyż całkowicie zatracił zdolnośc weryfikacji zgłaszanych postulatów dot. zmian tras i rozkładów jazdy.

Jesli Chęciński wpadnie na taki pomysł to niewątpliwie tak będzie.

Autor:  Arbeiterus [ Wt 16.02.2016, 10:42 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Tia każdy by chciał mieć własna limuzynę od drzwi domu do drzwi zakładu pracy...

Autor:  pycio1400 [ Wt 16.02.2016, 16:43 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Arbeiterus napisał(a):
Tia każdy by chciał mieć własna limuzynę od drzwi domu do drzwi zakładu pracy...


Niekoniecznie - mnie by wystarczyła linia nocna z Piekar do Katowic skoordynowana z T20 kierunek Zawodzie :P BP MSPANC

Autor:  lgor [ Wt 16.02.2016, 18:48 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Lukas SC napisał(a):
Przez 12 lat nie mieli autobusu, więc teraz też się obejdzie. Poza tym na początku jeździł tam prywatny bus pod sam Bitron który został zlikwidowany ze względu na pracowników którzy woleli iść na "trójkąt" na komunikację miejską lub własne samochody.
No wiesz ludzie tak nie wybierają spacer do komunikacji miejskiej gdyby prywatny bus był idealny. Coś musiało być wyraźnie nie tak. Trasa, koszt, może sama jakość tego przewozu? Zapewnienie dojazdów komunikacją miejską to powinien być priorytet przy powstawaniu pierwszego zakładu w strefie KSSE a nie domniemanie że jakoś to będzie przez włodarzy miast. Oczywiście ludzie pracy potrzebują więc i w tych dojazdach muszą sobie poradzić ale czy to jest argument by w końcu nawet po tych 12 latach nie naprawiać tego bałaganu?

Ciekaw jestem jak będzie wyglądać taki dojazd KZK GOP do NGK w Tucznawie. W sumie zakład NGK ma niezłą organizację własnego transportu pracowniczego ale zawsze przy NGK może coś innego powstać.

Autor:  aso [ Wt 16.02.2016, 19:15 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

lgor napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
Przez 12 lat nie mieli autobusu, więc teraz też się obejdzie. Poza tym na początku jeździł tam prywatny bus pod sam Bitron który został zlikwidowany ze względu na pracowników którzy woleli iść na "trójkąt" na komunikację miejską lub własne samochody.
No wiesz ludzie tak nie wybierają spacer do komunikacji miejskiej gdyby prywatny bus był idealny. Coś musiało być wyraźnie nie tak. Trasa, koszt, może sama jakość tego przewozu? Zapewnienie dojazdów komunikacją miejską to powinien być priorytet przy powstawaniu pierwszego zakładu w strefie KSSE a nie domniemanie że jakoś to będzie przez włodarzy miast.


Tylko ten obszar to nie jest komunikacyjna pustynia. Tam już jeździ 835. A ludzie chodzą na Trójkąt, bo tam zwyczajnie jest lepsza oferta. Natomiast wydłużanie trasy - zwłaszcza 18 - to jest pozbycie się kolejnych płacących pasażerów, których właściwie już niewiele zostało. Już jedną linię w tym roku w Sosnowcu uwalono - 805. Teraz jest szansa na kolejne błędy.

Autor:  Vanessa00 [ Wt 16.02.2016, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

aso napisał(a):
Takim świetnym przykładem zarżnięcia reformami linii jest 116. Linia wykonuje mnóstwo kilometrów, podczas gdy jako-tako pracuje jedynie na krótkim odcinku trasy w Dąbrowie Górniczej.

Kiedyś wydawało mi się, że uda [mi] się pociągnąć do Sosnowca oryginalne 633.
Mydlice - S-ec PKP w 20 minut w takcie idealnym.
Napełnienia ówcześnie wydawały się pewne.
Ale brakło, czasu i poparcia.

Autor:  adam86 [ Wt 16.02.2016, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

aso napisał(a):
lgor napisał(a):
Lukas SC napisał(a):
Przez 12 lat nie mieli autobusu, więc teraz też się obejdzie. Poza tym na początku jeździł tam prywatny bus pod sam Bitron który został zlikwidowany ze względu na pracowników którzy woleli iść na "trójkąt" na komunikację miejską lub własne samochody.
No wiesz ludzie tak nie wybierają spacer do komunikacji miejskiej gdyby prywatny bus był idealny. Coś musiało być wyraźnie nie tak. Trasa, koszt, może sama jakość tego przewozu? Zapewnienie dojazdów komunikacją miejską to powinien być priorytet przy powstawaniu pierwszego zakładu w strefie KSSE a nie domniemanie że jakoś to będzie przez włodarzy miast.


Tylko ten obszar to nie jest komunikacyjna pustynia. Tam już jeździ 835. A ludzie chodzą na Trójkąt, bo tam zwyczajnie jest lepsza oferta. Natomiast wydłużanie trasy - zwłaszcza 18 - to jest pozbycie się kolejnych płacących pasażerów, których właściwie już niewiele zostało. Już jedną linię w tym roku w Sosnowcu uwalono - 805. Teraz jest szansa na kolejne błędy.

No, w 18 to nigdy dużo tych płacących nie było:p

Autor:  lgor [ Śr 17.02.2016, 17:37 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

aso napisał(a):
Tam już jeździ 835. A ludzie chodzą na Trójkąt, bo tam zwyczajnie jest lepsza oferta.
No właśnie ludzie chcą mieć ofertę przewozu do/z miejscu pracy bo po 8 czy nawet 12 godzinach pracy nie chce im się jeszcze drałować na przystanek. Nie wiem czy 835 to odpowiednia linia do zapewnienia tam dojazdów. Dla Zagórza może super ale z innych kierunków już tak chyba super nie jest. Patrząc na mapę to przejazd odcinka S86 jest pewnym ograniczeniem dostępności do tego autobusu. A już bliskie tych zakładów KSSE dzielnice mysłowickie są gorzej potraktowane niż oddalone studenckie-robotnicze miasto Katowice (i to tylko śródmieście a nie jego "biedniejsze" dzielnice, które chyba właśnie obsługuje linia 18) Najlepiej by było poznać potrzeby przewozowe samych pracowników bo ja nie mówię że akurat to linia 18 musi być przedłużona ale zawsze można zrobić tak by coś ułatwić. Te przedłużenie 835 to było pójście na łatwiznę a może lepiej jakby powstała jakaś krótka nowa linia? Szkoda że radni nie mają szerszych perspektyw i bazują tylko na po peerelowskich mapach linii komunikacyjnych. Musi być stado na Zagórze czy AccelorMittal i jeden autobus na KSSE. Moim zdaniem to jest błąd.

Autor:  ojlus [ Śr 17.02.2016, 19:09 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Pisałem już kiedyś o tym. Im dłuższa i bardziej pokręcona linia tym większe opóźnienia i cały rozkład dostaje po głowie.

Autor:  aso [ Śr 17.02.2016, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

lgor napisał(a):
aso napisał(a):
Tam już jeździ 835. A ludzie chodzą na Trójkąt, bo tam zwyczajnie jest lepsza oferta.
No właśnie ludzie chcą mieć ofertę przewozu do/z miejscu pracy bo po 8 czy nawet 12 godzinach pracy nie chce im się jeszcze drałować na przystanek. Nie wiem czy 835 to odpowiednia linia do zapewnienia tam dojazdów. (...) Najlepiej by było poznać potrzeby przewozowe samych pracowników bo ja nie mówię że akurat to linia 18 musi być przedłużona ale zawsze można zrobić tak by coś ułatwić. Te przedłużenie 835 to było pójście na łatwiznę a może lepiej jakby powstała jakaś krótka nowa linia?

Dobrze, przejdźmy do konkretów. To o jakiej skali problemu w takim razie rozmawiamy? Na ile jest to problem faktyczny, a na ile wymyślony przez związki zawodowe dla uzasadnienia własnego istnienia (tj. pokażmy że coś robimy)? Potrafisz coś naprawdę istotnego wnieść do tej dyskusji? To, że każdy chciałby szybko dojechać do pracy i szybko wrócić z niej, to już wiemy...

Autor:  lgor [ Śr 17.02.2016, 21:58 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Nie siejmy tu jakiś "związkowych" teorii spiskowych. Moim konkretem jest przede wszystkim rodzaj firm jakie budują się na takich specjalnych strefach ekonomicznych. W większości to zwykłe montownie ze słabo opłacanymi pracownikami fizycznymi (tak myślę) Wystarczy poczytać np o warunkach zatrudnienia w Amazonie i mogę tylko domniemać że w innych zakładach gdzie ludzie harują jak woły jest podobnie.
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/cala-pra ... lsce/srmx2

No i pracując za grosze, trzeba tez kalkulować koszty dojazdów. Jako że na tym forum zawsze promowało się postawę stałych dojazdów m.in do pracy to mogę wyrazić opinię że może trzeba się tej potrzebie przyjrzeć bliżej a nie z góry opiniować że to wymysł związkowców. A może jednak nie? W gestii miasta powinna być rozmowa z firmami z KSSE np. o zgodę na przeprowadzenie ankiety wśród pracowników.

Autor:  aso [ Śr 17.02.2016, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

lgor napisał(a):
Jako że na tym forum zawsze promowało się postawę stałych dojazdów m.in do pracy to mogę wyrazić opinię że może trzeba się tej potrzebie przyjrzeć bliżej a nie z góry opiniować że to wymysł związkowców. A może jednak nie?

Hmmm... Potrafisz pisać rzeczowo, tak coś więcej poza wymijającymi ogólnikami? Zarzucasz wymyślanie "związkowych" teorii spiskowych... Zapytam w takim razie raz jeszcze - na ile faktyczny jest to problem? Jakieś konkretne dane z tej okolicy?

Autor:  adam86 [ Pt 19.02.2016, 0:33 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

aso napisał(a):
lgor napisał(a):
Jako że na tym forum zawsze promowało się postawę stałych dojazdów m.in do pracy to mogę wyrazić opinię że może trzeba się tej potrzebie przyjrzeć bliżej a nie z góry opiniować że to wymysł związkowców. A może jednak nie?

Hmmm... Potrafisz pisać rzeczowo, tak coś więcej poza wymijającymi ogólnikami? Zarzucasz wymyślanie "związkowych" teorii spiskowych... Zapytam w takim razie raz jeszcze - na ile faktyczny jest to problem? Jakieś konkretne dane z tej okolicy?

No tak, problem jest zmyslony, bo i tak wszyscy jeżdżą samochodem, a na autobus jadący raz na godzine trasą wycieczkową i tak nikt nie pojdzie.

Autor:  Ravel [ Nd 22.05.2016, 12:20 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Jak już wiadomo, do wschodnich dzielnic Sosnowca zostaną wydłużone 815 i 835. Powinno nastąpić ogólne zwiększenie pracy przewozowej w tamtym rejonie, bo komunikacja miejska jest zbyt słaba do potrzeb tych dzielnic. Na pewno jednak nie w takim stopniu, że zostaną wydłużone wszystkie obecne kursy tych linii, a reszta pozostanie bez zmian. Ciekawy jestem, jak to będzie ostatecznie wyglądać i jakie zmiany nastąpią na pozostałych liniach. Jakie macie przewidywania i propozycje? Za dyskusje typu "pociąg z Kazimierza" i "bus z Maczek" dziękuję - to wiemy wszyscy, ale tego w najbliższych planach nie ma :)

Autor:  Arbeiterus [ Nd 22.05.2016, 15:11 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Ravel napisał(a):
Jak już wiadomo, do wschodnich dzielnic Sosnowca zostaną wydłużone 815 i 835. Powinno nastąpić ogólne zwiększenie pracy przewozowej w tamtym rejonie, bo komunikacja miejska jest zbyt słaba do potrzeb tych dzielnic. Na pewno jednak nie w takim stopniu, że zostaną wydłużone wszystkie obecne kursy tych linii, a reszta pozostanie bez zmian. Ciekawy jestem, jak to będzie ostatecznie wyglądać i jakie zmiany nastąpią na pozostałych liniach. Jakie macie przewidywania i propozycje? Za dyskusje typu "pociąg z Kazimierza" i "bus z Maczek" dziękuję - to wiemy wszyscy, ale tego w najbliższych planach nie ma :)

Moim zdaniem:

- 49 przez centrum Kazimierza co by było szybkim połączeniem z centrum DG

- 622 do parku kuronia z wariantami na Ostrowy

- 34 z Porąbki na kazimierz , kazimierską i po trasie 634 na dworzec w strzemieszycach.

a w kw 220/221 , może wzmocnić jedną linię do Juliusza a drugą zostwić na Szczakową?

Autor:  Lukas SC [ Nd 22.05.2016, 23:21 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Moja propozycja odnośnie:
815 - od Zagórza Zajezdni do Maczek po trasie 622 jako dodatek to tej linii w równym takcie z obsługą przystanków Porąbka Wiejska, Kazimierz Pętla, Kazimierz Kopalnia, Kazimierz Poczta, Kazimierz Armii Krajowej, Ostrowy Rondo i dalej Maczkowską do Krakowskiej i koniec na Kościuszki.
835 - koniec trasy na Juliuszu
49 - tak jak wspomniano powyżej przez Kazimierz Pocztę oraz park (utworzenie przystanku)
34 - w zamian za 49 przez Grabocin
928 - wydłużenie nie których kursów do Juliusza w celu dojazdów do zakładów pracy

Autor:  aso [ Pn 23.05.2016, 6:56 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Arbeiterus napisał(a):
Moim zdaniem:
- 49 przez centrum Kazimierza co by było szybkim połączeniem z centrum DG

Będzie awantura - mieszkańcy Strzemieszyc będą musieli płacić za przejazd do własnego centrum jak za 2 gminy. Obecnie jest wyjątek strefowy.

Arbeiterus napisał(a):
- 622 do parku kuronia z wariantami na Ostrowy

Będzie awantura. Tego nie da się w ten sposób skrócić. Te pojedyncze kursy 622 na Maczkach i ich dziwne przebiegi mają swoje konkretne zadania w dzień roboczy.

Arbeiterus napisał(a):
- 34 z Porąbki na kazimierz , kazimierską i po trasie 634 na dworzec w strzemieszycach.

Będzie awantura - 34 to jest właśnie autobus dla Ostrów (realnie, a nie w czyjejś filozoficznej koncepcji), a zmiana trasy za Kazimierzem (przez las zamiast przez domy) to tylko utrata resztki pasażerów.

We wschodniej części Sosnowca ciężko jest coś ruszyć, aby czegoś nie rozwalić, a nowe pomysły wcale nie ułatwiają życia tamtejszym mieszkańcom.

Autor:  aso [ Pn 23.05.2016, 7:00 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Lukas SC napisał(a):
Moja propozycja odnośnie:
815 - od Zagórza Zajezdni do Maczek po trasie 622 jako dodatek to tej linii w równym takcie z obsługą przystanków Porąbka Wiejska, Kazimierz Pętla, Kazimierz Kopalnia, Kazimierz Poczta, Kazimierz Armii Krajowej, Ostrowy Rondo i dalej Maczkowską do Krakowskiej i koniec na Kościuszki.


To teraz jeszcze należy dokonać cudu i zagwarantować, by w popołudniowym szczycie 815 od Katowic przyjechał planowo. W przeciwnym razie otrzymujemy w rzeczywistości dziurę i stado. Właśnie dlatego koordynacja linii lokalnej z 8XX w obecnych warunkach to papierowa fikcja.

Autor:  Ravel [ Pn 23.05.2016, 8:14 ]
Tytuł:  Re: Propozycje zmian w Sosnowcu

Mieszkańcy tych wszystkich dzielnic zabiegali o połączenie z Katowicami, więc sam fakt wydłużenia tych linii chyba można uznać za pozytywny. W końcu, komunikacja ma służyć mieszkańcom, a nie koncepcjom (zresztą bardzo teoretycznym w warunkach KZK GOP). Nie jest to też jakieś wydłużenie kuriozalne. Juliusz, Kazimierz i Klimontów to niemałe blokowiska, a autobusy z Katowic dojeżdżają do bardziej odległych punktów niż dzielnice sąsiedniego miasta. Zastanawiam się tylko, co wyleci za te wydłużone kursy i nie bardzo potrafię znaleźć kandydata, który nie narobiłby szkód.
Niby kilometry z obecnego odcina 835 od „drogi do Klimontowa” do zajezdni – według tego kilometraża przy rozkładach – powinny wystarczyć na dojazd do Porąbki. Przy niewielkim wzroście liczby wozokm możemy powiedzieć, że trasa do Juliusza jest już opłacona i nie wymaga innych „ofiar”. Co jednak z Maczkami? Skrócą 220/221? To co wówczas z dojazdem do Szczakowej?
Podobnie z Kazimierzem i Ostrowami: część kosztów wydłużenia 815 można pokryć ze skrócenia wariantu 622 o odcinek „zajednia – kopalnia”. Kazimierz straci jeden kurs na godzinę na Pogoń, ale zyska dwa do centrum (pod dworzec!) i Katowic. Zamiana chyba opłacalna. Jeśli do Ostrów pojedzie 815, a do Maczek 835, to 221 w sumie też można pożegnać między Ostrowami a... no właśnie, a Maczkami, tylko co ze Szczakową? Bo 221 mógłby kończyć właśnie gdzieś na Ostrowach. Mam nadzieję, że nikt nie myśli o likwidacji połączenia ze Szczakową lub jego dalszym ograniczaniu. Byłby szkoda. Gdyby powstał przystanek „Wspólna” w kierunku Jagiellońskiej – co w naszych warunkach jest wyzwaniem niczym budowa sztucznej wyspy w Zatoce Perskiej – to do Szczakowej mogłyby być warianty 835. Wówczas 220 do Juliusza i 221 do Ostrów. Zakładając jednak jakiś umiarkowany wzrost pracy przewozowej, to powinno się kosztowo domknąć...

Strona 2 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/