Teraz jest Cz 28.03.2024, 9:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 10:57 

Dołączył(a): Wt 8.12.2020, 21:51
Posty: 259
Proszę nie dokonywać takich nadinterpretacji. Na razie w toku dyskusji dowiedzieliśmy się, ze niezależnie od transportowej funkcji portu lotniczego Ożarowicom zafundowanoby 4 linie metropolitalne, bo mieści się tam czołowy pracodawca w okolicy. Nie dowiezielismy się, czemu innym pracodawcom metropolia nie stawia przewozów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
panewnicki napisał(a):
Proszę nie dokonywać takich nadinterpretacji. Na razie w toku dyskusji dowiedzieliśmy się, ze niezależnie od transportowej funkcji portu lotniczego Ożarowicom zafundowanoby 4 linie metropolitalne, bo mieści się tam czołowy pracodawca w okolicy. Nie dowiezielismy się, czemu innym pracodawcom metropolia nie stawia przewozów.


Ale to nie jest pytanie do mnie. Jeżeli Ciebie to interesuje zadaj pytanie w ZTM, albo we właściwej gminie. Niezależnie od tego docenić należy, że organizator stworzył atrakcyjne połączenia autobusowe.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 11:26 

Dołączył(a): Wt 8.12.2020, 21:51
Posty: 259
Wszak podstawowa działalnością organizatora komunikacji w metropolii jest zapewnienie atrakcyjnych połączeń autobusowych Ożarowicom. Dziękuje i doceniam.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 11:28 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Różnica między naszym lotniskiem a krakowskim jest taka, że tam jest Kraków i praktycznie nic poza tym, a u nas są nie tylko Katowice, ale i inne miasta niewiele mniejsze, gdzie dojazd via Katowice jest niewygodny. Jazda z Sosnowca i Będzina przez położone na południu Katowice do znajdującego się na północy lotniska to kuriozum, które wyklucza KM w podróżach do portu lotniczego z tych miast (ale też Czeladzi, Dąbrowy i tych mniejszych w pobliżu). Obojętnie, czy chodzi o podróż na samolot, czy do miejsca pracy. Dlaczego to miałoby być ok?
Założeniem linii metropolitalnych było skomunikowanie różnych, w sumie wszystkich gmin Metropolii. Może nam się to nie podobać, możemy krytykować jak ktoś chce, ale takie założenia zostały przyjęte i są realizowane. Ja się z nimi akurat zgadzam, bo jeśli przyjęliśmy do GZM również gminy wiejskie, to należy je z Metropolią integrować także komunikacyjnie. M11 tak służy Bobrownikom, M14 Ożarowicom a M19 Psarom i Mierzęcicom. W (nieodległej) przyszłości mam nadzieję, że na nich będzie się opierać siatka linii lokalnych, jeżdżących po wioskach.
Do Ożarowic nie jadą 4 metrolinie, a jedynie 2. Jedna na zachód, do stolicy powiatu (M14) i druga na południe (M11). M19 nie obsługuje Ożarowic i podciąganie jej w ten sposób jest nadużyciem. Gdyby nie było lotniska, to kończyłaby prawdopodobnie 2 przystanki wcześniej, na Siedliskach (jako metrolinia dla Psar i Mierzęcic). Skoro jednak lotnisko istnieje, jest kawałek dalej i generuje potoki pasażerskie zarówno jako węzeł komunikacyjny (samoloty), jak i miejsce pracy, to czystą głupotą byłoby kończenie tej linii gdzieś przy Osiedlu w Mierzęcicach.
AP to linia typowo lotniskowa, niemająca nic wspólnego z Ożarowicami jako gminą.
Ze skrajności w skrajność. Albo widzi się tutaj tylko lotnisko i ignoruje fakt, że dzisiaj (poza AP) jadą tam linie miejskie, gdzie to lotnisko jest tylko przystankiem a nie jedynym sensem istnienia tych linii, jak to było w przypadku AP1-3, albo widzi się 4 metrolinie dla Ożarowic. Nic z tego nie jest do końca prawdą i takie spojrzenie przekłamuje rzeczywisty obraz M11, M14, M19 i przyszłej M16/20.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 12:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Ravel napisał(a):
Różnica między naszym lotniskiem a krakowskim jest taka, że tam jest Kraków i praktycznie nic poza tym, a u nas są nie tylko Katowice, ale i inne miasta niewiele mniejsze, gdzie dojazd via Katowice jest niewygodny. Jazda z Sosnowca i Będzina przez położone na południu Katowice do znajdującego się na północy lotniska to kuriozum, które wyklucza KM w podróżach do portu lotniczego z tych miast (ale też Czeladzi, Dąbrowy i tych mniejszych w pobliżu). Obojętnie, czy chodzi o podróż na samolot, czy do miejsca pracy. Dlaczego to miałoby być ok?
Założeniem linii metropolitalnych było skomunikowanie różnych, w sumie wszystkich gmin Metropolii. Może nam się to nie podobać, możemy krytykować jak ktoś chce, ale takie założenia zostały przyjęte i są realizowane. Ja się z nimi akurat zgadzam, bo jeśli przyjęliśmy do GZM również gminy wiejskie, to należy je z Metropolią integrować także komunikacyjnie. M11 tak służy Bobrownikom, M14 Ożarowicom a M19 Psarom i Mierzęcicom. W (nieodległej) przyszłości mam nadzieję, że na nich będzie się opierać siatka linii lokalnych, jeżdżących po wioskach.
Do Ożarowic nie jadą 4 metrolinie, a jedynie 2. Jedna na zachód, do stolicy powiatu (M14) i druga na południe (M11). M19 nie obsługuje Ożarowic i podciąganie jej w ten sposób jest nadużyciem. Gdyby nie było lotniska, to kończyłaby prawdopodobnie 2 przystanki wcześniej, na Siedliskach (jako metrolinia dla Psar i Mierzęcic). Skoro jednak lotnisko istnieje, jest kawałek dalej i generuje potoki pasażerskie zarówno jako węzeł komunikacyjny (samoloty), jak i miejsce pracy, to czystą głupotą byłoby kończenie tej linii gdzieś przy Osiedlu w Mierzęcicach.
AP to linia typowo lotniskowa, niemająca nic wspólnego z Ożarowicami jako gminą.
Ze skrajności w skrajność. Albo widzi się tutaj tylko lotnisko i ignoruje fakt, że dzisiaj (poza AP) jadą tam linie miejskie, gdzie to lotnisko jest tylko przystankiem a nie jedynym sensem istnienia tych linii, jak to było w przypadku AP1-3, albo widzi się 4 metrolinie dla Ożarowic. Nic z tego nie jest do końca prawdą i takie spojrzenie przekłamuje rzeczywisty obraz M11, M14, M19 i przyszłej M16/20.


Dziękuję za ten bardzo dobry i merytoryczny post. Mam nadzieję, że kol. panewnicki nieco inaczej podejdzie do tematu bo rzeczywiście twierdzenie, że Ożarowice mają 4 metrolinie jest bardzo dużym nadużyciem.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linieq
Napisane: Cz 21.07.2022, 13:26 

Dołączył(a): Wt 8.12.2020, 21:51
Posty: 259
Może nie tyle nadużyciem, co niedopowiedzeniem. Docelowo tabliczkę z napisem „gmina Ożarowice” ma przekraczać w każdej godzinie pięć różnych, atrakcyjnych połączeń. Bez wątpienia atrakcyjnych dla wójtów (burmistrzów, prezydentów), którzy docenią, że organizator funduje im darmowe, bezpośrednie połączenie z lotniskiem. Wójt Ożarowic i kto tam po trasie się załapie (a obskoczyć trzeba wszystkie gminy metropolii) doceni szybkie i bezpośrednie połączenie z większym miastem. Sytuacja typu win-win.

Niesamowita jest naiwna wiara, jakoby uruchomienie tych metrolinii miało odmienić oblicze sieci komunikacyjnej, a nie byc tylko populistycznym przepalaniem kilometrow. Zasoby ludzkie do ich przepalania są przeciez nieograniczone, diesel też rekordowo tani..


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linieq
Napisane: Cz 21.07.2022, 13:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
panewnicki napisał(a):
Może nie tyle nadużyciem, co niedopowiedzeniem. Docelowo tabliczkę z napisem „gmina Ożarowice” ma przekraczać w każdej godzinie pięć różnych, atrakcyjnych połączeń. Bez wątpienia atrakcyjnych dla wójtów (burmistrzów, prezydentów), którzy docenią, że organizator funduje im darmowe, bezpośrednie połączenie z lotniskiem. Wójt Ożarowic i kto tam po trasie się załapie (a obskoczyć trzeba wszystkie gminy metropolii) doceni szybkie i bezpośrednie połączenie z większym miastem. Sytuacja typu win-win.

Niesamowita jest naiwna wiara, jakoby uruchomienie tych metrolinii miało odmienić oblicze sieci komunikacyjnej, a nie byc tylko populistycznym przepalaniem kilometrow. Zasoby ludzkie do ich przepalania są przeciez nieograniczone, diesel też rekordowo tani..


Co? Jakie znaczenie ma fakt, że przez gminę przejedzie takie AP bez zatrzymania?

Niesamowite to jest szukanie w dziury w całym. Ja nie rozumiem problemu związanego z faktem, że kilka linii jadących z innych kierunków kończy trasy na tym samym przystanku… nie rozumiem też problemu polegającego na tym, że kilka linii przejeżdża przez gminę, która akurat znajduje się na końcowym odcinków tras. Metrolinie są połączeniami atrakcyjnymi z punku widzenia pasażerów, o czym świadczą napełnienia. Oczywiście, że za stworzeniem eMek muszą też iść zmiany na „lokalnych” liniach autobusowych. Tutaj się nie wypowiem bo nie wiem jakie są potrzeby związane z jakimiś wiejskimi liniami. Niemniej eMki tworzą logiczny i uporządkowany szkielet transportu metropolitalnego.

To samo było z M22. Panie kto tym będzie jeździć. A tymczasem autobusy jeżdżą solidnie napełnione…

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 14:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Kubala. napisał(a):
Aha czyli jak NIE DO WSZYSTKICH pracodawców dojeżdża KM to znaczy, że ma NIGDZIE nie dojeżdżać? Dobree... Z takim podejściem nie uda się wprowadzić żadnej zmiany...

Różnica między Balicami, a Pyrzowicami jest ogromna i porównanie jest z czapy. Balice nie oferują tyle miejsc pracy przy cargo oraz serwisowaniu samolotów. Cargo opiera się przede wszystkim na pracownikach fizycznych, którzy chętniej (zazwyczaj zmuszeni sytuacją finansową) wybierają KM. W Balicach cargo jest malutkie przy tym katowickim.

Podsumowując, pozwolę sobie zacytować podsumowanie północny eMek, które przedstawił pewien użytkownik innego forum:

Cytuj:
Na M11 brakuje przystanku "Bytków Kościół".
Kończenie jej w Dobieszowicach utrudniłoby mieszkańcom Sączowa i reszty przesiadki w Wojkowicach (np. na linie do Czeladzi i Sosnowca). M11 nie ma jakiejś ekstremalnie długiej trasy, nie jest pokręcona i nie zrobił się z niej potworek. Dla mieszkańców Katowic ten autobus będzie niezauważalny, ale dla północy to jest rewolucja komunikacyjna. Chodzi zarówno o trasę i możliwość bezpośredniego dojazdu do Katowic, jak i rozkład (regularne kursy i przyzwoita częstotliwość jak na wioskowóz).
Zastanawiam się czasem, jakie podejście mieliby krytykanci tego nieszczęsnego M19 (bo ta linia jest zazwyczaj najbardziej atakowana), gdyby ten autobus kończył na przystanku "Siedliska", a nie przy lotnisku? Przecież on powstał również do obsługi Mierzęcic i Psar, a ten Sosnowiec (położony od Będzina o kwadrans drogi, nie godzinę) jest dodatkiem, dzięki któremu mieszkańcy wiosek zyskali połączenie z dużym miastem i możliwości wygodnych przesiadek pod sosnowieckim dworcem, a mieszkańcy Sosnowca i Będzina dojazd do lotniska (jako właściwego lotniska i miejska pracy). Dawniej 225 jechał z Mierzęcic do Będzina nawet godzinę (mając kilka wariantów przy 10 parach kursów). Dzisiaj to pół godziny. To pogorszenie oferty?
Praktycznie każda z emek jadących do lotniska ma zupełnie inną trasę. M14 i M19 mają wspólne 2 przystanki (dla M14 przyjmuję trasę do Siedlisk za podstawową), M11 i M14 mają 3 , a w wariantach 5. One praktycznie mają tylko punkt styczny na lotnisku, co jest dobre, bo umożliwia przesiadki. Nie ma czegoś takiego, że od Będzina albo TG jadą trzy emki, a takie wrażenie można odnieść czytając krytykę (również na innych forach). M11 i M14 mają w sumie 2 kursy na godzinę z Ożarowic UG. To aż tak dużo? Regularna linia co godzinę do stolicy powiatu i podobna do stolicy województwa/Metropolii to taka nadpodaż? AP jest tutaj poza konkursem, bo to jest własnie linia lotniskowa.
Jak powstanie M16/20 (jeśli da się to zmieścić w 50 km, a da się, powinna być jednak jedną linią), to należy uporządkować resztę linii w tamtym rejonie, wprowadzając regularny takt, jasne trasy (likwidując te setki wariantów) i system przesiadkowy ma emki w dojazdach do miast. Obecnie z przystanku Sączów Kościół jest 10 linii. a jechać nie ma czym. To jest chore! https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -179549339


Nic dodać nic ująć.

W moim odczuciu plusem ujemnym M11 jest to, że nie pojedzie przez centrum Siemianowic. Ale spokojnie, zaraz zrobi się hałas jak przy okazji uruchomienia AP1 w Zabrzu i Bytomiu - "jak to, my mieszkańcy dość dużego miasta musimy najpierw z centrum dojechać na zadupie, żeby dostać się do lotniska?" i zapewne trasa zostanie zmieniona.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linieq
Napisane: Cz 21.07.2022, 14:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Kubala. napisał(a):
To samo było z M22. Panie kto tym będzie jeździć. A tymczasem autobusy jeżdżą solidnie napełnione…

Ale tylko do Bojszów. Krańcówka w Międzyrzeczu jest idiotyczna, bo nie dość, że pasażerów już tam prawie nie ma, to jeszcze nie ma gdzie zawrócić. To już lepiej można było wydłużyć to do Pszczyny czy Woli i zlikwidować 56 albo 181. No tak, ale Miedźna i Pszczyna to już nie Metropolia, tu dogadanie się przekracza ludzie możliwości, trzeba udziału kosmitów.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 15:24 

Dołączył(a): Wt 8.12.2020, 21:51
Posty: 259
Cytuj:
No tak, ale Miedźna i Pszczyna to już nie Metropolia, tu dogadanie się przekracza ludzie możliwości, trzeba udziału kosmitów.
Otóż to. Autobus wali kupę kilometrów i kończy przed dużym osiedlem, bo wjazd zaburzyłby „spójność przemyślanego systemu” (to był przerywnik humorystyczny mam nadzieję; pisany nie w czynie społecznym łudzę się?)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 16:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ravel napisał(a):
Różnica między naszym lotniskiem a krakowskim jest taka, że tam jest Kraków i praktycznie nic poza tym, a u nas są nie tylko Katowice,

Różnica główna jest chyba jednak inna. Nazywa się pociąg...
Cytuj:
Jazda z Sosnowca i Będzina przez położone na południu Katowice do znajdującego się na północy lotniska to kuriozum, które wyklucza KM w podróżach do portu lotniczego z tych miast (ale też Czeladzi, Dąbrowy i tych mniejszych w pobliżu). Obojętnie, czy chodzi o podróż na samolot, czy do miejsca pracy. Dlaczego to miałoby być ok?

I dlatego trzeba po raz kolejny dublować tramwaj jadący po nowym torowisku z Sosnowca do Będzina?
Cytuj:
Założeniem linii metropolitalnych było skomunikowanie różnych, w sumie wszystkich gmin Metropolii.

Nie, założeniem jest danie każdej gminie jakieś linii M, żeby każdy wójt poparł potem obecne władze metropolii. A tak poza tym, to przepraszam wcześniej te gminy nie były skomunikowane czy jak?
Cytuj:
Może nam się to nie podobać, możemy krytykować jak ktoś chce, ale takie założenia zostały przyjęte i są realizowane. Ja się z nimi akurat zgadzam, bo jeśli przyjęliśmy do GZM również gminy wiejskie, to należy je z Metropolią integrować także komunikacyjnie.

Co to znaczy niby integrować komunikacyjnie? Po jaką cholerę autobus zastępujący dawne 625 ma jechać do Sosnowca, skoro co parę minut jedzie tramwaj z Będzina. Chciałem przypomnieć, że zawsze problemem było dowiezienie ludzi z okolicznych wioch do Będzina, przez co stada autobusów jechały do Kościuszki, za co Będzin musiał płacić.
Cytuj:
M11 tak służy Bobrownikom, M14 Ożarowicom a M19 Psarom i Mierzęcicom. W (nieodległej) przyszłości mam nadzieję, że na nich będzie się opierać siatka linii lokalnych, jeżdżących po wioskach.

Przecież nie będzie, bo nikt nie zmienia nic w tych liniach, chyba, że wymyśla kolejny durny wariant. Patrz 103.
Cytuj:
Do Ożarowic nie jadą 4 metrolinie, a jedynie 2. Jedna na zachód, do stolicy powiatu (M14) i druga na południe (M11). M19 nie obsługuje Ożarowic i podciąganie jej w ten sposób jest nadużyciem. Gdyby nie było lotniska, to kończyłaby prawdopodobnie 2 przystanki wcześniej, na Siedliskach (jako metrolinia dla Psar i Mierzęcic). Skoro jednak lotnisko istnieje, jest kawałek dalej i generuje potoki pasażerskie zarówno jako węzeł komunikacyjny (samoloty), jak i miejsce pracy, to czystą głupotą byłoby kończenie tej linii gdzieś przy Osiedlu w Mierzęcicach.

Ale są jakiekolwiek dane ku temu, że generuje te potoki?
Cytuj:
AP to linia typowo lotniskowa, niemająca nic wspólnego z Ożarowicami jako gminą.

I nie mająca nic wspólnego z komunikacją miejską, dlatego jeżdżą tam typowo miejskie autobusy, żeby przypadkiem ktoś nie próbował się z jakimiś walizkami ładować. Kiedyś PKM Katowice kupił stosowne wozy na tą linię, stoją pod płotem.
Cytuj:
Ze skrajności w skrajność. Albo widzi się tutaj tylko lotnisko i ignoruje fakt, że dzisiaj (poza AP) jadą tam linie miejskie, gdzie to lotnisko jest tylko przystankiem a nie jedynym sensem istnienia tych linii, jak to było w przypadku AP1-3, albo widzi się 4 metrolinie dla Ożarowic. Nic z tego nie jest do końca prawdą i takie spojrzenie przekłamuje rzeczywisty obraz M11, M14, M19 i przyszłej M16/20.
[/quote][/quote]
Oczywiście, że nie, jest jeszcze kilka innych aspektów. Pierwszy jest taki, że linia metropolitalna co godzinę to jest generalnie śmiech na sali. Ponadto, chyba nikt nie dodał tutaj, że M11, obsługuje wszystkie przystanki w Katowicach (oprócz Kol. Agnieszki Promiennej), pomija większość w Siemianowicach i Wojkowicach, za to przez połowę dnia do Siemianowic jedzie w stadzie z 30 i 168, zaś w drugą stronę przez prawie cały.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 16:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 16.08.2010, 20:07
Posty: 783
Lokalizacja:
Katowice
Na powyższy post nie ma sensu odpowiadać, gdyż większość kwestii została wyjaśniona. Odniosę się tylko do dwóch:
1) Dublowanie się M19 z tramwajem. Przecież to jest bzdura. Tramwaj o autobus mają raptem trzy wspólne przystanki. Nie stanowią żadnej konkurencji dla siebie. Tramwaj jest środkiem typowo miejskim, M19 jest zaś środkiem dowożącym mieszkańców wiosek do centralnych punktów Będzina i Sosnowca.

2) Kolejną bzdurą jest zdanie na temat AP. Ta podniesiona teza dotycząc odstraszania pasażerów z walizkami nie wytrzymuje starcia z rzeczywistością. Te autobusy jeżdżą każdego dnia bardzo dobrze napełnione i przewożą masę walizek pasażerów. Krytykowanie AP jest absolutnym brakiem zrozumienia zagadnień związanych z komunikacją. Szybkie i tanie połączenie stało się po raz pierwszy realną alternatywą dla samochodu. Poza tym śmieszy mnie gloryfikowanie pekaemowskich srebrnych Solarisów. Przecież te autobusy również nie posiadały półek na bagaże. No chyba, że mówisz o tym czymś co było nad fotelami. Jeśli tak no to muszę Ci przypomnieć, że tam nawet plecak się nie mieścił.

_________________
"Uruchomienie bezpośredniego połączenia z Katowic do USA jest wbrew polskiej racji stanu." - denerwuje się Jan Pamuła, prezes krakowskiego portu lotniczego.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 18:00 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
Kubala. napisał(a):
1) Dublowanie się M19 z tramwajem. Przecież to jest bzdura. Tramwaj o autobus mają raptem trzy wspólne przystanki. Nie stanowią żadnej konkurencji dla siebie. Tramwaj jest środkiem typowo miejskim, M19 jest zaś środkiem dowożącym mieszkańców wiosek do centralnych punktów Będzina i Sosnowca.


Czyli czarter wiozący kogoś z Mierzęcic czy innych Psar bezpośrednio do Sosnowca zamiast dowieźć go do tramwaju jak jest w cywilizowanych sieciach. Ile to kilometrów i w konsekwencji pieniędzy jest na to wyrzucanych?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 18:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Kubala. napisał(a):
Na powyższy post nie ma sensu odpowiadać, gdyż większość kwestii została wyjaśniona. Odniosę się tylko do dwóch:

Nie? A to nie masz żadnych złotych myśli w temacie jazdy stadem ze 168 i 30, albo z 43?
Cytuj:
Tramwaj jest środkiem typowo miejskim, M19 jest zaś środkiem dowożącym mieszkańców wiosek do centralnych punktów Będzina i Sosnowca.

Cytuj:
Krytykowanie AP jest absolutnym brakiem zrozumienia zagadnień związanych z komunikacją.

Prawie jak Roman Urbańczyk, prawie...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
Kubala. napisał(a):
1) Dublowanie się M19 z tramwajem. Przecież to jest bzdura. Tramwaj o autobus mają raptem trzy wspólne przystanki. Nie stanowią żadnej konkurencji dla siebie. Tramwaj jest środkiem typowo miejskim, M19 jest zaś środkiem dowożącym mieszkańców wiosek do centralnych punktów Będzina i Sosnowca.


Czyli czarter wiozący kogoś z Mierzęcic czy innych Psar bezpośrednio do Sosnowca zamiast dowieźć go do tramwaju jak jest w cywilizowanych sieciach. Ile to kilometrów i w konsekwencji pieniędzy jest na to wyrzucanych?

Dodałby jeszcze ilu kierowców na to trzeba...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 20:14 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Odniosę się tylko do tego dublowania tramwaju między Sosnowcem a Będzinem, bo nie ma sensu tłumaczyć o co chodzi z metrolinią w każdej gminie, czy ma to uzasadnienie itd. Przyjęto, że każda gmina ma dostać metrolinię finansowaną z budżetu GZM i tyle. Doskonale to Wszyscy wiecie. Kwestie jazdy stadem kilku linii autobusowych to problem źle ułożonego rozkładu, a nie sensu istnienia danej linii, a konieczność uporządkowania wioskowozów jest rzeczą oczywistą, której nikt nie zaprzecza.
Wracając do tramwaju, od "zawsze" było więcej połączeń tramwajowych między Będzinem a Dąbrową, a mimo to istniały połączenia autobusowe. Nie oceniam, czy słusznie, ale czasem tak jest. Wszyscy wiemy też, jaki ma przebieg linia tramwajowa w Będzinie, omijająca centrum. Można podyskutować, że ta trasa jest bez sensu, tramwaj powinien jechać tak lub tak, tylko co to zmieni? Ktoś go przeniesie z powrotem na Małachowskiego? M19 jest jedyną linią łącząca ścisłe centrum Będzina z centrum Sosnowca i naprawdę, jest o wiele więcej przykładów dziadostwa na naszej sieci (np. stada autobusów) niż uruchamianie jednej linii robiącej parę kilometrów na trasie _zbliżonej_ do tramwaju. Poza tym, dzięki trasie do Sosnowca, mieszkańcy Psar i Mierzęcic mają wygodną przesiadkę na M4/808 do Katowic i na pociągi dalekobieżne, które pomijają Będzin.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Cz 21.07.2022, 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ravel napisał(a):
Odniosę się tylko do tego dublowania tramwaju między Sosnowcem a Będzinem, bo nie ma sensu tłumaczyć o co chodzi z metrolinią w każdej gminie, czy ma to uzasadnienie itd. Przyjęto, że każda gmina ma dostać metrolinię finansowaną z budżetu GZM i tyle. Doskonale to Wszyscy wiecie.

Owszem, wiemy. Tylko dziwnym trafem wyznajemy nieco inne zasady przyświecające zarządzaniu komunikacją, niż doraźne polityczne potrzeby pewnej grupy osób.
Cytuj:
Kwestie jazdy stadem kilku linii autobusowych to problem źle ułożonego rozkładu, a nie sensu istnienia danej linii

Ale nie sądzisz, że jak ktoś tworzy rozkład nowej linii, która w iluś miejscach się dubluje z innymi, to coś jest dalece nie tak?,
Cytuj:
a konieczność uporządkowania wioskowozów jest rzeczą oczywistą, której nikt nie zaprzecza.

Ale zamiast uporządkowania są działania w drugą stronę.
Cytuj:
Wracając do tramwaju, od "zawsze" było więcej połączeń tramwajowych między Będzinem a Dąbrową, a mimo to istniały połączenia autobusowe. Nie oceniam, czy słusznie, ale czasem tak jest.

Ale to co istniało jest podobno złe, a teraz ma być dobrze.
Cytuj:
Wszyscy wiemy też, jaki ma przebieg linia tramwajowa w Będzinie, omijająca centrum. Można podyskutować, że ta trasa jest bez sensu, tramwaj powinien jechać tak lub tak, tylko co to zmieni? Ktoś go przeniesie z powrotem na Małachowskiego?

To po co komu ten tramwaj, po co wydawano dziesiątki milionów na modernizację sieci, skoro okazuje się, że potrzebny jest autobus łączący ścisłe centrum Będzina ze ścisłym centrum Sosnowca?
Cytuj:
M19 jest jedyną linią łącząca ścisłe centrum Będzina z centrum Sosnowca i naprawdę, jest o wiele więcej przykładów dziadostwa na naszej sieci (np. stada autobusów)

No przecież o tym pisałem wyżej, to podobno to nie problem.
Cytuj:
Poza tym, dzięki trasie do Sosnowca, mieszkańcy Psar i Mierzęcic mają wygodną przesiadkę na M4/808 do Katowic i na pociągi dalekobieżne, które pomijają Będzin.

No, bo na 807 to jest pewnie niewygodna. Za to bardzo wygodną przesiadkę na tramwaj mają też mieszkańcy Kuźniczki i Błędowa...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pt 22.07.2022, 0:21 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Owszem, wiemy. Tylko dziwnym trafem wyznajemy nieco inne zasady przyświecające zarządzaniu komunikacją, niż doraźne polityczne potrzeby pewnej grupy osób.

Powiedz mieszkańcom Bobrownik, że akurat autobus dla nich finansowany z budżetu GZM jest decyzją polityczną. Oni to mają tam, gdzie przeciętny pasażer. Dostaną autobus jadący prostą trasą, w miarę często (może w szczycie powinno być co pół godziny, ale częściej tam zwyczajnie nie ma sensu) i to im ułatwi podróże. Dla wielu osób korzystających z KM w tych wioskach to będzie duża poprawa. Jakie rozwiązanie byś im zaproponował? Busa z Sączowa do Dobieszowic, midika z Dobieszowic do Wojkowic, później normalny autobus do Siemianowic a dalej to już tylko tramwajem, bo tak będzie najekonomiczniej? O tych z okolic Sączowa już nie wspomnę, oni niech sobie do Sączowa dojdą.
Cytuj:
Ale nie sądzisz, że jak ktoś tworzy rozkład nowej linii, która w iluś miejscach się dubluje z innymi, to coś jest dalece nie tak?,

Jesteśmy konurbacją, nie mamy rozwiniętej kolei miejskiej ani szybkich tramwajów. Nie unikniesz dublowania się autobusów na pewnym odcinku, natomiast powinno dążyć się do tego, aby rozkład nie tworzył stad.
Cytuj:

Ale zamiast uporządkowania są działania w drugą stronę.

Napisałbym, że nic się nie robi (i to jest źle), ale podasz przykład tego nieszczęsnego wariantu do Strąkowa.
225 dzisiaj ma już inny, znacznie lepszy rozkład od tego z początku roku, kiedy wprowadzono M19.
Cytuj:
Ale to co istniało jest podobno złe, a teraz ma być dobrze.

Przepraszam, nie wiem co napisać...
Cytuj:
To po co komu ten tramwaj, po co wydawano dziesiątki milionów na modernizację sieci, skoro okazuje się, że potrzebny jest autobus łączący ścisłe centrum Będzina ze ścisłym centrum Sosnowca?

Po co są autobusy wzdłuż trasy 19 na Stroszek? Po co jadą autobusy od Zawodzia do Szopienic? Od Siemianowic do Katowic? Ile takich miejsc jest?
Tramwaj ma 6 kursów na godzinę w jedną stronę, autobus w porywach dwa. Doszukiwanie się braku sensu istnienia tramwaju w tym, ze M19 jedzie do Sosnowca jest mocno wysilone. Spacer 10 minut z okolic będzińskiego dworca na tramwaj, którym pojedziesz kwadrans, to dobra sieć komunikacyjna? Tramwaju nie przybliżysz, a autobus nie jedzie co 10 minut, tylko co 30/60. Naprawdę, nie zadławi systemu i z umiarkowanym naciąganiem można przyjąć, że tu jedno z drugim jakoś się uzupełnia.
Cytuj:

No przecież o tym pisałem wyżej, to podobno to nie problem.

Nie manipuluj, to zniechęca do dyskusji. Problemem nie jest to, że kilka linii ma ten sam przebieg na fragmencie trasy tylko to, że jadą w tych samych godzinach w tym samym kierunku.
Cytuj:
No, bo na 807 to jest pewnie niewygodna. Za to bardzo wygodną przesiadkę na tramwaj mają też mieszkańcy Kuźniczki i Błędowa...

Jeśli chcesz, mogę napisać wprost: owszem, M19 ma dowieść mieszkańców Mierzęcic do Metropolii, ale też mieszkańców Sosnowca do lotniska. Pod sosnowieckim dworcem jest wiele możliwości przesiadek z całego miasta. Tramwaj z Będzina jednak nie wszędzie dociera.
Tworzenie linii dedykowanej do jazdy z Sosnowca na lotnisko jest nieopłacalne, dlatego powstała linia miejska, która łączy kilka funkcji i stąd jej trasa taka, a nie inna. Możesz oczywiście stwierdzić, ze to jest niepotrzebne, ale ja twierdzę, ze jest inaczej. Pyrzowice miały w 2019 roku blisko 5 mln pasażerów i w tym roku ruch już się odbudowuje. Jeśli nie ma potrzeby docierania tam KM, to gdzie jest? Mamy wrócić do rozwiązania sprzed lat, że będzie tylko 85 z Bytomia? Tym chcemy zachęcić ludzi do wyboru KM?
Nie tylko dla mieszkańców Sosnowca jazda do lotniska przez Katowice jest na tyle absurdalna, że niemal od razu skreślona. Podobnie jest choćby z Bytomiem i Tarnowskimi Górami. Tamte miasta obronią się tym, że jedno jest stolicą powiatu, a drugie ma połączenie z lotniskiem "od zawsze". To oznacza, że na kierunku wschodnim nic nie może jechać? Ludzie z Sosnowca będą jechać do tramwaju, którym dojadą do Będzina i tam wsiądą w jadący co godzinę autobus? I to wszystko z walizami?
Nie chce mi się już kolejny raz wałkować tematu tych nieszczęsnych linii do lotniska, ale żadna z tych metrolinii się nie dubluje przecież. Najbliższe siebie będą chyba M11 i M16/20, a poza tym każda jedzie zupełnie inną trasą. Gdyby M11 skończył trasę w Sączowie, a M19 na Siedliskach, byłoby lepiej?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pt 22.07.2022, 6:33 

Dołączył(a): Wt 8.12.2020, 21:51
Posty: 259
Ravel napisał(a):
Odniosę się tylko do tego dublowania tramwaju między Sosnowcem a Będzinem, bo nie ma sensu tłumaczyć o co chodzi z metrolinią w każdej gminie, czy ma to uzasadnienie itd. Przyjęto, że każda gmina ma dostać metrolinię finansowaną z budżetu GZM i tyle. Doskonale to Wszyscy wiecie.
Ok, wiemy, znaczy mamy akceptować, gratulować i doceniać, jak domaga się tu Kubala? Nonsens.

Cytuj:
Dla wielu osób korzystających z KM w tych wioskach to będzie duża poprawa. Jakie rozwiązanie byś im zaproponował? Busa z Sączowa do Dobieszowic, midika z Dobieszowic do Wojkowic, później normalny autobus do Siemianowic a dalej to już tylko tramwajem, bo tak będzie najekonomiczniej? O tych z okolic Sączowa już nie wspomnę, oni niech sobie do Sączowa dojdą.
Rozumiem, że w gminach metropolii nie żyjących z rolnictwa zbiorkom działa jak w zegarku, dlatego teraz czas na wzmacnianie Mierzęcic, Kobiórów i Bojszów? Na Bór z patelni w niedzielę co 120', ale do Toporowic co 60', kierowców nie ma, wicie-rozumicie.

W czym lepszy jest Kobiór od Tychów, że Kobiórowi stawia się totalnie nowe połączenie, a Tychom kosmetykę lub nawet cięcie (Osiedle O pozdrawia)? Liczbą mieszkańców?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pt 22.07.2022, 6:58 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
panewnicki napisał(a):
Ok, wiemy, znaczy mamy akceptować, gratulować i doceniać, jak domaga się tu Kubala? Nonsens.

Nie wiem czy tego się domaga. Ja piszę o tym co jest, bez jakichś głębszych ocen, chociaż jak napisałem wcześniej, skoro gminy wiejskie stały się częścią Metropolii (nie będę dyskutować o tym, czy słusznie, bo zaraz poruszymy w tej rozmowie problemy inflacji, braku węgla i zezwoleń za zbieranie chrustu), to również mają prawa do jakichś profitów z tego, na przykład do poprawy komunikacji.
Cytuj:
Rozumiem, że w gminach metropolii nie żyjących z rolnictwa zbiorkom działa jak w zegarku, dlatego teraz czas na wzmacnianie Mierzęcic, Kobiórów i Bojszów? Na Bór z patelni w niedzielę co 120', ale do Toporowic co 60', kierowców nie ma, wicie-rozumicie.
Patrz punkt wyżej, te miejscowości też są częścią GZM i to, że rozkład na Bór jest nieakceptowalny nie oznacza, że Toporowice mają za to cierpieć. Pomijam fakt, że Toporowice są tylko punktem przelotowym i idąc tą drogą możemy się zastanawiać nad zbyt mocną obsługa Kolonii Stawiska.
Na Braci Smółków masz tramwaj i 3 linie autobusowe (a na rozrastającej się Klimontowskiej coś bliżej nieokreślonego z numerem 220 - to tak z drugiej mańki). Może tu trzeba zrobić porządek?
Na Bór w dni wolne powinni rozważyć trasę 26 jaka była do 1995, czyli połączyć te kikuty 26 i 150 i jeździć tym na Bór z wjazdem kieszeniowym na Jęzor. 5 minut dłużej, co w dni wolne nie ma zazwyczaj aż takiego znaczenia, a autobus mógłby być co godzinę (normalnie, wypas jak na Toporowice ;) )
Wracając jeszcze do samego M11: to będzie najszybsza linia do Wojkowic. Patrząc na rozkłady 43 i 133, dla Grodźca do i z Katowic szybciej jest przez Czeladź, z Czeladzi to jest oczywiste. Może więc nie ma sensu utrzymywać nadal tego rozwiązania sprzed lat z półokrężnymi 43 i 133, tylko przyjąć, że M11 zastępuje 133, a 43 zrobić normalnie jako linię Katowice - Siemianowice - Czeladź - Grodziec - Wojkowice i powrót tak samo? Ile osób jeździ z Czeladzi do Michałkowic przez Wojkowice (prawie 40 minut)?
Ja bronię nowych metrolinii do lotniska z powodów o których wspominałem i nadal uważam, ze to najlepsze z możliwych rozwiązań połączenia lotniska z miastami. Nie podoba mi się jednak to, że uruchomienie emek nie powoduje głębszych zmian w całej siatce w danym rejonie i opiera się tylko na takim dosztukowaniu. mam nadzieję, że po uruchomieniu wszystkich planowanych linii, reforma wejdzie na kolejny etap i do tego gotowego już szkieletu zostanie dopasowana reszta. Jakkolwiek by jednak nie było, to nie emki "lotniskowe" są złe, bo mają dosyć dobre trasy i rozkłady, tylko pozostałe linie nie są do nich dopasowane i to te linie należy poprawić,a nie walczyć z emkami.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności