Teraz jest Wt 23.04.2024, 10:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1375 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 69  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 13:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4406
Lokalizacja:
Ligota
(37) michał napisał(a):
http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/3728652,szybki-tramwaj-katowice-kostuchna-mapa-trasy-zakonczenie-budowy-do-2018-r,id,t.html

Jak dla mnie to najbardziej sensowny przebieg z zaproponowanych mają warianty 2 + 3/3A. Co nie zmienia faktu, że i tak na dość długim odcinku trasy otrzymamy tramwaj leśny. O ile go w ogóle otrzymamy.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 14:18 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Skoordynuję. Myślę na całej sieci kategoriami modułów 10/20. W takiej sytuacji na Brynów też wystarczają dwie linie - porządna 6 i porządna 16. Niestety wracamy do czasów, gdy stary PKT-owski układ, mimo wielu eksperymentów w postaci usilnego wprowadzania linii-krzaków, broni się popytowo najlepiej.


No tyle, że ten PKTowski układ zakładał T11 co 14 min, T6 co 20-30 i T41 co 20. Czyli brak koordynacji.


Chodzi mi o układ tras, a nie koordynację. Koordynacja była słabą stroną PKT-u.

Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
A że nie stać nas obecnie na częściej, niż co 10 minut na głównych liniach, to trzeba dopasować siły do możliwości. Jak pisałem wcześniej - lepsze 10 minut w szczycie i 20 minut w międzyszczycie, niż 15 minut w przez cały dzień.


No tylko, że przy tak kursującej T11 będzie raczej 20-1-19-20-1-19 niż co 10 min.
Ten układ można też uzyskać np. poprzez stworzenie jednej lub 2 linii do Bytomia co 5 min w R i co 10 min w W (do czego właściwie obecny układ się sprowadza), a T11 do zakończenia gdzieś w Chorzowie.


W momencie, gdy wprowadzisz postój dla T11 w Katowicach, postój dla T6 na obydwu końcówkach, to warunki koordynacji ulegną znaczącej poprawie. Układ wielu linii przerabiamy teraz... Nie ma sensu też bronić bezpośredniej T19 ze Stroszka do Katowic, bo robi ona więcej szkód, niż pożytku.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Chodzi mi o układ tras, a nie koordynację. Koordynacja była słabą stroną PKT-u.


Ale też nie było wzorcowo. Np. obecnie T6 do Sikorskiego w Bytomiu nie ma sensu. Kursowałaby niemalże do nikąd.

Cytuj:
W momencie, gdy wprowadzisz postój dla T11 w Katowicach, postój dla T6 na obydwu końcówkach, to warunki koordynacji ulegną znaczącej poprawie. Układ wielu linii przerabiamy teraz... Nie ma sensu też bronić bezpośredniej T19 ze Stroszka do Katowic, bo robi ona więcej szkód, niż pożytku.


Faktycznie to narazie totalny burdel robi T11, bo naprawdę niewiele pomoże postój w Katowicach jeśli będzie się w Świętochłowicach łapać opóźnienia rzędu całego modułu częstotliwości. Z T19 sytuacja jest o tyle lepsza, że to linia mniej podatna na opóźnienia. Temat jest do przemyślenia, ale w obecnym czasie przy tym stanie infrastruktury i układzie tras innych linii dla mnie akurat kursowanie T11 do Katowic jest generalnie mało uzasadnione, poza tym zostaje jeszcze temat linii z Chorzowskiej na Dworzec- ok, można to załatwić linią autobusową.

Heh, ale tak podsumowując wszystkie mankamenty poszczególnych rozwiązań zostaje właściwie tylko jedno rozwiązanie- tzn. jedna T6 na trasie Politechnika-Brynów co 5-7 min, do tego T19 Bytom-Stroszek i T11 Chorzów- Chebzie ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 15:56 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 553
Lokalizacja:
Katowice
11 po remoncie, przebudowy na dwutorowy odcinek od Lipin do Metolawców, postoju wyrównawczym w Katowicach nie bedzie "robiła problemów w sieci"
Daro - chodzi oto aby pasazerowie z autobusów przesiadali się do tramwajów, więc nie kombinuj aby obecnych pasażerów z tramwajów woziły autobusy (linia 11 w Katowicach cyt.: " poza tym zostaje jeszcze temat linii z Chorzowskiej na Dworzec- ok, można to załatwić linią autobusową"), bezpośrednie relacje w Bytomiu są fajne i dzięki nim pasażerowie w relacjach Łagiewniki - Wrocławska, Szombierki-Stzrelców Byt, Arki Bożka - Strzelców Bytom mogą wybierać tramwaj a nie autobus (92,820) którym bezpośrednio w tych relacjach przejadą. W rejonie odgałęzienia linii 6 i 19 są duże generatory ruchu UM Bytom, LO Smolenia i Gimnazjum - do tych miejsc docierają mieszkańcy z całego Bytomia, zapewnienie im bezpośrednich dojazdów z Bobrka, Szombierek, Łagiewnik, Arki Bożka czyni połączenia tarmwajowe atrakcyjne na terenie tego miasta. Może napiszecie - mogą się przesiąść na Sikorskicm, ale sęk w tym, że pasażerowie nie chcą się przesiadać i wybierają bezpośrednie relacje. Ponadto odbycie postojów wyrównawczych na Sikorskim jest ograniczone, więc przez to lepiej aby linie tam nie kończyły lecz jechały dalej.
Dwie linie na jednej trasie powinny zostać, inaczej - biorać pod uwagę np 6 co 5 minut bez 19 na odcinku K-ce Bytom, spowoduje że podczas awarii na Brynowie czy Wrocławskiej wszystkie kursy na tym odcinku zostają poprzestawiane, gdy są dwie linie to wtedy przynajmniej co drugi kurs mamy planowy (19)
Widzę to tak:
7- wydłużona do Bytom Wrocławska
11- .... - Chorzowska- Grudmana- Pl Wolności-Rynek-Kce Słoneczna
13 - wydłużona do Chorzów ratusz
14 - ..... - Warszawska - Rynek - Brynów Pętla
15 ..... - - wydłużona Pl Wolności-Grudmana-Stadion Śląski (ew Chorzów Metalowców) lub pozostaje do pl Wolności a wprowadzamy
23 (ew -Chorzów Metalowców)- Stadion - Grudmana-Pl Wolności - Warszawska - Zawodzie (ew Szopienice)
30 Biskupice-Zamłynie-Łagiewniki
0 (wg dzisiejszego rozkładu)- do likwidacji
36 - do likiwdacji (tu mamy 14)
33 - do likiwdacji (tu mamy 11)
39 - do likwidacji (tu mamy 7)
jedynie słabo bo odcinek Rondo-Silesia SCC (wzdłuż Chorzowskiej) mamy tylko dwie linie 6,19 razem co 7,5minuty
19 bym zostawił, bo z Arki Bożka dojedziemy bezposrednio na Stroszek, Um Bytom, LO Smolenia Bytom - inaczej pasażerowie z 19 przesiadą się na 820
7 przejmie w Bytomiu pasazerów z linii 92
linię 201 bym zakończył od Strony Batorego w Lipinach lub góra Łagiewnikach, za starych czasów 7-ki kursowała ona co 60 minut lub jeszce rzadziej
Po wybudowaniu linii do Kostuchny:
16 - pzredłużona do Kostuchny
36 - Kostuchna-Brynów-Słoneczna lub Warszawska - jak Warszawska to 14 wtedy kończy na pl Miarki
Moim zdaniem 14 jest potrzebny postój wyrónawczy, więc dlatego proponuję aby nie kończyła na pl Wolności, podobnie jak 11 a nawet 15.


Ostatnio edytowano Pn 26.01.2015, 16:26 przez andrzejh69, łącznie edytowano 4 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 16:10 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Chodzi mi o układ tras, a nie koordynację. Koordynacja była słabą stroną PKT-u.


Ale też nie było wzorcowo. Np. obecnie T6 do Sikorskiego w Bytomiu nie ma sensu. Kursowałaby niemalże do nikąd.


A ja nie mówię, że wzorcowo. Wyciągnięcie do Wrocławskiej jest jak najbardziej sensowne.

Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
W momencie, gdy wprowadzisz postój dla T11 w Katowicach, postój dla T6 na obydwu końcówkach, to warunki koordynacji ulegną znaczącej poprawie. Układ wielu linii przerabiamy teraz... Nie ma sensu też bronić bezpośredniej T19 ze Stroszka do Katowic, bo robi ona więcej szkód, niż pożytku.


Faktycznie to narazie totalny burdel robi T11, bo naprawdę niewiele pomoże postój w Katowicach jeśli będzie się w Świętochłowicach łapać opóźnienia rzędu całego modułu częstotliwości. Z T19 sytuacja jest o tyle lepsza, że to linia mniej podatna na opóźnienia. Temat jest do przemyślenia, ale w obecnym czasie przy tym stanie infrastruktury i układzie tras innych linii dla mnie akurat kursowanie T11 do Katowic jest generalnie mało uzasadnione, poza tym zostaje jeszcze temat linii z Chorzowskiej na Dworzec- ok, można to załatwić linią autobusową.


Wyjaśniałem ci już, że problem niepunktualności 11-tki wynika z braku możliwości postoju w Katowicach. Wprowadzisz postój, to będzie normalna linia, jak wiele innych mających na swej trasie jakieś jednotory.

Daro85 napisał(a):
Heh, ale tak podsumowując wszystkie mankamenty poszczególnych rozwiązań zostaje właściwie tylko jedno rozwiązanie- tzn. jedna T6 na trasie Politechnika-Brynów co 5-7 min, do tego T19 Bytom-Stroszek i T11 Chorzów- Chebzie ;).


Nie przesadzaj, nie ma aż takich tłumów, aby między Chorzowem, a Bytomiem jeździć co 5 minut.


Ostatnio edytowano Pn 26.01.2015, 16:28 przez aso, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 16:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Są tłumy, tylko jadą autobusem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 16:34 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Są tłumy, tylko jadą autobusem.


I dopóki czas przejazdu autobusu będzie znacząco krótszy od tramwaju, to autobusów za bardzo nie ruszy się. Rozwiązania siłowe tutaj za bardzo nie pomogą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 16:37 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4388
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
adam86 napisał(a):
Są tłumy, tylko jadą autobusem.

I to się nie zmieni bo nikt o zdrowych zmysłach nie będzie się telepał nawet nowoczesnym tramwajem, który zatrzymuje się co 400 m.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 16:39 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
andrzejh69 napisał(a):
Widzę to tak:
7- wydłużona do Bytom Wrocławska
11- .... - Chorzowska- Grudmana- Pl Wolności-Rynek-Kce Słoneczna
13 - wydłużona do Chorzów ratusz
14 - ..... - Warszawska - Rynek - Brynów Pętla
15 ..... - - wydłużona Pl Wolności-Grudmana-Stadion Śląski (ew Chorzów Metalowców) lub pozostaje do pl Wolności a wprowadzamy
23 (ew -Chorzów Metalowców)- Stadion - Grudmana-Pl Wolności - Warszawska - Zawodzie (ew Szopienice)
30 Biskupice-Zamłynie-Łagiewniki
0 (wg dzisiejszego rozkładu)- do likwidacji
36 - do likiwdacji (tu mamy 14)
33 - do likiwdacji (tu mamy 11)
39 - do likwidacji (tu mamy 7)
jedynie słabo bo odcinek Rondo-Silesia SCC (wzdłuż Chorzowskiej) mamy tylko dwie linie 6,19 razem co 7,5minuty
19 bym zostawił, bo z Arki Bożka dojedziemy bezposrednio na Stroszek, Um Bytom, LO Smolenia Bytom - inaczej pasażerowie z 19 przesiadą się na 820
7 przejmie w Bytomiu pasazerów z linii 92
linię 201 bym zakończył od Strony Batorego w Lipinach lub góra Łagiewnikach, za starych czasów 7-ki kursowała ona co 60 minut lub jeszce rzadziej
Po wybudowaniu linii do Kostuchny:
16 - pzredłużona do Kostuchny
36 - Kostuchna-Brynów-Słoneczna lub Warszawska - jak Warszawska to 14 wtedy kończy na pl Miarki
Moim zdaniem 14 jest potrzebny postój wyrónawczy, więc dlatego proponuję aby nie kończyła na pl Wolności, podobnie jak 11 a nawet 15.


Dobrze, a teraz zamknij to wszystko w puli 17 mln wozokm rocznie. Można wymyślać dowolne s-f, niestety finanse szybko sprowadzą na ziemię. Jakieś niewielkie zmiany można wytargować, ale w sytuacji gdy gminy niektóre oglądają każdą złotówkę po trzy razy, to nie przekonasz ich do takiego wzrostu pracy eksploatacyjnej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 16:52 

Dołączył(a): Wt 9.06.2009, 13:16
Posty: 553
Lokalizacja:
Katowice
Dokładnie nie liczyłem, ale nie wydłużając 13 to mamy +- tę sąmą pulę wozokm.
Z 39 dajemy do 7, z 33 do 11, 47 do 30, 36 - część na 14 i część na wydłuzenie 15. Przy wydłuzeniu 15 nie wprowadzamy 23. Jak już to znacznie większy koszt byłby jedynie w Katowicach. Z tego co kojarzę to plan zakłada stopniowe zwięszanie pracy, aby spłacić kredyt związany z dofinansowaniem. Więc zamaist wprowadzać jakieś 29,33,39 czy nawet obecne 36 lepiej wydłużyć istniejące relacje.
30 - mam na myśli linię szczytową stąd z obecnego 47 z terenu Bytomia i ogarniczeniu 201 pracę tę wykonowała by 30, ostatecznie w przypadku braku puli wozkm można z niej zrezygnować.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 16:57 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
andrzejh69 napisał(a):
Dokładnie nie liczyłem, ale nie wydłużając 13 to mamy +- tę sąmą pulę wozokm.
Z 39 dajemy do 7, z 33 do 11, 47 do 30, 36 - część na 14 i część na wydłuzenie 15. Przy wydłuzeniu 15 nie wprowadzamy 23. Jak już to znacznie większy koszt byłby jedynie w Katowicach. Z tego co kojarzę to plan zakłada stopniowe zwięszanie pracy, aby spłacić kredyt związany z dofinansowaniem.


Zakłada przede wszystkim wzrost stawki. A kilometry zwiększają się tylko nieznacznie. Przeprowadzenie ewentualnej reformy to działania w bardzo trudnych warunkach - uatrakcyjnienie oferty przy szeregu różnych ograniczeń, przede wszystkim finansowych. Dlatego założyłem przejście na moduł 10/20, bo jedną z korzyści delikatne będzie przeniesienie pracy eksploatacyjnej na lepsze pory i lepsze odcinki. Jeżeli udałoby się poprawić przychodowość, to jest też szansa na utargowanie czegoś w gminach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 19:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Wyjaśniałem ci już, że problem niepunktualności 11-tki wynika z braku możliwości postoju w Katowicach. Wprowadzisz postój, to będzie normalna linia, jak wiele innych mających na swej trasie jakieś jednotory.


E tam, ale to i tak nie zmieni tego, że T11 musi kursować co 15 min, lub wielokrotność.
Równego taktu z tego z linią jeżdżącą co 10-20 nie zrobisz. Jazda co 5-10 na Bytom jeszcze w ramach 1 linii jest bez sensu.

Cytuj:
Nie przesadzaj, nie ma aż takich tłumów, aby między Chorzowem, a Bytomiem jeździć co 5 minut.


No tyle, że ta twoja reforma to się generalnie sprowadza do zrobienia czegoś takiego jak połączenie dawnej T6 z dawnym T41 na sumarycznej częstotliwości dla obu linii (czyli co 10 min) i do tego jakieś tam wpasowanie T11. Niestety obecny układ nie jest niczym innym, tyle, że ciągle ta T11 nie chce się wpasować :P. I stąd mamy usilne próby z kursowaniem co 5 min na przemian 6-11-19...
Poza tym pozostawienie sytuacji z T11 co 20 min i czegoś do Bytomia co 10 też tematu nie rozwiązuje, bo dalej częstotliwość jest szalenie nierówna, a w dni wolne zacznie się robić absurdalna, bo staniemy przed dylematem, że leci nam 1 kurs na godzinę, albo znowu mamy jakieś cuda wianki.

Cytuj:
I to się nie zmieni bo nikt o zdrowych zmysłach nie będzie się telepał nawet nowoczesnym tramwajem, który zatrzymuje się co 400 m.


I jeszcze na co drugim postoju będzie motorniczy bilety sprzedawał... Tak jakby w XXI wieku na linii gdzie masz pełno pasażerów nie dało się zamontować automatu w pojeździe...

Cytuj:
I dopóki czas przejazdu autobusu będzie znacząco krótszy od tramwaju, to autobusów za bardzo nie ruszy się. Rozwiązania siłowe tutaj za bardzo nie pomogą.


Tyle, że w 820/830 też widać spadek liczby pasażerów, kto wie, czy nie większy niż w tramwajach. Generalnie oprócz paru kursów w szczycie historie o transporcie bydła to można wsadzić pomiędzy mity.

Inna sprawa, że to co ma/może się zmieniać należałoby rozpatrywać w kontekście przyszłych inwestycji. Wiemy o planach tramwaju do Kostuchny i do Miechowic, wiadomo o łączniku Grundmanna, możliwe, że coś się zmieni w ramach zintegrowanego Dworca w Bytomiu. Ja np. sobie nie wyobrażam T6 w formie Kostuchna-Miechowice, bo to jakiś kosmos byłby. Podobnie trudno mi sobie wyobrazić brak linii z Tauzendu na Zawodzie przez Grundmanna. Gdyby udało się wybudować tory pod Dworzec w Bytomiu to znowu trudno oczekiwać, by nie kursowało tam nic ze Stroszka, albo z Rozbarku. Itd. Itd.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 20:07 

Dołączył(a): Pn 21.02.2005, 16:13
Posty: 982
Lokalizacja:
Sosnowiec
aso napisał(a):
(...) ale w sytuacji gdy gminy niektóre oglądają każdą złotówkę po trzy razy, to nie przekonasz ich do takiego wzrostu pracy eksploatacyjnej.
Patrząc na setki wozokilometrów dziennie, które dublują inne linie lub nawet wożą powietrze odnosze odmienne wrażanie. Brakuje dokładnej analizy potrzeb przewozowych w regionie, bo na większości odcinków oferta przewozowa jest albo za mała, albo za duża, albo brakuje koordynacji.

aso napisał(a):
andrzejh69 napisał(a):
Z tego co kojarzę to plan zakłada stopniowe zwięszanie pracy, aby spłacić kredyt związany z dofinansowaniem.

Zakłada przede wszystkim wzrost stawki. A kilometry zwiększają się tylko nieznacznie.
W 2011 roku wszedł aneks do umowy między KZK a TŚ, w którym zapisany był nagły wzrost wozokm w 2014 r. do 99,8% względem roku 2009 i utrzymanie takiego poziomu aż do końca trwania umowy, czyli aż do 2030 roku.
http://bip.kzkgop.pl/pdf/uchwaly_zarzad ... 6_2011.pdf (ostatnia strona)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 20:29 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Wyjaśniałem ci już, że problem niepunktualności 11-tki wynika z braku możliwości postoju w Katowicach. Wprowadzisz postój, to będzie normalna linia, jak wiele innych mających na swej trasie jakieś jednotory.


E tam, ale to i tak nie zmieni tego, że T11 musi kursować co 15 min, lub wielokrotność.
Równego taktu z tego z linią jeżdżącą co 10-20 nie zrobisz. Jazda co 5-10 na Bytom jeszcze w ramach 1 linii jest bez sensu.


Ale mogę zejść na moduł 20-minutowy z dodatkowymi kursami na skróconej trasie w szczytach. W tej chwili cóż z tego, że jest 8 pociągów, jak brakuje kilometrów by sensownie to obstawić taborem i masz solówki.

Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Nie przesadzaj, nie ma aż takich tłumów, aby między Chorzowem, a Bytomiem jeździć co 5 minut.


No tyle, że ta twoja reforma to się generalnie sprowadza do zrobienia czegoś takiego jak połączenie dawnej T6 z dawnym T41 na sumarycznej częstotliwości dla obu linii (czyli co 10 min) i do tego jakieś tam wpasowanie T11. Niestety obecny układ nie jest niczym innym, tyle, że ciągle ta T11 nie chce się wpasować :P. I stąd mamy usilne próby z kursowaniem co 5 min na przemian 6-11-19...


Tak. Połączenie T6 z d. T41, bo na więcej realnie nas nie stać. Jednocześnie od Chorzowa do Katowic potrzebny jest w szczycie tramwaj co 5 minut, natomiast pomiędzy Chorzowem, a Bytomiem przewozy są znacznie mniejsze. W tej chwili na tym odcinku jest nadpodaż oferty.

Daro85 napisał(a):
Poza tym pozostawienie sytuacji z T11 co 20 min i czegoś do Bytomia co 10 też tematu nie rozwiązuje, bo dalej częstotliwość jest szalenie nierówna, a w dni wolne zacznie się robić absurdalna, bo staniemy przed dylematem, że leci nam 1 kurs na godzinę, albo znowu mamy jakieś cuda wianki.


Dni wolne to jest kwestia drugorzędna. Natomiast nie powinno być tak, że T11 blokuje jakiekolwiek zmiany na sieci.

Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
I dopóki czas przejazdu autobusu będzie znacząco krótszy od tramwaju, to autobusów za bardzo nie ruszy się. Rozwiązania siłowe tutaj za bardzo nie pomogą.


Tyle, że w 820/830 też widać spadek liczby pasażerów, kto wie, czy nie większy niż w tramwajach. Generalnie oprócz paru kursów w szczycie historie o transporcie bydła to można wsadzić pomiędzy mity.


Ano właśnie - wycięcie 830 w niedziele przeszło bez echa.

Daro85 napisał(a):
Inna sprawa, że to co ma/może się zmieniać należałoby rozpatrywać w kontekście przyszłych inwestycji. Wiemy o planach tramwaju do Kostuchny i do Miechowic, wiadomo o łączniku Grundmanna, możliwe, że coś się zmieni w ramach zintegrowanego Dworca w Bytomiu. Ja np. sobie nie wyobrażam T6 w formie Kostuchna-Miechowice, bo to jakiś kosmos byłby. Podobnie trudno mi sobie wyobrazić brak linii z Tauzendu na Zawodzie przez Grundmanna. Gdyby udało się wybudować tory pod Dworzec w Bytomiu to znowu trudno oczekiwać, by nie kursowało tam nic ze Stroszka, albo z Rozbarku. Itd. Itd.


Gdyby... Wymyślać sobie można dowolne sci-fi, a rzeczywistość stawia realne wyzwania.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 20:38 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
DW napisał(a):
aso napisał(a):
(...) ale w sytuacji gdy gminy niektóre oglądają każdą złotówkę po trzy razy, to nie przekonasz ich do takiego wzrostu pracy eksploatacyjnej.
Patrząc na setki wozokilometrów dziennie, które dublują inne linie lub nawet wożą powietrze odnosze odmienne wrażanie. Brakuje dokładnej analizy potrzeb przewozowych w regionie, bo na większości odcinków oferta przewozowa jest albo za mała, albo za duża, albo brakuje koordynacji.


Mieliśmy już "półkowniki" za ciężkie miliony. To też nie jest w pełni adekwatne rozwiązanie, bo PzP nie daje gwarancji jakości, tylko gwarancję ceny. Owszem są tematy, gdzie braki danych potrzebnych do właściwej konstrukcji oferty są gigantyczne, ale wbrew pozorom KZK GOP posiada też całkiem sporo danych już zgromadzonych, tylko trzeba umieć z tego skorzystać. Sztuką jest pozyskiwać od podmiotów zewnętrznych dane faktycznie potrzebne do planowania przewozów, a nie wyłącznie kupować za ciężkie miliony opasłe opracowania "o wszystkim i o niczym". Masz przykłady różnych planów transportowych. Ile kosztowały? A ile z nich rzeczywiście do czegoś się nadaje?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Ale mogę zejść na moduł 20-minutowy z dodatkowymi kursami na skróconej trasie w szczytach. W tej chwili cóż z tego, że jest 8 pociągów, jak brakuje kilometrów by sensownie to obstawić taborem i masz solówki.


heh, ale dalej zostają ci trzy linie. Poza tym na T11 pojemność taboru jest trudna do ustalenia, bo zazwyczaj bywało tak, że to, czy kurs był pełny czy pusty zależało głównie od tego jak zapalano światełka na Szarlocińcu... Napełnienia w wielu wypadkach były losowe.

Cytuj:
Tak. Połączenie T6 z d. T41, bo na więcej realnie nas nie stać. Jednocześnie od Chorzowa do Katowic potrzebny jest w szczycie tramwaj co 5 minut, natomiast pomiędzy Chorzowem, a Bytomiem przewozy są znacznie mniejsze. W tej chwili na tym odcinku jest nadpodaż oferty.


Ale tylko w dni robocze można zejść z co 7 do co 10. W wolne kursowanie co 20 min na tej trasie jest ofertą absurdalnie zaniżoną, zwłaszcza w okresie wiosenno-letnim.
Teraz znowu układ T6+T19 powoduje takie kwiatki jak tramwaj na Politechnikę co 30 min :P.

Cytuj:
Dni wolne to jest kwestia drugorzędna. Natomiast nie powinno być tak, że T11 blokuje jakiekolwiek zmiany na sieci.


Zawsze można zawiesić ;) :P. A tak po prawdzie to dziwię się, że linia o kluczowym znaczeniu ma układ torowisk z XIX wieku.

Cytuj:
Gdyby... Wymyślać sobie można dowolne sci-fi, a rzeczywistość stawia realne wyzwania.


Taaa, tyle, że większość z podanych przeze mnie inwestycji za parę lat może dojść do skutku- już samo połączenie przez Grundmanna może coś niecoś pomieszać. A wtedy cała ta dysputa jest do "hasioka" ;).

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 21:33 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Tak. Połączenie T6 z d. T41, bo na więcej realnie nas nie stać. Jednocześnie od Chorzowa do Katowic potrzebny jest w szczycie tramwaj co 5 minut, natomiast pomiędzy Chorzowem, a Bytomiem przewozy są znacznie mniejsze. W tej chwili na tym odcinku jest nadpodaż oferty.


Ale tylko w dni robocze można zejść z co 7 do co 10. W wolne kursowanie co 20 min na tej trasie jest ofertą absurdalnie zaniżoną, zwłaszcza w okresie wiosenno-letnim.
Teraz znowu układ T6+T19 powoduje takie kwiatki jak tramwaj na Politechnikę co 30 min :P.


Trzeba by obejrzeć napełnienia dokładnie, ale też jest inna kwestia. O ile rano i wieczorem w dni wolne moduł 20-minutowy między Katowicami, a Bytomiem jest wystarczający, to w ciągu dnia, zwłaszcza w okresie wiosenno-jesiennym to jest mało. Nawet jeśli fizycznie ludzie się pomieszczą, to ta oferta nie będzie atrakcyjna. To zabrzmi może głupio, ale... skoro i tak siłą rzeczy coś będzie zawracać na Placu Miarki i coś na Sikorskim, to puścić w odpowiednich porach na tym odcinku wzmocnienie w postaci kursów skróconych. Ja jestem pod wrażeniem Brna, jak tam to inteligentnie rozwiązano. Na końcówkach masz wariantowanie, a na podstawowej trasie jeden numerek i wspólny rozkład. I chyba przed czymś takim nie uciekniemy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 21:37 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
Daro85 napisał(a):
aso napisał(a):
Gdyby... Wymyślać sobie można dowolne sci-fi, a rzeczywistość stawia realne wyzwania.


Taaa, tyle, że większość z podanych przeze mnie inwestycji za parę lat może dojść do skutku- już samo połączenie przez Grundmanna może coś niecoś pomieszać. A wtedy cała ta dysputa jest do "hasioka" ;).


Zanim wybudują, to sporo wody w Rawie upłynie. A działać trzeba znacznie szybciej.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 21:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27
Posty: 10946
Lokalizacja:
Bytom
aso napisał(a):
Trzeba by obejrzeć napełnienia dokładnie, ale też jest inna kwestia. O ile rano i wieczorem w dni wolne moduł 20-minutowy między Katowicami, a Bytomiem jest wystarczający, to w ciągu dnia, zwłaszcza w okresie wiosenno-jesiennym to jest mało. Nawet jeśli fizycznie ludzie się pomieszczą, to ta oferta nie będzie atrakcyjna.


Trzeba rozdzielić soboty i niedziele, bo to dwie różne pary kaloszy.

Cytuj:
To zabrzmi może głupio, ale... skoro i tak siłą rzeczy coś będzie zawracać na Placu Miarki i coś na Sikorskim, to puścić w odpowiednich porach na tym odcinku wzmocnienie w postaci kursów skróconych.


Oj marnie to widzę. Zwłaszcza, że w Bytomiu tak naprawdę więcej osób mimo wszystko korzysta z relacji T6 po mieście niż do Chorzowa. A pomysł w stylu linii do Polibudy co 20 min i do Sikorskiego co 20 (w W) jest taki średnio udany, bo kurs do Sikorskiego jest właściwie do nikąd, bo ludzie chcą jechać ten przystanek, dwa dalej.

Cytuj:
Ja jestem pod wrażeniem Brna, jak tam to inteligentnie rozwiązano. Na końcówkach masz wariantowanie, a na podstawowej trasie jeden numerek i wspólny rozkład. I chyba przed czymś takim nie uciekniemy.


W Monachium w metrze masz podobnie. Ale u nas jest mniejszy tort do podziału.

Cytuj:
Zanim wybudują, to sporo wody w Rawie upłynie. A działać trzeba znacznie szybciej.


No właśnie nie wiem. Patrząc na tempo remontu w Chorzowie obawiam się, że T11 w ciągu 3 lat nie wróci do Katowic.

_________________
"Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: Przyszłość sieci tramwajowej GOP
Napisane: Pn 26.01.2015, 22:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13991
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
JacekSo napisał(a):
adam86 napisał(a):
Są tłumy, tylko jadą autobusem.

I to się nie zmieni bo nikt o zdrowych zmysłach nie będzie się telepał nawet nowoczesnym tramwajem, który zatrzymuje się co 400 m.

Do czasu aż korki nie będą takie, że przestanie się to opłacać. A to juz niedługo nastąpi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1375 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 69  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności