Teraz jest Nd 27.11.2022, 19:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 282 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 2.08.2016, 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 14.01.2010, 18:58
Posty: 2091
Lokalizacja:
Oś. Rechabilitacji Czenstochowska Cmętarz
Cytuj:
Oczywiście najlepiej by było, gdyby na przystankach była zawsze pełna, aktualna informacja pasażerska, ale przy kosztach, jakie są, jest to niemal niemożliwe do zrealizowania.
Niedasie.

Cytuj:
A jak to kiedyś wyglądało?
Nie wiem jak wyglądał nagłówek ("Tu zatrzymują się także linie 9 - 10 - 13 - 37 - [...] w kier. Katowice Dworzec PKP"?), ale godziny odjazdu były podane mniej-więcej tak: Robocze 4:01 06 09 10 17 18 25 itd. co 3 minuty do 23:01 05 12. Godziny oczywiście losowe, podobnie takt. Chyba było 3 minuty dla R i 5 dla W?

_________________
"Ponadto informujemy, że turyści którzy nie będą chcieli skorzystać z karty ŚKUP mogą podróżować na podstawie biletów w taryfie strefowo – czasowej np. bilety w cenie 4,80 zł normalny i 2,40 zł ulgowy." - KZK GOP - oficjalny profil


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Śr 3.08.2016, 20:02 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 888
Do tej pory na Będzin Dworzec PKP jest informacja "Pozostałe linie (niewymienione na rozkładach - przyp. red.) kursują do przystanku Będzin Kościuszki" Nie podali niestety żadnego rozkładu
Kiedyś na Uniwersyteckiej też był wykaz linii kursujących do Piotra Skargi, nie wiem czy dalej to wisi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Śr 3.08.2016, 20:02 

Dołączył(a): Nd 10.11.2013, 14:44
Posty: 888
Do tej pory na Będzin Dworzec PKP jest informacja "Pozostałe linie (niewymienione na rozkładach - przyp. red.) kursują do przystanku Będzin Kościuszki" Nie podali niestety żadnego rozkładu
Kiedyś na Uniwersyteckiej też był wykaz linii kursujących do Piotra Skargi, nie wiem czy dalej to wisi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Śr 3.08.2016, 23:49 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1904
Podobny opis znajduję się na przystanku Będzin 11 Listopada.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Cz 4.08.2016, 14:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 18.08.2011, 22:08
Posty: 781
SDIP się tak zawiesił, że nie pokazuje najbliższych odjazdów z przystanków, ale rozkłady są widoczne w systemie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Śr 10.08.2016, 3:33 

Dołączył(a): Pn 2.01.2012, 14:18
Posty: 167
Lokalizacja:
Katowice
Wiadomym jest fakt że od kilku dni SDIP nie działa praktycznie wcale lub działa ale spóźnienia sięgają 60 minut, to dzisiaj rano taki ciekawy kwiatek.. kurs chyba z 4:18, w SDIP jako ten z 16:18, na mapie.. wyjeżdżający z zajezdni..
http://imgur.com/a/O0g97

Pojawia się w takim razie pytanie, czy kierowcy wybierając w sterownikach niewłaściwe kursy, mogą wpływać na sprawność całego systemu, oczywiście negatywnie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Śr 10.08.2016, 23:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 15.03.2016, 21:34
Posty: 60
Lokalizacja:
Katowice
Miderion napisał(a):
Wiadomym jest fakt że od kilku dni SDIP nie działa praktycznie wcale lub działa ale spóźnienia sięgają 60 minut, to dzisiaj rano taki ciekawy kwiatek.. kurs chyba z 4:18, w SDIP jako ten z 16:18, na mapie.. wyjeżdżający z zajezdni..
http://imgur.com/a/O0g97

Pojawia się w takim razie pytanie, czy kierowcy wybierając w sterownikach niewłaściwe kursy, mogą wpływać na sprawność całego systemu, oczywiście negatywnie?

6 lipca br. miało miejsce coś równie ciekawego. Będące na linii 689 dwa pojazdy: #509/1 i #1327/4 miały wpisany ten sam kod brygady i wybrany kurs w komputerze ŚKUP.
Efekt: autobus 4. brygady mający planowo postój, był widoczny na mapie SDIP na środku placu przy ul. Sądowej w tym samym czasie, co prawidłowo wyjeżdżający z dworca autobusowego Mercedes-Benz.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Śr 23.08.2017, 10:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt 15.03.2016, 21:34
Posty: 60
Lokalizacja:
Katowice
Od wczoraj na mapach SDIP oprócz autobusów, można obserwować także tramwaje.
Początkowo jest to możliwe dla linii T15, T33 i T36 (wznowienie kursowania we wrześniu z powodu wakacji), z dalszą perspektywą rozszerzenia listy linii.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Cz 24.08.2017, 3:42 

Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31
Posty: 436
Lokalizacja:
GOP
Kristoxciv napisał(a):
Od wczoraj na mapach SDIP oprócz autobusów, można obserwować także tramwaje.
Początkowo jest to możliwe dla linii T15, T33 i T36 (wznowienie kursowania we wrześniu z powodu wakacji), z dalszą perspektywą rozszerzenia listy linii.
Od kilku miesięcy były zaznaczone trasy (w tym dla 16tki), a od wtorku (tak jak mówisz) można obserwować pojazdy na liniach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 23.04.2018, 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 18.08.2011, 22:08
Posty: 781
W tej chwili są widoczne na mapie tramwaje tylko dla czterech linii: 13, 16, 26 i 46.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Śr 25.04.2018, 5:40 

Dołączył(a): So 17.09.2016, 20:31
Posty: 436
Lokalizacja:
GOP
Musicus napisał(a):
W tej chwili są widoczne na mapie tramwaje tylko dla czterech linii: 13, 16, 26 i 46.
Dla 14, 20 i 43 również.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Śr 11.07.2018, 13:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 18.08.2011, 22:08
Posty: 781
Na mapie SDIP właśnie wprowadzono oznaczenia A i T dla rozróżnienia autobusów i tramwajów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Śr 11.07.2018, 16:02 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1904
Od 3 tygodni już jest. Szkoda że jeszcze nie ulepszyli tego kierowcom, aby uaktualnić SDIP na wozach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Pn 23.09.2019, 15:18 

Dołączył(a): Pn 15.01.2007, 16:22
Posty: 666
Lokalizacja:
Katowitz
Na przystanku Mysłowice Kościół w stronę Modrzejowa pojawiła się dwustronna tablica SIDP z nowego rozdania doposażona w kamere.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 24.09.2019, 0:24 

Dołączył(a): Pn 21.12.2009, 18:43
Posty: 1904
W Dąbrowie Górniczej pojawiły się na przystankach:
- Dąbrowa Górnicza Górnicza
- Osiedle Mydlice Szpital
- Gołonóg Osiedle ( oprócz stanowiska dla 644 )
- Gołonóg Dworzec PKP
- Łosień Szkoła


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: Wt 23.08.2022, 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 18.08.2011, 22:08
Posty: 781
SDIP już się pojawił na rozkładach internetowych.
Cytuj:
Nowa funkcjonalność na stronie rj.metropoliaztm.pl - test systemu

Na stronie rj.metropoliaztm.pl po kliknięciu w rozkład jazdy pojawia się komunikat o najbliższym odjeździe pojazdów obsługujących daną linię.

ℹ Aktualnie testujemy tę funkcjonalność, dlatego prosimy o weryfikowanie wyświetlanych informacji z rozkładem jazdy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: So 22.10.2022, 2:50 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2158
Lokalizacja:
Katowice
Interesuje mnie jak to działa, jeżeli czasami działa źle i dlaczego działa źle. Chodzi mi tu o informacje na przystankach oraz zapowiedzi w pojazdach, a nie o mapę. Dzisiaj np. na tablicy na przystanku K-ce Mikołowska w kier. centrum co najmniej dwa autobusy odjechały ok. 3 min. wcześniej niż wynikałoby to z informacji na tej tablicy (jak to się miało to rozkładu nie sprawdzałem). Byłem dotychczas przekonany, że jeśli nazywa się to "Systemem dynamicznym" to oznacza, że informacja o miejscu, gdzie znajduje się pojazd oparta jest o jego lokalizację. Nie mam na myśli sytuacji, gdy na tablicy wyświetlany jest konkretny czas odjazdu, bo wiem, że to oparte jest tylko o rozkłada jazdy. Jak to jednak się dzieje, że pojawia się informacja iż autobus odjedzie za 5, później 4, wreszcie 3 minuty, a autobus już jest na przystanku, w tym właśnie momencie, odjeżdża i dalej na wyświetlaczu pisze, że odjedzie za 2, za 1 minutę i na końcu symbol autobusu, informujący, że właśnie tu jest, gdy w rzeczywistości jest on już kilometr dalej. Taka informacja wprowadza w błąd pasażera, który widząc iż najbardziej pasujący mu autobus za chwilę nadjedzie, zrezygnuje ze skorzystanie z innego, którym mógłby w trochę mniej dogodny sposób (np. z przesiadką lub do trochę bardziej oddalonego od celu przystanku) dużo szybciej dotrzeć do celu podróży. Lepiej więc chyba, gdyby tej informacji nie było wcale. Sytuacje takie widuje nie raz, zdarzało mi się nawet iż dość długo czekałem na autobus o którym była wyświetlana informacja, że nadjedzie za kolejne ileś tam, coraz mniej minut, na końcu, że właśnie jest, a nie doczekałem się go w ogóle. Podobnie z zapowiedziami przystanków, np. dziś w tramwaju linii 6 w kierunku Brynowa, na pl. Miarki z głośników dowiedziałem się, że jest to przystanek K-ce św. Jana. Czy te zapowiedzi nie są włączane w oparciu o lokalizację pojazdu? Faktem jest, iż w tym tramwaju ekran na którym jest m.in. mapka pokazująca jego położenie był czarny. Nie raz pisałem i zdania nie zmienię iż uważam, że jeśli coś działa źle, to lepiej jakby w ogóle tego nie było. Niestety - wprowadzanie w błąd pasażerów to jedna ze specjalności naszej komunikacji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: So 22.10.2022, 7:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4291
Lokalizacja:
Ligota
Ludw_K napisał(a):
Interesuje mnie jak to działa, jeżeli czasami działa źle i dlaczego działa źle. Chodzi mi tu o informacje na przystankach oraz zapowiedzi w pojazdach, a nie o mapę. Dzisiaj np. na tablicy na przystanku K-ce Mikołowska w kier. centrum co najmniej dwa autobusy odjechały ok. 3 min. wcześniej niż wynikałoby to z informacji na tej tablicy (jak to się miało to rozkładu nie sprawdzałem). Byłem dotychczas przekonany, że jeśli nazywa się to "Systemem dynamicznym" to oznacza, że informacja o miejscu, gdzie znajduje się pojazd oparta jest o jego lokalizację. Nie mam na myśli sytuacji, gdy na tablicy wyświetlany jest konkretny czas odjazdu, bo wiem, że to oparte jest tylko o rozkłada jazdy. Jak to jednak się dzieje, że pojawia się informacja iż autobus odjedzie za 5, później 4, wreszcie 3 minuty, a autobus już jest na przystanku, w tym właśnie momencie, odjeżdża i dalej na wyświetlaczu pisze, że odjedzie za 2, za 1 minutę i na końcu symbol autobusu, informujący, że właśnie tu jest, gdy w rzeczywistości jest on już kilometr dalej. Taka informacja wprowadza w błąd pasażera, który widząc iż najbardziej pasujący mu autobus za chwilę nadjedzie, zrezygnuje ze skorzystanie z innego, którym mógłby w trochę mniej dogodny sposób (np. z przesiadką lub do trochę bardziej oddalonego od celu przystanku) dużo szybciej dotrzeć do celu podróży. Lepiej więc chyba, gdyby tej informacji nie było wcale. Sytuacje takie widuje nie raz, zdarzało mi się nawet iż dość długo czekałem na autobus o którym była wyświetlana informacja, że nadjedzie za kolejne ileś tam, coraz mniej minut, na końcu, że właśnie jest, a nie doczekałem się go w ogóle. Podobnie z zapowiedziami przystanków, np. dziś w tramwaju linii 6 w kierunku Brynowa, na pl. Miarki z głośników dowiedziałem się, że jest to przystanek K-ce św. Jana. Czy te zapowiedzi nie są włączane w oparciu o lokalizację pojazdu? Faktem jest, iż w tym tramwaju ekran na którym jest m.in. mapka pokazująca jego położenie był czarny. Nie raz pisałem i zdania nie zmienię iż uważam, że jeśli coś działa źle, to lepiej jakby w ogóle tego nie było. Niestety - wprowadzanie w błąd pasażerów to jedna ze specjalności naszej komunikacji.

Mi się nie podoba jeszcze jedna rzecz. Mianowicie zapowiedź następnego przystanku powinna pojawiać się, zanim autobus ruszy z aktualnego. Najlepiej byłoby tak, gdyby tuż przed zatrzymaniem na przystanku pojawiała się jego zapowiedź, a tuż po niej ta określająca następny, np. "Przystanek Katowice Sokolska, następny przystanek Katowice Chorzowska". Ktoś bowiem może nie chcieć jechać do tego przystanku, a np. do Dąb Huta Baildon, więc miałby jeszcze czas wysiąść na Sokolskiej i przesiąść się na autobus linii, która tam kursuje. A tak, jak ten komunikat usłyszy po ruszeniu autobusu z przystanku, to już jest "po ptokach".

_________________
Bóg dał nam Internet, a diabeł Neostradę.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: So 22.10.2022, 9:43 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2030
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Dodałbym jeszcze informacje o odwołanych kursach (skądinąd ani na mapie, ani w żadnej aplikacji mobilnej tej informacji nie znajdziemy), które ostatecznie są realizowane. Kilka razy już byłem świadkiem takiej sytuacji.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: So 22.10.2022, 22:28 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2158
Lokalizacja:
Katowice
Egon napisał(a):
zapowiedź następnego przystanku powinna pojawiać się, zanim autobus ruszy z aktualnego.

Z jednej strony to ma sens i bardzo logicznie uzasadniłeś ten pomysł. Z drugiej mam pewne obawy, że dla niektórych mniej inteligentnych pasażerów mogłoby to być nie do końca dobrze rozumiane. Jeśli jest tak wiele ludzi nie potrafiących czytać ze zrozumieniem, to chyba nie potrafią oni też słuchać ze zrozumieniem i niektórzy mogliby rozumieć iż owe "następny przystanek" oznacza, że to ten. Problem też w tym iż taka zapowiedź musiałaby pojawiać się dopiero po zatrzymaniu pojazdu na danym przystanku i to natychmiast, a to byłoby technicznie niemalże nierealne, jeśli z obecnym systemem jest tyle kłopotów. Ponadto mogłoby być zbyt mało czasu, aby pasażer usłyszał tę informację, zdążył podjąć decyzję o wysiadaniu i ją zrealizować. Tak więc ze względów dla których proponujesz to rozwiązanie, może jednak lepiej korzystać z informacji wizualnych. Tylko, że i tu dobrze byłoby, aby cały czas informowały one o kolejnych przystankach i miejscu gdzie się autobus znajduje, zamiast o tym kto ma dziś imieniny i ile dni pozostało do końca roku. Nie spotkałem też nigdzie takiego systemu zapowiadania przystanków, aczkolwiek bardzo dawno temu słyszałem od kogoś, że są w ten sposób zapowiadane w moskiewskim metrze, nie wiem, czy w innych środkach komunikacji też. Spotkałem się za to z sytuacją (chyba w Niemczech) iż tylko po odjeździe pojazdu pojawia się zapowiedź "następny przystanek" (po niemiecku - oczywiście), a przed jego zatrzymaniem na tym następnym przystanku cisza, co uważam za nie najmądrzejsze rozwiązanie, bo pasażer nie znający trasy musiał być przygotowany do wysiadania nawet przez kilka minut.
viator napisał(a):
Dodałbym jeszcze informacje o odwołanych kursach (skądinąd ani na mapie, ani w żadnej aplikacji mobilnej tej informacji nie znajdziemy)

Nie do końca rozumiem, co masz na myśli, bo chyba autobus lub tramwaj, którego nie ma w ruchu nie pojawia się na mapie, chociaż i to by mnie nie zdziwiło -:). Na wyświetlaczach widuję czasem informacje o kursie odwołanym, wczoraj np. o autobusie linii 51. Przy tym 'zazdrościłem' pasażerom którzy chcieli dojechać z AWF, Mikołowskiej lub Kopernika na os. Paderewskiego, czy chociażby w okolice pl. Sejmu Śl, bo dzięki temu mogli sobie iść pieszo kilka kilometrów co dobrze służy zdrowiu i kieszeni, a w tym przypadku był to sposób najszybszego dotarcia do celu, pomijając taksówkę. Z os. Paderewskiego do Ligoty to już szybciej z przesiadką, ale do Brynowa nie koniecznie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 282 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności