Teraz jest Nd 22.09.2019, 22:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: So 25.05.2019, 17:46 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 67
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
Zapominasz o 835, które zapewnia w miarę dobre połączenie Sosnowca z Maczkami. Brakuje tylko przystanku na Wspólnej w kierunku Maczek i dołożenia 3-4 par kursów tak, żeby przez większą część dnia jeździł cyklicznie co pół godziny

835 nie jest szybkim połączeniem Maczek z Centrum, gdyż najpierw wycieczka po KSSE, a potem po Jagiellońskiej, co w znacznym stopniu jednak ten czas wydłuża.
Ravel napisał(a):
Moim zdaniem jednak lepiej sprawdzałby się kursujący do Maczek przez całe Ostrowy 815 (a 835 do Juliusza po wycięciu stamtąd 220/221).

Ten pomysł jak najbardziej mi się podoba. Jednak pamiętam że już kiedyś padła na tym forum takowa propozycja i rozlała się fala krytyki, że 815 nie należy ruszać (sam nie wiem dlaczego).
Ravel napisał(a):
Po wydłużeniu tramwaju 15, mógłby jechać przez Mec (kilka minut do przodu). Wówczas z Ostrów możesz przesunąć 34 na Juliuszowską (tworząc przystanek w rejonie Juliuszowskiej i AK). Ostrowy zachowałyby autobus do centrum, na Wawel i dodatkowo zyskały do Katowic, a dojazd z Sosnowca do Strzemieszyc skróciłby się o kilka minut

Kolejna bardzo fajna propozycja. 815 jest silną linią i gdyby w całości została skierowana do Maczek (bez kursów wariantowych do Zajezdni) to 34 na Borach nie byłoby potrzebne, a Juliuszowska dostałaby sensowną linię do Centrum. Wilk syty i owca cała.
Ravel napisał(a):
Zastanawiam się czasem, jak ułożyć trasy autobusów po wydłużeniu 15 właśnie tak, jak pisałem wcześniej, żeby zachować obecne połączenia, ale żeby z terenów obsługiwanych tramwajem to właśnie on był podstawowym łącznikiem z centrum. Moje propozycje są tylko propozycjami, więc spokojnie ;) ale 723 mógłby jechać do zajezdni przez Kosynierów (zamiast 622), 622 jako sosnowieckie inter(nal)city mógłby łączyć Maczki ze Stawową przez Kazimierz, Porąbkę Łukasiewicza, Klimontów, Zagórze, Środulę, Zamkową, Ludwik, Jagiellońską, Wspólną, Al. Mireckiego i Gospodarczą. Czas jazdy z Maczek do Stawowej byłby niewiele dłuższy (pod dworzec byłby szybszy 815), a dzięki takiej silnej linii byłoby połączenie z Juliusza (Porąbka Kopalnia) i Klimontowa na Rudną, z Kazimierza, Środuli, Zagórza i Maczek (po wycięciu z nich 835) na Jagiellońską, z Ostrów i Maczek do Klimontowa (po likwidacji 221 i przetrasowaniu 34) . Wzmocniony 220 mógłby natomiast jeździć od zajezdni pod UM obecną trasą (przez Gwiezdną i Klimontowską) i spod UM na Stawową. 182 natomiast, po wycięciu 622 z odcinka "zajezdnia - Kazimierz", mógłby być wydłużony właśnie albo do Kazimierza/Ostrów, albo w zamian za wyprostowanie 49, do Strzemieszyc. Może wówczas ktoś zacząłby tym muchowozem jeździć.


Co do tej propozycji, to ja bym 723 zostawił w spokoju. Ta linia ma już tak pokręconą trasę, że pchanie jej na Kosynierów byłoby absurdem. Na Kosynierów bardziej bym widział linię 690. Wówczas w tym rejonie jedną linią zapewniłoby się połączenie Sosnowca i Dąbrowy. 182 do likwidacji, a w zamian wzmocnienie nieco 690. Natomiast 622 powinno zostać na obecnej trasie z "wyprostowaniem" jej bezpośrednio przez Lenartowicza. Co prawda przystanek na Lenartowicza straciłby bezpośrednie połączenie z Dąbrową, ale myślę że bliskość Mecu, skąd autobusów do Dąbrowy nie brakuje nie byłoby dużą stratą. 835 także bym zostawił na obecnej trasie (skróconej do os. Juliusz), a połączenie Niwki z Katowicami powinna zapewniać 18 wydłużona do al. Korfantego w Katowicach. Jak już jesteśmy przy Katowicach, to brakuje szybkiego połączenia Katowic z Centrum Sosnowca (coś na wzór dąbrowskich 801/31) Moim zdaniem najlepszym kandydatem do takiego szybkiego połączenia byłoby 811, od Piotra Skargi do os Piastów powinno jeździć bez przystanków. Przejazd tunelem (w kierunku Sosnowca) i brak zjazdów w Dąbrówce nieco by zmniejszyło czas przejazdu.

Ravel napisał(a):
Do Szczakowej coś być musi. Albo osobna linia, albo warianty czegoś kończącego na Maczkach, ale mam nadzieję że nikt nie wpadnie na pomysł całkowitego odcięcia Jaworzna i Sosnowca w rejonie Maczek. Gdyby Jaworzno weszło do Metropolii, na bazie 304 można by było kombinować z utworzeniem wreszcie linii z Jaworzna w kierunku Zagórza. Teraz temat jest zamknięty, a linia kończąca na Szczakowej od strony Maczek zawsze będzie słaba choćby ze względu na inny system biletowy, przez co nikt z niej nie skorzysta jadąc np. z Batorego, czy Góry Piasku pod szczakowski dworzec.

Na jaworznickim odcinku z 220/221 korzystają głównie nieliczni niezmotoryzowani pracownicy lokomotywowni, którzy i tak się przesiadają na autobusy PKM Jaworzno w kierunku Centrum. Dlatego tak jak wspomniałem wcześniej, tam wystarczą wariantowe kursy do Maczek któregoś 3xx z Centrum kończącego w Szczakowej. To by było bardziej racjonalne, gdyż pracownicy lokomotywowni (w większości Jaworznianie) mieliby bezpośredni autobus do Centrum, a nawet jak ktoś dojeżdża z Sosnowca to w Maczkach mógłby się przesiąść. Do tego to powietrze wożone na jaworznickim odcinku 220/221 jest komercyjne, bo z tego co wiem Jaworzno się do tych linii nie dokłada.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: So 25.05.2019, 19:31 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 742
Lokalizacja:
Sosnowiec
Adams napisał(a):
Co do tej propozycji, to ja bym 723 zostawił w spokoju. Ta linia ma już tak pokręconą trasę, że pchanie jej na Kosynierów byłoby absurdem. Na Kosynierów bardziej bym widział linię 690. Wówczas w tym rejonie jedną linią zapewniłoby się połączenie Sosnowca i Dąbrowy. 182 do likwidacji, a w zamian wzmocnienie nieco 690. Natomiast 622 powinno zostać na obecnej trasie z "wyprostowaniem" jej bezpośrednio przez Lenartowicza. Co prawda przystanek na Lenartowicza straciłby bezpośrednie połączenie z Dąbrową, ale myślę że bliskość Mecu, skąd autobusów do Dąbrowy nie brakuje nie byłoby dużą stratą.

Mówimy tu o końcowym odcinku 723 i to, czy do zajezdni pojedzie przez Mec, czy przez Pekin, dla całości trasy ma marginalne znaczenie. Zajezdnia jest przystankiem końcowym ze względu na zaplecze, a nie dlatego że jest ważna. Do jej obsługi to by wystarczyło samo 106 ;) Reszta może tam jechać jak chce.
Twój pomysł z 690 ma jedną wadę ważniejszą od wycięcia jej z Lenartowicza, mianowicie brak połączenia Kosynierów z Mecem i centralnym dla Zagórza przystankiem "Osiedle". Prostowanie 622 przez Lenartowicza też jest, ekhm, niewskazane. Mieszkańców korzystających z tego przystanku autobusowego należy zapraszać do przedłużonego tramwaju, do którego z większości bloków nie powinno być dalej niż obecnie do autobusu. Propozycje związane z 622 i 723 mają właśnie na celu wzmocnienie roli tramwaju. Podobnie to połączenie 690 z 835 (czyli linia Dąbrowa - Gwiezdna - Jagiellońska - Katowice) zachowuje połączenie Gwiezdnej z częścią Śródmieścia (Kościelna, Wspólna) i Katowicami, ale nie konkuruje z tramwajem przy dojazdach pod dworzec.
Można ewentualnie kombinować dalej i np. połączyć takie 220 ze 182 (Stawowa/UM - Klimontowska - Gwiezdna - Zajezdnia - Kosynierów - Dąbrowa). Gdyby jeździł z rozkładem zbliżonym do obecnego 182, to poprawa na Klimontowskiej byłaby już odczuwalna, a słaby dziś 182 zyskałby pasażerów jadących z Sosnowca i Gwiezdnej do Dąbrowy i z Kosynierów do Sosnowca. No a Klimontowska z Dąbrową.
Adams napisał(a):
Na jaworznickim odcinku z 220/221 korzystają głównie nieliczni niezmotoryzowani pracownicy lokomotywowni, którzy i tak się przesiadają na autobusy PKM Jaworzno w kierunku Centrum. Dlatego tak jak wspomniałem wcześniej, tam wystarczą wariantowe kursy do Maczek któregoś 3xx z Centrum kończącego w Szczakowej. To by było bardziej racjonalne, gdyż pracownicy lokomotywowni (w większości Jaworznianie) mieliby bezpośredni autobus do Centrum, a nawet jak ktoś dojeżdża z Sosnowca to w Maczkach mógłby się przesiąść. Do tego to powietrze wożone na jaworznickim odcinku 220/221 jest komercyjne, bo z tego co wiem Jaworzno się do tych linii nie dokłada.

Rozumiem, ale uważam że Szczakowa jest dużą i ważną dzielnicą, graniczącą z Sosnowcem, a Sosnowiec wciąż jest dużym i dosyć ważnym miastem. Likwidacja bezpośredniego połączenia będzie krokiem wstecz. Jeśli dzisiejsze 220/221 się nie sprawdza, to może ktoś jeździły ze Szczakowej do Katowic takim wydłużonym wariantowo 815? Zawsze kilka osób więcej, które być może wybrałyby autobus bezpośredni zamiast przesiadki gdzieś w Jaworznie. Może wreszcie dojdzie do jakiegoś porozumienia biletowego z Jaworznem i właśnie 304 będzie mogło (i miało sens) jechać od Szczakowej w kierunku Maczek i dalej (do Sosnowca? Dąbrowy?). Połączenie Jaworzna i Sosnowca jest urągające, co widzę codziennie na ulicy Mikołajczyka (masa aut z rejestracją SJ) i np. wydłużenie 26 do Jaworzna, z przekierowaniem/połączeniem S-ki z 304 na trasie Jaworzno - Szczakowa - Maczki - Klimontów - Zagórze - Środula - Sosnowiec na pewno nie byłoby rozrzutnością. Oczywiście, pod warunkiem wzajemnego honorowania biletów na obu liniach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: So 25.05.2019, 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13438
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ravel napisał(a):
Likwidacja bezpośredniego połączenia będzie krokiem wstecz.

W stosunku do czego? Skoro nikt obecnie tym autobusem nie jeździ, to jakim krokiem wstecz będzię jego uwalenie?
Cytuj:
Jeśli dzisiejsze 220/221 się nie sprawdza, to może ktoś jeździły ze Szczakowej do Katowic takim wydłużonym wariantowo 815? Zawsze kilka osób więcej, które być może wybrałyby autobus bezpośredni zamiast przesiadki gdzieś w Jaworznie.

A może by nie wybrało. Zdaje się, że ze Szczakowej jak ktoś chce jechać do Katowic to ma pociąg. 815 to się powinno skrócić, a nie propagować opóźnienia z S86 i centrum Katowic na Maczki itp.
Cytuj:
Może wreszcie dojdzie do jakiegoś porozumienia biletowego z Jaworznem i właśnie 304 będzie mogło (i miało sens) jechać od Szczakowej w kierunku Maczek i dalej (do Sosnowca? Dąbrowy?).

Nigdy nie dojdzie, gdyż Jaworzno nigdy się nie zgodzi na jakiekolwiek porozumienie z przyczyn politycznych.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: So 25.05.2019, 20:37 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 742
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Ravel napisał(a):
Likwidacja bezpośredniego połączenia będzie krokiem wstecz.

W stosunku do czego? Skoro nikt obecnie tym autobusem nie jeździ, to jakim krokiem wstecz będzię jego uwalenie?

"Nikt" to też jest pewne zaokrąglenie, ale nie da się ukryć, że niewielu. Ja uważam, że podaż też kreuje popyt ;) Tutaj masz kiepski autobus (rozkład, trasa), połączony z odrębnym systemem biletowym (posiadacz jaworznickiego okresowego już sobie nim tych paru przystanków nie podjedzie) i raczej to wpływa na niewielką liczbę pasażerów. Wiadomo, że tłoku w tym autobusie nie byłoby nigdy, ale nie wierzę, że przy sensownej ofercie rozkładowo-trasowo-biletowej dalej byłyby w nim 2 osoby na odcinku jaworznickim. To powinien być choćby element w dojeździe z Zagórza i okolic do Krakowa (przesiadka na pociąg na Szczakowej), a może i z niektórych dzielnic do Katowic. Krok wstecz to uwalenie tego połączenia, zamiast próby jego naprawy.
Cytuj:
A może by nie wybrało. Zdaje się, że ze Szczakowej jak ktoś chce jechać do Katowic to ma pociąg. 815 to się powinno skrócić, a nie propagować opóźnienia z S86 i centrum Katowic na Maczki itp.
To są spekulacje w obie strony. Wybrałoby, albo i nie. Pociągiem na uniwersytety jest dalej niż autobusem. Spacer z dworca na Zawodziu na UE jest średni, podobnie z Katowic na wydziały UŚ. Co do autobusu z Katowic na Maczki, to już go nie ruszysz. 835 na większości trasy ma zaskakująco przyzwoite napełnienie. 815 przez Bory miałoby raczej jeszcze lepsze. Ludzie jeżdżą z tych dzielnic do Katowic i wolą jechać tym opóźnionym autobusem bezpośrednio, niż przesiadać się z niego na kolejny. Na Maczki nic zbyt często nie puścisz, bo nie ma takiej potrzeby. Często więc ten opóźniony z Katowic mógłby się nie zgrać z tym od Sosnowca/Zagórza do Maczek i pipa blada. Wiem, traci na tym punktualność między Sosnowcem a Maczkami, ale niemal wewnątrzsosnowiecki 150 potrafi przyjechać na Niwkę z takim opóźnieniem, że nie wiesz, czy to opóźniony poprzedni, cz wcześniejszy następny ;) To jest więc głębszy problem i zawsze coś za coś.

Cytuj:
Ravel napisał(a):
Może wreszcie dojdzie do jakiegoś porozumienia biletowego z Jaworznem i właśnie 304 będzie mogło (i miało sens) jechać od Szczakowej w kierunku Maczek i dalej (do Sosnowca? Dąbrowy?).

Nigdy nie dojdzie, gdyż Jaworzno nigdy się nie zgodzi na jakiekolwiek porozumienie z przyczyn politycznych.

Wiem... Nie mogą się przyznać, że przystąpienie do Metropolii mogłoby jednak dać jakieś korzyści ;)
Popatrz na połączenia międzymiejskie Jaworzna na początku ubiegłego wieku, a na obecne. Mówiąc o wszelkich sukcesach i "sukcesach" jaworznickiej komunikacji miejskiej, ten temat się pomija. Część mieszkańców w podróżach poza Jaworzno wybrało własne cztery kółka, część klnie i kupuje dwa bilety, a część podjeżdża te kilka przystanków autobusami/tramwajami ZTM na janka. Podobnie mieszkańcy Sosnowca i Mysłowic jadący do Jaworzna. Popyt na komunikację międzymiejską więc spadł, chociaż Jaworzno jakoś wyraźnie się nie wyludniło. To znów wpłynęło na cięcia w trasach i rozkładach. Niezmotoryzowani mieszkańcy np. Ćmoku, Brzezinki i Brzęczkowic już nie wybiorą szkoły w Jaworznie, nie pojadą tam na zakupy, do kina. To sąsiednie miasto stało się w ciągu ostatnich 20 lat wyraźnie dalsze, podobnie jak dla mieszkańców Szczakowej Sosnowiec. Ale to jednak już inna bajka i nie ma co jej tu rozwijać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: So 25.05.2019, 20:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13438
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ravel napisał(a):
To są spekulacje w obie strony. Wybrałoby, albo i nie. Pociągiem na uniwersytety jest dalej niż autobusem. Spacer z dworca na Zawodziu na UE jest średni, podobnie z Katowic na wydziały UŚ. Co do autobusu z Katowic na Maczki, to już go nie ruszysz. 835 na większości trasy ma zaskakująco przyzwoite napełnienie. 815 przez Bory miałoby raczej jeszcze lepsze. Ludzie jeżdżą z tych dzielnic do Katowic i wolą jechać tym opóźnionym autobusem bezpośrednio, niż przesiadać się z niego na kolejny.

Nie, ludzie wolą jechac własnym samochodem, a nie spóźnionym autobusem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Pn 27.05.2019, 20:36 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 67
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
Jeśli dzisiejsze 220/221 się nie sprawdza, to może ktoś jeździły ze Szczakowej do Katowic takim wydłużonym wariantowo 815?

A może od razu do Chrzanowa, albo najlepiej do Krakowa tą 815 posłać? Jak szaleć to szaleć. :D
Sorry za ironię, ale nie mogłem się powstrzymać... Szkoda że poziom dyskusji w tym temacie sprowadził się do wybujałych fantazji niektórych osób.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 28.05.2019, 10:21 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 834
Jak już tak wymyślamy jakieś absurdalne trasy to ja poproszę bezpośredni czarter z Gospodarczej na Szczakowa, na 8, najkrótszą możliwą trasą, chętnie będę do pracy jeździł autobusem spod domu ;)
A reszty propozycji z grzeczności nie skomentuję. Niektóre po przeanalizowaniu może i by miały sens, ale większość tego co tu padło to bzdurne wymysły.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 28.05.2019, 19:23 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 742
Lokalizacja:
Sosnowiec
Skomentuj, tylko konkretnie, co jak i dlaczego. Ja z chęcią przeczytam.
Jeśli też mówisz o tym przykładzie autobusu do Szczakowej i tam rzeczywiście pracujesz, to ja się pogubiłem. Jeździsz tam autobusem i też uważasz, że połączenie Sosnowca ze Szczakową należy zlikwidować? Wolisz spacerować z Maczek pieszo? Czy jeździsz samochodem? A jeśli tak, to dlaczego nie komunikacją miejską? Jaka jest więc Twoja cena obecnego połączenia i jakie propozycje zmiany? Zostawić, jak jest? Zlikwidować? Czy może poprawić? Jeśli poprawić, to jak to zrobić mając do dyspozycji obecne zabawki? Autobus ze Stawowej do Maczek już jeździ. 622 obecną trasa jechałby do Szczakowej ze Stawowej 77 minut. Do Maczek jedzie 68 minut. Jeździłbyś nim? Jeśli nie, to dlaczego?
815 jechałby tych minut 71, i to bez prostowania trasy na Zagórzu przez Lenartowicza. Z Katowic!
Moje pomysły nie muszą się podobać, ale każdy z nich jestem w stanie uargumentować, skąd się wziął i dlaczego tak widzę daną linię . Jeśli są jakieś słabe punkty, których nie wykluczam, to należy je wypunktować (podpowiem jeden: pogorszenie połączenia z UM). Jeśli ktoś patrzy tylko na tabliczkę Katowice - Szczakowa, gdzie czas przejazdu byłby taki jak np. 149 z Katowic do Chełma Małego (w kursach bez wycieczek po Imielinie), i to mu wystarczy do oceny całego poziomu dyskusji, to faktycznie nie ma ona sensu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 28.05.2019, 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4095
Lokalizacja:
Ligota
Skoro już poruszamy się po tamtych rejonach - czy kiedyś linia 622 nie docierała czasem do Szczakowej? I dlaczego 28 przestała kursować do Sławkowa (coś kojarzy mi się z kiepską jakością drogi)?

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 28.05.2019, 20:49 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 742
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
Skoro już poruszamy się po tamtych rejonach - czy kiedyś linia 622 nie docierała czasem do Szczakowej?
Tutaj mam niewielką wiedzę, ale wydaje mi się, że to były symbolicznie jakieś warianty (może klasyczne 6/14/22) ze względu bodajże na hutę szkła (?). To było przed utworzeniem 221. ZTCP to 221 aż do 2000 roku miał 5 par kursów z Sosnowca (od ok. godziny 7 do 15 co 2 godziny). Tak naprawdę do jesieni 2000, kiedy 221 zaczął kursować cyklicznie co godzinę od rana do po 18., między Sosnowcem a Szczakową nie było normalnej komunikacji miejskiej. Głowy za to nie dam, że się tu nie mylę, wiec jeśli ktoś ma inne/pełniejsze informacje, to też z chęcią je poznam.
Cytuj:
I dlaczego 28 przestała kursować do Sławkowa (coś kojarzy mi się z kiepską jakością drogi)?
Też mi się z tym kojarzy. Poza tym, to były kursy tylko do ZPR (czyli obecnego Euroterminala) i chyba tłumów w tym autobusie nie było.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Wt 28.05.2019, 21:09 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1403
28 przestało kursować do Sławków ZPR z chwilą, gdy zaczął się remont tej że drogi. Frekwencja była tylko podczas dojazdu na zmiany, w ostatnim wydaniu rozkładu z 01/09/2003 zamiast wszystkich kursów było jedynie 5 kursów w dni robocze i 2 kursy w soboty. Po zakończeniu remontu linia już nie wróciła.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Śr 29.05.2019, 7:57 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3953
Lokalizacja:
Sosnowiec
Lukas SC napisał(a):
28 przestało kursować do Sławków ZPR z chwilą, gdy zaczął się remont tej że drogi. Frekwencja była tylko podczas dojazdu na zmiany, w ostatnim wydaniu rozkładu z 01/09/2003 zamiast wszystkich kursów było jedynie 5 kursów w dni robocze i 2 kursy w soboty. Po zakończeniu remontu linia już nie wróciła.


