Forum WPK
http://forum.wpk.katowice.pl/

ŚKUP czyli wspólna e-karta usług publicznych
http://forum.wpk.katowice.pl/viewtopic.php?f=38&t=1480
Strona 3 z 60

Autor:  YoMaHa [ Pn 16.04.2007, 17:12 ]
Tytuł: 

slavco napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Ik 280 napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
Wcale nie byłby ekologiczny. Papier jest nośnikiem ekologicznym, podczas gdy plastikowa karta z mikroprocesorem będzie się rozkładać dziesiątki tysięcy lat :-P

Ale takich kart byłoby znacznie mniej...

Obawiam się, że obciążenie środowiska i tak byłoby znacznie większe. Policz to wszystko w tonach kadmu, ołowiu i innego polichlorowinylosyfu w kartach w porównaniu z "czystym" papierem.

A zapomniałeś doliczyć hologramy na biletach :P
Nie zapomniałem, tylko po prostu nie robiłem wyliczeń z zakresu obciążeń środowiska. I może nawet w końcowym rozrachunku by się okazało, że karty są lepsze, ale denerwują mnie slogany różnych arendżich, powtarzane jak mantra.

Autor:  Slavco [ Wt 17.04.2007, 8:44 ]
Tytuł: 

YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
A zapomniałeś doliczyć hologramy na biletach :P
Nie zapomniałem, tylko po prostu nie robiłem wyliczeń z zakresu obciążeń środowiska. I może nawet w końcowym rozrachunku by się okazało, że karty są lepsze, ale denerwują mnie slogany różnych arendżich, powtarzane jak mantra.

Mnie się też tak wydaje. Tak naprawdę ilość biletów papierowych wprowadzana do użytkowania jest olbrzymia i już sam fakt ich stosowania idzie w parze ze znacznym obciążeniem środowiska (pomijam niszczenie drzew - sama produkcja nie obywa sie bez ingerencji w środowisko naturalne). Odpowiednio przygotowana produkcja kart zdecydowanie (mam taką nadzieję) zmniejszy ilość odpadów. Trzeba jednak zwrócić uwagę również na okres przejściowy - równoległe stosowanie kart i dużej liczby biletów w początkowej fazie procesu musi trwać jak najkrócej. Dokładna analiza przed wprowadzeniem plastików powinna zawierać wyliczenia i prognozy dotyczące również środowiska naturalnego. Chciałbym się mylić, ale wydaje mi się, że pomimo wielu zmian proekologicznych ktoś po prostu zapomni o takim czymś :(
ps. oczywiście mówimy tu o zdroworozsądkowym podejściu, które zakłada dokładne i wszechstronne analizy oraz dobrze zaplanowany, zorganizowany i zarządzany proces wymiany papier - plastik.

Autor:  YoMaHa [ Nd 6.05.2007, 11:24 ]
Tytuł: 

slavco napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
A zapomniałeś doliczyć hologramy na biletach :P
Nie zapomniałem, tylko po prostu nie robiłem wyliczeń z zakresu obciążeń środowiska. I może nawet w końcowym rozrachunku by się okazało, że karty są lepsze, ale denerwują mnie slogany różnych arendżich, powtarzane jak mantra.

Mnie się też tak wydaje. Tak naprawdę ilość biletów papierowych wprowadzana do użytkowania jest olbrzymia i już sam fakt ich stosowania idzie w parze ze znacznym obciążeniem środowiska (pomijam niszczenie drzew - sama produkcja nie obywa sie bez ingerencji w środowisko naturalne). Odpowiednio przygotowana produkcja kart zdecydowanie (mam taką nadzieję) zmniejszy ilość odpadów.


Nadzieja nadzieją - wolałbym mieć (nie obraź sięi nie traktuj tego jako osobistego przytyku) rzeczowe analizy prowadzone przez fachowców od środowiska a nie nadzieje jakiegoś MKMa.

slavco napisał(a):
Trzeba jednak zwrócić uwagę również na okres przejściowy - równoległe stosowanie kart i dużej liczby biletów w początkowej fazie procesu musi trwać jak najkrócej. Dokładna analiza przed wprowadzeniem plastików powinna zawierać wyliczenia i prognozy dotyczące również środowiska naturalnego. Chciałbym się mylić, ale wydaje mi się, że pomimo wielu zmian proekologicznych ktoś po prostu zapomni o takim czymś :(
ps. oczywiście mówimy tu o zdroworozsądkowym podejściu, które zakłada dokładne i wszechstronne analizy oraz dobrze zaplanowany, zorganizowany i zarządzany proces wymiany papier - plastik.


Proces na pewno nie będzie zdroworozsądkowy :-/

Autor:  Slavco [ Pn 7.05.2007, 12:16 ]
Tytuł: 

YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
A zapomniałeś doliczyć hologramy na biletach :P
Nie zapomniałem, tylko po prostu nie robiłem wyliczeń z zakresu obciążeń środowiska. I może nawet w końcowym rozrachunku by się okazało, że karty są lepsze, ale denerwują mnie slogany różnych arendżich, powtarzane jak mantra.

Mnie się też tak wydaje. Tak naprawdę ilość biletów papierowych wprowadzana do użytkowania jest olbrzymia i już sam fakt ich stosowania idzie w parze ze znacznym obciążeniem środowiska (pomijam niszczenie drzew - sama produkcja nie obywa sie bez ingerencji w środowisko naturalne). Odpowiednio przygotowana produkcja kart zdecydowanie (mam taką nadzieję) zmniejszy ilość odpadów.

Nadzieja nadzieją - wolałbym mieć (nie obraź sięi nie traktuj tego jako osobistego przytyku) rzeczowe analizy prowadzone przez fachowców od środowiska a nie nadzieje jakiegoś MKMa.

Nie obrażam się. Wręcz przeciwnie - też chciałbym uwidzieć takie rzeczowe analizy. Sam się za taką nie zabiorę, bo obecnie w tym zakresie nie siedzę :P
YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
ps. oczywiście mówimy tu o zdroworozsądkowym podejściu, które zakłada dokładne i wszechstronne analizy oraz dobrze zaplanowany, zorganizowany i zarządzany proces wymiany papier - plastik.

Proces na pewno nie będzie zdroworozsądkowy :-/

... wiem :-/

Autor:  Przemo [ Pn 7.05.2007, 17:50 ]
Tytuł: 

Ik 280 napisał(a):
A w głównych punktach przesiadkowych umieścić automaty doładowujące.
Taki system byłby moim zdaniem ekologiczny- brak biletów papierkowych = ochrona lasów :),

Ja mam 1780 biletów uzbieranych to by było moze jeszcze takie małe drzewko :P, a tak się zmarnowało :(

Autor:  YoMaHa [ Pt 18.05.2007, 19:36 ]
Tytuł: 

Przemo napisał(a):
Ik 280 napisał(a):
A w głównych punktach przesiadkowych umieścić automaty doładowujące.
Taki system byłby moim zdaniem ekologiczny- brak biletów papierkowych = ochrona lasów :),

Ja mam 1780 biletów uzbieranych to by było moze jeszcze takie małe drzewko :P, a tak się zmarnowało :(


Pomyśl, ile polichloroetylenu poszło na jeden plastik :-P

Autor:  YoMaHa [ Pt 18.05.2007, 19:38 ]
Tytuł: 

slavco napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
A zapomniałeś doliczyć hologramy na biletach :P
Nie zapomniałem, tylko po prostu nie robiłem wyliczeń z zakresu obciążeń środowiska. I może nawet w końcowym rozrachunku by się okazało, że karty są lepsze, ale denerwują mnie slogany różnych arendżich, powtarzane jak mantra.

Mnie się też tak wydaje. Tak naprawdę ilość biletów papierowych wprowadzana do użytkowania jest olbrzymia i już sam fakt ich stosowania idzie w parze ze znacznym obciążeniem środowiska (pomijam niszczenie drzew - sama produkcja nie obywa sie bez ingerencji w środowisko naturalne). Odpowiednio przygotowana produkcja kart zdecydowanie (mam taką nadzieję) zmniejszy ilość odpadów.

Nadzieja nadzieją - wolałbym mieć (nie obraź sięi nie traktuj tego jako osobistego przytyku) rzeczowe analizy prowadzone przez fachowców od środowiska a nie nadzieje jakiegoś MKMa.

Nie obrażam się. Wręcz przeciwnie - też chciałbym uwidzieć takie rzeczowe analizy. Sam się za taką nie zabiorę, bo obecnie w tym zakresie nie siedzę :P
Spoko, gdybyś się na cokolwiek w miarę w temacie natknął, to daj zincum. Ja w ogóle czasem mam takie dziwne prośrodowiskowe pytania typu czy bardziej ekologiczne są elektryczne suszarki do rąk czy dozowniki papierowych ręczników (wiem, sorry za OT).
slavco napisał(a):



YoMaHa napisał(a):
slavco napisał(a):
ps. oczywiście mówimy tu o zdroworozsądkowym podejściu, które zakłada dokładne i wszechstronne analizy oraz dobrze zaplanowany, zorganizowany i zarządzany proces wymiany papier - plastik.

Proces na pewno nie będzie zdroworozsądkowy :-/

... wiem :-/
Łączę się w bólu...

Autor:  mark40 [ Pt 29.06.2007, 11:01 ]
Tytuł: 

Takie info:

Cytuj:
Ogłoszenie z dnia 2007-06-28

Katowice: Projekt Śląskiej Karty Usług Publicznych, której głównym elementem jest Elektroniczny System Wspomagania Zarządzania Transportem Publicznym w Aglomeracji Katowickiej (ŚKUP)

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przygotowanie, w wymienionych dalej etapach, projektu technicznego (dokumentacji projektowej) wraz z kosztorysem Śląskiej Karty Usług Publicznych (dalej nazywanej w skrócie ŚKUP), której głównym elementem jest Elektroniczny System Wspomagania Zarządzania Transportem Publicznym w Aglomeracji Katowickiej (dalej nazywany w skrócie ESWZTP) oraz studium wykonalności i sporządzenie wniosku koniecznego do wystąpienia o środki unijne z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2007-2013, a także przygotowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia na realizację i wdrożenie ŚKUP wraz z ESWZTP.

Wykonawca powinien przygotować także harmonogram i opis wdrażania ŚKUP i ESWZTP, w tym uruchomienia wersji testowej, uwzględniając warunki organizacyjno-prawne Zamawiającego, Województwa Śląskiego, innych jednostek samorządowych oraz warunki techniczno-organizacyjne przewoźników związanych z Zamawiającym i Województwem Śląskim, zwłaszcza umowami zawartymi na czas określony. W przypadku ESWZTP powinny być uwzględnione etapy eliminacji biletu papierowego (przy zapewnieniu dostępności biletów jednorazowych dla okazjonalnych pasażerów), zaprojektowanie sieci dystrybucji kart, punktów doładowania kart, personalizacji i Punktów Obsługi Pasażera kodujących ulgi i karty bezpłatnego przejazdu oraz powinny zostać określone zasady formalnoprawne dostosowania pojazdów przewoźnika do współpracy z Systemem. Należy rozwiązać problem ewentualnej kaucji za kartę oraz zawrzeć założenia kampanii informacyjno-reklamowej wspomagającej wdrażanie ESWZTP oraz ŚKUP.

ŚKUP powinna realizować następujące funkcje: karta identyfikacyjna mieszkańca, karta parkingowa, karta dostępowa usług publicznych, karta płatnicza danin publicznych oraz umożliwiać w przyszłości wdrożenie podpisu elektronicznego niekwalifikowanego i kwalifikowanego oraz funkcji karty bankomatowej.

Wykonawcy przekazuje się Koncepcję techniczno-funkcjonalną Śląskiej Karty Usług Publicznych, opracowaną na zlecenie Śląskiego Związku Gmin i Powiatów, która stanowi materiał informacyjny do wykorzystania.

Natomiast Elektroniczny System Wspomagania Zarządzania Transportem Publicznym w Aglomeracji Katowickiej w ramach ŚKUP powinien obejmować następujące podsystemy KZK GOP oraz pociągów PKP PR realizujących zadania przewozowe na zlecenie Województwa Śląskiego:
- identyfikację potoków pasażerskich, m.in. w celu określenia liczby pasażerów podróżujących pomiędzy poszczególnymi przystankami;
- pobieranie opłat za przejazd (bilet elektroniczny);
- lokalizację i kontrolę pojazdów realizujących zadania przewozowe na zlecenie Zamawiającego, w tym m.in. z funkcją automatycznego wychwytywania odchyleń od rozkładów jazdy;
- dynamiczną informację przystankową o ewentualnych odchyleniach w realizacji rozkładu jazdy oraz informację wewnątrzpojazdową.

Autor:  adas [ Śr 18.02.2009, 20:36 ]
Tytuł: 

Hip hip hura... KZK GOP sobie nie radzi z wprowadzeniem tej karty. I poczekamy na wspólny bilet 4 lata. Brawa!

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3506 ... _lata.html

Autor:  YoMaHa [ Śr 18.02.2009, 21:25 ]
Tytuł: 

adas napisał(a):
Hip hip hura... KZK GOP sobie nie radzi z wprowadzeniem tej karty. I poczekamy na wspólny bilet 4 lata.


Proszę bynajmniej jednak nie mylić karty (nośnika płatności) z wspólnym biletem (czyli de facto głównie systemem rozliczeń). To dwie różne sprawy i o ile rzeczywiście dobrze przygotowana elektronika znacznie ułatwia - w określonych warunkach - zabawę pt. wspólny bilet, o tyle faktyczne jego wprowadzenie lub niewprowadzenie wcale nie jest związane z elektroniką, lecz z brakiem chęci, pomysłów, woli i kompetencji. W Zagłębiu Ruhry jakoś da się zrobić bilet wspólny, mimo braku kart chipowych...

Autor:  adas [ Śr 18.02.2009, 21:37 ]
Tytuł: 

Ja tak troszkę ironicznie tego posta napisałem... I wiem, że karta nie jest wcale potrzebna do wspólnego biletu.

A jak ktoś chce to tutaj może wysłać mejla w tej sprawie.

Autor:  adam86 [ Śr 18.02.2009, 21:57 ]
Tytuł: 

adas napisał(a):
Ja tak troszkę ironicznie tego posta napisałem... I wiem, że karta nie jest wcale potrzebna do wspólnego biletu.

A jak ktoś chce to tutaj może wysłać mejla w tej sprawie.

Ja bym jednka radził w tego typu mailach nie użwyac słów potocznych, typu "serio"...

Autor:  Daro85 [ Śr 18.02.2009, 22:29 ]
Tytuł: 

YoMaHa napisał(a):
W Zagłębiu Ruhry jakoś da się zrobić bilet wspólny, mimo braku kart chipowych...


:-) zdaje się w tym samym Zagłębiu da się też zrobić wspólny bilet KM z teatrem, mimo, że obie działalności są podległe innemu urzędowi, a i mają całkowicie inny system informatyczny do rozliczeń ;-).

Autor:  zonque [ Śr 18.02.2009, 22:40 ]
Tytuł: 

Właśnie, dlaczego ta karta ma od razu uwzględniać wszystkie teatry, kina, sklepy odzieżowe, hipermarkety, fryzjerów, manicurzystki, taksówki, stacje benzynowe, biura podróży, sprawy urzędowe, płacenie rachunków i 1100 innych ludzi w kolejce? Nawet nie wspomnę o Jaworznie...

Autor:  memphis [ Śr 18.02.2009, 22:50 ]
Tytuł: 

zonque napisał(a):
Właśnie, dlaczego ta karta ma od razu uwzględniać wszystkie teatry, kina, sklepy odzieżowe, hipermarkety, fryzjerów, manicurzystki, taksówki, stacje benzynowe, biura podróży, sprawy urzędowe, płacenie rachunków i 1100 innych ludzi w kolejce? Nawet nie wspomnę o Jaworznie...


W _każdym_ mieście wprowadzającym e-bilet KM mówi się, że karta będzie od wszystkiego i nigdzie to nie funkcjonuje. A transport miejski w GOP ma dziesiątki tysięcy innych ważniejszych problemów niż to, czy jednym plastikiem można będzie zapłacić za bilet na autobus i za wejście do teatru. Ale przecież nie od dziś wiadomo, że Urbańczyk i spółka żyją we własnym świecie, z idealną komunikacją, w którym można się zabierać za takie bajery, bo cała reszta już lepsza być nie może.

Autor:  Daro85 [ Śr 18.02.2009, 22:58 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
W _każdym_ mieście wprowadzającym e-bilet KM mówi się, że karta będzie od wszystkiego i nigdzie to nie funkcjonuje.


Nie funkcjonuje z podstawowej przyczyny- bo np. w mieście X w roku 1995 uruchomiono parkometry w obsłudze strefy płatnego parkowania. Naprodukowano kart parkingowych lub zrobiono automaty na monety i nagle gdy chciano zrobić jakąś Kartę Miejską to miasto miało wybór- albo przerabiamy wszystkie parkometry w mieście na kompatybilne z kartą (wydatek ogromny), albo Karta będzie tylko biletem.

Autor:  memphis [ Śr 18.02.2009, 23:00 ]
Tytuł: 

Daro85 napisał(a):
Nie funkcjonuje z podstawowej przyczyny (...)


Nie tylko dlatego, przede wszystkim dlatego, że hasła o "karcie miejskiej do wszystkiego" to jest medialny bełkot, a nie konkretny projekt.

Autor:  Daro85 [ Cz 19.02.2009, 8:26 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
Nie tylko dlatego, przede wszystkim dlatego, że hasła o "karcie miejskiej do wszystkiego" to jest medialny bełkot, a nie konkretny projekt.


Jedna strona medalu to jest taka, że efekciarstwo ma się bardzo dobrze w naszych samorządach (Wrocław to powinien za to wręcz medal dostać), ale druga jest też taka, że trudno mówić o sensownym projekcie mając na uwadze to, że w trakcie jego kwotowania w ogóle nie wzięto pod uwagę np. wspomnianego przeze mnie wydatku. A i kolejność powinna być nieco inna- najpierw powiązanie systemów opłat a potem karta...

Autor:  memphis [ Cz 19.02.2009, 10:09 ]
Tytuł: 

Daro85 napisał(a):
A i kolejność powinna być nieco inna- najpierw powiązanie systemów opłat a potem karta...


Kolejność powinna być taka: najpierw odpowiedni poziom jakości usług w transporcie (i realizowanie podstawowych postulatów przewozowych), a potem dopiero zajmowanie się elektronicznymi gadżetami, itp.

Autor:  Slavco [ Cz 19.02.2009, 11:02 ]
Tytuł: 

memphis napisał(a):
Daro85 napisał(a):
A i kolejność powinna być nieco inna- najpierw powiązanie systemów opłat a potem karta...

Kolejność powinna być taka: najpierw odpowiedni poziom jakości usług w transporcie (i realizowanie podstawowych postulatów przewozowych), a potem dopiero zajmowanie się elektronicznymi gadżetami, itp.
Ale tutaj wszystko musi być załatwiane od d*** strony, inaczej nie byłoby to interesujące i odmienne...
Nie bójmy się stwierdzić już teraz, że jak karta będzie miała być wprowadzona, to będzie ot tak - z dnia na dzień. Bez żadnych koniecznych zmian w poziomie jakości usług :/

Strona 3 z 60 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/