Teraz jest Pt 29.03.2024, 0:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1194 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60  Następna strona
Autor Wiadomość
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Śr 5.10.2016, 12:00 

Dołączył(a): Wt 13.10.2015, 7:19
Posty: 99
lgor napisał(a):
Technologia ŚKUPa do muzeum! Nadchodzi nowoczesność :P
http://www.targikielce.pl/pl/aktualnosc ... 17661.chtm


"System ten jest następcą systemów Check-in/Check-out i oferuje automatyczną detekcję karty w pojeździe, bez potrzeby jakiejkolwiek akcji ze strony pasażera. "

Dobre. Mam co prawda ekranowany portfel ale mogę trzymać taką kartę w innym miejscu.

Nadal jednak pytanie pozostaje: dlaczego nie wystarczają liczniki w drzwiach?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Śr 5.10.2016, 12:02 

Dołączył(a): Wt 13.10.2015, 7:19
Posty: 99
nemo333 napisał(a):
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1205701796118491&id=116427441712604 przepraszam, czy to żart?


Miała być aplikacja na telefon - czy mogłaby ona umożliwiać zakodowanie biletu na kartę?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Śr 5.10.2016, 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz 8.01.2004, 9:44
Posty: 4400
Lokalizacja:
Ligota
Krix napisał(a):
Nadal jednak pytanie pozostaje: dlaczego nie wystarczają liczniki w drzwiach?

Bo liczniki zliczą tylko ogólną ilość wsiadających i wysiadających pasażerów. Nie ma możliwości śledzenia trasy pokonanej przez konkretnego pasażera. Choć nie wiem, na jaką cholerę im to potrzebne - idę o zakład że nikt tego analizował nie będzie - za dużo roboty. A gdyby nawet, to z analizy nikt nie wyciągnie poprawnych wniosków, a może nawet żadnych.

_________________
Para todo mal, mezcal, y para todo bien también


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Śr 5.10.2016, 13:52 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
Krix napisał(a):
Nadal jednak pytanie pozostaje: dlaczego nie wystarczają liczniki w drzwiach?

Dlatego, że żyjemy/egzystujemy w systemie społeczno-politycznym i ekonomicznym w którym wszystkim rządzić ma tzw. "niewidzialna ręka rynku" czyli praktycznie "grupa trzymająca kasę". W tej sytuacji komunikację publiczną z której we wszystkich polskich miastach i miasteczkach korzystają nie tylko mieszkańcy tych miejscowości płacący w nich podatki, ale także przyjezdni płacący podatki gdzie indziej (pomińmy tych wcale nie tak mało licznych z zagranicy oraz takich co podatków nie płacą wcale) przestało jednak finansować państwo dysponujące wpływami z podatków wszystkich (no, prawie wszystkich) obywateli a ciężar ten przerzucono na gminy dysponujące skromną częścią wpływów z podatków obywateli mieszkających w tych gminach (co też nie jest w 100% ścisłe) oraz z podatków firm które swoją działalność w tych gminach zarejestrowały, co nie oznacza, że firm prowadzących de facto działalność na ich terenie. Tu powstaje problem gdy liczne gminy tworzą duże skupisko jak np. właśnie GOP i nie potrafią a raczej nie chcą kierując się tradycyjnym polskim "nie ważne czyje co, ważne to je co je moje" porozumieć się w sprawie wspólnego finansowania komunikacji zbiorowej i każda chciałaby płacić tylko za swoich mieszkańców czego i tak nawet najbardziej rozbudowany i kosztowny system kontroli przemieszczania się ludności nie zapewni w stopniu większym jak może trochę ponad 50%. Liczniki w drzwiach dają dokładną informację o ilości przewożonych pasażerów ale zupełnie nic nie mówią kim jest liczony pasażer, a system ŚKUP pozwala na to znacznie dokładniej, szczególnie jeśli kartę odbija się zarówno przy wsiadaniu jak i wysiadaniu, a przy tym skutecznie zniechęca osoby krótkotrwale przebywające w GOP do korzystania z komunikacji publicznej. Załóżmy więc, że jesteś mieszkańcem Chorzowa (a informacja ta jest zapisana na Twojej karcie) to gdy pojedziesz z taką kartą nawet do Dąbrowy Górniczej to za cała podróż zapłacić ma tylko gmina Chorzów a nie po części Chorzów, Katowice, Sosnowiec, Będzin i DG. Na podstawie karty jest to możliwe, na podstawie biletów i liczenia pasażerów zupełnie nie, mimo, że swoją część Ty zapłacisz zawsze Chorzowowi bo tam skasujesz bilet godzinny lub wykupisz miesięczny. Fakt, na jednym bilecie 60-min takiej podróży raczej nie udałoby się odbyć i zapewne dlatego nie ma u nas jak w większości miast biletów ważnych 90-min, a nawet zlikwidowano 24-godzinne, pomijając te na karcie umożliwiające jednak śledzenie naszej mobilności i dokładniejsze rozliczanie się pomiędzy gminami w oparciu o w/w zasadę "nie ważne czyje co je...." będącą zaprzeczeniem społecznego solidaryzmu.
Liczę się z tym iż ta wypowiedź przez wielu może być uznana za kontrowersyjną a przez niektórych może nawet za głupią, ale nikt mnie nie przekona, że jest - poza jakimiś bardzo drobnymi nieścisłościami - nieprawdziwa.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Śr 5.10.2016, 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Nd 14.08.2011, 12:47
Posty: 226
Lokalizacja:
Jastrzębie-Zdrój
nemo333 napisał(a):
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1205701796118491&id=116427441712604 przepraszam, czy to żart?

No to znowu zrobię odniesienie do Jastrzębia. Tutaj też nie chciało mi przenieść doładowania internetowego na kartę w deklarowanym przez MZK czasie. Kontrolerzy dawali spokój po pokazaniu screena ze strony MZK (podstrony z wykazem doładowań) i odsyłali do Biura Obsługi Klienta.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Śr 5.10.2016, 18:26 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Egon napisał(a):
Krix napisał(a):
Nadal jednak pytanie pozostaje: dlaczego nie wystarczają liczniki w drzwiach?

Bo liczniki zliczą tylko ogólną ilość wsiadających i wysiadających pasażerów. Nie ma możliwości śledzenia trasy pokonanej przez konkretnego pasażera. Choć nie wiem, na jaką cholerę im to potrzebne - idę o zakład że nikt tego analizował nie będzie - za dużo roboty. A gdyby nawet, to z analizy nikt nie wyciągnie poprawnych wniosków, a może nawet żadnych.


Z liczników nie dowiesz się jaki bilet i czy w ogóle pasażer go posiada, co ma znaczenie przy określaniu przychodu na danej linii. Tylko dlaczego kwestie rozliczeń z gminami stawia się ponad wygodę pasażerów?


Ludw_K napisał(a):
Załóżmy więc, że jesteś mieszkańcem Chorzowa (a informacja ta jest zapisana na Twojej karcie) to gdy pojedziesz z taką kartą nawet do Dąbrowy Górniczej to za cała podróż zapłacić ma tylko gmina Chorzów a nie po części Chorzów, Katowice, Sosnowiec, Będzin i DG. Na podstawie karty jest to możliwe, na podstawie biletów i liczenia pasażerów zupełnie nie, mimo, że swoją część Ty zapłacisz zawsze Chorzowowi bo tam skasujesz bilet godzinny lub wykupisz miesięczny.


A jak masz kartę niespersonalizowaną (albo nawet imienną, ale mieszkasz np. w Jaworznie) to kto niby ma płacić?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Śr 5.10.2016, 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
viator napisał(a):

Z liczników nie dowiesz się jaki bilet i czy w ogóle pasażer go posiada, co ma znaczenie przy określaniu przychodu na danej linii. Tylko dlaczego kwestie rozliczeń z gminami stawia się ponad wygodę pasażerów?

Ale to jest prawda trzeciego rodzaju, po pierwsze nikt tych danych nie jest w stanie obrobić w KZK, po drugie dla wielu gmin może się to okazać niekorzystne.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Cz 6.10.2016, 0:06 

Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38
Posty: 2165
Lokalizacja:
Katowice
viator napisał(a):
A jak masz kartę niespersonalizowaną (albo nawet imienną, ale mieszkasz np. w Jaworznie) to kto niby ma płacić?

Zapewne założeniem tego systemu było, aby posiadaczami kart spersonalizowanych byli w zdecydowanej większości mieszkańcy gmin należących do KZK GOP (lub osoby przebywające tu przez dłuższy czas, mimo, że ci w większości nie płacą podatków na rzecz tutejszych gmin). Nie pomyślano pewnie, że jest też jakaś grupa ludzi mieszkająca w gminach ościennych korzystająca regularnie w komunikacji KZK GOP. Tylko czy tu w ogóle dobrze pomyślano o sensowności tego systemu? Nie mniej trudno byłoby doszukać się innych intencji w tym tak utrudniającym życie pasażerom rozwiązaniu niż dążenie do maksymalnej kontroli nad tym kto gdzie jeździ. Celem takiej kontroli nie może być nic innego jak niby to "sprawiedliwe" rozdzielanie dotacji, a owo "sprawiedliwe" ma oznaczać, że każda gmina będzie płacić tylko za przejazdy swoich mieszkańców. Jak pisałem - nawet - przy bardzo dużej sprawności tego systemu oraz dokładnym analizowaniu zdobywanych danych (czego pewnie jak słusznie zauważył Egon, nikt robić nie będzie) osiągnięcie takiego celu jest możliwe w stopniu niewiele większym niż 50%, a to pewnie dałoby się zrobić także tylko na podstawie badań statystycznych w oparciu o takie dane jak liczba pasażerów na poszczególnych odcinkach, liczba ludności poszczególnych dzielnic, osiedli itp (nie całych miast), rozmieszczenie miejsc pracy i nauki i jeszcze trochę innych danych (uwzględniając przy tym liczbę podróżujących indywidualnymi środkami transportu). Co do kart niespersonalizowanych to ciekaw jestem dla kogo niby mają one być przeznaczone i ile osób z nich korzysta? Chyba tylko dla kogoś kto korzystać musi z usług KZK GOP przez okres dłuższy niż tydzień i krótszy niż miesiąc. Na krócej chyba mało komu chciałoby się kupować taką kartę, zapoznawać z jej skomplikowaną obsługą i równie skomplikowanym systemem taryf a następnie ją zwracać, na dłużej zaś chyba warto wyrobić sobie kartę spersonalizowaną (jeśli oczywiście korzysta się z komunikacji na tyle często że używanie biletów tradycyjnych jest zbyt kosztowne).


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Cz 6.10.2016, 8:08 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
adam86 napisał(a):
Ale to jest prawda trzeciego rodzaju, po pierwsze nikt tych danych nie jest w stanie obrobić w KZK, po drugie dla wielu gmin może się to okazać niekorzystne.


Tyle że KZK dotychczas rozliczał się z gminami na podstawie pomiarów napełnień. Teraz tych pomiarów nie przeprowadzono, dlatego chyba będą musieli uwzględnić dane ze ŚKUP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Cz 6.10.2016, 9:48 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
viator napisał(a):
Teraz tych pomiarów nie przeprowadzono


Kiedy były ostatnie?

Cytuj:
, dlatego chyba będą musieli uwzględnić dane ze ŚKUP.


Życzę powodzenia. Przecież te dane się do niczego nie nadają.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Cz 6.10.2016, 9:54 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
Cytuj:
memphis napisał(a):
viator napisał(a):
Teraz tych pomiarów nie przeprowadzono


Kiedy były ostatnie?


W 2015


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Cz 6.10.2016, 10:06 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
viator napisał(a):
dlatego chyba będą musieli uwzględnić dane ze ŚKUP.


Życzę powodzenia. Przecież te dane się do niczego nie nadają.


Skąd ta mentorska pewność? Znasz system od środka?


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Cz 6.10.2016, 10:27 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
memphis napisał(a):
viator napisał(a):
dlatego chyba będą musieli uwzględnić dane ze ŚKUP.


Życzę powodzenia. Przecież te dane się do niczego nie nadają.


Skąd ta mentorska pewność? Znasz system od środka?


Nie trzeba znać systemu. Wystarczy zauważyć, że w sytuacji w której po pierwsze system nie działa poprawnie (nie rejestruje przejazdów zgodnie z rzeczywistością), a po drugie nie wiadomo ilu pasażerów nie rejestruje przejazdów, nie rejestruje wyjść, nie korzysta z karty w ogóle, jeździ na gapę (albo legalnie za darmo), itd., to dane obarczone są błędem o nieznanej wartości i nie nadają się do zastosowania przy rozliczeniach.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Cz 6.10.2016, 10:46 

Dołączył(a): Pn 13.02.2006, 10:34
Posty: 2085
Lokalizacja:
50°23 N 18°57 E
memphis napisał(a):
Nie trzeba znać systemu. Wystarczy zauważyć, że w sytuacji w której po pierwsze system nie działa poprawnie (nie rejestruje przejazdów zgodnie z rzeczywistością), a po drugie nie wiadomo ilu pasażerów nie rejestruje przejazdów, nie rejestruje wyjść, nie korzysta z karty w ogóle, jeździ na gapę (albo legalnie za darmo), itd., to dane obarczone są błędem o nieznanej wartości i nie nadają się do zastosowania przy rozliczeniach.


Dla obliczenia samego wyniku finansowego danej linii nie potrzeba danych o gapowiczach (czy pasażerach którzy zgodnie z taryfą mają darmowe przejazdy). Brakuje KZK danych gdzie pasażerowie z tradycyjnymi biletami jednorazowymi jeżdżą.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Cz 6.10.2016, 11:28 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
viator napisał(a):
memphis napisał(a):
Nie trzeba znać systemu. Wystarczy zauważyć, że w sytuacji w której po pierwsze system nie działa poprawnie (nie rejestruje przejazdów zgodnie z rzeczywistością), a po drugie nie wiadomo ilu pasażerów nie rejestruje przejazdów, nie rejestruje wyjść, nie korzysta z karty w ogóle, jeździ na gapę (albo legalnie za darmo), itd., to dane obarczone są błędem o nieznanej wartości i nie nadają się do zastosowania przy rozliczeniach.


Dla obliczenia samego wyniku finansowego danej linii nie potrzeba danych o gapowiczach (czy pasażerach którzy zgodnie z taryfą mają darmowe przejazdy). Brakuje KZK danych gdzie pasażerowie z tradycyjnymi biletami jednorazowymi jeżdżą.


Zgodnie z przyjętą obecnie metodologią jest potrzebna tylko informacja o popycie - a do niego wlicza się wszystkich pasażerów, łącznie z tymi, którzy nie płacą. Przychód z pasażera jest uśredniony dla całej sieci i zależny jest od tych policzonych (czy też ustalonych w inny sposób) pasażerów. Przychody są brane "z kasy" (suma wpływów ze sprzedaży biletów w budżecie), a nie z badań. A nie da się ustalić popytu na podstawie danych ze ŚKUP.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Cz 6.10.2016, 11:49 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
Zgodnie z przyjętą obecnie metodologią jest potrzebna tylko informacja o popycie - a do niego wlicza się wszystkich pasażerów, łącznie z tymi, którzy nie płacą. Przychód z pasażera jest uśredniony dla całej sieci i zależny jest od tych policzonych (czy też ustalonych w inny sposób) pasażerów. Przychody są brane "z kasy" (suma wpływów ze sprzedaży biletów w budżecie), a nie z badań. A nie da się ustalić popytu na podstawie danych ze ŚKUP.


Ale można zmienić metodologię i określić przychodowość poszczególnych linii, czyli to, co potrzebujemy faktycznie dla gmin. Paradoksalnie, będzie to obarczone mniejszym błędem, niż dotychczasowe liczenie statystycznego przychodu z pasażera, które również opierało się na pewnych uśrednieniach. Pozostaje pytanie, ile danych rzeczywiście można wyciągnąć z systemu ŚKUP - co i jak w rzeczywistości gromadzi. Stąd moje pytanie o znajomość systemu "od środka".

viator napisał(a):
Dla obliczenia samego wyniku finansowego danej linii nie potrzeba danych o gapowiczach (czy pasażerach którzy zgodnie z taryfą mają darmowe przejazdy). Brakuje KZK danych gdzie pasażerowie z tradycyjnymi biletami jednorazowymi jeżdżą.


Uwaga jw. - jakie dane potrafi dostarczyć ŚKUP. A kwestie związane z rozliczeniem przychodów z biletów jednorazowych również można rozwiązać statystycznie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Cz 6.10.2016, 12:09 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38
Posty: 10682
aso napisał(a):
Ale można zmienić metodologię i określić przychodowość poszczególnych linii, czyli to, co potrzebujemy faktycznie dla gmin. Paradoksalnie, będzie to obarczone mniejszym błędem, niż dotychczasowe liczenie statystycznego przychodu z pasażera, które również opierało się na pewnych uśrednieniach. Pozostaje pytanie, ile danych rzeczywiście można wyciągnąć z systemu ŚKUP - co i jak w rzeczywistości gromadzi. Stąd moje pytanie o znajomość systemu "od środka".


Jak wszyscy będą grzecznie rejestrować wejście i wyjście i nie będzie błędów w gromadzeniu tych danych to wtedy i tak braknie danych - pasażerów z biletami papierowymi i przede wszystkim tych co nie płacą.

Cytuj:
Uwaga jw. - jakie dane potrafi dostarczyć ŚKUP. A kwestie związane z rozliczeniem przychodów z biletów jednorazowych również można rozwiązać statystycznie.


Tak czy inaczej trzeba to zbadać, stąd przydatność ŚKUP jest wg mnie żadna. Za 180 mln można super dokładne badania marketingowe prowadzić do końca świata i jeszcze zostanie.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Cz 6.10.2016, 12:23 

Dołączył(a): Cz 5.01.2006, 21:18
Posty: 4066
Lokalizacja:
Sosnowiec
memphis napisał(a):
aso napisał(a):
Ale można zmienić metodologię i określić przychodowość poszczególnych linii, czyli to, co potrzebujemy faktycznie dla gmin. Paradoksalnie, będzie to obarczone mniejszym błędem, niż dotychczasowe liczenie statystycznego przychodu z pasażera, które również opierało się na pewnych uśrednieniach. Pozostaje pytanie, ile danych rzeczywiście można wyciągnąć z systemu ŚKUP - co i jak w rzeczywistości gromadzi. Stąd moje pytanie o znajomość systemu "od środka".


Jak wszyscy będą grzecznie rejestrować wejście i wyjście i nie będzie błędów w gromadzeniu tych danych to wtedy i tak braknie danych - pasażerów z biletami papierowymi i przede wszystkim tych co nie płacą.


Przychodowość, a popyt to dwie różne rzeczy. System ŚKUP popytu nie policzy i to trzeba sobie jasno powiedzieć. Ale z jego pomocą - teoretycznie, bo nie znam struktury i zakresu gromadzonych danych przez ŚKUP - jesteśmy w stanie uzyskać szereg danych, które pomogą obliczyć przychodowość poszczególnych linii komunikacyjnych precyzyjniej, niż dotychczasowe narzędzia i uśrednienia. A dla obliczenia dotacji dla gmin potrzebujemy nie tyle liczbę pasażerów, co przychód z danej linii komunikacyjnej. Koszty znamy, bo to jest to, co trzeba zapłacić przewoźnikom plus koszty funkcjonowania organizatora. Resztę, czyli deficyt - trzeba rozłożyć na gminy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Cz 6.10.2016, 13:47 

Dołączył(a): Wt 13.10.2015, 7:19
Posty: 99
Ludw_K napisał(a):
Krix napisał(a):
Nadal jednak pytanie pozostaje: dlaczego nie wystarczają liczniki w drzwiach?

Liczniki w drzwiach dają dokładną informację o ilości przewożonych pasażerów ale zupełnie nic nie mówią kim jest liczony pasażer, a system ŚKUP pozwala na to znacznie dokładniej, szczególnie jeśli kartę odbija się zarówno przy wsiadaniu jak i wysiadaniu, a przy tym skutecznie zniechęca osoby krótkotrwale przebywające w GOP do korzystania z komunikacji publicznej. Załóżmy więc, że jesteś mieszkańcem Chorzowa (a informacja ta jest zapisana na Twojej karcie) to gdy pojedziesz z taką kartą nawet do Dąbrowy Górniczej to za cała podróż zapłacić ma tylko gmina Chorzów a nie po części Chorzów, Katowice, Sosnowiec, Będzin i DG.


Rozumiem ideę, trochę nie wierzę, że to faktycznie o to chodzi.
Wydawałoby się, że ważniejsze jest gdzie ile osób wsiada i wysiada a nie gdzie ktoś mieszka.
Niech każda gmina dofinansowuje ruch który generuje na swoim terenie.

Rozumiem, że jak pasażer mieszka w jakieś gminie gdzie prawie nic nie jeździ, codziennie wsiada w samochód i jedzie do sąsiedniej gminy i tam wsiada do komunikacji publicznej finansowanej przez gminy to ma za niego płacić i tak gmina w której mieszka (choć prawie nic tam nie jeździ).

Na razie mam zameldowanie w innym mieście niż mieszkam, mam tez dodatkową kartę na okaziciela, która czasem komuś daję, a pobraną w automacie w jeszcze innym mieście. (Dąbrowa Górnicza gdzie jak jestem raz w miesiącu (i to niekoniecznie KZKGOP) to dużo - i za wszystkie moje przejazdy płaci Dąbrowa Górnicza? :D)


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Post Tytuł: Re: ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
Napisane: Cz 6.10.2016, 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00
Posty: 13984
Lokalizacja:
Hajduki Wielkie
aso napisał(a):
Przychodowość, a popyt to dwie różne rzeczy. System ŚKUP popytu nie policzy i to trzeba sobie jasno powiedzieć. Ale z jego pomocą - teoretycznie, bo nie znam struktury i zakresu gromadzonych danych przez ŚKUP - jesteśmy w stanie uzyskać szereg danych, które pomogą obliczyć przychodowość poszczególnych linii komunikacyjnych precyzyjniej, niż dotychczasowe narzędzia i uśrednienia.

Ale doskonale wiadomo, że system działa źle. Wystarczy chociażby poczytac co ludzie piszą na temat ilości rejestrowanych wyjść.
Cytuj:
A dla obliczenia dotacji dla gmin potrzebujemy nie tyle liczbę pasażerów, co przychód z danej linii komunikacyjnej. Koszty znamy, bo to jest to, co trzeba zapłacić przewoźnikom plus koszty funkcjonowania organizatora. Resztę, czyli deficyt - trzeba rozłożyć na gminy.
[/quote]
Wg obecnie przyjętego systemu rozliczeń przychodowość jest przecież liczona wg ilości pasażerów. Zeby liczyć przychody z danych linii trzebaby zmienic uchwałę zgromadzenia, na co musza sie zgodzic gminy.


Na górę strony
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1194 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  

© WPK − Forum oparte na silniku phpBB z wykorzystaniem tłumaczenia phpBB3.PLPolityka prywatności