Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Cz 5.07.2007, 16:25 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Ludw_K napisał(a): Przecież to jedna z nielicznych tras kolejowych w naszym kraju po której pociągi poruszają sie z przyzwoitą jak na obecne czasy prędkością, a praktycznie nie wiele trzeba zrobić, by tę prędkość zwiększyć i chyba lepiej inwestować w CMK celem zwiększenia prędkości niż budować jakiś jej nowy jodcinek.
Pytanie tylko o ile mozna zwiększyc liczbe przejeżdzajacych CMK i trasą Zawiercie-Katowice. Bo jesli niewiele to raczej trzeba wybudowac cos innego. Niestety poki co siec kolejowa w GOPie nie daje mozliwośći szybkiego połączenia z lotniskiem (za kazdym razem trzeba nadłożyć drogi).
W sumie zastanwaim się czy wyższy jest koszt dobudowania 2 torów do istniejącej trasy, czy wybudowania 2 gdzie indziej. Chyba ten koszt jest podobny.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 7.07.2007, 13:23 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
Nie mieszajmy może dwóch spraw. Uważam bowiem iż CMK Warszawa - Katowice/Kraków to zupełnie inna rzecz niż linia szybkiej kolei łacząca GOP z lotniskiem - przynajmniej tak być powinno. Tymczasem własnie ktoś wpadł - na moim zdaniem szaleńczy - pomysł, by budowę połączenia kolejowego GOP z lotniskiem wykorzystać jako nowy fragment CMK pomijający Zagłebie i Zawiercie. Nie wydaje mi się, by przepustowość obecnej trasy CMK zbliżała się do granicy wytrzymałości, a jeśli nawet to samo tylko zwiększenie prędkości już tę przepustowość zwiększy. Jeśli chodzi o odcinek Katowice - Zawiercie to zakładając, że miałaby nim również jeździć SKM to oczywiście przy jednej parze torów mogą powstać trudności, szczególnie na odcinku do Gołonoga, gdzie w godzinach szczytu byłaby wskazana częstotliwość 10 minutowa. Nie mam jednak wątpliwości, że budowa drugiej pary torów wyszałby taniej niż całego nowego odcinka od Pyrzowic aż gdzieś w okolice Światowida. Przy tym pierwszym rozwiązaniu nie byłoby poważniejszych problemów z pozyskaniem terenów ( za wyjątkiem centrum Będzina ), na wielu fragmentach jest chyba dość miejsca obok torów już należącego do PKP, na których nawet znajdują się lub do niedawna znajdowały tory, łatwiej byłoby także przebudować wiadukty niż budować nowe ( i inne temu podobne obiekty ), a w ostateczności na krótkich odcinkach na których koszt poszerzenia trasy o drugą parę torów byłby bardzow wysoki dałoby się z tego zrezygnować i sprowadzać tam ruch na jedną parę. Wymagałoby to jednak wzorcowej organizacji ruchu, bez czego takie "wąskie gardła" wprowadzałyby często zakłócenia, tak więc raczej byłbym za tym, by docelowo takich miejsc na całej trasie nie było. Wadą drugiego rozwiazania jest również kolidowanie ruchu lokalnego z dalekobieżnym, tym bardziej iż planowana linia do lotniska powinna przecież służyć również pasażerom podróżującym na odcinku Katowice - Chorzów - Piekary Śl.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 10.07.2007, 13:04 |
|
berek26 |
|
Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25 Posty: 764
|
A moze inny pomysl-zamiast jednego polaczenia z lotniskiem zrobic 2.
Aglomeracja Slaska jest duza, a coraz wiecej ludzi lata samolotami.
Popieram pomysl: Katowice-Chorzow-Piekary Sl. jako SKM.
Natomiast wystarczyloby rownolegle puscic szynobus z Zaglebia przez Zawiercie, aby ludzie z Zaglebia mieli polaczenie z lotniskiem.
Wiazaloby sie to z przebudowa lacznicy w Zawierciu.
Oczywiscie pozostaje problem z ruchem pociagow IC na CMK...co bylo juz poruszane.
A moze reaktywowac linie kolejowa Tarnowskie Gory Zawiercie (na odcinku od Siewierza do Zawiercia jest jedynie przejezdna) z obsluga Pyrzowic...
Tylko co z pasazerami z Katowic...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 10.07.2007, 13:21 |
|
Ardo |
|
Dołączył(a): So 16.06.2007, 20:05 Posty: 335 Lokalizacja: Katowice
|
berek26 napisał(a): Tylko co z pasazerami z Katowic...
Jak to co? Mamy autobus PKMu :P Nawet z dworca kolejowego odjeżdża.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 10.07.2007, 23:56 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
berek26 napisał(a): moze inny pomysl-zamiast jednego polaczenia z lotniskiem zrobic 2.
< skrót >
Tylko co z pasazerami z Katowic...
Nie myślałem o SKM do Piekar Śl tylko przez Piekary do Pyrzowic. Jeśli chodzi o linię Tarnowskie Góry - Zawiercie to oczywiście także wydaje mi się niezbędna, tym bardziej, że duzo mówi się o planach wykorzystania tego lotniska także do transportu towarów i to na wielką skalę. Nie wyobrażam sobie dowozu towarów do lotniska ciężarówkami - według mnie byłoby to wręcz barbarzyństwo ekologiczne jeszcze gorsze niż to z czym obecnie mamy do czynienia w Sławkowie. Właśnie połączenie kolejowe lotniska jednocześnie z Tarnowskimi Górami jak i Zawierciem umożliwiłoby przewóz towarów koleją we wszystkich kierunkach całej południowej Polski. Oczywiście, że i tę linię należałoby wykorzystać dla ruchu pasażerskiego, dla dojazdów pociągiem do lotniska z Zagłebia, z Tarnowskich Gór, a nawet Częstochowy ( chociaż nie jestem pewny czy tu dałoby się osiągnąć czas przejazdu konkurencyjny wzgledem autobusu ) Ardo napisał(a): Mamy autobus PKMu :P Nawet z dworca kolejowego odjeżdża.
I cena biletu bardziej zbliżona do PKP niż KZK GOP :-)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Śr 11.07.2007, 8:36 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Ludw_K napisał(a): Nie myślałem o SKM do Piekar Śl tylko przez Piekary do Pyrzowic. Jeśli chodzi o linię Tarnowskie Góry - Zawiercie to oczywiście także wydaje mi się niezbędna, tym bardziej, że duzo mówi się o planach wykorzystania tego lotniska także do transportu towarów i to na wielką skalę. Nie wyobrażam sobie dowozu towarów do lotniska ciężarówkami - według mnie byłoby to wręcz barbarzyństwo ekologiczne jeszcze gorsze niż to z czym obecnie mamy do czynienia w Sławkowie.
Z tym, ze w wypadku transportu lotniczego przeładunek na ciężarówki to jest niejako konieczność- ponieważ samoloty z definicji zakładają mniejszą konsolidacje przesyłek (dużo mniejszą niż kolej) co musiałoby spowodować albo b. długie przetrzymywanie składów na rampach celem uzyskania TL (czyli zapełnienia całego pociągu). Poza tym problem leży tez gdzie indziej- operatorzy logistyczni b. często są zlokalizowani w miejscach pozbawionych bocznic kolejowych (popatrz na lokalizacje Parków Prologis w okolicy Katowic). Wymaga to znowu kolejnego przeładunku na samochody. Dlatego z tym transportem kolejowym towarów z lotniska byłbym ostrożny- powinien być wykorzystany, ale na pewno nie będzie w takim stopniu jak byłoby to pożądane.
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 12.07.2007, 21:50 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
berek26 napisał(a): Natomiast wystarczyloby rownolegle puscic szynobus z Zaglebia przez Zawiercie, aby ludzie z Zaglebia mieli polaczenie z lotniskiem.
Z Sosnowca na lotnisko przez Zawiercie ? To moze przez Warszawe od razu ?
Wg mnie szynobusy na trasach:
Tarnowskie Góry -Zawiercie
Gliwice - Bytom - Pyrzowice
Katowice - Chorzów -Piekary Śl.- Pyrzowice
Katowice - Pyrzowice (przez Zagłębie)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 12.07.2007, 22:03 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
P Śl napisał(a): Z Sosnowca na lotnisko przez Zawiercie ? To moze przez Warszawe od razu ? Wg mnie szynobusy na trasach: Tarnowskie Góry -Zawiercie Gliwice - Bytom - Pyrzowice Katowice - Chorzów -Piekary Śl.- Pyrzowice Katowice - Pyrzowice (przez Zagłębie)
Jakie znowu szynobusy? Chyba EZT. Pomysł puszczania pociagu do Pyrzowic przez Zawiercie jest generalnie niepoważny, ze względu na czas przejazdu. Najlepiej byłoby wybudować nową linię kolejową, odchodzącą w okolicy Będzina Ksawera w kierunku Pyrzowic. Druga linia kolejowa biegnaca do lotniska od strony zachodniej nie jest potrzebna, wystarczy zbudować sprawną SKM. Reaktywacja trasy z Zawiercia do TG wymaga praktycznie jej budowy od początku.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 12.07.2007, 22:08 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Daro85 napisał(a): Z tym, ze w wypadku transportu lotniczego przeładunek na ciężarówki to jest niejako konieczność- ponieważ samoloty z definicji zakładają mniejszą konsolidacje przesyłek (dużo mniejszą niż kolej) co musiałoby spowodować albo b. długie przetrzymywanie składów na rampach celem uzyskania TL (czyli zapełnienia całego pociągu). Poza tym problem leży tez gdzie indziej- operatorzy logistyczni b. często są zlokalizowani w miejscach pozbawionych bocznic kolejowych (popatrz na lokalizacje Parków Prologis w okolicy Katowic). Wymaga to znowu kolejnego przeładunku na samochody. Dlatego z tym transportem kolejowym towarów z lotniska byłbym ostrożny- powinien być wykorzystany, ale na pewno nie będzie w takim stopniu jak byłoby to pożądane.
Generalnie to z samolotu, zeby cos wpakować na pociag, to i tak trzeba najpierw użyć ciężarówki. Samolotem przewozi się stosunkowo mało towarów, w porównaniu do transportu kolejowego, czy morskiego. To raczej ze statku kontenery pakuje się na pociąg. Tak poza tym byłem na wielu lotnikach europejskich i jakoś jeszcze nie wdziałem, żeby pod Cargo jeździły pociągi towarowe.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 12.07.2007, 22:12 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13990 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Daro85 napisał(a): Poza tym problem leży tez gdzie indziej- operatorzy logistyczni b. często są zlokalizowani w miejscach pozbawionych bocznic kolejowych (popatrz na lokalizacje Parków Prologis w okolicy Katowic).
Jeżeli chodzi o ten w Chorzowie Batorym, to jakieś 200 metrów od niego znajduje sie linia kolejowa, do której można sobie dobudować bocznicę.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 13.07.2007, 15:28 |
|
berek26 |
|
Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25 Posty: 764
|
P Śl napisał(a): berek26 napisał(a): Natomiast wystarczyloby rownolegle puscic szynobus z Zaglebia przez Zawiercie, aby ludzie z Zaglebia mieli polaczenie z lotniskiem.
Z Sosnowca na lotnisko przez Zawiercie ? To moze przez Warszawe od razu ? Wg mnie szynobusy na trasach: Tarnowskie Góry -Zawiercie Gliwice - Bytom - Pyrzowice Katowice - Chorzów -Piekary Śl.- Pyrzowice Katowice - Pyrzowice (przez Zagłębie)
A jak chcesz puscic pociag (szynobus) relacji Katowice-Sosnowiec-Pyrzowice? Przez Zawiercie chyba mozna? Chyba, ze PLK pobuduje nowa trase: Sosnowiec-Pyrzowice.
http://mapa.kolej.one.pl/
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 14.07.2007, 8:01 |
|
Dołączył(a): Cz 5.07.2007, 21:07 Posty: 5585 Lokalizacja: Piekary Śląskie
|
Na trasie Piekary - Pyrzowice to raczej tez nic nie ma.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 14.07.2007, 14:24 |
|
berek26 |
|
Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25 Posty: 764
|
P Śl napisał(a): Na trasie Piekary - Pyrzowice to raczej tez nic nie ma.
Jest-linia kolejowa Chorzow Stary-Radzionkow przez Piekary Sl - Brzeziny Sl. Do lat 60tych wykorzystywana w ruchu pasazerskim-obecnie w towarowym.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 15.07.2007, 6:21 |
|
Paweł Niemczuk |
|
Dołączył(a): Pn 1.05.2006, 19:25 Posty: 95
|
berek26 napisał(a): Oczywiscie pozostaje problem z ruchem pociagow IC na CMK...co bylo juz poruszane.
CMK zaczyna sie dopiero w Zawierciu. Do zawiercia nawet pociagi IC nie przekraczaja 100 km/h, wiec wg mnie dynamiczny wagon motorowy sprawe zalatwia.
I jeszcze odnosnie odbudowania linii TG - Zawiercie: wagony motorowe to by tam chyba muchy wozily. Co niby mialoby byc generatorem ruchu? OK, z jednej strony lotnisko, a z drugiej??
No i odnosnie ruchu towarowego - samoloty przewoza ladunki stosunkowo niewielkie, drobnicowe - to zdecydowanie nie ta "waga", co kolej. Nikt nie wozi samolotami wegla, tlucznia, czy zwojow blachy. Ponadto przesylki lotnicze zwykle sa przesylkami pilnymi, a to wyklucza transport kolejowy.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 15.07.2007, 20:15 |
|
Dołączył(a): Pn 31.01.2005, 20:25 Posty: 1131 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
|
Paweł Niemczuk napisał(a): CMK zaczyna sie dopiero w Zawierciu. Do zawiercia nawet pociagi IC nie przekraczaja 100 km/h, wiec wg mnie dynamiczny wagon motorowy sprawe zalatwia.
Ależ przekraczajš! Od D.G. do Zawiercia wolno jedzić bodaj do 120 km/h i nierzadko w takim tępie tamtędy pocišgi jeżdżš!
_________________ Spotkajmy się w pociągu! :) -> PKP Intercity 34509
Spotkajmy się w autobusie/tramwaju! :) -> KZK GOP 1781
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pn 16.07.2007, 20:01 |
|
Dołączył(a): Śr 3.09.2003, 23:38 Posty: 2165 Lokalizacja: Katowice
|
Paweł Niemczuk napisał(a): No i odnosnie ruchu towarowego - samoloty przewoza ladunki stosunkowo niewielkie, drobnicowe - to zdecydowanie nie ta "waga", co kolej. Nikt nie wozi samolotami wegla, tlucznia, czy zwojow blachy. Ponadto przesylki lotnicze zwykle sa przesylkami pilnymi, a to wyklucza transport kolejowy.
Poniższa odpowiedź dotyczy także tego co w tym temacie wyrażając podobną opinię pisali wcześniej inni. Transport towarowy nigdy nie stanowił przedmiotu mojego większego zainteresowanie, więc może rzeczywiscie się mylę. Jednakże na podstawie informacji jakie okazjonalnie do mnie docierały wynika, że nie jest to całkiem tak jak piszesz i że transport lotniczy odgrywać będzie co raz wiekszą rolę w przewozie towarów, oczywiście przez samoloty przeznaczone wyłącznie do tago celu. Słyszałem także, że właśnie pyrzowickie lotnisko ma być jednym z najważniejszych w kraju obsługujących ruch towarowy. Czy aby napewno tych towarów bedzie tak mało, by nie lepiej byłoby dostarczać je do lotniska koleją niż samochodami. Nie oznacza to przecież iż do lotniska dziennie miałoby dojezdżać dziesiątki pociągów towarowych złożonych z kilkudziesięciu wagonów każdy. Wydaje mi się iż nawet klika kontenerów lepiej przewieźć koleją do Tarnowskich Gór lub Łaz i tam dołączać je do innych składów - oczywiście jeśli docelowo transportowane są do miejsc, gdzie może dotrzeć pociąg - niż przewozić je pomiędzy lotniskiem, a miejscem przeznaczenia kilkoma samochodami ciężarowymi. Cytuj: I jeszcze odnosnie odbudowania linii TG - Zawiercie: wagony motorowe to by tam chyba muchy wozily.
Te "muchy" , które obecnie na tej trasie podróżują autobusami. A gdyby przy tym czas i komfort podróży pociągiem był wyższy niż obecnie autobusem, to zapewne pasażerów zaczęłoby przybywać. Po za podróżującymi w relacjach Zawiercie - Siewierz - Tarn. Góry ( cżęść z nich oczywiście i tak pozostałaby przy autobusach, bo nie wszędzie pociągiem dałoby się dojechać ) przybyłoby także tych którzy dojeżdżają z wymienionych miejscowości i ich okolic do portu lotniczego. Przypuszczam iż obecnie 99% ( o ile nie więcej ) mieszkańców Zawiercia czy Tarnowskich Gór udających się w daleką podróż samolotem jest dowożonych do lotniska samochodami przez kogoś z rodziny lub znajomego, a w niektórych przypadkach nawet taksówkami - ale czy tak być musi ?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 17.07.2007, 10:40 |
|
berek26 |
|
Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25 Posty: 764
|
Taxi i puszki nie musza stanowić dowozu do Portu Lotniczego. Byłem na naszym lotnisku po rozbudowie dziś-robi wrażenie, duże, przestronne i zapowiada się na nim coraz większy ruch lotniczy. Szkoda, że narazie KM (między Portem L. a Konurbacją Śląską) oparta na autobusach i samochodach...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 26.07.2007, 17:17 |
|
Dołączył(a): So 30.06.2007, 19:59 Posty: 505 Lokalizacja: Gliwice/Katowice
|
Pomysł CMK przez Pyrzowice ma sens w kontekście połączenia z Krakowem, gdyby wyremontować tam tory. Warszawa-Pyrzowice-Katowice-(Balice?)-Kraków brzmi nawet logicznie. O ile będzie szybciej niż obecne połączenie W-wa - Kraków odbijające na wschód od CMK.
_________________ Zostań AUTOREM encyklopedii komunikacyjnej www.wikibus.org !!
Poczytaj ciekawostki o komunikacji!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 26.07.2007, 18:06 |
|
Sadorg |
- Moderator - |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:31 Posty: 2534 Lokalizacja: SK/WF
|
wikibus.org andrzej napisał(a): Pomysł CMK przez Pyrzowice ma sens w kontekście połączenia z Krakowem, gdyby wyremontować tam tory. Warszawa-Pyrzowice-Katowice-(Balice?)-Kraków brzmi nawet logicznie. O ile będzie szybciej niż obecne połączenie W-wa - Kraków odbijające na wschód od CMK.
jakoś nie wierzę, że da się to zrobić, tak aby było szybciej.
_________________ "kanclerski łeb z kantorka pierdzistołków"
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Cz 26.07.2007, 21:01 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
wikibus.org andrzej napisał(a): Pomysł CMK przez Pyrzowice ma sens w kontekście połączenia z Krakowem, gdyby wyremontować tam tory.
No własnie ma zostać zmodernizowany szlak Zabrze-Kraków. Podróż z Katowic do Krakowa ma trwać 30 minut... ponoć.
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|