Efekt jest taki, że na Maczkach mieszka relatywnie sporo osób pracujących na sławkowskim terminalu i do pracy mogą dojechać tylko samochodem, a w sezonie letnim - rowerem. Ale nie jest to pierwsza dzielnica, gdzie w "zespole specjalistów" brakuje elementarnej wiedzy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Śr 29.05.2019, 8:37 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3953
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
Skomentuj, tylko konkretnie, co jak i dlaczego. Ja z chęcią przeczytam.
Jeśli też mówisz o tym przykładzie autobusu do Szczakowej i tam rzeczywiście pracujesz, to ja się pogubiłem. Jeździsz tam autobusem i też uważasz, że połączenie Sosnowca ze Szczakową należy zlikwidować? Wolisz spacerować z Maczek pieszo? Czy jeździsz samochodem? A jeśli tak, to dlaczego nie komunikacją miejską? Jaka jest więc Twoja cena obecnego połączenia i jakie propozycje zmiany? Zostawić, jak jest? Zlikwidować? Czy może poprawić? Jeśli poprawić, to jak to zrobić mając do dyspozycji obecne zabawki? Autobus ze Stawowej do Maczek już jeździ. 622 obecną trasa jechałby do Szczakowej ze Stawowej 77 minut. Do Maczek jedzie 68 minut. Jeździłbyś nim? Jeśli nie, to dlaczego? 815 jechałby tych minut 71, i to bez prostowania trasy na Zagórzu przez Lenartowicza. Z Katowic!


Zamieńmy jednego potwora na drugiego. Genialne! Zamiast punktualnej linii z Sosnowca, dajmy do najdalszych dzielnic opóźniony wiecznie autobus z Katowic. 70 minut w jedną stronę to 2,5 godziny dziennie. Podczas gdy samochodem jedzie się max. 45 minut. Godzina oszczędności dziennie. Prosty argument.

Problem Maczek. Wycieczkowe 622 z Maczek do centrum Sosnowca już jest. Tam po prostu dla tych ludzi trzeba zrobić zamiast tych wszystkich potworków jedną normalną, w miarę szybką linię do centrum Sosnowca, tak jak Ostrowy mają 34. Kto potrzebuje dalej, przesiądzie się. To już nie jest problem "kasowania drugiego biletu", bo wreszcie taryfa jest czasowo-strefowa, poza tym większość osób i tak nie płaci (bo ma ulgę lub "roczny niewidoczny").

Właśnie naszą komunikację rozłożyły 'linie-potworki", które jeżdżą rzadko, a punktualność jest tylko na papierze. Dlatego z komunikacji w praktyce "korzysta tylko ten, kto musi".


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Śr 29.05.2019, 11:49 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 834
Ravel napisał(a):
Skomentuj, tylko konkretnie, co jak i dlaczego. Ja z chęcią przeczytam.
Jeśli też mówisz o tym przykładzie autobusu do Szczakowej i tam rzeczywiście pracujesz, to ja się pogubiłem. Jeździsz tam autobusem i też uważasz, że połączenie Sosnowca ze Szczakową należy zlikwidować? Wolisz spacerować z Maczek pieszo? Czy jeździsz samochodem? A jeśli tak, to dlaczego nie komunikacją miejską? Jaka jest więc Twoja cena obecnego połączenia i jakie propozycje zmiany? Zostawić, jak jest? Zlikwidować? Czy może poprawić? Jeśli poprawić, to jak to zrobić mając do dyspozycji obecne zabawki? Autobus ze Stawowej do Maczek już jeździ. 622 obecną trasa jechałby do Szczakowej ze Stawowej 77 minut. Do Maczek jedzie 68 minut. Jeździłbyś nim? Jeśli nie, to dlaczego?
815 jechałby tych minut 71, i to bez prostowania trasy na Zagórzu przez Lenartowicza. Z Katowic!
Moje pomysły nie muszą się podobać, ale każdy z nich jestem w stanie uargumentować, skąd się wziął i dlaczego tak widzę daną linię . Jeśli są jakieś słabe punkty, których nie wykluczam, to należy je wypunktować (podpowiem jeden: pogorszenie połączenia z UM). Jeśli ktoś patrzy tylko na tabliczkę Katowice - Szczakowa, gdzie czas przejazdu byłby taki jak np. 149 z Katowic do Chełma Małego (w kursach bez wycieczek po Imielinie), i to mu wystarczy do oceny całego poziomu dyskusji, to faktycznie nie ma ona sensu.

Owszem, jeżdżę na Szczakowa dlatego rzuciłem taki absurdalny pomysł, ale chyba nie zrozumiałeś że to po prostu wyśmianie tworzenia kolejnych potworków na sieci. Chętnie jeździłbym autobusem ale wizja przejazdu niecałych 20km w ciągu 1.5 godziny zwyczajnie mnie przeraża i jest bez sensu. Przykładowo, 221 przyjedzie na 8 na Szczakowa. Ale, żebym na niego mógł się dostać to muszę z gospodarczej wyruszyć o 6.43, poczekać 15 minut np na Wawelu i jechać 45 minut do pracy. Kończąc pracę o 16 nie mam już żadnego transportu, chyba że poczekam do 19 albo pokombinuje coś z liniami PKM Jaworzno (drugi bilet). Autem pokonuje tę trasę w 25-40 minut, zależnie od ruchu i tego czy idę jeszcze po śniadanie do sklepu ;) Finansowo wychodzi podobnie, paliwo na dojazdy do pracy kosztuje mnie 200-250, a w najbliższej przyszłości będę jeździł w 3 osoby jednym autem więc wyjdzie mnie taniej niż bilet ZTM kwartalny + roczny PKM Jaworzno. A nawet jeśli będzie to wyższa cena to jestem skłonny dopłacić kilka zł za godzinę spędzona na dojazdach zamiast 3. Teraz przeanalizuj moją sytuację i spróbuj znaleźć argument dlaczego powinienem jeździć do pracy autobusem. Pominę już argument że po pracy czasem zdarzają mi się niezapowiedziane wycieczki do sklepu itp, to mogę obejść garażując jedno z aut na placu pod firmą ;)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Śr 29.05.2019, 13:07 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 742
Lokalizacja:
Sosnowiec
nemo333 napisał(a):
Ravel napisał(a):
Skomentuj, tylko konkretnie, co jak i dlaczego. Ja z chęcią przeczytam.
Jeśli też mówisz o tym przykładzie autobusu do Szczakowej i tam rzeczywiście pracujesz, to ja się pogubiłem. Jeździsz tam autobusem i też uważasz, że połączenie Sosnowca ze Szczakową należy zlikwidować? Wolisz spacerować z Maczek pieszo? Czy jeździsz samochodem? A jeśli tak, to dlaczego nie komunikacją miejską? Jaka jest więc Twoja cena obecnego połączenia i jakie propozycje zmiany? Zostawić, jak jest? Zlikwidować? Czy może poprawić? Jeśli poprawić, to jak to zrobić mając do dyspozycji obecne zabawki? Autobus ze Stawowej do Maczek już jeździ. 622 obecną trasa jechałby do Szczakowej ze Stawowej 77 minut. Do Maczek jedzie 68 minut. Jeździłbyś nim? Jeśli nie, to dlaczego?
815 jechałby tych minut 71, i to bez prostowania trasy na Zagórzu przez Lenartowicza. Z Katowic!
Moje pomysły nie muszą się podobać, ale każdy z nich jestem w stanie uargumentować, skąd się wziął i dlaczego tak widzę daną linię . Jeśli są jakieś słabe punkty, których nie wykluczam, to należy je wypunktować (podpowiem jeden: pogorszenie połączenia z UM). Jeśli ktoś patrzy tylko na tabliczkę Katowice - Szczakowa, gdzie czas przejazdu byłby taki jak np. 149 z Katowic do Chełma Małego (w kursach bez wycieczek po Imielinie), i to mu wystarczy do oceny całego poziomu dyskusji, to faktycznie nie ma ona sensu.

Owszem, jeżdżę na Szczakowa dlatego rzuciłem taki absurdalny pomysł, ale chyba nie zrozumiałeś że to po prostu wyśmianie tworzenia kolejnych potworków na sieci. Chętnie jeździłbym autobusem ale wizja przejazdu niecałych 20km w ciągu 1.5 godziny zwyczajnie mnie przeraża i jest bez sensu. Przykładowo, 221 przyjedzie na 8 na Szczakowa. Ale, żebym na niego mógł się dostać to muszę z gospodarczej wyruszyć o 6.43, poczekać 15 minut np na Wawelu i jechać 45 minut do pracy. Kończąc pracę o 16 nie mam już żadnego transportu, chyba że poczekam do 19 albo pokombinuje coś z liniami PKM Jaworzno (drugi bilet). Autem pokonuje tę trasę w 25-40 minut, zależnie od ruchu i tego czy idę jeszcze po śniadanie do sklepu ;) Finansowo wychodzi podobnie, paliwo na dojazdy do pracy kosztuje mnie 200-250, a w najbliższej przyszłości będę jeździł w 3 osoby jednym autem więc wyjdzie mnie taniej niż bilet ZTM kwartalny + roczny PKM Jaworzno. A nawet jeśli będzie to wyższa cena to jestem skłonny dopłacić kilka zł za godzinę spędzona na dojazdach zamiast 3. Teraz przeanalizuj moją sytuację i spróbuj znaleźć argument dlaczego powinienem jeździć do pracy autobusem. Pominę już argument że po pracy czasem zdarzają mi się niezapowiedziane wycieczki do sklepu itp, to mogę obejść garażując jedno z aut na placu pod firmą ;)

Dobrze, to teraz jakie są Twoje propozycje odnośnie połączenia ze Szczakową. Tylko też tak konkretnie, bo mnie nie chodzi o pisany zbiorowo podręcznik do tworzenia idealnej komunikacji, tylko jesteśmy w Sosnowcu, masz takie i takie rozwiązania i teraz co należy z tym zrobić? Jesteś, jak piszący wcześniej, za likwidacją tego połączenia? No Ty właśnie jeździsz na Szczakową, więc jak to widzisz?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Śr 29.05.2019, 13:12 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 742
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Ravel napisał(a):
Skomentuj, tylko konkretnie, co jak i dlaczego. Ja z chęcią przeczytam.
Jeśli też mówisz o tym przykładzie autobusu do Szczakowej i tam rzeczywiście pracujesz, to ja się pogubiłem. Jeździsz tam autobusem i też uważasz, że połączenie Sosnowca ze Szczakową należy zlikwidować? Wolisz spacerować z Maczek pieszo? Czy jeździsz samochodem? A jeśli tak, to dlaczego nie komunikacją miejską? Jaka jest więc Twoja cena obecnego połączenia i jakie propozycje zmiany? Zostawić, jak jest? Zlikwidować? Czy może poprawić? Jeśli poprawić, to jak to zrobić mając do dyspozycji obecne zabawki? Autobus ze Stawowej do Maczek już jeździ. 622 obecną trasa jechałby do Szczakowej ze Stawowej 77 minut. Do Maczek jedzie 68 minut. Jeździłbyś nim? Jeśli nie, to dlaczego? 815 jechałby tych minut 71, i to bez prostowania trasy na Zagórzu przez Lenartowicza. Z Katowic!


Zamieńmy jednego potwora na drugiego. Genialne! Zamiast punktualnej linii z Sosnowca, dajmy do najdalszych dzielnic opóźniony wiecznie autobus z Katowic. 70 minut w jedną stronę to 2,5 godziny dziennie. Podczas gdy samochodem jedzie się max. 45 minut. Godzina oszczędności dziennie. Prosty argument.

Problem Maczek. Wycieczkowe 622 z Maczek do centrum Sosnowca już jest. Tam po prostu dla tych ludzi trzeba zrobić zamiast tych wszystkich potworków jedną normalną, w miarę szybką linię do centrum Sosnowca, tak jak Ostrowy mają 34. Kto potrzebuje dalej, przesiądzie się. To już nie jest problem "kasowania drugiego biletu", bo wreszcie taryfa jest czasowo-strefowa, poza tym większość osób i tak nie płaci (bo ma ulgę lub "roczny niewidoczny").

Właśnie naszą komunikację rozłożyły 'linie-potworki", które jeżdżą rzadko, a punktualność jest tylko na papierze. Dlatego z komunikacji w praktyce "korzysta tylko ten, kto musi".

Autobus z Katowic na Maczki jeździ i powstał na wniosek pasażerów. Teraz spróbuj im go zabrać, na pewno będą zadowoleni. Ja nie piszę o tworzeniu nowej linii, tylko o zamianie końcówek linii istniejących tak, żeby np. obsłużyć całe Ostrowy (Bory) i nie jechać od Zawodzia do Maczek przez las. Poza tym właśnie chcę zamienić 4 jeżdżące z Sosnowca na Maczki krzaki w 2 silne linie: szybszą 815 i zapewniającą dobrą komunikację wewnątrzmiejską 622. Jaka jest Twoja propozycja szybkiego autobusu z Maczek do Sosnowca?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Śr 29.05.2019, 13:41 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3953
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
Autobus z Katowic na Maczki jeździ i powstał na wniosek pasażerów. Teraz spróbuj im go zabrać, na pewno będą zadowoleni. Ja nie piszę o tworzeniu nowej linii, tylko o zamianie końcówek linii istniejących tak, żeby np. obsłużyć całe Ostrowy (Bory) i nie jechać od Zawodzia do Maczek przez las. Poza tym właśnie chcę zamienić 4 jeżdżące z Sosnowca na Maczki krzaki w 2 silne linie: szybszą 815 i zapewniającą dobrą komunikację wewnątrzmiejską 622. Jaka jest Twoja propozycja szybkiego autobusu z Maczek do Sosnowca?


Każdy wniosek podpisuje się "na wniosek pasażerów"... Pomysł jest bardzo prosty - 221 do Szczakowej, ale z przejazdem ulicą Feliks, wtedy wydłużenie trasy będzie nieodczuwalne, a obsługa odciętego od komunikacji fragmentu miasta zostanie. Rozkład trzeba ułożyć na nowo z uwzględnieniem newralgicznych godzin. 622 skrócone do Kazimierza (Ostrowy mają 34 i 815), a całe Maczki wpinamy pod 220 przez Klimontów i Zagórze szybką trasą. Chodzi o to, aby 220 dojechał z najdalszych części Maczek do centrum Sosnowca w czasie max. 40-45 minut. Likwidacja kopalni sprawiła, że potrzeby w zakresie dojazdów układają się inaczej, co widać po natężeniu ruchu drogowego, dlatego nie ma sensu aby 622 woził okrężnie. Natomiast 928 łączymy z 28 (nic nie stoi na przeszkodzie potem wariantować kursy), aby poprawić dojazd do ze wschodnich dzielnic Sosnowca do Dąbrowy (w stronę Huty przesiadki sprawne na Redenie, w stronę koksowni na Strzemieszycach na Sulnie), a przy okazji rozwiązać problem dojazdu do terminala w Sławkowie. Natomiast 835 powinno wrócić na Zagórze, bo to są tracone kilometry. Niestety w naszych warunkach kilometry trzeba szanować, bo już sporo zostało zabranych z systemu na głupie pomysły. Ale tego nie wie ten, kto nigdy nie liczył kilometrów i nie układał pod możliwości finansowe jednostki budzetowej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Śr 29.05.2019, 14:38 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 742
Lokalizacja:
Sosnowiec
Proponujesz więc połączenie Maczek z Sosnowcem na 2 liniach: 220 i 221. Obie linie musiałbyś wyraźnie wzmocnić, a przede wszystkim 220, co mogłoby dobić T27 na Porąbce i Klimontowie. Taki najszybszy 220 jechałby z Maczek pod UM najszybszą trasą pół godziny. To fajny wynik, ale masz tu mocne wyprostowanie trasy. 835 jedzie na Wspólną 34 minuty, więc dużej różnicy nie ma. Po wycięciu 221 i 622 z Ostrów, zostaje tam tak naprawdę tylko 34, bo dzisiaj 815 nie obsługuje całej tej dzielnicy. Słabo, chociaż też uważam, że 221 powinien jechać przez Feliks (jeśli ma zostać). Nie zgadzam się też z tezą, że 835 na nowej trasie jest marnowaniem kilometrów, bo napełnienie w autobusie skręcającym na Klimontów jest bardzo przyzwoite. Na pewno do Juliusza nie jest muchowozem. No i pozostaje kwestia akceptacji likwidacji autobusu do Katowic. Na przykładzie 18-ki widać, że jest opór.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Śr 29.05.2019, 16:18 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 3953
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
Proponujesz więc połączenie Maczek z Sosnowcem na 2 liniach: 220 i 221. Obie linie musiałbyś wyraźnie wzmocnić, a przede wszystkim 220, co mogłoby dobić T27 na Porąbce i Klimontowie. Taki najszybszy 220 jechałby z Maczek pod UM najszybszą trasą pół godziny. To fajny wynik, ale masz tu mocne wyprostowanie trasy. 835 jedzie na Wspólną 34 minuty, więc dużej różnicy nie ma. Po wycięciu 221 i 622 z Ostrów, zostaje tam tak naprawdę tylko 34, bo dzisiaj 815 nie obsługuje całej tej dzielnicy. Słabo, chociaż też uważam, że 221 powinien jechać przez Feliks (jeśli ma zostać). Nie zgadzam się też z tezą, że 835 na nowej trasie jest marnowaniem kilometrów, bo napełnienie w autobusie skręcającym na Klimontów jest bardzo przyzwoite. Na pewno do Juliusza nie jest muchowozem. No i pozostaje kwestia akceptacji likwidacji autobusu do Katowic. Na przykładzie 18-ki widać, że jest opór.


W tej chwili 815 obsługuje prawie całe Ostrowy... Wzmocnienie 220 jest w takiej sytuacji rzeczą oczywistą i na to muszą być kilometry. Oczywiście nie można zabrać z Klimontowskiej jedynego autobusu, więc 690 trafia tam. A 835 ma tą wadę, że centrum Sosnowca omija bokiem, nie dojeżdża do szeregu istotnych miejsc w centrum i... przecież wcale nie jedzie po tramwaju. Jestem więcej, niż przekonany że do Katowic jadą pojedyncze osoby, a w autobus wsiadają głównie osoby oczekujące na tramwaj. W ten sposób próbujemy alergię leczyć podając pacjentowi środki na przeczyszczenie, aby przypadkiem nie odważył się kichnąć.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Propozycje zmian w Sosnowcu
Napisane: Cz 30.05.2019, 22:08 

Dołączył(a): Śr 14.11.2012, 0:01
Posty: 67
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Ravel napisał(a):
Proponujesz więc połączenie Maczek z Sosnowcem na 2 liniach: 220 i 221. Obie linie musiałbyś wyraźnie wzmocnić, a przede wszystkim 220, co mogłoby dobić T27 na Porąbce i Klimontowie. Taki najszybszy 220 jechałby z Maczek pod UM najszybszą trasą pół godziny. To fajny wynik, ale masz tu mocne wyprostowanie trasy. 835 jedzie na Wspólną 34 minuty, więc dużej różnicy nie ma. Po wycięciu 221 i 622 z Ostrów, zostaje tam tak naprawdę tylko 34, bo dzisiaj 815 nie obsługuje całej tej dzielnicy. Słabo, chociaż też uważam, że 221 powinien jechać przez Feliks (jeśli ma zostać). Nie zgadzam się też z tezą, że 835 na nowej trasie jest marnowaniem kilometrów, bo napełnienie w autobusie skręcającym na Klimontów jest bardzo przyzwoite. Na pewno do Juliusza nie jest muchowozem. No i pozostaje kwestia akceptacji likwidacji autobusu do Katowic. Na przykładzie 18-ki widać, że jest opór.


W tej chwili 815 obsługuje prawie całe Ostrowy... Wzmocnienie 220 jest w takiej sytuacji rzeczą oczywistą i na to muszą być kilometry. Oczywiście nie można zabrać z Klimontowskiej jedynego autobusu, więc 690 trafia tam. A 835 ma tą wadę, że centrum Sosnowca omija bokiem, nie dojeżdża do szeregu istotnych miejsc w centrum i... przecież wcale nie jedzie po tramwaju. Jestem więcej, niż przekonany że do Katowic jadą pojedyncze osoby, a w autobus wsiadają głównie osoby oczekujące na tramwaj. W ten sposób próbujemy alergię leczyć podając pacjentowi środki na przeczyszczenie, aby przypadkiem nie odważył się kichnąć.

Moim zdaniem wydłużenie 815 do Maczek w zamian za skrócenie 835 do osiedla Juliusz jest całkiem niezłym pomysłem. W tej sytuacji jeśli Bory otrzymałyby do Centrum 815, to 34 można puścić przez Juliuszowską. Wówczas ta ulica dostanie sensowną linię z dobrą częstotliwością, a przy okazji skróci się czas przejazdu ze Strzemieszyc do Sosnowca i nikt niczego nie traci. Jako uzupełnienie linie 220 i 221 powinno się połączyć w jedną w relacji Maczki Kościuszki - Sosnowiec UM jak najkrótszą trasą (przez Klimontów), a 690 skierować na Klimontowską. Zaoszczędzone kilometry ze skrócenia trasy można by przeznaczyć na lekkie wzmocnienie częstotliwości. Tak jak wspominałem wcześniej, komunikację między Maczkami a Szczakową (i dalej w stronę Centrum) powinno zapewnić PKM Jaworzno w postaci szczytowych wariantów dedykowanych pracownikom lokomotywowni.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności