Aktywne wątki • Wątki bez odpowiedzi
Autor |
Wiadomość |
|
Tytuł: Napisane: Nd 30.09.2007, 18:15 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
Wiesz, żeby nie popadać w myślenie "wszędzie dobrze gdzie nas nie ma" - ja tym ICkiem jechałem tylko dlatego, że wyleciały chyba trzy z rzędu RE i po prostu całe bydło zapakowano do fernverkehr w Bad Kleinen...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 30.09.2007, 20:25 |
|
Dołączył(a): Cz 4.09.2003, 11:41 Posty: 722 Lokalizacja: Ruda Śląska 1
|
Helmie napisał(a): Dla ruchu pasażerskiego po linii 131 przeznaczone i wykorzystywane są tory nr 5 i 7 przy peronie I, .. Byłem tam 16 września - tor 7 zardzewiały. Jechałem 7:14 do Wielunia z toru 5. Wcześniej, bo o godz. 7:05 przyjechał z Lublińca też na tor 5.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 12.10.2007, 10:27 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
Cytuj: Kolej: będzie więcej połączeń na Śląsku Po raz pierwszy od sześciu lat nie będzie drastycznych cięć pociągów pasażerskich na Śląsku. Mało tego. W przyszłym roku pojawi się co najmniej 140 nowych połączeń! Do tej pory powtarzał się ten sam czarny scenariusz: z rozkładu jazdy znikały kolejne połączenia. Kolej tłumaczyła, że nie ma pieniędzy na utrzymanie deficytowych linii, bo samorządy obcinają dotacje. Gdy nie pomagały te argumenty, sięgano po sprawdzone slogany. Muszą być cięcia, bo z pociągów korzysta zbyt mało pasażerów - przekonywano. Teraz, przynajmniej na Śląsku, ma być inaczej. Urząd Marszałkowski w Katowicach ustala właśnie z PKP Przewozami Regionalnymi ostatnie szczegóły umowy dotyczącej dofinansowania przewozów pasażerskich w regionie. Jako jedyny w Polsce zdecydował się na nietypowy eksperyment. 19 października podpisze z koleją nie roczną, jak dotychczas, ale pięcioletnią umowę na organizację transportu pasażerskiego. W tym czasie samorząd przekaże na dofinansowanie pociągów 510 mln zł, czyli blisko 20 proc. więcej niż w ostatnich latach. - Długoletnia umowa to większa stabilizacja i szansa na rozwój - mówi Jacek Stumpf, dyrektor wydziału transportu Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach. Kolej i samorząd przekonują, że ponieważ pieniędzy ma być więcej, dla pasażerów nadchodzą lepszy czasy. Po raz pierwszy od sześciu lat w przyszłym roku nie będzie na Śląsku drastycznych cięć w rozkładzie jazdy. - To, co było do zlikwidowania, zostało już wycięte. W przyszłym roku nie tylko nie będziemy ograniczać liczby połączeń, ale powstaną nowe - deklaruje Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu województwa śląskiego. Umowa zakłada, że PKP Przewozy Regionalne wrócą w 2008 r. na dwie trasy, na których przed laty położyły kreskę: Gliwice - Bytom oraz Tychy Miasto - Katowice. - To prawdziwy przełom - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP PR. Pomiędzy Gliwicami a Bytomiem od lutego przyszłego roku mają kursować 42 pociągi. Magnesem dla pasażerów mają być przede wszystkim centra handlowe, które w ostatnich latach powstały wzdłuż tej trasy. To głównie one mają napędzić podróżnych, choć, jak przyznają samorządowcy, zapomnianą trasę trzeba będzie nieco rozreklamować. - Dobrze by było, gdyby pomogły nam w tym media - mówi dyrektor Stumpf. Linia pomiędzy Tychami a Katowicami ruszy później, bo najpewniej latem 2008 r. W rozkładzie jazdy ma pojawić się 98 pociągów. Przed laty zniknęły, bo okazało się, że podróż między miastami zajmuje im prawie godzinę. Ludzie przesiedli się na autobusy. Teraz samorząd wymusił na PKP Przewozach Regionalnych deklarację, że podróż z Tychów do Katowic nie potrwa dłużej niż 25 min. - Dostaliśmy zapewnienie, że tak zmodernizowano tory, że prędkość pociągów będzie większa - zapewnia Kołodziejczyk. Samorząd chce też, aby w przyszłości w Katowicach powstał nowy przystanek kolejowy przy ul. Damrota. Póki co pociągi mają zatrzymywać się na czwartym i piątym peronie katowickiego dworca. Podróżnym, z którymi wczoraj rozmawialiśmy na katowickim dworcu, podoba się przede wszystkim zapowiedź uruchomienia nowego połączenia Katowice - Tychy. - Od dawna wolę pociąg od autobusu, bo jedzie się nim dużo wygodniej. Szkoda tylko, że PKP ma tak kosmiczne ceny biletów. Jak ktoś, tak jak ja, nie ma 50 proc. zniżek, to nie może sobie ot tak jeździć, gdzie chce. Dlatego coś czuję, że te nowe pociągi nie zdobędą pasażerów - narzeka Zbigniew Malczyk, mieszkaniec Katowic. Z zapowiadanych nowych połączeń cieszy się też 27-letni Michał Leks z Dąbrowy Górniczej, który jeszcze do niedawna dojeżdżał do pracy w Katowicach samochodem. Ale szybko zrezygnował. - Teraz są taki korki, że przesiadłem się na pociąg. Nie żałuję. Autem jechałem ponad godzinę, a pociągiem trochę ponad 20 min. Oby nowych połączeń było jak najwięcej - mówi Leks. W przygotowywanej umowie strony zostawiły sobie furtkę. Jeżeli w ciągu roku nowe pociągi nie zyskają przynajmniej minimalnej liczby pasażerów, znikną z rozkładu. - Przez jakiś czas możemy dopłacać do tych linii, ale prędzej czy później muszą na siebie zarabiać - nie pozostawia złudzeń Kołodziejczyk. Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 12.10.2007, 11:59 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Ciekawe co to ma być ta minimalna liczba pasażerów. A i tak przy okazji, 5 peron katowickiego dworca? Chodzi o ten taki towaorowo-bagażowy, znajdujący się koło poczty?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 12.10.2007, 12:33 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Pozwolę sobie zauważyć, że właściwym miejscem dla prasówki jest nie forum lecz Portal, gdzie mamy specjalną kategorię na teksty z prasy lokalnej i gdzie też ten tekst został już wcześniej zamieszczony.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 12.10.2007, 13:13 |
|
mark40 |
|
Dołączył(a): So 2.09.2006, 23:14 Posty: 1722 Lokalizacja: Chorzów
|
butthead napisał(a): Pozwolę sobie zauważyć, że właściwym miejscem dla prasówki jest nie forum lecz Portal, gdzie mamy specjalną kategorię na teksty z prasy lokalnej i gdzie też ten tekst został już wcześniej zamieszczony.
OK, nie zauważyłem. Jednak faktem jest, że w portalu nie zamieszcza się wszystkich prasówek.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Pt 12.10.2007, 21:40 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
Dobrze widzę? Z Bytomia do Gliwic dziennie 21 połączeń? :O
Ja tu liczylem na 7-8 pociagow w każdą stronę na dobę a tu takie zaskoczenie. Choć osobiście w nie nie wierzę (tzn. nie wierzę że się utrzyma)
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 13.10.2007, 0:48 |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 14:15 Posty: 7573
|
Najbardziej kosmicznie to wygląda ilość kursów na linię do Tychów. Miejmy tylko nadzieję, że to nie będzie tak że tam się będzie tułać pociąg co 20 minut, a na najważniejszej trasie regionu dalej będą godzinne dziury w rozkładzie.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 13.10.2007, 9:52 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
Daro85 napisał(a): Dobrze widzę? Z Bytomia do Gliwic dziennie 21 połączeń? :O Ja tu liczylem na 7-8 pociagow w każdą stronę na dobę a tu takie zaskoczenie. Choć osobiście w nie nie wierzę (tzn. nie wierzę że się utrzyma)
Oczywiście, że się nie utrzyma, jezeli równolegle będzie jeździł 850. Ale nie sądzę, by ktoś coś zrobił w kierunku nie dublowania pociągu...
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: So 13.10.2007, 12:51 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
adam86 napisał(a): Oczywiście, że się nie utrzyma, jezeli równolegle będzie jeździł 850. Ale nie sądzę, by ktoś coś zrobił w kierunku nie dublowania pociągu...
No jak róznica w cenie biletu będzie na poziomie 2 zł, tak jak na trasie Katowice-Bytom to za rok ta liczba pociągów bedzie równa 0- zreszta ja nie rozumiem jak w transporcie zbiorowym można dopuszczać do tak przedziwnej konkurencji dwóch trakcji, zresztą diametralnie innych pod względem kosztowym...
Ale co tam, obiecaliśmy- zrealizowaliśmy, a że to bez sensu...
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 14.10.2007, 11:45 |
|
berek26 |
|
Dołączył(a): Cz 13.04.2006, 21:25 Posty: 764
|
W GOP-ie nadal brak "gospodarskiego oka" jeśli chodzi o KM.
Bezsensowne rozwiązania się utrzymują, a korzystne dla pasażera projekty mają wykonanie jakie widzimy...
_________________ Bana 33 Bytom ul. Pokoju - Zabrze-Mikulczyce Dworzec PKP przez Zabrze-Rokitnicę :)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 14.10.2007, 21:50 |
|
okatarinetabelaczikcziks |
|
Dołączył(a): Śr 7.01.2004, 18:41 Posty: 52 Lokalizacja: Wielkie Miasto Silesia
|
jak pociąg do Tychów ma jeździć przez Ochojec to ja dziękuję bardzo!
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Nd 14.10.2007, 21:52 |
|
shinkadamo |
|
Dołączył(a): Wt 14.08.2007, 21:34 Posty: 276 Lokalizacja: Halymba
|
okatarinetabelaczikcziks napisał(a): jak pociąg do Tychów ma jeździć przez Ochojec to ja dziękuję bardzo!
A kto Ci powiedział, że będzie jeździł przez Ochojec?
_________________ Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa? A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 16.10.2007, 19:50 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
Daro85 napisał(a): adam86 napisał(a): Oczywiście, że się nie utrzyma, jezeli równolegle będzie jeździł 850. Ale nie sądzę, by ktoś coś zrobił w kierunku nie dublowania pociągu... No jak róznica w cenie biletu będzie na poziomie 2 zł, tak jak na trasie Katowice-Bytom to za rok ta liczba pociągów bedzie równa 0- zreszta ja nie rozumiem jak w transporcie zbiorowym można dopuszczać do tak przedziwnej konkurencji dwóch trakcji, zresztą diametralnie innych pod względem kosztowym... A w imię czego nie dopuszczać? Wytnij 850 i zobacz, ile ludzi się przesiadło na puszki - w tym kierunku zmierzasz?
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 16.10.2007, 20:18 |
|
adam86 |
|
Dołączył(a): Pn 4.10.2004, 22:00 Posty: 13991 Lokalizacja: Hajduki Wielkie
|
YoMaHa napisał(a): A w imię czego nie dopuszczać? Wytnij 850 i zobacz, ile ludzi się przesiadło na puszki - w tym kierunku zmierzasz?
Nie, wytnijmy 850 i za miesięczny KZK dajmy możliwość jazdy pociągiem.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 16.10.2007, 20:25 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
adam86 napisał(a): YoMaHa napisał(a): A w imię czego nie dopuszczać? Wytnij 850 i zobacz, ile ludzi się przesiadło na puszki - w tym kierunku zmierzasz? Nie, wytnijmy 850 i za miesięczny KZK dajmy możliwość jazdy pociągiem.
1. Zaraz Ci reksio czy inny Penny wyskoczy, że za więcej możliwości powinieneś więcej płacić.
2. Kalkulowałeś to? Czy kasa zaoszczędzona na wozokilometrach starczy na zapłatę PeKaPie za honorowanie miesięczniaków? A jeśli tak, to czy nie iść za ciosem (co jest oczywiste) i nie zrobić tego samego z 840/870, 820/830, 810 oraz 801/807/808/811/813/814/815/817/818/821/825/831/835? Tylko czy wówczas układ kolejowy to przeniesie? Bo ja jeżdżąc dajmy na to z Zawiercia dziś mam realne szanse na siedzące miejsce, a tym tabunem to sorki, wybiorę puszkę. Więc kalkulacja musi być bardzo złożona. Na jednorazówkach też sporo ludzi jeździ, a przychód z tego segmentu jest w przeliczeniu na pasażera znacznie wyższy... Miłych rozważań ;-)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 16.10.2007, 21:10 |
|
memphis |
Administrator |
|
Dołączył(a): Pt 27.12.2002, 15:38 Posty: 10682
|
adam86 napisał(a): YoMaHa napisał(a): A w imię czego nie dopuszczać? Wytnij 850 i zobacz, ile ludzi się przesiadło na puszki - w tym kierunku zmierzasz? Nie, wytnijmy 850 i za miesięczny KZK dajmy możliwość jazdy pociągiem.
Wytnijmy 850, dajmy możliwość jazdy koleją i przenieśmy 280 na trasę "autostradą" i przez markety.
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 16.10.2007, 21:11 |
|
Daro85 |
|
Dołączył(a): Cz 4.11.2004, 21:27 Posty: 10946 Lokalizacja: Bytom
|
YoMaHa napisał(a): A w imię czego nie dopuszczać? Wytnij 850 i zobacz, ile ludzi się przesiadło na puszki - w tym kierunku zmierzasz?
Ale mi nie do końca o to chodzi- wiadomo że PKP nie zastąpi na całej trasie 850, ale tez z drugiej strony nie może być tak, ze do klienta jest kierowana oferta z gruntu bez sensu, gdzie dojazd na tej samej trasie w skrajnym wypadku będzie się bardziej opłacał autobusem/tramwajem (pod względem finansowym) nawet z przesiadką w Zabrzu niż pociągiem bezpośrednio. Możnaby jednak iść w zupełnie inna stronę tym tokiem rozumowania i zapytać się: a dlaczego właściwie 850 jeździ taka a nie inną trasą? jakie potrzeby dominują na tej trasie, a które są obsługiwane niedostatecznie? Przecież może się okazać, ze na trasie Miechowice-Plejada w zasadzie to 850 mało kto jeździ ( w końcu mają darmobusa), a do M1 w Zabrzu to w zasadzie nie ma potoku z Miechowic ( w końcu mają inny real,-) ale za to jest spory z Gliwic. I potem sobie mozemy kombinwac co do konstruowaniua oferty tak czy inaczej. Jestem tutaj akurat daleki od siekania maczetą tego co popadnie...
_________________ "Dno naszego upadku narodowego nastąpiło wtedy, kiedyśmy popadli w umysłowy zastój, uwierzyli w osiągniętą doskonałość..."
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 16.10.2007, 21:13 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
memphis napisał(a): adam86 napisał(a): YoMaHa napisał(a): A w imię czego nie dopuszczać? Wytnij 850 i zobacz, ile ludzi się przesiadło na puszki - w tym kierunku zmierzasz? Nie, wytnijmy 850 i za miesięczny KZK dajmy możliwość jazdy pociągiem. Wytnijmy 850, dajmy możliwość jazdy koleją i przenieśmy 280 na trasę "autostradą" i przez markety.
Dajmy, dajmy... Proponuję używać "wykupmy" jako bardziej zbliżonego do realiów gospodarki rynkowej. Ew. jeśli ktoś reflektuje można próbować "niechaj zostanie narzucone", choć (celowo przejaskrawiłem) nie sądzę, by ta forma komukolwiek bardziej odpowiadała ;-)
|
|
Na górę strony |
|
|
|
Tytuł: Napisane: Wt 16.10.2007, 21:44 |
|
YoMaHa |
|
Dołączył(a): Nd 5.01.2003, 9:08 Posty: 3897 Lokalizacja: Katowice
|
Daro85 napisał(a): YoMaHa napisał(a): A w imię czego nie dopuszczać? Wytnij 850 i zobacz, ile ludzi się przesiadło na puszki - w tym kierunku zmierzasz? Ale mi nie do końca o to chodzi- wiadomo że PKP nie zastąpi na całej trasie 850, ale tez z drugiej strony nie może być tak, ze do klienta jest kierowana oferta z gruntu bez sensu, gdzie dojazd na tej samej trasie w skrajnym wypadku będzie się bardziej opłacał autobusem/tramwajem (pod względem finansowym) nawet z przesiadką w Zabrzu niż pociągiem bezpośrednio. Możnaby jednak iść w zupełnie inna stronę tym tokiem rozumowania i zapytać się: a dlaczego właściwie 850 jeździ taka a nie inną trasą? jakie potrzeby dominują na tej trasie, a które są obsługiwane niedostatecznie? Przecież może się okazać, ze na trasie Miechowice-Plejada w zasadzie to 850 mało kto jeździ ( w końcu mają darmobusa), a do M1 w Zabrzu to w zasadzie nie ma potoku z Miechowic ( w końcu mają inny real,-) ale za to jest spory z Gliwic. I potem sobie mozemy kombinwac co do konstruowaniua oferty tak czy inaczej. Jestem tutaj akurat daleki od siekania maczetą tego co popadnie...
Póki nie będzie sensownej integracji, póki możemy sobie machać maczetami jak dzicy - szkody i tak nie zrobimy, bo wszystko dawno posiekane ;-)
|
|
Na górę strony |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
|
|