Teraz jest Cz 28.03.2024, 14:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: nowe linie
Napisane: Pt 31.01.2020, 13:53 

Dołączył(a): Cz 30.01.2020, 21:25
Posty: 4
np w pkm katowice linia 190 z chorzow krakusa basen mogła by byc okrezna zeby bylo wiecej przerw na tej lini
43,133 połaczyc w jedno
11,911 tez zuruchomieniem przystanku katowice dworzec
linia 750 mogli by połaczyc z 118 wiecej kilometrow wieksze przerwy
169,176 połaczyc w jedno z dodaniem przystanku Bytom stadion
227,127 zrobic w jedno
608,708


982 Mikołow dworzec-orzegow waniora podciagnac do Bytom dworzec
146 Halemba-bytom urealnic czas przejazdu

80 gliwice -tarnowskie gory zrobic jako linia ekspresowa i dodac kursy
A4 mozna by podciagnac na europe centralna
232 dodac kursy i zachaczyc o zabrze goethego
623 polaczyc z 830 z Katowic by wiecej osob jezdzilo


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: So 1.02.2020, 11:07 

Dołączył(a): So 7.12.2019, 23:00
Posty: 19
Łączenie niektórych linii jest jak łączenie plemnika z komórką jajową - zawsze jest ryzyko.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: So 1.02.2020, 16:05 

Dołączył(a): Cz 30.01.2020, 21:25
Posty: 4
owszem jest ryzyko zawsze przy kazdej kto nie ryzykuje ten nie pije szmpana


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 2.02.2020, 5:25 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
admin18@o2.pl napisał(a):
43,133 połaczyc w jedno
Ta linia (te linie) ponad Bańgowem i Michałkowicami powinny być zlikwidowane, ostatecznie ograniczone do porannych dojazdów do pracy do Katowic i popołudniowo-wieczornych powrotów w dni robocze.
Cytuj:
11,911 tez zuruchomieniem przystanku katowice dworzec
11 powinna być ograniczona do obszaru Katowic. Pasażerów do Czeladzi powinna przejąć 911, szybszą drogą. Turlanie masy czeladzian przez zółwiowisko Koszutka-Dąbrówka to wyrzucanie ich do aut. Nim autobusem zaliczą wszystkie światła na tym odcinku, autem są już w domu. Heroizm umarł.
Cytuj:
227,127 zrobic w jedno
Co masz na myśli? Jeden numer? Tak już było i nie sprawdziło się, kierowcom nie chciało się odwracać tablic kierunkowych, w którym kierunku startują z dworca. Poza tym to jeździ pustawe i dorzyna tramwaj z każdej strony. To powinien być łącznik od jednego tramwaju do drugiego, częsty, małym taborem.
Cytuj:
608,708
Podobnie. Tu trzeba by wpierw ucywilizować rozkład, bytomsko-PKM-owską schedę, skoordynować z innymi do Radzionkowa i określić się, kogo nimi wozimy do roboty. Bo jednym pasuje na jedną zmianę, innym na powrót z innej, więc w imię sprawiedliwości każdemu pod górkę, znaczy się do roboty jedź samochodem.
Cytuj:
982 Mikołow dworzec-orzegow waniora podciagnac do Bytom dworzec
Było. Moim zdaniem zwiększyć częstotliwość, skoordynować ze wszystkim na Wygodzie, po czym zakończyć przy tramwaju, również z nim koordynując. To da się.
Cytuj:
146 Halemba-bytom urealnic czas przejazdu
Już był urealniany. Znów KZK GOP wywalił kolejną grupę ludzi do aut, którzy blokują drogę autobusom, że znów trzeba urealniać?
Cytuj:
80 gliwice -tarnowskie gory zrobic jako linia ekspresowa i dodac kursy
Było. MZKP wyszedł z inicjatywą, Gliwice rękami KZK GOP uwaliły. Potrzebne, jednak nie kosztem odbierania jedynego sensownego autobusu Zbrosławicom, a poprzez uruchomienie nowej linii. Tarnowskie Góry z Gliwicami powinny mieć aglomeracyjne połączenie kolejowe, potok to uzasadnia, ale biedacy z KŚ dopiero na dorobku, najpierw o sobie muszą myśleć.
Cytuj:
A4 mozna by podciagnac na europe centralna
Odbudować wszystkie tramwaje w Gliwicach, wywalić wszystkie autobusy na węzły końcowe, w nowomowie zwane Centrami Przesiadkowymi.
Cytuj:
232 dodac kursy i zachaczyc o zabrze goethego
Dawny tramwaj do Trynku można odbudować do Europy Centralnej, a nawet pociągnąć do Zabrza. Do tego czasu Europie Centralnej zmienić nazwę na Prowincja Centralna.
Cytuj:
623 polaczyc z 830 z Katowic by wiecej osob jezdzilo
Było. Ówczesny szef KZK GOP Jerzy Śmiałek podjął taką decyzję, którą uwalił pracownik KZK GOP, czyli jego podwładny. Poszło o to, żeby więcej nie wpuszczać PKM Katowice na teren PKM Bytom, Zaś wspólna obsługa jednego numeru linii przez dwóch przewoźników została przez KZK GOP zakazana. I do dziś się ciągnie. Póki co wiadukt w Karbiu czeka na tramwaj, miechowickie blokowisko również, nim podzieli los NRD-owskich odpowiedników.

[Edit] Kolega mnie natchnął ze wspomnieniem niedoszłego 810. Mam nadzieję, że się nie obrazi na mnie za moje miejscami krytyczne uwagi, wszak one do systemu, nie do pomysłów, każdy w tym świecie jakoś zaczynał.
Co do meritum. Tak sobie myślę, skoro Polska oderwała Śląsk dla jego przemysłu, po czym go zlikwidowała, to znaczy, że już nie chce tego Śląska. Więc gdyby oddać go właściwie dowolnemu z wrogich zaborców odwiecznie piastowskiej Macierzy, to ta komunikacja z automatu wyglądałaby co najmniej tak:

Taki mały, niedzielny żarcik towarzyski

Na marginesie, zajęło mi to 3 godziny, z czego 2 to klepanie w tabelki, 1 to myślenie. Dla armii fachowców z 44-milionowym wynagrodzeniem, nie licząc obrywów i kolejnego budżetu dla całego frontu KŚ (łącznie pod nazwą "NIE MA PIENIĘDZY", "NIE DA SIĘ"), to nieosiągalne. Jak odejdą ludzie z tego forum, to w województwie śląskim już nikt nie będzie miał pojęcia, jak się robi rozkłady jazdy. I wracamy do punktu wyjścia, jakiż jałowy ten "Śląsk" się zrobił.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 2.02.2020, 16:47 

Dołączył(a): Śr 24.05.2017, 14:26
Posty: 298
112 można by było prosto puścić bez wjeżdżania do Świętoszowic w zamian dodać kilka kursów 288 więcej ale na mniejszym taborze.Jeżeli chodzi o 94 to przegub jest potrzebny szkoda,że jeździ w innych porach niż jest potrzebny...Koniec z kursami wariantowymi by przewoźnicy mieli bliżej do zajezdni bo zwykle w tych kursach nie jeździ nikt oprócz kierowcy.
Jeśli chodzi o zmiany to bym 179 ustalić stałą trasę Tarnowskie Góry,Świerklaniec.Tąpkowice.Ożarowice ale bez kółka w Ożarowicach,Zendek,Zadzień,Mierzęcice aż do nowego przystanku obok Cargo,zmniejszyć tabor w wolne dni.246 wahadło Świerklaniec,Ossy,Sączów,Ożarowice busikiem najlepiej.103 i 283 ustalić stałą trasę,połączyć i jako szkolny.Zmienić rozkład 17,53 i 85 konsultując się z lotniskiem,zastanowić się nad zmianą taboru na 53.Skoordynować tak odjazdy by na przystanku Świerklaniec Park można było się swobodnie przesiadać z jednego na drugi autobus.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 2.02.2020, 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
Taki mały, niedzielny żarcik towarzyski

Na marginesie, zajęło mi to 3 godziny, z czego 2 to klepanie w tabelki, 1 to myślenie. Dla armii fachowców z 44-milionowym wynagrodzeniem, nie licząc obrywów i kolejnego budżetu dla całego frontu KŚ (łącznie pod nazwą "NIE MA PIENIĘDZY", "NIE DA SIĘ"), to nieosiągalne. Jak odejdą ludzie z tego forum, to w województwie śląskim już nikt nie będzie miał pojęcia, jak się robi rozkłady jazdy. I wracamy do punktu wyjścia, jakiż jałowy ten "Śląsk" się zrobił.

A teraz zapytaj w PLK czy da się to wykonać. Bo niestety lękam się, że wyjdzie z tego pociąg średnio co godzinę, czyli raz co 20 minut, a raz co 100.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 2.02.2020, 18:38 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
He, he, w DB Netze by się dało. Z drugiej strony do Ustki też się dało, aż mnie na kolana rzuciło. Fakt, na reszcie sieci priorytetem wykopki torowe, potem prestiż, potem specjalne cargo, na końcu rasa. Chociaż żoliborsko-kwidzyński duet, co bym o nim nie sądził, w sumie poradził peelce. Pierwszy RRJP KŚ jednak był taktowany blisko ideału.
A chwilę po wejściu drugiego, o zgrozo, pojawiły się co równe 2 godziny pociągi Gliwice-Bytom - dziś wspomnienie zakazane, wszak 1) to Koleje Śląskie jako ostatnie zlikwidowały tę linię; 2) każdy nieuruchomiony pckm można uruchomić na Wodzisław Śląski.

Aż to zarchiwizuję, z cyklu "Nie do wiary", ku przestrodze potomnych: Ustka :)

gandalf napisał(a):
Koniec z kursami wariantowymi by przewoźnicy mieli bliżej do zajezdni bo zwykle w tych kursach nie jeździ nikt oprócz kierowcy.
Niestety, w Sosnowcu taka tradycja, a tradycję, wiadomo, trzeba szanować.

Cytuj:
zastanowić się nad zmianą taboru na 53.
Było, nie przeszło. MZKP wypowiedział swojemu przewoźnikowi 53 i dał prywatnemu, na mniejszy tabor. PKM zorientował się, że ta strata to już na granicy jego bytu. W ostatni dzień (albo nawet noc) przed dograną już zmianą odkręcano ją, pozostawiając 53 Świerklańcowi. Pomijając, że to linia do likwidacji, bo ani gminy w Sączowie, ani kopalń, którym miała służyć, nie ma.

Cytuj:
Skoordynować tak odjazdy by na przystanku Świerklaniec Park można było się swobodnie przesiadać z jednego na drugi autobus.
Dobry pomysł. O ile się w to "piątki" nie wkręci, bo ona zbyt dużo przeszkód drogowych ma do pokonania. Na przykładzie dnia roboczego widzę to tak, że w Świerklańcu:

przyjazdy z kier. Kozłowej G. - 29,59
przyjazdy z kier. Nakła Śl. - 29,59
przyjazdy z kier. Niezdary - 29,59
przyjazdy z kier. Nw. Chechła - 29,59
przyjazdy z kier. Orzecha - 29,59

odjazdy w kier. Orzecha - 01,31
odjazdy w kier. Nw. Chechła - 01,31
odjazdy w kier. Niezdary - 01,31
odjazdy w kier. Nakła Śl. - 01,31
odjazdy w kier. Kozłowej G. - 01,31

(czyli "piątce" zostaje 15,45 w obydwu kierunkach)

Pod to wystarczy numerki linii powstawiać, uwzględniając np. wspominane potrzeby dojazdu do Pyrzowic.

Tylko... Cytując klasyka "A teraz zapytaj w ZTM czy da się to wykonać." :D


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 2.02.2020, 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
Dobry pomysł. O ile się w to "piątki" nie wkręci, bo ona zbyt dużo przeszkód drogowych ma do pokonania.

A 192 jadące od Chorzowa, to nie ma zbyt duzo owych przeszkód? Śmiem twierdzić, że ma ich niewiele mniej. Po prostu 5 razem ze 192 nalezy zliwkidować, a w zamian utworzyć jedną linię z Piekar do Tarnowskich Gór, drugą z Os. Wieczorka do Katowic.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 2.02.2020, 19:59 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
adam86 napisał(a):
A 192 jadące od Chorzowa, to nie ma zbyt duzo owych przeszkód?
A to on już w Chorzowie wylądował? Ja wciąż Pogodą żyję. Czyli następny kosynier tramwaju. Widać fachowcy nie tylko zmianą orientacji biletów się zajmują.

Cytuj:
Po prostu 5 razem ze 192 nalezy zliwkidować, a w zamian utworzyć jedną linię z Piekar do Tarnowskich Gór, drugą z Os. Wieczorka do Katowic.
No pani od Arr.ivy zapowiadała, że potnie długie linie na rzecz krótkich, dzięki temu będzie miała więcej wozów w obiegu. Jednakże tu mam wyrozumiałość do niej, wszak kwestie orientacji (biletów oczywiście) to obecnie światowe zagadnienie, jakieś priorytety muszą być.

Zmieniam zdanie: Pani nie ma ŚKUP?! Toż to opozycjonistka. Przecież ŚKUP to było największe cięcie komunikacji w historii KZK GOP. I przecież o to chodziło.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 2.02.2020, 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Vanessa00 napisał(a):
adam86 napisał(a):
A 192 jadące od Chorzowa, to nie ma zbyt duzo owych przeszkód?
A to on już w Chorzowie wylądował? Ja wciąż Pogodą żyję. Czyli następny kosynier tramwaju. Widać fachowcy nie tylko zmianą orientacji biletów się zajmują.

Panie, to z 5 lat temu jak nie więcej. Ale tylko w tygodniu. W weekendy dalej jeździ na trasie 114.
Cytuj:
Przecież ŚKUP to było największe cięcie komunikacji w historii KZK GOP. I przecież o to chodziło.

Ale co wycięto z okazji SKUP?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 2.02.2020, 21:12 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
Taki mały, niedzielny żarcik towarzyski

Na marginesie, zajęło mi to 3 godziny, z czego 2 to klepanie w tabelki, 1 to myślenie. Dla armii fachowców z 44-milionowym wynagrodzeniem, nie licząc obrywów i kolejnego budżetu dla całego frontu KŚ (łącznie pod nazwą "NIE MA PIENIĘDZY", "NIE DA SIĘ"), to nieosiągalne. Jak odejdą ludzie z tego forum, to w województwie śląskim już nikt nie będzie miał pojęcia, jak się robi rozkłady jazdy. I wracamy do punktu wyjścia, jakiż jałowy ten "Śląsk" się zrobił.

A teraz zapytaj w PLK czy da się to wykonać.


Podręcznikowa wręcz kolizja cykli z linią S8 z Katowic na Tarnowskie Góry. W dodatku w kluczowych porach w dwóch kierunkach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 2.02.2020, 21:27 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Cytuj:
Cytuj:
Przecież ŚKUP to było największe cięcie komunikacji w historii KZK GOP. I przecież o to chodziło.
Ale co wycięto z okazji SKUP?
Wszystkich jednodniowych, to margines, ale głównie tych niegodziwców, których nie wciągnął ceremoniał ubiegania się o kartę, a potem jej cyborgowo-robocopowego odbijania, haczykowania i co tam jeszcze, którzy stwierdzili, że starczy tego cyrku, czyniąc sobie z tego najdoskonalszą okazję do pozbycia się przyjemności korzystania z usług KZK GOP. Moim zdaniem w ten moment KZK GOP pozbył się za jednym zamachem największej grupy w swojej historii.
Nim ukuto rewolucyjny ŚKUP, PKS-y dawno to miały, pod nazwą handlową EM-Karta. I popadały jak muchy przez to, niekiedy tylko przez to: takie bzdury na ten temat, niestety skuteczne.
Poza tym właśnie KZK GOP Opole wprowadził ŚKUP/EM-Kartę, pod wdzięczną nazwą Opolanka. Na starcie pasażerowie dostali publiczną reprymendę, że tworzą kolejki pod kolekturami, było nie spać (coś na wzór lubińskiego batożenia za domaganie się pociągów). Obawiam się, że skończy się tym samym, co w KZK GOP Katowice, mimo dobrych notowań opolskiej KM. Pasażer jednak nie podda się każdej tresurze, w końcu zleje ten system. Organizatorom to na nawet rękę, wypłaty te same, roboty mniej.

aso napisał(a):
Podręcznikowa wręcz kolizja cykli z linią S8 z Katowic na Tarnowskie Góry. W dodatku w kluczowych porach w dwóch kierunkach.
Może i tak, tylko wciąż nikt nie opublikował wzorca niekolizyjnego. Skoro nie ma się na czym oprzeć, to uważam, że jest poprawnie. Gdy pojawi się wzorcowy punkt odniesienia, i ja do niego się odniosę. Zaś gdy odnosić się do stanu obecnego, czyli nicości, to każdy jeden pociąg będzie polepszeniem. Jedyna ewentualna kolizja to krzyżowanie na Łabędach, '27 na KK vel '24 z SO. Nie znam każdej zwrotnicy, każdego semafora, każdego odstępu itd., i nie to jest tego celem. Zresztą za tłustych lat dało się od Wrocławia 6 osobówek równolegle z ekspresami wytrasować, po lewym i prawym.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 2.02.2020, 23:23 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Vanessa00 napisał(a):
Ta linia (te linie) ponad Bańgowem i Michałkowicami powinny być zlikwidowane, ostatecznie ograniczone do porannych dojazdów do pracy do Katowic i popołudniowo-wieczornych powrotów w dni robocze.
Cytuj:

Uważasz, że połączenie Wojkowic i Grodźca z Katowicami jest nikomu niepotrzebne, podobnie Bańgowa??? To może w ogóle wybierzesz w oparciu o własne "widzimisię" które miejscowości wokół naszej konurbacji mają mieć dogodne połączenie z centrum Katowic, a które nie. Czy np ważniejsze od Wojkowic są Szczygłowice, Halemba, Zgoń, Łaziska (wszystkie), Lędziny, os. Wieczorka, Niwka, Tworzeń? Nie upieram się zresztą przy bezpośredniości lecz głównie chodzi mi o czas przejazdu. Jeśli będzie u nas szybka kolej miejska (szybka nie tylko z nazwy) a przesiadka z autobusu na pociąg nie będzie wyglądać tak jak w Będzinie lub na Zawodziu a zwłaszcza w centrum Katowic pomijając linie wjeżdżające do piwnicy galerii handlowej to wówczas autobusy z miejscowości, które tu wymieniłem powinny dojeżdżać do najbliższej stacji kolejowej. Jednak akurat w przypadku Wojkowic niewiele by to dało, taki dojazd zawsze byłby bardziej czasochłonny.
Cytuj:
Pasażerów do Czeladzi powinna przejąć 911, szybszą drogą. Turlanie masy czeladzian przez zółwiowisko Koszutka-Dąbrówka to wyrzucanie ich do aut.

A która to jest ta szybsza droga? Owszem - jest przez S86, tylko nie zawsze szybsza, ponadto wielu mieszkańców Czeladzi potrzebuje dojechać właśnie na Koszutkę, docelowo lub by przesiąść się na tramwaj w kierunku os. Tysiąclecia i Chorzowa (od przystanków autobusowych do Ronda jest dość daleko).
Odnośnie 11-ki w obecnej relacji, nie wiem jak wielu pasażerom, ale dla mnie jest nadal bardzo użyteczna umożliwiając bezpośredni dojazd do Czeladzi z ul Mikołowskiej, szczególnie obecnie kiedy nie mam możliwości ze swojej okolicy dojechać tramwajem do Sokolskiej, gdzie mógłby przechodząc pieszo niewiele ponad 100m, co w GOP-owskim standardzie nazywa się "w jednym miejscu" przesiąść się do każdego autobusu jadącego do Czeladzi.
I jeszcze takie pytanko - czy o swoich licznych propozycjach skracania/likwidowania niektórych linii kiedykolwiek rozmawiałeś z osobami korzystającymi z nich?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pn 3.02.2020, 3:23 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
aso napisał(a):
Podręcznikowa wręcz kolizja cykli z linią S8 z Katowic na Tarnowskie Góry. W dodatku w kluczowych porach w dwóch kierunkach.
Może i tak, tylko wciąż nikt nie opublikował wzorca niekolizyjnego. Skoro nie ma się na czym oprzeć, to uważam, że jest poprawnie. Gdy pojawi się wzorcowy punkt odniesienia, i ja do niego się odniosę. Zaś gdy odnosić się do stanu obecnego, czyli nicości, to każdy jeden pociąg będzie polepszeniem. Jedyna ewentualna kolizja to krzyżowanie na Łabędach, '27 na KK vel '24 z SO. Nie znam każdej zwrotnicy, każdego semafora, każdego odstępu itd., i nie to jest tego celem. Zresztą za tłustych lat dało się od Wrocławia 6 osobówek równolegle z ekspresami wytrasować, po lewym i prawym.


Tu nie chodzi o szczegóły trasowania, ale o ogólne założenia. Rozkład jazdy wyjdzie dobrze wtedy, gdy będzie dobrze ustawiony węzeł katowicki. Kilka lat zajęło odkręcanie błędów wspaniałego rozkładu jazdy z grudnia 2012 roku, ale metodą prób i błędów udało się mniej-więcej dojść do tego, jak powinien wyglądać węzeł katowicki (końcówki minutowe dla wyjazdów i przyjazdów). I chyba bardzo dobrze, że nikt tego nie spisał, bo nie jest to wiedza, którą publicznie oddaje się za darmo.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności