Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

Co z przyszłością linii 25?
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=37&t=3096
Strona 1 z 1

Autor:  luka96 [ So 2.12.2017, 23:14 ]
Tytuł:  Co z przyszłością linii 25?

Jak w tytule. Wszystko zmierza do tego, że linia 25 długo nam nie pojeździ, choć uważam, że sens istnienia tej linii jest, choć trzeba przemyśleć jej trasę, która moim zdaniem jest nieprzemyślana.
Moim zdaniem powinna 25 jeździć przez Czeladź, lub... Do Auchana. Uważam, że na linię do owego Auchana mogłoby być zapotrzebowanie, bo wielu w Grodźcu i Wojkowicach kombinuje jak dojechać właśnie do marketu, więc dlaczego nie?

PS: Podejrzewam, że zostanę zaorany, ale mimo to chcę, żeby skrytykować to nie totalnie, a konstruktywnie ;)

Autor:  Lukas SC [ Nd 3.12.2017, 7:37 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

Żeby linia miała więcej wzkm to musi być chęć gospodarzy do wyłożenia pieniędzy. Wojkowice już od dłuższego czasu płacą coraz mniej. Mieszkańcy Będzina bez niej sobie poradzą, albo władze postawią na tabor M.
A do Auchana to którego miało by jeździć?

Autor:  JacekSo [ Nd 3.12.2017, 9:16 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

Lukas SC napisał(a):
A do Auchana to którego miało by jeździć?

W Poczesnej. Tam przesiadka w 68 albo darmobus i już jesteśmy w Częstochowie. :P

Autor:  luka96 [ Nd 3.12.2017, 12:31 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

O Auchana na Środuli mi chodziło. Zainteresowanie tak jak pisałem by było, tylko pytanie, czy władze Sosnowca byłyby zainteresowane, jeżeli linia nie jeździłaby przez centrum ;)

Autor:  Kubala. [ Nd 3.12.2017, 12:46 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

Ta dywagacja jest zbędna, gdyż w chwili obecnej los wszystkich linii jest niepewny. Na 100% w 2018 roku KZK nie przeprowadzi żadnej istotnej zmiany. Zgodnie z zapowiedziami od 2019 roku będziemy mieli komunikację napisaną na nową więc zobaczymy co się ostanie, a co poleci.

Autor:  Egon [ Nd 3.12.2017, 13:07 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

Kubala. napisał(a):
Na 100% w 2018 roku KZK nie przeprowadzi żadnej istotnej zmiany.

Ja byłbym ostrożny z takim twierdzeniem. Tu się coś skróci, tam się trochę kursów przytnie, ówdzie się tabor zmniejszy, może jakąś linię tramwajową się zlikwiduje...

Autor:  Lukas SC [ Nd 3.12.2017, 14:16 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

luka96 napisał(a):
O Auchana na Środuli mi chodziło. Zainteresowanie tak jak pisałem by było, tylko pytanie, czy władze Sosnowca byłyby zainteresowane, jeżeli linia nie jeździłaby przez centrum ;)


Sosnowiec nie potrzebuje takiego potworka, a mieszkańcy którzy chcą dojeżdżać do Auchana to mają wybór prosty:

25 -> Al. Kołłątają -> przesiadka na 90 -> Auchan Sosnowiec
25 -> Al. Kołłątaja -> przesiadka T21/T22/T28 -> Auchan Dąbrowa Górnicza
25 -> Al. Kołłątaja -> przesiadka T22 -> Bi1 Czeladź (ten sam sklep co Auchan lecz inna nazwa)

To tylko moje propozycje, a i liczba sklepów w Czeladzi czy Dąbrowie Górniczej na pewno bardziej zachęca niż jazda na Środulę do Auchana

Autor:  Kubala. [ Nd 3.12.2017, 15:03 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

Egon napisał(a):
Kubala. napisał(a):
Na 100% w 2018 roku KZK nie przeprowadzi żadnej istotnej zmiany.

Ja byłbym ostrożny z takim twierdzeniem. Tu się coś skróci, tam się trochę kursów przytnie, ówdzie się tabor zmniejszy, może jakąś linię tramwajową się zlikwiduje...


A no tak. O tym zapomniałem. W sumie jak iść na dno to z przytupem.:) No jestem ciekaw tego okresu przejściowego. A jeszcze bardziej jestem ciekaw testu nowej komunikacji w postaci linii na lotnisko organizowanej przez ZTM już w 2018 roku.

Autor:  luka96 [ Nd 3.12.2017, 17:20 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

Nie chcę robic jako rzecznik Sosnowieckiego Auchana, ale tam jest dużo taniej niż w Bi1, czy w "Pogoryjnym" Auchanie, więc linia miałaby sens, ale nie wiem, czy Sosnowiec będzie chciał, żeby taka linia w ogóle jeździła poza centrum i de facto tylko jeden przystanek, którym by był właśnie na terenie Auchana.

Autor:  Lukas SC [ Nd 3.12.2017, 21:37 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

To chcesz z niej zrobić przyśpieszoną żeby stawała na jednym przystanku? :D

Autor:  Egon [ Nd 3.12.2017, 23:01 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

Moim skromnym zdaniem czas skończyć z mitem, jakoby linia 25 miała zastąpić zlikwidowany tramwaj, bo tak nie jest. Ja bym to zlikwidował, wzmacniając odzyskanymi wozami 721/722 i nieco zmienił trasę tych linii, wpasowując je do obecnego szlaku 25.

Autor:  luka96 [ Nd 3.12.2017, 23:15 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

Lukas SC napisał(a):
To chcesz z niej zrobić przyśpieszoną żeby stawała na jednym przystanku? :D


Tyle, że jeżeli przetrasujemy go tak jak mówisz, to wtedy zrobi się z tego dziwaczny potworek, gdzie jeździ na milion różnych miejsc, więc nie wiem, czy to taki dobry pomysł. Nad zmianą trasy trzeba się zastanowić, tylko nie przywracając na Kościuszki, bo wtedy 901 znów dostanie rykoszetem.
Podsumowując.
25 można przetrasować albo do Auchana, albo przez Czeladź do M1, a potem albo przez Zamkowe, albo Syberkę, choć jeżeli miałoby to wejść, to lepszym pomysłem byłoby puszczenie przez Zamkowe i myślę, że to może mieć ręce i nogi.

Autor:  luka96 [ Nd 3.12.2017, 23:22 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

Egon napisał(a):
Moim skromnym zdaniem czas skończyć z mitem, jakoby linia 25 miała zastąpić zlikwidowany tramwaj, bo tak nie jest. Ja bym to zlikwidował, wzmacniając odzyskanymi wozami 721/722 i nieco zmienił trasę tych linii, wpasowując je do obecnego szlaku 25.


Na logikę, to można zlikwidować 25 i wzmocnić 721 i 722, choć nie ruszałbym trasy (a jeżeli już to na Morcinka i Fabryczną i ew. Ten wariant), a na 901 jako podstawę dałbym tabor A i po problemie.

Autor:  Lukas SC [ Nd 3.12.2017, 23:37 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

Lepiej mi się widzi minibus 925

Będzin Dworzec PKP -> Grodziec Kopalnia i do tego dwa warianty :

Grodziec Kopalnia -> Wojkowice Łęg -> Fabryczna -> Park - > Żychcice
Grodziec Kopalnia -> Giełda -> Kościół -> Park - > Żychcice

Spędziłem trochę czasu przy Fabrycznej, i zapełnienia 25 były różne, bywało że w rannych czy wieczornych kursach na pokładzie było 2-3 pasażerów, i nie byli zainteresowani przystankami na Morcinka czy też Fabrycznej

Autor:  aso [ Pn 4.12.2017, 9:11 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

Kubala. napisał(a):
Ta dywagacja jest zbędna, gdyż w chwili obecnej los wszystkich linii jest niepewny. Na 100% w 2018 roku KZK nie przeprowadzi żadnej istotnej zmiany. Zgodnie z zapowiedziami od 2019 roku będziemy mieli komunikację napisaną na nową więc zobaczymy co się ostanie, a co poleci.


I ty w to wierzysz? Coś zmienią, by się nazywało, że są zmiany i tyle. Nikt nie zaryzykuje poważniejszej operacji na żywym organizmie, bo nie ma tam osób mających pojęcie, jak poszczególne linie działają i o co w nich chodzi. Klasyczny przykład to choćby Huta Katowice - praktycznie wszystkie kursy dowozowe są zrobione 20, a nawet 30 minut za późno. Zacytuję moje ulubione powiedzenie - ekspertów ci u nas dostatek, ale prawdziwych fachowców to szukać już nie ze świecą, a ze zniczem. Nie da się dobrze zreformować komunikacji, jeżeli nie zna się miasta i nie rozumie, jak ono funkcjonuje.

Autor:  aso [ Pn 4.12.2017, 9:18 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

luka96 napisał(a):
Nie chcę robic jako rzecznik Sosnowieckiego Auchana, ale tam jest dużo taniej niż w Bi1, czy w "Pogoryjnym" Auchanie, więc linia miałaby sens, ale nie wiem, czy Sosnowiec będzie chciał, żeby taka linia w ogóle jeździła poza centrum i de facto tylko jeden przystanek, którym by był właśnie na terenie Auchana.


Władze Sosnowca tak dbają o północną część Środuli, że zabrały połowę kursów 188, a resztę zdublowały z 55; w dni wolne są przerwy po 90 minut akurat w godzinach, gdy jest najwięcej klientów do Auchana. Tyle zostało po latach z regularnego, cyklicznego rozkładu jazdy i koordynacji w dni wolne 15' na 45'. Nowe, lepsze rozkłady skutecznie wymiotły pasażerów, bo poza uczniami i emerytami nikt nie ma tyle czasu, aby czekać na kursujący w przypadkowych godzinach autobus.

Autor:  luka96 [ Pn 4.12.2017, 16:35 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

Lukas SC napisał(a):
Lepiej mi się widzi minibus 925

Będzin Dworzec PKP -> Grodziec Kopalnia i do tego dwa warianty :

Grodziec Kopalnia -> Wojkowice Łęg -> Fabryczna -> Park - > Żychcice
Grodziec Kopalnia -> Giełda -> Kościół -> Park - > Żychcice

Spędziłem trochę czasu przy Fabrycznej, i zapełnienia 25 były różne, bywało że w rannych czy wieczornych kursach na pokładzie było 2-3 pasażerów, i nie byli zainteresowani przystankami na Morcinka czy też Fabrycznej


Nie wiem, czy kończenie pod Kopalnią da jakiś pozytywny skutek. To już nie wiem, czy nie lepszym pomysłem byłoby puszczenie jako wahadło ze Słowackiego pod Pocztę, potem na ex. ZBOWiDu, Węgrody i Limanowskiego, to być może coś z tego wyjdzie, ale i tego nie jestem pewny na 100%.

Autor:  adam86 [ Śr 6.12.2017, 0:01 ]
Tytuł:  Re: Co z przyszłością linii 25?

aso napisał(a):
I ty w to wierzysz? Coś zmienią, by się nazywało, że są zmiany i tyle. Nikt nie zaryzykuje poważniejszej operacji na żywym organizmie, bo nie ma tam osób mających pojęcie, jak poszczególne linie działają i o co w nich chodzi.

Generlanie szefem tego całego ZTMu został człowiek z Tychów, przynajmniej ktoś spoza obecnego KZKGOP. Może to oznaczać, że ktos jednak będzie próbował zmian. Inną kwestią jest to w jaką stronę one pójdą.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/