Teraz jest Pt 29.03.2024, 14:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pn 23.11.2020, 21:37 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Trzeba poczekać na więcej szczegółów, bo według tych wcześniejszych założeń, nie da się w ogóle przewidzieć trasy z Katowic do Siewierza. M1 ma zbyt pojemny tabor i zbyt wysoką częstotliwość, żeby to on miał być wydłużony do Siewierza. Z Siewierza do Dąbrowy nie znalazłem żadnej linii typu D lub M w tych propozycjach, żeby ją przeciągnąć do Katowic.
769 z Siewierza do Sosnowca jechałby _rozkładowo_ poniżej godziny. Do Katowic około 75 minut. To jako linia normalna. Robiąc z tego ekspres, dałoby się zejść gdzieś do godziny. Wątpliwości są dwie: utrzymanie czasu rozkładowego z jednej, a korzyść czasowa połączenia przesiadkowego A + P w Chruszczobrodzie z drugiej. Jedno i drugie niepewne. Na pewno taki autobus miałby szansę wygrać w dojazdach na uniwersytety na Pogoń.
Tak, czy owak, trzymajmy się mocno :) To, co zobaczymy niedługo w propozycjach metro-linii, może przekroczyć naszą wyobraźnię. Szkoda, że nie pojawiają się już żadne aktualniejsze przecieki dotyczące nowych tras.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pn 23.11.2020, 23:52 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Egon napisał(a):
aso napisał(a):
I uważasz, że na tak wysprzątanym rynku busiarze nie kombinowaliby z ofertą? Patrz przykład tras na Olkusz, gdzie jak jeździli z Katowic co 15-20 minut nawet. Był bus Zawiercie - Siewierz - Katowice i się zwinął...

Nie wiem, wyraziłem tylko przypuszczenie. Raz na dobę jeździ jakiś Hoper (33 minuty za jedyne 3 dychy, relacja Bydgoszcz - Wieliczka), a połączenia przesiadkowe trwają +/- 3 razy dłużej. No ale może rzeczywiście nie ma potrzeby skomunikowania Katowic z Siewierzem - w co nie do końca wierzę. Kilka lat temu koleżanka mieszkająca w Siewierzu a pracująca w Katowicach była zmuszona kupić auto, bo nie miała czym się przemieszczać.

Nie w każdej relacji masz na tyle wykształcony potok, aby dało się go realizować transportem publicznym. Jeżeli pociągi z Częstochowy do Katowic jeżdżą w szczycie co pół godziny, to dlaczego żaden przewoźnik nie zaryzykował trasy Częstochowa - Katowice p. Siewierz? Przecież wydaje się niemal oczywiste, że chyba można skubnąć coś z tego tortu, zwłaszcza że na najbardziej obciążonych pociągach ledwo starcza podwójny czteropak Elfów? A może jest coś, co powoduje że oczywisty biznes wcale nie jest taki oczywisty?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Wt 24.11.2020, 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
aso napisał(a):
Nie w każdej relacji masz na tyle wykształcony potok, aby dało się go realizować transportem publicznym. Jeżeli pociągi z Częstochowy do Katowic jeżdżą w szczycie co pół godziny, to dlaczego żaden przewoźnik nie zaryzykował trasy Częstochowa - Katowice p. Siewierz? Przecież wydaje się niemal oczywiste, że chyba można skubnąć coś z tego tortu, zwłaszcza że na najbardziej obciążonych pociągach ledwo starcza podwójny czteropak Elfów? A może jest coś, co powoduje że oczywisty biznes wcale nie jest taki oczywisty?

W relacji Katowice - Siewierz komunikacja zbiorowa była słaba "od zawsze", więc nie wykształcił się zwyczaj podróżowania czymś innym niż samochodem. Za minionego ustroju istniały jeszcze przewozy pracownicze, więc kto potrzebował dojechać do/z pracy, ten z nich korzystał. A po zmianach politycznych to już prawie każdego było stać na byle jaką dryndę, więc popytu na zbiorkom nie było. Tak sobie to tłumaczę.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pt 27.11.2020, 18:55 

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 21:45
Posty: 1453
Dla uzupełnienia dyskusji:

Siewierz - Katowice

W momencie planowania 269 do Siewierza był nacisk na połączenie Siewierza z Sosnowcem. O Katowicach nawet nikt nie zająknął się. Coś w znaczeniu, że miastem dla siewierzan jest Sosnowiec (i Zawiercie).

Częstochowa - Katowice

To do niedawna było bez szans. Przez korki na gierkówce na południe od Częstochowy, które wykończyły wszystkie istniejące linie w kier. Koziegłów, a co dopiero miałyby pozwolić przyjąć się nowym liniom.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pt 27.11.2020, 19:29 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Vanessa00 napisał(a):
W momencie planowania 269 do Siewierza był nacisk na połączenie Siewierza z Sosnowcem. O Katowicach nawet nikt nie zająknął się. Coś w znaczeniu, że miastem dla siewierzan jest Sosnowiec (i Zawiercie).

769 na takiej trasie mógłby mieć sens. Czas jazdy krótszy niż 35/91/116 i paru jeszcze innych, a przy braku kolei między tymi miastami, może i jakiś popyt by był, np. studenci na Pogoń.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pt 27.11.2020, 19:38 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
W momencie planowania 269 do Siewierza był nacisk na połączenie Siewierza z Sosnowcem. O Katowicach nawet nikt nie zająknął się. Coś w znaczeniu, że miastem dla siewierzan jest Sosnowiec (i Zawiercie).

769 na takiej trasie mógłby mieć sens. Czas jazdy krótszy niż 35/91/116 i paru jeszcze innych, a przy braku kolei między tymi miastami, może i jakiś popyt by był, np. studenci na Pogoń.


Do Będzina i przesiadka na tramwaj przy Stadionie. A w Będzinie przesiadka na pociąg do Katowic. Naprawdę nie ma sensu ciągnąć tych kursów po tramwaju przez kilka km, albo tworzyć bezpośredniego muchowozu.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pt 27.11.2020, 20:18 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
Ravel napisał(a):
Vanessa00 napisał(a):
W momencie planowania 269 do Siewierza był nacisk na połączenie Siewierza z Sosnowcem. O Katowicach nawet nikt nie zająknął się. Coś w znaczeniu, że miastem dla siewierzan jest Sosnowiec (i Zawiercie).

769 na takiej trasie mógłby mieć sens. Czas jazdy krótszy niż 35/91/116 i paru jeszcze innych, a przy braku kolei między tymi miastami, może i jakiś popyt by był, np. studenci na Pogoń.


Do Będzina i przesiadka na tramwaj przy Stadionie. A w Będzinie przesiadka na pociąg do Katowic. Naprawdę nie ma sensu ciągnąć tych kursów po tramwaju przez kilka km, albo tworzyć bezpośredniego muchowozu.

Nie będę się upierać przy tym pomyśle ze względu właśnie na tramwaj, żeby go nie osłabiać, a nie że byłby to muchowóz.
Chyba że jechałoby to przez Syberkę. To zbyt duże osiedle, żeby nie miało bezpośredniego dojazdu do największego sąsiedniego miasta (813 nie liczę) i tu jakiś całodniowy krzak nawet i raz na godzinę już tam coś by poprawił.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pt 27.11.2020, 21:54 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Jak słucham takich pomysłów z tym Siewierzem to mam wrażenie,że niektórzy żyją w jakiejs fikcji albo innym równoległym świecie. Z tego małego miasteczka wszyscy pouciekali. Tam nie ma potrzeby ciągnąć linii do Sosnowca albo do Katowic. W godzinach szczytowych są pasażerowie w postaci młodzieży do szkół poza szczytem tam latały muchy i kurz. Połączenie Siewierza z Bedzinem to jest konieczność i jedyna sensowna relacja. W Będzinie się uczą i załatwiają w starostwie sprawy Kto robi w Kato albo Sosnowcu to choćby miał co 15minut autobus to i tak pojedzie autem. Prestiż hehehehe Zresztą kto tam został to pracuje w Dabrowie Zawierciu albo przy lotnisku i tyle. Trzeba mierzyć siły na zamiary realne potrzeby. Będzin powinien być hubem dla takich Siewierzy Mierzecic czy innych Saczowow gdzie po przesiadce można kontynuować podróż


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pt 27.11.2020, 22:48 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
pat napisał(a):
Jak słucham takich pomysłów z tym Siewierzem to mam wrażenie,że niektórzy żyją w jakiejs fikcji albo innym równoległym świecie. Z tego małego miasteczka wszyscy pouciekali. Tam nie ma potrzeby ciągnąć linii do Sosnowca albo do Katowic. W godzinach szczytowych są pasażerowie w postaci młodzieży do szkół poza szczytem tam latały muchy i kurz. Połączenie Siewierza z Bedzinem to jest konieczność i jedyna sensowna relacja. W Będzinie się uczą i załatwiają w starostwie sprawy Kto robi w Kato albo Sosnowcu to choćby miał co 15minut autobus to i tak pojedzie autem. Prestiż hehehehe Zresztą kto tam został to pracuje w Dabrowie Zawierciu albo przy lotnisku i tyle. Trzeba mierzyć siły na zamiary realne potrzeby. Będzin powinien być hubem dla takich Siewierzy Mierzecic czy innych Saczowow gdzie po przesiadce można kontynuować podróż

Dlatego mam nadzieję, że w propozycjach tych metrolinii chodzi jednak o autobus (przez Sosnowiec) do Sławkowa, nie Siewierza.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pt 27.11.2020, 23:32 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 694
Lokalizacja:
Katowitz
Ten Sławków to tez nieporozumienie. Też na S i jeszcze bardziej wymarly. Tam też musi być Będzin bo starostwo powiatowe. Mlodziez do szkoły to głównie Dabrowa praca Dabrowa Olkusz Bukowno i analogicznie jak z Siewierzem urzędasy do Kato czy Sosnowca autem. Szkoda kasy. Dobre połączenie do Dąbrowy wystarczy a tam już przyslowiowe okno na świat Z racji tego powiatu Brodzińskiego przez Mydlice i Warpie pod Urząd Pracy w Będzinie i gra. Przy okazji ta linia załatwi połączenie Warpia z Dąbrową. Te całe metrolinie nie powinny wybiegc poza obszar ograniczony miastami Sosnowiec Dąbrowa Tarnowskie Gliwice Tychy i Mikołów


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Pt 27.11.2020, 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
No ale po co autobus z Katowic do Sławkowa? Przecież tam jest linia kolejowa, wystarczy zwiększyć liczbę pociągów. Do Dąbrowy Górniczej przez Sosnowiec Główny i Będzin też da się uruchomić połączenie kolejowe ze Sławkowa.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: So 28.11.2020, 5:11 

Dołączył(a): Pn 22.07.2019, 14:17
Posty: 177
Z Sławkowa do Katowic mimo wszystko jeździ dość sporo ludzi może nie tyle co do Dąbrowy ale trochę tego jest. Ludzie jeśli chodzi o Katowice jednak chętniej wybierają połączenie busowe z dwóch powodów dużo większa częstotliwość no i dworzec PKP jest dość daleko oddalony od centrum miasta, ale i pociągami przynajmniej z rana parę tych osób jedzie.Mimo wszystko że Sławków jest bardzo słabo zaludniony trochę tych pasażerów jest.Siewierz z tymi pobliskimi wioskami ma sporo więcej ludzi i myślę,że bez problemu ta linia na Katowice znajdzie zainteresowanie. Z drugiej strony jeśli chodzi o Siewierz i linię 269/769 przeglądając ten cały plan transportowy obie są bardzo słabo rentowne prawie na samym dole tej tabelki co tam jest. Rzeczywiście aż tak mało ludzi tym jeździ czy może poprostu jakiś błąd się im tam wkradł? Dużo lepiej to wygląda z linią 637 do Dąbrowy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 29.11.2020, 11:34 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
pat napisał(a):
Ten Sławków to tez nieporozumienie. Też na S i jeszcze bardziej wymarly. Tam też musi być Będzin bo starostwo powiatowe. Mlodziez do szkoły to głównie Dabrowa praca Dabrowa Olkusz Bukowno i analogicznie jak z Siewierzem urzędasy do Kato czy Sosnowca autem. Szkoda kasy. Dobre połączenie do Dąbrowy wystarczy a tam już przyslowiowe okno na świat Z racji tego powiatu Brodzińskiego przez Mydlice i Warpie pod Urząd Pracy w Będzinie i gra. Przy okazji ta linia załatwi połączenie Warpia z Dąbrową. Te całe metrolinie nie powinny wybiegc poza obszar ograniczony miastami Sosnowiec Dąbrowa Tarnowskie Gliwice Tychy i Mikołów

Patrząc w ten sposób, z góry zakładamy, że komunikacja pełni jedynie funkcje socjalne (dojazd do szkoły itp.). Rozumiem, że niektóre pomysły napędza bardziej miłośnicza fantazja niż jakikolwiek realizm, ale brak nawet minimalnego wizjonerstwa zakonserwuje obecny marazm, czyli kierunek jest na wymarcie. Nie zgodzę się z Tobą, że autobus miejski łączący Sławków i Sosnowiec jest niepotrzebny. Busy są tego przykładem, poza tym każdy znajdzie sobie inne rozwiązanie. Jak nie własnego golfa w gazie, to szukanie pracy tam, gdzie komunikacją zbiorową się dojedzie. Dlatego, tak, masz rację, sławkowianie traktują największe sąsiadujące z nimi miasto jako egzotykę i np. omijają tamtejsze szkoły, bo nie mają zbytnio jak tam dotrzeć na ulgowych biletach KM. Zawsze powtarzam podstawy ekonomii, że nie tylko popyt kreuje podaż, ale też podaż stymuluje popyt. Można to zauważyć choćby na przykładzie połączeń Niwki (Jęzora, ale też Boru), z Jaworznem, a np. właśnie dużego Zagórza i Środuli z tym miastem. Na Niwce/Jęzorze zawsze ktoś wsiada w autobus do Jaworzna. Przecież Niwka od Zagórza większa nie jest, do Jaworzna nie jest stamtąd jakoś znacznie bliżej niż z Zagórza, Klimontowa, Juliusza. Dlaczego więc tu ludzie jeżdżą, a tu wyraźnie mniej? Dlaczego mniejsze Mysłowice domagały się 536 do Tychów (mając 788, o który parę lat temu walczono jak lwy), a znacznie większy Sosnowiec, którego centrum leży zaledwie kwadrans od Mysłowic już takiego połączenia nie ma? Bo przez to, że z Niwki do Jaworzna i z Mysłowic do Tychów autobusy jeździły "od zawsze", wytworzyły się na tych trasach potoki pasażerskie. Ludzie wiedzieli, że mogą tam szukać szkoły lub pracy, bo tam dojadą. Dlatego liczę na to, że metrolinie/reforma połączeń będzie powściągliwsza od naszej wizji miłośniczej i 870 nie powiezie bezpośrednio studentów z Zagórza na Politechnikę :) ale że da pewne nowe połączenia, których dzisiaj nie ma i te połączenia w pewnej perspektywie czasu zaczną całkiem dobrze pracować (jeśli zostaną dobrze zrobione).
Autobus Sławków - Sosnowiec jest według mnie absolutnym "must be" i dyskusja jest bardziej "jak" (trasa, rozkład, tabor, przedłużenie istniejącej linii, nowa linia, jedna linia Sł-DG-Będzin-So, do Kato, czy tylko do So). niż "czy"?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 29.11.2020, 12:32 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
pat napisał(a):
Ten Sławków to tez nieporozumienie. Też na S i jeszcze bardziej wymarly. Tam też musi być Będzin bo starostwo powiatowe. Mlodziez do szkoły to głównie Dabrowa praca Dabrowa Olkusz Bukowno i analogicznie jak z Siewierzem urzędasy do Kato czy Sosnowca autem. Szkoda kasy. Dobre połączenie do Dąbrowy wystarczy a tam już przyslowiowe okno na świat Z racji tego powiatu Brodzińskiego przez Mydlice i Warpie pod Urząd Pracy w Będzinie i gra. Przy okazji ta linia załatwi połączenie Warpia z Dąbrową. Te całe metrolinie nie powinny wybiegc poza obszar ograniczony miastami Sosnowiec Dąbrowa Tarnowskie Gliwice Tychy i Mikołów

Patrząc w ten sposób, z góry zakładamy, że komunikacja pełni jedynie funkcje socjalne (dojazd do szkoły itp.). Rozumiem, że niektóre pomysły napędza bardziej miłośnicza fantazja niż jakikolwiek realizm, ale brak nawet minimalnego wizjonerstwa zakonserwuje obecny marazm, czyli kierunek jest na wymarcie. Nie zgodzę się z Tobą, że autobus miejski łączący Sławków i Sosnowiec jest niepotrzebny.


Na trasie z Olkusza do Katowic jest pociąg. Linia 62 jest odremontowana - prędkości 60-80 km/h. Przy krzyżowaniu na Kazimierzu wychodzi ładny takt godzinny z szybkim obrotem składu na Katowicach. Przy module 40-minutowym - idealne krzyżowania Sosnowiec Południowy i Strzemieszyce i również szybki obrót jednostki na Katowicach. Czas przejazdu trasy Olkusz - Katowic jest porównywalny z busem (krótszy czas jazdy busem jest tylko poza godzinami szczytu). Dopóki ktoś nie dostrzeże, że w niektórych relacjach da się wykorzystać pociąg, to ten układ będzie ułomny, wręcz patologiczny. Ale wolimy Metrolinie ścigające się z pociągiem, zamiast sensownej integracji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 29.11.2020, 18:47 

Dołączył(a): Nd 21.09.2003, 23:56
Posty: 809
Lokalizacja:
Sosnowiec
Aso, Ty mówisz o połączeniu Katowice - Olkusz, a ja Sławków - Sosnowiec. To nie jest to samo, bo pierwsze jest połączeniem długim między odległymi ośrodkami, a drugie komunikacją między sąsiednimi miastami. Pomijając już kwestię wciąż odrębnej taryfy, kolej i KM powinny się uzupełniać, ale jedno nie zastąpi drugiego. Nie tylko autobusy (dalekobieżne ekspresy) nie powinny dublować kolei, ale i kolej nie zawsze dobrze spełni rolę komunikacji miejskiej. Autobus, choćby ze względu na większą dostępność i możliwość operowania mniejszymi pojazdami z większą częstotliwością, jest czasem lepszym rozwiązaniem. To jest klasyczne podejście "pociąg z Sosnowca do Katowic", gdzie koleją nie da się całkowicie zastąpić połączeń autobusowych między oboma miastami, podobnie jak nie udało się to między Katowicami a Tychami. Nie, że musi być jak obecnie i kolej nie może pełnić większej roli na tych połączeniach, ale dla jadących z np. Os. Piastów, Milowic lub Pogoni na Strefę Kultury (UŚ, UE), bezpośredni autobus jest wygodniejszy od dojścia/dojazdu do dworca w Sosnowcu, jady pociągiem i dojścia/dojazdu z dworca w Katowicach.
Na trasie między Sławkowem a Sosnowcem jest miejsce dla pociągu Katowice - Olkusz (Charsznica itd) i lokalnego autobusu łączącego oba miasta. Tu jest kilka możliwości, tylko że każda jest w jakimś stopniu obciążona wadami i dlatego wybór musi być kompromisem:
I - nowa metrolinia, na bazie planowanej z Katowic do Zagórza i Dąbrowy do Sławkowa
II - wydłużenie od Będzina do Sosnowca 634
III - nowa linia (np. jadąca przez Zagórze, Klimontów, Cieśle, Groniec i Niwę)
IV - przekierowanie jakiejś linii z Sosnowca do Dąbrowy (55? 811?), do Sławkowa (za 634) i wydłużenie 49 do Będzina (również za 634).
To ostatnie byłoby najtańsze, przedostatnie znów najbardziej dostępne dla mieszkańców znacznej części Sosnowca i Sławkowa. Drugie wydaje się nieciekawe ze względu na odcinek między Będzinem a Sosnowcem (Piotrkowską?). Pierwsze jest wciąż zbyt enigmatyczne, żeby się bardziej do niego odnieść.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 29.11.2020, 22:00 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Zamysł główny jest taki, żeby metrolinia kursowała do czasu uruchomienia pociągów. Obecnie trwa przebudowa torowiska w Dąbrowie Górniczej, po zakończeniu powstanie odbudowany łącznik między stacją Gołonóg a Hutą Katowice. Dzięki temu pociąg jądący z Katowic do Sławkowa, będzię się zatrzymywał na głównych stacjach w Sosnowcu, Będzinie i Dąbrowie Górniczej. Wiadomo że nie zrobią tego w rok, czy dwa. Na cuda trzeba poczekać.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 29.11.2020, 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Lukas SC napisał(a):
Zamysł główny jest taki, żeby metrolinia kursowała do czasu uruchomienia pociągów. Obecnie trwa przebudowa torowiska w Dąbrowie Górniczej, po zakończeniu powstanie odbudowany łącznik między stacją Gołonóg a Hutą Katowice. Dzięki temu pociąg jądący z Katowic do Sławkowa, będzię się zatrzymywał na głównych stacjach w Sosnowcu, Będzinie i Dąbrowie Górniczej. Wiadomo że nie zrobią tego w rok, czy dwa. Na cuda trzeba poczekać.

Do Sławkowa przez Będzin? A to jest możliwe przy obecnej infrastrukturze kolejowej?

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 29.11.2020, 22:38 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 2024
Jak odbudują łacznik, będzie to możliwe.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: nowe linie
Napisane: Nd 29.11.2020, 23:42 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Ravel napisał(a):
Aso, Ty mówisz o połączeniu Katowice - Olkusz, a ja Sławków - Sosnowiec. To nie jest to samo, bo pierwsze jest połączeniem długim między odległymi ośrodkami, a drugie komunikacją między sąsiednimi miastami. Pomijając już kwestię wciąż odrębnej taryfy, kolej i KM powinny się uzupełniać, ale jedno nie zastąpi drugiego.


Kolej na tej trasie zarżnęły niskie prędkości. Tym niemniej w konsultacjach społecznych wyszło, że ludzie chcą pociąg z Olkusza do Katowic, tylko kolej nie chce zrobić normalnej oferty na tej trasie. Przez wiele lat jazda 30 km/h od Strzemieszyc do Sosnowca na tyle wydłużyła czas jazdy, że ludzie przestali jeździć pociągiem. Ale teraz prędkości są już dobre - 60-80 km/h. Trzeba tylko odbudować ofertę. Po odbudowie łącznicy od Huty Katowice do Gołonoga trasa będzie oczywiście jeszcze bardziej atrakcyjna. Konkurencja - dla busa przejazd przez Sosnowiec to wydłużenie trasy raptem o kilka minut, a dodatkowy zysk. Tak samo jak wjazd do Sławkowa. Główny potok jest z Katowic, z Sosnowca są tylko dodatkowe osoby. Na trasie z Katowic do Olkusza jest o co powalczyć, tylko trzeba zmienić podejście do kształtowania oferty przewozowej. Sosnowiec Południowy też da się uwęzłowić, chociaż pieszo nie jest tragicznie daleko. To bardziej problem percepcji miasta (dworzec na uboczu). Rozkładem na 7 par, do Katowic: 5:55, 7:04, 8:38, 11:33, 13:53, 15:37 i 18:26 oraz z Katowic: 6:49, 7:28, 8:52, 12:33, 14:26, 15:52 i 19:23 cudów się nie zwojuje. Ale przechodząc na cykl godzinny z dogęszczeniem szczytów na 40-minutówkę można relatywnie niewielkim kosztem zrobić naprawdę dobrą ofertę, a wtedy ludzie wybiorą środek transportu nogami. Taryfa w Metropolii teoretycznie zgodnie z ustawą też powinna być zintegrowana. Ale nic nie poradzę na to, że tak robi się integrację, aby ludzie czasem zbyt mocno tego pociągu nie wybierali. Niechęć do szyny jest niemal dogmatem. Zmienia się też sposób korzystania z kolei. Jednym z nowych problemów jest możliwość bezpiecznego zostawienia samochodu przy stacji. Kiedyś - problem abstrakcyjny niemalże. Jeden problem podstawowy - autobus nie daje nowej jakości. Pociąg w dzisiejszych czasach może. Nawet to rzekomo złe PolRegio...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Nowe metrolinie
Napisane: Wt 21.06.2022, 1:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 18.08.2011, 22:08
Posty: 844
PKM Świerklaniec poszukuje kierowców na nową metrolinię M107/2 (z Tarnowskich Gór do Pyskowic przez Zbrosławice) - codziennie ma robić 9 par kursów. Co najmniej dwóch kierowców będzie potrzebnych przez rok licząc od sierpnia 2022.


Ostatnio edytowano Cz 23.06.2022, 16:13 przez Musicus, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności