Teraz jest Pt 29.03.2024, 1:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1194 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 60  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Pt 19.08.2016, 11:47 

Dołączył(a): Pn 15.12.2003, 18:58
Posty: 4384
Lokalizacja:
z Tarnowskich Gór
Na przystankach 289 w Reptach Śląskich można znaleźć takie info:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... qhfeku.jpg


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Pt 19.08.2016, 12:24 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
JacekSo napisał(a):
Na przystankach 289 w Reptach Śląskich można znaleźć takie info:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... qhfeku.jpg


ROTFL! Ależ innowacyjny i genialny jest system ŚKUP ;-)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Pt 19.08.2016, 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
memphis napisał(a):
JacekSo napisał(a):
Na przystankach 289 w Reptach Śląskich można znaleźć takie info:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... qhfeku.jpg


ROTFL! Ależ innowacyjny i genialny jest system ŚKUP ;-)

W przeciwieństwie do MZKP. Nie rozumiem o co tym pajacom chodzi, ale skoro wg rozkładu nie ma takich kursów, to niech sie nie dziwią, że ŚKUP tak liczy jak liczy. Albo sie robi linię okrężną i autobus jedzie w każdym kursie bez dłuższego postoju na Witosa, albo się kursy rozdziela na 2.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Pt 19.08.2016, 22:23 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
memphis napisał(a):
JacekSo napisał(a):
Na przystankach 289 w Reptach Śląskich można znaleźć takie info:
http://i225.photobucket.com/albums/dd31 ... qhfeku.jpg


ROTFL! Ależ innowacyjny i genialny jest system ŚKUP ;-)

W przeciwieństwie do MZKP. Nie rozumiem o co tym pajacom chodzi, ale skoro wg rozkładu nie ma takich kursów, to niech sie nie dziwią, że ŚKUP tak liczy jak liczy.


Program Busman ma pewne ograniczenia przy drukowaniu tabliczek przystankowych i jeżeli chcemy, by tabliczka przystankowa była logiczna, to niekiedy najprostszym rozwiązaniem jest rozdzielenie kursu na dwa. Do momentu wprowadzenia ŚKUP nie było problemów z tym, że w systemie coś było rozdzielone na 2 kursy, choć w praktyce był to 1 kurs. Jakoś na kolei nie żądają kupna nowego biletu od pasażerów z ponownym naliczaniem kilometrów od zera w sytuacji, gdy odłączona od składu grupa wagonów bezpośrednich jedzie jako odrębny, zupełnie nowy pociąg. No ale najłatwiej jest hejtować...


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Pt 19.08.2016, 23:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Program Busman ma pewne ograniczenia przy drukowaniu tabliczek przystankowych i jeżeli chcemy, by tabliczka przystankowa była logiczna, to niekiedy najprostszym rozwiązaniem jest rozdzielenie kursu na dwa.

To jak sie rozdziela kurs na 2, to nie mozna pisać komunikatu, który dotyczy kursów, których nie ma w rozkładzie. Skąd pasażer ma niby wiedzieć co jest jednym kursem, a co nie? Poza tym jakie są to rzekome ograniczenia, które nie pozwalaja zrobić z 289 linii okręznej?
Cytuj:
Do momentu wprowadzenia ŚKUP nie było problemów z tym, że w systemie coś było rozdzielone na 2 kursy, choć w praktyce był to 1 kurs

Ponawiam pytanie, skąd pasażer ma niby wiedzieć co jest jednym kursem, a co dwoma? Ponadto nawet bez SKUPu, którymi kursami wolno jechać w kółko na bilecie za 3,20, a którymi nie wolno? Tymi, które mają 2 minuty postoju to jeszcze wolno, czy nie?
Cytuj:
. Jakoś na kolei nie żądają kupna nowego biletu od pasażerów z ponownym naliczaniem kilometrów od zera w sytuacji, gdy odłączona od składu grupa wagonów bezpośrednich jedzie jako odrębny, zupełnie nowy pociąg. No ale najłatwiej jest hejtować...

Wybacz, ale zobacz sobie najpierw rozkład chociażby w internecie, a potem pisz cokolwiek o hejtowaniu i podawał kolejowe przykłady nie mające związku z omawianym problemem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: So 20.08.2016, 7:16 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
Program Busman ma pewne ograniczenia przy drukowaniu tabliczek przystankowych i jeżeli chcemy, by tabliczka przystankowa była logiczna, to niekiedy najprostszym rozwiązaniem jest rozdzielenie kursu na dwa.

To jak sie rozdziela kurs na 2, to nie mozna pisać komunikatu, który dotyczy kursów, których nie ma w rozkładzie. Skąd pasażer ma niby wiedzieć co jest jednym kursem, a co nie? Poza tym jakie są to rzekome ograniczenia, które nie pozwalaja zrobić z 289 linii okręznej?


Logika tabliczek przystankowych. Jeżeli widzimy że na dworcu PKP widzimy, że coś jedzie do dworca PKP i trzeba się wczytywać w spis przystanków, zamiast wskazania jakiejś dzielnicy, to jest to mało czytelna informacja. Do tego na liniach quasi-okrężnych potrafi dojść problem wariantów, które potrafią skutecznie namnożyć literki. Wreszcie - postoje wyrównawcze (np. do synchronizacji). Ale problem można zrozumieć dopiero wtedy, jak przyjdzie wydrukować taką skomplikowaną linię z Busmana i powiesić na przystankach.

adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
Do momentu wprowadzenia ŚKUP nie było problemów z tym, że w systemie coś było rozdzielone na 2 kursy, choć w praktyce był to 1 kurs

Ponawiam pytanie, skąd pasażer ma niby wiedzieć co jest jednym kursem, a co dwoma? Ponadto nawet bez SKUPu, którymi kursami wolno jechać w kółko na bilecie za 3,20, a którymi nie wolno? Tymi, które mają 2 minuty postoju to jeszcze wolno, czy nie?


Dopóki nie wprowadzono ŚKUP nie było problemu przejechać wieloma liniami okrężnymi przez centrum / osiedle. Pewne rzeczy brano zwyczajnie "na logikę" i było dobrze. Po prostu pasażer wsiadał do autobusu i jechał do takiego przystanku, do którego mu pasowało.

adam86 napisał(a):
Jakoś na kolei nie żądają kupna nowego biletu od pasażerów z ponownym naliczaniem kilometrów od zera w sytuacji, gdy odłączona od składu grupa wagonów bezpośrednich jedzie jako odrębny, zupełnie nowy pociąg. No ale najłatwiej jest hejtować...

Wybacz, ale zobacz sobie najpierw rozkład chociażby w internecie, a potem pisz cokolwiek o hejtowaniu i podawał kolejowe przykłady nie mające związku z omawianym problemem.[/quote]

Obejrzałem _dokładnie_ rozkład w Internecie, inaczej nie zabierałbym głosu. Linia 289 to linia okrężna, na której wprowadzono umowny przystanek końcowy z krótkim postojem wyrównawczym w wybranych kursach. I nie musisz wklejać mi tego samego dwa razy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: So 20.08.2016, 7:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Logika tabliczek przystankowych. Jeżeli widzimy że na dworcu PKP widzimy, że coś jedzie do dworca PKP i trzeba się wczytywać w spis przystanków, zamiast wskazania jakiejś dzielnicy, to jest to mało czytelna informacja. Do tego na liniach quasi-okrężnych potrafi dojść problem wariantów, które potrafią skutecznie namnożyć literki. Wreszcie - postoje wyrównawcze (np. do synchronizacji). Ale problem można zrozumieć dopiero wtedy, jak przyjdzie wydrukować taką skomplikowaną linię z Busmana i powiesić na przystankach.

To są jakieś wydumane problemy. Dziwnym trafem jakos w Katowicach może jeździć 9 i nikt nie ma z tym problemu. Ponadto w MZKP jest co najmniej kilka linii, które mają w każdym kursie inny wariant i też jakoś im to nie przeszkadza.
Cytuj:
Dopóki nie wprowadzono ŚKUP nie było problemu przejechać wieloma liniami okrężnymi przez centrum / osiedle. Pewne rzeczy brano zwyczajnie "na logikę" i było dobrze. Po prostu pasażer wsiadał do autobusu i jechał do takiego przystanku, do którego mu pasowało.

Co to za bełkot? Co, teraz nie może wysiadać gdzie chce, bo jest ŚKUP? CO to za dyrdymały? ŚKUP nie ma kompletnie nic do dzielenia kursu, ot co. Z resztą ŚKUP działa tutaj prawidłowo, skoro rozdzielono kursy, to zarówno w Busmanie jak i w SKUPie są one rozdzielone. Odpowiedz na pytanie, które zadałem.
adam86 napisał(a):
Obejrzałem _dokładnie_ rozkład w Internecie, inaczej nie zabierałbym głosu. Linia 289 to linia okrężna, na której wprowadzono umowny przystanek końcowy z krótkim postojem wyrównawczym w wybranych kursach.

Nie obejrzałeś dokładnie tego rozkładu. Jest jeden kurs, który ma postój 11 minutowy. Czy tym kursem pasażer może jechać w kółko czy nie na jednym bilecie?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: So 20.08.2016, 8:27 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
Logika tabliczek przystankowych. Jeżeli widzimy że na dworcu PKP widzimy, że coś jedzie do dworca PKP i trzeba się wczytywać w spis przystanków, zamiast wskazania jakiejś dzielnicy, to jest to mało czytelna informacja. Do tego na liniach quasi-okrężnych potrafi dojść problem wariantów, które potrafią skutecznie namnożyć literki. Wreszcie - postoje wyrównawcze (np. do synchronizacji). Ale problem można zrozumieć dopiero wtedy, jak przyjdzie wydrukować taką skomplikowaną linię z Busmana i powiesić na przystankach.

To są jakieś wydumane problemy.


Owszem, dla osób które przy tabliczkach przystankowych nie pracują z Busmanem.

adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
Dopóki nie wprowadzono ŚKUP nie było problemu przejechać wieloma liniami okrężnymi przez centrum / osiedle. Pewne rzeczy brano zwyczajnie "na logikę" i było dobrze. Po prostu pasażer wsiadał do autobusu i jechał do takiego przystanku, do którego mu pasowało.

Co to za bełkot? Co, teraz nie może wysiadać gdzie chce, bo jest ŚKUP? CO to za dyrdymały? ŚKUP nie ma kompletnie nic do dzielenia kursu, ot co. Z resztą ŚKUP działa tutaj prawidłowo, skoro rozdzielono kursy, to zarówno w Busmanie jak i w SKUPie są one rozdzielone. Odpowiedz na pytanie, które zadałem.


Nie bełkot, tylko pojawił się problem braku ważności biletu w sytuacji, gdy logika prezentacji trasy linii quasi-okrężnych w informacji pasażerskiej sugeruje wstawienie umownego przystanku końcowego, czy rozdzielenia kursu na dwa dla czytelności informacji pasażerskiej (np. 690). W momencie gdy system ŚKUP podszedł do tematu mikolsko-dogmatycznie powstał problem, czego efektem jest magiczna karteczka na przystanku. To trochę tak, jakby na kolei pociąg, na który złożono 2 lub więcej zamówień nie mógł być prezentowany jako jeden na rozkładzie.

adam86 napisał(a):
aso napisał(a):
Obejrzałem _dokładnie_ rozkład w Internecie, inaczej nie zabierałbym głosu. Linia 289 to linia okrężna, na której wprowadzono umowny przystanek końcowy z krótkim postojem wyrównawczym w wybranych kursach.

Nie obejrzałeś dokładnie tego rozkładu. Jest jeden kurs, który ma postój 11 minutowy. Czy tym kursem pasażer może jechać w kółko czy nie na jednym bilecie?


To też widziałem i naprawdę nie widzę problemów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: So 20.08.2016, 10:15 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
Owszem, dla osób które przy tabliczkach przystankowych nie pracują z Busmanem.


Ciekawe czy ktoś kiedyś zgłosił AGC problem z takimi liniami i zażądał odpowiedniej poprawki w programie, czy też od zawsze wszyscy się męczą, a nikt tego nie naprawił ;-) A jak są takie problemy nie do przejścia to może trzeba zamienić druk tabliczek przystankowych z Busmana na coś innego? :>

A tak właściwie to przecież w Busmanie można drukować tabliczkę przystankową linii okrężnej z zaznaczeniem przystanku kierunkowego i odpowiednio skróconą listą przystanków.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: So 20.08.2016, 12:06 

Dołączył(a): Wt 8.07.2008, 12:02
Posty: 245
Lokalizacja:
PL: WR/KR/KSU; IRL: G
memphis napisał(a):
A jak są takie problemy nie do przejścia to może trzeba zamienić druk tabliczek przystankowych z Busmana na coś innego? :>

Wbrew pozorom żaden znany mi inny program do rozkładów jazdy nie generuje tak "mądrze" tabliczek przystankowych jak BusMan. A broń boże Municom.

memphis napisał(a):
A tak właściwie to przecież w Busmanie można drukować tabliczkę przystankową linii okrężnej z zaznaczeniem przystanku kierunkowego i odpowiednio skróconą listą przystanków.

Dokładnie.Można to zaobserowować na paru liniach w Gdyni (114, 119, 128, 133, 187), które są liniami okrężnymi jeśli chodzi o kursy w BusManie, ale w pozostałej papierkologii ZKM są traktowane jako linie o dwóch przystankach końcowych. Gdzieś widziałem na pewno jednak zapis, wg którego na tych liniach przejazd przez końcowy "niekońcowy" jest traktowany jako kontynuacja poprzedniego kursu, tj. nie trzeba kasować następnego biletu jednorazowego. Ba! Nie trzeba jechać na drugi koniec kraju, wystarczy spojrzeć na Jaworzno :)
Z drugiej strony w Radomiu linia okólna (18) jest linią okólną, i na szczęście w R&G da się zmieniać automatycznie treść na wyświetlaczach. Przejazd na całej trasie jest traktowany jako jeden kurs, system nie głupieje (z tego co mi wiadomo, ja z reguły jeżdżę na okresowych, których nie trzeba odbijać, a kasownik służy mi do przypomnienia do kiedy takowy jest ważny).

Tyle że jest mały problem. Wzór tabliczki, z którego korzysta MZKP, który widać na zdjęciu aut. jacekso, w ogóle sobie nic nie robi z ustawień przystanku kierunkowego dla linii okrężnej. Pokazuje całą trasę do końca. Krótko mówiąc, MZKP niech zmieni wzór tabliczki przystankowej i coś może się wtedy zmienić. Na przykład na ten, co wywiesili na dworcu w Tarnowskich Górach (chociaż nie miałem okazji sprawdzić jego działania).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: So 20.08.2016, 15:47 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
PSbahn napisał(a):
Wbrew pozorom żaden znany mi inny program do rozkładów jazdy nie generuje tak "mądrze" tabliczek przystankowych jak BusMan. A broń boże Municom.


Ale to nie musi być program do rozkładów. Rozkłady i tak eksportuje się do zewnętrznych systemów, np. systemów informacji w pojazdach, więc nie ma problemu, żeby również tabliczki przystankowe generować korzystając z zewnętrznej aplikacji.

Cytuj:
Tyle że jest mały problem. Wzór tabliczki, z którego korzysta MZKP, który widać na zdjęciu aut. jacekso, w ogóle sobie nic nie robi z ustawień przystanku kierunkowego dla linii okrężnej. Pokazuje całą trasę do końca.


Skąd wiesz? Przecież mogą nie być dobrze ustawione parametry.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: So 20.08.2016, 22:51 

Dołączył(a): Pt 14.09.2007, 16:05
Posty: 232
Lokalizacja:
Jaworzno
Cytuj:
A tak właściwie to przecież w Busmanie można drukować tabliczkę przystankową linii okrężnej z zaznaczeniem przystanku kierunkowego i odpowiednio skróconą listą przystanków.

Oczywiście. W Jaworznie od wielu lat tak robimy.

A w ogóle ta paskudna kartka wywieszona na zewnątrz gabloty przystankowej to skandal i kpina z pasażerów.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: So 20.08.2016, 23:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Nie bełkot, tylko pojawił się problem braku ważności biletu w sytuacji, gdy logika prezentacji trasy linii quasi-okrężnych w informacji pasażerskiej sugeruje wstawienie umownego przystanku końcowego, czy rozdzielenia kursu na dwa dla czytelności informacji pasażerskiej (np. 690).

Nie ma w tym wypadku żadnej czytelności. Pasażer na dworcu w Tarnowskich Górach nawet nie wie z tabliczki, że linia jedzie gdziekolwiek dalej. I to nie jest żaden umowny przystanek końcowy, tylko zgodnie z podaną informacja dla pasażer to jest przystanek końcowy, na którym kończy się kurs. Tak samo w przypadku 690, tam też SKUP przystanek Sosnowiec Dworzec traktuje jako końcowy, nikt jakos nie pisuje durnych kartek, nigdy nie było też zasady, że bilet skasowany w poprzednim kursie jest wazny w nastepnym. Z resztą czemu tutaj ma tak być, a na 143 juz nie.
Cytuj:
W momencie gdy system ŚKUP podszedł do tematu mikolsko-dogmatycznie powstał problem.

System SKUP do niczego nie podchodzi, system działa wg algorytmu i działać inaczej nie może. Zamiast wymyslać te smieszne porównania to zauważ w końcu, że tu nie ma żadnego problemu ze SKUP, a leży on zupełnie gdzie indziej.
adam86 napisał(a):
To też widziałem i naprawdę nie widzę problemów.

Odpowiedz na pytanie, konkretnie, tak lub nie i uzasadnij dlaczego.


Ostatnio edytowano So 20.08.2016, 23:33 przez adam86, łącznie edytowano 2 razy

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: So 20.08.2016, 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
PSbahn napisał(a):
Przejazd na całej trasie jest traktowany jako jeden kurs, system nie głupieje.

Tu też nie głupieje system.
Cytuj:
Tyle że jest mały problem. Wzór tabliczki, z którego korzysta MZKP, który widać na zdjęciu aut. jacekso, w ogóle sobie nic nie robi z ustawień przystanku kierunkowego dla linii okrężnej. Pokazuje całą trasę do końca. Krótko mówiąc, MZKP niech zmieni wzór tabliczki przystankowej i coś może się wtedy zmienić. Na przykład na ten, co wywiesili na dworcu w Tarnowskich Górach (chociaż nie miałem okazji sprawdzić jego działania).

Generalnie na większosci przystanków w TG jest ten nowy wzór tabliczek.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: So 20.08.2016, 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
PKM&WPK napisał(a):
Cytuj:
A tak właściwie to przecież w Busmanie można drukować tabliczkę przystankową linii okrężnej z zaznaczeniem przystanku kierunkowego i odpowiednio skróconą listą przystanków.

Oczywiście. W Jaworznie od wielu lat tak robimy.

A w ogóle ta paskudna kartka wywieszona na zewnątrz gabloty przystankowej to skandal i kpina z pasażerów.

W ogóle ta cała kartka nie ma kompletnie żadnego umocowania w taryfie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Pn 22.08.2016, 8:23 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
adam86 napisał(a):
Zamiast wymyslać te smieszne porównania to zauważ w końcu, że tu nie ma żadnego problemu ze SKUP, a leży on zupełnie gdzie indziej.


Nie będę na tym forum wyręczać prawników, którzy za przejrzenie dokumentów wzięli gruby hajs i wskazywać im oczywistych wpadek i rozbieżności. Taryfa jest nieprecyzyjna - raz mówi o przejeździe, raz o kursie, ale opłaty dokonuje się za przejazd, nie za kurs, a to istotna różnica. Po prostu - po wejściu do pojazdu pasażer ma obowiązek albo skasować bilet albo zarejestrować kupiony bilet albo dokonać opłaty z pomocą karty ŚKUP. I tyle. Natomiast sam system ŚKUP opierający się na zasadzie 1 kurs = 1 opłata jest zwyczajnie niezgodny z innymi zapisami w Taryfie i jedną z nadrzędnych zasad Kodeksu Cywilnego. Podsumuję krótko - brawo dla MZKP. A jak ktoś chce wiedzieć szczegóły - zapraszam prywatnie do konsultacji i rozmowy. Osoby które mnie znają, wiedzą że prowadzę w przenośni i dosłownie politykę otwartych drzwi.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Pn 22.08.2016, 11:58 

Dołączył(a): Wt 13.10.2015, 7:19
Posty: 99
Mam wrażenie, że w obecnej ŚKUPowej sytuacji, powinno się tak rozpisać linię by poprawnie działała w systemie taryfowym/biletowym. Czyli w ŚKUP. Bo to ważniejsze....

Czyli 289 jako linia okrężna?
a że tabliczka przystankowa wyjdzie bezsensownie i nie czytelnie?
To jej nie stosować - można przecież ręcznie przygotować tabliczkę, nie korzystając z żadnego programu do pomocy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Pn 22.08.2016, 12:03 

Dołączył(a): Wt 13.10.2015, 7:19
Posty: 99
adam86 napisał(a):
Tak samo w przypadku 690, tam też SKUP przystanek Sosnowiec Dworzec traktuje jako końcowy, nikt jakos nie pisuje durnych kartek, nigdy nie było też zasady, że bilet skasowany w poprzednim kursie jest wazny w nastepnym.


Serio?
No to jest to bardzo poważna wada ŚKUPu czy też zastosowanych rozwiązań.
Na papierowym każdy kto wsiada np. Sosnowiec Sienkiewicza i jedzie do Sosnowiec Aleja Zwycięstwa skasuje jeden bilet.
ŚKUP z tego zrobi dwa przejazdy?
To powinno być co najmniej wyraźnie opisane na stronie ŚKUP!

a ze 188 jest tak samo?
na Rondo Ludwik tabliczka przystankowa chyba wyraźnie podaje, że kurs jest do Zagórza(?)
Dla ŚKUP tylko do dworca?

Jak to więc zadziała?
Wejście w taryfie odległościowej przystanek Rondo Ludwik: policzy tylko do dworca (łatwo sprawdzić na czytniku ile pobrał...)
a potem brak odbicie na końcowym, brak rejestracji wejścia od dworca = ewentualny mandat?
a przy wyjściu np. na Środuli skasuje to jako...wejście?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Pn 22.08.2016, 12:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Nie będę na tym forum wyręczać prawników, którzy za przejrzenie dokumentów wzięli gruby hajs i wskazywać im oczywistych wpadek i rozbieżności. Taryfa jest nieprecyzyjna - raz mówi o przejeździe, raz o kursie, ale opłaty dokonuje się za przejazd, nie za kurs, a to istotna różnica. Po prostu - po wejściu do pojazdu pasażer ma obowiązek albo skasować bilet albo zarejestrować kupiony bilet albo dokonać opłaty z pomocą karty ŚKUP. I tyle.

Trudno inaczej interpretować przejazd inaczej niż jako jeden kurs. Zauważ, że taryfa w pewnym miejscu mówi o tym, że opłata naliczana jest do końca kursu, w przypadku nie zarejestrowania wyjścia.
Cytuj:
Natomiast sam system ŚKUP opierający się na zasadzie 1 kurs = 1 opłata

Zalezy, w której taryfie. Prawda jest taka, że cała sprawa tyczy się głównie biletów okresowych z limitem. W przypadku jednorazówki za 3,20 zł system nie pobierze przecież żadnej inne opłaty.
Cytuj:
jest zwyczajnie niezgodny z innymi zapisami w Taryfie i jedną z nadrzędnych zasad Kodeksu Cywilnego.

Niby jakich zasad kodeksu cywilnego?
Cytuj:
Podsumuję krótko - brawo dla MZKP.

Za co? Za kartkę, z której pasażer nie znający linii kompletnie nic nie rozumie? Czy za idiotyczny rozkład? Cały czas się podniecacie SKUPem, a przyczyną sytuacji nie jest SKUP, tylko błednie napisany rozkład.
Cytuj:
A jak ktoś chce wiedzieć szczegóły - zapraszam prywatnie do konsultacji i rozmowy. Osoby które mnie znają, wiedzą że prowadzę w przenośni i dosłownie politykę otwartych drzwi.

No tak, argumenty się skończyły, to zapraszasz prywatnie.


Ostatnio edytowano Pn 22.08.2016, 12:41 przez adam86, łącznie edytowano 1 raz

Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Pn 22.08.2016, 12:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
Krix napisał(a):
Serio?
No to jest to bardzo poważna wada ŚKUPu czy też zastosowanych rozwiązań.

No a jak ma inaczej działać?
Cytuj:
Na papierowym każdy kto wsiada np. Sosnowiec Sienkiewicza i jedzie do Sosnowiec Aleja Zwycięstwa skasuje jeden bilet.
ŚKUP z tego zrobi dwa przejazdy?

Zalezy jaki ma się tam bilet.

Cytuj:
a ze 188 jest tak samo?
na Rondo Ludwik tabliczka przystankowa chyba wyraźnie podaje, że kurs jest do Zagórza(?)
Dla ŚKUP tylko do dworca?

Na tabliczkach od Tomczyka to są różne głupoty. Rozkład internetowy podaje co innego, acz trudno stwierdzić, co jest w rozkładzie wprowadzonym do SKUPu.
Cytuj:
Jak to więc zadziała?
Wejście w taryfie odległościowej przystanek Rondo Ludwik: policzy tylko do dworca (łatwo sprawdzić na czytniku ile pobrał...)
a potem brak odbicie na końcowym, brak rejestracji wejścia od dworca = ewentualny mandat?
a przy wyjściu np. na Środuli skasuje to jako...wejście?

Nie mam pojęcia. Nikt o zdrowych zmysłach nie korzysta z resztą z tej taryfy, sprawa dotyczy raczej tylko biletów z limitem.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1194 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 60  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności