Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: So 20.02.2010, 21:15 |
|
rustsaltz |
|
Dołączył(a): So 12.07.2008, 21:52 Posty: 1245 Lokalizacja: Chełm Śląski
|
Na najlepszej stronie pojawiła się informacja o logo ŚKUPu
http://www.kzkgop.pl/informacje/biezace/273/index.php
Szczerze powiedziawszy to "szału ni ma..."
_________________ Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 20.02.2010, 23:39 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
rustsaltz napisał(a): Na najlepszej stronie pojawiła się informacja o logo ŚKUPu http://www.kzkgop.pl/informacje/biezace/273/index.phpSzczerze powiedziawszy to "szału ni ma..."
Kanarek jest :)
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 22.11.2010, 10:00 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 22.11.2010, 14:27 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 22.11.2010, 18:48 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
adas napisał(a): Czyżby KZK GOP chciał coś podobnego jako ŚKUP? Z tą różnicą, że Citi oferuje "prawdziwą" kartę bankomatową z dostępem do fizycznego konta bankowego zintegrowaną z funkcjonalnością karty miejskiej, a ŚKUP będzie zapewne (do doczytania w siwz) opierać się w kwestii płatności tylko o portmonetkę, czyli zapisany na karcie stan konta, które należy uprzednio doładować np. mikropłatnością.
W temacie, przedwyborczy przypadek wrocławski: http://wroclaw.naszemiasto.pl/artykul/6 ... ,id,t.html
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 25.11.2010, 22:52 |
|
Dołączył(a): Nd 16.04.2006, 7:55 Posty: 174
|
Elektroniczny bilet dopiero w roku 2013.
DZ napisał(a): Pod koniec przyszłego roku w kilkuset autobusach i tramwajach pojawią się pierwsze "elektroniczne kasowniki". Przez półtora roku nie skorzysta z nich jednak żaden pasażer! Mieszkańcy aglomeracji dostaną bowiem do rąk "elektroniczne bilety" dopiero w połowie roku 2013! Skąd taka różnica? - Musimy przeprowadzić testy systemu. Sprawdzić, czy nie zawiera on błędów.
Obym się mylił, że po półtorarocznym teście hardware'u w warunkach polowych, ale na sucho, v^ dojdzie do wniosku, że system jest niewydolny z powodu problemów sprzętowych. Tak czy owak, szkoda 130M PLN.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 26.11.2010, 0:18 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
moonwalker napisał(a): Elektroniczny bilet dopiero w roku 2013.DZ napisał(a): Pod koniec przyszłego roku w kilkuset autobusach i tramwajach pojawią się pierwsze "elektroniczne kasowniki". Przez półtora roku nie skorzysta z nich jednak żaden pasażer! Mieszkańcy aglomeracji dostaną bowiem do rąk "elektroniczne bilety" dopiero w połowie roku 2013! Skąd taka różnica? - Musimy przeprowadzić testy systemu. Sprawdzić, czy nie zawiera on błędów. Obym się mylił, że po półtorarocznym teście hardware'u w warunkach polowych, ale na sucho, v^ dojdzie do wniosku, że system jest niewydolny z powodu problemów sprzętowych. Ciekaw jestem, jak miśki będą to testowały... Cytuj: Tak czy owak, szkoda 130M PLN.
Niom, zwłaszcza gdyby to przeliczyć np. na nowe tramwaje :-/
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 26.11.2010, 0:23 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
YoMaHa napisał(a): moonwalker napisał(a): Elektroniczny bilet dopiero w roku 2013.DZ napisał(a): Pod koniec przyszłego roku w kilkuset autobusach i tramwajach pojawią się pierwsze "elektroniczne kasowniki". Przez półtora roku nie skorzysta z nich jednak żaden pasażer! Mieszkańcy aglomeracji dostaną bowiem do rąk "elektroniczne bilety" dopiero w połowie roku 2013! Skąd taka różnica? - Musimy przeprowadzić testy systemu. Sprawdzić, czy nie zawiera on błędów. Obym się mylił, że po półtorarocznym teście hardware'u w warunkach polowych, ale na sucho, v^ dojdzie do wniosku, że system jest niewydolny z powodu problemów sprzętowych. Ciekaw jestem, jak miśki będą to testowały...
W tym artykule chodziło pewnie o to, że w przetargu jest harmonogram i podział zadań w taki sposób, że najpierw wykonawca ma zamontować serwery, czytniki, automaty (w ilości podanej w specyfikacji) a dopiero potem może wydawać karty. W sumie chodzi o to, że głupio by było jakby zaczęli rozdawać karty a nigdzie jej nie można by było użyć ;)
_________________ Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 26.11.2010, 0:27 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
adas napisał(a): YoMaHa napisał(a): moonwalker napisał(a): Elektroniczny bilet dopiero w roku 2013.DZ napisał(a): Pod koniec przyszłego roku w kilkuset autobusach i tramwajach pojawią się pierwsze "elektroniczne kasowniki". Przez półtora roku nie skorzysta z nich jednak żaden pasażer! Mieszkańcy aglomeracji dostaną bowiem do rąk "elektroniczne bilety" dopiero w połowie roku 2013! Skąd taka różnica? - Musimy przeprowadzić testy systemu. Sprawdzić, czy nie zawiera on błędów. Obym się mylił, że po półtorarocznym teście hardware'u w warunkach polowych, ale na sucho, v^ dojdzie do wniosku, że system jest niewydolny z powodu problemów sprzętowych. Ciekaw jestem, jak miśki będą to testowały... W tym artykule chodziło pewnie o to, że w przetargu jest harmonogram i podział zadań w taki sposób, że najpierw wykonawca ma zamontować serwery, czytniki, automaty (w ilości podanej w specyfikacji) a dopiero potem może wydawać karty. W sumie chodzi o to, że głupio by było jakby zaczęli rozdawać karty a nigdzie jej nie można by było użyć ;)
Za to wcale nie będzie głupio przy obecnym postępie techniki w 2013 roku używać kart na przestarzałym hardwarze :-P
Moje pytanie było raczej z gatunku retorycznych - wiem, jak się testuje tego rodzaju systemy, nawet robiłem pewne black-boxy amatorsko, natomiast nie do końca wierzę, że "zleceniodawca" zdaje sobie sprawę, jaką żabę ma do zjedzenia...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 26.11.2010, 0:30 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
YoMaHa napisał(a): Za to wcale nie będzie głupio przy obecnym postępie techniki w 2013 roku używać kart na przestarzałym hardwarze :-P
Moje pytanie było raczej z gatunku retorycznych - wiem, jak się testuje tego rodzaju systemy, nawet robiłem pewne black-boxy amatorsko, natomiast nie do końca wierzę, że "zleceniodawca" zdaje sobie sprawę, jaką żabę ma do zjedzenia...
Ale chyba aż tak tragicznie nie będzie, że będzie stary hardware a nowe karty ;) W sumie 2 lata różnicy (poczatek i koniec zamówienia).
A chodzi o wielkość tej żaby?
_________________ Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 26.11.2010, 0:32 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
adas napisał(a): YoMaHa napisał(a): Za to wcale nie będzie głupio przy obecnym postępie techniki w 2013 roku używać kart na przestarzałym hardwarze :-P
Moje pytanie było raczej z gatunku retorycznych - wiem, jak się testuje tego rodzaju systemy, nawet robiłem pewne black-boxy amatorsko, natomiast nie do końca wierzę, że "zleceniodawca" zdaje sobie sprawę, jaką żabę ma do zjedzenia... Ale chyba aż tak tragicznie nie będzie, że będzie stary hardware a nowe karty ;) W sumie 2 lata różnicy (poczatek i koniec zamówienia). A chodzi o wielkość tej żaby?
Hmmm, jakby to ująć... Powiedzmy - o przewód pokarmowy jedzącego ;-)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 28.11.2010, 16:07 |
|
Dołączył(a): Śr 17.02.2010, 17:41 Posty: 42 Lokalizacja: Gliwice
|
od kilku dni studiuję SIWZ i załączniki do przetargu na ŚKUP, wszystko wygląda pięknie, ładnie, ale nurtuje mnie jedna rzecz. Otóż chodzi o nabycie biletu okresowego bądź zasilenie elektronicznej portmonetki przez Internet będzie potrzebna aktualizacja danych na karcie. W załączniku nr 6 odnalazłem takie zdanie:
Cytuj: "Użytkownicy, posiadający odpowiednie urządzenie, mogą wykonać taką aktualizację samodzielnie, pozostali doładowanie będą mogli zrealizować w stacjonarnym automacie doładowania kart lub w dowolnym punkcie wyposażonym w moduł do pobierania opłat (w tym w pojazdach)" Cóż to może być za urządzenie? Gdzie takowe będzie można kupić? Czy ktoś się może orientuje? Ok, sprawa wyjaśniona: Cytuj: Użytkownicy posiadający urządzenia zapisujące na karcie (czytnik stykowych kart elektronicznych) powinni posiadać możliwość zaktualizowania karty samodzielnie (urządzenia do samodzielnej aktualizacji karty nie są przedmiotem tego postępowania, Wykonawca ma jedynie zapewnić taką funkcjonalność w kanale Internet dla Użytkownika np. osób niepełnosprawnych).
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 30.11.2010, 22:25 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
na forum.gazeta.pl ktoś napisał(a): dzisiaj próbowałem załadować na rondzie Reagana, próbowałem we wszystkich automatach, w jednym nie działała zapłata kartą, w drugim chciał jedynie gotówki w trzecim uznał ze mam kupić bilet ulgowy i żaden inny, już nie wspomnę o tym, że też uznał karte visa za uszkodzoną. Przy Bajana automat najczęściej nie działa, jeszcze nigdy nie przyjał ode mnie karty płatniczej. Ostanio rozwiązano ten problem wyłaczając automat. też mi się wydaje, że to nie działa tak jako powinno?
Ze ŚKUP na pewno będzie lepiej, choćby dlatego, że praktycznie nie będzie więcej niż jednego automatu w tym samym miejscu ;)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 3.12.2010, 8:37 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 7.12.2010, 9:36 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
No i juz jest pierwsze odwołanie:
http://bip.kzkgop.pl/siwz/2010/skup/odp_skup_01.pdf
Mennica Polska wnosi o zmiany w SIWZ-ie.
I jeszcze takie coś:
Cytuj: Wasko powalczy o 130 mln zł za ŚKUPMariusz Zielke / http://ngi24.pl/article/924/wasko-powalczy-o-130-mln-zl-za-skupW wakacje ruszy przetarg na Śląską Kartę Usług Publicznych, którą mieszkańcy będą płacić m.in. za bilety. Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego (KZK GOP) wkrótce powinien ogłosić wart na początek 130 mln zł przetarg na budowę systemu elektronicznej karty miejskiej, która da mieszkańcom Górnego Śląska możliwość płacenia za przejazdy, ale też inne usługi publiczne i komercyjne. ŚKUP (Śląska Karta Usług Publicznych) ma być jednym z najnowocześniejszych tego typu projektów w Polsce. Przynajmniej według założeń i zapowiedzi KZK GOP. Na razie projekt przesuwa się w czasie, choć zamawiający zapewniają, że nie ma „opóźnienia względem harmonogramu ramowego”. Większość pieniędzy na sfinansowanie prac będzie pochodzić z funduszy unijnych. „Instytucja Zarządzająca (Zarządu Województwa Śląskiego) przekazała nam informację, że projekt po pozytywnej ocenie formalnej i merytoryczno-technicznej został przekazany do dofinansowania. Następnym krokiem jest podpisanie umowy z IZ na dofinansowanie” - informuje Anna Koteras z KZK GOP. KZK GOP zapowiada przetarg do końca tego roku. Według informacji NGI24 ma być ogłoszony jeszcze w wakacje. Projekt ŚKUP przygotowywała gliwicka firma ENTE. „Zadaniem firmy ENTE było opracowanie dokumentacji technicznej projektu ŚKUP oraz dokumentów aplikacyjnych o dofinansowanie ze środków UE oraz nadzór autorski nad dokumentami aplikacyjnymi złożonymi w Instytucji Zarządzającej do momentu zakończenia oceny projektu (15 czerwca 2010r.). Firma ENTE została wybrana w trybie negocjacji z ogłoszeniem.” - poinformował nas zamawiający. Właścicielem ENTE jest Wojciech Wajda, jednocześnie główny akcjonariusz i prezes bardziej znanej gliwickiej firmy Wasko, notowanej na GPW i zajmującej się informatyką i telekomunikacją. Stąd spekulacje, że ta giełdowa spółka może mieć największe szanse na wygraną w przetargu. KZK GOP zapewnia jednak, że przetarg będzie zorganizowany w procedurze otwartej i z zachowaniem uczciwej konkurencji. W ramach ŚKUP ma zostać wydanych około 2,5 mln kart chipowych, a czytniki do nich zostaną zainstalowane w tysiącu autobusach i 300 tramwajach. Karta ma umożliwić korzystanie zarówno z autobusów i tramwajów, jak i z kolei. Ma też powstać Elektroniczny System Wspomagania Zarządzania Transportem Publicznym w Aglomeracji Katowickiej. KZK GOP jest jednym z największych organizatorów wielkomiejskiego transportu publicznego. Działa na rzecz 25 gmin aglomeracji katowickiej. „Codziennie z transportu obsługiwanego przez KZK GOP korzysta 1,2 mln pasażerów. KZK GOP organizuje transport 279 liniami autobusowymi (plus 5 wakacyjnych), 33 linie obsługuje MZKP Tarnowskie Góry, z którym KZK GOP ma podpisane porozumienie oraz 34 liniami tramwajowymi (plus 1 wakacyjna). Linie obsługiwane są przez 28 przewoźników (wybieranych w wyniku postępowania przetargowego)” - podaje KZK GOP na stronie internetowej. 13 lipca 2010 0:41
Trochę stare, ale chyba nie było...
_________________ Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 22.12.2010, 10:53 |
|
Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52 Posty: 872 Lokalizacja: Gliwice
|
Przeglądałem pytania do SIWZ i w końcu udało mi się znaleźć tam dokładnie napisane, jak będzie wyglądać sprawa z biletami okresowymi.
Tak jak było to wspominane już wcześniej - będzie bez sensu. ;]
Cytuj: Posiadacze biletów okresowych uprawniających do przejazdu środkami komunikacji miejskiej będą musieli za pomocą karty ŚKUP zarejestrować co najmniej fakt wejścia do pojazdu (tzw. Check In).
Ciekawe co będzie, jak posiadacz biletu okresowego "nie odbije" się w pojeździe i trafi na kontrolera.
Albo jeszcze lepiej gdy na kontrolera trafi osoba uprawniona do przejazdów bezpłatnych, która nie "skasowała" karty.
Ostatnio edytowano Śr 22.12.2010, 10:56 przez Kwarek, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 22.12.2010, 10:55 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
Kwarek napisał(a): Ciekawe co będzie, jak posiadacz biletu okresowego "nie odbije" się w pojeździe i trafi na kontrolera.
No właśnie, ciekawe, bo nakładanie wówczas jakiekolwiek sankcji na pasażera byłoby chyba dużym nadużyciem prawa, wszak za przejazd zapłacił.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 22.12.2010, 11:01 |
|
Dołączył(a): Śr 19.03.2008, 12:58 Posty: 981 Lokalizacja: Bydgoszcz/Tarnowskie Góry
|
Kwarek napisał(a): Przeglądałem pytania do SIWZ i w końcu udało mi się znaleźć tam dokładnie napisane, jak będzie wyglądać sprawa z biletami okresowymi. Tak jak było to wspominane już wcześniej - będzie bez sensu. ;]
Podpowiesz w którym miejscu ten tekst jest?
_________________ Zgłoszenia błędów w komunikacji miejskiej - Warsztat napraw KZK GOP | Zobacz blog adas.jogger.pl
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 22.12.2010, 11:13 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Można się domyślać, że KZK przed wejściem w życie biletów na karcie zmieni zapisy taryfowe definiujące, co uważa się za bilet "ważny". Co nie zmienia wszystko faktu, że po prostu nie do wyobrażenia jest, aby np. osoba niewidoma lub na wózku musiała posiadać kartę zerową i za każdym razem ją odbijać.
A są w tej specyfikacji zapisy dotyczące kodowania daty ważności ulgi na karcie?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 22.12.2010, 11:19 |
|
Dołączył(a): Nd 25.02.2007, 20:52 Posty: 872 Lokalizacja: Gliwice
|
adas napisał(a): Podpowiesz w którym miejscu ten tekst jest? http://bip.kzkgop.pl/siwz/2010/skup/odp_skup_04.pdf, strona 11, pytanie 20 Cytuj: Pytanie 20 Załącznik nr 6 pkt. 3.1. str. 24 - „po przyłożeniu karty do czytnika przy wyjeździe z parkingu nastąpi sprawdzenie, czy po rozpoczęciu parkowania miał miejsce przejazd środkami komunikacji miejskiej,” - proszę wskazać na podstawie jakich danych następuje weryfikacja przejazdu środkami komunikacji miejskiej w przypadku zastosowania biletów okresowych? Odpowiedź na pytanie 20: W przestrzeni układu elektronicznego przeznaczonej na aplikacje #3 (karty ŚKUP) powinny znajdować się zapisy dotyczące nie tylko zakodowanych na karcie ŚKUP kontraktów okresowych (biletów), ale również dane dotyczące kilku ostatnich transakcji (nawet tych z wartością 0 zł). Posiadacze biletów okresowych uprawniających do przejazdu środkami komunikacji miejskiej będą musieli za pomocą karty ŚKUP zarejestrować co najmniej fakt wejścia do pojazdu (tzw. Check In). Każde przyłożenie karty do modułu w pojeździe powinno być odnotowane zarówno w systemie ŚKUP, jak i na karcie ŚKUP (w przestrzeni zarezerwowanej na aplikację #3). Funkcjonalność ta jest opisana w punkcie „Zmiana modelu biznesowego” na stronie 152 załącznika nr 6 do SIWZ. Dane pozyskane w sposób przedstawiony powyżej pozwolą na dokonanie weryfikacji, o którą pyta Wykonawca. butthead napisał(a): A są w tej specyfikacji zapisy dotyczące kodowania daty ważności ulgi na karcie? Są. Załącznik 6 do SIWZ, strona 23 Cytuj: Karta spersonalizowana powinna posiadać możliwość zakodowania uprawnień do ulg na przejazdy – dzięki temu nie ma konieczności posiadania innych dokumentów potwierdzających uprawnienie do ulgi podczas podróży. Tytuł do ulgi będzie można zakodować na karcie w POP po okazaniu ważnego dokumentu uprawniającego do ulgi, lub w punkcie obsługi pasażera u innego przewoźnika. Informacje o przyznanych w punktach POP ulgach muszą być przechowywane w Systemie wraz z informacją o przekazującym zniżki dzięki czemu zapewniona będzie audytowalność systemu ulg. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia Wykonawcy kodowania ulg również w POK-ach w ramach wynagrodzenia za wydanie i obsługę kart ŚKUP. Pozostałe zasady związane z ulgami: karta spersonalizowana będzie mogła być doładowana biletem okresowym ulgowym bez konieczności przedstawiania dokumentu uprawniającego do ulgi, zakodowanie tytułu do ulgi na karcie może być dokonane w POP po okazaniu ważnego dokumentu upoważniającego do ulgi, ważność tytułu do ulgi, zakodowanego na karcie, będzie ustalona z góry przez Organizatora komunikacji okresem czasu od daty zakodowania – ważność zakodowanej ulgi nie będzie dłuższa niż posiadany przez pasażera tytuł do ulgi, doładowanie karty ulgowym biletem okresowym można zrealizować w dowolnym punkcie sprzedaży biletów. Okres ważności biletu może przekraczać okres ważności zakodowanej ulgi. W przypadku przejazdu, podczas którego użytkownik chciałby wykorzystać posiadany ulgowy bilet okresowy, gdy ważność zakodowanej ulgi minęła, musi istnieć możliwość wniesienia opłaty zgodnie z taryfą (z elektronicznej portmonetki), dokument potwierdzający uprawnienie do ulgi będzie wymagany jedynie w przypadku braku zakodowanej ulgi na karcie i skorzystania z przejazdu ulgowego, musi istnieć możliwość wykupienia biletu ulgowego na kartę niespersonalizowaną bez konieczności przedstawienia dokumentu uprawniającego do ulgi – dokument będzie wymagany podczas kontroli przejazdu, jest możliwość zakupu ulgowego biletu okresowego i zakodowania go na elektronicznej legitymacji studenckiej, pod warunkiem wcześniejszego wgrania właściwej aplikacji na kartę, osoby uprawnione do przejazdów bezpłatnych będą musiały posiadać kartę z zakodowanym tytułem do ulgi 100%.
Jak dla mnie strasznie to skomplikowane. ;)
Ostatnio edytowano Śr 22.12.2010, 11:27 przez Kwarek, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|