Teraz jest Pn 30.01.2023, 8:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 282 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: So 19.11.2022, 16:52 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2161
Lokalizacja:
Katowice
adam86 napisał(a):
I przez dobrych kilka lat działał całkiem sprawnie.

Powiedziałbym raczej względnie sprawnie. Nie raz zdarzało mi się słyszeć te zapowiedzi przesunięte o jeden czy dwa przystanki do przodu lub tyłu, a raz nawet dla przeciwnego kierunku jazdy. Nie chodzi mi o to, że zdarzały się awarie, jako elektronik doskonale zdaje sobie sprawę, że każde urządzenie może czasem zawieść. Zupełnie jednak nie rozumiem, dlaczego w takim przypadku motorniczy od razu tego nie korygował (z czym obecnie czasami się spotykam), a jeśli było to technicznie niemożliwe, to po prostu nie wyłączył. Obecnie mamy jednak inną technikę i powinno to działać lepiej niż kilkanaście i więcej lat temu. Wydaje mi się, że w tym celu potrzebne byłoby tylko zatrudnienie przez ZTM kilku, a może nawet jednego, ale bardzo dobrego i odpowiedzialnego informatyka.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w KZK GOP
Napisane: So 19.11.2022, 22:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13898
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Ludw_K napisał(a):
Powiedziałbym raczej względnie sprawnie. Nie raz zdarzało mi się słyszeć te zapowiedzi przesunięte o jeden czy dwa przystanki do przodu lub tyłu, a raz nawet dla przeciwnego kierunku jazdy. Nie chodzi mi o to, że zdarzały się awarie, jako elektronik doskonale zdaje sobie sprawę, że każde urządzenie może czasem zawieść. Zupełnie jednak nie rozumiem, dlaczego w takim przypadku motorniczy od razu tego nie korygował (z czym obecnie czasami się spotykam), a jeśli było to technicznie niemożliwe, to po prostu nie wyłączył. Obecnie mamy jednak inną technikę i powinno to działać lepiej niż kilkanaście i więcej lat temu. Wydaje mi się, że w tym celu potrzebne byłoby tylko zatrudnienie przez ZTM kilku, a może nawet jednego, ale bardzo dobrego i odpowiedzialnego informatyka.

Zapowiedzi działały, jak na kartę RAM (zwaną czekoladką), był wgrany rozkład jazdy. Całość działała w oparciu o moduł drogi, który zliczał przejechaną odległość. Problem pojawiał się przy poślizgu np., wtedy moduł drogi nieprawidłowo odczytywał odległość, stąd były owe przesunięcia. Można je było oczywiście korygować ręcznie, wciskając odpowiedni przycisk na sterowniku, tylko nie każdemu się chciało.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 282 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności